2 daagse excursie heb ik 135 voor betaald, op de website stond een 3 daagse excursie voor 75.quote:Op zaterdag 17 september 2005 02:10 schreef Nachtdier het volgende:
Om wat voor bedrag gaat het?
Linkje?quote:Op donderdag 15 september 2005 19:22 schreef spooky1234 het volgende:
Het trieste is dat ze op hun eigen website met lastminutes heel groot hebben staan: "gegarandeerd nergens voordeliger" en "laagste prijs garantie" tewijl dat helemaal niet van toepassing is op "lastminutes".
Tuurlijk joh.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:30 schreef spooky1234 het volgende:
ik heb nu reactie gehad van de geschillencommissie... Toeroperator wil schikken!
Wat een rare formule. Jij bent de 3-daagse excursie misgelopen die je gegarandeerd was. Jouw nadeel is dus in elk geval al 150 euro. Dat jij in plaats daarvan de excursie van 270 euro gemaakt hebt, doet daar niets aan af. Die heb je toch ook gewoon betaald?quote:Bedrag wat ze noemen is 120 (270 wat ik moest afrekenen minus 150 wat door hun beloofde prijs was)
En als verzekeringen fout zitten, willen die altijd "uit coulance" schikken.quote:en tientallen andere zaken waar ik een klacht over had hebben ze niets verder over gezegd..
Opmerkelijk is dat ze eigenlijk nog steeds van mening zijn dat ze niet fout zitten (!?!?!) ze zeggen dat ze nu willen schikken puur omdat het voor hun heel veel tijd en moeite zou kosten om een zitting bij te wonen.
Even nagelezen: in je OP staat dat je toeschikkelijker zou zijn als ze hun andere fouten hadden toegegeven. Dat hebben ze nog steeds niet, dus waarom zou jij je koers nu wijzigen? Maak de klus nu ook af zou ik zeggen, vooral nu het al bij de klachtencommissie ligt.quote:Ik zit nog een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Aan de ene kant is het makkelijk om gewoon te zeggen ok maak dat bedrag over en we zijn klaar maar aan de andere kant wil ik die hufters maximaal laten boeten
En die onkosten (loonderving) ook claimen, als dat kan.quote:So what to do?
- accepeteren wat ze aanbieden? (valt sowieso af)
- meer eisen en een concreet bedrag noemen..
- meer eisen en aan hun overlaten wat ze me willen bieden..
- laten voorkomen (nadeel is; kost me wel weer een halve dag)
Volgens mij is die formule (afgezien van 2 ipv 3 daags) geen rare hoor.quote:Op zondag 18 december 2005 01:54 schreef r_one het volgende:
Wat een rare formule. Jij bent de 3-daagse excursie misgelopen die je gegarandeerd was. Jouw nadeel is dus in elk geval al 150 euro. Dat jij in plaats daarvan de excursie van 270 euro gemaakt hebt, doet daar niets aan af. Die heb je toch ook gewoon betaald?
Bij de keuze van de operator heeft TS zich gebaseerd op de beschikbaarheid van die 3-daagse excursie. Hij heeft daar expliciet naar gevraagd en dat werd hem verzekerd. TS heeft zijn onderzoeksplicht dus goed gedaan.quote:Op zondag 18 december 2005 02:50 schreef frederik het volgende:
[..]
Volgens mij is die formule (afgezien van 2 ipv 3 daags) geen rare hoor.
TS heeft geen 150 betaald en niets ervoor gekregen, TS is alleen beloofd dat die tegen een extra prijs van 2 maal 75 die 3 daagse zou kunnen boeken (die 75 pp waren dus nog niet betaald, niet als extra, niet als onderdeel van de gehele reis). Nu heeft TS echter 2 maal 135 neer moeten leggen voor die vervangende excursie (vraag is alleen of de kwaliteit daarvan gelijk was aan de 3 daagse, dus los van het aantal dagen).
Dit heeft TS dus 2 maal 135 - 2 maal 75 = 120 meer gekost dan hem begroot was
Lijkt mij niet onlogisch aangezien dit voor TS van dooslaggevende betekenis was om juist voor deze touroperator te kiezen. En de touroperator heeft hem daarbij willens en wetens misleid. Het minste wat de touroperator kan doen is TS dan financieel compenseren voor het missen van juist die excursie (dat is idd wat anders dan geld retourneren voor een wel betaalde, maar niet geleverde dienst).quote:Op zondag 18 december 2005 03:25 schreef frederik het volgende:
probleem is alleen dat die 3 daagse excursie nog niet betaald is (waardoor verrekening naar mijn idee niet onlogisch is). Jij wilt 75 pp terug zien, terwijl die nog niet betaald zijn (hetzij als toeslag, hetzij als onderdeel van de standaard reis, hetzij als betaling in het buitenland).
Ja, zo lust ik er ook nog wel eentje:quote:Op zondag 18 december 2005 03:43 schreef spooky1234 het volgende:
mijn logica zou zijn:
betaald voor 2 dagen = 270
had moeten betalen voor 3 dagen = 150 euro
Proportioneel zou een 2 daagse excursie dan 100 euro euro moeten zijn (2/3 van 150). Natuurlijk kan je het niet helemaal zo proportioneel uitrekenen maar toch..
Dus betaald is 270 en betaald had moeten worden 100 dus restitutie is dan 170 euro.
Is het niet zo dat, als je in het gelijk gesteld wordt, je die 45 euro dan altijd terug krijgt?quote:Daarnaast moet er ook sowieso 45 euro bij dat ik sowieso betaald heb aan de geschillencommissie, dat geld krijg ik sowieso niet terug, ook als er via een schikking een zitting wordt voorkomen.
Bedoel je nu dat je dan wel of niet ingaat op hun aanbod?quote:Als ik een tegenvoorstel indien, dan ga ik in ieder geval een hoger bedrag eisen. Stel dat ze dat willen betalen, dan twijfel ik sterk of ik een dagje kwijt wil zijn aan zo een zitting. Kleine risico dat ik dan niet win vind ik niet erg, het gaat me echt niet om geld, ik heb 2 doelstellingen; 1. mijn recht halen en 2. die modderfokkers zoveel mogelijk laten boeten voor hun evil ways.
Indien je op compensatie aanstuurt zou ik eerder kijken wat diezelfde reis (excl excursie dus) bij andere organisaties gekost zou hebben.quote:Op zondag 18 december 2005 03:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Lijkt mij niet onlogisch aangezien dit voor TS van dooslaggevende betekenis was om juist voor deze touroperator te kiezen. En de touroperator heeft hem daarbij willens en wetens misleid. Het minste wat de touroperator kan doen is TS dan financieel compenseren voor het missen van juist die excursie (dat is idd wat anders dan geld retourneren voor een wel betaalde, maar niet geleverde dienst).
Hoe het ook zij, de nu gehanteerde formule slaat als kut op Dirk (zie mijn voorbeeld met een vervangende excursie van 1000 euro). Of zie ik daarbij volgens jou iets over het hoofd?![]()
En dus, wat dan?quote:Op zondag 18 december 2005 03:56 schreef frederik het volgende:
Misschien is dat verschil wel groter dan die 75 pp
Het lijkt me duidelijk dat je die 45 euro niet veel scheelt maar dat dit zuiver iets is om je gelijk te halenquote:Op donderdag 15 september 2005 19:22 schreef spooky1234 het volgende:
Ik schreef ze eerst een brief met een opsomming irritaties en fouten en ik verwachtte er niet echt veel van. Als ze gelijk hadden toegegeven van oops sorry, het stond per ongeluk online en als ze andere fouten zouden erkennen had ik het erbij laten zitten. Maar hun reactie heeft me echt pissed off gemaakt. Ze gingen gewoon keihard liegen. Op de site staat bijvoorbeeld vermeld dat er ten alle tijden een NL gids aanwezig is en das niet waar, er was alleen een slecht engels sprekende local. Dus ik heb daar een opmerking over geschreven maar hun reactie was; kan soms voorkomen maar als u er om gevraagd had zou die er wel zijn. Bullshit! Er zijn daar geen NL gidsen, geef het gewoon toe en haal die mooie belofte van je website weg maar ga niet onzin lullen. En hun leugens mbt die excursie bleven ze volhouden totdat ik met fukin geluidsopnamens kwam.. dan pas gaven ze het toe.
Maar wat me verder ook irriteert is dat ze heel lijp doen met hun zogenaamde laagste prijsgarantie. Het blijkt dat die garantie alleen geldt als je zelfde reis ziet dus op exact zelfde dag, zelfde vlucht, zelfde hotel en dan voor een lagere prijs maar dan wel in een "kleuren brochure van een andere aanbieder" Dus alle reizen die via internet aangeboden worden vallen daar niet onder, zijn volgens hun lastminutes ook als ze een maand van tevoren aangeboden worden! Het trieste is dat ze op hun eigen website met lastminutes heel groot hebben staan: "gegarandeerd nergens voordeliger" en "laagste prijs garantie" tewijl dat helemaal niet van toepassing is op "lastminutes".
Ik denk dat ik die 45 euro sowieso investeer en dat ik ook nog ga schrijven naar consumenten programma's, beetje publiciteit opzoeken om die hufters te exposen.
Weet iemand nog een paar zoals Tros Radar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |