abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30774337
Ik slik sinds een maand of vijf de diane-pil. De acne, ik had er al last van sinds mijn negende, is verminderd. Geen grote rode bulten en vlekken meer. Maar de meeëtertjes zijn erg hardnekkig. En ik ben door die pil wel wat aangekomen, vooral op de vrouwelijke plaatsen zeg maar.

Alleen nu begint mijn cyclus raar te doen, dus ga ik toch weer terug naar de dokter.
pi_30782488
Slik al 2 of 3 jaar D35 en na een maand of 2 was ik van de ergste ontstekingen verlost.
Een tijdje moeten stoppen met pil (hoge bloeddruk) en binnen een maand zat ik weer onder.
Nu heb ik er af en toe nog 1 (bij mij gaat het vooral om de onderhuidse ontstekingen) maar die zijn veel minder heftig als voorheen.
Ik ben niet veeleisend. Ik neem genoegen met het beste.
pi_30785201
Ik gebruik 'm ook al bijna 2 jaar nu.. Moet zeggen dat mn huid er echt een stuk gaver van is geworden. Maar verwacht er ook weer niet te veel van, een mooi zacht perzikhuidje krijg je er niet van. Je hebt geen ontstekingen meer maar de meeëters blijven toch. Overigens vertelde mijn huisarts me dat het wel een half jaar kan duren eer je er echt goed effect van zag en dat was ook wel zo.
Ik hoor ook heel vaak dat de acné weer terug komt nadat je gestopt bent. Ik denk eigenlijk dat dit komt omdat je de acné zo 'onderdrukt' en het moet er toch een keer uit.. Ook heb je meer kans op borstkanker maar of dat nou veel invloed zal hebben dat denk ik niet, alleen in combinatie met roken maar dat is sowieso al funest voor je gezondheid en je huid natuurlijk:P
pi_30807681
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:27 schreef fembol het volgende:
Ik slik al jaren de diane 35.
Werkt fantastisch!
In de stopweek is het bij mij weer braille.
Jaren?? Het is best slecht om Diana 35 langer dan 2 jaar te slikken.... Maar idd, het helpt wel.

Ik heb sinds 2 maanden een andere pil (omdat ik hem dus 2.5 jaar slikte) en op mn voorhoofd begin ik weer allemaal dingen te zien die er niet thuishoren Ik weet alleen niet zeker of het daardoor komt, of door andere dingen
pi_30818674
[quote]Op woensdag 21 september 2005 22:53 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Jaren?? Het is best slecht om Diana 35 langer dan 2 jaar te slikken.... Maar idd, het helpt wel.
[/quote

Ska-te, voor zover ik weet kan het geen kwaad om Diane 35 langer te slikken. Kun je aangeven waarop je dat op basseert???
Veni vidi vici
pi_30825418
Ik ben vanochtend voor het eerst bij de huidtherapeut geweest.
Ik gebruik nu een paar producten van Louis Widmer, om mijn huid voor te bereiden op de fruitzuurbehandeling die over drie weken gaat beginnen.
Ik heb mezelf een jaar de tijd gegeven (die is net in gegaan) om mijn huid gaver te laten worden. Ik snap dat dat niet erg reëel is, maar dan ga ik in ieder geval er echt serieus mee beginnen.
Ik hoop dat de huidtherapeut in ieder geval effectief is.
... verlangend en strevend naar het Licht.
pi_30834021
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:36 schreef amarena het volgende:
[quote]Op woensdag 21 september 2005 22:53 schreef Ska-te het volgende:
Ska-te, voor zover ik weet kan het geen kwaad om Diane 35 langer te slikken. Kun je aangeven waarop je dat op basseert???
Het staat sowieso in de bijsluiter, maargoed daar let ik zelf ook nooit op. Ik weet niet precies waarom maar het hormoon wat erin zit (waarschijnlijk degene die tegen puistjes werkt) is heel slecht. Ik slikte hem 2 jaar en moest er toen mee stoppen. Ik ben wel zelf naar mn huisarts gegaan om een andere pil te vragen. Maar hij had net (toevallig) zn secrataresse de opdracht te geven een lijst te maken van elke patient die Diane 35 langer dan 2 jaar slikte.

Wat er precies inzit wat zo slecht is weet ik niet, dat zal je echt aan de huisarts moeten vragen. Het zou iets te maken kunnen hebben met baarmoederhalskanker ofzo. Maar dat durf ik echt niet te zeggen.
Vraag het ajb aan je huisarts. Het is handig als die pil helpt tegen acne, maar het is algemeen bekend dat dat ding niet gezond voor je is (ookal is elke pil dat niet). Maar liever wat acne dan wat ergers toch?
pi_30834174
@tSka-te: thanks voor je reactie!
Mijn huisarts zegt altijd dat het geen kwaad kan. Ik ga het sowieso even vragen. Ben ook met je eens dat gezondheid voorop staat!!!
Veni vidi vici
pi_30834246
Was het maar waar... Ik slik al járen de Diane35, maar pas nu, na een paar maanden Roaccutane, begint mijn acne écht weg te trekken...

Ervaringen met Roaccutane - Deel 10
pi_30834480
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:48 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Het staat sowieso in de bijsluiter, maargoed daar let ik zelf ook nooit op.
Op welke pagina zou dat dan moeten staan?
...
pi_30846609
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:01 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Op welke pagina zou dat dan moeten staan?
Weet ik veel
Je hoeft me niet te geloven hoor. Ik zeg gewoon wat mijn ervaringen zijn en bovendien wat m'n huisarts heeft gezegd. Tis aan jou of je dr wat mee doet
pi_30847054
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:33 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Weet ik veel
Je hoeft me niet te geloven hoor. Ik zeg gewoon wat mijn ervaringen zijn en bovendien wat m'n huisarts heeft gezegd. Tis aan jou of je dr wat mee doet
Het is niet zozeer dat ik je niet wil geloven, maar het staat echt niet in de bijsluiter en ik neem aan dat zoiets er wel in zou staan. Ook vind ik het vreemd dat de vele vrouwen die al jarenlang aan de Diane-35 zitten, niks van hun huisarts hebben gehoord hierover.
Op http://www.diane35.com kan ik niks vinden over een maximale tijd, er staat alleen dit:
quote:
How long should you take Diane-35®?

You may stop using Diane-35® when your skin is completely clear. You may also want to continue using it as your contraceptive pill.
...
pi_30848437
quote:

Wat er precies inzit wat zo slecht is weet ik niet, dat zal je echt aan de huisarts moeten vragen.
De hoofdstoffen zijn synthetische (anti-)hormonen (Ethinylestradiol en cyproteronacetaat uit mijn hoofd). Het probleem met die stoffen blijft dat het heel andere stoffen zijn dan natuurlijke hormonen. Natuurlijke hormonen zijn bijv. veel complexer. De precieze risico's van langdurig hormoongebruik is iets waar nog weinig "harde feiten" over bekend zijn. Wel ljkt er een verband te zijn tussen bepaalde hormonen en bijv. baarmoederhalskanker en borstkanker. Of dit verband ook bij de Diane-pil naar voren is gekomen weet ik niet. Het gaat dan overigens wel om langere periodes dan 2 jaar, eerder om levenslang gaat het dan.
pi_30848530
Aan de andere kant verlaagt het de kans op een aantal andere kankersoorten. Win some, lose some.
pi_30848634
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 07:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Aan de andere kant verlaagt het de kans op een aantal andere kankersoorten. Win some, lose some.
Het is inderdaad ook zo dat dezelfde hormonen waarvan vermoed wordt dat zij kanker veroorzaken, tegelijkertijd beschermen tegen andere ziektes (Niet noodzakelijkerwijs kanker).
pi_30848656
Ik slik dat ding toch al zeker een jaar of tien (met tussenpozen). Ik zie niet echt een goed alternatief. Ja, sterilisatie, maar daar doen ze moeilijk over als je nog geen dertig bent. Zodra ik dertig ben, ga ik het wel vragen. Ik vind het nl. helemaal geen prettig idee om altijd maar hormonen te slikken.
pi_30848676
Ik zit te denken over een spiraaltje..
pi_30848732
Spiraaltje zitten ook hormonen in en kán acne verergeren. Ik heb zelf een koperspiraaltje gehad (zonder hormonen dus), maar daar had ik last van (pijn).
pi_30920279
Ik denk dat ik toch maar weer overstap op Diane 35. Sinds ik ben veranderd van pil krijg ik steeds meer puistjes. De laatste dagen is het helemaal erg
kutzooi
  zondag 25 september 2005 @ 21:15:08 #70
105435 amarena
Just curious
pi_30926755
Ik lees ook goede reacties van de Yasmin-pil. Deze heeft vele positieve effecten in vergelijking met andere pillen. Gewichtsafname, vrouwen zouden er meer zin in seks van krijgen (nog meer ) en hij helpt tegen pukkels. Het is een wat lichtere pil dus dat is helemaal positief.Toevallig stond er zaterdag nog iets over in de krant (Nouja krant ... een betere naam is roddelblad de Telegraaf).
Zou het dan toch nog mogelijk zijn met iets anders dan diane?
Het lijkt het proberen waard....
Veni vidi vici
pi_30929252
Een tijdje geleden zijn er ook enorm negatieve verhalen over Yasmin geweest, vooral met betrekking tot trombose. Weet niet hoe dat nu zit, maar over élke pil hoor je wonderverhalen én horrorverhalen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zondag 25 september 2005 @ 23:20:47 #72
57434 Marloes
Digital Love
pi_30930994
Ik heb de yasmin pil.. Ik had hiervoor nooit pukkels dus ik kan niet zeggen of het minder is geworden, maar als er verder vragen zijn wil ik die wel beantwoorden
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_30938212
quote:

[..]

Het staat sowieso in de bijsluiter, maargoed daar let ik zelf ook nooit op. Ik weet niet precies waarom maar het hormoon wat erin zit (waarschijnlijk degene die tegen puistjes werkt) is heel slecht. Ik slikte hem 2 jaar en moest er toen mee stoppen. Ik ben wel zelf naar mn huisarts gegaan om een andere pil te vragen. Maar hij had net (toevallig) zn secrataresse de opdracht te geven een lijst te maken van elke patient die Diane 35 langer dan 2 jaar slikte.

Wat er precies inzit wat zo slecht is weet ik niet, dat zal je echt aan de huisarts moeten vragen. Het zou iets te maken kunnen hebben met baarmoederhalskanker ofzo. Maar dat durf ik echt niet te zeggen.
Vraag het ajb aan je huisarts. Het is handig als die pil helpt tegen acne, maar het is algemeen bekend dat dat ding niet gezond voor je is (ookal is elke pil dat niet). Maar liever wat acne dan wat ergers toch?
Pardon?? Ik slik de Diane 35 al 12 jaar??
Toch maar eens informeren, mijn huisarts informeerde me ook al niet toen Vioxx uit de handel werd genomen
pi_30939082
Ik heb Yasmin net opgehaald.
En gelijk gevraagd hoe het zit met langdurig gebruik van diane. Het heeft dus geen schadelijk effect!!!!!! Niet meer dan andere conceptiepillen. Dus dat misverstand is voor mij wel uit de wereld.
Mijn huisarts zei overigens wel dat diane-35 het beste werkt voor de huid.
Veni vidi vici
pi_30941312
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:16 schreef amarena het volgende:
En gelijk gevraagd hoe het zit met langdurig gebruik van diane. Het heeft dus geen schadelijk effect!!!!!! Niet meer dan andere conceptiepillen. Dus dat misverstand is voor mij wel uit de wereld.
Das goed om te weten! Al vraag ik me dan wel af wat mijn huisarts ertegen heeft
Woensdag heb ik een afspraak om te veranderen van pil. hopelijk doet hij niet moeilijk
pi_32546254
Ik ben dus eindelijk bij mn huisarts geweest om te veranderen van de pil. Ik heb nu dus ongeveer 5 maanden microginon 30 geslikt, en begin zo snel mogelijk weer met Diane 35.
Maar nu weet ik dus niet of ik vandaag al kan beginnen met slikken. In de bijsluiter staat het ook nietecht duidelijk aangezien ik niet weet of Microginon een combinatiepil is.
Er is namelijk een verschil met beginnen met slikken als je hiervoor ook een combinatiepil hebt gebruikt óf een anti-conceptiemiddel dat alleen progestageen bevat hebt geslikt.. Weet iemand hoe dit zit???
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:53:59 #77
105435 amarena
Just curious
pi_32559428
Microginon is een combinatiepil, net als diane. Bel voor de zekerheid even met de apotheek!
Tot nu toe gaat Yasmin goed bij mij maar slik nu 2 maanden en is te kort om er iets over te zeggen.
Veni vidi vici
pi_32575360
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:07 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Hoi Hoi,

Zo! feliciteer me maar want ik heb me net geregistreerd bij FOK! ... dus ik ben een nieuw lid.

Ik heb me eigenlijk speciaal geregistreerd om meer te weten te komen over de anticonceptiepil:
Diane 35
Ik heb al iets meer over dit onderwerp op FOK! kunnen lezen, maar ik geloof dat het van een tijd terug is, en bovendien wilde ik het graag uitgebreider bespreken met anderen die hier ook ervaring mee hebben.
Het gaat hier vooral om het gebruik van Diane 35 als anti acne kuur.
Ik heb er ontzettend veel over gelezen op het internet. Ik weet onderhand wel hoe het werkt (dus hoe het de acne tegengaat) en ik ben ook op de hoogte van alle mogelijke bijwerkingen. Daar zou ik het dus liever niet over willen hebben.

Ik slik sinds 5 dagen de Diane 35. Over echte resultaten kan ik natuurlijk nog niet spreken, maar daar maak ik me ook niet echt zorgen over aangezien het echt bij bijna iedereen werkt.
Er is specifiek één ding waar ik me eigenlijk over verbaas na het lezen van ALLL die ervaringen op het internet bij Diane 35.

Het is namelijk zo dat volgens de bijsluiter van de diane 35 zelf, en ook de officiële informatie op medische websites behorende bij dit medicijn, dit medicijn als kuur gebruikt zou kunnen worden. Dit houdt in dat je het medicijn voor een bepaalde tijd in kan nemen, en ermee kan stoppen zonder dat de puistjes terugkomen.
Heel mooi en aardig natuurlijk, maar dan vind ik het nogal bizar dat ik op geen enkel forum heb kunnen lezen dat iemand er ná het stoppen helemaal vanaf is gekomen.
Hiermee wil ik niet suggereren dat die 'officële' informatie over de Diane 35 niet waar is.
Ik zou gewoon graag erachter willen komen hoe het dan eigenlijk komt dat die acne weer tevoorschijn komt.
En wat zouden we kunnen doen om het effect van die kuur langdurig te behouden.

Voor degeen die nog niet op de hoogte is van de werking van Diane 35 (heel globaal) :
De Diane werkt anti androgeen. Dat houdt niet in dat de androgeen hormonen (die vaak de oorzaak zijn van acne) verminderd worden, maar alleen het effect van die androgenen wordt tegen gegaan.
Na een tijdje de Diane 35 te slikken verdwijnen langzamerhand de meeeters en de puistjes.

Mijn eigen plan:
Ik wil zelf de Diane voor ongeveer een half jaar of ietsje langer innemen (ligt eraan wanneer de puistjes en meeeters helemaal weg zijn, en dan een paar maanden extra), en ongeveer twee maanden voor ik ermee stop met een antibioticum kuur beginnen om het plots terugkomen van de puistjes tegen te gaan.
Ook ben ik van plan tijdens het innemen van diane mij te concentreren op andere mogelijke oorzaken van de acne. Het hoeft namelijk niet per se alleen aan de hormonen zelf te liggen. Ik wil bijvoorbeeld naar een huidtherapeut en ik wil ook graag voor altijd mijn eetpatroon aanpassen. Die was namelijk bij lange na niet goed.
Ik at echt veel te veel snoep en te weinig groenten en fruit.
Waar het dus op neer komt is dat ik er niet alleen een hormonen kuur van wil maken maar meer een multidimensionele kuur.

Ik zou graag jullie mening willen weten wat betreft de schuingedrukte vragen hierboven, en ook zou ik willen horen of jullie mijn aanpak een goed idee vinden. Zijn er misschien nog andere suggesties?
Ik hoef geen verhalen over ROACCUTANE. Want ik heb al besloten om daar niet mee te beginnen.
Ik hoop dat we hier een beetje een interessante discussie van kunnen maken, met een uitweg.

Dikke Kus ... Laila
(zo dark/donker ben ik nu ook weer niet hoor)
ik heb hem nu al een jaartje of 4. Pukkels worden minder, maar verwijnen niet helemaal. Ik heb nog steeds een huid die soms vettig is en heb hier en daar wat pukkeltjes. Maarja het is ook een anti-conceptie pil, he, en wat dat betreft vind ik hem fijn: ben er niet dikker van geworden ofzo
pi_32589153
Je moet gewoon je gezicht wassen met heel klein betje anti-roos shampoo
daar droogt je houd binnen half uurtje van uit,en zie je veel minder pukkels en dan een creme erover en voila
pi_32600406
Anti-roosshampoo is erg aggressief. Denk niet dat het verstandig is om daar je huid elke dag mee te confronteren. Ik moest het van mijn kapper gebruiken toen mijn haar iets te rood was uitgevallen en zowel mijn hoofdhuid en haar werden er niet beter op...
Shampoo kun je beter in je haar blijven smeren.
Sowieso alles wat je huid uitdroogt kan niet goed zijn. Op de korte termijn misschien even maar op den duur gaat je huid weer meer talg aanmaken om het tekort te compenseren, waardoor je huid weer verstopt raakt met alle gevolgen van dien.
Veni vidi vici
pi_32600493
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:43 schreef amarena het volgende:
Sowieso alles wat je huid uitdroogt kan niet goed zijn. Op de korte termijn misschien even maar op den duur gaat je huid weer meer talg aanmaken om het tekort te compenseren, waardoor je huid weer verstopt raakt met alle gevolgen van dien.
Dit wordt vaak gezegd, maar het is nooit bewezen.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:48:46 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_32601784
Ik merkte de invloed van Diane35 (ik heb zo'n merkloze kopie trouwens) pas na een maand of 2/3 echt goed. Daarvoor had ik, na een jaar geen anticonceptie, een heel erg bobbelige huid gekregen. Dat is allemaal verdwenen. Héél af en toe heb ik nog wel eens een verstopte porie, maar mijn huid is er echt op vooruit gegaan met Diane.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_32601994
Ik merkte eigenlijk wat ik eraan had toen ik stpte met het gebruiken van Diane 35. Ik zit nu weer helemaal (nouja misschien iets overdreven) onder de kleine puistjes, bobbeltjes enzo.
Verstopte poriën heb ik trouwens altijd wel. Hoe dat komt mag Joost weten
pi_41136992
Zo, al een tijd niet gepost in dit topic maar wel fijn om de ervaringen eens door te lezen.
ik wil toch eens ff wat kwijt over mijn ervaringen met de Diane 35.

Ik ben met deze pil zo rond mijn 17de begonnen wegens mijn (matige) acne. Ik ben nu 25 dus ik slik al best wat jaren deze pil.
Ik kwam op het idee om eens te stoppen hiermee omdat ik die kunstmatige hormonen zat was en ik hoorde ook verhalen van vriendinnen die met anticonceptie gestopt zijn en zich hierdoor beter voelen. Ik voelde me sowieso lichamelijk niet zo geweldig dus ik vond het wel een goede optie.
Ik had dus nog wel last van mijn acné, ook met de diane pil, vooral op mijn kin, zo f**** irritant. De rest van mijn huid is puntgaaf.
Misschien dacht ik ook dat door het stoppen mijn huid gewoon goed ging reageren.

Ik ben nu bijna zo'n 2 maanden gestopt. Misschien handig als ik ff laat weten wat ik merk nu ik gestopt ben:
- De acné is erger geworden, ik heb opeens meerdere onderhuidse bulten op mijn kin ( en van die klote dingen met een geel kopje erop, die vind ik nog het meest verschrikkelijk) samen met kleine bultjes en zelfs een op mijn wang waar ik normaal dus nooit last van puisten heb, zit een bult hm
Je begrijpt niet om vrolijk van te worden, maar ik hoop eigenlijk dat dit komt omdat mijn hormonen even een balans moeten vinden, een evenwicht bereiken zeg maar, dat het dus snel weer opknapt, dat hoop ik dan.
- Mijn huid heeft zichtbaar meer talgproductie. Echt vettig dus.
- Mijn borsten zijn (helaas) iets minder vol
- Ik heb last van haaruitval. Dat vind ik ook wel shit. Echt veel. Ik heb normaal een volle bos haar maar dat is nu flink afgenomen. Ik heb het aan de huisarts gevraagd en die zei dat dat idd een bijwerking kan zijn , ik vraag me af wanneer het stopt.

Ik merk ook wel positieve dingen, al weet ik dus niet zeker of dat komt door het stoppen van de pil of door iets anders of dat het gewoon in je hoofd zit zeg maar.;
- Ik voel me gewoon beter, meer 'kracht' en energie.
- minder last van een zwaar gevoel in mijn benen.
- fijn idee om je lichaam te laten werken zonder de pil-hormonen.

Ik ben trouwens nog niet ongesteld geworden

Maar ik zit er toch wel weer aan te denken om te beginnen met de D35, want het laatste wat ik wil is een vermeerdering van mijn acné!!!

Nou, ik hoop dat pilgebruikers hier wat aan hebben, als ze zitten te denken om ermee te stoppen. Maar ik denk dat het bij iedereen verschilt hoe je op hormoonspiegelingen reageert. Ik kan alleen maar mijn ervaring delen

Het best lastig beslissen ook wat te doen, want de ene dag denk je van je huid dat het de goede kant op gaat, en de volgende dag zie je weer wat nieuwe puisten komen
The secret of getting ahead is getting started
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:15:19 #85
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_41137952
Hier nog een ex-gebruikster van D35. Ik heb deze pil ruim twee jaar geslikt vanwege matige acne, maar ben er ook mee gestopt door de bijwerkingen. Ik kwam ontzettend aan en ik voelde me zwaar lamlendig. Ik ben nu 3 maanden gestopt en ik moet zeggen dat het met mijn huid nog steeds aardig goed gaat. Hopelijk blijft dat zo..

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er meer mensen zijn die ook zo aan zijn gekomen door deze pil? Het is bekend dat deze zware pil deze bijwerking kan hebben, maar ik had er wel extreem last van. Gelukkig vloog het er bij mij weer af na het stoppen met deze pil!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:17:00 #86
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_41138019
Ohja en Poison-Ivy, ik ben nu net na ruim 3 maanden pas weer ongesteld geworden.. dat schijnt ook vrij normaal te zijn
pi_41138105
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:17 schreef Elaine_ het volgende:
Ohja en Poison-Ivy, ik ben nu net na ruim 3 maanden pas weer ongesteld geworden.. dat schijnt ook vrij normaal te zijn
Klopt. Dat kan je hebben na het stoppen van de pil
pi_41153352
Na een paar maanden en later een half jaar er mee gestopt te zijn ben ik er toch weer mee begonnen:
De eerste drie maanden bijna 4 ging het met de huid wel redelijk goed, maar daarna zakte ik echt terug naar mijn oude niveau. Wel heb ik in deze periode ook goed op voeding gelet en mijn gewicht is toen een paar kilo gezakt. Dat was wel prettig. Verder énorme krampen gedurende eerste 2 dagen van mijn periode.... ik was als een gebakje!
Omdat ik verder niet veel lichamelijke verbetering merkte (ben niet zo verschrikkelijk in-touch met mijn lichaam dat ik kleine verschillen merk ofzo) en de acne en krampen best erg werden ben ik weer begonnen met de pil. Vrijs snel klaarde mijn huid weer op en krampen verminderen weer.
Gewicht schommelt meer maar globaal gezien geen toename.

Ergens baal ik enorm... ben inmiddels dertig en slik nog steeds de Diane-35 (niet de namaak variant) tegen acne Ik bedoel....30! Niet echt meer jeugd acne he?

Aan de andere kant, een gave huid weegt enorm bij mij en dat heb ik nu weer
pi_41154197
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:31 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Nou ik denk dat het vooral erge "puberacne" was, grote bulten die niet doorkomen zeg maar
Ik ben namelijk op mijn 15e begonnen met de diane35. Ben nu 22. Moet wel toegeven dat ik zo af en toe een klein pukkeltje heb, maar die stellen helemaal niks voor
Zo ik zag dit topic weer in MyAT staan!

Ik heb in de vakantie wel erge last van puisten gehad, echte ontstekingen onder de huid.
Nu is het allemaal weer wat minder, op een pukkeltje na. Maar ik denk er niet aan om weer diane35 te gaan slikken. De nuvaring bevalt me erg goed.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:40:40 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_41156272
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:16 schreef amarena het volgende:
Klopt, merk dat mijn huid ietsje vetter is geworden met Yasmin, maar heb niet veel meer last van Acne. Het werkt dus eigenlijk wel hetzelfde.
Wat me opvalt aan Yasmin tov Diane is dat ik ook minder zwaarmoedig/depri ben geworden rondom 'die tijd van de maand'. Wel wat meer pijn/hoofdpijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_60647598
Hoi Hoi

Ik heb ook jaren de diane geslikt en besloot toen voor een spiraaltje te gaan. Zit nu dus al een jaar helemaal onder de pukkels en zo ben ik weer bij de diane terecht gekomen. Mag deze bij m'n spiraal gaan slikken. Maar wat ik me dan afvraag: moet ik dan elke dag een pil slikken en zodra de strip op is een stopweek nemen? of moet ik om de dag een pil slikken ?

In ieder geval alvast bedankt!

Groetjes Mariska
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:31:56 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60647903
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:18 schreef Marisska86 het volgende:
Hoi Hoi

Ik heb ook jaren de diane geslikt en besloot toen voor een spiraaltje te gaan. Zit nu dus al een jaar helemaal onder de pukkels en zo ben ik weer bij de diane terecht gekomen. Mag deze bij m'n spiraal gaan slikken. Maar wat ik me dan afvraag: moet ik dan elke dag een pil slikken en zodra de strip op is een stopweek nemen? of moet ik om de dag een pil slikken ?

In ieder geval alvast bedankt!

Groetjes Mariska
Dat moet je toch echt niet hier vragen maar aan je huisarts of de apotheek.
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:00:20 #93
70532 loveli
N
pi_60648593
Heb je een koperspiraal of de Mirena? In de Mirena zitten hormonen met androgene eigenschappen, dus daarvan kun je acne krijgen. Attent van je huisarts dat hij daarover heeft nagedacht, ahum. Om nu tegen acne de Diane erbij te slikken is m.i. een overload aan hormonen, dus niet doen.
Waarom heb je een spiraaltje genomen? Hoeveel last had je van acne voordat je aan hormonen begon? Het hormoon in Diane dat tegen acne werkt is ook los verkrijgbaar onder de naam Androcur, maar dan is de dosering veel hoger. Als je toch een spiraaltje hebt, hoef je de rest van de hormonen natuurlijk niet te slikken.
Ga langs bij je arts en laat je goed voorlichten. Bereid je ook goed voor, want als ik zie watvoor adviezen sommige mensen krijgen, heeft de gemiddelde HA niet zoveel parate kennis over ac-pillen.
crap in = crap out
pi_60652844
Mensen die de pil gebruiken, hebben jullie soms/vaak ook zo'n last van zwaardere benen??
The secret of getting ahead is getting started
pi_67246384
Ik ben ongeveer 5 jaar geleden met de diane 35 begonne, op mijn 15e

Overigens werd mijn acne de eerste 2 maanden echt even erger (ondanks dat hier geen bewijs voor is)
Maar daarna en de jaren daarna was het echt sterk verminderd. Ik had echt een mooi huidje gekregen ipv m'n kraterlandschap. Was er superblij mee!

Echter dames, LET OP! de Diane 35 heeft niet alleen invloed op je gezichtshuid, maar op de huid overal. Het haalt als het ware een beschermlaagje eraf.

Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu focale vuvitis / vulvaire vestibulitis heb (Google maar even! Tis nog véel te onbekend), een aandoening van de huid van het begin van de vagina waardoor geslachtsgemeenschap onmogelijk wordt door de pijn (gevoel van schraalheid, branderigheid, en veelal rode plekjes/kloofjes). Deze aandoening kan vaak jaren duren en vaak is operatie de enige mogelijkheid tot genezing (met 60% slagingskans, en ook kans dat het erger wordt)

Een regelrechte ramp dus.....

Het kan vele oorzaken hebben maar in mijn geval ben ik ervan overtuigd dat de zware Dianepil de oorzaak is.
Ben er nu maar mee gestopt... gevolg: zit weer onder de pukkels ja.... vette huid, blegh. Voel me weer net als toen ik 16 was. Overigens voel ik me echt een beetje high na het stoppen, heel vaag. En ik heb juist meer vreetkicks en ben onwijs aangekomen na het stoppen! Beetje gek....

Ook verhoogt de Diane pil écht het hebben van trombose etc. Er zijn gevallen waarin meiden die aan deze pil waren hierdoor een infarct hebben gehad en verlamd zijn geraakt.

Bovendien denk ik dat de Diane-35 je hormoonhuishouding als het ware echt tijdelijk verandert, en DUS voorkomt dat je over je acné heengroeit. Dus dat als je er niet aan begint in je pubertijd, het vanzelf overgaat rond je 20ste, terwijl met diane 35 je lichaam je het niet-hebben van puistjes als een soort pauze invoert, waardoor het na het stoppen sowieso weer begint, no matter what age you stop.

Ik zeg: NIET DOEN!!!!! NIET aan beginnen!!! Teveel hormonale troep!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:02:25 #96
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67251590
Ik slik ook al een jaar of 6/7 de Diane. Ben ermee begonnen voor acne en anticonceptie. Een tijd terug eens geprobeerd aan de microgynon te gaan, ik kreeg er elke dag een dikke puist bij (ik overdrijf niet), ook in mn nek en op mn bovenrug, terwijl ik als puber het vooral op mn voorhoofd had. Heb het 3 maanden afgewacht en weer lekker aan de Diane gegaan. Af en toe een puistje en met de stopweek (die ene keer in het jaar ) puisten en soms bultjes...
In me Burberry......
  Vis een optie? vrijdag 20 maart 2009 @ 23:17:12 #97
70532 loveli
N
pi_67257341
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:02 schreef Chav het volgende:
Ik slik ook al een jaar of 6/7 de Diane. Ben ermee begonnen voor acne en anticonceptie. Een tijd terug eens geprobeerd aan de microgynon te gaan, ik kreeg er elke dag een dikke puist bij (ik overdrijf niet), ook in mn nek en op mn bovenrug, terwijl ik als puber het vooral op mn voorhoofd had. Heb het 3 maanden afgewacht en weer lekker aan de Diane gegaan. Af en toe een puistje en met de stopweek (die ene keer in het jaar ) puisten en soms bultjes...
Microgynon kan juist puistjes geven! Stom van je arts om die voor te schrijven als je acne in je historie hebt. Dan is bv. Marvelon of Yasmin een veel beter alternatief.
crap in = crap out
pi_67263407
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Microgynon kan juist puistjes geven! Stom van je arts om die voor te schrijven als je acne in je historie hebt. Dan is bv. Marvelon of Yasmin een veel beter alternatief.
Een half jaar geleden ben ik gestopt met de diane 35 omdat ik errug veel hoofdpijnklachten had.
Dat is nu een stuk minder, dus dat is fijn.
Mijn gezicht is weer braille en van de micorgynon heb ik last van spotting.

Zal wel door de diane komen....
pi_67286065
Ik ben net begonnen met de pil, maar als ik dit zo alles lees wordt ik niet echt vrolijk. De pil mag je niet te lang slikken want dat is niet goed, maar als het betekent dat ik na afloop al de pukkels weer terug krijg, kan ik er beter helemaal niet aan beginnen.
  zondag 22 maart 2009 @ 09:50:02 #100
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67286562
Volgens mij arts is de Diane tegenwoordig meer niet erger dan een andere pil.
In me Burberry......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')