quote:Prima, lijkt me beter dan een fatwa.
ROTTERDAM - Drie organisaties hebben kandidaat-lijsttrekker Fortuyn van Leefbaar Nederland aangeklaagd wegens kwetsende en onnodig grievende uitlatingen over moslims en de islam. De aangifte is gedaan door de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond, de beweging Een ander Marokkaans geluid en de Rotterdamse antidiscriminatieraad Radar.De drie organisaties hebben zich geërgerd aan recente uitspraken van Fortuyn. In onder andere het Rotterdams Dagblad zei hij dat na de terreuraanslagen in de Verenigde Staten een koude oorlog tegen de islam onvermijdelijk is. Nederland moet zich naar zijn mening wapenen tegen de invloed van de islam, omdat daar de grootste bedreiging van de wereldvrede in schuilt.
De aangevers, die de hoofdofficier van justitie in Rotterdam schriftelijk in kennis hebben gesteld, achten deze uitlatingen in strijd met de antidiscriminatiebepalingen in het wetboek van strafrecht.
Omdat Fortuyn zijn mening in diverse media heeft geventileerd, is er volgens de organisaties sprake van een hetze tegen de islam en moslims. Dit gedrag noemen de aangevers onverantwoord, omdat na 11 september moslims steeds vaker het doelwit zijn van agressie en bedreigingen.
quote:Ja, hij's wel in het nieuws he.
Op donderdag 01 november 2001 17:35 schreef gelly het volgende:
driedubbel !
Nou, ik vind dat toekomstige kamerleden van onbesproken gedrag dienen te zijn. Dat is hij nu niet meer, dus DOOOOEEEEEIIII!!!
Ik vraag me trouwens af welke uitspraken ze precies bedoelen.
PS. Ik ben geen Fortuyn fan, ik denk dat hij een hersenloze haat tegen de Islam heeft.
Wat dat betreft moet er nog flink aan gewerkt worden voor Nederland een gecensureerde moslimstaat is. Toch leuk dat ze het proberen.
[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 01-11-2001 18:00]
Ik vind het sneu voor al die gemeentelijke Leefbaar xyz partijen (vul voor xyz een willekeurige gemeentenaam in) dat ze nu ineens geassocieerd worden met zo'n rechtse eikel als die Fortuin... gaat ze stemmen kosten denk ik.
Overigens.... ze wilden toch 10 zetels halen? In de laatste peiling die ik weet was het 3 geloof ik, en ik mag toch aannemen dat ze in de nieuwste peilingen inmiddels terug zijn gezakt naar 0 of lager....
quote:En zo gooien ze ook weer wat olie op een al aardig brandend vuurtje. En bereiken zo precies het tegenovergestelde van wat ze willen. Goed zo jongens.
Op donderdag 01 november 2001 17:57 schreef Berserker het volgende:
Ik geef ze geen schein van kans. Gelukkig hebben de rechters hier de vrijheid van mensingsuiting wel hoog in het vaandel staan.Wat dat betreft moet er nog flink gewerkt worden voor Nederland een gecensureerde moslimstaat is. Toch leuk dat ze het proberen.
quote:even kijken dit topic komt uit de media, is nieuws en actualiteit... tja waar zou het moeten staan? goh ik weet het echt niet.
Op donderdag 01 november 2001 18:01 schreef Doc het volgende:
Ik laat dit topic nu nog 24 uur open om te zorgen dat niet anderen dit topic weer openen in AN&M omdat ze ht hier niet zien staan, maar ik denk dat de discussie beter plaats kan vinden in het eerder geopende topic over dit onderwerp. De link daarnaartoe is al gegeven.
Snap niet waarom ze nu weer op Pim moeten reageren volgens mij stelt hij alleen een feit vast, koude oorlog tegen de islam en verder niets. Zonde van de overbelasting van het rechtssysteem weer.
begin steeds meer voor pim te voelen.
quote:Net zo onbesproken als Singh Varma zeker??
Op donderdag 01 november 2001 17:37 schreef links234 het volgende:[..]
Ja, hij's wel in het nieuws he.
Nou, ik vind dat toekomstige kamerleden van onbesproken gedrag dienen te zijn. Dat is hij nu niet meer, dus DOOOOEEEEEIIII!!!
PIM FOR PRESIDENT
quote:Verheug je maar niet. Zo gauw ben je niet van Pimmetje af
Op donderdag 01 november 2001 17:37 schreef links234 het volgende:[..]
Ja, hij's wel in het nieuws he.
quote:minstens, anders kun je haar ook wel terughalen tenslotte.
Op vrijdag 02 november 2001 19:03 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Net zo onbesproken als Singh Varma zeker??
quote:Fortuyn grossiert mijns inziens in ergerlijke uitspraken, maar dit werkt averechts. Laat die vent lekker politicus worden, met zijn emotionaliteit valt hij vanzelf door de mand. Daar hoeft geen rechter aan te pas te komen.
Op donderdag 01 november 2001 17:34 schreef links234 het volgende:
www.nu.nl
[..]
De drie organisaties hebben zich geërgerd aan recente uitspraken van Fortuyn.
quote:nou zal waarschijnlijk niet iets lukken tegen fortuyn maarreuh...
Op donderdag 01 november 2001 17:57 schreef Berserker het volgende:
Ik geef ze geen schijn van kans. Gelukkig hebben de rechters hier de vrijheid van mensingsuiting wel hoog in het vaandel staan.Wat dat betreft moet er nog flink aan gewerkt worden voor Nederland een gecensureerde moslimstaat is. Toch leuk dat ze het proberen.
In Amerika is vrijheid van mening en etc belangrijkste punt
Vandaar problemen van anti-geweer wetten enzo
In nederland is de belangrijkste regel toch geen onderscheid tussen mensen op basis van ras/kleur/geloof bla bla bla
Dus dit is een sterker punt dan vrijheid van meningsuiting
Maar tot nu toe vind ik zijn meningen nergens op slaan en snap best dat ik kwetsend is voor sommigen
ach....zie wel hoe dit afloopt
quote:hij maakt geen onderscheidt maar plaatst vraagtekens bij een bepaald geloof wat zichzelf in slecht daglicht plaatst door weinig te doen aan een paar extreme groepen. En als toekomstig beleidsmaker mag hij dan aangeven hoe hij dit maatschappelijke probleem wil oplossen.
Op vrijdag 02 november 2001 22:01 schreef TranQuil het volgende:
In nederland is de belangrijkste regel toch geen onderscheid tussen mensen op basis van ras/kleur/geloof bla bla blaDus dit is een sterker punt dan vrijheid van meningsuiting
Maar tot nu toe vind ik zijn meningen nergens op slaan en snap best dat ik kwetsend is voor sommigen
ach....zie wel hoe dit afloopt
Je kan als groep alles wel beledigend vinden, pim zou eerder een zaak hebben dan andersom, een boek wat tegen homo's is zou hij al kwetsend kunnen opvatten dus een geloof wat daar naar leeft ook.
imho is goddienst het slechtste wat de wereld overkomen is maar da's een andere discussie
quote:Oh maar ik heb niets over zijn schrijven enzo gezegd(ik heb meerdere stukjes van hem gelezen en tis wel duidelijk dat ie wat heeft tegen de islam en niet tegen het geloof(andere geloven inclusief))....ik bedoelde hiermee dat ze het dus waarschijnlijk hierop gaan gooien en dat discrimatie niet erg getolereerd wordt(Terecht!!)
Op vrijdag 02 november 2001 23:36 schreef fisico het volgende:[..]
hij maakt geen onderscheidt maar plaatst vraagtekens bij een bepaald geloof wat zichzelf in slecht daglicht plaatst door weinig te doen aan een paar extreme groepen. En als toekomstig beleidsmaker mag hij dan aangeven hoe hij dit maatschappelijke probleem wil oplossen.
Je kan als groep alles wel beledigend vinden, pim zou eerder een zaak hebben dan andersom, een boek wat tegen homo's is zou hij al kwetsend kunnen opvatten dus een geloof wat daar naar leeft ook.
imho is goddienst het slechtste wat de wereld overkomen is maar da's een andere discussie
BTW...geloof is niet het ergste wat de wereld is overkomen....wel het extremistische gedrag van sommigen
Doordat iedereen die z'n bek eens opentrekt onmiddelijk met een proces bedrijgd wordt zul je zien dat het vrijeheids van meningsuiten echt in gevaar komt!
quote:Er staat mij nog een collum bij van de heer Fortuyn waarbij hij zijn vraagtekens steld bij het homohuwelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |