eigenlijk toch wel mooi dat je door de ander de kans krijgt om te leren een partner te zoeken die beter bij je past. want ik denk dat ik het zelf nooit uitgemaakt zou hebben en achteraf had ik dat wel moeten doen.quote:op woensdag 28 september 2005 19:06 schreef viperdesign het volgende:
dat werkt wel het makkelijkste. bij mij wordt het gevoel ook steeds minder. heb niet eens meer de behoefte aan een knuffel of iets dergelijks. ze is gewoon niet (meer?) wat ik zoek.
op je bek gaan is niet leuk, maar zeker weten wel de beste manier om te leren hoe t wel moetquote:op woensdag 28 september 2005 19:16 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
eigenlijk toch wel mooi dat je door de ander de kans krijgt om te leren een partner te zoeken die beter bij je past. want ik denk dat ik het zelf nooit uitgemaakt zou hebben en achteraf had ik dat wel moeten doen.
in de volgende relatie ga ik in ieder geval wel beter nadenken of de ander nou echt degene is die goed bij me past.
ik vond het allemaal wel welletjes toen we nog wat hadden. eigenlijk had ik al veel eerder op zoek moeten gaan naar vervanging, i.p.v. me aan haar vast klampen. dat heeft me toch ff goed de das omgedaan. daar leer je van naar mijn idee. ik heb wel vaker het idee dat ik altijd eerst alle mogelijke foute combinaties moet uitzoeken en uitproberen voordat ik de goede kies.quote:op woensdag 28 september 2005 19:16 schreef partyyboyy het volgende:
eigenlijk toch wel mooi dat je door de ander de kans krijgt om te leren een partner te zoeken die beter bij je past. want ik denk dat ik het zelf nooit uitgemaakt zou hebben en achteraf had ik dat wel moeten doen.
als ik er geen goed gevoel over heb en het bevalt me nog, ga ik toch voorzichtig verder kijken. misschien niet helemaal politiek correct maar zoiets gebeurd me niet nog een keer.quote:in de volgende relatie ga ik in ieder geval wel beter nadenken of de ander nou echt degene is die goed bij me past.
ik wel, uiteindelijk. heb erg vaak aangegeven dat ik het niet meer trok en dat als er niets zou veranderen ik het over x weken/maanden zou uitmaken. 21 juni was m'n deadline. dus eigenlijk moet ik niet zo zeuren.quote:op woensdag 28 september 2005 19:16 schreef partyyboyy het volgende:
want ik denk dat ik het zelf nooit uitgemaakt zou hebben en achteraf had ik dat wel moeten doen.
wat wil je nou eigenlijk viper? dat het weer goedkomt ofzo?quote:op donderdag 29 september 2005 19:18 schreef viperdesign het volgende:
net met m'n ex naar de winkel geweest. was wel gezellig. ze moest alleen steeds glimlachen, zonder aanwijsbare reden. ze was erg behulpzaam, pakte steeds producten voor me zonder dat ik erom moest vragen.. kreeg bijna een hartaanval.
.
nou ja, die kreeg ik al toen ze vroeg of ik nog iets uit de stad moest hebben.. had ik niet verwacht. maar later zijn we dus toch samen maar die kant op gegaan.
goedkomt op relationeel gebied? nee, dat is niet mijn uitgangspunt. ik wil dat ze gelukkig is, meer niet. en ik weet dat ze niet zo lekker in haar vel zit dus probeer ik haar zoveel mogelijk te helpen. met wat dan ook.quote:op donderdag 29 september 2005 19:59 schreef tomek het volgende:
wat wil je nou eigenlijk viper? dat het weer goedkomt ofzo?
je hebt het in ieder geval goed op een rijtje meis.quote:op donderdag 29 september 2005 20:45 schreef laila81 het volgende:
thanks!quote:op donderdag 29 september 2005 21:23 schreef viperdesign het volgende:
[..]
je hebt het in ieder geval goed op een rijtje meis..
been there, moved on.quote:op donderdag 29 september 2005 21:32 schreef laila81 het volgende:
ik ben er nog niet helemaal maar als het mij lukt om zo ver te komen, moet het jou ook lukken
excuse me, was in de war met andere deelnemer van dit forum!quote:op donderdag 29 september 2005 21:37 schreef viperdesign het volgende:
[..]
been there, moved on..
next chapter please.
toch vind ik dat je es wat meer tijd moet stoppen in dingen met toekomst, in plaats van onwijs veel tijd in het verleden te stoppen.. ook al voelt t nog vertrouwd enzo. vrienden blijven is goed, maar een beetje afstand nemen, en vooral, niet meer altijd voor der klaarstaan is ook belangrijk. nu gun je haar al het positieve van toen jullie samen waren, maar krijg je er nix meer voor terug. ik heb het idee dat je je onbewust toch een ebetje aan een lijntje laat houden, hou hard je ook loopt te roepen dat dat niet t geval is. je bent niet haar klusjesman, niet haar garage, niet haar schouder om op te huilen. die tijd is over, als ze zo graag dat had gewild, dan had ze daar maar eenduidig voor meoten kiezen.. met uitmaken raak je de vervelende dingen kwijt, waardoor je het uit wil hebben. je moet echter wel duidelijk maken dat de positieve aspecten ook verdwijnen.quote:op donderdag 29 september 2005 21:21 schreef viperdesign het volgende:
[..]
goedkomt op relationeel gebied? nee, dat is niet mijn uitgangspunt. ik wil dat ze gelukkig is, meer niet. en ik weet dat ze niet zo lekker in haar vel zit dus probeer ik haar zoveel mogelijk te helpen. met wat dan ook.
zo lang je nog gevoel voor die persoon hebt, is geen/weinig contact het beste denk ik. je kan elkaar pas weer als vrienden zien, op moment dat je gevoel daarmee instemt. dat moment komt uiteindelijk na verloop van tijd vanzelf, zodat je hem weer kan zien, zonder je kut te voelen naderhand.quote:op donderdag 29 september 2005 20:45 schreef laila81 het volgende:
paar maanden geleden heb ik eindelijk de stap genomen en het uitgemaakt na een relatie van bijna 6 jaar, doordat het niet meer werkte van mij kant en omdat ik wist dat hij mij toch niet gelukkig ging maken. ik houd nog steeds zielsveel van hem, maar als het niet werkt dan werkt het niet.
ondanks dat ik het zelf uit heb gemaakt, blijf ik een bepaalde zwakte voor hem hebben en met contact blijf je toch weer 'hangen'. geen contact is volgens mij echt de beste oplossing....als ik hem niet spreek of zie gaat het goed met mij (totdat ik hem ergens tegen kom of als hij mij belt). tuurlijk vind ik helemaal geen contact ook moeilijk want ben ook nieuwsgierig hoe het met hem gaat, maar uiteindelijk is het beter voor mijzelf om geen contact te hebben.
tijd heelt alle wonden zeggen ze, en dat is volgens mij met het loslaten van je ex echt zo!
wat bij mij helpt en geholpen heeft is om mijzelf af te vragen als ik het 'ik mis je' gevoel heb, of ik hem dan echt mis of gewoon iemand mis?! en ook niet alleen aan de leuke dingen maar ook aan de slechte dingen te denken van deze relatie..
no problem.quote:op donderdag 29 september 2005 21:44 schreef laila81 het volgende:
excuse me, was in de war met andere deelnemer van dit forum!
vrees dat het gevoel voor die persoon nooit over zal gaan...heb mij er al bij neergelegd dat wij nooit vrienden kunnen zijn..quote:op donderdag 29 september 2005 21:59 schreef lexcorp het volgende:
[..]
zo lang je nog gevoel voor die persoon hebt, is geen/weinig contact het beste denk ik. je kan elkaar pas weer als vrienden zien, op moment dat je gevoel daarmee instemt. dat moment komt uiteindelijk na verloop van tijd vanzelf, zodat je hem weer kan zien, zonder je kut te voelen naderhand.
en nee, ik ben ook geen held in t opvolgen van mijn eigen adviezen.. ik leer graag door zelf hard op me bek te gaan
dat lijkt me echt een hele moeilijke beslissing om te nemen. ik zou het niet kunnen.quote:op donderdag 29 september 2005 22:09 schreef laila81 het volgende:
[..]
vrees dat het gevoel voor die persoon nooit over zal gaan...heb mij er al bij neergelegd dat wij nooit vrienden kunnen zijn..
ik stop ook zeker tijd in de toekomst, maar dat betekent niet dat ik haar laat vallen. en ik krijg er inderdaad niets voor terug, maar dat geeft niet. daar gaat het me ook niet om. het gaat me om haar, niet om mezelf.quote:op donderdag 29 september 2005 21:56 schreef lexcorp het volgende:
toch vind ik dat je es wat meer tijd moet stoppen in dingen met toekomst, in plaats van onwijs veel tijd in het verleden te stoppen.. ook al voelt t nog vertrouwd enzo. vrienden blijven is goed, maar een beetje afstand nemen, en vooral, niet meer altijd voor der klaarstaan is ook belangrijk. nu gun je haar al het positieve van toen jullie samen waren, maar krijg je er nix meer voor terug. ik heb het idee dat je je onbewust toch een ebetje aan een lijntje laat houden, hou hard je ook loopt te roepen dat dat niet t geval is. je bent niet haar klusjesman, niet haar garage, niet haar schouder om op te huilen. die tijd is over, als ze zo graag dat had gewild, dan had ze daar maar eenduidig voor meoten kiezen.. met uitmaken raak je de vervelende dingen kwijt, waardoor je het uit wil hebben. je moet echter wel duidelijk maken dat de positieve aspecten ook verdwijnen.
is ook echt een hele moeilijke beslissing. ik zou heel graag vrienden met hem willen zijn maar ik weet al uit de nodige ervaring dat ik en hij dat niet kunnen. uiteindelijk zal de vriendschap van beide kanten niet werken. in mijn relatie waren we ook meer als gewone vrienden, we waren echte maatjes dus begrijp wat je bedoelt.quote:op donderdag 29 september 2005 22:29 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
dat lijkt me echt een hele moeilijke beslissing om te nemen. ik zou het niet kunnen.
nu heb ik het gevoel dat ik toch wel zeker vrienden wil blijven. anders zou ik me echt kut gaan voelen. niet om haar terug te krijgen, maar gewoon omdat we in onze relatie al meer gewoon vrienden geworden waren.
dat dacht ik in eerste instantie ook, maar het lukt me gelukkig(?) toch. kan ook zijn omdat de liefde langzaam maar zeker wegebt, maar toch.quote:op donderdag 29 september 2005 22:36 schreef laila81 het volgende:
ik zou heel graag vrienden met hem willen zijn maar ik weet al uit de nodige ervaring dat ik en hij dat niet kunnen.
ja wij waren ook echte maatjes. deden echt superveel met elkaar samen en we hadden de grootste lol. en dat kan toch ook nog steeds zonder relatie. hoewel ik het nu een beetje tegenhoud, omdat ik niet alleen het positieve aan haar ga geven. ze moet inzien dat dat nu ook voor een groot deel voorbij is.quote:op donderdag 29 september 2005 22:36 schreef laila81 het volgende:
[..]
is ook echt een hele moeilijke beslissing. ik zou heel graag vrienden met hem willen zijn maar ik weet al uit de nodige ervaring dat ik en hij dat niet kunnen. uiteindelijk zal de vriendschap van beide kanten niet werken. in mijn relatie waren we ook meer als gewone vrienden, we waren echte maatjes dus begrijp wat je bedoelt.
anders krjig je het probleem dat je alleen nog goed genoeg bent als zij zich kut voelt/verveelt etc.... dan moet je ook alleen moeite terugschenken op moment dat jij je verveelt en nix beters te doen heb.. de tijd van eenzijdig tijd maken voor de ander is voorbij. dat is in ieder geval mijn motto.quote:op donderdag 29 september 2005 23:30 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
ja wij waren ook echte maatjes. deden echt superveel met elkaar samen en we hadden de grootste lol. en dat kan toch ook nog steeds zonder relatie. hoewel ik het nu een beetje tegenhoud, omdat ik niet alleen het positieve aan haar ga geven. ze moet inzien dat dat nu ook voor een groot deel voorbij is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |