http://www.nu.nl/news/592(...)ening_in_de_war.htmlquote:Nep-relschoppers schoppen oefening in de war
Uitgegeven: 15 september 2005 17:47
Laatst gewijzigd: 15 september 2005 17:55
WEEZE - Een gezamenlijke oefening donderdag van de Duitse en Nederlandse politie als voorbereiding op het WK voetbal volgend jaar is niet helemaal vlekkeloos verlopen. Opgeschoten Nederlandse scholieren die naar het Duitse vliegveld Weeze waren gekomen om relschopper te spelen, richtten vernielingen aan. Sommigen klaagden anderzijds over de 'tikken' die de mobiele eenheid uitdeelde.
Een onbekend aantal van de 16- en 17-jarige Nederlandse leerlingen van onder meer de politieschool liep kneuzingen, blauwe plekken en schaafwonden op. Een woordvoerder van de politie Gelderland-Zuid legde desgevraagd uit dat de deelnemers wisten dat de ME 'tikken' mocht uitdelen om de oefening zo realistisch mogelijk te laten lijken. Ernstige verwondingen hebben de scholieren niet opgelopen, meldde de zegsman.
Lunchpakket
Sommige deelnemers misbruikten hun lunchpakket om de ME te bekogelen. De Nederlandse begeleiding moest de jeugd halverwege de oefening waarschuwen dat de politie echte aanhoudingen zou verrichten als er nog meer ruiten en deuren in het verlaten dorp op het vliegveld vernield zouden worden.
(..)
is de jeugd een keer enthousiast over de politie is het weer niet goedquote:Op donderdag 15 september 2005 23:09 schreef Keromane het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/592(...)ening_in_de_war.html
Voortaan maar brave ouderen vragen, denk ik.
De titel bleek niet meer aan te passen. Misschien dat een mod dit wil doen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:47 schreef dVTB het volgende:
Ik vind de topic-titel 'Van Dale' nogal erg verwarrend...
idd houden ze zich aan de regels is het weer niet goedquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Goh, dan huur je pubers in om te rellen, en dan mag er wel echt geslagen worden maar niet echt gereld...
Mijn vader moest in mijn marinetijd reloefeningen doen met Britse militairen. Eerst Hollanders relschoppertje speulen. Beetje gillen en verfbommen gooien. Paar tikjes vangen. Klaar.
Dan de Britjes. Die gooiden dus met vuurwerk en er kwamen echte hooligan-genen naar boven ofzo want er stonden er echt schuimbekkend met hele balken om zich heen te maaien.
Mijn vader heeft niet bijgetekend
quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:47 schreef dVTB het volgende:
De politie moet niet klagen: ze hebben een erg realistische oefening gehad. Ze zouden daar blij mee moeten zijn..
Schandalig wat die allochtonen en autochtonen gedaan hebbenquote:
Precies!quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:29 schreef marcb1974 het volgende:
Lekker geschreven stuk weer.
Het ging hier om een oefening voor het WK 2006. Doel was te zien of de Duitse ME de 'supporters' wel aankon. En er was vooraf bekend hoe het er aan toe zou gaan.
Die Duitste ME'ers zijn net Ninja-Turtels joh, zo zien ze er uit. Als je ziet waar hun mee lopen, hele mooie wapens. Dat is lullig voor die Nederlandse ME'ers met hun pistool en wapen stokkie.quote:Op vrijdag 16 september 2005 22:40 schreef SpugendeLama het volgende:
Eigenlijk had ik gehoopt dat die Nederlandse en Duitse ME'ers met elkaar op de vuist zouden gaan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |