abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2005 @ 11:54:54 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30631021
Een kakelvers topic omdat het andere op slot ging i.v.m. overijverige fokkers die de gastenboeken van Dr Phil en Natalee en ook de Natalee chat op een niet zo heel erg nette manier aan het volspammen waren. (er waren overigens ook een hoop goeie reacties die wél hout sneden te vinden)

Het gaat dus over dit bericht op de FP:
quote:
Dr. Phil heeft vandaag in zijn televisieprogramma opgeroepen tot een Amerikaanse boycot van Aruba. Hij deed dit in een aflevering die was gewijd aan de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway. Dr. Phil deed zijn oproep zodat de Arubanen "via de portemonnee" kunnen voelen dat er meer gedaan moet worden om de verdwijning van de studente op te lossen. In de uitzending noemde de moeder van Natalee Holloway, die te gast was, Nederland onder meer een land "vol met drugs en hoeren".

"We (Amerikanen, red.) moeten zeggen dat dit niet goed is. We moeten deze mensen vertellen: 'We zullen nooit meer voet op Aruba zetten als er niet wordt gedaan wat gedaan moet worden voor deze jonge vrouw. Jullie moeten dat gewoon begrijpen. Jullie moeten weten dat er hier 270 miljoen mensen zijn die gaan vergeten dat jullie bestaan als een vakantiebestemming. Als jullie Amerikanen niet gaan behandelen met waardigheid en respect, dan gaan jullie ze helemaal niet behandelen'", zo sprak Dr. Phil, die tegenwoordig een grote invloed lijkt te hebben op veel Amerikanen, dreigende taal.

Natalee Holloway wordt al ruim drie maanden vermist nadat ze op Aruba spoorloos verdween. In de afgelopen maanden werden grote zoekacties, onder meer met Nederlandse F16's, gehouden en werden drie verdachten, onder wie de Nederlander Joran van der Sloot, aangehouden. Deze kwamen twee weken terug echter alledrie vrij. Sindsdien lijkt het onderzoek weinig vooruitgang meer te boeken.
Ik wil hier nog wel ff over doorzaniken.

Wat geeft Dr Phil het recht in zijn show een platform te bieden voor dergelijke uitspraken? De kerel doet zich voor als Psycholoog, dan hoort een dergelijk onderwerp dus niet thuis in zijn programma. Bovendien is de berichtgeving in America behoorlijk gekleurd. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, in die optiek wil ik ook de moord op het kindsterretje JonBennet eens aanhalen.

Wat maakt de americanen toch zou arrogant dat ze één vermist meisje op Aruba voorrang geven op duizenden vermiste meisjes binnen hun eigen landsgrenzen? En waarom is het alleen de schuld van het NL rechtssysteem en Aruba? Natalee wordt afgeschilderd als de heilige maagd Maria, is dat dan wel terecht?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_30631354
Zijn redenatie slaat gewoon nergens op. 1 vermissing betekent dat mensen op Aruba Amerikanen als oud vuil behandelen? Nog afgezien van het feit dat er wel degelijk veel is gedaan, zoals in het nieuwsbericht ook wordt vermeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30631402
Ik dacht dat hij een verstandige man was....niet dus. Meer kortzichtig.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  Moderator vrijdag 16 september 2005 @ 12:09:23 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30631407
nee het vrijlaten van de (in hun ogen iig) daders betekend dat ze Amerikanen als oud vuil behandelen

maar goed, ik zou erg beledigd zijn als ik niet al die rotzooi van Nederlanders op die gastenboeken had gelezen ... nu ben ik alleen erg beschaamd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:11:36 #5
19558 d10n
Interstate 78
pi_30631463
Zelfs Microsoft snapt dat Dr. Phil over de schreef gaat:

Music is my destiny...
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:11:51 #6
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_30631470
Ik vind dit niet kunnen, maar tegelijkertijd ben je vrij om zulke uitspraken te doen. Alhoewel ik vind dat iemand met zo´n invloed als Dr. Phil wel eens zijn hersens zou mogen gebruiken voor hij een compleet stigmatiseert en demoniseert. Dan zouden wij ook een boekje open kunnen doen over het (schijn)heilige Amerika, waar relatief meer hoeren en drugsverslaafden zijn dan in het "land van drugs en hoeren".

Die Natalee Holloway is onderhand heilig verklaard in Amerika, terwijl ik ook berichten heb gehoord (van niet-Amerikaanse media) dat ze niet zo onschuldig is als haar moeder en de Amerikaanse media doen voorkomen.

Er is verder nog geen bewijs dat er sprake is van een misdrijf (hoewel die kans aanwezig is), het zou net zo goed kunnen dat ze weggelopen is of dat er een ongeluk is gebeurd.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:13:54 #7
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_30631521
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:54 schreef flugeltje het volgende:
Een kakelvers topic omdat het andere op slot ging i.v.m. overijverige fokkers die de gastenboeken van Dr Phil en Natalee en ook de Natalee chat op een niet zo heel erg nette manier aan het volspammen waren. (er waren overigens ook een hoop goeie reacties die wél hout sneden te vinden)

Het gaat dus over dit bericht op de FP:
[..]

Ik wil hier nog wel ff over doorzaniken.

Wat geeft Dr Phil het recht in zijn show een platform te bieden voor dergelijke uitspraken? De kerel doet zich voor als Psycholoog, dan hoort een dergelijk onderwerp dus niet thuis in zijn programma. Bovendien is de berichtgeving in America behoorlijk gekleurd. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, in die optiek wil ik ook de moord op het kindsterretje JonBennet eens aanhalen.

Wat maakt de americanen toch zou arrogant dat ze één vermist meisje op Aruba voorrang geven op duizenden vermiste meisjes binnen hun eigen landsgrenzen? En waarom is het alleen de schuld van het NL rechtssysteem en Aruba? Natalee wordt afgeschilderd als de heilige maagd Maria, is dat dan wel terecht?
Is die aflevering van Dr. Phil al op de Nederlandse TV (RTL 5, doordeweeks om 17.10 uur) geweest?
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:16:27 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30631578
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:13 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Is die aflevering van Dr. Phil al op de Nederlandse TV (RTL 5, doordeweeks om 17.10 uur) geweest?
Nee, maar op de website van Dr Phil kun je er verslagen van lezen...

Mijn favoriet is deze:
quote:
"We must remember that the Netherlands, 'The Dutch,' for personal reasons held onto their slave trade 15 years after it had been abolished by using this same Dutch legal system," concludes Dr. Arianna Mathew. "Based on the legal system's past patterns and history - can we trust this system now?"
En dát zegt dan een deskundige.... Ik vind het opruiend en vraag mezelf af of de regering van de VS dit soort uitspraken zou moeten tolereren. De 'vrienden van Bush' worden op deze manier wel behoorlijk te kakken gezet....
pi_30631830
Wat ik zo typisch vindt aan Amerika is dat de media probeert elke week een nieuwe spektakel op te voeren.
Dit doen ze naar mijn mening omdat een groot deel van de media republikeins is, (Fox Network) en die hebben belangen bij de oorlog in Irak.

Telkens wanneer er hele negatieve berichtgeving over Irak is dan krijgen we een schandaal.
Bijvoorbeeld Terri Schiavo, een hele normale situatie maar omdat de president zich ermee bemoeit is het ineens wereldnieuws en houdt het mensen 2 weken bezig.

Zo zijn er telkens kleine situaties die opgeblazen om de domme Amerikaanse massa bezig te houden.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_30631873
Het lijkt mij dat dr. phil de realiteit behoorlijk uit het oog is verloren...wat mij zorgen baart is dat deze nobody geloof me, alles wat hij vertelt kan een ander met gezond verstand ook vertellen, heb ervoor geleerd ghehezo populair is in Amerika....dat zegt niet alleen wat over de bevolking maar voornamelijk over het feit dat veel Amerikanen dit gaan geloven en misschien wel volgen....
Tool Kok has the mystique of a napalm strike, it is sex industry at its most industrial
pi_30631971
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:26 schreef EricBoucher het volgende:
Het lijkt mij dat dr. phil de realiteit behoorlijk uit het oog is verloren...wat mij zorgen baart is dat deze nobody geloof me, alles wat hij vertelt kan een ander met gezond verstand ook vertellen, heb ervoor geleerd ghehezo populair is in Amerika....dat zegt niet alleen wat over de bevolking maar voornamelijk over het feit dat veel Amerikanen dit gaan geloven en misschien wel volgen....
Wat je eigenlijk bedoelt is dat Dr.Phill eigenlijk geen amerikaan is (sarcasme)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30631985
wegwerp2004, discussies over posts op andere fora graag op die fora zelf.
pi_30632093
Ok meneer, maar waarom gooi je mn post dan gelijk weg? Het zijn zeer nuttige linkjes!
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:37:23 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30632158
Wat een lul zeg... Ik mocht hem al niet maar nu al helemaal niet... Stereotype Amerikaan, kortzichtig as hell...
pi_30632159
Die Dr. Phlikker en Opium kijken toch nooit verder dan USA?
pi_30632161
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:34 schreef wegwerp2004 het volgende:
Ok meneer, maar waarom gooi je mn post dan gelijk weg? Het zijn zeer nuttige linkjes!
Omdat de topic dan gelijk weer dezelfde kant op zal gaan als het vorige deel dat daar juist om gesloten is.
pi_30632176
"Als jullie Amerikanen niet gaan behandelen met waardigheid en respect"
Mijn respect voor dr phil is hierbij in ieder geval tot het nulpunt gedaald. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dit het onderzoek naar de verdwijning goed doet. Veel dank hoeven die onderzoekers immers toch niet meer te verwachten, dus waarom dan je longen uit het lijf lopen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:38:58 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30632203
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:30 schreef kLowJow het volgende:
wegwerp2004, discussies over posts op andere fora graag op die fora zelf.
toch maken die posts een wezelijk onderdeel uit van de hele discussie. Het geeft aan hoe makkelijk Dr Phil de publieke opinie weet te beïnvloeden en hoezeer Natalee in de amerikaanse media verheerlijkt is.

Ik zag iemand op één van de gastenboeken posten dat Natalee 'zo'n mooie meid was, zowel van binnen als van buiten. Een voorbeeld voor velen door haar vredelievendheid, haar uitblinkende schoolprestaties, haar zorgzaamheid en liefde.'. De mensen kénnen haar niet eens...

En ik vraag mezelf op zo'n moment alleen maar af waarom een 18-jarig meisje, dat op schoolreis is, zónder haar klasgenoten, maar strontbezopen bij drie vreemde kerels in de auto stapt.... Ik ben volgens Natalee's moeder een nederlandse, drugsgebruikende hoer, maar dat zou dus nooit in m'n hoofd opkomen....

Niet dat ze hierdoor haar 'einde' verdiend heeft, maar het is wel vreemd dat ze wordt afgeschilderd als de heilige maagd maria.

[ Bericht 3% gewijzigd door flugeltje op 16-09-2005 12:44:57 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 16 september 2005 @ 12:40:35 #19
38148 crew  Innisdemon
pi_30632245
Is die Dr. PHil eigenlijk wel een Dr.?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:47:58 #20
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_30632436
zo wat in 3 weken is dat iedereen weer vergeten. de media daar is idd alleen op zoek naar kijkcijfers en ze gaan gewoon mee met het algemene gevoel van hun kijkers.

ik denk dat de mensen die daar op vakanties gaan het nog steeds zullen doen en de Dr. Phil kijken kunnen we zwz missen.

ik bedoel wat zegt het over de mensen die zich zo makkelijk laten brainwashen... het blijft een erg dom nee naief volk in mijn ogen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_30632447
Ik vond nog het mooie dat die Deepak in de Dr Phil show zat te vertellen dat Natalee niks meer was als een standaard blonde sloerie, ze gedroeg zich als een slet en kleedde zich als een slet. Vervolgens begint Dr Phil en heel verhaal dat Deepak een leugenaar is en de waarheid verdraaid en hoe hij zulke dingen kan zeggen. Het was gewoon een dronken gewillig meisje opzoek naar piemel en het liep verkeerd af. Jammer maar helaas. Die amerikanen zijn gewoon super ignorant.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:52:43 #22
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_30632543
De meeste kritiek vanuit Amerikaanse hoek komt op het proces omtrent Joran van der S. Omdat hij een rechterszoon is, wordt alle gevonden informatie aldaar gepresenteerd in het licht van een mogelijk doofpot samenzwering waarbij uiteraard Nederland betrokken is, omdat onze wetgeving zodanig beroerd is (vergelijkingen met dat van Indonesie op FOX) zodat dit allemaal zo maar kan.

Dat is wat ik begrepen heb uit de verschillende posts van Dr. Phil adepten.
Oh
pi_30632674
Vind dat dit echt niet kunnen

De Nederlandse rechtsstaat zit beter in elkaar dan de Amerikaanse. Stukken beter zelfs. Bovendien kunnen Amerikanen niet eens met hun eigen problemen omgaan. Ze gaan Aruba nu dingen verwijten die ze in eigen land ook fout doen. Bovendien heeft de onschuldige bevolking van Aruba hier helemaal niets mee te maken.

Met andere woorden: Dr. Phil is een op sentiment inspelende vuile zwart-wit kijkende conservatief lullende zeikschuit.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_30632715
quote:
En dát zegt dan een deskundige.... Ik vind het opruiend en vraag mezelf af of de regering van de VS dit soort uitspraken zou moeten tolereren. De 'vrienden van Bush' worden op deze manier wel behoorlijk te kakken gezet....
Je wilt toch niet serieus suggereren dat de amerikaanse regering tegen die uitspraak op moet treden? In de VS is gewoon vrijheid van meningsuiting hoor. Ook als het gaat om domme uitspraken die op blijkbaar uiterst gevoelige lange Nederlandse tenen gaan staan. Want dat vindt ik wel het meest opvallend aan de hele zaak. Hoe snel de Nederlanders blijkbaar op hun teentjes getrapt zijn terwijl ze zelf altijd met het vingertje klaar staan om anderen te veroordelen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:59:23 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30632721
Ik vraag mezelf overigens wél af of de bewuste uitzending hier in NL uitgezonden gaat worden. Ik kan mezelf voorstellen dat RTL besluit het programma maar een keer over te slaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')