Dat dachten de Amerikanen toch ook met operatie-Restore Hope? Daar zijn ze ook nogal op teruggekomen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:13 schreef vbmot het volgende:Er is nauwelijks gezag, waardoor verzet, hoewel hevig, met een goed gecoördineerde actie in de kiem te smoren is.
De Amerikanen gingen de steden in. Wij moeten eigen infrastructuur opzetten en de steden (lees: concentraties van bevolking) isoleren.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:15 schreef freako het volgende:
[..]
Dat dachten de Amerikanen toch ook met operatie-Restore Hope? Daar zijn ze ook nogal op teruggekomen.
Tsjaad is de laatste jaren ook nogal druk met de CAR. Dan moet je die er toch eerst uitschoppen. Het is overigens in de 45 jaar dat de CAR nu onafhankelijk is nog niemand gelukt om het land op een normale manier onder controle te houden. Machtswisseling verloopt per coup, niet via verkiezingen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Somalie krijg je allerlei landen op je dak die zich ermee gaan bemoeien. Somalie is te makkelijk bereikbaar. Ergens in de Jungle van de centraal afrikaanse republiek val t het niet en zal men niet de zin hebben zich ermee te bemoeien. Voor de centraal afrikaanse republiek heb je niet eens zoveel militairen nodig, gewoon slimme propaganda, het innemen van strategisch punten, het uitdelen van goodies aan de bevolking en het overnemen van al het centrale gezag is voldoende.
Wat hebben wij aan een stuk onbereikbaar oerwoud? Niemand wil er wonen en er valt niks aan te verdienen, tenzij er waardevolle grondstoffen te vinden zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Somalie krijg je allerlei landen op je dak die zich ermee gaan bemoeien. Somalie is te makkelijk bereikbaar. Ergens in de Jungle van de centraal afrikaanse republiek val t het niet en zal men niet de zin hebben zich ermee te bemoeien. Voor de centraal afrikaanse republiek heb je niet eens zoveel militairen nodig, gewoon slimme propaganda, het innemen van strategisch punten, het uitdelen van goodies aan de bevolking en het overnemen van al het centrale gezag is voldoende.
Is die JSF nog ergens goed voorquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:22 schreef freako het volgende:
[..]
Tsjaad is de laatste jaren ook nogal druk met de CAR. Dan moet je die er toch eerst uitschoppen.
Er is een beetje hardhout. De Fransen gebruikten de CAR vooral als plantage, koffie enzo. Ook niet de meest lucratieve business.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef vbmot het volgende:
[..]
Wat hebben wij aan een stuk onbereikbaar oerwoud? Niemand wil er wonen en er valt niks aan te verdienen, tenzij er waardevolle grondstoffen te vinden zijn.
gewoon, om de eerste te zijn, voordat aliens ofzo hetzelfde van plan zijnquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef vbmot het volgende:
[..]
Wat hebben wij aan een stuk onbereikbaar oerwoud? Niemand wil er wonen en er valt niks aan te verdienen, tenzij er waardevolle grondstoffen te vinden zijn.
...
Neuh. Dat mogen de Antillen ook niet. En dat hebben ze nooit gemogen ook.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:15 schreef Bluesdude het volgende:
Als het nederlands grondgebied is dan moeten mensen ook kunnen stemmen voor de Tweede Kamer in Den Haag.
Ik vraag me toch af of dat lucratief is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:32 schreef freako het volgende:
[..]
Er is een beetje hardhout. De Fransen gebruikten de CAR vooral als plantage, koffie enzo. Ook niet de meest lucratieve business.
Het enige waar echt wat aan te verdienen is, zijn de diamantmijnen.
Ik vraag het me ook af. Er wonen 3,6 miljoen mensen in dat land. Het is maar de vraag of die allemaal enige welvaart krijgen als je eigenlijk alleen maar die diamanten (en vast nog wel wat meer delfstoffen) hebt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:37 schreef vbmot het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af of dat lucratief is.
Kolonialisme gaat in de eerste plaats toch om de welvaart van de kolonisatorquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:44 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. Er wonen 3,6 miljoen mensen in dat land. Het is maar de vraag of die allemaal enige welvaart krijgen als je eigenlijk alleen maar die diamanten (en vast nog wel wat meer delfstoffen) hebt.
Niet als je eerste bedoeling is om als een soort goede fee de CAR in een welvarend land te veranderen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:48 schreef vbmot het volgende:
[..]
Kolonialisme gaat in de eerste plaats toch om de welvaart van de kolonisator![]()
Andere strategie toepassen. Een stuk land innemen waar (vrijwel) niemand woont. Vervolgens importeer je een hoop Europese en Aziatische werknemers die geen reden hebben om in opstand te komen. Op die manier blijf je van interne conflicten verstoken. Ongetwijfeld zal er in het grensgebied weleens wat plaatsvinden, maar dan gaat het toch meer om traditionele oorlogsvoering, en wat dat betreft zijn Westerse legers uiteraard superieur.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:49 schreef marcb1974 het volgende:
Ik kan me ergens iets herinneren dat het koloniseren van afrika nog nooit fatsoenlijk gelukt is. Waarom denk je dat het nu wel gaat lukken?
quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:52 schreef Yildiz het volgende:
Ik stel voor om Californie en / of NYC te annexeren, lijkt me een leuk projectje
Dat soort nobele smoesjes gebruiken veroveraars vaker.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:51 schreef freako het volgende:
Niet als je eerste bedoeling is om als een soort goede fee de CAR in een welvarend land te veranderen.
Klinkt heel Zuid-Amerikaans.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:02 schreef vbmot het volgende:
[..]
Andere strategie toepassen. Een stuk land innemen waar (vrijwel) niemand woont. Vervolgens importeer je een hoop Europese en Aziatische werknemers die geen reden hebben om in opstand te komen. Op die manier blijf je van interne conflicten verstoken.
Interessant, heb je wat concrete voorbeelden?quote:
Aan Israël zie je dat land dat eerst totaal nutteloos (lees: onvruchtbaar) was, ook nuttig gemaakt kan worden. Verder is er vast wel een gebied waar niet al teveel mensen wonen. De vraag is of je die paar inwoners moet verdrijven of dat ze onder een flinke propaganda zullen bezwijken. Het blijft toch een instabiele factor.quote:Maar welk stuk Afrika is vrijwel onbewoond én enigszins vruchtbaar? Ik dacht dat dat in Somalië ook wel meeviel.
Spanje en Portugal, 16e/17e eeuw? Die paar indianen deden het hem niet. Of Suriname. Zelfde laken een pak. Eigenlijk geldt hetzelfde voor elke kolonie in de nieuwe wereld.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:16 schreef vbmot het volgende:
[..]
Interessant, heb je wat concrete voorbeelden?
Het beste is om met ze te trouwen, denk ik.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:16 schreef vbmot het volgende:
De vraag is of je die paar inwoners moet verdrijven of dat ze onder een flinke propaganda zullen bezwijken. Het blijft toch een instabiele factor.
Misschien kunnen we beter vragen of Duitsland ons alsjeblieft wil annexeren?quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:02 schreef Monolith het volgende:
Duitsland annexeren is misschien wel een idee, winnen we ook eens een keer een WK voetbal.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:21 schreef freako het volgende:
[..]
Het beste is om met ze te trouwen, denk ik.
Somalische vrouwen kunnen best aantrekkelijk zijn.quote:
Waarom denk ik nu opeens dat BHFH zijn plannen m.b.t. de CAR spontaan laat varenquote:Op zaterdag 17 september 2005 00:26 schreef freako het volgende:
[..]
Somalische vrouwen kunnen best aantrekkelijk zijn..
quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:30 schreef vbmot het volgende:
[..]
Waarom denk ik nu opeens dat BHFH zijn plannen m.b.t. de CAR spontaan laat varen
Ja en dan Walonie af stoten naar Frankrijk!quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
We moeten Vlaanderen erbij trekken, had allang moeten gebeuren.
Hoezo Walonie afstoten dan? Dat hebben we dan toch al niet hequote:Op zaterdag 17 september 2005 12:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja en dan Walonie af stoten naar Frankrijk!
Juist daarom, terug die handel.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:04 schreef vbmot het volgende:
[..]
Is al van ons geweest. Wat zeg je van New Orleans?
Ja, als dat ff kan. Die gedwongen ruil toen was een uitermate slecht idee. We ondervinden er nog steeds de gevolgen van.quote:
zou ook het verlies van Dorestad een beetje goed makenquote:Op zaterdag 17 september 2005 13:13 schreef hace_x het volgende:
Goed idee!!!
Maar volgens mij is kolonisatie makkelijker dan een vreemd volk onderwerpen. Ik stel voor dat we Noorwegen gaan koloniseren: het is dichtbij, de bevolkingsdichtheid is laag, het zit er nog vol grondstoffen, ze hebben geen staatsschuld maar een overschot, en ze willen ons GRAAG hebben (net zoals wij in de jaren 60 graag turken/marrokanen wilden hebben). Vervolgens zorgen we er gewoon voor dat de nationale taal niet het noors, maar het nederlands wordt.
Als we met 100.000 nederlanders en vlamingen beginnen, is oslo in no-time van ons!
Nederland spitst zijn ontwikkelingshulp nu al toe op een beperkt aantal landen, geselecteerd op onder andere de mate van armoede en de kwaliteit van het bestuur, ook zijn bijvoorbeeld de exkolonies Suriname en Indonesië opgenomen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als alle welvarende landen nu eens een derde wereldland zouden "adopteren" en er welvaart creëren, dam zou het al snel veel beter gaan op deze arde.
Niks gedwongen ruil. We hebben het niet geruild. In de oorlog veroverde de Engelsen Nieuw Amsterdam en de nederlanders Suiriname en na de vrede besloot iedereen gewoon te houden wat ie had.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:58 schreef vbmot het volgende:
[..]
Ja, als dat ff kan. Die gedwongen ruil toen was een uitermate slecht idee. We ondervinden er nog steeds de gevolgen van.
Het gebied is veelal woestijn, dus echt heel waardevol voor andere landen is het ook weer niet. Maar Nederland kan met zijn ervaring en expertise op het gebied van watermanagement er vast iets moois van makenquote:Op zondag 18 september 2005 13:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Westelijke sahara is op zich wel een goed idee, al heb je wel kans op een opstand van de Marokkanen hier. Verder ligt het ook weer te makkelijk voor andere landen om het weer af te pakken van ons.
nu nog iets uitvinden zodat ze niet onder het stofzand waaien en dan komen we een heel eindquote:Op zondag 18 september 2005 13:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kan het hee gebied volzetten met zonnepanelen ...
een dak erop?quote:Op zondag 18 september 2005 13:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nu nog iets uitvinden zodat ze niet onder het stofzand waaien
Een bezem voor de gedeporteerde kutmarokkanenquote:Op zondag 18 september 2005 13:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nu nog iets uitvinden zodat ze niet onder het stofzand waaien en dan komen we een heel eind
Op pootjes zettenquote:Op zondag 18 september 2005 13:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nu nog iets uitvinden zodat ze niet onder het stofzand waaien en dan komen we een heel eind
Sturen we gewoon al onze jeugdige delinquenten met bezems naar de Westelijke Sahara! Ik begin dit idee steeds beter te vinden!quote:Op zondag 18 september 2005 13:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |