Wiens gedachte? Ben JIJ dat of is HIJ dat?quote:
Capaciteit van onze hersenen is 85% WaTeR...quote:Op donderdag 15 september 2005 20:01 schreef Salvad0R het volgende:
we zijn allemaal gebonden aan grenzen der menselijkheid.
we produceren gedachten met onze hersens, dus onze realiteit wordt beperkt door de capaciteiten, of het gebrek daaraan, van je hersenen.
ik denk dat elk dier een zelfde bewustzijn heeft als de mens, maar dan in het licht van de capaciteiten die die bepaalde diersoort heeft.
Een tijger heeft net zo'n veelzijdig karakter als een mens bijvoorbeeld, het enige wat verschilt is de lichaamlijke manifestatie van zijn "wezen" .
Waarom zijn dieren zich niet bewust van stervelijkheid? Ze eten, vluchten en neuken toch ook om hun soort in leven te houden. Wat doet de mens anders dan het dier als het gaat om stervelijkheid?quote:Op donderdag 15 september 2005 20:19 schreef eViLSeeD het volgende:
[..]
Capaciteit van onze hersenen is 85% WaTeR...
Een mens is zich bewust van zijn sterfelijkheid, een dier is dat niet...
Een tijger heeft een kleinere hersencapaciteit, en heeft dus een kleinere realiteit. Als je ervan uitgaat dat je karakter gevormd wordt door je omgeving, dan moet je dus concluderen dat een tijger veel minder veelzijdig is dan een mens...quote:Op donderdag 15 september 2005 20:01 schreef Salvad0R het volgende:
we zijn allemaal gebonden aan grenzen der menselijkheid.
we produceren gedachten met onze hersens, dus onze realiteit wordt beperkt door de capaciteiten, of het gebrek daaraan, van je hersenen.
ik denk dat elk dier een zelfde bewustzijn heeft als de mens, maar dan in het licht van de capaciteiten die die bepaalde diersoort heeft.
Een tijger heeft net zo'n veelzijdig karakter als een mens bijvoorbeeld, het enige wat verschilt is de lichaamlijke manifestatie van zijn "wezen" .
Tja een biertje is lekker maar om daar nou over na te gaan denken... Wat valt er te denken over bier dan? Dat moet je toch gewoon drinken, en mooie vrouwen lopen er ook zat, daar ga ik niet over nadenken, bereik je niks meequote:Op donderdag 15 september 2005 21:35 schreef partyyboyy het volgende:
Jezus, denk na over bier en lekkere wijve a.u.b.!
Het leven is te kort om over dit soort moeilijke ongein na te denken!
ehm, nee, ja. 'k weet niet.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef eViLSeeD het volgende:
Geloof jij alles wat een ander zegt of denkt? Geloof jij alles wat jezelf zegt/denkt? Wat is een mening/gedachte waard als 'ie kan veranderen? Is een gedachte of mening meer waar als 'ie lange tijd onveranderd is? Of is een gedachte meer waar als meer mensen die gedachte delen?
Ik ben wie ik ben omdat ik denk wat ik denk en ik voel hoe ik voel. Da's eindeloos veel meerquote:Geloof jij dat je meer bent dan je verstand, dan de gedachten die je produceert? Ben jij meer dan dat jouw verstand kan verwoorden, begrijpen? Wat is dat 'meer'
....en weer in de warquote:Maar je verstand denkt misschien nog steeds dat ik het tegen hem heb, omdat je nog niet beseft dat je meer bent dan dat wat je verstand produceert: je identificeert je met je gedachten.
Bewaar de energie dan die je gebruikt om hier moeilijk na te zitten denken over moeilijke onderwerpen en steek die in een mooi vrouwke of bewaar die voor het drinke van een lekker koud pilsje.quote:Op donderdag 15 september 2005 21:47 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Tja een biertje is lekker maar om daar nou over na te gaan denken... Wat valt er te denken over bier dan? Dat moet je toch gewoon drinken, en mooie vrouwen lopen er ook zat, daar ga ik niet over nadenken, bereik je niks mee![]()
quote:Op donderdag 15 september 2005 20:40 schreef eViLSeeD het volgende:
Hou vast Sebastiaan, en probeer je zintuigen in conditie te brengen. Een vitamine B complex doet wonderen.
Namaste,
Ja wat is nou het verschil tussen Namaste en Namaskar, zijn dat verschillende dialecten uit india ofzoquote:
Same same but differentquote:Op donderdag 15 september 2005 22:10 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Ja wat is nou het verschil tussen Namaste en Namaskar, zijn dat verschillende dialecten uit india ofzoIk hoor ze bij ohmnet altijd zeggen Namaskar en dan denk ik, het is toch namaste?? Sorry, ik ben geen hindustaan dus ik weet het niet...
![]()
... en is daarmee dus weinig meer dan een opvatting., een perceptie.quote:Op donderdag 15 september 2005 20:01 schreef Salvad0R het volgende:
...onze realiteit wordt beperkt door de capaciteiten, of het gebrek daaraan, van je hersenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |