abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2001 @ 17:34:30 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2061057
www.nu.nl
quote:
ROTTERDAM - Drie organisaties hebben kandidaat-lijsttrekker Fortuyn van Leefbaar Nederland aangeklaagd wegens kwetsende en onnodig grievende uitlatingen over moslims en de islam. De aangifte is gedaan door de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond, de beweging Een ander Marokkaans geluid en de Rotterdamse antidiscriminatieraad Radar.

De drie organisaties hebben zich geërgerd aan recente uitspraken van Fortuyn. In onder andere het Rotterdams Dagblad zei hij dat na de terreuraanslagen in de Verenigde Staten een koude oorlog tegen de islam onvermijdelijk is. Nederland moet zich naar zijn mening wapenen tegen de invloed van de islam, omdat daar de grootste bedreiging van de wereldvrede in schuilt.

De aangevers, die de hoofdofficier van justitie in Rotterdam schriftelijk in kennis hebben gesteld, achten deze uitlatingen in strijd met de antidiscriminatiebepalingen in het wetboek van strafrecht.

Omdat Fortuyn zijn mening in diverse media heeft geventileerd, is er volgens de organisaties sprake van een hetze tegen de islam en moslims. Dit gedrag noemen de aangevers onverantwoord, omdat na 11 september moslims steeds vaker het doelwit zijn van agressie en bedreigingen.

Prima, lijkt me beter dan een fatwa.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2061066
driedubbel !
  donderdag 1 november 2001 @ 17:37:39 #3
10188 links234
pi_2061085
quote:
Op donderdag 01 november 2001 17:35 schreef gelly het volgende:
driedubbel !
Ja, hij's wel in het nieuws he.

Nou, ik vind dat toekomstige kamerleden van onbesproken gedrag dienen te zijn. Dat is hij nu niet meer, dus DOOOOEEEEEIIII!!!

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2061162
Onbesproken gedrag betekent niet dat je precies hetzelfde hoeft aan te hangen als je politieke tegenstanders, dus dat is bullshit.

Ik vraag me trouwens af welke uitspraken ze precies bedoelen.

PS. Ik ben geen Fortuyn fan, ik denk dat hij een hersenloze haat tegen de Islam heeft.

pi_2061188
Hij zal zich rot lachen denk ik. Zijn positie wordt hierdoor alleen maar sterker natuurlijk. En helaas zien we na de VJV weer een, nee zelfs 3 organisaties die het nodig vinden tijd en geld te verspillen aan een hersenloze rechtzaak. Een kansloze oefening. Afijn het levert wel weer wat comic relief. Dank daarvoor.
pi_2061193
Ik geef ze geen schijn van kans. Gelukkig hebben de rechters hier de vrijheid van mensingsuiting wel hoog in het vaandel staan.

Wat dat betreft moet er nog flink aan gewerkt worden voor Nederland een gecensureerde moslimstaat is. Toch leuk dat ze het proberen.

[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 01-11-2001 18:00]

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  donderdag 1 november 2001 @ 17:59:05 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_2061203
Sterker? Hoezo?

Ik vind het sneu voor al die gemeentelijke Leefbaar xyz partijen (vul voor xyz een willekeurige gemeentenaam in) dat ze nu ineens geassocieerd worden met zo'n rechtse eikel als die Fortuin... gaat ze stemmen kosten denk ik.

Overigens.... ze wilden toch 10 zetels halen? In de laatste peiling die ik weet was het 3 geloof ik, en ik mag toch aannemen dat ze in de nieuwste peilingen inmiddels terug zijn gezakt naar 0 of lager....

pi_2061206
quote:
Op donderdag 01 november 2001 17:57 schreef Berserker het volgende:
Ik geef ze geen schein van kans. Gelukkig hebben de rechters hier de vrijheid van mensingsuiting wel hoog in het vaandel staan.

Wat dat betreft moet er nog flink gewerkt worden voor Nederland een gecensureerde moslimstaat is. Toch leuk dat ze het proberen.

En zo gooien ze ook weer wat olie op een al aardig brandend vuurtje. En bereiken zo precies het tegenovergestelde van wat ze willen. Goed zo jongens.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2001 @ 18:01:43 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2061211
Ik laat dit topic nu nog 24 uur open om te zorgen dat niet anderen dit topic weer openen in AN&M omdat ze ht hier niet zien staan, maar ik denk dat de discussie beter plaats kan vinden in het eerder geopende topic over dit onderwerp. De link daarnaartoe is al gegeven.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_2062629
quote:
Op donderdag 01 november 2001 18:01 schreef Doc het volgende:
Ik laat dit topic nu nog 24 uur open om te zorgen dat niet anderen dit topic weer openen in AN&M omdat ze ht hier niet zien staan, maar ik denk dat de discussie beter plaats kan vinden in het eerder geopende topic over dit onderwerp. De link daarnaartoe is al gegeven.
even kijken dit topic komt uit de media, is nieuws en actualiteit... tja waar zou het moeten staan? goh ik weet het echt niet.

Snap niet waarom ze nu weer op Pim moeten reageren volgens mij stelt hij alleen een feit vast, koude oorlog tegen de islam en verder niets. Zonde van de overbelasting van het rechtssysteem weer.

begin steeds meer voor pim te voelen.

pi_2069143
quote:
Op donderdag 01 november 2001 17:37 schreef links234 het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat toekomstige kamerleden van onbesproken gedrag dienen te zijn. Dat is hij nu niet meer, dus DOOOOEEEEEIIII!!!

Net zo onbesproken als Singh Varma zeker??

PIM FOR PRESIDENT

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  vrijdag 2 november 2001 @ 19:07:09 #13
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2069164
quote:
Op donderdag 01 november 2001 17:37 schreef links234 het volgende:

[..]

Verheug je maar niet. Zo gauw ben je niet van Pimmetje af
En onbesproken gedrag ? Ik kan me niet herinneren dat Pimmetje ooit iets heeft uitgehaald wat niet door de beugel kon.
Of je moet het uiten van je mening natuurlijk als een halsmisdrijf beschouwen. Maar dat maken we gelukkig allemaal samen uit en niet jij alleen. Democratie heet dat.
[b]Andersdenken hoeft niet, zélf denken wél.[/b][url] http://www.democrates.net[/url]
  vrijdag 2 november 2001 @ 19:16:49 #14
10188 links234
pi_2069221
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 19:03 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Net zo onbesproken als Singh Varma zeker??

minstens, anders kun je haar ook wel terughalen tenslotte.
pi_2069484
quote:
Op donderdag 01 november 2001 17:34 schreef links234 het volgende:
www.nu.nl
[..]
De drie organisaties hebben zich geërgerd aan recente uitspraken van Fortuyn.
Fortuyn grossiert mijns inziens in ergerlijke uitspraken, maar dit werkt averechts. Laat die vent lekker politicus worden, met zijn emotionaliteit valt hij vanzelf door de mand. Daar hoeft geen rechter aan te pas te komen.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_2070619
quote:
Op donderdag 01 november 2001 17:57 schreef Berserker het volgende:
Ik geef ze geen schijn van kans. Gelukkig hebben de rechters hier de vrijheid van mensingsuiting wel hoog in het vaandel staan.

Wat dat betreft moet er nog flink aan gewerkt worden voor Nederland een gecensureerde moslimstaat is. Toch leuk dat ze het proberen.

nou zal waarschijnlijk niet iets lukken tegen fortuyn maarreuh...

In Amerika is vrijheid van mening en etc belangrijkste punt
Vandaar problemen van anti-geweer wetten enzo

In nederland is de belangrijkste regel toch geen onderscheid tussen mensen op basis van ras/kleur/geloof bla bla bla

Dus dit is een sterker punt dan vrijheid van meningsuiting

Maar tot nu toe vind ik zijn meningen nergens op slaan en snap best dat ik kwetsend is voor sommigen
ach....zie wel hoe dit afloopt

vrijdag 2 november 2001 @ 22:38:31 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_2070841
ehm. okee
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2071496
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 22:01 schreef TranQuil het volgende:

In nederland is de belangrijkste regel toch geen onderscheid tussen mensen op basis van ras/kleur/geloof bla bla bla

Dus dit is een sterker punt dan vrijheid van meningsuiting

Maar tot nu toe vind ik zijn meningen nergens op slaan en snap best dat ik kwetsend is voor sommigen
ach....zie wel hoe dit afloopt

hij maakt geen onderscheidt maar plaatst vraagtekens bij een bepaald geloof wat zichzelf in slecht daglicht plaatst door weinig te doen aan een paar extreme groepen. En als toekomstig beleidsmaker mag hij dan aangeven hoe hij dit maatschappelijke probleem wil oplossen.

Je kan als groep alles wel beledigend vinden, pim zou eerder een zaak hebben dan andersom, een boek wat tegen homo's is zou hij al kwetsend kunnen opvatten dus een geloof wat daar naar leeft ook.

imho is goddienst het slechtste wat de wereld overkomen is maar da's een andere discussie

pi_2073864
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 23:36 schreef fisico het volgende:

[..]

hij maakt geen onderscheidt maar plaatst vraagtekens bij een bepaald geloof wat zichzelf in slecht daglicht plaatst door weinig te doen aan een paar extreme groepen. En als toekomstig beleidsmaker mag hij dan aangeven hoe hij dit maatschappelijke probleem wil oplossen.

Je kan als groep alles wel beledigend vinden, pim zou eerder een zaak hebben dan andersom, een boek wat tegen homo's is zou hij al kwetsend kunnen opvatten dus een geloof wat daar naar leeft ook.

imho is goddienst het slechtste wat de wereld overkomen is maar da's een andere discussie

Oh maar ik heb niets over zijn schrijven enzo gezegd(ik heb meerdere stukjes van hem gelezen en tis wel duidelijk dat ie wat heeft tegen de islam en niet tegen het geloof(andere geloven inclusief))....ik bedoelde hiermee dat ze het dus waarschijnlijk hierop gaan gooien en dat discrimatie niet erg getolereerd wordt(Terecht!!)

BTW...geloof is niet het ergste wat de wereld is overkomen....wel het extremistische gedrag van sommigen

pi_2073948
Kan dit $WDSAF$#^%ASFS nou eens ophouden! Ik begin het spuugzat te worden dat bij ieder kritische geluid over een van de "beschermde" groeperingen (moslims, homo's enz...) er onmiddelijk een onderzoekje wordt gestart door het OM (wat in deze staat voor Openbare Mening!).

Doordat iedereen die z'n bek eens opentrekt onmiddelijk met een proces bedrijgd wordt zul je zien dat het vrijeheids van meningsuiten echt in gevaar komt!

quote:
Er staat mij nog een collum bij van de heer Fortuyn waarbij hij zijn vraagtekens steld bij het homohuwelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')