quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:51 schreef errrrr het volgende:Ow, Ali / Ruben... ik had het gister ofzo met Henk over snowboarden, wat ik het beste kon doen qua board huren/2e hands... Henk zegt dat 2e hands kopen het beste is (op nieuw kopen na dan)... dan betaal je nu wat meer maar heb je voor 'altijd' iets wat beter is dan een huurboard... maar ehm, waar moet ik dan op letten, en waar kan ik goed zoeken? Of wat zouden jullie doen?
Even op marktplaats gekeken, staan volgens mij wel leuke boards, maar ja, dan moet je natuurlijk gaan kijken / passen (de boots dan
![]()
)... en als het niet past de volgende... dat schiet ook niet echt op...
Vrij simpel, als je het nog vaker wil gaan doen zou ik zelf een board kopen.
![]()
Of je het nieuw of tweede-hands doet hangt af van hoe vaak je het nog wil gaan doen, en hoeveel geld je er voor over heb.
![]()
Als ik er even vanuit ga dat je er geen 600 eurie voor over heb, en je niet toevallig tegen een 50% korting actie oploopt zoals ik deed, dan zou ik idd ook een tweede-hands board doen.
![]()
Wat dan een optie is is bijv. het board van Henk, hij wil een andere omdat ie te smal is voor hem, en aangezien jij niet van die lompe poten heb zal dat bij jou wel meevallen.
![]()
Boots heeft ie dacht ik niet, dus die kan je dan denk ik het best wel huren, in Ned. En sowieso als je een (tweede-hands) board koopt kan je misschien beste boots huren, dat doen Ruben van Vliet, Thomas (en ik dacht Henk dus) ook. Dat board van hem is vrij oud, maar wel goed voor zover ik weet, dus het zal je niet veel kosten en je hoeft er ook niet heel voorzichtig mee te doen.
![]()
Mocht je dat niet willen, hij wil het niet, of het kan niet op wat voor andere reden dan ook, bij die winkel waar ik was in Hoorn (Equipe) hadden ze ook tweede-hands boards, naar zoiets zou je dus bijv. ook kunnen kijken, misschien hebben ze dat ook wel bij de Intersport in Den Helder, of anders board die ze verhuurd hebben maar misschien ook al 2 of 3 jaar oud zijn en die ze nog willen proberen te verkopen.
![]()
En ja, je kan het natuurlijk ook op internet gaan doen, maar dat zou niet mijn voorkeur genieten, hoop gezeik met dat je er weer heen moet etc. en als je een tweede-hands board in een winkel koopt mag je er iig vanuit gaan dat het nog een aardig board is, en dat kan je bij lang niet iederen particulier verwachten.
![]()
Verder waar je dan bij een tweede-hands board op moet letten is natuurlijk de maat, zowel lengte als breedte. De lengte is vrij simpel, als je dat board rechtop zet naast je, moet ie ongeveer tot je schouders komen, of ietsjes hoger, maar hij moet niet tot je middel komen of een halve meter boven je kop uit steken. Je kan ook zeggen je lengte - 20 centimeter. De breedte snap je zelf ook wel, als je boots aan heb moet je zowel voor als achter niet (te veel) uit steken, anders krijg je dat als je remt dat je twee van die sporen naast elkaar in de sneeuw ziet zoals dus bij Henk het geval was. En de smal is uiteraard ook niet goed, maar dat hoef ik allemaal niet uit te leggen neem ik aan.
![]()
En je moet uiteraard ook letten op de belag en wax, geen gaten in de belag en een mooie gladde waxlaag is wel handig.
![]()
Dan heb je nog de staalrand, die moet lekker scherp zijn, geen gaten erin en ook niet verroest.
![]()
Dat zijn zegmaar wel de belangrijkste punten die ik nu zo snel zou weten, dingen als flexibelheid etc. is onzin om op te gaan letten met een tweede-hands board. Mocht ik nog wat vergeten zijn komt dat nog wel een keer.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
#
Hendrik Johannes Cruijff