Iddquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:54 schreef HAL9000S het volgende:
Het vooruitzicht om met deze controller te FPS'en is gewoon te geil voor woorden!
Het richten lijkt goed te gaan ja, maar dat is niet alles aan een FPS, de knoppenindeling lijkt mij bijv. echt kut.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wel overduidelijk dat je met deze controller perfect FPS kan spelen, of ben ik nou gek?
Zelfs Stevie Wonder zou dat nog zien man
Waarom? B is schieten, A kan je een functie geven, dan misschien met de D-pad lopen, anders met de extensie waar ook nog eens een aantal "shoulder"buttons op zitten.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:56 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het richten lijkt goed te gaan ja, maar dat is niet alles aan een FPS, de knoppenindeling lijkt mij bijv. echt kut.
Nee joh... die 'B' knop is perfect als trigger, met de D-pad zou je perfect van wapen kunnen wisselen en met links/rechts om hoekjes kijken en onder de A een alternate fire!quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:56 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het richten lijkt goed te gaan ja, maar dat is niet alles aan een FPS, de knoppenindeling lijkt mij bijv. echt kut.
Lopen met die losse analoog natuurlijk!quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:57 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarom? B is schieten, A kan je een functie geven, dan misschien met de D-pad lopen, anders met de extensie waar ook nog eens een aantal "shoulder"buttons op zitten.
links-rechts om om hoekjes te kijken? Kantelen!quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:58 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nee joh... die 'B' knop is perfect als trigger, met de D-pad zou je perfect van wapen kunnen wisselen en met links/rechts om hoekjes kijken en onder de A een alternate fire!
De analoge stick bestond consolewise al bij de game Nights voor de Sega Saturn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:03 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nee dat hebben we gezien met de rumble pack en analoge stick...
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:58 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Lopen met die losse analoog natuurlijk!
Wat heb jij een lelijke, uitgerekte, bagger usericoon.quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:02 schreef MMaRsu het volgende:
bla bla bla
quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:04 schreef Logitik het volgende:
Lijkt me wel frustrerend: stel je hebt een huisdier, een kat bijvoobeeld. Die kat zet ineens je nagels in je been omdat hij wilt spelen.. GAME OVER, omdat je een paar centimeter met je arm bewoog..
Er zullen genoeg volwaardige games uitkomen, waarom denken mensen dat het niet zo isquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:04 schreef Logitik het volgende:
Lijkt me wel frustrerend: stel je hebt een huisdier, een kat bijvoobeeld. Die kat zet ineens je nagels in je been omdat hij wilt spelen.. GAME OVER, omdat je een paar centimeter met je arm bewoog..
En zo kan je wel meer voorbeelden verzinnen.. ik heb echt best een hard hoofd in.. Ik denk dat de games nu niet diepgaander worden, maar meer het accent gaan krijgen op minigames.. iets wat ik juist niét leuk vind..
Fuck you Ruzbeh, ik wou niet een standaard A knop, en hij is verkleint niet uitgerektquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:04 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wat heb jij een lelijke, uitgerekte, bagger usericoon.
*jointquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Er zullen genoeg volwaardige games uitkomen, waarom denken mensen dat het niet zo is. Er komen gewoon EA ports op, Nintendo zal die toffe singleplayer games blijven maken, dat is voor de meeste mensen wel genoeg. En hersenloze minigames zijn hardstikke tof met vrienden + bier!
Daar heb ik een PS3 voor straksquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:06 schreef Logitik het volgende:
Hoe speel je een potje voetbal tegen elkaar dan ?
Dat is het probleem, ik wil juist niet dat Nintendo die kant op gaat met zijn spellen..quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:07 schreef HAL9000S het volgende:
Minigames met zo'n controller levert IMHO echt hilarische situaties op
aha, maar ik wil maar 1 console kopen.. zo gek ben ik ook weer nietquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:07 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Daar heb ik een PS3 voor straks
En dat helemaalquote:
Waarom denk je dat dat gaat gebeuren dan?quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:08 schreef Logitik het volgende:
[..]
Dat is het probleem, ik wil juist niet dat Nintendo die kant op gaat met zijn spellen..
quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:00 schreef Logitik het volgende:
Hoe speel je een potje voetbal tegen elkaar dan ? Niet iedereen heeft een Gamecube controller..
Ik heb wel een GC controller, maar dat wil niet zeggen dat ik het best kut zou vinden om een spel op de next gen te spelen met een oude controller
Voor de 5928e keerquote:"We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded."
Even better, while it's inserted into the classic-style shell, the freehand controller will still be able to sense positioning, bringing more options to classic games.
Finally, Eurogamer asked this most interesting question: Is the freehand-style controller your trump card, or have we got more exciting stuff to look forward to? Jim Merrick's said in reply: "Let's just say we have more surprises in store."
Nee, voor de 5934ste keer... opletten jij.quote:
Prachtig, van die mensen die er alles aan doen om iets te verzinnen zodat het NIET tof isquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:04 schreef Logitik het volgende:
Lijkt me wel frustrerend: stel je hebt een huisdier, een kat bijvoobeeld. Die kat zet ineens je nagels in je been omdat hij wilt spelen (met jou, niet met de nintendo).. GAME OVER, omdat je een paar centimeter met je arm bewoog..
En zo kan je wel meer voorbeelden verzinnen.. ik heb echt best een hard hoofd in.. Ik denk dat de games nu niet diepgaander worden, maar meer het accent gaan krijgen op minigames.. iets wat ik juist niét leuk vind..
Huh? Dat heb ik echt helemaal nergens gezegdquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:49 schreef Tomasso het volgende:
Ik vind het toch knap van Rodie dat hij blijft volhouden dat je amper bijv. FPS met deze controller kan spelen. Een compliment waard vind ik.
Je moet het maar kunnen hoor, gewoon dingen beweren dat totale onzin is, wat je ook zou weten als je eens iets zou lezen over de controller etc.
En ik quote:quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:15 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik echt helemaal nergens gezegd
quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:21 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Alleen Nintendo vergeet zo nu en dan (zeker met de cube, ondanks een hoop beloftes) de gamers die EN Zelda leuk vinden, maar ook een keur aan (3rd party) racegames en/of FPS'ers en/of naar onze mening trashgames kunnen waarderen. Die mensen staan in de kou, en die klagen (on)terecht op Nintendo en de keuzes die ze maken.
Jij moet echt die hele post eens lezen. Lees m nog een keer, laat je hersens even werken, en je komt tot de conclusie dat ik het heb over de games die worden uitgebracht op Nintendo consoles, niet over of ze kut spelen of niet.quote:
Laser inbouwenquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:14 schreef Kill_em_all het volgende:
Als je kat je nagels in je benen zet geef je dat klote beest toch een tering mep met je controller? sla je meteen een home run in de honkbal game die je aan het spelen bent
netzoals gyro controllers, maar niemand heeft er daarvoor een fatsoenlijk werkend product van kunnen maken, zelfde geld voor de wavebird overigens. Wavbird was de eerste goed werkende...quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De analoge stick bestond consolewise al bij de game Nights voor de Sega Saturn.
Ook op PC's werd al geexperimenteerd met analoge sticks en force feedback, voordat Nintendo er mee kwam.
Dat lijkt me dan weer lichtelijk onmogelijkquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:36 schreef febster het volgende:
Voetbal: dat je kan bepalen met welke voet, en op welke manier je dan moet die voet schiet... Met de wreef, of geplaatst, of met een effect, of gelobt etc
Met motion sensor dan hequote:Op vrijdag 16 september 2005 19:39 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer lichtelijk onmogelijk
PRICLESSquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:52 schreef Platina het volgende:
http://img.photobucket.com/albums/v507/mousedown/revo.swf
Al voorbij gekomen?
quote:[13:42:39] Davy: Hehe filmpje van controller gezien?
[13:42:42] Davy: ewcht uber 1337
[13:42:47] - ---::. : lelijk ding
[13:42:54] Davy: whahah typisch fanboy
[13:43:04] - ---::. : ding is egt lelijk
[13:43:09] - ---::. : een afstandbediening
[13:43:10] - ---::. : wauw
[13:43:12] - ---::. : wat een revolutie
[13:43:16] - ---::. : ding bestaat al 60 jaar of langer
[13:43:21] Davy: filmpje dus niet gezien?
[13:43:47] Davy: als je dat ding beweegt dan beweegt het ook op je
scherm ofzo
[13:43:52] Davy: zoiets als duckhunt
zien
[13:44:30] - ---::. : daar kan je tog nooit bij
[13:44:32] - ---::. : die a knopjes :S
[13:44:45] - ---::. : of je moet een super lenige duim hebbe
[13:44:53] Davy: mwhjawel
[13:44:54] Davy:
http://www.jeux-france.com/Webmasters/Images/7editeurs20050
916_055314_2_big.jpg
[13:48:56] - ---::. : ben niet onder de indruk
quote:[19:56:43] Davy: dude stel je voor fps
[19:56:53] Davy: vet zo lopen en dan vijanden neer knallen met richten
[19:56:53] - ---::. : yea how gay
[19:56:56] - ---::. : zit je als een aap op de bank
[19:57:04] - ---::. : rond te springe
[19:57:12] Davy: wacht maar totdat je het zelf speeld
[19:57:14] - ---::. : als een mongool
[19:57:28] Davy: kut fanboy
quote:[19:58:17] - ---::. : maare..
[19:58:20] - ---::. : die controller van revo
[19:58:21] - ----::. : is zo gay
[20:00:10] Davy: omdat ?
[20:00:21] - ---::. : tis gewoon een fucking afstandsbediening
[20:00:34] Davy: ja und :S?
[20:00:40] Davy: let maar op als je het speeld jonge
[20:00:41] - ---::. : afstandbediening speelt nie
Hij moet voor EA gaan werken. "Games moeten blijven zoals ze zijn!"quote:
Deed ie wel. Op die foto zapt hij Ken terug naar Barbie.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:04 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
Waarom geen live demonstratie met een demo ofzo ?![]()
quote:Op vrijdag 16 september 2005 19:57 schreef P-Style het volgende:
Het duurde even... maar zelfs ik begin wat te zien in die nieuwe controller!Dit ding is best wel veelbelovend.
Gewaagd om dit als standaard-controller mee te leveren, maar aan de andere kant weet je dan als fabrikant (Nintendo dus), dat iedereen die een revolution heeft, óók zo'n leipe controller heeft!
Ben wel benieuwd wat voor invloed dit heeft op Nintendo's concurrenten, want "optionele controllers" kunnen Sony en Microsoft altijd nog op de markt brengen. En nieuwe "standaard controllers" ook trouwens (is immers al vaker voorgekomen!
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 16 september 2005 20:10 schreef Steeven het volgende:
In oktober de eerste softwarebeelden?
Ik denk dat na vandaag elke dag (of dagen) meer revolution nieuws komt van developers enzo (Omdat nu de controller bekend is) Net zo als bij PS3 en 360 nuquote:Op vrijdag 16 september 2005 20:10 schreef Steeven het volgende:
In oktober de eerste softwarebeelden?
Maar het zijn juist de games waar deze controller als interface voor dient!quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:08 schreef Koning-Afwas het volgende:
De reden waarom ze geen games hebben geshowed is omdat dat de aandacht zou kunnen afnemen van het werkelijke innovatieve onderdeel, het is al gezegd, dan gaan mensen weer beter op polygonenaantallen letten ed. en zou de controller niet de aandacht krijgen die het verdiend.
Ja oké, maar omdat de specs nog steeds geheim zijn. Lijkt mij dat die eerst aangekondigd moeten worden voor een ontwikkelaar games gaat aankondigen/showen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:15 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik denk dat na vandaag elke dag (of dagen) meer revolution nieuws komt van developers enzo (Omdat nu de controller bekend is) Net zo als bij PS3 en 360 nuBijvoorbeeld game annouchments
Nintendo vond onze orginaliteit zeker leuk (revolution mock ups). Nu laten ze ons brainstormen over game-ideeën.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar het zijn juist de games waar deze controller als interface voor dient!De controller is gemaakt voor games en met games kun je voorbeelden geven hoe je deze controller kunt toepassen.
Mischien als je op 1 van de onderste knopjes drukt dat er dan een dikke laser zwaard uitkomtquote:Op vrijdag 16 september 2005 20:18 schreef Ruzbeh het volgende:
De controller is trouwens nog steeds niet volledig onthuld. Er zijn nog wat meer dingen, maar het is in ieder geval een afstandsbediening achtigs iets.
Een "abstandsbediening achtig iets"quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:18 schreef Ruzbeh het volgende:
De controller is trouwens nog steeds niet volledig onthuld. Er zijn nog wat meer dingen, maar het is in ieder geval een afstandsbediening achtigs iets.
Ik gaf je toch vanmiddag die quote dat ze nog meer verassingen hebben?quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:28 schreef Tomasso het volgende:
Ik vraag me btw af of dit wel "alles" is wat de Revolution is. Niet dat ik nou doe alsof die controller niet speciaal is ofzo, want ik vind hem vooralsnog super, maar het feit dat ze nog geen gamedemo's hebben laten zien oid.
Volgens mij had bijna iedereen iets van: what de neuk is dit voor rotzooi?!!!!eins11! tot ze de trailer bekekenquote:Op vrijdag 16 september 2005 20:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een "abstandsbediening achtig iets"Oh... maar zo'n "controller" heb ik al járen voor m'n PS2!
[afbeelding]
Nee, effe serieus. Ik heb net even die revolution trailer bekeken en zonder dat je ook maar één game ziet, wordt toch best wel goed uitgebeeld wat de mogelijkheden zijn van deze nieuwe controller!Eigenlijk moet Nintendo gewoon controllers en software gaan maken voor andere consoles!
Andere consoles? Sega maakt al jaren geen consoles meer! Wie moet er consoles gaan maken dan? Microsoft? Apple? HAHHahhahaha Grappenmaker.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een "abstandsbediening achtig iets"Oh... maar zo'n "controller" heb ik al járen voor m'n PS2!
[afbeelding]
Nee, effe serieus. Ik heb net even die revolution trailer bekeken en zonder dat je ook maar één game ziet, wordt toch best wel goed uitgebeeld wat de mogelijkheden zijn van deze nieuwe controller!Eigenlijk moet Nintendo gewoon controllers en software gaan maken voor andere consoles!
quote:The Outsider naar de Revolution?
Laten we hopen dat deze aankondiging één van vele is: Frontier komt met The Outsider. Persbericht en eerste screen included!
Developer Frontier, de meeste mensen kennen dit bedrijf van spellen als Rollercoaster tycoon en Wallace & Grommit games. Vandaag maakte het bedrijf bekend dat ook voor de Revolution een spel in de planning staat. Het officiële persbericht is is inmiddels ontvangen en ook de eerste screen kunnen we je tonen. Onderstaand dus meer informatie over het spel.
Frontier announces "The Outsider", its first 'next generation' project
CAMBRIDGE, UK – September 16th, 2005 - Frontier Developments Ltd. ('Frontier'), the leading independent games developer, today announced its first new game for fifth generation consoles – "The Outsider".
Frontier has been focussing on new game-play elements that are now possible on the imminent console platforms, and emphasise that gorgeous graphics are merely the starting point; they do not make a true 'next generation' game. Several key proprietary technologies, which Frontier has been developing for some time, make their debut in "The Outsider" and bring the sort of freedom of action first seen in "Elite" bang up to date.
The game radically enriches the player's experience by abandoning the traditional, prescriptive, mostly linear story of current generation games, and replaces it by simulating characters' motivations and aims. This gives the player genuine freedom to change the story outcomes in a way that has not been seen before - each player will get a truly unique, sophisticated, visceral experience rather than simply switching between 'good' or 'evil'. The techniques used are enabled by the greatly increased processing power available to the imminent new consoles including the PlayStation 3, Revolution and Xbox 360.
"The Outsider" is a gripping, high-tech thriller played out against the backdrop of a living, crowded city based on present-day Washington DC and its environs including the CIA HQ at Langley, Andrews Air Force Base and Newport News Naval Dockyard. As a CIA operative the player has a mouth-watering arsenal of technology, combat talents and weaponry available to him. A shocking opening scenario wrongly makes him Public Enemy Number One in the eyes of the media and the public at large, but leaves many different ways to proceed: to wreak ultra-violent revenge, to turn the tables and exploit the shady organisations he is mixed up with for his own ends or crusading to clear his name.
http://www.cubezone.nl/ShowContent.asp?ContentID=16145
quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik gaf je toch vanmiddag die quote dat ze nog meer verassingen hebben?
Kijk eens op de vorige paginaquote:
Kijk is op pagina 3.quote:
quote:Eurogamer heeft de kans gehad om Jim Merrick, hoofd van marketing bij Nintendo of Europe, te interviewen en heeft die kans benut om enkele interessante vragen te stellen.
Zo vertelde Jim Merrick onder andere de reden waarom Nintendo nog geen games voor de Revolution heeft laten zien. Ze hebben dit gedaan om ervoor te zorgen dat de controller volledig in de spotlights komt te staan en dat gamers niet meteen waren begonnen met het 'tellen van polygonen'. Ook vertelde hij dat de Revolution in 2006 gaat uitkomen en dat hij erg 'teleurgesteld zou zijn' als er geen speelbare games op de E3 2006 zou komen.
Een van de laatste vragen die Eurogamer stelde, was of er nog iets interessants zou worden onthuld. Het antwoord daarop was simpel: "Let's just say we have more surprises in store."
quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:44 schreef HAL9000S het volgende:
WHaaaaaa!!!! Metroid op de Revolution!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met die Controllers!!!!![]()
* is zojuist klaargekomen....
serieus...
Was het wat?quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:44 schreef HAL9000S het volgende:
WHaaaaaa!!!! Metroid op de Revolution!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met die Controllers!!!!![]()
* is zojuist klaargekomen....
serieus...
Beter dan sexquote:
Zozo, nu al gespeeld dan?quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:37 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Kijk is op pagina 3.
Nogmaals, baggergame.
Hoe weet je dat nou weer?!?!quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:37 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Kijk is op pagina 3.
Nogmaals, baggergame.
Als die echt is, is het best vetquote:
Hoe krijg ik die te zien? Copy-paste in een nieuw venster werkt niet (do not link etc.)quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als die echt is, is het best vet
Fixed.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hoe krijg ik die te zien? Copy-paste in een nieuw venster werkt niet (do not link etc.)
quote:
Ik kijk gewoon naar dat screen, en het intereseert met totaal niet. Ziet er gewoon totaal niet goed uit.quote:
Das gewoon een photoshop als voorbeeld. Trouwens, dat ding is dan best klein eigelijk. Als je kijkt dat de remote best klein is.quote:
Zozo, oordelen op een (niet ingame) screenshotquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:04 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[..]
Ik kijk gewoon naar dat screen, en het intereseert met totaal niet. Ziet er gewoon totaal niet goed uit.
[..]
Das gewoon een photoshop als voorbeeld. Trouwens, dat ding is dan best klein eigelijk. Als je kijkt dat de remote best klein is.
Ja, Ruzbeh z'n tijd is weer aangekomen dat alles wat niet van hem komt nep isquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:07 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zozo, oordelen op een (niet ingame) screenshot
WTF, 1 screen van 2 mannen en jij schrijft de game meteen af??!!quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:04 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[..]
Ik kijk gewoon naar dat screen, en het intereseert met totaal niet. Ziet er gewoon totaal niet goed uit.
[..]
DUUH. Hij speelt geen games, hij leest alleen reviews van games en plaatst zichzelf in de rol van de reviewer. Zo hoeft ie nooit een console te kopen of een game te spelen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:10 schreef Cheiron het volgende:
[..]
WTF, 1 screen van 2 mannen en jij schrijft de game meteen af??!!
xDquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:12 schreef BMH het volgende:
[..]
DUUH. Hij speelt geen games, hij leest alleen reviews van games en plaatst zichzelf in de rol van de reviewer. Zo hoeft ie nooit een console te kopen of een game te spelen.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:07 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zozo, oordelen op een (niet ingame) screenshot
Stelletje grapjassen, dat stuur ding is gewoon een snelle photoshop dat iemand op GAF had gepost als voorbeeld.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:10 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, Ruzbeh z'n tijd is weer aangekomen dat alles wat niet van hem komt nep is
Ja.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:10 schreef Cheiron het volgende:
[..]
WTF, 1 screen van 2 mannen en jij schrijft de game meteen af??!!
Ik had het over die game...quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:16 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[..]
Stelletje grapjassen, dat stuur ding is gewoon een snelle photoshop dat iemand op GAF had gepost als voorbeeld.
[..]
Ja.
Ik dacht als eerste: "Wordt dat de remote control voor de dvd-playback functie van de revolution?"quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:36 schreef Ruzbeh het volgende:
Hadden jullie ook zo'n hilarische WTF moment toen jullie dat ding voor het eerst zagen?Dat schijnt veel mensen te hebben gehad.
GAFquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:32 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik zit verscheidene forums te tjekken en de reacties zijn behoorlijk positief. Vooral op GAF.
En zo nog 1000den soorten topics op gamespotquote:Scratch that idea, with the unveiling of the new controller I can definatly see the direction Nintendo is going. I am proud to say I am once again a hardcore Nintedo fan!
Eigelijk niet zo'n slecht idee.quote:
Nee, niet je oude.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:45 schreef Cerbie het volgende:
Iemand trouwens een leuke avatar voor me, of moet ik m'n oude maar weer nemen
Zo'n ding die je eraan klikt, voor fps (1 knop voor schieten, laden etc doe je maar aan de zijkant van de controller. Dus de voorkant van de normale modequote:
+300 vergezochtquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik gok op een pistool zonder trekker
Aha..quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zo'n ding die je eraan klikt, voor fps (1 knop voor schieten, laden etc doe je maar aan de zijkant van de controller. Dus de voorkant van de normale mode) schieten dus
Wel, dat is het gebogen dingquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik gok op een pistool zonder trekker
quote:* Online is FREE
* Online/LAN is wireless
* Plays games from GC, N64, SNES, NES
* DS connectivity (details not known)
* 512 mb flash memory (like an HD, not RAM)
* SD cards can increase that size
* Can play on a computer monitor
* Can play on any kind of TV (no word if HD compatible)
* Has 4 Gamecube (most likely Wavebird as well) controller ports for compatibility, alternative setup for Rev games (or if you're afraid of change.)
* Has 2 Gamecube Memory Card Slots
* 2 USB 2.0 ports for almost anything, including swapping files with a computer
* The size of 3 DVD cases...sleek Apple-esque design
* Pointer has 6 easily accessible buttons (trigger underneath, 4 D-pad, and A)
* Pointer can be turned on side for NES-like setup (D-pad and a/b)
* Other Pointer buttons: Start, Select, Home, Power (about time)
* Pointer can detect motion, depth, tilting....has rumble feature
* Pointer has wireless channel indicator (1-4)
* 2 pointers can be used at once (see video)
* Pointer has attachment port for other hand, Analog Stick handle included in the box....many attachments planned
* This handle has an Analog stick and 2 Z triggers (similar in layout to L buttons on PlayStation) No word on if the stick clicks in or if it rumbles.
* Total buttons out of the box: 14 (8 primarily used for gaming)
* Nintendo will also release a traditional style controller in which the pointer "slots" into and retains its gyro abilities
* Seems Nintendo will debut it in 2 colors: black and white
* Slot loading drive (illuminates)
* Many 3rd party developers love it: THQ, Activision, EA, Ubisoft, Lionhead, Namco, Capcom, Bandai...obviously all Nintendo 2nd parties
* Revolution is not the official name, just a code name (like Dolphin was for GameCube)
* Nintendo has IP rights and patents on its controller system
* Although Nintendo owns the least console market share currently, they make much more profit than anyone else
* Knowing Nintendo, it will be the cheapest of all 3 consoles
Nice.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:05 schreef Dj_Day-V het volgende:
EERSTE ECHT ACTIE BEELDEN '!!!!!111 OMFG
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Mooie samenvatting.quote:
quote:
Beidequote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef Cerbie het volgende:
Ik denk dat die voor de controller zelf is, niet voor de console
Mischien bedoelen ze voor 1 speler met 2 afstandsbe... eh controllersquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:22 schreef Cheiron het volgende:
* 2 pointers can be used at once (see video)
Op een gegeven moment zijn er toch 4 mensen bezig?
Het meest effectief dus... interessant. Ik had het wel lichtelijk verwacht overigens.quote:* Although Nintendo owns the least console market share currently, they make much more profit than anyone else
Goed nieuws misschien kunnen EA spellen met andere controls casuals aantrekken die eens een keer wat nieuws willen.quote:"Game control is essential - it's the area where perhaps the most game-play improvement can be made," commented John Schappert, Sr. Vice President and General Manager of Electronic Arts Canada, who commented that EA's sports titles could be the first to "immediately take advantage of what this novel 'freehand' type of control has to offer."
Super Punch Out! Of Virtua Tennis...quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Goed nieuws misschien kunnen EA spellen met andere controls casuals aantrekken die eens een keer wat nieuws willen.
Aan het einde van het controller filmpje zie je wel dat de consule uitgaat als de persoon op de knop drukt, het is niet duidelijk uitgebeeld maar de sugestie is er wel. Het licht gaat uit en je ziet een blauwe flits, die van de disc-ingang. Dus ik denk wel dat het voor de console is, ook omdat de knop hetzelfde eruit ziet als op de console zelf.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef Cerbie het volgende:
Ik denk dat die voor de controller zelf is, niet voor de console
Ja, de controller is bekend gemaaktquote:
"Per ongeluk" tegen je medespeler als je het niet kan winnenquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wie het verste slaat
Sla je dalijk kei hard de controller ergens tegen aan
'Freedom'; Oktober 2006; 299 dollar; geen ideequote:Op vrijdag 16 september 2005 23:28 schreef philipnorth het volgende:
Wat wordt de officiele naam?
Wanneer te koop en voor hoeveel?
Wat is die verassing waar die gast van NoE het over had?
Dus STFU iedereen die zeurt over dat het een te rare controller isquote:Eurogamer: How is the controller going to work with games that aren't designed specifically for the Revolution - multi-platform titles and so on?
Jim Merrick: We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded.
Nah, te laat, te duur, tsss prutserquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
'Freedom'; Oktober 2006; 299 dollar; geen idee
[..]
Dus STFU iedereen die zeurt over dat het een te rare controller is
En dan gaat het mannetje op beeld zijn ballen stuiteren zeker.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:36 schreef MMaRsu het volgende:
OMG VIRTUA TENNIS OP REVOLUTION ???
Als dat zo is :
fap fap fap fap fap
Ik bedoel ook 199, net als alle andere Nintendo consolesquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:35 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Nah, te laat, te duur, tsss prutser
Hmm ok, naam ff geen idee
Release: speelbare shit op E3 2k6, da's Mei, dus begin juli
200-250 dollar (wat was de beginprijs van de cube eigenlijk?)
Teringjantje. September 2006.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik bedoel ook 199, net als alle andere Nintendo consolestypo
Ik verwacht niet dat ze in juli uitkomen met de revo, dat is een te gekke datum. De zomer is karig qua verkopen... Daarom sept/okt denk ik.
Heb je tijd om een console te kopen en je backlog te verwerkenquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:58 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Teringjantje. September 2006.![]()
Nou ja... in ieder geval genoeg tijd om te sparen... maar alsnog.
Nee doen ze toch niet, Sony en Microsoft blijven wel zoals ze nu zijn, lekker onorigineel met the same old gamesquote:Op zaterdag 17 september 2005 00:40 schreef Roquefort het volgende:
omg, net dat filmpje gezien.
Ik had al de hele dag erover gelezen, maar pas na het filmpje is het kunstje van die controller me écht duidelijk.![]()
Als Nintendo eind volgend jaar pas met de rev komt, bestaat dan niet de kans dat xbox360 en PS3 eerder met een soortgelijke controller komen?
Same here... zal wel goedkomen met die controllerquote:Op zaterdag 17 september 2005 00:39 schreef BaRdmann het volgende:
Je moet es een cube controller links en een afstandbediening rechts in je handen nemen, en beetje proberen bewegen ... ligt eigenlijk wel vrij goed in men hand
Aangezien er al heel veel games in ontwikkeling zijn voor de xbox 360 en de PS3 en die developers uitgaan van de standaard controllers bij deze consoles, zullen Sony en MS de komende paar jaren niet zomaar een nieuwe controller op de markt brengen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:40 schreef Roquefort het volgende:
omg, net dat filmpje gezien.
Ik had al de hele dag erover gelezen, maar pas na het filmpje is het kunstje van die controller me écht duidelijk.![]()
Als Nintendo eind volgend jaar pas met de rev komt, bestaat dan niet de kans dat xbox360 en PS3 eerder met een soortgelijke controller komen?
De Cube controller is gewoon optioneel. Als je een traditioneel controller wilt moet je een soort shell gebruiken die je gebruikt met de remote.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:06 schreef MMaRsu het volgende:
Trouwens, het is gewoon heel makkelijk om voor de Revolution te ontwikkelen omdat het bijna dezelfde kit als de cube gebruikt qua game opzet ( niet qua graphics natuurlijk ). Dus dat is ook mooi voor developers enzo
Waarschijnlijk omdat de Revolution maar max. 4 draadloze controllers ondersteunt. Als je 4 controllers met "trigger units" wilt gebruiken, dan moét je deze wel met een draadje verbinden met de controller. Bovendien voorkom je zo dat je nòg een apparaat hebt die een eigen stroomvoorziening nodig heeft.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:05 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind alleen wel dat als ze het draadloos en compact kunnen maken dat een trigger unit sowieso dan ook niet via de extensie verbonden moet worden maar ook draadloos moet kunnen zijn.
Nunchaku leuk bedacht maar dat draadje vind ik een beetje matige oplossing.
De extensie mogelijkheid moet natuurlijk wel blijven. Het (fake) stuurwiel plaatje demonstreert wel hoe goed het concept is.
quote:Perrin Kaplan dishes bout the Revo controller
Seems like there isn't anyone that works for Nintendo who isn't willing to talk about the Revolution controller. Etoychest has an interesting interview with Perrin Kaplan that I have posted below. Definately worth a read.
Q: So, from a personal standpoint, what was your initial reaction when you saw the controller? I know a lot of us were, and perhaps still are, thrown into a bit of shock, and right now the camps seem to be divided into love and hate it categories.
PK: Right. Well, of course I saw the controller for the first time quite a while back, and was really excited about what it would mean. The Revolution controller is just very intuitive, and easy to use. It’s the sort of thing people really just need to get their hands on, and I think once people actually play with it that will really grow to like the controller.
Q: And how will the N64 and SNES games be controlled? Will players use the GameCube controller, or will they use one of the attachments?
PK: So for backwards compatability? What we are telling people right now is that there are several peripherals in the works that will be used for the older games. Of course, people will be able to plug their GameCube controller right in and use that, but if they want, they can use the Revolution’s peripherals for an entirely new and fresh experience.
Q: Is this the final design for the controller? Or is this like how we saw the DS initially at E3, and when it finally came out it had been redesigned to make it more comfortable?
PK: No, this is not the final design. You won’t see that until the release is here, but we are getting much closer. Just like what was seen with the DS the designers are continuing to work on the controller.
Q: Will all games use the Revolution’s unique controller, or will players be able to use the GameCube controller, for example, on new Revolution games?
PK: Yes, all Revolution games will use the new controller. Nintendo’s idea is that it’s all about creating the free and new experience, and the controller is central to that.
Q: Besides the analog attachment we have seen, do you know of any other planned attachments for the controller?
PK: Do I know of any? Sure, yea. There are many peripherals that are planned for the controller.
Q: Any examples you can share? Throw me a bone here [both laugh].
PK: I know, everyone wants more information, but as for right now we are focusing on the main controller. We’ve had some people here that have spent some time with it, and have written some stories on the controller already, and everyone seems to really have enjoyed the experience. It’s just so intuitive.
Q: Regarding the peripherals, has there been talk of price yet? The hobby is already becoming cost-prohibitive for many players, so the idea of having to purchase additional equipment to play certain games has many people concerned. How would you address their fears?
PK: Not yet, but again we aren’t really spending much time talking about the peripherals right now. As for price, I wouldn’t worry too much about that. Nintendo is focused on making the Revolution accessible to players, and the designers are keeping all of these concerns on their minds. We’ll release more information on the peripherals soon, but players really shouldn’t be concerned about price right now.
Q: Do you know off hand how, using the new controller, the Revolution’s Super Smash Bros. will work?
PK: Off hand, even if I did, I would rather just let players use their imaginations to think about how it could be played. The controller opens up a number of possibilities to control a game like Super Smash Bros. I know people want to know more, but now isn’t the time. There really are just so many ways this controller could be used, and I think it’d be just more fun to see how players might imagine a game like that be controlled.
Q: With such a wildly unique controller, and with the Xbox 360 and PlayStation 3’s controllers adopting a more traditional design, it is conceivable that cross-platform games will not be seen, at least in their vanilla form, on the Revolution.
PK: Well, firstly, if a developer chooses to design a game for the Revolution, they can make the controls work how they would on another console if they want to. It’s just a small change, though, to make the game work for the Revolution’s controller. However they can also design it to take full advantage of the controller, which opens up a whole new range of possibilities.
Q: So, for example, a Tony Hawk game players purchase for the Revolution would seem to offer a totally different experience that what players would get from the Xbox 360 version players purchase, do you agree?
PK: It could offer a new and different experience, for sure.
Q: We saw in the press release that third-parties such as THQ and Activision have already commented on the Revolution’s controller. How has the overall reception been from developers and publishers?
PK: It’s been overwhelmingly positive, actually. Everyone seems to be really excited about the controller, and the possibilities it offers. Like the DS, Nintendo is all about developing tools that help developers be more creative, and they have been very open to what the company is doing for them, and the players.
Q: For our final question, because I know you are incredibly busy, is that with the four different colored lights on the controller signifying the player who is using the device, does this mean that the system will support a maximum of four players?
PK: What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |