Und?!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:58 schreef NRK het volgende:
hier een sample van mijn Randall RM100M top met Recto (dual rectifier) module.
http://members.home.nl/andy.stevens/sample.wav
Mja, ik hoor ook ontzettend veel positieve dingen over dit pedaal. Ik heb em zelf nog nooit uitgeprobeerd dus dat ga ik binnenkort maar es doen. Tis natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent en waar je over speelt.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:04 schreef Jorikjet het volgende:
die rat distortion ken ik, maar ben er zelf niet echt zo gek van, aangezien het nogal een kille distortion is.
Mooi, bedankt! Overigens ben ik ook geinteresseerd in eigen ervaringen (met effecten) bij het spelen van Radiohead nummersquote:op deze pagina kun je trouwens ook zien wat johnny aan pedaaltjes gebruikt;
http://guitargeek.com/rigview/510/
Tja, wat moet ik zeggen. Het klinkt als een Dual Rectifier.quote:
Waar heb je dit mee opgenomen?quote:Op woensdag 21 september 2005 22:58 schreef NRK het volgende:
is trouwens een mening van me. ik ben sowieso meer van een warme overdrive achtig ietsquote:Op vrijdag 23 september 2005 16:55 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mja, ik hoor ook ontzettend veel positieve dingen over dit pedaal. Ik heb em zelf nog nooit uitgeprobeerd dus dat ga ik binnenkort maar es doen. Tis natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent en waar je over speelt.
misschien dat ik nogal werd afgelijd door die verschrikkelijke snare op de achtergrond hehe, maar ik vond het geluid niet echt veelzeggend.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:58 schreef NRK het volgende:
Custom!quote:Op maandag 26 september 2005 10:25 schreef Even het volgende:
Mensen het is bijna zo ver: Ik ga een Gibson Les Paul kopen !!!!![]()
Weet alleen nog niet of t een Classic word of een Studio of een Standard word moet nog ff in de winkel naar kijke wat beter is. Maar ik weet wel dat ie heel vet word![]()
![]()
![]()
![]()
Woehoe
![]()
sorry ik ben te vrolijk ik weet t![]()
Cool!quote:Op maandag 26 september 2005 10:25 schreef Even het volgende:
Weet alleen nog niet of t een Classic word of een Studio of een Standard word moet nog ff in de winkel naar kijke wat beter is. Maar ik weet wel dat ie heel vet word![]()
![]()
![]()
![]()
Woehoe
![]()
quote:
quote:
Tele's zijn ook wel okay.quote:Op maandag 26 september 2005 11:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
De ultieme gitaar, na de telecaster natuurlijk!![]()
ik zou voor de standard gaan! tweede keus een studioquote:Op maandag 26 september 2005 10:25 schreef Even het volgende:
![]()
![]()
![]()
Woehoe
![]()
De special en faded zijn de goedkoopste, maar die zijn niet gewelfd (een platte LP dus) o.a. bekend van Bob Marley en mobyquote:Op maandag 26 september 2005 18:48 schreef Even het volgende:
Ja ik weet nog niet precies moet dr goed overnadenken en goed vergelijken (is nogal rib uit mn lijf achtig aankoopje) Dus ik weet nog niet waneer en welke ik ga kopen.. Ik denk de goedkoopste
( Ik ga dr vanuit dat dat ook kwaliteit spul is )
Heb ook geen id wat de verschillen eigelijk zijn![]()
![]()
de noise-supressor ben ik ook van plan aan te schaffen, ik heb een gate op mijn top maar daar ben ik niet zo heel tevreden over. Volgens mij moet je hem als laatste in je 'chain' zetten. Hij haalt toch alle noise eruit achter de affecten?? Of moet je hem er juist overheen gooien???quote:Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef Cynic het volgende:
Even een vraagje tussendoor: ik denk erover om een NS2 noise-supressor te kopen omdat ik wat minder ruis op mijn distortion kanaal wil hebben. Maakt het dan nog wat uit dat ik het pedaal in mijn effectloop heb? (ik heb dat nooit helemaal goed begrepen met volgordes van pedalen en wel of niet in je effectloop, heb nu gewoon alles ertussen)
Maar niet de "noise" die op het distortion kanaal zit? En maakt het in je loop überhaupt uit in welke volgorde je pedalen staan, of alleen wanneer ze direct tussen je gitaar en versterker zitten?quote:Op maandag 26 september 2005 20:43 schreef Ibanez het volgende:
[..]
de noise-supressor ben ik ook van plan aan te schaffen, ik heb een gate op mijn top maar daar ben ik niet zo heel tevreden over. Volgens mij moet je hem als laatste in je 'chain' zetten. Hij haalt toch alle noise eruit achter de affecten?? Of moet je hem er juist overheen gooien???![]()
![]()
![]()
hmmmm... goeie vraag man.....
Heb je al eens bij schakelschema's gekeken van beroemde gitaristen?? (de zoal op internet te vinden zijn)
Ik zag toevallig op de dvd "live in Budokan" van dream theater dat petrucci naast zijn hele effecten toren ook een ns 2 gebruikt....
Cool, welke nummers wil je allemaal gaan spelen?quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:55 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mja, ik hoor ook ontzettend veel positieve dingen over dit pedaal. Ik heb em zelf nog nooit uitgeprobeerd dus dat ga ik binnenkort maar es doen. Tis natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent en waar je over speelt.
[..]
Mooi, bedankt! Overigens ben ik ook geinteresseerd in eigen ervaringen (met effecten) bij het spelen van Radiohead nummers
Dus gebouwd naar de standaard van de jaren 60. Ook heeft de gitaar andere humbuckers (zonder de kapjes), en zijn de inlays, slagplaat en de ringen rond de pickups kunstmatig verouderd (lees: vergeeld)quote:The Les Paul Classic modernizes the legendary Gibson Les Paul, offering guitarists the combination of the slim-taper neck of a ’60s Les Paul and the supercharged power of ceramic magnet humbuckers. The result is a screaming fast Les Paul – a new classic for rocking through the twenty-first century.
Het plectrum diep tussen je vingers beet houden, dus dat er nog maar een klein stukje uitsteekt om mee te spelen. En veel oefenenquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:23 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik kom er net achter dat pinch harmonics vrij moeilijk zijn ^^ Iemand nog tips?
Het lukt ook niet met elk geluid even goed. Veel distortion wil nog wel eens helpen, hoewel het met minder ook zeker wel wil.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:23 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik kom er net achter dat pinch harmonics vrij moeilijk zijn ^^ Iemand nog tips?
Zelfs op een onversterkte gitaar, maar dan moet je het wel gewoon goed kunnenquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het lukt ook niet met elk geluid even goed. Veel distortion wil nog wel eens helpen, hoewel het met minder ook zeker wel wil.
als ze knappen of roestig zijn, en anders zo ongeveer om de zes weken.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:07 schreef -Dries- het volgende:
Om de hoeveel weken vervangen jullie je snaren?
http://www.marktplaats.nl/index.php3?sref=false&url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/7070113.htmlquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik zag op markplaats een octave staan, een Boss OC2 en ik dacht 'ah vet relax mèn' maar nu blijkt dat dat ding het geluid twee maal kopiëert en ze vervolgens respectievelijk één octaaf en twee octaven lager maakt. Wat de fuck nu dan mèn?! Waarom lager? Blaas je je versterker dan niet helemaal op?
Ik had verwacht dat ie het geluid hoger zou maken, zoals die dingen deden die Hendrix gebruikte. En als ik dat dan toch wil kan ik het beste, lijkt mij, op zoek gaan naar een echte Roger Mayer octavia. Heeft iemand misschien een tof voorstel? Ik ben namelijk niet zo goed thuis in de wereld van de octave effecten.
Och, eigenlijk allemaal welquote:Op dinsdag 27 september 2005 08:47 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Cool, welke nummers wil je allemaal gaan spelen?
kwa gitaar zal ik een les paul model kopen, aangezien green day, jimmy eat world, en sugercult daar op spelen... les is niet echt nodig vind ik, maar het is wel handig als iemand je een beetje op weg helpt. (vrienden etc)quote:Op woensdag 28 september 2005 18:01 schreef RemCOW het volgende:
Laat ik me ook eens gaan bemoeien met dit topic. Al een tijdje wil ik beginnen met gitaar spelen, elektrische gitaar that is. Nu heb ik in een grijs verleden gitaarles gehad (laten we zeggen: 10 jaar terug, 1 jaar lang), dus die kennis is niet meer echt aanwezig.
Nu weet ik bij god niet waar ik moet beginnen! "Zomaar" een gitaar kopen vind ik een beetje grote gok, aangezien dat aardig in prijs kan oplopen en daar veel verschillen tussen zitten. Lessen zijn ook niet erg bepaald goedkoop.
Mijn vraag is dus: hoe kan ik dit het beste aanpakken?Kijken of ik bekenden heb die me wat simpele dingen willen leren? Of is er een mooi instapmodel voor gitaar waar ik zelf lekker mee kan gaan pielen? Zijn er toevallig mensen in Groningen die tips hebben voor een leuke muziekschool waar ik misschien de basis dingen kan leren?
Muziek wat ik overigens btje wil leren spelen is in de richting van Green Day, Jimmy Eat World, sugarcult, Goldfinger etc etc..
Whelp ;-)!
Haha, ongeveer precies dezelfde situatie als ik toen ik weer ging spelen. Als je nu toch al de motivatie hebt om te spelen en door de zure appel te bijten (veel oefenen) dan zou ik gewoon een leuke gitaar + amp kopen, en de rest komt vanzelf wel. aan dat ene jaartje les heb je meer dan je denkt (mensen die hun vingers op de frets leggen, en dat soort dingen) en daar kan je prima mee vooruit mits je oefent. Lessen, tja, dat komt evt later wel als je niet tevreden bent met je vooruitgangquote:Op woensdag 28 september 2005 18:01 schreef RemCOW het volgende:
Laat ik me ook eens gaan bemoeien met dit topic. Al een tijdje wil ik beginnen met gitaar spelen, elektrische gitaar that is. Nu heb ik in een grijs verleden gitaarles gehad (laten we zeggen: 10 jaar terug, 1 jaar lang), dus die kennis is niet meer echt aanwezig.
Begin dan met Paranoid Android. Zodra je die kent lijken de andere nummers uber simpelquote:Op woensdag 28 september 2005 18:21 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Och, eigenlijk allemaal wel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |