abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31139310
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:55 schreef Rottdog het volgende:

Dan ga je toch in je trainingspak
haha ja tuurlijk
Maar ik denk er wel over om in het voorjaar maar eens te gaan kijken voor een leuk zwemgebeuren voor Morris. In december gaan we eerst 'Muziek op schoot' doen en dat lijkt me ook superleuk. En thuis hebben we gelukkig een groot bad waar hij zich ook heerlijk in kan uitleven
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_31144601
Nou LB ik ben het met Snoopy eens hoor, ik vind het al heel wat dat je uberhaupt gaat zwemmen met d'r. Ik heb het na 1 keer al opgegeven, wat een drukte, wat een warmte, dat is het me echt niet waard voor die 20 minuten zwemmen. Moeten ze eerst maar eens een oplossing verzinnen voor al die buggy's in de paden naar de kleedhokjes zodat je geen kant meer op kunt
pi_31145030
Wij zijn naar het CB geweest: 11,5 kilo en 78,5 cm. Dat was helemaal goed De prikjes hebben we een maand uitgesteld want ze vertelde dat 40% van de kindjes last kreeg van die BMR prik 5 a 12 dagen na de inenting en dan zijn wij net op vakantie. Ik zag ons al bij de dokter in Italië zitten met een ziek kind en dat leek me geen goed plan. Maar het is geen probleem dus overeen maandje gaan we de prikken halen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:55:31 #204
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31147188
Ik krijg sinds gister echt antwoorden als ik Léon iets vraag. "Léon boterham eten?"
"Ja"
"Gaan we in bad?"
"Ja"
En ook wel eens "nee" hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:23:44 #205
34891 melonovy
La Kutschie
pi_31152700
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:55 schreef dutchie het volgende:
Ik krijg sinds gister echt antwoorden als ik Léon iets vraag. "Léon boterham eten?"
"Ja"
"Gaan we in bad?"
"Ja"
En ook wel eens "nee" hoor.
Dat gaat wel snel veranderen, dan wordt het af en toe wel eens "ja"

Leuk verder, echt communiceren met je kind!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:55:07 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_31155586
leuk is dat he Dutch! In de vakantie begon Liam ook met overal "ja" op te zeggen, maar ook op de vraag "zeg Liam, weet jij wat de zin van het leven is?"we kregen een heel serieus "Ja" met veel knikken erbij
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:36:51 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31159273
Hier hebben we 'ja' en 'nee' in willekeurige volgorde
Regelmatig zegt ze 'ja' en bedoelt ze 'nee' en andersom.. Ze weet dondersgoed wat wat is en gebruikt 't ook regelmatig wel goed.
Maar het is zo leuk om je ouders voor de gek te houden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:16:11 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31166766
En het klinkt zo schattig. Hij zegt het altijd heel lief zachtjes en vol overtuiging. Alsof hij er heeel goed over nagedacht heeft, heel serieus.
Maar goed, we wachten op die 'nee'fase.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:25:32 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_31166921
Ow, zoooooo herkenbaar dutch, dat ja gefluister, heeeeel serieus of "ja, ja, ja" en dat geknik erbij

Overigens is Liam ook peuterpuber op het moment. slecht luisteren, bij veel dingen meteen al gaan gillen en krijsen, constant stoute dingen doen. Ik vind het nog steeds moeilijk om hem echt aan het spelen te krijgen, maar misschien verwacht ik te veel. Soms wil ik wel eens wat nieuws voor hem kopen, maar ik weet echt niet wat als ik in die winkel sta...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:46:44 #210
43556 miss_dynastie
pi_31167292
En als je hem meeneemt, Belana, krijg je dan niet een beeld? Of wordt dat een grote bende
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:52:22 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_31167409
Ow, hij wijst voornamelijk naar auto's, maar daar heeft ie er al zoveel van

Hij zit nu op schoot mee te kijken en wijst naar je avatar: "poes, poes, aaien, aaien" lief he?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:11:30 #212
43556 miss_dynastie
pi_31168957
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:52 schreef Belana het volgende:
Hij zit nu op schoot mee te kijken en wijst naar je avatar: "poes, poes, aaien, aaien" lief he?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:40:41 #213
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31171465
*plof*
Ik zeg dit niet vaak maar wat ben ik blij dat mijn kind op bed ligt

De hele ochtend is al nee en dan is Zoë nog maar vanaf 10 uur thuis, zweet me nu nog de takke van de gehele gevecht. De luier drama lekker met zo'n diarree luier, alles van me af pakken en dat hard weggooiendaar gaat de afstanbediening, je telefoon, nee van mama is gewoon mama slaan en dan erbij lachen

Niet je zin, je op de grond werpen en keihard gaan krijzen.

En nu wat een rust
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:43:41 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31171559
Wat een rottmeid die Zoë!
Sterkte mams en trouwens alle moeders met die puberende dreumesen/peuters.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:57:55 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31171979
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:55 schreef Belana het volgende:
leuk is dat he Dutch! In de vakantie begon Liam ook met overal "ja" op te zeggen, maar ook op de vraag "zeg Liam, weet jij wat de zin van het leven is?"we kregen een heel serieus "Ja" met veel knikken erbij
Jolie trapt daar niet in hoor
Wil je een stukje kaas? Ja.
Wil je even je schoenen pakken? Ja
Ruim de Duplo eens op? Nee
Wil je aardappels of rijst? Huh????

Belana het omkegelen van lege flessen met een bal is helemaal hot hier op het moment, is dat niks voor Liam?

Rottdog succes!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:01:58 #216
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31172121
Jolie had trouwens een lege fles met rijst waar ze al een tijdje meespeelde. Vorige week hoorde ik ineens rtssssss, de dop was eraf en de rijst lag op de grond. Ze zag niet dat ik keek en ik hoor d'r oh oh oeps....zeggen en ze begint met knalrode wangetjes alle rijst bij elkaar te schuiven om het terug te stoppen van kwaad tot erger natuurlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door Luchtbel op 04-10-2005 18:58:56 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:24:03 #217
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31172802
Jolie

Tom sjouwt vaak rond met een dinosaurus van Jasper, die hij huihtaht (ruigtand) noemt. Die was pas stout geweest en moest dus op de hahng (gang) staan.
Ook schopt hij wel eens expres tegen de muur, komt dan met de telefoon aangelopen en zegt dat we "pieuw auto bejjeh" de ambulance moeten bellen.
Heel grappig al die verhalen en kletspraat
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_31174736
grappig he dat geklets. en arme jolie! piet antwoordt ook standaard 'ja' op 'of-vragen' dus bijv. de aardappels-of-rijst-vraag. verder neemt ie dingen vaak nog zo letterlijk, erg komisch. kan 't kinderpraatjestopic zo gauw niet vinden maar hier nog een paar grappige p(r)ietpraatjes:
piet mocht vanochtend niet in ons bed want ik vertelde dat anna daar nog lag te slapen. letterlijk zei ik: anna is weer in slaap gevallen. piet met een bezorgde blik: "arme anna... " .
gisterochtend bij 't aankleden was er ook zoiets, hij wilde iets en ik zei: eerst even een shirt aantrekken. waarop hij heel hard aan mijn shirt begon te trekken. pas na een paar tellen viel bij mij het kwartje.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:49:31 #219
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31183842
Freek wilde vandaag een liedje luisteren in de auto, favoriet op dit moment is "Slaap zacht, Elisabeth" van Acda en de Munnik.
Noemde Freek dat voorheen nog gewoon nummer 6 , nu wilde ie graag het liedje van de slaapzak en het vieze bed .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:45:04 #220
7074 moussy
kuttekop
pi_31185616
Cas speelt nog steeds graag met poppen. Tot het grote verdriet van René krijgt babyborn ook dagelijks haar. Die kale kop vind ie blijkbaar niet bij dr staan

Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:27:38 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31186849
Hahahahahaa wat een heerlijke verhalen en foto!

Dat letterlijk nemen zagen we hier ook weer een staaltje van vandaag. Iris had vanmorgen een beschuitje met suiker. Dat hield ze netjes in haar hand om een hapje van te nemen, alleen ze hield het ondersteboven. Toen ik aan haar ging uitleggen dat je een beschuitje met de boter naar boven moest houden zodat de suiker er niet af valt, hield ze het beschuitje -nog steeds ondersteboven- boven haar hoofd. Best beteuterd keek ze bij al dat suiker wat toch op haar hoofd viel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:30:42 #222
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_31186947
Piet en Freek hahaha

Babyborn ziet er bééldig uit. En met een mutsje erbij zie je niks van die kale kruin!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:31:58 #223
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_31186981
Hahaha en Iris ook al Leuk topic dit!
pi_31245166
Leuke verhalen

Hier een verkouden Thijs, snotterd lekker door, en slijm druipt uit zijn neusje.
Gisternacht paar keer wakker geworden, vanmiddag amper geslapen dus misschien vannacht beetje slapen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:53:16 #225
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31279237
Die Babyborn wat erg en beterschap voor Thijs.

Jolie is ook goed bezig de laatste tijd. Ze vindt het heel spannend om te fluisteren en als ze naar bed moet fluisteren we altijd tijdens het tandenpoetsen. Ik gebruik dan heel vaak het woord stiekem, zullen we nog even stiekem praten, heel zachtjes enzovoorts. Dan zegt ze heel zachtjes, ja ja en gaat zachtjes brabbelen. Van de week vroeg ik d'r s morgens om elastiekjes voor d'r haar te pakken en terwijl ze er aankomt geschoven doet ze d'r vinger voor d'r mondje en trekt m'n hoofd naar zich toe en fluistert; stiek stiek ik moest gewoon huilen van het lachen en ontroering
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:32:43 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_31280254
lief he Luchtbel och, wat een moppie!
stormy waters...
sailin'
pi_31283116
erg grappig Luchtbel, dat soort verwarringen. en die van Iris (en Freek met z'n viezebed !!) vond ik ook geweldig.

beterschap Thijs!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:51:13 #228
103793 kozakken
Living the life
pi_31294808
Jonne is vandaag voor het eerst met de trein geweest! Met z'n drietjes naar Utrecht.
Eerste klas vanwege de herfsttoer etc. Dus we dachten mooi de ruimte te hebben.
Mis dus! Vol, voller, volst vanwege omleidingen met treinen en -tig beurzen op dezelfde dag.

Stilzitten was er niet bij. Dan zo kijken, dan dat doen, dan ff sjanzen met die meneer en grijnzen naar een groep meiden. (van wie zou hij...)
Al met al ging het wel goed, maar ik vrees met grote vreze de lange trip ins flugzeug...
(Belana, misschien heb jij nog tips?)

Maar dan vind ik het zo mooi en ontroerend tegelijkertijd. Zo'n mannetje wat daar paradeert door het looppad, overal even gaat buurten en die verschrikkelijk lieve reacties. En dan dat kleine koppie dat snel even kijkt of je er nog wel bent.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:57:05 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_31294960
kozakken, met Liam ging het wonderbaarlijk goed in het vliegtuig...
Op de heenreis heeft ie een uurtje geslapen in onze armen en daarna is ie wel druk, maar ook lief geweest. Veel boekjes gelezen. De portable dvd speler die we mee hadden hebben we niet hoeven gebruiken, maar ik vond dat toen wel een goeie tip
Liam pikte het heel erg dat ie niet van schoot af mocht, alsof ie dat door had, ik weet het niet.
Op de terugreis (die was dan ook 's nachts, heeft hij geslapen aan 1 stuk.
Nahja, daar heb je dus weinig aan...
de boekjes waren geweldig, maar Liam is echt dol op boekiezzz...
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:04:27 #230
103793 kozakken
Living the life
pi_31295166
Boekjes vindt Jonne ook wel leuk...
en auto's...
en mensen...
en zwaaien naar iedereen...
Dus op zich hoop ik dat het mee gaat vallen. Zou in ieder geval fijn zijn dat het 'schootzitten' gaat werken.
We moeten maar gewoon gaan zien..
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:29:51 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_31295877
Liam heeft ook iedereen gek gecharmeerd en ik heb me heeeeel druk gemaakt hierom vantevoren en het is me erg meegevallen! Hoe lang moeten jullie vliegen?
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:36:17 #232
103793 kozakken
Living the life
pi_31303442
we zijn meer dan 24 uur onderweg en vliegen (geloof ik) twee keer tien uur.
De reis is dus waanzinnig lang voor mijn gevoel. Gisteren wel een goede slag geslagen op de beurs met een reisbedje voor Jonne. (onder de vier kilo, dus gewoon in de handbagage hebben we al gezegd! incl. luchtbed en slaapzak.) Dat vind ik wel een lekker idee. Gewoon altijd een slaapplaats voor hem (met gaas) zodat hij veilig en redelijk vlieg- en muggenvrij.
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:45:36 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_31304495
Ja, dat is fijn idd kozakken, zo'n bedje!
Misschien heb ik het ergens gemist, maar waar gaan jullie heen dan? Is het vakantie? Lange reis idd! Mijn ervaring is dus wel dat als ze maar moe genoeg zijn, ze wel in slaap vallen En die portable dvd speler is dan misschien ook echt wel prettig om te hebben. Wij hebben de goedkoopste die we konden vinden gekocht en die werk prima.
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:56:55 #234
103793 kozakken
Living the life
pi_31307192
We gaan in december - januari een maand naar Australie. De broer van kozakkenman woont in Melbourne en gaat trouwen. Maar we vliegen eerst naar Sidney om ook wat van het land te zien.
We rijden dan in een week naar Melbourne toe.
Daar verheug ik me dus erg op.
Maar de reis....
Voor de rest is hij flexibeler dan wij, denk ik wel eens.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:36:46 #235
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31327697
Kozakken, denk maar zo wat zijn in totaal nou 2 dagen op een prachtige reis van een maand?
ook dan kan ik me voorstellen dat je het nog een hele onderneming vindt.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:05:46 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31329339
Morgen moet Maria op controle. We hebben steeds in ons hoofd dat de beugel dan hoogstwaarschijnlijk af mag. De arts die er toen als orthopeed werkte, vertelde namelijk dat Maria's leeftijd nu min of meer de uiterste leeftijd is om dat ding te dragen. Daarna gaan ze die beugel steeds losmaken enzo. (Maria draagt er altijd een broekje overheen, dus dat is eigenlijk geen probleem.) Hij wekte in elk geval de indruk dat het ws nu afgebouwd kan worden. Of, als het juist niet oké is nog, dat er een andere oplossing gezocht moet worden. Best spannend.

Omdat er nu een andere orthopeed is, hebben we pas later zelf een afspraak kunnen maken. Normaal kregen we bij vorige afspraak meteen een briefje mee om op de rontgenafdeling terecht te kunnen vlak voor de controle. Nu dus niet. Maar omdat Maria soms met benen wijd en soms juist met gestrekte benen op de foto moest, belde ik net even om te vragen hoe ze het willen hebben.

Ik leg uit hoe het altijd ging en dat we nu geen rontgenbriefje hebben, maar wel willen weten hoe ze op de foto moet. Receptioniste (R) ging overleggen met de assistente. Komt terug en zegt:
"Nee, hoeft geen foto, kan zo gewoon bekeken worden en als dan nog nodig blijkt, dan kunnen jullie dan door naar rontgenafdeling."
Ik: Maar het was steeds juist nodig om goede foto's te hebben om te kunnen controleren hoe het zat...!
R: Ja maar, anders had ie echt wel een briefje meegegeven toen.
Ik: Nee, want het rooster was nog totaal onbekend en dáárdoor kon hij geen fotobriefje meegeven! Een foto is de enige manier om met zekerheid te controleren, dat zei de arts steeds.
R: Ja, maar ja, het is normaal dat er eerst gewoon een arts kijkt. Als je voor de eerste keer komt.
Ik: Maar we kómen niet voor de eerste keer. En nee, dat is dus juist niet hoe het ging steeds.
R: Ja, maar de assistente zegt het.
Ik: Ja, dan vergist ze zich.
R: U mag morgen best een uur eerder komen en als het nodig is, krijgt u dan een briefje voor de rontgen mee.
Ik: En als de assistente het dan nog steeds niet nodig vindt?
R: Ja, dan zit u een uur te wachten.
Ik: Nou, ik stel voor dat u het haar nog eens vraagt met de informatie die ik nu geef erbij.
R: Nee, want ze heeft spreekuur nu.
Ik: Nou, ik wil best later terugbellen, hoor.
R: Oke, na tweeen heeft ze spreekuur en ook pauze gehad, dus belt u dan maar terug.

En nu heb ik het gevoel dat het allemáál wel eens heel anders kan uitpakken dan wij hier hopen... Als zo'n arts op het oog wil beslissen over afbouwen of niet. Dat voelt gewoon niet als zeker. En ik wil dolgraag dat ze uit die beugel kan, maar wel alleen als het echt kan. Ik heb er echt een naar gevoel van en ik was ook gewoon boos, hoor
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:11:08 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_31329485
goed op je strepen blijven staan sugar Want het moet wel goed voelen natuurlijk. Een rontgen controle lijkt mij wel logisch idd, zeker als het altijd gebeurt is. Wat kunnen mensen toch slect luisteren he?
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:48:09 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31330259
Suiker wat vervelend! Wel goed dat je gezegd hebt wat je wil. Straks ook doen hoor, desnoods eisen dat je die assistent aan de telefoon wil. Gewoon je mening er doorheen duwen, je wil gewoon zekerheid wat het ook is!
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 12:09:39 #239
7074 moussy
kuttekop
pi_31330765
en anders een second opinion
pi_31330899
Mijn dochter slist, ze zegt sinds een paar dagen haar eerste woordje met een S, Jas. Maar dat is dus meer Jasssssss. En Sasssss maakt ze er ook van.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 12:15:49 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_31330921
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:14 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn dochter slist, ze zegt sinds een paar dagen haar eerste woordje met een S, Jas. Maar dat is dus meer Jasssssss. En Sasssss maakt ze er ook van.
Ik zou logopedie maar vast bellen

pi_31331330
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:05 schreef Sugar het volgende:
De arts die er toen als orthopeed werkte, vertelde namelijk dat Maria's leeftijd nu min of meer de uiterste leeftijd is om dat ding te dragen. Daarna gaan ze die beugel steeds losmaken enzo. (Maria draagt er altijd een broekje overheen, dus dat is eigenlijk geen probleem.)
Wat gek, ikzelf heb nog beugels gedragen toen ik 3-4 jaar oud was! Het klopt inderdaad wel dat kindjes de beugel op een gegeven moment gaan losmaken (ik deed dat ook, en zei dan steeds nee-nee-nee-nee-nee! omdat mijn moeder dat ook altijd zei), maar later moest ik toch nog een beugel... Maar het kan natuurlijk best zijn dat dat losmaken op latere leeftijd afgeleerd kan worden, dat ik daarom ook op mijn 3e-4e nog in de beugels moest.

Succes trouwens morgen! Volgens mij was het bij mijn orthopeed trouwens altijd zo, dat we bij de melding aan de balie op de dag zelf pas een brief meekregen waarop de orthopeed gezet had hoe ik op de foto moest... Maar dat is een paar jaar geleden toen ik om het jaar ongeveer naar de orthopeed ging. Misschien is het bij Maria anders.

Nogmaals veel succes morgen!
Go Maria! Go Maria!
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:41:27 #243
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31331525
Ik werd net gebeld!
Ze had nu alle gegevens erbij en we moeten 'eerst een fotootje laten maken'.
(What a surprise! ).

En Kittyme, ik heb ook vaker gehoord dat kindjes op latere leeftijd nog een beugel hebben, dus ook ik vond het raar dat ie dat zei. Maar het klonk zo positief dat ik niet verder vroeg. Ik hoop het, maar houd ergens in achterhoofd ook een minder leuke optie. Dan zit ie tenminste vast ergens in mijn lijf.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_31331648
succes morgen, ik duim voor goed nieuws. en hehheh lekker toch gelijk gekregen, goed dat je even doorge'zeurd' hebt!
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:50:12 #245
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31331712
Ha ha, goedzo Sugar! Je niet laten afschepen door zo'n telfoniste die van niets weet!! Ik vind het spannend!!!!!!!!!! tot zo... x
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 13:07:59 #246
81992 Githa
pi_31332047
Spannend Sugar ik ga voor jullie duimen
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:09:34 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_31332086
Mooi Sugar!
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:20:48 #248
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31332308
Spannende dag dus morgen Sugar! Ik zal duimen

Vanmorgen is Tom voor de tweede keer naar de psz geweest en hij vond het super! Ze hebben pannenkoeken gebakken en er was er een jarig dus het was groot feest.
Toen ik hem op kwam halen en vroeg of hij het leuk had gehad ging hij vertellen: "leuk! pejee (spelen), etee (eten) en drink! Leuk!"

Donderdag mag hij weer
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_31332643
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:15 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik zou logopedie maar vast bellen

Het zal vast en zeker allemaal wel los lopen hoor met haar geslis. Ik vind het gewoon lief dat ze nu haar eerste S woordje heeft gevonden. De G en de K zegt ze wel goed en hard/duidelijk.
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:56:58 #250
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31333091
Sjoeg, veel succes morgen!

Hier ein-de-lijk erkenning gekregen voor de klachten waar Léon als maanden mee liep. Sinds de vakantie hoestte hij zo erg. Hij hoest sowieso vaak en we waren er al diverse malen mee bij de arts geweest. Maar ja, astma of iets in de geest kunnen ze pas op latere leeftijd vaststellen (ik meen bij 4 jaar). Maar het zit nogal in de familie dus we zitten er behoorlijk bovenop.
Na de vakantie dus geweest en de dokter kon niets horen. "Tijmsiroop", was steevast het devies. En we konden weer naar huis. Ook de cb-arts (als je er dan toch bent) kon niets horen.

De afgelopen week verslechterde de boel. Léon is 2 weken geleden behoorlijk verkouden geworden, maar het hoesten viel nog wel mee. Maar afgelopen week begon het. Hij had wel vaker dat hij hoestte tot aan het kokhalzen toe. In eerste instantie schrik je, maar nu doe je gewoon alsof er niets aan de hand is. Kennelijk raakt hij dan toch in paniek of gefrustreerd door het hoesten dat het zover ging. Maar het gebeurde steeds vaker dat hij ook moest overgeven ervan. Ook 's nachts.

De afgelopen nachten gebeurde het regelmatig dat ik rechtop in mijn bed zat, omdat Léon zo erg hoestte dat hij er wel in leek te stikken. Je kon gewoon duidelijk horen dat hij adem tekort kwam. Dus dan ren je er naartoe en zet hem overeind. Kind helemaal overstuur elke keer.
Dus dan is de maat echt vol. Heb vanmorgen de dokter opgebeld en gezegd dat ik me dit keer niet liet afschepen met "Tijmsiroop".
Dokter heeft geluisterd en nu was er dus wel wat te horen. Léons ademhaling 'kraakt' en raspt. Astma is alsnog te vroeg om te constateren, maar er zijn wel overeenkomstige symptonen.
Heb nu een pufje meegekregen (Ventolin) en dat moet hij nu 2x daags innemen totdat het minder wordt. Maar bij die aanvallen mag hij ook puffen.
Het is wel een joekel van een apparaat en dat noemen ze dan een pufje.

Klinkt heel raar, maar ik ben wel blij. Blij dat we er nu iets aan kunnen doen en niet de aanvallen af moeten wachten. Volgens mij slapen wij allemaal vanaf vannacht eindelijk na maanden weer eens rustig. (volgens mijn schoonzusje wiens zoontje het dus ook heeft, werkt het nl. direct) Ben blij dat ik nu iets kan doen voor mijn kleine grote man.

Waarom ik er nog niet eerder wat over gezegd heb? Zal wel te maken hebben met het "Tijmsiroop"syndroom.

Leuk detail, een oudere collega die bij ons de opvang doet en Léon ook wel eens onder haar hoede had, zei dat hij dat deed om aandacht te trekken. Had ze regelmatig meegemaakt. Dat stuitte me best tegen de borst. Alsof mijn kind een aansteller was. Ik zal haar overmorgen wel eens uitleggen waar die aandachttrekkerij nu goed voor was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')