Kun je ook proberen te beargumenteren waarom je het zo'n slecht boek vindt? Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 4 juni 2006 03:15 schreef SunChaser het volgende:
Wat een walgelijk slecht kutboek. Slecht geschreven, dit mag de naam roman niet eens hebben. Gewoon een hype gecreerd door Linda de Mol. Die vindt het het mooiste boek ooit geschreven over Kanker, nou, dan is haar literaire kennis beschamend beperkt.
Klundert schrijft niet, hij kopieert.
Afrader.
Ten eerste zijn schrijfstijl. Hij heeft geen schrijfstijl. Hij immiteert onder meer Giphart, Connie Palmen en Heleen van Rooyen.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je ook proberen te beargumenteren waarom je het zo'n slecht boek vindt? Ik ben benieuwd.
quote:Op maandag 22 mei 2006 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik heb heel veel goede verhalen gehoord
Dus door 1 negatieve reactie ben je overtuigd?quote:
Toegegeven, ik wilde graag overtuigd worden.quote:Op zondag 4 juni 2006 13:52 schreef Mark het volgende:
Dus door 1 negatieve reactie ben je overtuigd?![]()
Dat was mij wel duidelijk.quote:Op zondag 4 juni 2006 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Toegegeven, ik wilde graag overtuigd worden.
Je zou natuurlijk ook op SunChasers argumenten kunnen reageren.quote:
De kwaliteit van de argumentatie vind ik dan ook belangrijker dan de kwantiteit.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:16 schreef Mark het volgende:
Lijkt me zonde van de moeite, jij wilde door een heel topic niet overtuigd worden, maar door 1 negatieve reactie wel. Ik gun Sunchaser zijn mening, hij heeft het boek immers gelezen en de smaak van de een is niet de smaak van de ander. Ik ben hooguit teleurgesteld dat jij een ongelezen boek op basis van 1 user besluit links te laten liggen. Maar goed: your loss.
Ik kan het niet meer met je eens zijnquote:Op zondag 4 juni 2006 18:16 schreef Mark het volgende:
Lijkt me zonde van de moeite, jij wilde door een heel topic niet overtuigd worden, maar door 1 negatieve reactie wel. Ik gun Sunchaser zijn mening, hij heeft het boek immers gelezen en de smaak van de een is niet de smaak van de ander. Ik ben hooguit teleurgesteld dat jij een ongelezen boek op basis van 1 user besluit links te laten liggen. Maar goed: your loss.
Weet je dat ik m niet eens gelezen heb doordat ik Kluun tegenkwam op promotietour?quote:Op zondag 4 juni 2006 19:11 schreef ChristianeV het volgende:
Kluun kan beter een boek schrijven getiteld: "Hoe promoot ik mijn eigen boeken zo goed mogelijk?"
Met tips over marketing, buzzing, hyping, enz. Dat kan hij namelijk wel goed, zo blijkt. Zonder zijn eigen reclame-campagnes had zijn eerste boek niet half zo goed verkocht.
Er zullen genoeg schrijvers/uitgevers interesse hebben in zijn tips. Gaan straks alle schrijvers met een caravan door het land om zichzelf te promoten, a la Heleen van Royen. Wordt het nog eens gezellig op de snelweg.
Ah jammer, die heb ik ook nog liggen namelijk, heb er al zulke verschillende dingen over gehoordquote:Op zondag 4 juni 2006 19:40 schreef ChristianeV het volgende:
Toevallig vind ik KEVBDD een goed boek. De Weduwnaar heb ik niet gelezen dus daar kan ik niet over oordelen.
Ik wist niet eens waar het boek over ging. Toen ik onlangs een recensie over De Weduwnaar las, is Stijn me tegen gaan staan, evenals de keuze van Kluun om te koop te lopen met het autobiografische gehalte van zijn boek. Dus nee, ik zocht niet bij voorbaat al naar een excuus om het boek niet te hoeven lezen.quote:Op zondag 4 juni 2006 19:07 schreef melismay het volgende:
Claudia, je hangt nu al een hele tijd in dit topic rond, blijkbaar zocht je dus een excuus om het boek niet te hoeven lezen... Maar goed, zoals Mark al zegt, you loss
Inderdaad. Wat mij betreft is het geen kwestie van 'verdienen'. Maar ik heb ook niets tegen zijn manier van zichzelf verkopen. Literatuur 'sexy' maken, zo zal het wel genoemd worden, maar met literatuur heeft Kluun niets te maken. Neemt niet weg dat ik Komt een vrouw bij de dokter aardig vond om te lezen. Juist door de weerstand die ik voelde ten opzichte van Stijn.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:40 schreef SunChaser het volgende:
Zn boeken gaan meer dan 150.000 keer over de toonbank. Kluun is een fenomeen, heeft succes. Wat mij betreft verdient hij dat, want de marketing werkt en hij verkoopt. Maar dat alles maakt van hem nog geen goede schrijver en dat maakt van zn boeken nog geen goede boeken.
Dat eerste Kluunboek vond ik heel goed, het tweede is echt rampzalig. Ik weet niet waar dat nou aan ligt, misschien aan het 'Oh wat erg!'-gehalte van het eerste boek, want het ís natuurlijk ook verschrikkelijk wat die jongen is overkomen en hij schijft het inderdaad niet ademstokkend mooi of origineel op, maar wél spannend. Hij kan een verhaal vertellen. Komt een vrouw... is een pretentieloze roman, het betere entertainment. En recht uit het hart geschreven, dat maakt het een 'echt' boek. Misschien geen 'literatuur', maar ach... who gives a shit. Liever goed entertainment dan zeikerige, plotloze literatuur.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:51 schreef RaisinGirl het volgende:
Literatuur 'sexy' maken, zo zal het wel genoemd worden, maar met literatuur heeft Kluun niets te maken. Neemt niet weg dat ik Komt een vrouw bij de dokter aardig vond om te lezen. Juist door de weerstand die ik voelde ten opzichte van Stijn.
I do.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:30 schreef Nadine26 het volgende:
Misschien geen 'literatuur', maar ach... who gives a shit.
Maar wel lekker vormgegeven.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:30 schreef zodiakk het volgende:
Het lijkt me echt een rukboek. Frikandellenlectuur voor de middelmaat.
[..]
I do.
quote:Op zondag 4 juni 2006 22:46 schreef Skaai het volgende:
De recensies die je in de kranten en andere tijdschriften zijn zoveel anders. Recencenten kraken het boek gigantisch, terwijl de 'gewone' lezers het boek heel erg tof vinden.
Ik heb KEVBDD pas gekocht naar aanleiding van een gek intervieuw in de Viva en ga echt niet op recencies af. Ik wist niet eens dat het boek zo'n 'hype' was voordat ik het kocht. En dat ik zo genoten heb van dat boek heeft me ook een duw gegeven om de Weduwnaar te kopen.
De Weduwnaar is geen KEVBDD. Als je net zo'n tranentrekkend verhaal verwacht dan zit je verkeerd. Er zitten her en der wat biografische Kluun aspecten in. Af en toe werd het uitgaan-neuken-snuiven-feesten-voor-je-leven me een beetje te langdradig maar ik heb het toch in een ruk uitgelezen.
Al schrijf je hoofdstukken van 10 regels, dat kan natuurlijk heel goed. Het gaat erom wat er in die hoofdstukken staat.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:17 schreef steeg het volgende:
(...) en hoofdstukken van twee pagina's zijn geen echte hoofdstukken.
Nou dan ben ik maar een "gemiddeld" persoonquote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:30 schreef zodiakk het volgende:
Het lijkt me echt een rukboek. Frikandellenlectuur voor de middelmaat.
[..]
I do.
Dat hoeft ook niety. Nicci French en Dan Brown-boeken lezen ook lekker weg.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef Bierie het volgende:
Ik zie niet in waarom een boek altijd literair heel zwaar geschreven moet zijn om aan te slaan bij een zogenaamd "eliteclubje" mislukte intellectuelen.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:59 schreef yvonne het volgende:
http://www.propriacures.nl/archief.php?artikelid=334
Iemand die "oude van dagen" schrijft, moet zelf maar zijn mond houdenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:59 schreef yvonne het volgende:
http://www.propriacures.nl/archief.php?artikelid=334
quote:Ik ga het niet lezen want ik weet Vak Zuid en De Herengracht best te vinden en ik heb nog zoveel beters te doen, ik ga liever eens zwemmen in de stille oceaan.*
*Gewrampled van Toontje Lager
Je hebt toch wel vrouwelijke dertigers in je omgeving. Die hebben m allemaal.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:26 schreef M1RR1E het volgende:
Ik wil hem heeel graag gaan lezen, nog even iemand vinden van wie ik hem kan lenen...
Lénen? Hé, daarvoor heeft Kluun zijn boek niet geschreven.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:26 schreef M1RR1E het volgende:
Ik wil hem heeel graag gaan lezen, nog even iemand vinden van wie ik hem kan lenen...
Nee, hij schreef m om lekker groupies te kunnen neuken.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:31 schreef Ringo het volgende:
Lénen? Hé, daarvoor heeft Kluun zijn boek niet geschreven.![]()
Op zich een lovenswaardig streven natuurlijk. Ethiek moet in de kunst ver te zoeken zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, hij schreef m om lekker groupies te kunnen neuken.
Wat heb ik gejankt om dat stuk! Dat overkomt me maar zelden bij een boek, maar het was echt bingo dit keer. Ik heb het in 1 zit van 5 uur uitgelezen, kon simpelweg niet stoppen met lezen! Het boek heeft een hele tour gemaakt binnen mijn vrienden- en familiekring en er waren er maar weinig (zelfs de mannen niet) die het droog hebben gehouden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:25 schreef mien-moeke het volgende:
...Maar toen Carmen afscheid nam van Luna...![]()
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef Bierie het volgende:
Ik zie niet in waarom een boek altijd literair heel zwaar geschreven moet zijn om aan te slaan bij een zogenaamd "eliteclubje" mislukte intellectuelen.
Jensen, de show voor functioneel analfabeten. nee dan heb je het ver geschopt als auteur.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:52 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn vriendin is er ook helemaal gek van! Die heeft net een tijdje geleden ( dag na dat het boek uitkwam in de winkels ) dat nieuwe boek gekocht. Hij was laatst ook bij Jensen toch?
Alsof de schrijfstyle etc daarvan afhangt, dat ie toevallig even zn boek komt presenteren bij Jensen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jensen, de show voor functioneel analfabeten. nee dan heb je het ver geschopt als auteur.
[afbeelding]![]()
Nee, je bent best gearriveerd als Yvo Niehe je in zn programma heeftquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Alsof de schrijfstyle etc daarvan afhangt, dat ie toevallig even zn boek komt presenteren bij Jensen.
Als jou favoriete artiest of iets dergelijks bij jensen komt is ie toch ook niet direct kut?
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, je bent best gearriveerd als Yvo Niehe je in zn programma heeft![]()
Natuurlijk wel. Trouwens: mijn favoriete auteurs komen niet bij Jensen. Mijn favoriete auteurs zijn dood, of hebben wel wat beters te doen dan zich te laten ondervragen door een schofterige dombo met joelend josti-publiek.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Alsof de schrijfstyle etc daarvan afhangt, dat ie toevallig even zn boek komt presenteren bij Jensen.
Als jou favoriete artiest of iets dergelijks bij jensen komt is ie toch ook niet direct kut?
Als ze nou een heel mooi boek schrijven, die jij helemaal geweldig vindt, en ze gaan daarna naar jensen, vind je hun dan kut?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Trouwens: mijn favoriete auteurs komen niet bij Jensen. Mijn favoriete auteurs zijn dood, of hebben wel wat beters te doen dan zich te laten ondervragen door een schofterige dombo met joelend josti-publiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |