GAFquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:32 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik zit verscheidene forums te tjekken en de reacties zijn behoorlijk positief. Vooral op GAF.
En zo nog 1000den soorten topics op gamespotquote:Scratch that idea, with the unveiling of the new controller I can definatly see the direction Nintendo is going. I am proud to say I am once again a hardcore Nintedo fan!
Eigelijk niet zo'n slecht idee.quote:
Nee, niet je oude.quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:45 schreef Cerbie het volgende:
Iemand trouwens een leuke avatar voor me, of moet ik m'n oude maar weer nemen
Zo'n ding die je eraan klikt, voor fps (1 knop voor schieten, laden etc doe je maar aan de zijkant van de controller. Dus de voorkant van de normale modequote:
+300 vergezochtquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik gok op een pistool zonder trekker
Aha..quote:Op vrijdag 16 september 2005 21:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zo'n ding die je eraan klikt, voor fps (1 knop voor schieten, laden etc doe je maar aan de zijkant van de controller. Dus de voorkant van de normale mode) schieten dus
Wel, dat is het gebogen dingquote:Op vrijdag 16 september 2005 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik gok op een pistool zonder trekker
quote:* Online is FREE
* Online/LAN is wireless
* Plays games from GC, N64, SNES, NES
* DS connectivity (details not known)
* 512 mb flash memory (like an HD, not RAM)
* SD cards can increase that size
* Can play on a computer monitor
* Can play on any kind of TV (no word if HD compatible)
* Has 4 Gamecube (most likely Wavebird as well) controller ports for compatibility, alternative setup for Rev games (or if you're afraid of change.)
* Has 2 Gamecube Memory Card Slots
* 2 USB 2.0 ports for almost anything, including swapping files with a computer
* The size of 3 DVD cases...sleek Apple-esque design
* Pointer has 6 easily accessible buttons (trigger underneath, 4 D-pad, and A)
* Pointer can be turned on side for NES-like setup (D-pad and a/b)
* Other Pointer buttons: Start, Select, Home, Power (about time)
* Pointer can detect motion, depth, tilting....has rumble feature
* Pointer has wireless channel indicator (1-4)
* 2 pointers can be used at once (see video)
* Pointer has attachment port for other hand, Analog Stick handle included in the box....many attachments planned
* This handle has an Analog stick and 2 Z triggers (similar in layout to L buttons on PlayStation) No word on if the stick clicks in or if it rumbles.
* Total buttons out of the box: 14 (8 primarily used for gaming)
* Nintendo will also release a traditional style controller in which the pointer "slots" into and retains its gyro abilities
* Seems Nintendo will debut it in 2 colors: black and white
* Slot loading drive (illuminates)
* Many 3rd party developers love it: THQ, Activision, EA, Ubisoft, Lionhead, Namco, Capcom, Bandai...obviously all Nintendo 2nd parties
* Revolution is not the official name, just a code name (like Dolphin was for GameCube)
* Nintendo has IP rights and patents on its controller system
* Although Nintendo owns the least console market share currently, they make much more profit than anyone else
* Knowing Nintendo, it will be the cheapest of all 3 consoles
Nice.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:05 schreef Dj_Day-V het volgende:
EERSTE ECHT ACTIE BEELDEN '!!!!!111 OMFG
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Mooie samenvatting.quote:
quote:
Beidequote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef Cerbie het volgende:
Ik denk dat die voor de controller zelf is, niet voor de console
Mischien bedoelen ze voor 1 speler met 2 afstandsbe... eh controllersquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:22 schreef Cheiron het volgende:
* 2 pointers can be used at once (see video)
Op een gegeven moment zijn er toch 4 mensen bezig?
Het meest effectief dus... interessant. Ik had het wel lichtelijk verwacht overigens.quote:* Although Nintendo owns the least console market share currently, they make much more profit than anyone else
Goed nieuws misschien kunnen EA spellen met andere controls casuals aantrekken die eens een keer wat nieuws willen.quote:"Game control is essential - it's the area where perhaps the most game-play improvement can be made," commented John Schappert, Sr. Vice President and General Manager of Electronic Arts Canada, who commented that EA's sports titles could be the first to "immediately take advantage of what this novel 'freehand' type of control has to offer."
Super Punch Out! Of Virtua Tennis...quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Goed nieuws misschien kunnen EA spellen met andere controls casuals aantrekken die eens een keer wat nieuws willen.
Aan het einde van het controller filmpje zie je wel dat de consule uitgaat als de persoon op de knop drukt, het is niet duidelijk uitgebeeld maar de sugestie is er wel. Het licht gaat uit en je ziet een blauwe flits, die van de disc-ingang. Dus ik denk wel dat het voor de console is, ook omdat de knop hetzelfde eruit ziet als op de console zelf.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:18 schreef Cerbie het volgende:
Ik denk dat die voor de controller zelf is, niet voor de console
Ja, de controller is bekend gemaaktquote:
"Per ongeluk" tegen je medespeler als je het niet kan winnenquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wie het verste slaat
Sla je dalijk kei hard de controller ergens tegen aan
'Freedom'; Oktober 2006; 299 dollar; geen ideequote:Op vrijdag 16 september 2005 23:28 schreef philipnorth het volgende:
Wat wordt de officiele naam?
Wanneer te koop en voor hoeveel?
Wat is die verassing waar die gast van NoE het over had?
Dus STFU iedereen die zeurt over dat het een te rare controller isquote:Eurogamer: How is the controller going to work with games that aren't designed specifically for the Revolution - multi-platform titles and so on?
Jim Merrick: We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded.
Nah, te laat, te duur, tsss prutserquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
'Freedom'; Oktober 2006; 299 dollar; geen idee
[..]
Dus STFU iedereen die zeurt over dat het een te rare controller is
En dan gaat het mannetje op beeld zijn ballen stuiteren zeker.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:36 schreef MMaRsu het volgende:
OMG VIRTUA TENNIS OP REVOLUTION ???
Als dat zo is :
fap fap fap fap fap
Ik bedoel ook 199, net als alle andere Nintendo consolesquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:35 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Nah, te laat, te duur, tsss prutser
Hmm ok, naam ff geen idee
Release: speelbare shit op E3 2k6, da's Mei, dus begin juli
200-250 dollar (wat was de beginprijs van de cube eigenlijk?)
Teringjantje. September 2006.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik bedoel ook 199, net als alle andere Nintendo consolestypo
Ik verwacht niet dat ze in juli uitkomen met de revo, dat is een te gekke datum. De zomer is karig qua verkopen... Daarom sept/okt denk ik.
Heb je tijd om een console te kopen en je backlog te verwerkenquote:Op vrijdag 16 september 2005 23:58 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Teringjantje. September 2006.![]()
Nou ja... in ieder geval genoeg tijd om te sparen... maar alsnog.
Nee doen ze toch niet, Sony en Microsoft blijven wel zoals ze nu zijn, lekker onorigineel met the same old gamesquote:Op zaterdag 17 september 2005 00:40 schreef Roquefort het volgende:
omg, net dat filmpje gezien.
Ik had al de hele dag erover gelezen, maar pas na het filmpje is het kunstje van die controller me écht duidelijk.![]()
Als Nintendo eind volgend jaar pas met de rev komt, bestaat dan niet de kans dat xbox360 en PS3 eerder met een soortgelijke controller komen?
Same here... zal wel goedkomen met die controllerquote:Op zaterdag 17 september 2005 00:39 schreef BaRdmann het volgende:
Je moet es een cube controller links en een afstandbediening rechts in je handen nemen, en beetje proberen bewegen ... ligt eigenlijk wel vrij goed in men hand
Aangezien er al heel veel games in ontwikkeling zijn voor de xbox 360 en de PS3 en die developers uitgaan van de standaard controllers bij deze consoles, zullen Sony en MS de komende paar jaren niet zomaar een nieuwe controller op de markt brengen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:40 schreef Roquefort het volgende:
omg, net dat filmpje gezien.
Ik had al de hele dag erover gelezen, maar pas na het filmpje is het kunstje van die controller me écht duidelijk.![]()
Als Nintendo eind volgend jaar pas met de rev komt, bestaat dan niet de kans dat xbox360 en PS3 eerder met een soortgelijke controller komen?
De Cube controller is gewoon optioneel. Als je een traditioneel controller wilt moet je een soort shell gebruiken die je gebruikt met de remote.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:06 schreef MMaRsu het volgende:
Trouwens, het is gewoon heel makkelijk om voor de Revolution te ontwikkelen omdat het bijna dezelfde kit als de cube gebruikt qua game opzet ( niet qua graphics natuurlijk ). Dus dat is ook mooi voor developers enzo
Waarschijnlijk omdat de Revolution maar max. 4 draadloze controllers ondersteunt. Als je 4 controllers met "trigger units" wilt gebruiken, dan moét je deze wel met een draadje verbinden met de controller. Bovendien voorkom je zo dat je nòg een apparaat hebt die een eigen stroomvoorziening nodig heeft.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:05 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind alleen wel dat als ze het draadloos en compact kunnen maken dat een trigger unit sowieso dan ook niet via de extensie verbonden moet worden maar ook draadloos moet kunnen zijn.
Nunchaku leuk bedacht maar dat draadje vind ik een beetje matige oplossing.
De extensie mogelijkheid moet natuurlijk wel blijven. Het (fake) stuurwiel plaatje demonstreert wel hoe goed het concept is.
quote:Perrin Kaplan dishes bout the Revo controller
Seems like there isn't anyone that works for Nintendo who isn't willing to talk about the Revolution controller. Etoychest has an interesting interview with Perrin Kaplan that I have posted below. Definately worth a read.
Q: So, from a personal standpoint, what was your initial reaction when you saw the controller? I know a lot of us were, and perhaps still are, thrown into a bit of shock, and right now the camps seem to be divided into love and hate it categories.
PK: Right. Well, of course I saw the controller for the first time quite a while back, and was really excited about what it would mean. The Revolution controller is just very intuitive, and easy to use. It’s the sort of thing people really just need to get their hands on, and I think once people actually play with it that will really grow to like the controller.
Q: And how will the N64 and SNES games be controlled? Will players use the GameCube controller, or will they use one of the attachments?
PK: So for backwards compatability? What we are telling people right now is that there are several peripherals in the works that will be used for the older games. Of course, people will be able to plug their GameCube controller right in and use that, but if they want, they can use the Revolution’s peripherals for an entirely new and fresh experience.
Q: Is this the final design for the controller? Or is this like how we saw the DS initially at E3, and when it finally came out it had been redesigned to make it more comfortable?
PK: No, this is not the final design. You won’t see that until the release is here, but we are getting much closer. Just like what was seen with the DS the designers are continuing to work on the controller.
Q: Will all games use the Revolution’s unique controller, or will players be able to use the GameCube controller, for example, on new Revolution games?
PK: Yes, all Revolution games will use the new controller. Nintendo’s idea is that it’s all about creating the free and new experience, and the controller is central to that.
Q: Besides the analog attachment we have seen, do you know of any other planned attachments for the controller?
PK: Do I know of any? Sure, yea. There are many peripherals that are planned for the controller.
Q: Any examples you can share? Throw me a bone here [both laugh].
PK: I know, everyone wants more information, but as for right now we are focusing on the main controller. We’ve had some people here that have spent some time with it, and have written some stories on the controller already, and everyone seems to really have enjoyed the experience. It’s just so intuitive.
Q: Regarding the peripherals, has there been talk of price yet? The hobby is already becoming cost-prohibitive for many players, so the idea of having to purchase additional equipment to play certain games has many people concerned. How would you address their fears?
PK: Not yet, but again we aren’t really spending much time talking about the peripherals right now. As for price, I wouldn’t worry too much about that. Nintendo is focused on making the Revolution accessible to players, and the designers are keeping all of these concerns on their minds. We’ll release more information on the peripherals soon, but players really shouldn’t be concerned about price right now.
Q: Do you know off hand how, using the new controller, the Revolution’s Super Smash Bros. will work?
PK: Off hand, even if I did, I would rather just let players use their imaginations to think about how it could be played. The controller opens up a number of possibilities to control a game like Super Smash Bros. I know people want to know more, but now isn’t the time. There really are just so many ways this controller could be used, and I think it’d be just more fun to see how players might imagine a game like that be controlled.
Q: With such a wildly unique controller, and with the Xbox 360 and PlayStation 3’s controllers adopting a more traditional design, it is conceivable that cross-platform games will not be seen, at least in their vanilla form, on the Revolution.
PK: Well, firstly, if a developer chooses to design a game for the Revolution, they can make the controls work how they would on another console if they want to. It’s just a small change, though, to make the game work for the Revolution’s controller. However they can also design it to take full advantage of the controller, which opens up a whole new range of possibilities.
Q: So, for example, a Tony Hawk game players purchase for the Revolution would seem to offer a totally different experience that what players would get from the Xbox 360 version players purchase, do you agree?
PK: It could offer a new and different experience, for sure.
Q: We saw in the press release that third-parties such as THQ and Activision have already commented on the Revolution’s controller. How has the overall reception been from developers and publishers?
PK: It’s been overwhelmingly positive, actually. Everyone seems to be really excited about the controller, and the possibilities it offers. Like the DS, Nintendo is all about developing tools that help developers be more creative, and they have been very open to what the company is doing for them, and the players.
Q: For our final question, because I know you are incredibly busy, is that with the four different colored lights on the controller signifying the player who is using the device, does this mean that the system will support a maximum of four players?
PK: What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |