Foy Lady, ook tofquote:Op donderdag 29 september 2005 22:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Foxy Lady is het geworden! Alleen kut dat ik van geen meter vibrato's kan spelen.
Hm.. probeer eens de guitar pro tab te downen, dan kun je het ook horen namelijk..quote:Op donderdag 29 september 2005 20:58 schreef NiteSpeed het volgende:
Kan iemand mij helpen met Radiohead trouwens. Ik wil Paranoid Android nou al anderhalf jaar leren (en dan bedoel ik dus verder dan 2 x de 8 aanslaan en verward zijn bij de transitie naar de 3) maar het lukte me tot nu toe totaal niet.
Ik heb het net weer opgepakt, en sommige stukjes heb ik nog wat moeite mee, ik g ebruik deze tab:
http://www.ultimate-guita(...)mputer_album_tab.htm
Leek mij wel redelijk betrouwbaar, deze tab (Op de zesjes op de A snaar na, volgens mij moeten ze op de E). Ik zoek dus eigenlijk tips voor de moeilijkste mainstream stukjes. Die scheurende solo leer ik een andere keer wel.
FILL 2
WTF @ mijn handen. Moet ik mijn pinkje gewoon enorm pijn doen of mag ik ook mijn ringvinger proberen te gebruiken?
Ok cool, en wat voor effecten gebruik je dan o.a.?quote:Op donderdag 29 september 2005 08:53 schreef -Dries- het volgende:
En ja Brentmeister ik speel ook. Vooral Exit Music, Lucky, en Knives Out speel ik graag
Ik speel ze akoestisch vriendquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:56 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ok cool, en wat voor effecten gebruik je dan o.a.?
There there![]()
of een power tab, is gratis. Moet je wel ook de gelijknamige software hebben power-tab.netquote:Op vrijdag 30 september 2005 10:03 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hm.. probeer eens de guitar pro tab te downen, dan kun je het ook horen namelijk..
guitar pro ook.... als je het op mijn manier doetquote:Op vrijdag 30 september 2005 19:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
of een power tab, is gratis. Moet je wel ook de gelijknamige software hebben power-tab.net
quote:Op woensdag 28 september 2005 18:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Haha, ongeveer precies dezelfde situatie als ik toen ik weer ging spelen. Als je nu toch al de motivatie hebt om te spelen en door de zure appel te bijten (veel oefenen) dan zou ik gewoon een leuke gitaar + amp kopen, en de rest komt vanzelf wel. aan dat ene jaartje les heb je meer dan je denkt (mensen die hun vingers op de frets leggen, en dat soort dingen) en daar kan je prima mee vooruit mits je oefent. Lessen, tja, dat komt evt later wel als je niet tevreden bent met je vooruitgang
IMO
Ik denk dat ik idd voor een leuke gitaar + amp ga. Maar dat model, aan wat voor 'n prijsklasse moet ik denken, of is dat model van verschillende merken?quote:Op woensdag 28 september 2005 18:33 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
kwa gitaar zal ik een les paul model kopen, aangezien green day, jimmy eat world, en sugercult daar op spelen... les is niet echt nodig vind ik, maar het is wel handig als iemand je een beetje op weg helpt. (vrienden etc)
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:59 schreef TeleluvR het volgende:
He Jorikjet, heb je al wat mooie foto's van je nieuwe squier?
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:59 schreef TeleluvR het volgende:
He Jorikjet, heb je al wat mooie foto's van je nieuwe squier?
Waanzinnig mooi ding, vooral die (onsubtiele) sunburst is waanzinnig!quote:Op zondag 2 oktober 2005 09:55 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
[afbeelding]
ben er ondertussen lekker aan gewend (geluid en speelbaarheid), en wil echt niks anders meer! hij past trouwens ook in de koffer van me les paul![]()
ik begrijp dat niet!!! ik bedoel; niks tegen jou, maar hoe kan iemand zo'n afgeragd oud ding mooi vinden???? Een oldtimer laat je toch ook niet wegroesten tot hij alleen maar nog vier banden heeft..... Deze gitaar is in staat van ontbinding man!!!!! Of heeft het er soms mee te maken dat menige "grootheid" ook op afgeragde telecasters speelt???quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Waanzinnig mooi ding, vooral die (onsubtiele) sunburst is waanzinnig!
Ziet er gewoon mooi geleefd uit. Ik vind gebruikte gitaren toch wel iets van karakter hebben. Gitaren uit de winkel met zo'n grote glanzende laklaag vind ik echt afschuwelijk!quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:54 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ik begrijp dat niet!!! ik bedoel; niks tegen jou, maar hoe kan iemand zo'n afgeragd oud ding mooi vinden???? Een oldtimer laat je toch ook niet wegroesten tot hij alleen maar nog vier banden heeft..... Deze gitaar is in staat van ontbinding man!!!!! Of heeft het er soms mee te maken dat menige "grootheid" ook op afgeragde telecasters speelt???
kwestie van smaak lijkt me, ik trek die hele ibanez collectie ook niet bijvoorbeeld...quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:54 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ik begrijp dat niet!!! ik bedoel; niks tegen jou, maar hoe kan iemand zo'n afgeragd oud ding mooi vinden???? Een oldtimer laat je toch ook niet wegroesten tot hij alleen maar nog vier banden heeft..... Deze gitaar is in staat van ontbinding man!!!!! Of heeft het er soms mee te maken dat menige "grootheid" ook op afgeragde telecasters speelt???
TLC, Tender Loving Care...quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:01 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
kwestie van smaak lijkt me, ik trek die hele ibanez collectie ook niet bijvoorbeeld...
oja, en teleluvr, TCL?
Precies... alleen dat eerste krasje/butsje doet pijn... Maar verder is het niet belangrijk, zolang het de bespeelbaarheid niet beinvloed!quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:10 schreef Jorikjet het volgende:
tja, een gitaar is een gebruiksvoorwerp, en mag er dus wel beetje 'versleten' uitzien. maar niet dat ik er slecht mee om ga ofzo, maar een krasje meer of minder maakt me niks uit.
De nek is bij een Les Paul toch altijd gelijmd of vergis ik me nou?quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef NiteSpeed het volgende:
Mijn veertig jaar oude Les Paul kopie doet het ook nog best aardig. Ook al is de nek erop gelijmd en is hij gescheurd bij de kabelingang
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |