quote:
Ok, daar ga ik dan, eens kijken of ik alles op een rijtje kan krijgen:
- Ik eet weer goed
- ik val langzamerhand wat af, ik was na de vakantie iets aangekomen en ik ben weer afgevallen, ik ben zelfs weer ongesteld geworden, dus alles komt een beejte op orde
- ik durf weer kleding te kopen
- ik ben een stuk rustiger in mijn hoofd
- Als er iets gebeurd ga ik niet gelijk meer eten
- Sociale dingen lukken een stuk beter
- Ben lid geworden van een handboogvereniging, best eng die nieuwe mensen maar het gaat steeds beter
- Ik heb een bijbaantje als student assistent, eerder zou ik er niet eens op gereageerd hebben onder het motto: " ik kan dat toch niet"
- ik geef bijles
- Ik heb het best druk met vanalles, maar ik houd het nog steeds vol
- De huisarts vind dat ik zo vooruit ben gegaan en heel sterk in mijn schoenen sta, met een beetje geluk ben ik over een maand van de antidepressiva af!
- Ik ben veel vrolijker...
Dat zijn toch al heel veel positieve dingen!!
Enige wat wat minder gaat is nog steeds mijn onderzoek, maar ik weet het toch wel steeds weer op gang te slepen...
En ik zit nu op dinsdagavond in een groep, en ik geloof dat ik ondertussen op de helft van de tijd zit zo ongeveer, maar ik haal er heel weinig meer uit. De methode waarmee ze werken in de groep spreekt mij niet meer zo aan, en eigenlijk is de groep daar ook te klein voor om het goed te laten werken.. Ik kan er niet mee stoppen, omdat dat dan ook het einde van die groep betekend, maar ik merk dat ik er steeds meer tegenaan begin te hikken....
Ik moet het toch maar even ter sprake brengen denk ik..
O ja, en donderdag verschijnt er een interview met mij in de Universiteitskrant, over mijn overgewicht, en de behandeling zeg maar..
Het stukje is voor mij best confronterend, maar ik ben er wel blij mee..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"