abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30612381
Geloof jij alles wat een ander zegt of denkt? Geloof jij alles wat jezelf zegt/denkt? Wat is een mening/gedachte waard als 'ie kan veranderen? Is een gedachte of mening meer waar als 'ie lange tijd onveranderd is? Of is een gedachte meer waar als meer mensen die gedachte delen?

Geloof jij dat je meer bent dan je verstand, dan de gedachten die je produceert? Ben jij meer dan dat jouw verstand kan verwoorden, begrijpen? Wat is dat 'meer'

Waarom ben je geen boom? Een boom aanvaart zijn leven zoals het komt, een boom is alleen maar. Een boom is niet boos, verdrietig, depressief, teleurgesteld, voelt zich niet waardeloos...simpelweg omdat een boom niet kan denken

Maar je verstand denkt misschien nog steeds dat ik het tegen hem heb, omdat je nog niet beseft dat je meer bent dan dat wat je verstand produceert: je identificeert je met je gedachten.
pi_30612410
dit soort topics zijn zwaar okay
pi_30612549
we zijn allemaal gebonden aan grenzen der menselijkheid.
we produceren gedachten met onze hersens, dus onze realiteit wordt beperkt door de capaciteiten, of het gebrek daaraan, van je hersenen.
ik denk dat elk dier een zelfde bewustzijn heeft als de mens, maar dan in het licht van de capaciteiten die die bepaalde diersoort heeft.
Een tijger heeft net zo'n veelzijdig karakter als een mens bijvoorbeeld, het enige wat verschilt is de lichaamlijke manifestatie van zijn "wezen" .
pi_30612813
Meestal is mijn eerste gevoel wel de juiste.
pi_30612824
Gedachte ik bedoel gedachte
pi_30613000
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:11 schreef Vitalogy het volgende:
Gedachte ik bedoel gedachte
Wiens gedachte? Ben JIJ dat of is HIJ dat?

Schiet jij wel eens uit je slof?

Ben JIJ dat of is HIJ dat?
pi_30613064
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:01 schreef Salvad0R het volgende:
we produceren gedachten met onze hersens, dus onze realiteit wordt beperkt door de capaciteiten, of het gebrek daaraan, van je hersenen.
ik denk dat elk dier een zelfde bewustzijn heeft als de mens, maar dan in het licht van de capaciteiten die die bepaalde diersoort heeft.
Een tijger heeft net zo'n veelzijdig karakter als een mens bijvoorbeeld, het enige wat verschilt is de lichaamlijke manifestatie van zijn "wezen" .
Capaciteit van onze hersenen is 85% WaTeR...

Een mens is zich bewust van zijn sterfelijkheid, een dier is dat niet...
pi_30613182
wat is een mening uberhaupt waard als je gedachten omtrent die mening tegenstrijdig zijn.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_30613219
heb je ooit iets gedacht, wat nooit iemand eerder heeft gedacht? Of produceer je alleen maar gedachtes die al eerder gedacht zijn. Ben je dan gewoon een herhaling van iets of gaat het erom wat je met de gedachtes doet? Of zijn de reactie op de gedachtes ook een herhaling. Wanneer ben je uniek qua gedachten? Of zijn we maar stom hoopje cellen, met verschillend DNA maar allemaal de zelfde gedachtes.
What comes around goes around!
pi_30613290
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:19 schreef eViLSeeD het volgende:

[..]

Capaciteit van onze hersenen is 85% WaTeR...

Een mens is zich bewust van zijn sterfelijkheid, een dier is dat niet...
Waarom zijn dieren zich niet bewust van stervelijkheid? Ze eten, vluchten en neuken toch ook om hun soort in leven te houden. Wat doet de mens anders dan het dier als het gaat om stervelijkheid?
What comes around goes around!
pi_30613339
Offtopic: Is dit niet meer filosofie?
quote:
Een tijger heeft een kleinere hersencapaciteit, en heeft dus een kleinere realiteit. Als je ervan uitgaat dat je karakter gevormd wordt door je omgeving, dan moet je dus concluderen dat een tijger veel minder veelzijdig is dan een mens...

Hoe staat de TT trouwens in verband met de OP?
Power perceived is power achieved.
pi_30613585
ETEN+DRINKEN+SEX Inderdaad, een mens heeft ook deze primaire basisbehoeften.
pi_30613626
Af en toe op momenten dat je niet denkt, heb je vaak zo'n helder inzicht. Je begrijpt ineens veel meer en ziet even in een flits hoe simpel het leven eigenlijk is. Wie ervaart dat? Ik denk dat je met je ego even een stukje van je echte zelf ervaart.
Je kunt zulk soort momenten vaker ervaren als je bijvoorbeeld aan meditatie doet, je richt je dan bijvoorbeeld op je ademhaling en op een gegeven moment hou je even op met denken, je maakt dan even verbinding met je ziel, je bent even in de ruimte tussen je gedachten. Door vaker aan meditatie te doen, krijg je frequenter zulk soort momenten en kun je ook wat van die helderheid meenemen in het dagelijks leven...
pi_30613797
Hou vast Sebastiaan, en probeer je zintuigen in conditie te brengen. Een vitamine B complex doet wonderen.

Namaste,
pi_30614023
Oh wat doet vitamine B precies... heb je ervaring hiermee (en met mediteren )?
Namaste
pi_30614206
Op ieder moment ben je iets. Een boom, duidelijk begrensd door bepaalde gedacxhten. Waarheden, zekerheden. Je denkt alleen ieder moment wat anders, dus verander je continu. iedere ervaring die je opdoet bevestigd of veranderd inzichten.

Kijk naar je eigen leventje. Om de zoveel jaar verander je een visie op een onderwerp aanmerkelijk. Heb ooits gehoord dat er een periode van zo'n 7 jaar tussen zit. Kijk ik naar mijzelf, dan klopt dit.
niet dat je nu iedere 7 jaar compleet iemand anders bent, je kijkt anders tegen bepaalde onderwerpen aan. Die veranderingen komen niet op één moment. Dat gaat door elkaar heen.
Kijk naar je levensontwikkeling als mens. Van afhankelijke peuter naar ontdekkend kind, naar puber, naar volwassene, naar ouder bla bla.

Je denkt dus je bent. (handig gejat van...)
pi_30615712
Jezus, denk na over bier en lekkere wijve a.u.b.!
Het leven is te kort om over dit soort moeilijke ongein na te denken!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_30616212
Je haalt verstand en emotie door elkaar.
Lambo of Rekt
pi_30616267
quote:
Op donderdag 15 september 2005 21:35 schreef partyyboyy het volgende:
Jezus, denk na over bier en lekkere wijve a.u.b.!
Het leven is te kort om over dit soort moeilijke ongein na te denken!
Tja een biertje is lekker maar om daar nou over na te gaan denken... Wat valt er te denken over bier dan? Dat moet je toch gewoon drinken, en mooie vrouwen lopen er ook zat, daar ga ik niet over nadenken, bereik je niks mee
  donderdag 15 september 2005 @ 22:03:21 #20
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30616771
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef eViLSeeD het volgende:
Geloof jij alles wat een ander zegt of denkt? Geloof jij alles wat jezelf zegt/denkt? Wat is een mening/gedachte waard als 'ie kan veranderen? Is een gedachte of mening meer waar als 'ie lange tijd onveranderd is? Of is een gedachte meer waar als meer mensen die gedachte delen?
ehm, nee, ja. 'k weet niet.
Nou ben ik in de war
quote:
Geloof jij dat je meer bent dan je verstand, dan de gedachten die je produceert? Ben jij meer dan dat jouw verstand kan verwoorden, begrijpen? Wat is dat 'meer'
Ik ben wie ik ben omdat ik denk wat ik denk en ik voel hoe ik voel. Da's eindeloos veel meer
dan ik ooit zou kunnen verwoorden.
ehm., Ja dus
quote:
Maar je verstand denkt misschien nog steeds dat ik het tegen hem heb, omdat je nog niet beseft dat je meer bent dan dat wat je verstand produceert: je identificeert je met je gedachten.
....en weer in de war
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_30616785
quote:
Op donderdag 15 september 2005 21:47 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Tja een biertje is lekker maar om daar nou over na te gaan denken... Wat valt er te denken over bier dan? Dat moet je toch gewoon drinken, en mooie vrouwen lopen er ook zat, daar ga ik niet over nadenken, bereik je niks mee
Bewaar de energie dan die je gebruikt om hier moeilijk na te zitten denken over moeilijke onderwerpen en steek die in een mooi vrouwke of bewaar die voor het drinke van een lekker koud pilsje.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  donderdag 15 september 2005 @ 22:05:31 #22
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30616843
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:40 schreef eViLSeeD het volgende:
Hou vast Sebastiaan, en probeer je zintuigen in conditie te brengen. Een vitamine B complex doet wonderen.
Namaste,
namaskar
pi_30617016
quote:
Op donderdag 15 september 2005 22:05 schreef la-nina het volgende:

[..]

namaskar
Ja wat is nou het verschil tussen Namaste en Namaskar, zijn dat verschillende dialecten uit india ofzo Ik hoor ze bij ohmnet altijd zeggen Namaskar en dan denk ik, het is toch namaste?? Sorry, ik ben geen hindustaan dus ik weet het niet...
  donderdag 15 september 2005 @ 22:17:02 #24
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30617228
quote:
Op donderdag 15 september 2005 22:10 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Ja wat is nou het verschil tussen Namaste en Namaskar, zijn dat verschillende dialecten uit india ofzo Ik hoor ze bij ohmnet altijd zeggen Namaskar en dan denk ik, het is toch namaste?? Sorry, ik ben geen hindustaan dus ik weet het niet...
Same same but different
  donderdag 15 september 2005 @ 23:30:37 #25
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30619920
quote:
...onze realiteit wordt beperkt door de capaciteiten, of het gebrek daaraan, van je hersenen.
... en is daarmee dus weinig meer dan een opvatting., een perceptie.

hier & nu is de enige 'zekerheid'

namaskar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')