Ik wil hier nog wel ff over doorzaniken.quote:Dr. Phil heeft vandaag in zijn televisieprogramma opgeroepen tot een Amerikaanse boycot van Aruba. Hij deed dit in een aflevering die was gewijd aan de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway. Dr. Phil deed zijn oproep zodat de Arubanen "via de portemonnee" kunnen voelen dat er meer gedaan moet worden om de verdwijning van de studente op te lossen. In de uitzending noemde de moeder van Natalee Holloway, die te gast was, Nederland onder meer een land "vol met drugs en hoeren".
"We (Amerikanen, red.) moeten zeggen dat dit niet goed is. We moeten deze mensen vertellen: 'We zullen nooit meer voet op Aruba zetten als er niet wordt gedaan wat gedaan moet worden voor deze jonge vrouw. Jullie moeten dat gewoon begrijpen. Jullie moeten weten dat er hier 270 miljoen mensen zijn die gaan vergeten dat jullie bestaan als een vakantiebestemming. Als jullie Amerikanen niet gaan behandelen met waardigheid en respect, dan gaan jullie ze helemaal niet behandelen'", zo sprak Dr. Phil, die tegenwoordig een grote invloed lijkt te hebben op veel Amerikanen, dreigende taal.
Natalee Holloway wordt al ruim drie maanden vermist nadat ze op Aruba spoorloos verdween. In de afgelopen maanden werden grote zoekacties, onder meer met Nederlandse F16's, gehouden en werden drie verdachten, onder wie de Nederlander Joran van der Sloot, aangehouden. Deze kwamen twee weken terug echter alledrie vrij. Sindsdien lijkt het onderzoek weinig vooruitgang meer te boeken.
Is die aflevering van Dr. Phil al op de Nederlandse TV (RTL 5, doordeweeks om 17.10 uur) geweest?quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:54 schreef flugeltje het volgende:
Een kakelvers topic omdat het andere op slot ging i.v.m. overijverige fokkers die de gastenboeken van Dr Phil en Natalee en ook de Natalee chat op een niet zo heel erg nette manier aan het volspammen waren. (er waren overigens ook een hoop goeie reacties die wél hout sneden te vinden)
Het gaat dus over dit bericht op de FP:
[..]
Ik wil hier nog wel ff over doorzaniken.
Wat geeft Dr Phil het recht in zijn show een platform te bieden voor dergelijke uitspraken? De kerel doet zich voor als Psycholoog, dan hoort een dergelijk onderwerp dus niet thuis in zijn programma. Bovendien is de berichtgeving in America behoorlijk gekleurd. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, in die optiek wil ik ook de moord op het kindsterretje JonBennet eens aanhalen.
Wat maakt de americanen toch zou arrogant dat ze één vermist meisje op Aruba voorrang geven op duizenden vermiste meisjes binnen hun eigen landsgrenzen? En waarom is het alleen de schuld van het NL rechtssysteem en Aruba? Natalee wordt afgeschilderd als de heilige maagd Maria, is dat dan wel terecht?
Nee, maar op de website van Dr Phil kun je er verslagen van lezen...quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:13 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Is die aflevering van Dr. Phil al op de Nederlandse TV (RTL 5, doordeweeks om 17.10 uur) geweest?
En dát zegt dan een deskundige.... Ik vind het opruiend en vraag mezelf af of de regering van de VS dit soort uitspraken zou moeten tolereren. De 'vrienden van Bush' worden op deze manier wel behoorlijk te kakken gezet....quote:"We must remember that the Netherlands, 'The Dutch,' for personal reasons held onto their slave trade 15 years after it had been abolished by using this same Dutch legal system," concludes Dr. Arianna Mathew. "Based on the legal system's past patterns and history - can we trust this system now?"
Wat je eigenlijk bedoelt is dat Dr.Phill eigenlijk geen amerikaan is (sarcasme)quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:26 schreef EricBoucher het volgende:
Het lijkt mij dat dr. phil de realiteit behoorlijk uit het oog is verloren...wat mij zorgen baart is dat deze nobody geloof me, alles wat hij vertelt kan een ander met gezond verstand ook vertellen, heb ervoor geleerd ghehezo populair is in Amerika....dat zegt niet alleen wat over de bevolking maar voornamelijk over het feit dat veel Amerikanen dit gaan geloven en misschien wel volgen....
Omdat de topic dan gelijk weer dezelfde kant op zal gaan als het vorige deel dat daar juist om gesloten is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:34 schreef wegwerp2004 het volgende:
Ok meneer, maar waarom gooi je mn post dan gelijk weg? Het zijn zeer nuttige linkjes!
toch maken die posts een wezelijk onderdeel uit van de hele discussie. Het geeft aan hoe makkelijk Dr Phil de publieke opinie weet te beïnvloeden en hoezeer Natalee in de amerikaanse media verheerlijkt is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:30 schreef kLowJow het volgende:
wegwerp2004, discussies over posts op andere fora graag op die fora zelf.
Je wilt toch niet serieus suggereren dat de amerikaanse regering tegen die uitspraak op moet treden? In de VS is gewoon vrijheid van meningsuiting hoor. Ook als het gaat om domme uitspraken die op blijkbaar uiterst gevoelige lange Nederlandse tenen gaan staan. Want dat vindt ik wel het meest opvallend aan de hele zaak. Hoe snel de Nederlanders blijkbaar op hun teentjes getrapt zijn terwijl ze zelf altijd met het vingertje klaar staan om anderen te veroordelen.quote:En dát zegt dan een deskundige.... Ik vind het opruiend en vraag mezelf af of de regering van de VS dit soort uitspraken zou moeten tolereren. De 'vrienden van Bush' worden op deze manier wel behoorlijk te kakken gezet....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |