Nope maroc denk ik.... ('licht getint')quote:Op donderdag 15 september 2005 00:39 schreef remlof het volgende:
was ze blond?
Anders had je hem zeker met zijn hoofd in de WC geduwdquote:Op donderdag 15 september 2005 00:58 schreef naarmij het volgende:
8 jaar geleden:
op kamp geweest met jeugdbeweging naar zwitserland
terug in een boemeltreintje
conducteur komt langs, iemand zit met z'n voeten op de bank (zo'n oude versleten dingen...) en
geeft die persoon 15¤ boete
zo'n klein mannetje van een meter 60 dat zijn gefrustreerde leven moest uitwerk door machtsmisbruik van zijn o zo zielige job
gelukkig waren we toen maar 14 en nog braafjes
Ja eeuuh...jij bent de mod hiero!quote:Op donderdag 15 september 2005 02:10 schreef sizzler het volgende:
TT moet dus zijn: conductrice in de trein?
Jawel. Maar niet van KLB.quote:Op donderdag 15 september 2005 02:13 schreef juiced het volgende:
[..]
Ja eeuuh...jij bent de mod hiero!
Het idiote is dus dat het meisje fijn kaartje 1 ook opnieuw "mag" kopen...quote:Op donderdag 15 september 2005 02:19 schreef coz het volgende:
kaartje 1 ... van b -> c voor ¤ 20+ en vergeet
kaartje 2 ... van a -> b voor ¤ 1,50+
en dan een boete krijgendat is dan inderdaad heeeeeel triest van die conductrice
8 jaar geleden had je geen euro's. liegebeest.quote:Op donderdag 15 september 2005 00:58 schreef naarmij het volgende:
8 jaar geleden:
op kamp geweest met jeugdbeweging naar zwitserland
terug in een boemeltreintje
conducteur komt langs, iemand zit met z'n voeten op de bank (zo'n oude versleten dingen...) en
geeft die persoon 15¤ boete
zo'n klein mannetje van een meter 60 dat zijn gefrustreerde leven moest uitwerk door machtsmisbruik van zijn o zo zielige job
gelukkig waren we toen maar 14 en nog braafjes
2 kan ik me iets meer bij bedenken .. maargoed dat schoof ik voor het gemak onder boetequote:Op donderdag 15 september 2005 02:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het idiote is dus dat het meisje fijn kaartje 1 ook opnieuw "mag" kopen...
Wat ze op de postertjes dus gewoon treintarief noemen.quote:Op donderdag 15 september 2005 01:04 schreef Tuinman het volgende:
Wacht maar op 01 oktober dan is er geen treintarief meer.
Gelijk ¤35,- wettelijke boete en stationstarief betalen
Neergeschoten toch? Want dat mag daar toch gewoon?quote:Op donderdag 15 september 2005 01:53 schreef Vampier het volgende:
ik had dur geslagen
Regels zijn regels weet je...quote:Op donderdag 15 september 2005 00:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb niets tegen meisjes in de trein, maar meer over wat dit meisje overkwam...
Dit meisje is van het type 'grote voorraad kaartjes kopen, en dan 1 stempelen voor vertrek'.
Dit heeft dit meisje netjes gedaan: kaartjes gekocht op station Nieuwerkerk ad ijsel, en gestempeld voor vertrek van af alexander. (Ze had een kaartje naar Assen)
Bij controle in de trein bleek alleen dat ze het kaartje voor alexander - nieuwerkerk (1 euro 20?) vergeten was bij dr vriend. Dit zou natuurlijk een kut excuus kunnen zijn; was het niet dat ze dus wél al een kaartje had naar assen, wat waarsch zoveel kost dat die ene euro er ook wel bij kan...
Wat doet die hoer van een conductrice: die laat haar een nieuw kaartje alexander - assen kopen tegen trein tarief!!
Iedereen in de trein zat echt zo van![]()
Mja moest ik even kwijt, mijn irritatie van deze week zeg maar
wtf? Dat is zoiets vragen als: wat geeft een agent het recht jou te bekeuren?quote:Op donderdag 15 september 2005 02:18 schreef LintuxCx het volgende:
Wat geeft die conductrice eigenlijk het recht haar een kaartje Assen aan te smeren, terwijl ze dat al heeft? Dat zou toch niet mogen?
die agent bekeurd je ook alleen voor wat er MIS is, niet voor wat wel goed is!!quote:Op donderdag 15 september 2005 03:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
wtf? Dat is zoiets vragen als: wat geeft een agent het recht jou te bekeuren?
Het is haar werk. Ze werkt voor de NS en als jij daar gebruik van maakt zul je je aan die regels moeten houden. Doe je dat niet, dan zijn er consquenties aan verbonden. Is dat nou zo moeilijk?
daar heb je wel een punt .. maar dat kan men ook subtieler oplossen onderling ...ze is immers wel bereid om het dure kaartje te betalen ... ipv de reis te verdelen over 15 stations en 7 kaartjesquote:Op donderdag 15 september 2005 03:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Regels zijn regels weet je...
Er zitten zoveel freeloaders op die treinen...ze moeten ergens de lijn trekken.
Wat is nu geloofwaardiger?
1. "Oeps, dat kaartje van 1.20 ligt bij mijn vriend"
2. denkt: "hmm...ik heb geen zin om ook nog eens die 1.20 te betalen na dat dure kaartje. Dat kleine stukje komen ze toch niet controleren."
En zo wordt er vaker geredeneerd.
Bquote:
Ja..maar ze heeft geen geldig vervoersbewijs voor het COMPLETE traject kunnen overleggen. En DUS moet je dokken voor het COMPLETE traject.quote:Op donderdag 15 september 2005 03:16 schreef coz het volgende:
net zo moeilijk als de twee woordjes al heeft zeker![]()
als de agent je aanhoud omdat alleen je lamp niet werkt laat ie je toch ook niet betalen voor de hele fiets !!!quote:Op donderdag 15 september 2005 03:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja..maar ze heeft geen geldig vervoersbewijs voor het COMPLETE traject kunnen overleggen. En DUS moet je dokken voor het COMPLETE traject.
En hoe is dat in deze situatie anders dan? Juist! Dat is het niet!quote:Op donderdag 15 september 2005 03:18 schreef KumA het volgende:
die agent bekeurd je ook alleen voor wat er MIS is, niet voor wat wel goed is!!
Neen..why?quote:ps. jouw pappa werkt bij de NS??
Appels en peren weet je.quote:Op donderdag 15 september 2005 03:31 schreef KumA het volgende:
[..]
als de agent je aanhoud omdat alleen je lamp niet werkt laat ie je toch ook niet betalen voor de hele fiets !!!
Dikke vinger.quote:Op donderdag 15 september 2005 03:33 schreef coz het volgende:
dike vinger .. maak er maar een proefproces van![]()
op kaartje 1 die zij heeft is het hele traject van b -> c , en heeft kaartje .. is een COMPLEET traject
op kaartje 2 die zij claimt te hebben is het hele traject van a -> b .. is OOK een COMPLEET traject
welterusten
de regels ja....maar t leven is niet alleen regels, er zijn ook menselijke aspecten.quote:Op donderdag 15 september 2005 03:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Appels en peren weet je.
Regels NS: je moet een geldig plaatsbewijs hebben voor het complete traject anders betaal je 35 boete + volledige treinkaartje. Dat weet je.
Regel bij de politie: fietsen zonder licht --> boete van X euro.quote:Op donderdag 15 september 2005 03:37 schreef KumA het volgende:
Trouwens nembrionic, wat lul je nou met appels en peren!!! ik gebruik die politie als voorbeeld omdat JIJ begon met een vergelijking van een agent die een bekeuring geeft!!! djeez!!
(sorry was ff vergeten wie die opmerking van die agent had gegeven)
Please..jij hebt duidelijk de OP niet gelezenquote:Op donderdag 15 september 2005 03:38 schreef coz het volgende:
net alsof ik 's morgens in amsterdam opstap en dan naar groningen rij met kaartje
dan naar maastricht ga met de auto en van maastricht naar a'dam ga zonder kaartje
dan het hele traject amsterdam-groningen-maastricht-amsterdam is![]()
Ja mag er van mij nog 10 bij plakken hoor. Jij wil het gewoon niet begrijpenquote:Op donderdag 15 september 2005 03:44 schreef coz het volgende:
en ze heeft het treinkaartje a-b niet dan moet zij kaartje a-b kopen en niet zoals zoals je zegt a-c
cool , 5e op rij voor de darwin award
jawel .. maar die conductrice nietquote:Op donderdag 15 september 2005 03:44 schreef Nembrionic het volgende:
Please..jij hebt duidelijk de OP niet gelezen
Waar heb je die dikke vinger gelaten?quote:Op donderdag 15 september 2005 03:46 schreef coz het volgende:
[..]
jawel .. maar die conductrice niet![]()
quote:Dit heeft dit meisje netjes gedaan: kaartjes gekocht op station Nieuwerkerk ad ijsel, en gestempeld voor vertrek van af alexander. (Ze had een kaartje naar Assen)
Mja..er zijn zoveel regels die naar mijn mening niet sporen. Maar om die dan gelijk maar over boord te gooienquote:Op donderdag 15 september 2005 03:48 schreef KumA het volgende:
oh man, dat die regel er is betekent nog niet dat ie spoort! (ok ik doe 'm niet express maar hij is wel leuk)
maar ik ben blij dat jij netjes volgens de regels werkt, ik hou meer ervan om wat socialer te zijn voor je medemens. ik bedoel je kan alleen naar die kaartjes kijken en zeggen ok t klopt niet, dan heb je gelijk, maar je kan ook je ogen opendoen en de hele situatie bekijken.
lets make luv people!
En dat is waar het meisje fout is geweest. Zij heeft natuurlijk netje vermeld dat ze van NadIJ naar Assen moest. Het had slimmer geweest om te zeggen dat ze naar Ralx moest...quote:Op donderdag 15 september 2005 03:51 schreef coz het volgende:
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]![]()
lijkt mij toch echt 2 trajecten
staat op NadIJ toetst 0000 haalt kaartje Ralx --> EM
en rijdt zwart op het TRAJECT NadIJ --> Ralx
en dat zal ze terecht ook moeten doen voor het traject waar zij zwartrijdt (geen geldig kaartje heeft)quote:Op donderdag 15 september 2005 03:51 schreef Nembrionic het volgende:
Geen geldig treinkaartje: betalen.
Zie post daarboven..quote:Op donderdag 15 september 2005 03:55 schreef coz het volgende:
[..]
en dat zal ze terecht ook moeten doen voor het traject waar zij zwartrijdt (geen geldig kaartje heeft)
en dat is dus waarom iedereen zo'n tyfus hekel heeft aan de NSquote:Op donderdag 15 september 2005 03:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat moet je dus niet al te sociaal gaan bekijken, maar zakelijk.
Ik vind het echt een mooie ontwikkeling die me eerder is opgevallen:quote:Op donderdag 15 september 2005 03:56 schreef KumA het volgende:
[..]
en dat is dus waarom iedereen zo'n tyfus hekel heeft aan de NS
maar jah weinig keus he, kan moeilijk zeggen ik ga vandaag niet met de NS ik ga lekker met de lil' engine that could!
daar kan ik me iets bij indenken, hoewel in de praktijk die (conductrice) muts wel twee verschilende kaartjes (of meer) moet accepteren. de muts vraagt namelijk meestal waar ga je heen en niet wat is het werkelijke traject wat jij gaat rijden waarvan jij een gedeelte niet hebt betaaltquote:Op donderdag 15 september 2005 03:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat is waar het meisje fout is geweest. Zij heeft natuurlijk netje vermeld dat ze van NadIJ naar Assen moest. Het had slimmer geweest om te zeggen dat ze naar Ralx moest...
En in het eerste geval heeft ze dus geen geldig kaartje![]()
De truc is dat de conductrice in dit geval al wist waar het meisje heen moest(stond op het kaartje hè) en alleen maar zag dat het "beginstuk" ontbrak.quote:Op donderdag 15 september 2005 04:01 schreef coz het volgende:
[..]
daar kan ik me iets bij indenken, hoewel in de praktijk die (conductrice) muts wel twee verschilende kaartjes (of meer) moet accepteren. de muts vraagt namelijk meestal waar ga je heen en niet wat is het werkelijke traject wat jij gaat rijden waarvan jij een gedeelte niet hebt betaalt
(ik ga naar maastricht , maar nu naar groningen want daar wacht de taxi)
hoeft niet ... denk je dat die muts zo dom is om in traject a-b te laten zien dat zij kaartje b-c heeftquote:Op donderdag 15 september 2005 04:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De truc is dat de conductrice in dit geval al wist waar het meisje heen moest(stond op het kaartje hè) en alleen maar zag dat het "beginstuk" ontbrak.
Pcies...anders was er natuurlijk geen sprake van het hele debacle...quote:Op donderdag 15 september 2005 04:05 schreef coz het volgende:
[..]
hoeft niet ... denk je dat die muts zo dom is om in traject a-b te laten zien dat zij kaartje b-c heeft
en in traject b-c kan die conductrice niets zeggen over a-b .. tenzij ze daar ook controleerde
Ik ben er allang uit hoor..nou jij nog...quote:Op donderdag 15 september 2005 04:06 schreef coz het volgende:
denk er nog maar eens over na , vertel me het morgen maar![]()
quote:Op donderdag 15 september 2005 04:08 schreef Nembrionic het volgende:
Pcies...
kloptquote:Op donderdag 15 september 2005 04:12 schreef coz het volgende:
[..]![]()
... jij bent het de hele tijd niet eens
tot zover klopt het ook nogquote:, ik blijf volhouden
En daar ga je fout. Lees het nou morgen allemaal nog eens en denk eens even 2 tellen na over hoe het treinreizen werkt en leef je in. Dan snap je waarschijnlijk wel waar het over gaat....quote:en dan ga je ineens zeggen dat je hetzelfde zegt ? .. doe is niet![]()
stiekem bold maken op de achtergrond hèquote:Op donderdag 15 september 2005 04:15 schreef Nembrionic het volgende:
En daar ga je fout. Lees het nou morgen allemaal nog eens en denk eens even 2 tellen na over hoe het treinreizen werkt en leef je in. Dan snap je waarschijnlijk wel waar het over gaat....
't is al laat hequote:Op donderdag 15 september 2005 04:17 schreef coz het volgende:
[..]
stiekem bold maken op de achtergrond hè![]()
ok mss keek ik daar overheen bij het allerlaatste postje en had ik zin in wat ongein , soit
quote:Op donderdag 15 september 2005 02:10 schreef sizzler het volgende:
TT moet dus zijn: conductrice in de trein?
Snelle Jellequote:Op donderdag 15 september 2005 09:28 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat treft, ik wel. TT is dus bij deze veranderd
de 4 of 5 medereizigers, waaronder ik, hebben er inderdaad niets van gezegd. Het meisje zei wel dat ze niet het bedrag bij zich had, en dus een rekening wilde ontvangen, en wat ze moest doen om er tegen in beroep te gaan.quote:Op donderdag 15 september 2005 02:26 schreef Henno het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat ze daadwerkelijk opnieuw een kaartje naar Assen heeft gekocht i.p.v. eens smakelijk te lachen?? Of dat niemand van de medereizigers (die allemaal verbaasd erover waren zo te zien) ingegrepen heeft? Raar verhaal.
Het was na Allexander, dus op traject B-C. Aangezien de intercity niet stopt op nieuwerkerk, wist de conductrice dus dat er nog een kaartje zou moeten zijn.quote:Op donderdag 15 september 2005 04:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Pcies...anders was er natuurlijk geen sprake van het hele debacle...
Wellicht dat de TS ons nog kan laten lachen vertellen dat het wel op b-c was![]()
De conducteur 'zet' je er niet uit, over het algemeen komt de spoorweg politie dat doenquote:Op donderdag 15 september 2005 10:10 schreef ChrisJX het volgende:
Ze reed zwart op een stukje van het traject, dus dan ga toch niet voor het hele traject een kaartje kopen??? Zelfs als de conducteur je er al uit zou zetten, dan neem je toch lekker de volgende trein
daar zitten inderdaad een paar grove details in die toch best in het voordeel van de conductrice spreken..quote:Op donderdag 15 september 2005 10:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het was na Allexander, dus op traject B-C. Aangezien de intercity niet stopt op nieuwerkerk, wist de conductrice dus dat er nog een kaartje zou moeten zijn.
voor de gene die de situatie niet kennen:
Rotterdam alexander (IC) ---> Nieuwerkerk ad ijsel (Stoptrein) ---> Utrecht (en verder)
Dit meisje is dus eerst van B naar A gereist om verder te reizen naar C.
quote:Op donderdag 15 september 2005 00:43 schreef Maikuuul het volgende:
Was ze lekker ? if not had ze het verdomme toch wel verdiend die boete !
Sinds wanneer is de door de NS opgelegde boete wettelijk?quote:Op donderdag 15 september 2005 01:04 schreef Tuinman het volgende:
Wacht maar op 01 oktober dan is er geen treintarief meer.
Gelijk ¤35,- wettelijke boete en stationstarief betalen
Klopt. Een kaartje alexander-assen en een kaartje nieuwerkerk-assen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:05 schreef Natalie het volgende:
Kortom dan had ze dus twee kaartjes naar Assen, als ik 't goed begrijp. Of ben ik nou gek?
1 oktoberquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de door de NS opgelegde boete wettelijk?
Is dit serieus zo? Ik wist niet dat OV kaarten pas na 9 uur als kortingskaart geldenquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:28 schreef Quinazoline het volgende:
Korting van OV-kaarten en voordeelurenkaarten is pas na 9 uur geldig.'
Ik had er eerst keihard geneukt, en dan geslagen.quote:Op donderdag 15 september 2005 01:53 schreef Vampier het volgende:
ik had dur geslagen
Jep. Met een weekendkaart heb je door de week na 9 uur pas korting.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:30 schreef danos het volgende:
[..]
Is dit serieus zo? Ik wist niet dat OV kaarten pas na 9 uur als kortingskaart gelden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |