"Niets er vanaf weet": ik weet van een groot aantal soortgelijke en zelfs extremere gevallen waarin het wél goed is gegaan. En eigenlijk ken ik geen enkel geval waarin een niet-seksuele vriendschap tussen een volwassene en een kind fout ging (en met niet-seksueel bedoel ik dus dat de volwassene zelfs niet stiekem seksueel aangetrokken is tot het kind). Ik oordeel gebaseerd op de ervaringen waarvan ík gehoord heb. Verder vind ik het redelijk moeilijk een voorstelling te maken waarin een geheel niet-seksuele vriendschap fout gaat, als de volwassene in kwestie gewoon ook maar een beetje rekening houdt met de belangen van het kind. Dus gewoon niet méér doen of méér langs komen dan het kind wil. Nu de praktijk: kinderen met zulke volwassen vrienden zijn dol op hun aandacht. Vrienden dikgedrukt; het gaat namelijk niet om een eenzijdige vriendschap: het kind is gek op hem. Kinderen onder de 14 zullen vaak ook niet aarzelen om dit te tonen door bijvoorbeeld knuffels te geven. Zijn dit nu tekens van trauma's? Bij twiggy's vriend ging het tóch fout, daarom ben ik benieuwd naar de details.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Twiggy, spijker en kop!
Zowel over de intuïtie als over de belangen.
En In-limboy, ik vind het nogal impertinent om de ervaring van de vriend van Twiggy 'bizar' te noemen. Daarmee oordeel je er al over, terwijl je er niets vanaf weet.
Ik kan me heel goed voorstellen wat zij ermee bedoelt.
Je weet niets van de situatie van de vriend van Twiggy af.quote:
Ja, daar ben ik me van bewust, dat is mogelijk. Van mij uit gezien wordt zoiets een soort 'competitie' met de vader, wat dus helemaal niet de bedoeling is (dus moet je daarvoor oppassen). Mijn 'vriendje' heeft hier in ieder geval geen last van, want die ziet mij gewoon als goede vriend en niet veel meer dan datquote:Op woensdag 21 september 2005 22:03 schreef r_one het volgende:
In-limboy: heb jij er ooit wel eens aan gedacht dat jouw "onuitputtelijke vaderliefde", bij een kind een gigantisch loyaliteitsconflict richting de echte vader teweeg kan brengen?
Voor de rest sluit ik me bij Moonah aan en wil er verder geen woorden aan vuil maken (ook niet per e-mail aan jou).
daarom vraag ik er ook naar!!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je weet niets van de situatie van de vriend van Twiggy af.
Ik word aangevallen. Meisje in de OP wordt bekritiseerd voor het spelend omgaan met kinderen. Ik heb omschreven wat ik ben en duidelijk gemaakt wat ik voel, en nog haat men mequote:En verder merk ik dat het me bijzonder irriteert dat je continu bezig blijft met het goedpraten van dergelijke 'vriendschappen'.
Wat maak je je toch druk als je volgens jouw posts en mails niets sexueels in de zin hebt?!
Waarom blijf je dan allerlei 'bewijzen' aanvoeren van kinderen die zgn niet beschadigd zijn door pedo's (boylovers/girllovers whatever)?
Als er niets mis was met jouw liefde/vriendschap voor kinderen zou je imo ook niet die overdreven behoefte hebben tot verdediging.![]()
Waar ik al bang voor was, een reactie waaruit blijkt dat je zwaar leidt aan tunnelvisie! En daarmee al je goede bedoelingen in één klap discutabel maakt.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:38 schreef in-limboy het volgende:
Glad ijs en zo, héél glas ijs. Het is niet aan jou om hiervoor "op te passen", het is aan jou om dit risico bij voorbaat niet aan te gaan. "Mogelijk" biedt veel te veel ruimte om een jong leventje te verknallen, dit is een onomkeerbaar proces!quote:Ja, daar ben ik me van bewust, dat is mogelijk. Van mij uit gezien wordt zoiets een soort 'competitie' met de vader, wat dus helemaal niet de bedoeling is (dus moet je daarvoor oppassen).
En dat denk jij in jouw positie te kunnen beoordelen? Dan heb jij de ballen verstand van wát een loyaliteitsconflict nu eigenlijk inhoudt en vind ik je niet-seksuele voorkeur nog afkeurenswaardiger! En kom nu niet dat je 'vriendje' dat wel aan kan geven, dan ben je echt een hopeloos geval.quote:Mijn 'vriendje' heeft hier in ieder geval geen last van, want die ziet mij gewoon als goede vriend en niet veel meer dan dat
quote:Ik ben een mix tussen leeftijdsgenoot en volwassene voor hem.
Dan noem ik dat regelrecht misbruik maken van de situatie als je je er dan mee inlaat. Punt!quote:Vraagje: Wat als het kind rotouders en een slechte opvoeding heeft (ouders die niet om het kind geven)?
Het heeft geen zin om hier het individuele geval van die vriend van me te bespreken. Wat ik ermee wilde zeggen is dat ook niet seksuele aandacht schade kan aanrichten bij kinderen.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:50 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage, en we zijn weer terug ontopic![]()
Best bizar dat je een getraumatiseerde vriend hebt om die reden. Wat was de aard van de aandacht die hij kreeg, en waarom precies heeft hij er een trauma van gekregen (waarom voelde hij zich er onprettig bij)?
Wat "pedofielen en ik" doen voor "hun eigen plezier" hangt dus heel erg af van de persoon. Een pedo die seksueel aangetrokken is tot kinderen en daarom kinderarts wordt is net even wat anders dan een die inderdaad liefde voelt (ja, liefde ja, als in 'vaderliefde'. Dat is in ieder geval wat ze/we vóelen voor die kinderen) en vrienden is met een kind om die reden. 'Eigen plezier' is in dit laatste geval slechts te meten aan de maat waarin het kind plezier heeft in die vriendschap, dat is namelijk wat voldoening brengt. En het is natuurlijk (net zoals in welke vriendschap ook) belangrijk dat het van twee kanten komt. Ik word meestal door mijn 'vriendje' uitgenodigd...
Maar jij kent mij niet, de discussies hier weerspiegelen níet mijn interesses, slechts de onderwerpen waar ik 'wel wat over weet' (zoals ik in bovenstaande post al zei zien jullie de andere 'kant' van het discussiëren dan op ander forum)... Dus ik vraag me af hoe jij kan oordelen over of ik de belangen van het kind voorop stel of niet, zeker als je me op dezelfde hoop gooit als seksueel aangetrokken pedofielen.
quote:Ik word meestal door mijn 'vriendje' uitgenodigd......Dus ik vraag me af hoe jij kan oordelen over of ik de belangen van het kind voorop stel of niet, zeker als je me op dezelfde hoop gooit als seksueel aangetrokken pedofielen.
Dat begrijp ik, maar ik ben benieuwd naar waarom het in dit geval fout is gegaan.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:52 schreef Twiggy het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om hier het individuele geval van die vriend van me te bespreken. Wat ik ermee wilde zeggen is dat ook niet seksuele aandacht schade kan aanrichten bij kinderen.
Ik vraag me af waarom hij dan zo gezellig speelt en praat met me als ik er ben. Niet op een gedwongen manier, gewoon echt vrolijk en vanuit hemzelf. Geloof jij dat het niet mogelijk is dat een kind een volwassen persoon als vriend beschouwt, of zoiets? Als jij vindt dat het geen zin heeft om het individuele geval van jouw vriend te bespreken, dan geldt dat hetzelfde voor de oordelen die jij over mijn vriendschap maakt.quote:Wat ik tekenend en erg fout vind is het volgende:
[..]
Hiermee leg je de verantwoordelijkheid van eventuele gevolgen bij het kind, terwijl een kind helemaal niet in staat is die gevolgen te overzien. Kinderen maken vaak keuzes op basis van andere zaken dan volwassenen. Misschien voelt het ventje zich wel schuldig als ie je niet uitnodigt, weet jij veel? Jij bent de volwassenen en jij bepaalt dus de grenzen, niet het kind.
Ik had je reactie moeten negeren? Had je dan sympathieker gereageerd?quote:Op donderdag 22 september 2005 01:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Waar ik al bang voor was, een reactie waaruit blijkt dat je zwaar leidt aan tunnelvisie! En daarmee al je goede bedoelingen in één klap discutabel maakt.
Beetje gemeen misschien, maar mijn vraag was een uitlokkertje
Het is niet een dom kind, echt niet. Ik speel niet alleen met hem maar praat ook met hem over vanalles en nog wat. Hij gaat normaal en liefdevol met zijn vader om.quote:Glad ijs en zo, héél glas ijs. Het is niet aan jou om hiervoor "op te passen", het is aan jou om dit risico bij voorbaat niet aan te gaan. "Mogelijk" biedt veel te veel ruimte om een jong leventje te verknallen, dit is een onomkeerbaar proces!
O nee, jij kende alleen maar gevallen waar het goed mee afliep.
[..]
En dat denk jij in jouw positie te kunnen beoordelen? Dan heb jij de ballen verstand van wát een loyaliteitsconflict nu eigenlijk inhoudt en vind ik je niet-seksuele voorkeur nog afkeurenswaardiger! En kom nu niet dat je 'vriendje' dat wel aan kan geven, dan ben je echt een hopeloos geval.
Ik ga hier inderdaad dankbaar in mee. Net zoals bijna elke volwassene is het mij mogelijk me IN TE LEVEN in de denkwijze van een kind, en daar gewoon in mee te gaan. Kijk maar eens hoe een volwassene met een kind van 5 speelt bijvoorbeeld. Mijn verstandelijke vermogens (intelligentie?) zijn volgens mij zelfs bovengemiddeld, niet dat dat gemiddelde veel voor stelt. Het lichaam van een volwassene... Al met al een aardige en speelse vent. Regelrecht gevaarlijk is als ik tot deze zelfde conclusies was gekomen zonder afwegingen te maken.quote:*kuch*
*hoest*
*proest*
![]()
En jij gaat hier dankbaar in mee in deze denkwijze. Je gaat er zelfs prat op, getuige je topics. Dan héb je volgens mij ook inderdaad de verstandelijke vermogens van een kind, in het lichaam van een volwassene (dus inclusief libido!) en ben je daarmee regelrecht een gevaar voor de samenleving.
Zonder mij persoonlijk als die volwassene te zien, wat is er op tegen? Is het kind beter af met kutouders, een kutopvoeding en een tekort aan liefde en aandacht? Het gaat in mijn vraag om het kind, niet de volwassene.quote:Dan noem ik dat regelrecht misbruik maken van de situatie als je je er dan mee inlaat. Punt!
Valt reuze meequote:Resumerend: zoek hulp, je gedachten gaan compleet met je op de loop.
Is best, ik heb mijn punt gemaakt.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:17 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ik ben benieuwd naar waarom het in dit geval fout is gegaan.
[..]
Ik vraag me af waarom hij dan zo gezellig speelt en praat met me als ik er ben. Niet op een gedwongen manier, gewoon echt vrolijk en vanuit hemzelf. Geloof jij dat het niet mogelijk is dat een kind een volwassen persoon als vriend beschouwt, of zoiets? Als jij vindt dat het geen zin heeft om het individuele geval van jouw vriend te bespreken, dan geldt dat hetzelfde voor de oordelen die jij over mijn vriendschap maakt.
wel als het gaat om vriendschappen aanknopen met hun "doelgroep". De intentie er achter is vaak egoïstischer dan wanneer je vriendschappen sluit tussen volwassenen.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Haha jij bouwt geen vriendschappen op uit eigenbelang? Sorry maar je verhaal klopt hierboven, maar het geldt voor iedereen, en niet alleen voor pedo's. Pedo's zijn niet egoistischer dan 'normale' mensen.
plus dat kinderen per definitie onschuldiger zijn en niet dezelfde (en misschien zelfs wel tegenovergestelde) belangen hebben (bijvoorbeeld in het geval van pedofilie, seksueel misbruik). Een gewone vriendschap bestaat niet uit het gebruiken door een van de ander over het algemeen, een 'pedofiele' vriendschap wel. Natuurlijk zijn vrienden makkelijk, maak je vrienden deels uit eigenbelang en heb je mensen soms nodig, maar dit gebeurt meestal wederzijds, met twee mensen die er beiden iets tegen kunnen doen (omdat ze bijvoorbeeld ongeveer dezelfde leeftijd hebben). Maar een volwassene heeft per definitie overmacht op een kind en dat maakt de 'relatie' al ongelijkwaardig. beetje onduidelijk, maar goedquote:Op donderdag 22 september 2005 16:18 schreef zwaaibaai het volgende:
wel als het gaat om vriendschappen aanknopen met hun "doelgroep". De intentie er achter is vaak egoïstischer dan wanneer je vriendschappen sluit tussen volwassenen.
Dát zeg ik helemaal niet! Dat maak jij ervan. Moet ik die one-liner werkelijk ook nog uit gaan leggen?quote:Op donderdag 22 september 2005 23:10 schreef in-limboy het volgende:
Als ik een vraag stel over wat het beste is voor een kind met een slechte opvoeding, is het beter dat dat maar zo blijft.
Er is vast een mooie benaming in de psychologie voor het niet eens met iemand wíllen zijn en het iemand niet wíllen begrijpen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Dát zeg ik helemaal niet! Dat maak jij ervan. Moet ik die one-liner werkelijk ook nog uit gaan leggen?![]()
Voor de rest: graag een uittreksel want aan je verhaal zit kop noch staart. Of is er iemand die dit verhaal van in-limboy wél snapt?
Klopt, narcisme. Ook dáár kun je professionele hulp bij krijgen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:25 schreef in-limboy het volgende:
Er is vast een mooie benaming in de psychologie voor het niet eens met iemand wíllen zijn en het iemand niet wíllen begrijpen.
En dat heet dan weer "klassieke conditionering" in de psychologie.quote:Ik denk dat zo ongeveer elke situatie die ik ken op een bepaalde onverklaarbare manieren je 'gevaren' voorbij glippen.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 07:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt, narcisme. Ook dáár kun je professionele hulp bij krijgen.
[..]
En dat heet dan weer "klassieke conditionering" in de psychologie.
Graag gedaan, sterkte.
Het dilemma waar juist een narcist mee zit!quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:52 schreef in-limboy het volgende:
Hoe maak je nu het onderscheid, wie is er nu narcistisch; jij of ik?
Zo duidelijker misschien?quote:Wie is er nu narcistisch, jij (in-linmboy) of ik (r_one plus de rest van Fok/de maatschappij/whatever)?
Dat was dus precies mijn punt. Ik kan ook wel ruiken dat jij mij de narcistische vindt. Nu wacht ik op een gegronde beärgumentatiequote:Op zaterdag 24 september 2005 12:11 schreef r_one het volgende:
Het dilemma waar juist een narcist mee zit!
Let me rephrase that:
[..]
Zo duidelijker misschien?
En niet alleen ikquote:Op zondag 25 september 2005 00:32 schreef in-limboy het volgende:
Dat was dus precies mijn punt. Ik kan ook wel ruiken dat jij mij de narcistische vindt.
Niet nodig, die heb je zelf allang gegeven in je topics en heel raak samengevat in de zin:quote:Nu wacht ik op een gegronde beärgumentatie![]()
Ben wel benieuwd hoe lang je deze discussie blijft voeren, want narcisten zijn nooit te overtuigen.quote:Ik heb een beetje het gevoel dat ik onnodig aangevallen word hier.
En toch wil ik je erop wijzen dat jij in zekere mate ook wel erg "narcistisch" over kan komen hier. Ik zeg dat ik een beetje het gevoel heb dat ik onnodig wordt aangevallen. Nogal wiedes: als ik reageer op een aan mij persoonlijk gestelde vraag, heb ik last van een tunnelsyndroom. Het klinkt werkelijk geweldig. Zal ik jou ook nog even quoten, om het af te leren.quote:Op zondag 25 september 2005 02:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet nodig, die heb je zelf allang gegeven in je topics en heel raak samengevat in de zin:
[..]
Ben wel benieuwd hoe lang je deze discussie blijft voeren, want narcisten zijn nooit te overtuigen.
Je geeft dus toe dat je reacties bij mij uit probeert te lokken, en dan ben ík narcistisch? Die ene post van jou was voor mij de reden dat ik het gevoel had dat ik onnodig werd aangevallen. Ik reageerde op jouw vraag zoals ik dat de 10 keer daarvoor ook al deed. Je maakte een terechte opmerking, als je te 'close' wordt met een jongen kan dat op meerdere manieren gevaarlijk zijn.quote:Waar ik al bang voor was, een reactie waaruit blijkt dat je zwaar leidt aan tunnelvisie! En daarmee al je goede bedoelingen in één klap discutabel maakt.
Beetje gemeen misschien, maar mijn vraag was een uitlokkertje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |