Dit lijkt heel erg op wat Morgaine twee weken geleden had tot verleden week zondag. Ook zij had 's nachts haar bedje onder gekotst en hysterisch huilen 's nachts omdat ze bijna er in bleef. Op zondag naar de HA post geweest en daar kreeg ze dus een aerochamber (ook een toeter maar dan voor baby's) en flixotide voor geschreven. Ik zelf heb astma en de helft van mijn familie, maar net wat jij al zegt het is nog moeilijk te constateren bij kleintjes. Inmiddels hoest ze wel een stuk minder en gaat het stukken beter. Aankomende week ga ik even stoppen met de pufjes om te kijken hoe het dan gaat (ik heb het toch in huis) en anders even bij de HA langs. Kijken of die misschien er iets meer aan kan doen (bijv ventolin ipv flixotide, dat slaat namelijk op je stembanden). Mijn huisarts scheepte mij steeds af met het "happy weezer" verhaal (of zo iets) dat er dus baby's zijn die vrijwel hun hele eerste jaar verkouden zijn en hoesten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:56 schreef dutchie het volgende:
Sjoeg, veel succes morgen!
Hier ein-de-lijk erkenning gekregen voor de klachten waar Léon als maanden mee liep. Sinds de vakantie hoestte hij zo erg. Hij hoest sowieso vaak en we waren er al diverse malen mee bij de arts geweest. Maar ja, astma of iets in de geest kunnen ze pas op latere leeftijd vaststellen (ik meen bij 4 jaar). Maar het zit nogal in de familie dus we zitten er behoorlijk bovenop.
Na de vakantie dus geweest en de dokter kon niets horen. "Tijmsiroop", was steevast het devies. En we konden weer naar huis. Ook de cb-arts (als je er dan toch bent) kon niets horen.
De afgelopen week verslechterde de boel. Léon is 2 weken geleden behoorlijk verkouden geworden, maar het hoesten viel nog wel mee. Maar afgelopen week begon het. Hij had wel vaker dat hij hoestte tot aan het kokhalzen toe. In eerste instantie schrik je, maar nu doe je gewoon alsof er niets aan de hand is. Kennelijk raakt hij dan toch in paniek of gefrustreerd door het hoesten dat het zover ging. Maar het gebeurde steeds vaker dat hij ook moest overgeven ervan. Ook 's nachts.
De afgelopen nachten gebeurde het regelmatig dat ik rechtop in mijn bed zat, omdat Léon zo erg hoestte dat hij er wel in leek te stikken. Je kon gewoon duidelijk horen dat hij adem tekort kwam. Dus dan ren je er naartoe en zet hem overeind. Kind helemaal overstuur elke keer.
Dus dan is de maat echt vol. Heb vanmorgen de dokter opgebeld en gezegd dat ik me dit keer niet liet afschepen met "Tijmsiroop".
Dokter heeft geluisterd en nu was er dus wel wat te horen. Léons ademhaling 'kraakt' en raspt. Astma is alsnog te vroeg om te constateren, maar er zijn wel overeenkomstige symptonen.
Heb nu een pufje meegekregen (Ventolin) en dat moet hij nu 2x daags innemen totdat het minder wordt. Maar bij die aanvallen mag hij ook puffen.
Het is wel een joekel van een apparaat en dat noemen ze dan een pufje.![]()
Heel herkenbaar dit. Je krijgt al gauw het gevoel van "O gut, daar héb je ze weer!"quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
-knip-
Mijn huisarts scheepte mij steeds af met het "happy weezer" verhaal (of zo iets) dat er dus baby's zijn die vrijwel hun hele eerste jaar verkouden zijn en hoesten.
Pff dit klinkt zo heel erg bekend, ik heb weken met mijn zoontje naar de huisarts geleurd, we zijn in totaal 8 weken bezig geweest voor we de diagnose astmatische bronchitus kregen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:56 schreef dutchie het volgende:
Sjoeg, veel succes morgen!
Hier ein-de-lijk erkenning gekregen voor de klachten waar Léon als maanden mee liep. Sinds de vakantie hoestte hij zo erg. Hij hoest sowieso vaak en we waren er al diverse malen mee bij de arts geweest. Maar ja, astma of iets in de geest kunnen ze pas op latere leeftijd vaststellen (ik meen bij 4 jaar). Maar het zit nogal in de familie dus we zitten er behoorlijk bovenop.
Na de vakantie dus geweest en de dokter kon niets horen. "Tijmsiroop", was steevast het devies. En we konden weer naar huis. Ook de cb-arts (als je er dan toch bent) kon niets horen.
De afgelopen week verslechterde de boel. Léon is 2 weken geleden behoorlijk verkouden geworden, maar het hoesten viel nog wel mee. Maar afgelopen week begon het. Hij had wel vaker dat hij hoestte tot aan het kokhalzen toe. In eerste instantie schrik je, maar nu doe je gewoon alsof er niets aan de hand is. Kennelijk raakt hij dan toch in paniek of gefrustreerd door het hoesten dat het zover ging. Maar het gebeurde steeds vaker dat hij ook moest overgeven ervan. Ook 's nachts.
De afgelopen nachten gebeurde het regelmatig dat ik rechtop in mijn bed zat, omdat Léon zo erg hoestte dat hij er wel in leek te stikken. Je kon gewoon duidelijk horen dat hij adem tekort kwam. Dus dan ren je er naartoe en zet hem overeind. Kind helemaal overstuur elke keer.
Dus dan is de maat echt vol. Heb vanmorgen de dokter opgebeld en gezegd dat ik me dit keer niet liet afschepen met "Tijmsiroop".
Dokter heeft geluisterd en nu was er dus wel wat te horen. Léons ademhaling 'kraakt' en raspt. Astma is alsnog te vroeg om te constateren, maar er zijn wel overeenkomstige symptonen.
Heb nu een pufje meegekregen (Ventolin) en dat moet hij nu 2x daags innemen totdat het minder wordt. Maar bij die aanvallen mag hij ook puffen.
Het is wel een joekel van een apparaat en dat noemen ze dan een pufje.![]()
Helaas is mijn arts helemaal niet vooruitstrevender dan die van jullie hoor, ik had nu een plaatsvervangend (weekend) arts die gelukkig wel in zag dat het niet zo door kon gaan. Mijn eigen artsen blijven bij hun happy weever (ofzo) verhaal.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:58 schreef dutchie het volgende:
Faja, jouw arts is dus vooruitstrevender dan die van ons.We gingen toen naar huis met "Thijmsiroop".
Ik heb Morgaine zelfs laten testen op allergieen toen ze een half jaar was ofzo. Tsja er was toen nog niks in het bloed te vinden maar er werd wel gezegt dat omdat ze het nu niet kunnen zien het niet betekent dat het niet aanwezig is. Ik hoop gewoon dat Morgaine alleen maar een flinke verkoudheid heeft steeds en geen astma maar aangezien ik het zelf al 23 jaar heb, en met mij praktisch de helft van de familie, houdt ik het wel nauwlettend in de gaten en wanneer het te gortig word ben ik de eerste die weer bij de HA zit. Dan vinden ze me maar een zeikerd.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:49 schreef poemojn het volgende:
Dutchie, misschien heeft de houding van jouw arts hier mee te maken? Waseen tijdje terug in het nieuws: Diagnose astma bij kleuters vaak onterecht.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:29 schreef LadyS het volgende:
Maria (sugar en meneersugar) Ik denk aan jullie en zal hard duimen!!
quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:20 schreef coolbabe het volgende:
Spannende dag dus morgen Sugar! Ik zal duimen
Vanmorgen is Tom voor de tweede keer naar de psz geweest en hij vond het super! Ze hebben pannenkoeken gebakken en er was er een jarig dus het was groot feest.
Toen ik hem op kwam halen en vroeg of hij het leuk had gehad ging hij vertellen: "leuk! pejee (spelen), etee (eten) en drink! Leuk!"![]()
Donderdag mag hij weer
Wat liefquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:12 schreef Sugar het volgende:
Jullie zijjn net zo blij als wij! Hihi!![]()
Maria heeft hem bijna 10 maanden fulltime om gehad. Lang inderdaad! Ze wankelt een beetje bij het zitten en gaan kruipen, maar eigenlijk zien we verder geen verschil nog. Ze kruipt net als met beugel!En dan soms eventjes op allebei de knietjes. Lief beeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |