Doe dat eerst, kom over 5 minuten terugquote:Op vrijdag 16 september 2005 04:36 schreef piet_pelle het volgende:
Is er nou nog wat over de revo te vertellen of kan ik nu beter porno gaan kijken en rukken?!
quote:wand. Motion sensors packed with the unit are placed atop the player's television screen and the device's every movement is ready and interpreted in the games.
he nu je het zegt............quote:Op vrijdag 16 september 2005 04:59 schreef BroesWillems het volgende:
OMG IK ZIE HETT!!!!
Draai de controller een kwart tegen de klok in en wat heb je dan!!!!!!!!!!!!
DE NES CONTROLLER!!!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 16 september 2005 05:02 schreef piet_pelle het volgende:
Volgens mij kun je hem ook als nun-chaku gebruiken, dat zou helemaal de shizzle zijn.
wie het ooit gedacht dat een Nintedo DE console zou zijn voor een FPS....quote:Demo 8: First Person Shooting
So, we lied -- not all of the demonstrations were completely crude graphics. For the final demo, the one that most represented how a game might feel with the Revolution controller, Nintendo displayed what was apparently a test by the team at Retro Studios for what they could do with Metroid Prime 3. They stressed it was just a test, quickly thrown together in just a few weeks. For this, the analog control stick peripheral was used. We held it in our left hand to control the forwards, backwards, and side-strafing motions, as well as having access to triggers in back for scanning; meanwhile, the right hand used the main Revolution remote control to behave just like a mouse on a personal computer. It was a very natural application and felt pretty smooth, but since it wasn't a polished game it did feel a bit awkward at times, making us wonder what kind of things a developer could do to calibrate these kinds of controls for users. Nonetheless, the potential is huge for the FPS genre.
Nintendo Revolutionquote:Op vrijdag 16 september 2005 05:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
wie het ooit gedacht dat een Nintedo DE console zou zijn voor een FPS....![]()
quote:I'd have punched you in the face 5 years ago if you had said I would have bought a handheld that mainly used a touch screen, for a game to pet puppies. $200, no less. But nowadays I did, and I like it. Only Nintendo
Nu ga ik slapenquote:"Nintendo has long been a trailblazer, and this controller design reinforces that reputation," said Brian Farrell, president and CEO of THQ. "We enthusiastically support Nintendo's next console because we believe their approach of continual innovation is very much in line with our own strategy of creating unique and innovative games for the next generation of hardware."
"What we're seeing from this controller is the same thing we saw with Nintendo DS," said Chuck Huebner, Head of Worldwide Studios, Activision.. "It's a system that's designed with an eye on enticing new players to the video game industry, and that's something we firmly support."
"Game control is essential - it's the area where perhaps the most game-play improvement can be made," said John Schappert, Sr. Vice President and General Manager of Electronic Arts Canada. "While our portfolio represents a full array of titles across all genres, I think our sports titles might be the first to immediately take advantage of what this novel 'freehand' type of control has to offer."
"We were among the first publishers to see the control design in action," said Serge Hascoet, Chief Creative Officer of Ubisoft. "We're excited about the new controller and are looking forward to taking advantage of its innovative aspects."
Moet je de IGN Hands-on lezen. Die hebben demo's gezien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 06:11 schreef febster het volgende:
Hmm, ik ben nog niet overtuigd, demo's van hoe het nu werkt willen we zien
Ja ik maar ik wil het zelf zien, want nu blijft het voor mijn gevoel een tikje té vaag. (plus dat ik gewoon beelden van Mario/Zelda die op de Revo hardware draait wil zien maar dat lijkt me duidelijk)quote:Op vrijdag 16 september 2005 06:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Moet je de IGN Hands-on lezen. Die hebben demo's gezien.
En waarom is dit een gemiste kans? Al eens op gespeeld oid?
Op IGN staat ook wat voor functies hij allemaal heeft. Raad ik aan om ook ff door te lezen
Druk op play
quote:Developers Comment on Revolution Controller
Nintendo pulls back the curtain on its off-the-wall and yet oddly intriguing new controller. What do pubs and devs think?
by Matt Casamassina
September 15, 2005 - During the Tokyo Game Show 2005, Nintendo president Satoru Iwata unveiled the company's refreshingly original and slightly scary new Revolution controller, and likewise stated the philosophy behind it.
"Every gamer who plays. Every one who used to play. Even those who have yet to play. Nintendo is your bet."
The Revolution input mechanism, which is as far from a conventional controller as could be possible, more resembles a television remote with a touch of Apple style. The white, glossy device interacts with motion sensors on television to enable players unexplored full 3D freedom of movement in games. By pointing and manipulating the controller, gamers can do everything from run, jump, spin, slide, shoot and steer to accelerate, bank, dive, kick, throw and score in "… a way never experienced in the history of gaming," according to the Big N.
"The feeling is so natural and real, as soon as players use the controller, their minds will spin with the possibilities of how this will change gaming as we know it today," explains Satoru Iwata, Nintendo president. "This is an extremely exciting innovation - one that will thrill current players and entice new ones."
"Nintendo has long been a trailblazer, and this controller design reinforces that reputation," said Brian Farrell, president and CEO of THQ. "We enthusiastically support Nintendo's next console because we believe their approach of continual innovation is very much in line with our own strategy of creating unique and innovative games for the next generation of hardware."
"What we're seeing from this controller is the same thing we saw with Nintendo DS," said Chuck Huebner, Head of Worldwide Studios, Activision.. "It's a system that's designed with an eye on enticing new players to the video game industry, and that's something we firmly support."
"Game control is essential - it's the area where perhaps the most game-play improvement can be made," said John Schappert, Sr. Vice President and General Manager of Electronic Arts Canada. "While our portfolio represents a full array of titles across all genres, I think our sports titles might be the first to immediately take advantage of what this novel 'freehand' type of control has to offer."
"We were among the first publishers to see the control design in action," said Serge Hascoet, Chief Creative Officer of Ubisoft. "We're excited about the new controller and are looking forward to taking advantage of its innovative aspects."
Be sure to check IGNcube's front page for hands-on impressions, pics and more.
In dat filmpje doen ze ook wel overdreven, ik mag aannemen dat je dat zelf ook nog wel kunt zienquote:Op vrijdag 16 september 2005 06:43 schreef moomoo het volgende:
tja, misschien dat het nog handig werkt om een zwaard te zwaaien of met een knuppel te slaan, maar ik ben benieuwd wat ze met smash brothers revolution van plan zijn. ik voel er trouwens niet erg veel voor om als een malloot te gaan staan zwaaien met zo'n afstandsbediening zoals sommige lui in dat filmpje. over het algemeen vind ik het wel een leuk idee, maar ik heb denk ik toch liever gewoon een control stick en knoppen.
GAFquote:RPG - Not a problem.
FPS - Better than ever.
RTS - Better than ever.
Fighters - Problem, easily solved by releasing an add on with face buttons (as many as the game needs, shoulder buttons if it wants it).
Platformers - Not a problem.
Racers - Not a problem/better than ever.
Action/adventure - Better than ever.
Flight games - Better than ever.
Puzzlers - Not a problem.
God games/puppy sims - Better than ever.
Music games - Probably needs an extra peripheral but always has.
Party - Not a problem.
Sports - Well...you tell me. Don't play them much. IGN seem to think they'd work.
When I say better than ever, I mean on a console, I don't know how it'll compare to a PC set up yet.
Mischien deze ?quote:Op vrijdag 16 september 2005 07:09 schreef Ruzbeh het volgende:
WELKE FILMPJE!!??!!?
Anyway. Toen ik dit zag was dit echt enorm teleurstellend!!!!!!!!NIET NORMAAL! Maar nu ik er over nadenk is het misschien toch wel beter! Maar dat moet nog blijken, ben nog niet helemaal overtuigd... wel ben ik enorm blij dat er een tilt sensor is die bewegingen zoals omhoog, omlaag, etc en zelfs tilt enzo kan begrijpen!!
WOOT!!!!!!
NINTENDO
http://www.dagbladet.no/kultur/2005/09/16/443527.htmlquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:09 schreef Ruzbeh het volgende:
WELKE FILMPJE!!??!!?
Anyway. Toen ik dit zag was dit echt enorm teleurstellend!!!!!!!!NIET NORMAAL! Maar nu ik er over nadenk is het misschien toch wel beter! Maar dat moet nog blijken, ben nog niet helemaal overtuigd... wel ben ik enorm blij dat er een tilt sensor is die bewegingen zoals omhoog, omlaag, etc en zelfs tilt enzo kan begrijpen!!
WOOT!!!!!!
NINTENDO
Sla je niet iedereen knockout met dat dingquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:16 schreef Goldboy het volgende:
[..]
http://www.dagbladet.no/kultur/2005/09/16/443527.html
Filmpje is erg tof, ik wacht op de demo's met beelden.
Het is vreemd, maar gaaf.
Volgens mij wordt je ook blij als je de revolution speeldquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:26 schreef xman het volgende:
Ik dacht de eerste keer dat ik het zag ook dat het een crapding was, maar nadat ik de video ervan heb gezien, valt het me zwaar mee! Vooral als lightsaber ding. Lijkt me leuk voor starwars!
Die link gaf ik netquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://media.cube.ign.com/articles/651/651334/vids_1.html![]()
This is it then. Wow.
Heb ik net heel even snel gedaan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 07:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Die link gaf ik net![]()
Anyway, ik ga maar is aankleden enz
Hier, geef ik m nog eens: http://media.cube.ign.com/articles/651/651334/vids_1.htmlquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Die link gaf ik net![]()
Anyway, ik ga maar is aankleden enz
link diefquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hier, geef ik m nog eens: http://media.cube.ign.com/articles/651/651334/vids_1.html
quote:Demo 8: First Person Shooting
So, we lied -- not all of the demonstrations were completely crude graphics. For the final demo, the one that most represented how a game might feel with the Revolution controller, Nintendo displayed what was apparently a test by the team at Retro Studios for what they could do with Metroid Prime 3. They stressed it was just a test, quickly thrown together in just a few weeks. For this, the analog control stick peripheral was used. We held it in our left hand to control the forwards, backwards, and side-strafing motions, as well as having access to triggers in back for scanning; meanwhile, the right hand used the main Revolution remote control to behave just like a mouse on a personal computer. It was a very natural application and felt pretty smooth, but since it wasn't a polished game it did feel a bit awkward at times, making us wonder what kind of things a developer could do to calibrate these kinds of controls for users. Nonetheless, the potential is huge for the FPS genre.
Dit is toch heel anders dudequote:Op vrijdag 16 september 2005 07:34 schreef King_of_cubes het volgende:
En ik vroeger maar tegen vrienden zeggen dat DVD games lame waren omdat je ze met een afstandsbediening bestuurd.
Filmpje gezien menquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:34 schreef King_of_cubes het volgende:
En ik vroeger maar tegen vrienden zeggen dat DVD games lame waren omdat je ze met een afstandsbediening bestuurd.
Ja en als je mijn vorige posts lees ben ik er ook wel blij mee na het testen met mobiele telefoon en afstands bediening in mijn hand.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |