Maar die kerel reed achteruit tegen je aan. Als je daar getuigen van hebt kun je aangifte doen tegen die kerel. Maar dat had je gisteren eigenlijk al gelijk moeten doen toen het proces verbaal werd opgemaakt.
Misschien heeft de politie toch namen van getuigen genoteerd en ze gehoord? Zo ja, dan sta je een stuk sterker. Waarschijnlijk zal die kerel dan ook niks kunnen claimen omdat de verzekering het als een uitzichtloze zaak ziet. Twee mensen die beide fout zijn, daar doet geen enkele rechter uitspraak over (behalve dat 'ie je beide vertelt dat je zijn tijd hebt verdaan en je misschien beide veroordeelt tot een boete).
Dus als je getuigen hebt, dan kun je het aanvechten. Je moet dan wachten totdat die kerel zijn claim heeft gelegd. De verzekering stuurt jou dan een brief om je daarvan te informeren en geeft jou de gelegenheid op een weerwoord. Als je getuigen hebt, dan kun je zeggen dat HIJ het was die tegen je aan reed, en dat je dat met getuigenverklaringen kunt staven (is in het proces verbaal opgeschreven).
Heb je geen getuigen, of heeft de politie geen verklaringen van omstanders opgenomen, dan ben je waarschijnlijk de lul. Volgens mij mogen ze je niet zomaar uit de verzekering schoppen, maar je premie zal een stuk hoger worden.
Spuitwerk is duur. Ik heb een keer een paar krasjes op de bumper van een Mercedes gereden. De hele neus van mijn auto kapot, maar een paar krasjes op zijn bumper (amper te zien). De neus van mijn auto heb ik toen voor 500 gulden zelf gerepareerd. Maar een paar maanden later kreeg ik een brief dat die kerel zijn bumper had laten repareren. 2500 gulden had 'ie dus geclaimd bij mijn verzekering, voor het laten overspuiten van zijn bumper. Belachelijk bedrag! Wat was ik boos zeg. Maar ik had geen weerwoord, dus heeft de verzekering me toen iets van 3 tredes omlaag gezet
![]()
.