quote:Whiskey Cocktailsaus
Benodigdheden
2 dl mayonaise
3 el tomatenketchup
1 el gembersiroop
1 el cognac
1 el whiskey
2 tl chilipoeder
0.5 tl cayennepeper
5 druppels citroensap
Bereiding:
Meng alle ingredienten door elkaar en laat de saus 1-2 uur trekken in de koelkast.
Mits ze goed en lekker bereid zijn en niet alleen gekookt met peen en juin en prei dan lust ik ze wel jaquote:Op donderdag 15 september 2005 00:05 schreef blackbully het volgende:
lust jij mosselen dan? lust ik wel weer een keer. :p
quote:Op donderdag 15 september 2005 12:37 schreef Coolfool het volgende:
Er is een heel mooi kookboek van B. Minnekeer met allemaal whiskey recepten.
[afbeelding]
Heb ik gekocht voor mijn vriend, hij houdt van koken, whiskey en lekker eten, dat was dus het perfecte cadeau!
Ongeveer 80 graden dacht ik. De alcohol kook je er eerder uit dan water, hoewel het er op lijkt dat er aardig wat achter blijft in het gerecht.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:04 schreef Chokeme het volgende:
Dat klinkt niet verkeerd![]()
Wat is het kookpunt van alcohol ?Lekker teut worden bij het eten
Ik zag de topicnaam in de topiclist staan en ik voelde hem aankomen, en ja hoorquote:Op woensdag 14 september 2005 16:58 schreef Kermit77 het volgende:
EEND MET WHISKEY Voor zes personen
Klinkt als een lekkere pastasuas iig, lekker simpel, alleen kaas en whisky.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:17 schreef Chielus het volgende:
men pakke een parmazanse kaas van ronde de 40 kilo,
men snijden deze horiontaal door de midden met een hete draad.
men pakke een soepleppel whiskey
men zet deze in de fik en giet dit voorzichtig op het midden van de kaas,
smelt daarmee in het midden van de kaas
Leg wat al dente gekookte spagetti op de kaas en vermeng de pasta met de gesmolten kaas.
kweet niet of t lekker is maar het zag er verdomde gaaf uit
Vrij goed dus, al is het voor verbetering vatbaarquote:
quote:Op woensdag 14 december 2005 14:17 schreef Chielus het volgende:
men pakke een parmazanse kaas van ronde de 40 kilo,
men snijden deze horiontaal door de midden met een hete draad.
men pakke een soepleppel whiskey
men zet deze in de fik en giet dit voorzichtig op het midden van de kaas,
smelt daarmee in het midden van de kaas
Leg wat al dente gekookte spagetti op de kaas en vermeng de pasta met de gesmolten kaas.
kweet niet of t lekker is maar het zag er verdomde gaaf uit
Relatief wel, maar dat moet je er mara voor over hebben.quote:Op woensdag 14 december 2005 18:13 schreef Lexie het volgende:
Is het niet een beetje duur om te koken met een single malt zoals in het eerste recept?
Er staat volgens mij nergens dat het een Derde Wereld-recept isquote:Op woensdag 14 december 2005 18:13 schreef Lexie het volgende:
Is het niet een beetje duur om te koken met een single malt zoals in het eerste recept?
Niet iedereen in Nederland is ook even rijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 18:17 schreef Doffy het volgende:
[..]
Er staat volgens mij nergens dat het een Derde Wereld-recept is
Er zijn wel andere mogelijkheden denk ik, maar Jack Daniels zou ik in geen geval gebruiken..quote:Op woensdag 14 december 2005 20:33 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Niet iedereen in Nederland is ook even rijk.. Zal een toch goedsmakende goedkopere whisky ook goed zijn? Natuurlijk is de kwaliteit minder maar als ik een fles Jack daniels heb bv, die niet duur is dus, ben ik ook blij. Of maakt het in gerechten echt veel uit?
Ik bedoel je kan het lekker maken of heel lekker, maar als dat al snel tientallen euro's scheelt zullenm toch veel mensen voor het eerste keizen lijkt me.
Vind je die wiskey niet lekker of is het geen goede wiskey voor in een gerecht?quote:Op woensdag 14 december 2005 20:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn wel andere mogelijkheden denk ik, maar Jack Daniels zou ik in geen geval gebruiken..
Hoeveel heb je dan nodig, een hele fles is mamelijk erg duur, maar als het zoals je zei een paar centiliter is is het niet duur...quote:Op woensdag 14 december 2005 20:48 schreef Doffy het volgende:
Er gaat ook echt geen whisky in van 100 euro de fles hoor. Het recept dat hierboven staat maakt gebruik van Clynelish, en een fles daarvan kost 37,95. Maar die ga ik niet gebruiken, want ik ga geen fles kopen voor alleen een paar centiliters in wat roomijs. Dus het wordt waarschijnlijk Glenmorangie 10yr 57.6%; heb ik toch al staan.
Nou, het wordt geen whisky-soep hoor. Er moet 100ml in het roomijs, op 1 liter melk. Relatief veel, dus, omdat je daarmee dus ook zo'n 900ml ijs overhoudt.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:57 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoeveel heb je dan nodig, een hele fles is mamelijk erg duur, maar als het zoals je zei een paar centiliter is is het niet duur...
In het recept in de OP staan zeg maar geen hoeveelheden enzo.
Idd, dat zeker maar hoe smaakt het?quote:Op donderdag 15 december 2005 19:23 schreef Doffy het volgende:
Oef, fusion hoor!
Oosters, whisky, tonijn, risotto...
Ik vond het verrassend goed smaken.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, dat zeker maar hoe smaakt het?![]()
Stilton met port?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:35 schreef brrrrrrt het volgende:
toevallig liep ik een paar weken geleden door de AH (!!) achter het paleis op de Dam en daar stonden dus een paar kazen met omgekeerde drankflessen erin... ik zo vragen wat het was zeiden ze ja dat is sherrykaas of portkaas of joost mag weten wat.
Enfin over een paar weken ofzo moest ik nog maar eens terugkomen want dan was het klaar en zouden ze het verkopen.
Jammer alleen dat ik geen kaas lus... ghehe
Kan je helaas niet helpen maar ben wel nieuwsgierig naar die kaasboer in Delft!quote:Op woensdag 28 december 2005 13:24 schreef arithaterhorst het volgende:
Beetje offtopic misschien, maar het gaat wel over whiskey.
Toen wij nog in delft woonden was daar een kaasboer die whiskeykaas had. Dat was oude kaas, waar een paar jaar lang een fles whiskey ondersteboven in had gestaan. De kaas was dus doordrenkt met whiskey en onwijs lekker.![]()
![]()
![]()
Nu wonen wij aan de andere kant van het land, en heb dat niet meer kunnen vinden. Weet iemand een kaasboer die dit verkoopt? (wonen in Dronten, werken in Amstelveen).
Ik liep er altijd gewoon heen, en heb maar 2 maanden in Delft gewoond, dus zeker weet ik het niet zo vanaf de gouden gids. Maar ik denk (weet bijna zeker) deze:quote:Op woensdag 28 december 2005 15:35 schreef rashudo het volgende:
[..]
Kan je helaas niet helpen maar ben wel nieuwsgierig naar die kaasboer in Delft!
quote:Op woensdag 28 december 2005 13:35 schreef brrrrrrt het volgende:
toevallig liep ik een paar weken geleden door de AH (!!) achter het paleis op de Dam en daar stonden dus een paar kazen met omgekeerde drankflessen erin... ik zo vragen wat het was zeiden ze ja dat is sherrykaas of portkaas of joost mag weten wat.
Enfin over een paar weken ofzo moest ik nog maar eens terugkomen want dan was het klaar en zouden ze het verkopen.
Jammer alleen dat ik geen kaas lus... ghehe
Ja die ken ik erg goed.. niet omdat ik er ooit binnen geweest ben, maar als je langsloopt hangt er een gigantische kaasluchtquote:Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ik liep er altijd gewoon heen, en heb maar 2 maanden in Delft gewoond, dus zeker weet ik het niet zo vanaf de gouden gids. Maar ik denk (weet bijna zeker) deze:
Verkade & Jacques
Brab Turfmarkt 75
2611CM Delft
Tel: 015-2138204
Het was zo'n delicatessezaak, waar ze kaas en wijn etc verkochten.
En, al dronken van de whiskey kaas met whiskey ernaast?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:48 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ja die ken ik erg goed.. niet omdat ik er ooit binnen geweest ben, maar als je langsloopt hangt er een gigantische kaasluchtIk zal eens bij ze gaan kijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |