Nu Heracles wonder boven wonder iedereen doet verbazen met prima resulaten is het nog maar de vraag wie er gaat degraderen.
Mijn persoonlijke gok op de laatste drie:
16. Willem II
17. Sparta
18. RBC
Andere kandidaten: NEC en ADO Den haag.
Willem II was vorig jaar al vrij matig, en dit jaar niet beter. Ze hebben een jonge prima trainer, maar dat lijkt al een tijdje niet genoeg. Goede voetballers vertrokken massaal naar Alkmaar, en er kwam bitter weinig voor terug.
Sparta is een leuke club, en ik hoop dat ze overleven, maar het zal zeker zeer zwaar worden. Hun verrassende overwinning op Groningen was een opsteker, maar of dat genoeg is? Ze hebben in elk geval de meest behoudende trainer van het land.
RBC heb ik dit jaar twee keer in het echt zien spelen, en op basis van die stadionbezoekjes, en wat ik van ze op TV zie kom ik tot de conclusie dat deze ploeg het zelfs in de eerste divisie met moeite zich bij de eerste tien zou kunnen plaatsen. Weinig goede voetballers. De spelers die iets kunnen zijn huurlingen, dus dat geeft weinig hoop voor de toekomst. De ploeg speelt zonder fantasie, en gaat waarschijnlijk ten onder aan gebrek aan talent. Jammer, want RBC heeft enkele leuke seizoenen gehad in de hoogste afdeling.
Voor jullie jouw eigen voorspellingen gaan posten: dit is geen dis-topic, dus niet gaan posten dat Feyenoord of PSV gaan degraderen omdat je Ajax fan bent, of een club helemaal gaan afzeiken omdat je er toevallig een hekel aan hebt.
Castel di Sangro per sempre!