abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30619040
quote:
Nep-relschoppers schoppen oefening in de war

Uitgegeven: 15 september 2005 17:47
Laatst gewijzigd: 15 september 2005 17:55

WEEZE - Een gezamenlijke oefening donderdag van de Duitse en Nederlandse politie als voorbereiding op het WK voetbal volgend jaar is niet helemaal vlekkeloos verlopen. Opgeschoten Nederlandse scholieren die naar het Duitse vliegveld Weeze waren gekomen om relschopper te spelen, richtten vernielingen aan. Sommigen klaagden anderzijds over de 'tikken' die de mobiele eenheid uitdeelde.

Een onbekend aantal van de 16- en 17-jarige Nederlandse leerlingen van onder meer de politieschool liep kneuzingen, blauwe plekken en schaafwonden op. Een woordvoerder van de politie Gelderland-Zuid legde desgevraagd uit dat de deelnemers wisten dat de ME 'tikken' mocht uitdelen om de oefening zo realistisch mogelijk te laten lijken. Ernstige verwondingen hebben de scholieren niet opgelopen, meldde de zegsman.

Lunchpakket

Sommige deelnemers misbruikten hun lunchpakket om de ME te bekogelen. De Nederlandse begeleiding moest de jeugd halverwege de oefening waarschuwen dat de politie echte aanhoudingen zou verrichten als er nog meer ruiten en deuren in het verlaten dorp op het vliegveld vernield zouden worden.

(..)
http://www.nu.nl/news/592(...)ening_in_de_war.html

Voortaan maar brave ouderen vragen, denk ik.
pi_30619191
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_30619643
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:09 schreef Keromane het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news/592(...)ening_in_de_war.html

Voortaan maar brave ouderen vragen, denk ik.
is de jeugd een keer enthousiast over de politie is het weer niet goed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 15 september 2005 @ 23:25:15 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30619700
Wat een watjesgedoe weer .

As je zo'n oefening doet moet je het oo goed doen natuurlijk. Maar nee, ze hebben liever half werk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30619828
3 reacties maar

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_30619924
kunnen ze nog geeneens pubers aan?
zal me een zooitje worden in duitsland van de zomer
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_30628430
Een beetje tegenstand is wel gewenst bij een oefening, of gaan ze er van uit dat bij het WK ook alle hooligans zich zoet houden ?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_30628715
Goh, dan huur je pubers in om te rellen, en dan mag er wel echt geslagen worden maar niet echt gereld...

Mijn vader moest in mijn marinetijd reloefeningen doen met Britse militairen. Eerst Hollanders relschoppertje speulen. Beetje gillen en verfbommen gooien. Paar tikjes vangen. Klaar.
Dan de Britjes. Die gooiden dus met vuurwerk en er kwamen echte hooligan-genen naar boven ofzo want er stonden er echt schuimbekkend met hele balken om zich heen te maaien.
Mijn vader heeft niet bijgetekend
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30629259
Ik vind de topic-titel 'Van Dale' nogal erg verwarrend...

De politie moet niet klagen: ze hebben een erg realistische oefening gehad. Ze zouden daar blij mee moeten zijn.
pi_30633051
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:47 schreef dVTB het volgende:
Ik vind de topic-titel 'Van Dale' nogal erg verwarrend...
De titel bleek niet meer aan te passen. Misschien dat een mod dit wil doen.
pi_30633151
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:28 schreef Meki het volgende:
3 reacties maar

Wat zeik je nou?
pi_30635159
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Goh, dan huur je pubers in om te rellen, en dan mag er wel echt geslagen worden maar niet echt gereld...

Mijn vader moest in mijn marinetijd reloefeningen doen met Britse militairen. Eerst Hollanders relschoppertje speulen. Beetje gillen en verfbommen gooien. Paar tikjes vangen. Klaar.
Dan de Britjes. Die gooiden dus met vuurwerk en er kwamen echte hooligan-genen naar boven ofzo want er stonden er echt schuimbekkend met hele balken om zich heen te maaien.
Mijn vader heeft niet bijgetekend
idd houden ze zich aan de regels is het weer niet goed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:30:39 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30635273
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:47 schreef dVTB het volgende:
De politie moet niet klagen: ze hebben een erg realistische oefening gehad. Ze zouden daar blij mee moeten zijn..
Lang leve mij! *O*
  Moderator vrijdag 16 september 2005 @ 22:32:28 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30649804
de politie klaagt niet over dat er (ongetwijfeld over en weer) 'tikken' zijn uitgedeeld maar over het feit dat die idioten zonodig het vliegveld ook maar af moesten breken omdat ze toch bezig waren

volgende keer toch maar weer de nationale reserve op laten draven voor dit soort oefeningen die richten hun agressie/frustratie/enthousiasme tenminste op de dames en heren in blauw
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_30649888
Ach, die schatjes zullen het niet snel meer doen
  vrijdag 16 september 2005 @ 22:40:46 #16
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_30650078
Eigenlijk had ik gehoopt dat die Nederlandse en Duitse ME'ers met elkaar op de vuist zouden gaan
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_30660874
Je kunt ook echte hooligans uitnodigen, die zullen ook gebaat zijn bij oefeningen.
pi_30660969
Lekker geschreven stuk weer.

Het ging hier om een oefening voor het WK 2006. Doel was te zien of de Duitse ME de 'supporters' wel aankon. En er was vooraf bekend hoe het er aan toe zou gaan.

Het dorp was ooit bewoond door het Britse leger. Die zijn weg en nu staat het leeg. De laatste oefening was ook dat de ME het dorp leeg moest vegen, natuurlijk sneuvelen er dan ramen en deuren.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:37:16 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30661149
Ik moest lachen toen ik het las.

Ze hebben laatst ook eens een oefening gehouden met een antiek treinstel en dat moest perse heel blijven. Maar de "supporters" hadden ten onrechte doorgekregen dat het een slooptrein was. De gevolgen laten zich raden.

de eigenaar van het boemeltje (ZLSM) was niet zo blij
Vampire Romance O+
pi_30661228
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:28 schreef Meki het volgende:
3 reacties maar

Schandalig wat die allochtonen en autochtonen gedaan hebben

Snap de ophef trouwens niet, want het betrof gewoon een geplande oefening:
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:29 schreef marcb1974 het volgende:
Lekker geschreven stuk weer.

Het ging hier om een oefening voor het WK 2006. Doel was te zien of de Duitse ME de 'supporters' wel aankon. En er was vooraf bekend hoe het er aan toe zou gaan.
Precies!

Een onbekend aantal van de 16- en 17-jarige Nederlandse leerlingen van onder meer de politieschool liep kneuzingen, blauwe plekken en schaafwonden op.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_30680860
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:40 schreef SpugendeLama het volgende:
Eigenlijk had ik gehoopt dat die Nederlandse en Duitse ME'ers met elkaar op de vuist zouden gaan
Die Duitste ME'ers zijn net Ninja-Turtels joh, zo zien ze er uit. Als je ziet waar hun mee lopen, hele mooie wapens. Dat is lullig voor die Nederlandse ME'ers met hun pistool en wapen stokkie.
Rotterdam South Side
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')