Namibiëquote:Op zaterdag 17 september 2005 19:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kan je met concrete voorbeeldem aankomen?
[..]
op de huidige wetenschappelijke manier natuurlijk. Dus als een input output relatie
quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:43 schreef boskov het volgende:
[..]
Namibië
the majority of Namibia's people live in pronounced poverty because of large-scale unemployment, the great inequality of income distribution, and the large amount of wealth going to foreigners.
Ook dit: Agreement has been reached on the privatisation of several more enterprises in coming years, which should stimulate long-run foreign investment. (Wat overigens dus nog moet komen he) En Namibië stond flink hoog in je lijstje. Net als mauritius(geldt dit of niet, het is een louche gevalletje daar) en Zuid Afrika (en waren nog wat landen)
quote:en even over je input output relaties. Ten eerste zie ik overal alleen referenties naar natuurkundige projecten, dus graag even uitleggen hoe jij dit ziet, dus waarom juist deze factor zo bepalend is voor de armoede
Unemployment rate:quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
purchasing power parity - $7,300 (N) , $ 12,800 (M) (2004 est.)
http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2004rank.html
check de correlatie zou ik zeggen. Ik heb dus helaas geen "wolkje" maar als ik even over de tabel heenga wordt mij wel het een en ander duidelijk. Het is niet het klimaat, het is niet de huidskleur, het is niet het protestatisme. Echter het ondernemersklimaat toont wel een duidelijke samenhang. Dat is ook te begrijpen aangezien alleen bedrijven welvaart kunnen creeeren. Die wordt het nu net moeilijk gemaakt.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:50 schreef boskov het volgende:
eh, omdat ik er geen duidelijke theorie over kon vinden die ik hier kon gebruiken ,vraag ik aan jou, om volgens je input/output te beschrijven waarom juist deze factor zo bepalend is voor de armoede. Zo moeilijk is mijn vraag toch niet?
Misschien zijn zwarte mensen luier.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:54 schreef McCarthy het volgende:
[..]
check de correlatie zou ik zeggen. Ik heb dus helaas geen "wolkje" maar als ik even over de tabel heenga wordt mij wel het een en ander duidelijk. Het is niet het klimaat, het is niet de huidskleur, het is niet het protestatisme. Echter het ondernemersklimaat toont wel een duidelijke samenhang. Dat is ook te begrijpen aangezien alleen bedrijven welvaart kunnen creeeren. Die wordt het nu net moeilijk gemaakt.
De armoede in Afrika heeft gewoon vele oorzaken dit is er gewoon een van. Zonder goed ondernemersklimaat blijven de meeste bedrijfjes in de zwarte sector hangen zodat ze nooit iets legaals opbouwen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:57 schreef boskov het volgende:
[..]
Misschien zijn zwarte mensen luier.
In een bedrijf heb je telefoons nodig, misschien hebben ze juist geen telefoons.
Ik heb nog steeds geen duidelijke aanwijzingen van jou waarom dit het is.
Kijk, een slecht ondernemingsklimaat is natuurlijk funest voor bedrijven. Ik irriteer me alleen aan jouw standpunten dat dit het enige probleem is in heel Afrika, en dat wij daardoor dus moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
Maar misschien zijn de telefoons echt een probleem daar
Eigendomsrecht, klimaat, cultuur, oorlog, voedsel/kleding hulp die de eigen voedsel/kleding industrie naar de klote helpt etcquote:Op zondag 18 september 2005 12:25 schreef McCarthy het volgende:
wat zijn volgens jullie dan nog meer de problemen in Afrika?
Toch weer de rijkere landen in Afrika in Zuid/ Noord afrika.... midden afrika is het warmst. Van de bevolking van Australie woont 5% in tropisch of woestijn gebied dus, de grote rijke steden liggen in de koudere gedeelten.quote:Op zondag 18 september 2005 13:07 schreef McCarthy het volgende:
in australie heb je gewoon woestijnen en in het noorden is een tropisch klimaat. Bovendien zijn de mensen in Afrika aangepast aan het klimaat.
In Zafrika en de landen die e rin het noorden aan grenzen kunnen blanken ook welvaart scheppen. Het klimaat argument gaat gewoon nagenoeg niet op.
In onze cultuur hoef je op dit moment ook niet te werken. Handje ophouden is voldoende
- Omdat ze zich scheel betalen aan rente van leningen uit rijke westerse landen? (Vaak hebben ze al vele malen het geleende geld terug betaald).quote:Op zondag 18 september 2005 12:25 schreef McCarthy het volgende:
wat zijn volgens jullie dan nog meer de problemen in Afrika?
hoeveel betalen ze dan aan rente als percentage van het nationaal product?quote:Op woensdag 21 september 2005 18:19 schreef PrutNDut het volgende:
[..]
- Omdat ze zich scheel betalen aan rente van leningen uit rijke westerse landen? (Vaak hebben ze al vele malen het geleende geld terug betaald).
ze krijgen goedkoper voedsel dan ze zelf zouden kunnen produceren. Dat is dus alleen maar welvaartswinst. Daar kan het dus niet aan liggen.quote:- Omdat ze niet kunnen concurreren tegen landbouwprodukten uit het westen die zwaar gesubsidieerd op de wereldmarkt gedumpt worden?
Zie: www.imf.orgquote:Op woensdag 21 september 2005 18:28 schreef McCarthy het volgende:
hoeveel betalen ze dan aan rente als percentage van het nationaal product?
Dat is toch slecht voor hun economie en zelfredzaamheid? Neem nou Zuid-Amerika. Veel koffieboeren zijn daar genoodzaakt om cocaine te telen en in zee te gaan met drugsbaronnen omdat ze door de concurrentie geen droog brood meer kunnen verdienen aan koffie, met alle gevolgen van dien.quote:ze krijgen goedkoper voedsel dan ze zelf zouden kunnen produceren. Dat is dus alleen maar welvaartswinst. Daar kan het dus niet aan liggen.
jij zet het begtrip rente hier een beetje op de hellingquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:48 schreef PrutNDut het volgende:
[..]
Zie: www.imf.org
Overigens, volgens mij doet het er weinig toe, feit blijft dat er een onnodige extra geldstroom gaat van arm naar rijk.
[..]
de columbiaanse overheid maakt het haar oidnerdanen onmogleijk om een betere eocmische positie te verwerven middels allerlei onzin regels en slecht bestuur en juridisch systeemquote:Dat is toch slecht voor hun economie en zelfredzaamheid? Neem nou Zuid-Amerika. Veel koffieboeren zijn daar genoodzaakt om cocaine te telen en in zee te gaan met drugsbaronnen omdat ze door de concurrentie geen droog brood meer kunnen verdienen aan koffie, met alle gevolgen van dien.
was het maar zo simpel hequote:En wat dacht je van valutahandel? Er wordt, bijvoorbeeld, voor miljoenen aan Indiase roepie gekocht, hun economie krijgt een impuls, de roepie stijgt en de roepie's worden weer verkocht. Kassa voor de valutahandelaar, een doodsteek voor de Indiase economie.
je punt is ?quote:Of goedkope arbeid? China of India kunnen ons overspoelen met goedkope kleding of andere produkten. Oneerlijke concurrentie zeggen we omdat hun arbeidsomstandigheden erg slecht zijn. Daarom worden er bijvoorbeeld handelsblokkades opgericht. Maar wanneer een westers bedrijf wel gebruik wil maken van de goedkope arbeid....
correlaties kan je niet bewijzenquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:02 schreef Floripas het volgende:
McCarthy ziet een correlatie waar die niet bewezen is. Dat is een oneigenlijke inductie.
wat?quote:Bewijs eens dat het samenhangt?
Ja, en?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef McCarthy het volgende:
jij zet het begtrip rente hier een beetje op de helling
Ach wel nee. Dus je denkt dat, omdat de koffieboeren geen geld meer kunnen verdienen aan koffie, ze ook televisies (of iets dergelijks) kunnen gaan maken, maar de overheid zit door allerlei onzin regels dwars?quote:de columbiaanse overheid maakt het haar oidnerdanen onmogleijk om een betere eocmische positie te verwerven middels allerlei onzin regels en slecht bestuur en juridisch systeem
een kwestie van beleid dus
Yep, zo is er bijvoorbeeld een voorstel om een tobin tax (de wat?) in te voeren om dit soort praktijken (valutahandel) te beperken.quote:was het maar zo simpel he
Je zei enkele posts terug dat de hoofdoorzaak van de armoede slechtondernemersschap in die landen is en dus te danken hebben aan zichzelf. Andere oorzaken speelden nauwelijks een rol.quote:je punt is ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |