abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30856756
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:58 schreef NRK het volgende:
hier een sample van mijn Randall RM100M top met Recto (dual rectifier) module.

http://members.home.nl/andy.stevens/sample.wav
Und?!
pi_30862404
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:04 schreef Jorikjet het volgende:
die rat distortion ken ik, maar ben er zelf niet echt zo gek van, aangezien het nogal een kille distortion is.
Mja, ik hoor ook ontzettend veel positieve dingen over dit pedaal. Ik heb em zelf nog nooit uitgeprobeerd dus dat ga ik binnenkort maar es doen. Tis natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent en waar je over speelt.
quote:
op deze pagina kun je trouwens ook zien wat johnny aan pedaaltjes gebruikt;
http://guitargeek.com/rigview/510/
Mooi, bedankt! Overigens ben ik ook geinteresseerd in eigen ervaringen (met effecten) bij het spelen van Radiohead nummers
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:56:33 #103
71333 BUG80
Stop making sense
pi_30862432
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef NRK het volgende:

[..]

Und?!
Tja, wat moet ik zeggen. Het klinkt als een Dual Rectifier.
pi_30862803
quote:

Waar heb je dit mee opgenomen?
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:15:32 #105
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_30864716
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:55 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Mja, ik hoor ook ontzettend veel positieve dingen over dit pedaal. Ik heb em zelf nog nooit uitgeprobeerd dus dat ga ik binnenkort maar es doen. Tis natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent en waar je over speelt.
is trouwens een mening van me. ik ben sowieso meer van een warme overdrive achtig iets
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30865281
quote:

misschien dat ik nogal werd afgelijd door die verschrikkelijke snare op de achtergrond hehe, maar ik vond het geluid niet echt veelzeggend.
pi_30877998
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef NRK het volgende:

[..]

Und?!
Ja ik vind het wél een mooi toontje
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_30937920
Mensen het is bijna zo ver: Ik ga een Gibson Les Paul kopen !!!!

Weet alleen nog niet of t een Classic word of een Studio of een Standard word moet nog ff in de winkel naar kijke wat beter is. Maar ik weet wel dat ie heel vet word

Woehoe

sorry ik ben te vrolijk ik weet t
......Signature-loos......
pi_30937939
En ik ben al blij met mijn Les Paul kloon van 70 euro .
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 26 september 2005 @ 11:01:12 #110
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_30938753
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:25 schreef Even het volgende:

Weet alleen nog niet of t een Classic word of een Studio of een Standard word moet nog ff in de winkel naar kijke wat beter is. Maar ik weet wel dat ie heel vet word

Woehoe

Custom!
  maandag 26 september 2005 @ 11:02:40 #111
71333 BUG80
Stop making sense
pi_30938784
quote:

Woehoe

Cool!
  maandag 26 september 2005 @ 11:03:13 #112
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_30938793
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Custom!

Supreme!
  maandag 26 september 2005 @ 11:35:46 #113
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30939497
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Custom!

[ Bericht 2% gewijzigd door Svyatagor op 26-09-2005 11:43:19 ]
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 26 september 2005 @ 11:52:12 #114
98135 TeleluvR
pi_30939856
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:35 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

De ultieme gitaar, na de telecaster natuurlijk!
  maandag 26 september 2005 @ 12:25:52 #115
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30940756
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:52 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

De ultieme gitaar, na de telecaster natuurlijk!
Tele's zijn ook wel okay.
Maar nothing beats een loodzware LP Custom
Check mijn band Glorybox
pi_30941354

Nieuwe muur .
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 26 september 2005 @ 13:01:00 #117
47781 Jorikjet
pi_30941466
quote:

Woehoe

ik zou voor de standard gaan! tweede keus een studio
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30948758
Ja ik weet nog niet precies moet dr goed overnadenken en goed vergelijken (is nogal rib uit mn lijf achtig aankoopje ) Dus ik weet nog niet waneer en welke ik ga kopen.. Ik denk de goedkoopste ( Ik ga dr vanuit dat dat ook kwaliteit spul is )

Heb ook geen id wat de verschillen eigelijk zijn
  maandag 26 september 2005 @ 19:17:01 #119
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_30949792
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:48 schreef Even het volgende:
Ja ik weet nog niet precies moet dr goed overnadenken en goed vergelijken (is nogal rib uit mn lijf achtig aankoopje ) Dus ik weet nog niet waneer en welke ik ga kopen.. Ik denk de goedkoopste ( Ik ga dr vanuit dat dat ook kwaliteit spul is )

Heb ook geen id wat de verschillen eigelijk zijn
De special en faded zijn de goedkoopste, maar die zijn niet gewelfd (een platte LP dus) o.a. bekend van Bob Marley en moby
De Studio komt daarna, een "echte"gewelfde LP goede kwaliteit en zoals de naam al doet vermoeden, handig voor in de studio (hij is niet superflashy afgewerkt etc, maar klinkt super) o.a. bekend van tommy lee
Dan komt de Classic die weer net wat ander hout heeft en anders is afgewerkt
Dan komt de standard, wat ook de standaard in muziekland is (voor gibsons dan he), hele goede afwerking vette toon en bespeelbaarheid! o.a. bekend van Slash
Dan komt de custom, welke superieure afwerking en houtsoorten heeft, o.a. bekend van James Hetfield
De "betere" vervanger van de custom is de supreme met nog meer parelmoer en vooral: transparante AAAA tops, welke geweldige motieven hebben. Dit is de opvolger van de custom, die volgens mij niet meer geproduceerd wordt.

Als laatste is er de custom-shop LP, en die kan helemaal naar persoonlijke wensen worden gemaakt en dus kun je het hier zo bont maken als je zelf wilt!

Als ik het fout heb hoor ik het graag, maar ik denk wel een goede indruk gegeven te hebben!
pi_30950568
Okay ik denk dat ik dan voor een Studio ga of een Classic..
Ben niet zo'n rijke piemel dat ik een custom laat maken

Thnx voor de info
  maandag 26 september 2005 @ 19:46:04 #121
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30950750
Ik heb eigenlijk ook nooit zo goed gesnapt wat het verschil is tussen de Classic en de Standard; ze zien er op het oog hetzelfde uit (afgezien van het woordje 'classic' op de slagplaat). Het zal wel met materialen en afwerking te maken hebben, maar volgens mij schiet Gibson een beetje onder zijn eigen duiven met zo'n tussenmodel.
Hammet weet trouwens ook wel het een en ander van LP's, dus ik zou hem ook even om advies vragen.

Btw: als je geen bezwaar hebt tegen tweedehands is een custom ook nog wel een optie; ik heb die van mij gekocht voor 1500 euro, zonder koffer en wel redelijk bespeeld. Maar dat vind ik juist wel iets hebben. Ongeveer 90% van mijn gear is tweedehands; het scheelt echt dik in de prijs en is imo vrijwel net zo goed.

* Svyatagor gaat binnenkort een 2ehands stagepiano kopen
Check mijn band Glorybox
pi_30950924
Ja t maakt me eigelijk geen reet uit zolang alles maar heel is enzo
Als ik ergens op internet iets moois zie staan en alles doet t... Laat ik em nog door gitaarwinkel na laten kijke.. niks aant handje...
  maandag 26 september 2005 @ 19:53:46 #123
47781 Jorikjet
pi_30951001
houdt gitaarmarkt.nl ook in de gaten!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30951398
Even een vraagje tussendoor: ik denk erover om een NS2 noise-supressor te kopen omdat ik wat minder ruis op mijn distortion kanaal wil hebben. Maakt het dan nog wat uit dat ik het pedaal in mijn effectloop heb? (ik heb dat nooit helemaal goed begrepen met volgordes van pedalen en wel of niet in je effectloop, heb nu gewoon alles ertussen)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_30952149
Ow ja wat ik ook nog wou vragen:

Heeft iemand een tabje van de intro van "het regent zonnestralen (Live)" van Acda en de Munnik..

Live speelt zo'n kerel op de achtergrond een melodietje, terwijl Thomas Acda dan wat verteld over Herman, maar ik kan em nergens op t internet vinden... *Zucht *
pi_30952712
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef Cynic het volgende:
Even een vraagje tussendoor: ik denk erover om een NS2 noise-supressor te kopen omdat ik wat minder ruis op mijn distortion kanaal wil hebben. Maakt het dan nog wat uit dat ik het pedaal in mijn effectloop heb? (ik heb dat nooit helemaal goed begrepen met volgordes van pedalen en wel of niet in je effectloop, heb nu gewoon alles ertussen)
de noise-supressor ben ik ook van plan aan te schaffen, ik heb een gate op mijn top maar daar ben ik niet zo heel tevreden over. Volgens mij moet je hem als laatste in je 'chain' zetten. Hij haalt toch alle noise eruit achter de affecten?? Of moet je hem er juist overheen gooien???

hmmmm... goeie vraag man.....
Heb je al eens bij schakelschema's gekeken van beroemde gitaristen?? (de zoal op internet te vinden zijn)

Ik zag toevallig op de dvd "live in Budokan" van dream theater dat petrucci naast zijn hele effecten toren ook een ns 2 gebruikt....

~overigens~

afgelopen zaterdag was me weer het dagje wel:

s'middags: serieuze opnames

s'avonds @ spuugh Vaals: tent afbreken.

een zeer innoverende dag

[ Bericht 13% gewijzigd door Ibanez op 26-09-2005 20:50:15 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_30952837
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:43 schreef Ibanez het volgende:

[..]

de noise-supressor ben ik ook van plan aan te schaffen, ik heb een gate op mijn top maar daar ben ik niet zo heel tevreden over. Volgens mij moet je hem als laatste in je 'chain' zetten. Hij haalt toch alle noise eruit achter de affecten?? Of moet je hem er juist overheen gooien???

hmmmm... goeie vraag man.....
Heb je al eens bij schakelschema's gekeken van beroemde gitaristen?? (de zoal op internet te vinden zijn)

Ik zag toevallig op de dvd "live in Budokan" van dream theater dat petrucci naast zijn hele effecten toren ook een ns 2 gebruikt....
Maar niet de "noise" die op het distortion kanaal zit? En maakt het in je loop überhaupt uit in welke volgorde je pedalen staan, of alleen wanneer ze direct tussen je gitaar en versterker zitten?
Tja, vragen te over
It has to mean something
pi_30957991
tvp
pi_30963950
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:55 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

[..]

Mooi, bedankt! Overigens ben ik ook geinteresseerd in eigen ervaringen (met effecten) bij het spelen van Radiohead nummers
Cool, welke nummers wil je allemaal gaan spelen?
pi_30975704
Nog even over de Les Pauls:
quote:
The Les Paul Classic modernizes the legendary Gibson Les Paul, offering guitarists the combination of the slim-taper neck of a ’60s Les Paul and the supercharged power of ceramic magnet humbuckers. The result is a screaming fast Les Paul – a new classic for rocking through the twenty-first century.
Dus gebouwd naar de standaard van de jaren 60. Ook heeft de gitaar andere humbuckers (zonder de kapjes), en zijn de inlays, slagplaat en de ringen rond de pickups kunstmatig verouderd (lees: vergeeld)

Hoe het geluid is zou ik niet weten, ik heb er nooit op gespeeld.

De studio is in principe een gestripte versie van de Standard, dus wel het geluid maar niet de looks en uitstraling.

Ik persoonlijk zou voor de Standard gaan (als ik het geld had), maar die kost toch snel minstens 2200 euro, en als je er eentje wilt met een mooie top kom je al aan de ¤2500,-. De Studio kost iets van ¤1000,- minder.

/edit:
of je gaat voor de Studio Plus!
pi_30975837
Oh ja, als je een Standard gaat kopen zou ik je aanraden om die niet bij grote winkels als Feedback te kopen maar juist bij de wat kleinere. Feedback bestelt ze namelijk in grote getalen direct uit de catalogus, terwijl veel kleinere winkels ze persoonlijk uitzoeken. De mooiste (en de wat bijzondere modellen) vind je dus vaak bij kleinere winkels.

Ik weet niet waar je woont maar in Den Haag zit Max Guitars, een kleine winkel met een aantal prachtige Les Pauls! Zeker de moeite waard om eens te overwegen.
pi_30976219
Vlak bij Amsterdam dus aanbod genoeg

Knap net mn hoge e-snaar gvd.. Ding knalde zo mn hand in..
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:02:37 #133
47781 Jorikjet
pi_30978341
haha ja ook wel eens gehad, kan flink bloeden soms!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30980730
Ik kom er net achter dat pinch harmonics vrij moeilijk zijn ^^ Iemand nog tips?
pi_30981019
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:23 schreef TC_Artemis het volgende:
Het plectrum diep tussen je vingers beet houden, dus dat er nog maar een klein stukje uitsteekt om mee te spelen. En veel oefenen
pi_30983348
Om de hoeveel weken vervangen jullie je snaren?
pi_30985398
Ik zag op markplaats een octave staan, een Boss OC2 en ik dacht 'ah vet relax mèn' maar nu blijkt dat dat ding het geluid twee maal kopiëert en ze vervolgens respectievelijk één octaaf en twee octaven lager maakt. Wat de fuck nu dan mèn?! Waarom lager? Blaas je je versterker dan niet helemaal op?

Ik had verwacht dat ie het geluid hoger zou maken, zoals die dingen deden die Hendrix gebruikte. En als ik dat dan toch wil kan ik het beste, lijkt mij, op zoek gaan naar een echte Roger Mayer octavia. Heeft iemand misschien een tof voorstel? Ik ben namelijk niet zo goed thuis in de wereld van de octave effecten.
feest
pi_30986592
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:23 schreef TC_Artemis het volgende:
Het lukt ook niet met elk geluid even goed. Veel distortion wil nog wel eens helpen, hoewel het met minder ook zeker wel wil.
It has to mean something
pi_30987107
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:39 schreef Cynic het volgende:

[..]

Het lukt ook niet met elk geluid even goed. Veel distortion wil nog wel eens helpen, hoewel het met minder ook zeker wel wil.
Zelfs op een onversterkte gitaar, maar dan moet je het wel gewoon goed kunnen .
  woensdag 28 september 2005 @ 08:58:24 #140
47781 Jorikjet
pi_30991640
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:07 schreef -Dries- het volgende:
Om de hoeveel weken vervangen jullie je snaren?
als ze knappen of roestig zijn, en anders zo ongeveer om de zes weken.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 28 september 2005 @ 09:00:35 #141
47781 Jorikjet
pi_30991675
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik zag op markplaats een octave staan, een Boss OC2 en ik dacht 'ah vet relax mèn' maar nu blijkt dat dat ding het geluid twee maal kopiëert en ze vervolgens respectievelijk één octaaf en twee octaven lager maakt. Wat de fuck nu dan mèn?! Waarom lager? Blaas je je versterker dan niet helemaal op?

Ik had verwacht dat ie het geluid hoger zou maken, zoals die dingen deden die Hendrix gebruikte. En als ik dat dan toch wil kan ik het beste, lijkt mij, op zoek gaan naar een echte Roger Mayer octavia. Heeft iemand misschien een tof voorstel? Ik ben namelijk niet zo goed thuis in de wereld van de octave effecten.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?sref=false&url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/7070113.html
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_30993873
Gister naar huis van overleden broer van oom geweest (geen familie van me, wel hele goede kennis) om een setje zelfbouwboxen op te halen. Toen we (ik en m'n pa) daar waren, stond daar een gitaar, helemaal verracht, 1 snaar mist en weet ik veel. Die mocht ik dus meenemen.
Hier een paar pics:

Is dit ding nog te redden? De snaren en stemmechanieken moeten in ieder geval vervangen worden, en een schoonmaak beurt kan 'ie ook wel gebruiken.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:20:14 #143
98135 TeleluvR
pi_30994431
Zeker nog wel te redden! Helemaal uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten..
Setje stemsleutels kun je wel vinden voor 15 euro, snaren 5 euro en je bent klaar om te stenen...
pi_31001044
quote:
Hmm, die staat daar al een tijdje. Ik zal 'm toch effe een mailtje sturen.
Bedankt!!
feest
  woensdag 28 september 2005 @ 17:51:54 #145
47781 Jorikjet
pi_31003480
wat een onmogelijke vorm heeft dat pedaal trouwens.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  FOK!fossiel woensdag 28 september 2005 @ 18:01:41 #146
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_31003811
Laat ik me ook eens gaan bemoeien met dit topic. Al een tijdje wil ik beginnen met gitaar spelen, elektrische gitaar that is . Nu heb ik in een grijs verleden gitaarles gehad (laten we zeggen: 10 jaar terug, 1 jaar lang), dus die kennis is niet meer echt aanwezig.

Nu weet ik bij god niet waar ik moet beginnen! "Zomaar" een gitaar kopen vind ik een beetje grote gok, aangezien dat aardig in prijs kan oplopen en daar veel verschillen tussen zitten. Lessen zijn ook niet erg bepaald goedkoop.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kijken of ik bekenden heb die me wat simpele dingen willen leren? Of is er een mooi instapmodel voor gitaar waar ik zelf lekker mee kan gaan pielen? Zijn er toevallig mensen in Groningen die tips hebben voor een leuke muziekschool waar ik misschien de basis dingen kan leren?
Muziek wat ik overigens btje wil leren spelen is in de richting van Green Day, Jimmy Eat World, sugarcult, Goldfinger etc etc..

Whelp ;-)!
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_31004464
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 08:47 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Cool, welke nummers wil je allemaal gaan spelen?
Och, eigenlijk allemaal wel
  woensdag 28 september 2005 @ 18:33:13 #148
47781 Jorikjet
pi_31004817
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:01 schreef RemCOW het volgende:
Laat ik me ook eens gaan bemoeien met dit topic. Al een tijdje wil ik beginnen met gitaar spelen, elektrische gitaar that is . Nu heb ik in een grijs verleden gitaarles gehad (laten we zeggen: 10 jaar terug, 1 jaar lang), dus die kennis is niet meer echt aanwezig.

Nu weet ik bij god niet waar ik moet beginnen! "Zomaar" een gitaar kopen vind ik een beetje grote gok, aangezien dat aardig in prijs kan oplopen en daar veel verschillen tussen zitten. Lessen zijn ook niet erg bepaald goedkoop.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kijken of ik bekenden heb die me wat simpele dingen willen leren? Of is er een mooi instapmodel voor gitaar waar ik zelf lekker mee kan gaan pielen? Zijn er toevallig mensen in Groningen die tips hebben voor een leuke muziekschool waar ik misschien de basis dingen kan leren?
Muziek wat ik overigens btje wil leren spelen is in de richting van Green Day, Jimmy Eat World, sugarcult, Goldfinger etc etc..

Whelp ;-)!
kwa gitaar zal ik een les paul model kopen, aangezien green day, jimmy eat world, en sugercult daar op spelen... les is niet echt nodig vind ik, maar het is wel handig als iemand je een beetje op weg helpt. (vrienden etc)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 28 september 2005 @ 18:33:49 #149
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31004835
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:01 schreef RemCOW het volgende:
Haha, ongeveer precies dezelfde situatie als ik toen ik weer ging spelen. Als je nu toch al de motivatie hebt om te spelen en door de zure appel te bijten (veel oefenen) dan zou ik gewoon een leuke gitaar + amp kopen, en de rest komt vanzelf wel. aan dat ene jaartje les heb je meer dan je denkt (mensen die hun vingers op de frets leggen, en dat soort dingen) en daar kan je prima mee vooruit mits je oefent. Lessen, tja, dat komt evt later wel als je niet tevreden bent met je vooruitgang

IMO
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31005377
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:21 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Och, eigenlijk allemaal wel
Begin dan met Paranoid Android. Zodra je die kent lijken de andere nummers uber simpel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')