Ik wil hier nog wel ff over doorzaniken.quote:Dr. Phil heeft vandaag in zijn televisieprogramma opgeroepen tot een Amerikaanse boycot van Aruba. Hij deed dit in een aflevering die was gewijd aan de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway. Dr. Phil deed zijn oproep zodat de Arubanen "via de portemonnee" kunnen voelen dat er meer gedaan moet worden om de verdwijning van de studente op te lossen. In de uitzending noemde de moeder van Natalee Holloway, die te gast was, Nederland onder meer een land "vol met drugs en hoeren".
"We (Amerikanen, red.) moeten zeggen dat dit niet goed is. We moeten deze mensen vertellen: 'We zullen nooit meer voet op Aruba zetten als er niet wordt gedaan wat gedaan moet worden voor deze jonge vrouw. Jullie moeten dat gewoon begrijpen. Jullie moeten weten dat er hier 270 miljoen mensen zijn die gaan vergeten dat jullie bestaan als een vakantiebestemming. Als jullie Amerikanen niet gaan behandelen met waardigheid en respect, dan gaan jullie ze helemaal niet behandelen'", zo sprak Dr. Phil, die tegenwoordig een grote invloed lijkt te hebben op veel Amerikanen, dreigende taal.
Natalee Holloway wordt al ruim drie maanden vermist nadat ze op Aruba spoorloos verdween. In de afgelopen maanden werden grote zoekacties, onder meer met Nederlandse F16's, gehouden en werden drie verdachten, onder wie de Nederlander Joran van der Sloot, aangehouden. Deze kwamen twee weken terug echter alledrie vrij. Sindsdien lijkt het onderzoek weinig vooruitgang meer te boeken.
Is die aflevering van Dr. Phil al op de Nederlandse TV (RTL 5, doordeweeks om 17.10 uur) geweest?quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:54 schreef flugeltje het volgende:
Een kakelvers topic omdat het andere op slot ging i.v.m. overijverige fokkers die de gastenboeken van Dr Phil en Natalee en ook de Natalee chat op een niet zo heel erg nette manier aan het volspammen waren. (er waren overigens ook een hoop goeie reacties die wél hout sneden te vinden)
Het gaat dus over dit bericht op de FP:
[..]
Ik wil hier nog wel ff over doorzaniken.
Wat geeft Dr Phil het recht in zijn show een platform te bieden voor dergelijke uitspraken? De kerel doet zich voor als Psycholoog, dan hoort een dergelijk onderwerp dus niet thuis in zijn programma. Bovendien is de berichtgeving in America behoorlijk gekleurd. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, in die optiek wil ik ook de moord op het kindsterretje JonBennet eens aanhalen.
Wat maakt de americanen toch zou arrogant dat ze één vermist meisje op Aruba voorrang geven op duizenden vermiste meisjes binnen hun eigen landsgrenzen? En waarom is het alleen de schuld van het NL rechtssysteem en Aruba? Natalee wordt afgeschilderd als de heilige maagd Maria, is dat dan wel terecht?
Nee, maar op de website van Dr Phil kun je er verslagen van lezen...quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:13 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Is die aflevering van Dr. Phil al op de Nederlandse TV (RTL 5, doordeweeks om 17.10 uur) geweest?
En dát zegt dan een deskundige.... Ik vind het opruiend en vraag mezelf af of de regering van de VS dit soort uitspraken zou moeten tolereren. De 'vrienden van Bush' worden op deze manier wel behoorlijk te kakken gezet....quote:"We must remember that the Netherlands, 'The Dutch,' for personal reasons held onto their slave trade 15 years after it had been abolished by using this same Dutch legal system," concludes Dr. Arianna Mathew. "Based on the legal system's past patterns and history - can we trust this system now?"
Wat je eigenlijk bedoelt is dat Dr.Phill eigenlijk geen amerikaan is (sarcasme)quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:26 schreef EricBoucher het volgende:
Het lijkt mij dat dr. phil de realiteit behoorlijk uit het oog is verloren...wat mij zorgen baart is dat deze nobody geloof me, alles wat hij vertelt kan een ander met gezond verstand ook vertellen, heb ervoor geleerd ghehezo populair is in Amerika....dat zegt niet alleen wat over de bevolking maar voornamelijk over het feit dat veel Amerikanen dit gaan geloven en misschien wel volgen....
Omdat de topic dan gelijk weer dezelfde kant op zal gaan als het vorige deel dat daar juist om gesloten is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:34 schreef wegwerp2004 het volgende:
Ok meneer, maar waarom gooi je mn post dan gelijk weg? Het zijn zeer nuttige linkjes!
toch maken die posts een wezelijk onderdeel uit van de hele discussie. Het geeft aan hoe makkelijk Dr Phil de publieke opinie weet te beïnvloeden en hoezeer Natalee in de amerikaanse media verheerlijkt is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:30 schreef kLowJow het volgende:
wegwerp2004, discussies over posts op andere fora graag op die fora zelf.
Je wilt toch niet serieus suggereren dat de amerikaanse regering tegen die uitspraak op moet treden? In de VS is gewoon vrijheid van meningsuiting hoor. Ook als het gaat om domme uitspraken die op blijkbaar uiterst gevoelige lange Nederlandse tenen gaan staan. Want dat vindt ik wel het meest opvallend aan de hele zaak. Hoe snel de Nederlanders blijkbaar op hun teentjes getrapt zijn terwijl ze zelf altijd met het vingertje klaar staan om anderen te veroordelen.quote:En dát zegt dan een deskundige.... Ik vind het opruiend en vraag mezelf af of de regering van de VS dit soort uitspraken zou moeten tolereren. De 'vrienden van Bush' worden op deze manier wel behoorlijk te kakken gezet....
Hulde..want ik vond je post in het phil-forum erg sterkquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vond nog het mooie dat die Deepak in de Dr Phil show zat te vertellen dat Natalee niks meer was als een standaard blonde sloerie, ze gedroeg zich als een slet en kleedde zich als een slet. Vervolgens begint Dr Phil en heel verhaal dat Deepak een leugenaar is en de waarheid verdraaid en hoe hij zulke dingen kan zeggen. Het was gewoon een dronken gewillig meisje opzoek naar piemel en het liep verkeerd af. Jammer maar helaas. Die amerikanen zijn gewoon super ignorant.
Vrijheid van meningsuiting is prima... Het gaat hier alleen om een 'deskundige' die dit soort zaken (of het klopt weet ik niet hoor) gebruikt als middel om de zaken nog eens lekker op te stoken. NL wordt in het betreffende programma zowat als achtelijk geportreteerd. Ons rechtssysteem wordt gelijkgesteld met dat van Indonesië... Kritische uitlatingen zijn prima, maar hier worden 'waarheden' verkondigd, die imho gewoon niet kloppen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:59 schreef ericeric het volgende:
[..]
Je wilt toch niet serieus suggereren dat de amerikaanse regering tegen die uitspraak op moet treden? In de VS is gewoon vrijheid van meningsuiting hoor. Ook als het gaat om domme uitspraken die op blijkbaar uiterst gevoelige lange Nederlandse tenen gaan staan. Want dat vindt ik wel het meest opvallend aan de hele zaak. Hoe snel de Nederlanders blijkbaar op hun teentjes getrapt zijn terwijl ze zelf altijd met het vingertje klaar staan om anderen te veroordelen.
De uitzending is niet online te bekijken. maar op drphil.com kun je wel de slideshows en een geschreven versie van de besproken zaken nazien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:02 schreef BlackJack het volgende:
Heeft iemand misschien een linkje naar de betreffende uitzending? Wil nu wel is horen waar al de commotie over gaat.
Lijkt me stug. Vind haar een heel stuk gebalanceerder en milder dan Dr. Phil.quote:Straks doet Oprah ook nog een duit in het zakje.
Whaha, don't get me started on the US legal systemquote:"We must remember that the Netherlands, 'The Dutch,' for personal reasons held onto their slave trade 15 years after it had been abolished by using this same Dutch legal system," concludes Dr. Arianna Mathew. "Based on the legal system's past patterns and history - can we trust this system now?"
Ben ik ook benieuwd naar. Kon geen uitspraken vinden op de Drphil website.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:27 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Whaha, don't get me started on the US legal system
Het Amerikaanse systeem veroordeelt iemand veel eerder op vaag circumstantial bewijs. Het Nederlandse doet dit veel minder, omdat men hier uit principe liever 5 criminelen laat lopen dan 1 man onschuldig op te sluiten, en daar ben ik het eigenlijk mee eens.
Maargoed, ik wil wel es weten wat Phil nou precies heeft gezegd over Nederland en wat Nederland wel niet fout deed.
Dr. Phil heeft volgens mij niets over Nederland gezegd. De moeder van Natalee heeft Nederland een "land vol drugs en hoeren" genoemd, en in verschillende termen haar wantrouwen geüit over het Arubaanse (ons) rechtssysteem.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:30 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Kon geen uitspraken vinden op de Drphil website.
[b]Nee trut!{/b] Seks met iemand hebben is geen misdaad!quote:Beth continues with Joran's testimony. "Now I want to tell you the truth. I drove Natalee — We drove Natalee to my home at 1:40am. I want her to come in. I have sex with her. Next’ — and remember in all his statements she's coming in and out of consciousness — next he says that then he took her to the beach, he took her to the Fisherman's Hut. And then he calls Deepak at 3:30 a.m. to come pick him up from the Fisherman's Hut. Deepak comes. And Deepak says ‘Don't f**k with the b**ch. Let's go.’ Every statement that he gives, like I said, so sexually explicit and graphically detailed of what he does to her. It just is amazing to me that he can even admit to having sex with her. And that's not a crime?"
Ze snappen daar in Amerika niet dat een verstikkend conservatief antiseksueel True Love Waits don't drink klimaat met walgelijke moeders als "mevrouw" Holloway "sletten" kweekt zodra de meisjes de kans krijgen en alleen op vakantie gaan. Hoeveel van die groep meisjes zijn nou niet zwanger of hebben een geslachtsziekte opgelopen? Die laatste twee juist weer dankzij mensen zoals "mevrouw" Holloway.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vond nog het mooie dat die Deepak in de Dr Phil show zat te vertellen dat Natalee niks meer was als een standaard blonde sloerie, ze gedroeg zich als een slet en kleedde zich als een slet. Vervolgens begint Dr Phil en heel verhaal dat Deepak een leugenaar is en de waarheid verdraaid en hoe hij zulke dingen kan zeggen. Het was gewoon een dronken gewillig meisje opzoek naar piemel en het liep verkeerd af. Jammer maar helaas. Die amerikanen zijn gewoon super ignorant.
Die moeder is echt het prototype attention whore. Ik zag er een paar maanden geleden al in een interview. Een groot drama, ze geniet echt van al die aandacht.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:35 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Ze snappen daar in Amerika niet dat een verstikkend conservatief antiseksueel True Love Waits don't drink klimaat met walgelijke moeders als "mevrouw" Holloway "sletten" kweekt zodra de meisjes de kans krijgen en alleen op vakantie gaan. Hoeveel van die groep meisjes zijn nou niet zwanger of hebben een geslachtsziekte opgelopen? Die laatste twee juist weer dankzij mensen zoals "mevrouw" Holloway.![]()
Volgens mij niet. Maar amerikanen doen er niet moeilijk over om conclusies aan geruchten te verbinden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:41 schreef Lucille het volgende:
Zijn de letterlijke transcripts van Joran's verklaringen al openbaar gemaakt dan? Ik had de indruk dat deze nog niet openbaar waren, omdat het onderzoek nog loopt.
OMG! Dit is geen weldenkendheid meer. Dr. Phil zegt hier dat de combinatie "alles er zomaar uit flappen" en wél een geweten hebben onmogelijk is. Wat voor neppsycholoog ben je dan?quote:Dr. Phil continues his observation. "To say, you know, 'She's dressed like that, she's acting like that, she's doing those things.' To even say those things knowing that you're talking about someone that may have met with foul play, knowing that family members are upset and worried about it, and then to go forward with those kinds of comments tells you that you're dealing with somebody here that is without conscience, without the ability to appreciate the consequences of their actions.
De moeder van Natalee reageert daaropquote:Next Deepak gives Jamie his impressions of Natalee: “To tell you quite frankly, dressed like a slut, talked like one. Would go in a car with three strange guys and her mother claiming her to be the goody two shoes. Enough of the BS already.”
En vervolgens doet Dr Phil een duit in het zakje:quote:Dr. Phil asks Beth for her reaction to what Deepak has said.
She says, “When I hear him speak of Natalee, I want to make it perfectly clear that... Natalee is a virgin and she had never had any of these sexual experiences. When I hear Deepak stating you know how her mother is describing her as a goody two-shoes I mean — Natalee is just a decent young lady who has just — has an impeccable record and just sets high standards. And it all makes sense when I hear Deepak and the bartenders. Yes, these bartenders. Yes, they do slip this Ecstasy into these young girls' shots. It's just unbelievable what they have been allowed to get away with."
quote:“I want to make an observation that I think is important here," says Dr. Phil. “The shrink in me listens to this, and I've studied this young man in news footage and seen how he conducts himself and what he does. Think what kind of unprincipled individual you would have to be to, knowing that a young woman is missing, knowing that her mother is there looking for her and then describe her in that way."
Dr. Phil continues his observation. "To say, you know, 'She's dressed like that, she's acting like that, she's doing those things.' To even say those things knowing that you're talking about someone that may have met with foul play, knowing that family members are upset and worried about it, and then to go forward with those kinds of comments tells you that you're dealing with somebody here that is without conscience, without the ability to appreciate the consequences of their actions. The authorities know what we know. They know that there is this alleged pattern of drugging these girls and then taking advantage of them before they leave the island. So this is not some new revelation. But I want us to be very clear about this. Natalee's history, up to this point, the manner in which she had lived her life. The kind of citizen she was in school, the kind of citizen she was in her community, the kind of citizen she was with her friends and socially and family-wise is absolutely inconsistent with everything that was just said on that tape. There is not one shred of history or behavior to support the ridiculous things that were just said on that tape. "
"Absolutely not."
"So let's be real damn clear about that," Dr. Phil says emphatically.
De VS, dat land dat mensen de cel ingooide zonder proces wanneer ze kritiek leverden op de regering? Maar ja, wat wil je van een land dat door Engeland volgestouwd werd met criminelen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:27 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Whaha, don't get me started on the US legal system
Het Amerikaanse systeem veroordeelt iemand veel eerder op vaag circumstantial bewijs. Het Nederlandse doet dit veel minder, omdat men hier uit principe liever 5 criminelen laat lopen dan 1 man onschuldig op te sluiten, en daar ben ik het eigenlijk mee eens.
Maargoed, ik wil wel es weten wat Phil nou precies heeft gezegd over Nederland en wat Nederland wel niet fout deed.
De mogelijkheid dat hij gewoon *denkt* dat hij het zich herinnert wordt weer eens uitgesloten: er zijn wel vaker mensen die na iets te hebben gelezen een tijdje later denken dat ze het echt meegemaakt hebben in ooggetuigenzaken.quote:"What the polygraph shows is that you really did not see the body being buried on that day. It was a week later when he read in the paper and then he remembered.” He continues, “This individual is not just deceptive, he's extremely deceptive. He's lying. He's lying through his teeth.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |