abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2005 @ 12:55:50 #151
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30941343
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:12 schreef Hallulama het volgende:
Het kruis, de kruiziging, water veranderen in wijn op een bruiloft, sterven en drie dagen later weer opstaan, dat komt allemaal uit een ouder Grieks geloof.
Het kruis is inderdaad vanoudsher een vruchtbaarheidssymbool (lijkt de Ankh uit Egypte er ook niet veel op?) en het woord dat gebruikt is in de bijbel duidt op een paal van hout. Geen kruis, geen paal met een dwarsbalk. Ook dit is inderdaad van heidense oorsprong.

Maar Jezus' eerste wonder en de andere zaken die uit een ander geloof zouden komen hebben niets met heidense zaken te maken. Ik betwijfel ten zeerste dat die dingen uit een andere religie eerder zijn opgetekend. En dan nog, het zou niets af doen aan de werkelijke gebeurtenis van Jezis' dood, welke in principe al in Genesis 3:15 staat geprofeteerd en daarom eerder is dan alle andere religies.
quote:
De 25e van december is een feest dat oorspronkelijk Romeins is, of nog ouder, midwinterfeest, het vermoeden bestaat dat de vroege Christenen deze dag hebben gekozen voor een eigen feestje omdat het dan niet zou opvallen, de religie was toen nog verboden.
De bijbel vermeld geen geboortedatum van Jezus, noch een gebod om het te vieren.
Het samen laten vallen van "Jezus' geboortedag'' met heidense feesten is inderdaad verwerpelijk.
Maar het is weer door mensen verzonnen, de leer van de bijbel heeft er niets mee te maken.
quote:
Verhalen over de onbevlekte ontvangenis zijn niet gestolen, maar later verzonnen, dacht ik?
Hoezo verzonnen? Er is opgetekend wat er gebeurd is.
quote:
Enfin, het wordt allemaal genoemd in die Teleac docu "De Zoon van God", het is een spectaculaire documentaire, absoluut het kijken waard.
Wanneer is deze?

Pasen heeft overigens inderdaad ook geen biet te maken met het Christendom.
Het introduceren van vruchtbaarheidssymbolen als de haas e.d. zijn ook ronduit verwerpelijk.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  maandag 26 september 2005 @ 16:03:26 #152
124377 pmb_rug
salvation received
pi_30945692
ik ben het hier helemaal mee eens

behalve dat Pasen geen biet met het Christendom te maken heeft... het is HET belangrijkste feest van het jaar: het vieren van de opstanding!
maar die haas is idd verwerpelijk
en de data van de feesten is vaak idd arbitrair.

nogmaals: het feit dat iets in een andere religie ook voorkomt maakt het dus niet meteen onwaar of gekopieerd. Het voorbeeld van de zondvloed wat vaak voorkomt is het duidelijkst: het is eerder een bewijs dat het echt is gebeurd dan een bewijs dat het gekopieerd (en niet waar) is.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 26 september 2005 @ 19:35:45 #153
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_30950424
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:03 schreef pmb_rug het volgende:
nogmaals: het feit dat iets in een andere religie ook voorkomt maakt het dus niet meteen onwaar of gekopieerd. Het voorbeeld van de zondvloed wat vaak voorkomt is het duidelijkst: het is eerder een bewijs dat het echt is gebeurd dan een bewijs dat het gekopieerd (en niet waar) is.
Het ligt er wat aan of de volkeren met oveenkomende religie veel contact met elkaar hadden of niet. Als bijvoorbeeld de indianen ongeveer dezelfde verhalen over een zondvloed hadden is er waarschijnlijk wel een kern van waarheid. Maar ik heb ook weleens gelezen dat de joden de genesisverhalen weleens overgenomen kunnen hebben van soortgelijke mythes van de babyloniers. Alleen bevatten de mythes van de babyloniers meerdere goden.
En dat zou best kunnen natuurlijk aangezien de joden natuurlijk vrij primitief waren toen ten opzichte van de babyloniers.
  maandag 26 september 2005 @ 20:51:23 #154
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30952970
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:03 schreef pmb_rug het volgende:
ik ben het hier helemaal mee eens

behalve dat Pasen geen biet met het Christendom te maken heeft... het is HET belangrijkste feest van het jaar: het vieren van de opstanding!
Ook Pasen is niet de allerbelangrijkste dag/viering van het jaar. Maar het is de gedachtenis aan de dood van Jezus. Het gedenken van Jezus' laatste avondmaal en zijn dood.

Er is maar 1 viering/gedenkmoment die/dat genoemd wordt en dat is 14 Nisan. En dat valt op onze kalender meestal zo ongeveer rond begin april.

Lukas 22
19 Hij nam ook een brood, sprak een dankgebed uit, brak het en gaf het aan hen, terwijl hij zei: „Dit betekent mijn lichaam, dat ten behoeve van U gegeven zal worden. Blijft dit tot een gedachtenis aan mij doen.”

Dit is het enige gebod tot een viering die voor Christenen van toepassing is. Alle overige feesten zijn overbodig of zelfs heidens.

Niet de opstanding, maar de dood van Jezus maakte de weg tot God weer vrij voor alle mensen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:03:36 #155
124377 pmb_rug
salvation received
pi_30968229
omdat iets niet in de bijbel staat betekent het nog niet dat het slecht is om te vieren. het is NIET de gedachtenis aan de dood, maar het herdenken van de OPSTANDING (zonder de opstanding heeft de dood veel minder waarde, het symboliseert het nieuwe leven in Christus, de dood verliest zijn authoriteit).
het is een mooi moment om still te staan bij wat Jezus nou eigenlijk voor ons gedaan heeft en wat het betekent heeft...
natuurlijk zouden we zonder kunnen, maar wat is het doel? mensen dichter bij God brengen! en dat lukt voor mij persoonlijk heel goed, ik vind pasen altijd super mooi!

Crucified! lay behind the stone...
Lived to die, rejected and alone
Like a rose, trampled on the ground....
You took the fall...
and thought of me, Above all......
?Porque no te calles?
pi_30970408
quote:
Het gedenken van Jezus'
dat is toch het enige, God herdenken? Dit heet Simran in bv indiase geloven / yoga's .
quote:
Maar ik heb ook weleens gelezen dat de joden de genesisverhalen weleens overgenomen kunnen hebben van soortgelijke mythes van de babyloniers.
benandantie...
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
pi_31013520
maar als god ons de vrije wil gegeven heeft, dan is het toch ook aan ons om te bepalen of we tot hem bidden? Of we überhaubt in hem geloven? Dat ik mijn enige echte vrije dag in de week opgeef om naar de kerk te gaan? Ik heb toch vrije wil, dus dan mag ik toch zelf bepalen wat ik doe? Dus nogmaals de vraag, waarom moet god aanbeden worden?
pi_31015805
ok, moet niet...

ik vindt het gewoon respect tonen, ookal boeit het niet echt.

Maar waar jij naar refereert (de kerk, bijbel enzo) is door mensen zelf gemaakt...want als God ons zou dwingen om elke week een dag aan hem te geven dan zouden we een goddelijke hitler aan de top van de planeet hebben, dus moet is niet zo.. behalve van de mensen die macht willen hebben over anderen, zoals de kerk (dit is geen heilig gebeuren, gewoon een menselijk instituut).

moet niet, misschien iets in de zin van norm en waarde... ik vindt het normaal om diegene die mij dingen geeft te bedanken of iets terug doen.
en ik vindt het waardevol om naar iets "op te kijken" om me eigen te motiveren.

Dus als het al zou moeten, dan is dat omdat mensen een reden hebben om het te doen... bv een van de godsdienst dooddoeners : alleen zwakke mensen zijn godsdienstig, nou die mensen MOETEN de kerk volgen anders hebben ze geen ondergrond om op te staan.

nogmaals God heeft die regels niet bedacht, behalve die sabbatdag... maar dat zou om dezelfde reden kunnen zijn als de arbo-dienst op je aantal werk uren/dagen let.
gewoon een bescherming tegen overwerking (en zo jezelf in de wereld verliezen en god vergeten?)
  donderdag 29 september 2005 @ 10:43:10 #159
124377 pmb_rug
salvation received
pi_31020869
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:28 schreef inXs het volgende:
maar als god ons de vrije wil gegeven heeft, dan is het toch ook aan ons om te bepalen of we tot hem bidden? Of we überhaubt in hem geloven? Dat ik mijn enige echte vrije dag in de week opgeef om naar de kerk te gaan? Ik heb toch vrije wil, dus dan mag ik toch zelf bepalen wat ik doe? Dus nogmaals de vraag, waarom moet god aanbeden worden?
ah, je nadruk ligt op het woordje MOET.
daar kun je duidelijk over zijn: niks moet (behalve Jezus' bloed accepteren).
verder moet niks van God. God VRAAGT wel een aantal dingen, maar wij zijn vrij om dat naast ons neer te leggen. Maar je zult merken dat gehoorzaamheid van God iets heel speciaals is wat maar uitsluitend leid tot vreugde. God heeft het beste met ons voor.
vandaar dat er staat
11 Bedenk daarom dat u – u die eigenlijk door uw afkomst heidenen bent en onbesnedenen genoemd wordt door hen die door mensenhanden besneden zijn – 12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God. 13 Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. 14 Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken 15 en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen.
Zo bracht hij vrede en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden. 17 Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren: 18 dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader.
?Porque no te calles?
  donderdag 29 september 2005 @ 11:10:26 #160
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31021546
Jezus' bloed accepteren, wat betekent dat precies?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31023678
bloed levert energie aan de lichaams onderdelen...

God's woord levert energie voor alle onderdelen der creatie...

bloed = God's woord = geluidsstroom?
daardoor sterf je voor de wereld, en maak je innerlijk en uiterlijk 1->herboren worden.
Daardoor kun je je innerlijke vijandschap/onderscheid verwijderen ( de Zen quote? ).
17 : Liefdevol voor iedereen, diegene om wie je geeft (dichbij) en diegene die je ( VROEGER,vorig leven) haat (ver weg).
Dankzij jesus / Meester / leraar kunnen wij contact maken met zijn zijn (wat ik denk dat een geluidsstroom is)
  donderdag 29 september 2005 @ 13:04:01 #162
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31024708
ok, en als god bestaat. Dan bestaan alla, boedah, shiva (en noem nog een aantal godelijke entiteiten) ook? of is het eigenlijk 1 en dezelfde?

als het er 1 is, vanwaar dan de kruistochten etc.
Als er meerdere zijn, waarom dan niet de oorlog "daar" uitvechten?

men noemt het niet voor niks geloof. Goden zijn er alleen in de hoofden van de mensen die erin geloven.
Zou er een god bestaan, zou die voor iedereen gelijk zijn, hoe je hem ook maar wil noemen.

God is gewoon alles om ons heen, god is het bestaan zelf. je kan het alla noemen. maar ook de natuur, het lot of (zoals ik doe) de realiteit. Ieder zijn eigen.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:13:56 #163
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31024925
Alles werkt uiteindelijk terug naar de bron, dus vandaar dat ik zeg: "Het is tijd voor champagne!"
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31026006
er bestaat maar 1 god, maar mensen maken hun eigen beelden... versie's

god made man, man made religion geldt bij jouw vraag als antwoord.
quote:
Ieder zijn eigen.
pi_31082631
"Een God die niets doet, kan niets verweten worden. Een God die iets doet, kan alles verweten worden"
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:30:25 #166
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_31083610
Tja, het is een verzameling woorden die een zin vormen, maar ze slaat in feite helemaal nergens op.
pi_31087543
een roedel/gemeenschap/maatschappij/beschaving heeft een leider nodig die hen de richting aangeeft. zo'n leider is echter geen supermens en maakt fouten, degene die feilloos is zou boven die leider moeten staan en ongenaakbaar moeten zijn. maar waar vind je zo'n figuur ? nou simpel, ff een blik werpen op de ruimte boven de kruin van dat figuur op de troon ... wow idd, in de hemel zou die moeten zitten! laten we dat onzichtbare schepsel maar aanbidden ipv deze proleet. De roedelleider wordt jaloers en zegt "ik stam van die proleet boven mij af, dus aanbid moi" ... sja how de fok ga je dat verifieeren ? niet dus , je kan het wel opleuken zoals beweren dat een supernova je geboorte zou moeten aankondigen en dat je niet vaginaal uitgepoept bent, voila , je maakt carriere als profeet.

Ik weet niet of bidden als handeling biologisch verklaarbaar is maar t lijkt mij sterk dat je als rechtop lopend schepsel met buitenproportioneel groot brein gaat bukken en aarssnuiven of op de grond gaat liggen met je benen wijd om je onderwerping aan de leider te laten blijken. knielen lijkt me dan t meest voor de hand liggen ..je armen spreiden lijkt mij een logisch vervolg , evolutie doet zijn werk door er gevouwde handjes van te maken verklaard lijkt mij zo
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:45:07 #168
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_31092213
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:30 schreef STORMSEEKER het volgende:
Tja, het is een verzameling woorden die een zin vormen, maar ze slaat in feite helemaal nergens op.
Dat kan je ook over een aantal stukken van de bijbel stellen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_31104851
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:56 schreef Boswachtertje het volgende:
"Een God die niets doet, kan niets verweten worden. Een God die iets doet, kan alles verweten worden"
Ik geef alleen maar aan hoe simpel een geloof werkt. Maar schijnbaar is deze niet simpel te bevatten.. erg jammer want hij is juist bedoelt om over na te denken, niet zo zeer om mensen af te zeiken. Het gaat er gewoon om dat een bepaalde god die niets doet, ook niets kan doen. Een god die wel iets doet, heeft de macht die alles omvat. Maar met deze macht wil god niets doen. Dat strijkt mij. Maar enig niveau schijnt hier dus af en toe afwezig te zijn blijkens de verkeerde reacties... zonde!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_31105570
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Nou dan:
Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing?
Then he is malevolent.
Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing?
Then why call him God?
-- Epicurus
pi_31105631
If the gods listened to the prayers of men, all humankind would quickly perish since they constantly pray for many evils to befall one another.
-- Epicurus
pi_31105860
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:22 schreef Boswachtertje het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: het christendom is deels gebasseerd op de griekse en romeinse mythologie en enkele heidense geloven. Van het grieks/romeinse geloof weten we dat ze in mythes als Jason en het gulden vlies, Zeus en allerlei andere verhalen geloofden. In de bijbel staan soortgelijke verhalen als de ark, allerlei wonderen en wat te denken van Adam en Eva.

Niemand gelooft tegenwoordig meer in de mythologie van de grieken en romeinen. Wat maakt het christendom dan beter dan de "oudere" geloven? Het komt namelijk grotendeels voort uit diezelfde "oude" geloven...
Inderdaad:

orpheus

Links Isis en Horus, rechts Maria en Jezus.

Er is in het christendom géén enkel verhaalelement wat origineel is, alles is al te vinden in andere religies en mythes, of het nu water in wijn veranderen is, 3 ''Magi'' uit het oosten, Sterren die verschijnen bij de geboorte, zoon van een maagd, verraden voor 30 zilverlingen etc. etc etc.
pi_31106099
Zodat je geen tijd hebt om na te denken
  zondag 2 oktober 2005 @ 09:43:39 #174
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31106999
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 03:11 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Inderdaad:
[afbeelding]
orpheus

[afbeelding]
Links Isis en Horus, rechts Maria en Jezus.

Er is in het christendom géén enkel verhaalelement wat origineel is, alles is al te vinden in andere religies en mythes, of het nu water in wijn veranderen is, 3 ''Magi'' uit het oosten, Sterren die verschijnen bij de geboorte, zoon van een maagd, verraden voor 30 zilverlingen etc. etc etc.
De vrouw van Pontifar, een hoveling van de Farao, welk een overspelige vrouw bezat, welk de Horus de kop vermorzelde voor eeuwig !
Lees Genesis 27 tot 50 en leer heugelijke kennis ipv dwaasheid verkegen door afgoden vereëring.

Want neem me niet kwalijk Godslasteraar maar je hebt nu al enige malen met foto's van Isis met Horus op schoot rondgestrooid alsof je een haan bent die victorie kraait, maar je valt in je eigen kuil.

Ten eerste heeft Jakob niet voor niets gezegd : O God van mijn vader Abraham en God van mijn vader Isaak, HERE, die tot mij gezegd hebt: keer terug naar uw land en naar uw maagschap en Ik zal u weldoen.

Toen zeide Hij: Uw naam zal niet meer Jakob luiden, maar Israël, want gij hebt gestreden met God en mensen, en gij hebt overmocht.
Daarop vroeg Jakob: Zeg mij toch uw naam.
Maar Hij antwoordde: Waarom vraagt gij toch naar Mijn naam?
En Hij zegende hem daar.
En Jakob noemde de plaats Pniël, want (zeide hij) ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht en mijn leven is behouden gebleven

Israël ging op weg; al zijn bezittingen nam hij mee.
In Berseba gekomen, bracht hij offers aan de God van zijn vader Isaak.
’s Nachts richtte God zich in een visioen tot Israël.
‘Jakob! Jakob!’ riep hij, en Jakob antwoordde: ‘Ik luister.’
God zei: ‘Ik ben God, de God van je vader.
Wees niet bang om verder te reizen naar Egypte, want ik zal daar een groot volk uit je doen voortkomen.
Ikzelf zal met je meereizen naar Egypte, en ik zal je daar ook weer vandaan brengen.

Here God heeft korte metten gemaakt met de afgoden zoals (Osiris/Isis) en Horus want in Genesis stuurde Here God Jozef, ver ver ver voorvader van koning David welk op zijn buurt weer voorvader is van Jozef de pa van Jezus, en echtgenoot van Maria, richting Egypte, nadat deze door zijn broeders voor dood was achtergelaten, om het gehele land Egypte in bezit te nemen voor het Huis Israël met overtuigde instemming van de toenmalige farao die onder de indruk was van deze levende God welk Jozef deed betuigen aan de Isis en Horus verslaafde Farao .
En toen Jozef uiteindelijk herenigd werd met zijn broeders en vader gaf dezelfde farao toestemming aan Jozef om de beste gronden beschikbaar te stellen aan het huis Israël en haar kudde.

Toen zei de farao tegen Jozef: ‘Nu uw vader en uw broers naar u toe zijn gekomen, kunnen ze in Egypte blijven.
Laat hen in het beste deel van het land wonen, laten ze zich in Gosen vestigen.
En zijn er mannen bij die, naar u weet, hun vak verstaan, belast die dan met het toezicht over mijn veestapel.’
Hierna bracht Jozef zijn vader Jakob bij de farao en stelde hem aan de farao voor.
Jakob begroette hem met een zegenwens.
De farao vroeg hem naar zijn leeftijd en Jakob antwoordde: ‘Honderddertig jaar heb ik nu op aarde rondgezworven.
Mijn leven, dat ellendig is geweest, heeft nog maar kort geduurd, ik heb nog niet zo lang op aarde rondgezworven als mijn voorouders.’
Toen nam Jakob met een zegenwens afscheid van de farao.
Jozef gaf zijn vader en zijn broers een stuk grond in het beste deel van Egypte, in Rameses, zodat ze zich daar konden vestigen, zoals de farao had gezegd.
Hij voorzag zijn vader en zijn broers en heel zijn verdere familie van voedsel, zoveel als zij en hun kinderen maar nodig hadden.

En voor de duidelijkheid over je claim dat het christendom géén enkel verhaal element bevat welk origineel is.
Moet je onderstaande maar is lezen afkomstig van Wikipedia.org welk zorgvuldig duidelijk maakt dat mr satan het die arme egyptenaren behoorlijk dol gemaakt heeft en dan mag Ramses zich in de handen knijpen dat Here God hem nog genadig is geweest toen Ramses Mozes en de nakomelingen van Isaak, Jakob en Jozef niet wou laten gaan richting het beloofde land.
quote:
Origin

In the Ennead, Osiris is the husband of Isis, and sibling of Set, all of whom are the great-grandchildren of the creator god Atum, and Horus is not present within the system.
In the Ogdoad, Osiris is not present within the system, and Horus is the husband of Isis, and son of Ra, the creator god.
When the Ennead and Ogdoad merged, Ra and Atum were identified as one-another, becoming Atum-Ra, and Horus was initially considered the fifth sibling of Osiris, Isis, Nebet Het (Nephthys), and Set.
However, Horus's mother, Hathor, gradually became identified as a form of Isis, leading to Horus becoming said to be Isis' son, and therefore the son of Osiris.

As Osiris was the god of the land of the dead, a legend grew up seeking to explain how Osiris could father a son who was very demonstrably alive (Horus was originally the god of the sky) with his wife, who was also very much a part of the land of the living.
So it became said that Osiris died, thus being able to be lord of the dead*, but his wife, with the magical powers that Isis was believed to possess, resurrected him for long enough to have sex, resulting in the birth of Horus.
Original Legend

According to the original legend, Osiris was originally king over Egypt and civilised the nation, with the assistance of Djehuty's (Thoth's) inventions of writing, law, the arts, and science.
Having improved the Egyptians, Osiris travelled to other lands, placing Isis as his regent.
However, Apep, the god of evil, was jealous and killed Osiris, so Isis had a son from Osiris by magic, namely Horus, to avenge him.
While young, Isis fled from Apep, a dangerous serpent, by hiding with Horus in the marshland of the Nile delta, where serpents would not follow.
When Horus, a sun god, had grown up, he engaged in a great battle of light over the darkness of Apep, a battle so fierce that it was only ended when the other gods judged in Horus' favour and banished Apep.

(Kortom leuke imitatie van een deel van het openbaringen profetie, satan is en blijft een sluwe valk. )

Influences
Some scholars and researchers (including some skeptical of the actuality of early Christian accounts) have argued that there are similarities and parallels between the story of Osiris, and later Christian stories, such as the story of the resurrection of Jesus or of Lazarus.
Furthermore, some suggest that the earlier Egyptian tales influenced and helped shape the later Palestinian accounts.
For example, the Greek spelling of Lazarus, "Lazaros" has been suggested as a corruption of "El-Azar-Os". This is a Hebrew theophoric prefix and a Greek suffix, and as a whole is cognate with Osiris, who is called "Azar" in demotic.

(It's also been argued that there are parallels between Jesus and Horus, and that they are syncretistic.)

Maarja het is maar wie je gelooft het Godslasteraar

Legend of Osiris and Isis

Want even voor de duidelijkheid wie had er macht over de dood voor de komst van Jezus Christus ? Satan ! (*Lord of the dead ... hint hint)
Kortom mmm toevallig ist nie ? Firma list en bedrog ... ugh ugh
Want wie verloor de macht over de dood aan Jezus Christus toen deze mens waarin Here God geopenbaard was, onschuldig zijnde door de bestempeling als misdadiger in de hel aankwam en daar het oordeel uitsprak over de satan en deze de dood afnam >? juist de meneer die zodadelijk genoemd word.
Kortom Je doet je naam weer eer aan, lekker bezeten dat je bent van de "lord of the dead" (die meneer dus).

En dat je het maar even weet :

De echtgenote van Maria en de pa van Jezus, Jozef stamt af van het volk wat uit Egypte werd geleid door Mozes (afstammelingen van Abraham Isaak Jakob, jozef), en waaruit uiteindelijk Koning David voorkomt, welk op zijn beurt de pa is van koning Solomon die hem opvolgt en de Heilige tempel bouwt in Jeruzalem op de Tempelberg.
Van dit geslacht stamt de pa van Jezus Christus, jozef (echtgenote van Maria) af.
En terwijl de farao van die tijd: Ramses, door vele plagen duidelijk gemaakt werd dat de afgoden die z'n voorvaderen zo "welwillend" waren geweest hem en zijn volk niet konden redden, nog voorkomen dat zijn slaven, welk Here God toebehoren uitgeleid werden uit het land Egypte richting het beloofde land, kon Ramses met z'n afgoden niks doen dan bitter wenen en afgeven op z'n nutteloze goden waaronder o.a Isis en Horus.
Afgebeeld op foto's waar jij mee veelvuldig op de proppen komt.
Want het volk afslachten wat bij Farao Ramses de "machtige" door de vingers glipte zou Horus zeker fijn gevonden hebben de duivel die hij is.
Doch wanneer Horus en Jezus elkander treffen moge het duidelijk zijn dat Here Jezus de waarheid is :

Wederom nam de duivel Hem mede naar een zeer hoge berg en hij toonde Hem al de koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid, en zeide tot Hem:
Dit alles zal ik U geven, indien Gij U nederwerpt en mij aanbidt.
Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan!
Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.
Toen liet de duivel Hem met rust en zie, engelen kwamen en dienden Hem.

Voorwaar, Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.
pi_31107115
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 09:43 schreef Tiesemans het volgende:
Ik bespaar de Database deze troep...
Blablabla sprookjes niks meer en niets minder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')