abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31333896
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:56 schreef dutchie het volgende:
Sjoeg, veel succes morgen!

Hier ein-de-lijk erkenning gekregen voor de klachten waar Léon als maanden mee liep. Sinds de vakantie hoestte hij zo erg. Hij hoest sowieso vaak en we waren er al diverse malen mee bij de arts geweest. Maar ja, astma of iets in de geest kunnen ze pas op latere leeftijd vaststellen (ik meen bij 4 jaar). Maar het zit nogal in de familie dus we zitten er behoorlijk bovenop.
Na de vakantie dus geweest en de dokter kon niets horen. "Tijmsiroop", was steevast het devies. En we konden weer naar huis. Ook de cb-arts (als je er dan toch bent) kon niets horen.

De afgelopen week verslechterde de boel. Léon is 2 weken geleden behoorlijk verkouden geworden, maar het hoesten viel nog wel mee. Maar afgelopen week begon het. Hij had wel vaker dat hij hoestte tot aan het kokhalzen toe. In eerste instantie schrik je, maar nu doe je gewoon alsof er niets aan de hand is. Kennelijk raakt hij dan toch in paniek of gefrustreerd door het hoesten dat het zover ging. Maar het gebeurde steeds vaker dat hij ook moest overgeven ervan. Ook 's nachts.

De afgelopen nachten gebeurde het regelmatig dat ik rechtop in mijn bed zat, omdat Léon zo erg hoestte dat hij er wel in leek te stikken. Je kon gewoon duidelijk horen dat hij adem tekort kwam. Dus dan ren je er naartoe en zet hem overeind. Kind helemaal overstuur elke keer.
Dus dan is de maat echt vol. Heb vanmorgen de dokter opgebeld en gezegd dat ik me dit keer niet liet afschepen met "Tijmsiroop".
Dokter heeft geluisterd en nu was er dus wel wat te horen. Léons ademhaling 'kraakt' en raspt. Astma is alsnog te vroeg om te constateren, maar er zijn wel overeenkomstige symptonen.
Heb nu een pufje meegekregen (Ventolin) en dat moet hij nu 2x daags innemen totdat het minder wordt. Maar bij die aanvallen mag hij ook puffen.
Het is wel een joekel van een apparaat en dat noemen ze dan een pufje.
Dit lijkt heel erg op wat Morgaine twee weken geleden had tot verleden week zondag. Ook zij had 's nachts haar bedje onder gekotst en hysterisch huilen 's nachts omdat ze bijna er in bleef. Op zondag naar de HA post geweest en daar kreeg ze dus een aerochamber (ook een toeter maar dan voor baby's) en flixotide voor geschreven. Ik zelf heb astma en de helft van mijn familie, maar net wat jij al zegt het is nog moeilijk te constateren bij kleintjes. Inmiddels hoest ze wel een stuk minder en gaat het stukken beter. Aankomende week ga ik even stoppen met de pufjes om te kijken hoe het dan gaat (ik heb het toch in huis) en anders even bij de HA langs. Kijken of die misschien er iets meer aan kan doen (bijv ventolin ipv flixotide, dat slaat namelijk op je stembanden). Mijn huisarts scheepte mij steeds af met het "happy weezer" verhaal (of zo iets) dat er dus baby's zijn die vrijwel hun hele eerste jaar verkouden zijn en hoesten.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:44:37 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31334072
die toeter gebruiken ze bij kleine kindjes omdat ventolinspray die je moet drukken een soort witte aanslag afgeeft.. en het een enorm gore smaak afgeeft en een droge mond geeft.. leon is zelf nog te klein om het zuig/klik inhaleer systeem te gebruiken die zijn vrijwel smaakloos nl.. maar is te lastig nog voor kleintjes... moet je voor de grap maar eens een pufje zonder die toeter in je eigen mond spuiten

iig fijn dat er een soort van bevestiging is
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:22:27 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31334847
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:35 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

-knip-
Mijn huisarts scheepte mij steeds af met het "happy weezer" verhaal (of zo iets) dat er dus baby's zijn die vrijwel hun hele eerste jaar verkouden zijn en hoesten.
Heel herkenbaar dit. Je krijgt al gauw het gevoel van "O gut, daar héb je ze weer!"
Waarom kreeg Morgaine flixotide en geen ventolin? Dat is toch zwaarder?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_31339499
De dokter kon niks horen op haar longen zoals piepen of ruis maar ze waren wel geirriteerd, Flixotide is volgens hem ter voorkomen van infectie door overmatig irritatie.
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:27:46 #255
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31339889
He bah... kindjes met enge dingen zijn niet leuk

Saskia heeft zich opperbest vermaakt in CenterParcs Ze mocht de hele tijd zelf overal naar toe wandelen (normaal gaat ze vaak in de wagen omdat dat nu eenmaal sneller gaat, maar nu toch tijd zat), tijdens het eten zat ze heerljk om zich heen te kijken en ondertussen naar papa of mama bij het buffet roepen dat we vooral het brood niet mochten vergeten voor haar 100x van de glijbaan in het kinderbad, alle toktoks en de kuku (kippen en haan) in de achtertuin bekijken en dan hard op het raam bonken, bij elk eekhoorntje dat je voorbij ziet komen (en er zaten er heel veel!) vragen 'doetienou?' (en dat vraagt ze niet alleen bij eekhoorntjes, maar bij alles en iedereen dat ze ziet )
Kortom, lekker weekendje geweest En nu ligt ze al drie kwartier te zingen in bed, ze is hartstikke moe maar moet alles nog even verwerken ofzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator maandag 10 oktober 2005 @ 19:37:13 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31340125
Dat klinkt zalig ET, zo'n weekendje weg!

Sugar, good for you! Ik ga duimen morgen!

Dutchie, die grote toeter werkt oa. als een soort deeltjesversneller. Omdat Leon nog niet de kracht heeft het zelf diep in zijn longen te ademen is daar die toeter voor. Goed hoor dat je hebt aangedrongen, en hoewel ventolin een medicijn blijft (met een paar bijwerkingen) is het een relatief onschuldige manier om dit soort kraakjes en piepjes aan te pakken.
Naast het beter kunnen hoesten is het vaak ook wel zinnig om veel neusspray te gebruiken om het slijm iets te verdunnen zodat het makkelijker ophoestbaar is. Tis maar een tipje van een ervaringsdeskundige, doe ermee wat je wilt.
En aanstellen op deze leeftijd? Pfff wat een onzin!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:58:52 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31340530
Lois bedankt! Alle informatie en tips zijn handig.
Of neusspray zin heeft weet ik niet, zijn neus zit nl. niet echt 'vol'. Ik weet niet of die oplossing ook zover door werkt, maar dat weet jij ms beter.

Faja, jouw arts is dus vooruitstrevender dan die van ons. We gingen toen naar huis met "Thijmsiroop".
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:21:40 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31341059
ventolin is om de bronchien weer te openen, zodat er meer lucht in de longetjes komt en het benauwde wegtrekt.. . en flixotide is om de ontsteking/irritatie te verhelpen..
Dutchie de neusspray is niet voor verstopte neuzen alleen een andere manier van inhaleren .. ik zou het persoonlijk bij de toeter houden
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator maandag 10 oktober 2005 @ 20:29:11 #259
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_31341272
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:56 schreef dutchie het volgende:
Sjoeg, veel succes morgen!

Hier ein-de-lijk erkenning gekregen voor de klachten waar Léon als maanden mee liep. Sinds de vakantie hoestte hij zo erg. Hij hoest sowieso vaak en we waren er al diverse malen mee bij de arts geweest. Maar ja, astma of iets in de geest kunnen ze pas op latere leeftijd vaststellen (ik meen bij 4 jaar). Maar het zit nogal in de familie dus we zitten er behoorlijk bovenop.
Na de vakantie dus geweest en de dokter kon niets horen. "Tijmsiroop", was steevast het devies. En we konden weer naar huis. Ook de cb-arts (als je er dan toch bent) kon niets horen.

De afgelopen week verslechterde de boel. Léon is 2 weken geleden behoorlijk verkouden geworden, maar het hoesten viel nog wel mee. Maar afgelopen week begon het. Hij had wel vaker dat hij hoestte tot aan het kokhalzen toe. In eerste instantie schrik je, maar nu doe je gewoon alsof er niets aan de hand is. Kennelijk raakt hij dan toch in paniek of gefrustreerd door het hoesten dat het zover ging. Maar het gebeurde steeds vaker dat hij ook moest overgeven ervan. Ook 's nachts.

De afgelopen nachten gebeurde het regelmatig dat ik rechtop in mijn bed zat, omdat Léon zo erg hoestte dat hij er wel in leek te stikken. Je kon gewoon duidelijk horen dat hij adem tekort kwam. Dus dan ren je er naartoe en zet hem overeind. Kind helemaal overstuur elke keer.
Dus dan is de maat echt vol. Heb vanmorgen de dokter opgebeld en gezegd dat ik me dit keer niet liet afschepen met "Tijmsiroop".
Dokter heeft geluisterd en nu was er dus wel wat te horen. Léons ademhaling 'kraakt' en raspt. Astma is alsnog te vroeg om te constateren, maar er zijn wel overeenkomstige symptonen.
Heb nu een pufje meegekregen (Ventolin) en dat moet hij nu 2x daags innemen totdat het minder wordt. Maar bij die aanvallen mag hij ook puffen.
Het is wel een joekel van een apparaat en dat noemen ze dan een pufje.
Pff dit klinkt zo heel erg bekend, ik heb weken met mijn zoontje naar de huisarts geleurd, we zijn in totaal 8 weken bezig geweest voor we de diagnose astmatische bronchitus kregen.

Elke keer als ik met hem langs ging hoorden ze niets op zijn longetjes, op een gegeven moment zijn ze hem gaan testen op kinkhoest, die uitslagen duren ook een eeuwigheid.

Maar nachten lagen we wakker met een huilend en hoestend kind.

Toen ik eindelijk mocht bellen voor de uitslagen van de kinkhoest test hadden ze de post nog niet binnen, dus zei de vriendelijke assistente :"Belt u vanmiddag maar even terug, dan hebben we de post binnen", zo gezegt zo gedaan, 's middags belde ik op en toen kreeg ik van de assistente die op dat moment aan het werk was toch een veeg uit de pan, voor uitslagen kon ik alleen 's morgens bellen!! zei ze.
Toen brak ik, al die weken dat hoesten en huilen, het arme kind had ondertussen overal pijn van het hoesten en ik was ook zo moe.
Die middag kwam de arts langs omdat hij had gehoord dat ik ruzie met zijn assistente had gehad, hier luisterde hij nog een keer naar mijn zoontje en toen hoorde hij het eindelijk.

PFFFF, ik weet wat voor een drama het kan zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_31347223
Dutchie, misschien heeft de houding van jouw arts hier mee te maken? Waseen tijdje terug in het nieuws: Diagnose astma bij kleuters vaak onterecht.
pi_31349194
Sugar succes morgen!!

Dutchie hopenlijk helpt de ventolin!
pi_31352290
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:58 schreef dutchie het volgende:

Faja, jouw arts is dus vooruitstrevender dan die van ons. We gingen toen naar huis met "Thijmsiroop".
Helaas is mijn arts helemaal niet vooruitstrevender dan die van jullie hoor, ik had nu een plaatsvervangend (weekend) arts die gelukkig wel in zag dat het niet zo door kon gaan. Mijn eigen artsen blijven bij hun happy weever (ofzo) verhaal.
pi_31352357
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:49 schreef poemojn het volgende:
Dutchie, misschien heeft de houding van jouw arts hier mee te maken? Waseen tijdje terug in het nieuws: Diagnose astma bij kleuters vaak onterecht.
Ik heb Morgaine zelfs laten testen op allergieen toen ze een half jaar was ofzo. Tsja er was toen nog niks in het bloed te vinden maar er werd wel gezegt dat omdat ze het nu niet kunnen zien het niet betekent dat het niet aanwezig is. Ik hoop gewoon dat Morgaine alleen maar een flinke verkoudheid heeft steeds en geen astma maar aangezien ik het zelf al 23 jaar heb, en met mij praktisch de helft van de familie, houdt ik het wel nauwlettend in de gaten en wanneer het te gortig word ben ik de eerste die weer bij de HA zit. Dan vinden ze me maar een zeikerd.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:06:42 #264
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31352674
Poemojn, bedankt voor het artikel.
Ik kan me die houding ook wel voorstellen hoor. Het is niet zo dat ik zit te springen om mijn kind medicijnen toe te dienen. Het is alleen heel frustrerend om vanaf de zijlijn te moeten toezien hoe je kind bijna lijkt te stikken in zijn hoestbuien en je kunt niets voor hem doen. En astma heerst enorm in beide families, dus je kent de symptonen.

Gisteravond en vanmorgen gepuft. Hij vond het niet leuk, maar volgens mij heeft het wel gewerkt. Nu lag ik alleen wakker van mezelf, omdat ik zelf nog herstellende ben van een rotgriep en zelf dus ook overvallen werd door hoestbuien 's nachts.
Ik kreeg gister ook zo'n 'aanval' bij de dokter. Leuk joh, heeft hij net het een en ander uitgelegd, kun je vervolgens 10 minuten niets vragen omdat je krom ligt van het hoesten. "Je bent toch niet ziek?" vraagt ie ook nog. Wie is hier nou de dokter?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:40:50 #265
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_31354343
Hier ook nog maar eventjes dan:
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:29 schreef LadyS het volgende:
Maria (sugar en meneersugar) Ik denk aan jullie en zal hard duimen!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:46:35 #266
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31356946
We mogen afbouwen!

De beugel mag af! Alles ziet er goed uit!!! Heerlijk is het!
De komende 3 maanden moet ze hem met alle slaapjes nog om, maar verder niet. Fijn!!!

* Sugar bedenkt zich waar ze allemaal leuke spijkerbroekjes, niet-stretchbroekjes, jurkjes en rokjes gaat inslaan...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:51:44 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31357030

Das goed nieuws Sugar!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31357075
Sugar wat heerlijk voor jullie
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:55:58 #269
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31357115
Sugar, wat een geweldig nieuws! Hoe lang heeft ze hem nou uiteindelijk omgehad? Dat zal wel wennen zijn voor haar zeg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:57:39 #270
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31357148
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat goed wat heerlijk voor Maria en gelukkig hebben de beugels goed werk verricht.

ziet de portomonnee van Sugar helemaal slinken
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:01:14 #271
24188 Belana
kloon van belana
pi_31357215
Ow Sugar, wat heerlijk!
stormy waters...
sailin'
pi_31357301
Wat een goed nieuws, Sugar
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:07:09 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_31357364
woej wat goed
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31357386
Maria wat ontzettend goed dat je eindelijk bijna helemaal verlost bent van die beugels
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:12:48 #275
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31357482
Jullie zijjn net zo blij als wij! Hihi!

Maria heeft hem bijna 10 maanden fulltime om gehad. Lang inderdaad! Ze wankelt een beetje bij het zitten en gaan kruipen, maar eigenlijk zien we verder geen verschil nog. Ze kruipt net als met beugel! En dan soms eventjes op allebei de knietjes. Lief beeld.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:31:28 #276
95752 crew  Chell
Kluns
pi_31357781
Maria zonder beugel

Goed nieuws zeg!!!

Ennuh.. shop ze Sugar
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:42:50 #277
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31357948
Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*O* MARIA super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelukkig gelukkig!
pi_31358090
Jaaaaaaa!

Goed zo Maria!
Ik ben trots op je! En ook op je ouders, want beugels zijn niet altijd even handig en leuk enzo...

Ik ben kei blij voor jullie!
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:56:11 #279
43556 miss_dynastie
pi_31358140
Maria Heel goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_31358484
echt heerlijk nieuws inderdaad. geniet ervan maria! (en jullie ook sugar. ).
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:47:47 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31358811
Hèhè wat een goed nieuws!!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:53:31 #282
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31358878
Wat fijn dat jullie mogen gaan afbouwen
Dutch, is een rotgezicht he zo`n toeter op zo`n klein koppie? Bij Tom hebben we hem zijn eerste levensjaar een behoorlijk aantal keer moeten gebruiken maar hij lijkt nu over zijn aanvallen heen te zijn en het ding hangt al een jaar ongebruikt

Oh enne.. hang ik weer eens de trotse moeder uit, wordt er over me heen gelezen
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:20 schreef coolbabe het volgende:
Spannende dag dus morgen Sugar! Ik zal duimen

Vanmorgen is Tom voor de tweede keer naar de psz geweest en hij vond het super! Ze hebben pannenkoeken gebakken en er was er een jarig dus het was groot feest.
Toen ik hem op kwam halen en vroeg of hij het leuk had gehad ging hij vertellen: "leuk! pejee (spelen), etee (eten) en drink! Leuk!"

Donderdag mag hij weer
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:06:49 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31359079
Ah Coolbabe! Ik had het wel gelezen gister, vond het lief dat hij zo ging vertellen en leuk dat ze daar pannekoeken bakken met zo'n feestje. Jolie is reeds opgegeven anders was er al geen plekje meer voor d'r straks. Niet normaal!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:42:42 #284
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31359642
Och Coolbabe, ik heb er ook overheen gelezen sorry. Was gister toch wel een beetje warrig door het hele gebeuren dat ik gewoon over jouw positieve post heen heb gekeken.

Ik denk dat ik Léon toch ook maar op ga geven. Hij kan in principe ook op het kdv blijven, maar ik heb toch het idee dat het boeiender is om tegen die tijd met leeftijdsgenootjes op te trekken. Ze hebben wel een ochtend dat ze met de 'oudere' kinderen naar de psz gaan. Maar misschien is helemaal overschakelen wel een goede beslissing. Ik hoor (ook van jou dus) alleen maar positieve verhalen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:51:35 #285
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31359740
Coolbabe , hehe, ik zat gisteren hardop uit te spreken wat jij schreef (op z'n Toms: "leuk: spelen, eten, drinken. Leuk!") . Zo grappig. De basis is genoeg, meer hoeft niet. Schattige analyse is dat van 'm.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sugar op 11-10-2005 15:57:18 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:10:56 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31360065
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:12 schreef Sugar het volgende:
Jullie zijjn net zo blij als wij! Hihi!

Maria heeft hem bijna 10 maanden fulltime om gehad. Lang inderdaad! Ze wankelt een beetje bij het zitten en gaan kruipen, maar eigenlijk zien we verder geen verschil nog. Ze kruipt net als met beugel! En dan soms eventjes op allebei de knietjes. Lief beeld.
Wat lief Echt geweldig nieuws!!!

Enne... foto's!!!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:22:03 #287
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31360258
Jaaaaaaa, foto's van ontbeugeld lief Marietje!!!!!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:54:18 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_31363742
lekker coolbabe! Fijn dat ie het zo leuk heeft!
Ik loop binnekort ook even naar de psz hier in de buurt, ik kon hem al opgeven en dan kan ie ws in januari wel terecht. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij dat vind
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:13:40 #289
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31364196
He Belana dat is toch wel beter vind ik. Jolie is nu al opgegeven voor januari 2007, dan is ze 2,5 jaar. Ik heb helemaal geen idee of ze er dan aan toe is maar ik wil d'r niet in de straat op psz (we spreken nog steeds geen Turks, hoewel het bij Jolie nog kan als eerste taal natuurlijk ) Peuterspeelzaal van mijn keuze moest nu dus al opgegeven maar dan kan ze ook (als ik dat dan nog wil) door naar de school van mijn keuze. Allemaal leuk en aardig maar ik hoop dat ik de vorm heb ik gekozen waarvan ik nu denk dat goed is voor het kind. Maar weet ik nu veel wat voor een kind het is
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:22:14 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31364376
In het ziekenhuis:

En nu!!!!

Stoer he? Vooral die spillepootjes van d'r.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:24:32 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31364410
Och, je ziet precies waar geen zon is gekomen Wat een heerlijk gezicht die blote beentjes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:28:30 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31364496
Maria Wat een heerlijk nieuws Sugar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31364662
Maria Wat heerlijk Sugar dat je kunt gaan afbouwen!!

Wow, Tom al naar de psz ( ik had er niet overheengelezen, ik heb hier gewoon al dagen niet gelezen )
Sven heb ik ook al opgegeven toen hij net een jaar was, alleen begint hier de psz hier pas bij 2en een half. En dat is Sven eind november, en dan nemen ze geen nieuwe kindjes aan omdat december al zo'n intensieve maand is voor die kleintjes
Dus dat zal dan januari worden. Ik zit nog te dubben om te bellen of hij al vanaf begin november zou kunnen komen (hij is erg aan het spelen met andere kinderen toe) maar aan de andere kant, is het bij ons 1x 's morgens en 1x 's middags en hij heeft de laatste weken zijn slapie weer zo hard nodig. Ik ben dus nog in dubio als ik dat lang genoeg blijf, lost het zich wel vanzelf op natuurlijk

Léon aan de ventolin , groot apparaat he Dutchie. Sven heeft een aantal maanden geleden ook een poosje ventolin gehad, het duurde hier een week voordat het ademen door het apparaat goed lukte , en toen konden we bijna al weer afbouwen hij had bronchitus
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:38:36 #294
95752 crew  Chell
Kluns
pi_31364740
Blote Mariabeentjes!

en Mariabeentjes in een spijkerbroekje
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:41:35 #295
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31364807
Maria wat fijn voor je dt je van die beugel af bent buiten je slapies om dan
maar wat geweldig zeg

wat heerlijk dat hij erover vertelt coolbabe en dat hij het zo naar zijn zin heeft

leon beterschap hoor
pi_31364919
Maria wat lekker zonder beugel Nu nog afbouwen, maar straks helemaal zonder
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:47:33 #297
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31364946
Wow, cooole broek Sugar! Staat er te gek!!!! Eindelijk eindelijk lekker spijkerbroekjes kopen.
Hihaaaaaa, Maria zonder beugel.
Ik ben zo blij voor d'r en voor jullie!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:20:07 #298
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31365788
Kind is spijkerbroek hoera
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:28:42 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31365984
Maria
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:36:16 #300
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31366161
Maria!!! Hoera! Wat fijn Sugar! Zo goed volgehouden , jullie alledrie, en nu mag ze afbouwen!!!! Jeuj en jippie!!! Op naar de rokjes en de spijkerbroeken meisje...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')