abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30642140
Oke ik heb hoogstwaarschijnlijk een uber groot probleem.

Gisteravond ben ik uit geweest, en had redelijk wat gedronken.
Ik wilde naar huis fietsen toen ineens een auto achteruit reed, hier klapte ik dus met mijn fiets op. Er is schade aan het portier en aan de spiegel.

Die mensen hebben de politie erbij gehaald die mij 2 uur vast hebben gehouden. Maar het blijkt dus dat ik schuldig ben omdat ik alcohol op had. Die man zat in de auto, reed achteruit.

Kan dit zomaar, en kan ik hier aanspraak maken op een verzekering? Of gaat het zo worden dat ik alles zelf moet gaan betalen.

Kutzooi.
pi_30642194
Je mag formeel ook niet fietsen als je gedronken hebt (kan je zelf je rijbewijs voor kwijtraken) dus ik vrees dat je het haasje bent.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_30642263
godverdomme, het was ook nog eens een hele dikke bak.

Die klootzak heeft me gewoon genaaid. Hij rijdt achteruit, maar omdat ik dronken ben gaan ze wel ff die schade fixxen. KUT KUT
pi_30642366
Volgende keer ga je gewoon met jouw auto wachten tot er een dronken fietser is, die ram je van zn fiets af en omdat hij lam is mag hij alles betalen.
Leuk als je een keer een klein krasje hebt.

Wel ontzettende kutstreek van de nicht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 16 september 2005 @ 18:27:17 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30642415
whehehe, je hebt jezelf genaaid

automobilist kon er niets aan doen dat er een zatlap op de fiets tegen z'n auto aan crosste, had je je verlichting eigenlijk aan ?

enne idd te veel alcohol is vrijwel altijd schuldig (en terecht ook) en idd ze kunnen je rijbewijs ook af nemen.

veel plezier.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30642470
Woutey was beetje lam ja, maar wel licht op de fiets, en die auto ramt em tegen hem aan.
Naaistreken.
pi_30642478
licht was aan en rijbewijs heb ik ook nog
maar godverdomme man hoe duur is t om n kras te fixxen?
pi_30642550
T was een volvo V70
Spiegel kost denk ik 100 / 150.
Lak kan best zijn dat ze de hele auto omspuiten
pi_30642598
Als er alchohol in het spel is ben je altijd schuldig, ook al is de ander bezig met een bijzondere verrichting (achteruit rijden). De verzekering trekt z'n handjes af bij alcohol, dan mag je het zelf oplossen. Plus redelijke kans dat je uit je verzekering wordt geschopt.

Sterkte .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_30642672
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:33 schreef Skv het volgende:
T was een volvo V70
Spiegel kost denk ik 100 / 150.
Lak kan best zijn dat ze de hele auto omspuiten
Ik was bij een V70 alleen al 500 euro kwijt voor de achterbumper overspuiten .
Succes dermee .
pi_30642716
ohw shit, is er echt geen manier om er onderuit te komen?

die man reed in gebied, waar je een kaartje voor nodig hebt om in te komen. Overal staan paaltjes en zo. Hij woont in Rotterdam en hier is het Enschede.
  vrijdag 16 september 2005 @ 18:39:41 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30642730
Hmm, ziet er idd niet goed uit. Maar hebben die agenten verder niet over een boete gesproken?

Succes ermee iig.
Vampire Romance O+
pi_30642812
Nope een boete krijg ik niet.
pi_30642815
Je bent schuldig aan rijden onder invloed, als de auto tegen jou aanreed zou ik hiertegen protesteren wegens gevaarlijk weggedrag of zo. Nooit bekennen. geef aan dat je licht e.d. aanhad.
Als je kunt bewijzen dat de auto achteruit reed ben je al een stuk verder.

Advies: ga voortaan lopen na het stappen.

P.S. hebben ze je promilage opgemeten, onder de 0,5 promil mag je nog rijden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30642891
tvp
Dit is wel handig als ik mijn auto weer eens moet laten uit deuken
Nu met transparante user-icon!
pi_30642904
Maar die kerel reed achteruit tegen je aan. Als je daar getuigen van hebt kun je aangifte doen tegen die kerel. Maar dat had je gisteren eigenlijk al gelijk moeten doen toen het proces verbaal werd opgemaakt.

Misschien heeft de politie toch namen van getuigen genoteerd en ze gehoord? Zo ja, dan sta je een stuk sterker. Waarschijnlijk zal die kerel dan ook niks kunnen claimen omdat de verzekering het als een uitzichtloze zaak ziet. Twee mensen die beide fout zijn, daar doet geen enkele rechter uitspraak over (behalve dat 'ie je beide vertelt dat je zijn tijd hebt verdaan en je misschien beide veroordeelt tot een boete).

Dus als je getuigen hebt, dan kun je het aanvechten. Je moet dan wachten totdat die kerel zijn claim heeft gelegd. De verzekering stuurt jou dan een brief om je daarvan te informeren en geeft jou de gelegenheid op een weerwoord. Als je getuigen hebt, dan kun je zeggen dat HIJ het was die tegen je aan reed, en dat je dat met getuigenverklaringen kunt staven (is in het proces verbaal opgeschreven).

Heb je geen getuigen, of heeft de politie geen verklaringen van omstanders opgenomen, dan ben je waarschijnlijk de lul. Volgens mij mogen ze je niet zomaar uit de verzekering schoppen, maar je premie zal een stuk hoger worden.

Spuitwerk is duur. Ik heb een keer een paar krasjes op de bumper van een Mercedes gereden. De hele neus van mijn auto kapot, maar een paar krasjes op zijn bumper (amper te zien). De neus van mijn auto heb ik toen voor 500 gulden zelf gerepareerd. Maar een paar maanden later kreeg ik een brief dat die kerel zijn bumper had laten repareren. 2500 gulden had 'ie dus geclaimd bij mijn verzekering, voor het laten overspuiten van zijn bumper. Belachelijk bedrag! Wat was ik boos zeg. Maar ik had geen weerwoord, dus heeft de verzekering me toen iets van 3 tredes omlaag gezet .
pi_30642949
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:27 schreef Klonk het volgende:
whehehe, je hebt jezelf genaaid

automobilist kon er niets aan doen dat er een zatlap op de fiets tegen z'n auto aan crosste, had je je verlichting eigenlijk aan ?

enne idd te veel alcohol is vrijwel altijd schuldig (en terecht ook) en idd ze kunnen je rijbewijs ook af nemen.

veel plezier.
Dat van de verlichting maakt nog niet eens zoveel uit hoor. De rechter stelt vaak dat een bestuurder van een voertuig op de mogelijke fouten van andere bestuurders (vooral fietsers en bromfietsers) voorbereid moet zijn.
pi_30643045
Punt is overigens wel dat het feit dat jij onder invloed op je fiets zat niks te maken heeft met het feit dat die autobestuurder tegen jou aanreed. Als jij daar nuchter zat was je ook geraakt, de situatie verandert niet.

Hij rijdt jou aan en stelt jou ook nog eens verantwoordelijk voor de schade. Hij zou juist de lul moeten zijn. Bovendien had hij beter op moeten letten, dat wordt van een bestuurder in een auto verwacht, en dat zal de rechter al helemaal vinden als hij zich in een uitgaansgebied bevond.

Aanvechten dus.
pi_30643223
woutey

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2005 18:55:46 ]
pi_30643349
Woutey was onder invloed en dat was dus helemaal fout, maar ben je als automobilist ook niet altijd schuldig als je achteruit ergens tegen aan rijdt/geen voorrang verleent?
pi_30643442
Die vent heeft geen getuigen, en ik was samen met een vriend van me, die heeft alles gezien.

Ik ga zo eerst even een kopie van het proces verbaal ophalen, en kijken of er in staat dat ik gedronken had, want die agent zei dat mijn verzekering het zou betalen. En die weet best dat als je drink je de sjaak bent.
pi_30643455
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:42 schreef longinus het volgende:
Je bent schuldig aan rijden onder invloed, als de auto tegen jou aanreed zou ik hiertegen protesteren wegens gevaarlijk weggedrag of zo. Nooit bekennen. geef aan dat je licht e.d. aanhad.
Als je kunt bewijzen dat de auto achteruit reed ben je al een stuk verder.

Advies: ga voortaan lopen na het stappen.

P.S. hebben ze je promilage opgemeten, onder de 0,5 promil mag je nog rijden.
yup 1.8 was het
pi_30643483
Staat op papier dat jij dronken was? heb je een adem/bloed analyse gehad?
is al geweest
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
pi_30643592
hahahha, geef die automobilist ff heel erg snel een lintje. Ik ken hem niet, maar mag hem bij voorbaat al hahahhhahaha

En weer verder on-topic, dronken op de fiets, of snachts zonder licht ben je altijd de lul en dus schuldig en meestal persoonlijk aansprakelijk voor de gemaakte/gelede schade.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_30643605
ik heb een blaastest gehad jah, en of het op papier staat weet ik niet meer. daarom ga ik straks dat Procesverbaal ophalen.
pi_30643638
Trouwens ik heb dat procesverbaal ondertekend toen ik dronken was, kan dit wel? Want ik was ontoerekeningsvatbaar op dat moment eigenlijk toch?
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:10:34 #27
3185 Adelante
To let it go now
pi_30643679
denk dat dit wel iets is dat onder de aansprakelijkheidsverzekering van je ouders kan komen te vallen... en een achteruit rijdende automobilist heeft per definitie al schuld als ie een fietser schept volgens mij...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_30643840
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:09 schreef Woutey het volgende:
Trouwens ik heb dat procesverbaal ondertekend toen ik dronken was, kan dit wel? Want ik was ontoerekeningsvatbaar op dat moment eigenlijk toch?
Je hebt een PV gekregen omdat je dronken was.
Maar je denkt dat het niet geldig is omdat je dronken was ?
pi_30643908
quote:
pi_30644086
nee dat PV ging over de situatie met die vent, niet over dat ik dronken was. heb geen boetes of zo gekregen.

Ik moest ondertekenen of dit de situatie was wat er gebeurt is. En ik haal em ff op omdat ik niet herriner wat er in stond.
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:27:23 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30644087
Wellicht interessant voor je:
quote:
V Een man die dronken op zijn fiets reed werd door de politie aangehouden. Hij moest zijn autorijbewijs inleveren. Kan dat? - Top
A Brigitte Seegers, persvoorlichter bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat: ,,Ja, maar niet zomaar. Het innemen van het rijbewijs wegens alcoholgebruik gebeurt op basis van artikel 130 van de Wegenverkeerswet en loopt via het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. Het CBR neemt alleen gevallen in behandeling waarvan een relatie bestaat met het besturen van een motorrijtuig. Dus als iemand eerder gepakt is voor autorijden onder invloed en hij wordt nu aangehouden voor fietsen onder invloed, kan dat inderdaad aanleiding zijn om het rijbewijs in te vorderen.’’
Dus, als je niet eerder bent gepakt voor autorijden met alcohol op, raak je je rijbewijs niet kwijt.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_30644165
Rijbewijs heb ik ook nog.

Ik hoop dat die agent een beetje relaxed is geweest met dat PV, en dat hij er niet in heeft gezet dat ik wat gedronken heb. Zodat ik het aan de verzekering over kan laten.

Hij vertelde me niet voor niets natuurlijk dat de verzekering dit zou betalen. Dat zou mijn redding zijn.
pi_30644190
quote:
Hehe, je kiest er zelf voor om alcohol te nuttigen en je bent op de hoogte van de eventuele gevolgen (dronken, niet helemaal bij kennis, makkelijker etc.), dus je bent gewoon toerekeningsvatbaar hoor
pi_30644219
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:31 schreef boyv het volgende:

[..]

Hehe, je kiest er zelf voor om alcohol te nuttigen en je bent op de hoogte van de eventuele gevolgen (dronken, niet helemaal bij kennis, makkelijker etc.), dus je bent gewoon toerekeningsvatbaar hoor P
Nee we gingen dobbelen en ik moest drinken
nee flauw

maar oke daar kan ik dus niets aan doen dus. ik ga het sowieso naar de verzekering sturen, en dan maar hopen dat ze het niet nagaan.
pi_30644287
Het lijkt me érg sterk dat er niks in het PV zou staan over je alcoholgebruik. Je hebt zelfs een blaastest gehad

Maar goed, succes ermee
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:36:08 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30644313
Je verzekering keert wel uit, maar komt daarna ogenblikkelijk bij jou aankloppen om de kosten op jou te verhalen, aangezien jij behoorlijk wat alcohol in je bloed had.
pi_30644416
hmm kut
ik ga dat ding iig ophalen en hopen dat hij me gematst heeft.

ik kan me niets herinneren van dat het er in stond, maar ik kan me sowieso niet veel meer herinneren
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:41:04 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30644460
1.8 is trouwens niet bepaald weinig
Vampire Romance O+
pi_30644557
Was je nog dronken toen je de TT invoerde?
pi_30644563
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:41 schreef MouseOver het volgende:
1.8 is trouwens niet bepaald weinig
vertel mij wat
pi_30644615
quote:
!

Wellicht handig voor de toekomst:

Home is where my guitar is
pi_30644643
hmm kijk dat is nou handig
alleen beetje te laat
pi_30644712
En terecht dat je schuldig bent! Je moet gewoon niet met drank in het verkeer deelnemen, als je niet dronken was had je waarschijnlijk op tijd kunnen stoppen!
pi_30644738
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:50 schreef woutabest het volgende:
En terecht dat je schuldig bent! Je moet gewoon niet met drank in het verkeer deelnemen, als je niet dronken was had je waarschijnlijk op tijd kunnen stoppen!
wat had ik dan moeten doen, s ochtends van huis weg lopen om s avonds uit te gaan? iedere uitgaander is toch met de fiets.
pi_30644743
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:50 schreef woutabest het volgende:
En dat weet jij omdat? De auto zat gewoon verkeerd toen hij achteruit ging zonder daarbij op te letten op eventuele gevaren. Dat heeft niks met dronkenschap van de fietser te maken.
pi_30644787
maarja, ik ga nu even mn pv ophalen. Dan kan ik me gaan richten op de rest. oplossingen en zo zijn altijd nog welkom. de mensen die me geholpen hebben iig bedankt.
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:57:13 #47
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30644876
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:47 schreef r0bert het volgende:

[..]

!

[afbeelding]
Toch vind ik dat altijd een beetje twijfelachtige tabelletjes. Ik vind ze namelijk juist aantonen dat rijden met drank helemaal niet echt gevaarlijk is.

Als je bijvoorbeeld op vrijdagmiddag stevig borrelt op je werk en dan met 1,5 promille in je bloed naar huis rijdt heb je ca. 10x meer kans op een ongeluk. Dat houdt dus in dat als je met je straalbezopen kop naar huis rijdt je in totaal evenveel kans op een ongeluk hebt als dat je de rest van de week tijdens je woon/werk verkeer hebt gehad (5x heen en 4x terug). Toch is de kans dat je in een willekeurige werkweek een ongeluk krijgt nihil.
Vampire Romance O+
pi_30644927
lachen
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:01:06 #49
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_30644985
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:47 schreef r0bert het volgende:

[..]

!

[afbeelding]
Aha, leuk, een platje uit de alcoholcursursus, en je weet dan dus ook dat deze niet helemaal klopt, maar dat ze de ander niet meer gebruiken omdat er anders teveel gezeik is he ???????

Want anders kan ik jou DIE laten zien.
Werd nog niet zolang geleden nog her en der gebruikt, maar door gezeik is dit plaatje het toonbeeld geworden.

Dat is natuurlijk een basis, maar niet die ik of ( wie helpt me daarin) vertrouw.

Zoek het uit.
pi_30645161
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 20:01 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Want anders kan ik jou DIE laten zien.
Show me
Home is where my guitar is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: