Roda zal niet onderin blijven hangen, denk eerder dat Roda in de middenmoot eindigd, en dat er spelers met aflopende contracten mogen optfyfen!quote:Op woensdag 14 september 2005 16:01 schreef Deetch het volgende:
RBC, Groningen, Sparta, Roda, Heracles
Zelf lukte jullie dat nooit echt om RBC eruit te houdenquote:Op woensdag 14 september 2005 16:12 schreef Yeahinho het volgende:
RBC eruit hoop (en denk) ik. Had al jaren eerder moeten gebeuren.
Playoffs spelen denk ik Sparta en (toch) Heracles.
Hij bedoeld nacompetitiequote:Op woensdag 14 september 2005 16:18 schreef H.Flick het volgende:
Playoffs, dat is plaats 2 t/m 8 toch? Dat zie ik zowel Sparta als Heracles niet halen
16. ADO
17. Willem II
18. RBC
quote:
Tegenhanger van de Gatorade League.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat is trouwens de Amstel Eredivisie?
hahaha sorry hoor maar ik zie NEC toch vele malen liever in de eredivisie dan Heracles....quote:Op woensdag 14 september 2005 20:33 schreef Bananenman het volgende:
RBC mag opdonderen van mij, graag zelfs. Sparta en Heracles moeten er echt inblijven, leuke clubs en leuke tripjes
Verder mag NEC ofzo wel degraderen van mij. Of RKC. Zulk soort clubs. Alleen gebeurt dat niet. Maar hé, hopen mag he.
Wellicht... Maar misschien na een paar jaartjes Eredivisie....quote:Op donderdag 15 september 2005 07:58 schreef spurs het volgende:
[..]
hahaha sorry hoor maar ik zie NEC toch vele malen liever in de eredivisie dan Heracles....
NEC heeft een toch echt grotere achterban!
RKC degradeert sowieso niet. Ze zijn te groot om te degraderen, maar aan de andere kant zijn ze waarschijnlijk te klein om Europees voetbal te halen. Maar de supporters van RKC blijven hun club trouw. En het maakte ook niet uit hoeveel spelers RKC kwijtraakte, deze kleine club is nog steeds een van de schoolvoorbeelden in de eredivisie (zelfs Vitesse komt niet in de buurt van deze vergelijking, maar dat terzijde).quote:Op woensdag 14 september 2005 20:33 schreef Bananenman het volgende:
RBC mag opdonderen van mij, graag zelfs. Sparta en Heracles moeten er echt inblijven, leuke clubs en leuke tripjes
Verder mag NEC ofzo wel degraderen van mij. Of RKC. Zulk soort clubs. Alleen gebeurt dat niet. Maar hé, hopen mag he.
a) Hoezo is RKC groot? Volgens mij zijn ze nog steeds niet veel groter dan een flinke amateurvereniging....quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
RKC degradeert sowieso niet. Ze zijn te groot om te degraderen, maar aan de andere kant zijn ze waarschijnlijk te klein om Europees voetbal te halen. Maar de supporters van RKC blijven hun club trouw. En het maakte ook niet uit hoeveel spelers RKC kwijtraakte, deze kleine club is nog steeds een van de schoolvoorbeelden in de eredivisie (zelfs Vitesse komt niet in de buurt van deze vergelijking, maar dat terzijde).
Naast RBC, de gedoodverfde degradatiekandidaat, weet ik niemand meer.
RKC heeft haar zaakjes toch aardig voor mekaar en speelt zich elk seizoen mooi op tijd veilig en hoeft de laatste jaren nooit meer te vrezen voor degradatie. Ook nu hebben ze weer een prima team samengesteld en zijn ze goed gestart. Ik zie ze echt niet degraderen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
a) Hoezo is RKC groot? Volgens mij zijn ze nog steeds niet veel groter dan een flinke amateurvereniging....
b) Hoezo is RKC een schoolvoorbeeld, en dan met name op welk vlak? Met minimale aanhang, grootte en middelen zo hoog mogelijk eindigen? Maar wat heeft Vitesse daar dan mee te maken? Met andere woorden: waar heb je het in God's naam over?
Ik ben het helemaal met je eens, maar in hoeverre is dit een antwoord op één van mijn vragen?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
RKC heeft haar zaakjes toch aardig voor mekaar en speelt zich elk seizoen mooi op tijd veilig en hoeft de laatste jaren nooit meer te vrezen voor degradatie. Ook nu hebben ze weer een prima team samengesteld en zijn ze goed gestart. Ik zie ze echt niet degraderen.
Het beleid bij een club als RKC is echt wel prima te noemen. Even afwachten of dat zo blijft nu Marcel Brands weg is, maar ze hebben het stukken beter gedaan dan clubs als FC Groningen, NAC of Willem II.
Op jouw eerdere opmerkingen dat RKC overbodig is en dat het een soort van amateurvereniging is.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, maar in hoeverre is dit een antwoord op één van mijn vragen?
Daar blijf ik bij. Het is een kleintje die gewoon al een aantal jaren de boel goed op orde heeft, maar dat maakt het voor mij nog geen volwaardige Eredivisieclub, daar komen ook dingen als supporters bij kijken... Niets dan hulde voor RKC, maar ik zie liever andere clubs in hun plaats.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Op jouw eerdere opmerkingen dat RKC overbodig is en dat het een soort van amateurvereniging is.
Welke clubs dan? RKC speelt al jaren aan 'n stuk Eredivisie en heeft zich in die tijd goed ontwikkeld. Ze komen vrijwel nooit meer in degradatieproblemen, in tegenstelling tot clubs met een veel grotere achterban zoals ADO Den Haag, FC Groningen of De Graafschap.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar blijf ik bij. Het is een kleintje die gewoon al een aantal jaren de boel goed op orde heeft, maar dat maakt het voor mij nog geen volwaardige Eredivisieclub, daar komen ook dingen als supporters bij kijken... Niets dan hulde voor RKC, maar ik zie liever andere clubs in hun plaats.
Tsss... hopen dat kleine clubjes die itt grotere clubs met veel geld toch ieder seizoen het weer waarmaken om hun hoofd boven water te houdenquote:Op woensdag 14 september 2005 20:33 schreef Bananenman het volgende:
Of RKC. Zulk soort clubs. Alleen gebeurt dat niet.
Wat moet een club in hemelsnaam meer doen dan mooi voetbal spelen en vele seizoenen achter elkaar stabiel in de middenmoot eindigen met uitschieters richting Europees voetbal om in jouw optiek een volwaardige Eredivisieclub te zijn?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar blijf ik bij. Het is een kleintje die gewoon al een aantal jaren de boel goed op orde heeft, maar dat maakt het voor mij nog geen volwaardige Eredivisieclub,
Dat ontken ik ook niet, maar ik zie clubs met een fatoenlijke achterban als Grunn en Graafschap ( Ik wil Den Haag hier nou niet echt toe rekenen ) gewoon liever. Wat heb je nou aan clubs zonder historie, zonder leuke supporters, zonder fatsoenlijke stad of achterland die als grijze muis meespelen. Wel hun puntjes pakken maar meer ook niet. Het doet mij i.i.g. helemaal niets.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Welke clubs dan? RKC speelt al jaren aan 'n stuk Eredivisie en heeft zich in die tijd goed ontwikkeld. Ze komen vrijwel nooit meer in degradatieproblemen, in tegenstelling tot clubs met een veel grotere achterban zoals ADO Den Haag, FC Groningen of De Graafschap.
Ok.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:38 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Wat moet een club in hemelsnaam meer doen dan mooi voetbal spelen en vele seizoenen achter elkaar stabiel in de middenmoot eindigen met uitschieters richting Europees voetbal om in jouw optiek een volwaardige Eredivisieclub te zijn?
'dingen als meer supporters hebben'...? Wat een absolute onzin zeg
Dat vroeg ik me tijdens m'n vorige reply ook af.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vraag me af welke clubs er dan wel in de Eredivisie thuishoren. Het verschil tussen de Eredivisie en de GGD is reuzengroot. Geen enkele club uit de GGD zou dit seizoen goed mee kunnen draaien in de Eredivisie.
RKC speelt leuk voetbal, dan vind ik een bende ploeteraars als De Graafschap eerder een grijze muis. Die club zul je de eerste jaren ook niet meer op het hoogste niveau zien. Ze zijn zowat bankroet en hebben een enorm matig elftal. FC Groningen speelt Eredivisie en ADO Den Haag ook. Blijft de vraag openstaan welke clubs in de Eredivisie niet overbodig zouden zijn....quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar ik zie clubs met een fatoenlijke achterban als Grunn en Graafschap ( Ik wil Den Haag hier nou niet echt toe rekenen ) gewoon liever. Wat heb je nou aan clubs zonder historie, zonder leuke supporters, zonder fatsoenlijke stad of achterland die als grijze muis meespelen. Wel hun puntjes pakken maar meer ook niet. Het doet mij i.i.g. helemaal niets.
Ja sorry hoor maar jouw beargumentatie waarom RKC geen volwaardige eredivisieclub zou zijn is gewoon ronduit belachelijk. Dat jijzelf niks met Waalwijk of Rkc hebt is een ding maar om te beweren dat RKC daardoor niet in de Eredivisie thuishoort is ridicuul.quote:
VVV speelde leuk voetbal, maar ik betwijfel of ze mee zouden kunnen. Dan moet het elftal echt flink versterkt worden want nu zijn ze echt te licht.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me tijdens m'n vorige reply ook af.Alleen het VVV van vorig jaar wat echt indruk op me heeft gemaakt zou waarschijnlijk meekunnen.
Ik hoop zelfs dat er zo'n club uitvliegt,niet dat ik iets tegen clubs hebben die er al 10 jaar inspelen maar gewoon puur voor de afwisseling.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:44 schreef Stpan het volgende:
Overigens verwacht ik dit seizoen dat er toch een club die al 10 jaar eredivisie speelt het moeilijk zal krijgen. NEC of Willem II ofzo.
Ja sorry hoor, maar voetbal is voor mij niet rationeel. Voetbal is voor mij passie, gezelligheid, sfeer, vrijdagavonden met je vrienden feesten en janken en voor lul gezet worden door Volendamse vissers. Voetbal is voor mij niet tien keer stil 0-0 spelen met slecht voetbal en je kwalificeren voor de 2e CL ronde. Voetbal is om 8 uur 's ochtends met m'n jeugdelftal en beste vrienden plezier hebben en proberen een (zwaluwen)toernooi te winnen. En RKC valt totaal niet in mijn voetbal plaatje. Misschien een hiaat in mijn ontwikkeling of wat dan ook, maar dát is voetbal voor me en niet met een saai kutclubje een paar seizoenen geruisloos meedraaien.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:43 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar jouw beargumentatie waarom RKC geen volwaardige eredivisieclub zou zijn is gewoon ronduit belachelijk. Dat jijzelf niks met Waalwijk of Rkc hebt is een ding maar om te beweren dat RKC daardoor niet in de Eredivisie thuishoort is gewoon ridicuul.
RKC speelt gewoon al jaren leuk voetbal, komt rond met een minimale begroting en kiest bewust voor een gezonde financiele situatie en heeft daar vaak een stapje terug voor moeten doen itt tot vele andere clubs die toch wel weer steun kregen van hun gemeenten.
RKC verdient het gewoon Eredivisie te spelen, punt.
Entourage is meer dan publiek alleen, of sfeer, Heerenveen en Willem II hebben Europees gespeeld en ook aardige toeschouwers aantallen. Ik vind het leuk om daar stiekem een puntje te pakken met mijn club. En ondanks dat RKC het al jaren goed doet, vind ik een overwinning niet meer dan terecht tegen ze. Ik heb er gewoon niets mee, niets tegen, het is zo............saai?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als het gaat om entourage dan kunnen clubs als Ajax en Heerenveen ook wel naar de 1e divisie. Jemig, wat een enorm dooie boel daar op de tribune. Met name in Heerenveen.
Ik vraag me ook af of pakweg VVV gezelliger is dan RKC Waalwijk en meer sfeer weet te leveren.
Ik denk dat Willem II het heel lastig gaat krijgen.
Heracles doet het aardig. Clubs als NEC en Willem II hebben al jaren niet meer voor iets leuks gezorgd. Sinds het vertrek van Adriaanse staat me geen enkele samenvatting die niet slaapverwekkend was bij van Willem II.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:47 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik hoop zelfs dat er zo'n club uitvliegt,niet dat ik iets tegen clubs hebben die er al 10 jaar inspelen maar gewoon puur voor de afwisseling.
Laat er maar een promovendus,of meer,inblijven,Sparta of Heracles,waar ik overigens ook totaal niets mee heb.
Helaas zullen we het nooit weten, maar ik denk dat júíst met het voetbal wat ze speelden VVV veel punten gepakt zou hebben.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
VVV speelde leuk voetbal, maar ik betwijfel of ze mee zouden kunnen. Dan moet het elftal echt flink versterkt worden want nu zijn ze echt te licht.
Sinds het vertrek van Adriaanse heeft Willem II nauwelijks nog wat gepresteerd. Door een gelukkige loting mogen ze meedoen aan de UEFA Cup, maar net zoals Heerenveen zijn ze al zo goed als uitgeschakeld na 90 minuten voetballen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:49 schreef Stpan het volgende:
[..]
Entourage is meer dan publiek alleen, of sfeer, Heerenveen en Willem II hebben Europees gespeeld en ook aardige toeschouwers aantallen. Ik vind het leuk om daar stiekem een puntje te pakken met mijn club. En ondanks dat RKC het al jaren goed doet, vind ik een overwinning niet meer dan terecht tegen ze. Ik heb er gewoon niets mee, niets tegen, het is zo............saai?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |