yup | dinsdag 13 september 2005 @ 22:12 |









Cayman of dit. Weet het nu al.
360 pk en CSL. De rest is te raden :-) |
Hyperdude | dinsdag 13 september 2005 @ 22:21 |
Hier nog meer pics. Dash blijft behelpen, buitenkant biedt (enige) hoop
http://www.netcarshow.com/bmw/2005-z4_coupe_concept/ |
Sander | dinsdag 13 september 2005 @ 22:27 |
Geinig autootje. |
Logitik | dinsdag 13 september 2005 @ 22:28 |
Zo ziet mijn droomauto er niet uit. Ik vind hem niet zo mooi eigelijk. maar dat vind ik van de gehele Z serie. Gelukkig verschillen smaken natuurlijk.. |
Pizza_Shooter | dinsdag 13 september 2005 @ 22:29 |
Hij's gaaf. 
Al blijft de Roadster leuker. |
Bigs | dinsdag 13 september 2005 @ 22:37 |
Ik vind hem wel geslaagd, stukken beter dan de oude M Coupé  |
ook_gek | dinsdag 13 september 2005 @ 22:39 |
met die zwarte velgen vind ik hem stukken bter er uit zien |
babba | dinsdag 13 september 2005 @ 22:48 |
Die achterkant doet mij heel erg aan Ferrari denken  |
ook_gek | dinsdag 13 september 2005 @ 22:48 |
quote: Komt omdat de lampen naast elkaar zitten. En dat heeft elk Ferrari model. |
yup | dinsdag 13 september 2005 @ 22:49 |
360 pk CSL blokkie erin en je hebt een debiel knal ijzer.
In ieder geval een directe concurrent voor de Porsche Cayman. |
yup | dinsdag 13 september 2005 @ 22:52 |
M.a.w. denk dat een Ferrari te hoog is gegrepen voor dit ding  |
Jill-RMC | dinsdag 13 september 2005 @ 23:18 |
De Z3 blijft nog altijd mijn persoonlijke toppertje maar als iemand m kado wil doen aan me....gaat u gang  |
ook_gek | dinsdag 13 september 2005 @ 23:20 |
quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:18 schreef Jill-RMC het volgende:De Z3 blijft nog altijd mijn persoonlijke toppertje maar als iemand m kado wil doen aan me....gaat u gang  als jij met mij mee uit eten gaat  |
Sjoewe | woensdag 14 september 2005 @ 00:17 |
Oei oei oei oei wat is die weer lelijk  |
Stretto | woensdag 14 september 2005 @ 01:15 |
quote: so true |
FunnyName | woensdag 14 september 2005 @ 07:47 |
Leuke auto, niet echt origineel na de introductie van de Cayman.. |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 08:59 |
Mooi ding, vele beter gelukt dan de Z3 Coupé. nu nog een V8 erin 
De wielen zijn niet zwart maar grijs, de foto is gewoon donker. |
GiSH | woensdag 14 september 2005 @ 11:10 |
quote: hmm... niet helemaal waar opvolger Z3 coupé

maar ik dacht ook wel aan de cayman toen ik de z4 coupe zag... |
babba | woensdag 14 september 2005 @ 11:17 |
quote: Die is nog lelijker! ! |
alki | woensdag 14 september 2005 @ 11:26 |
quote: Dat ligt dus echt aan die foto, met die kleur issie idd niet mooi maar op deze foto ziet hij er goed uit
 |
n00cL30n | woensdag 14 september 2005 @ 13:01 |
Die achterkant is voor mij een beetje een combi tussen porsche, TVR en ferrari.. 
Och en de Chrysler Crossfire mag ook wel een beetje meedoen, verders blijf ik de z4 mooi vinden.  |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 13:18 |
quote:Op woensdag 14 september 2005 13:01 schreef n00cL30n het volgende:Die achterkant is voor mij een beetje een combi tussen porsche, TVR en ferrari..  Och en de Chrysler Crossfire mag ook wel een beetje meedoen, verders blijf ik de z4 mooi vinden.  achterkant is een mini uitvoering van een BMW 6 serie met andere achtelichten als je het mij vraagt. |
-Muse- | woensdag 14 september 2005 @ 13:47 |
Ik word er niet warm of koud van moet ik zeggen |
metallicattim | woensdag 14 september 2005 @ 14:01 |
quote:Op woensdag 14 september 2005 13:18 schreef M5 het volgende:[..] achterkant is een mini uitvoering van een BMW 6 serie met andere achtelichten als je het mij vraagt. Kontje van de 6serie is toch zeker 5x zo mooi als deze! |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 14:02 |
quote: dat vind ik niet  |
metallicattim | woensdag 14 september 2005 @ 14:24 |
Je houdt ook van de 5 serie ook niet helemaal mijn ding, dus onze smaken verschillen  |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 14:37 |
quote: scherp  |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 16:11 |
quote: Opvolger Z3 coupe zoals iemand zei.
En een directe concurrent voor de Cayman. |
GiSH | woensdag 14 september 2005 @ 18:46 |
quote: Cayman toch een stuk geiler |
Steijn | woensdag 14 september 2005 @ 19:03 |
Ze hadden ze motor gewoon achterin moeten leggen, net zoals Porsche dat doet, nu zit er aan de voorkant zoveel auto. Bovendien zitten er wel erg veel hoekjes en randjes in. |
MrSkyline | donderdag 15 september 2005 @ 02:12 |
hij is mooi (in t echt ) die velgen zijn echt te gruwlijk, en de lijn is erg mooi, al vind ik dat de ontwerper van de z4 algemeen teveel heeft gekeken naar de s2000.... |
Sledgie | donderdag 15 september 2005 @ 15:30 |
Een s2000?
Presentatie in Frankfurt inclusief filmpje. http://frankfurt.cars.msn.co.uk/48/news/view_148.htm |
Tjabbo | donderdag 15 september 2005 @ 15:48 |
quote: Ik heb het idee dat hij het hele model bedoelt. En die lijkt idd op de 250gto
Tenminste, daar moest ik direct aan denken.
|
Hyperdude | zondag 18 september 2005 @ 22:37 |
Persmapje van BMW gevonden; wat een marketingBSquote:Weltpremiere auf der IAA 2005: Die Konzeptstudie BMW Z4 Coupé. (Langfassung)
Herzschrittmacher für Sportwagenfans: Auf der 61. Internationalen Automobil-Ausstellung in Frankfurt zeigt BMW die Konzeptstudie eines geschlossenen Sportwagens, der Träumen einen Namen gibt: BMW Z4 Coupé. Seidenmatt glänzend wie eine aus massivem Aluminium herausgearbeitete Skulptur zieht die Studie den Betrachter in ihren Bann. Kraft und Agilität strahlt der Zweisitzer aus. Eine der aufregendsten Weltpremieren der IAA 2005 versinnbildlicht das Motto der weltgrößten Autoshow: Faszination Auto.
Die BMW Konzeptstudie Z4 Coupé lässt die Herzen von Sportwagenfans höher schlagen und macht schon beim Anschauen Lust aufs Fahren: Extrem fahrorientiert und kompromisslos auf Agilität und Dynamik ausgelegt, spricht sie direkt die Emotionen an. Der Zweisitzer ist von den BMW Ingenieuren und Designern mit Herzblut gemacht. Die Marke BMW setzt damit stilistisch, konzeptionell und technisch neue Trends, die sie später auch in der Serienproduktion umsetzen wird.
Der weltweit modernste Sechszylinder wartet auf das Startsignal.
Seine betont lange Motorhaube, die zurückversetzte Fahrgastzelle und die kurzen Überhänge vorn und hinten visualisieren mit ihren Proportionen bekannte BMW Attribute: Unter der Haube arbeitet ein längs eingebauter Reihensechszylinder und überträgt seine Kraft für höchste Fahrdynamik auf die Hinterachse. In Verbindung mit dem langen Radstand und dem durch die akzentuierte Heckpartie weit hinten wahrgenommenen Schwerpunkt des Fahrzeugs vermittelt das Coupé schon im Stand den Eindruck, unaufhaltsam nach vorne zu drängen.
Die Konzeptstudie wird von dem mehrfach mit renommierten internationalen Preisen ausgezeichneten 3,0 Liter-Reihensechszylinder angetrieben, der für die Marke BMW zur Ikone für Innovationsführerschaft im Motorenbau geworden ist. In seiner neuesten Generation mit Magnesium-Aluminium-Verbund-Kurbelgehäuse, VALVETRONIC Ventilsteuerung und zahlreichen weiteren technologischen Innovationen ist dieser Sechszylinder in seiner Klasse eines der modernsten Aggregate der Welt. Gleichzeitig stellt es dort die Leistungsspitze dar: Mit 65 Kilowatt je Liter Hubraum bietet es die höchste Literleistung und als weltweit leichtester Sechszylinder mit 1,18 kW/kg das niedrigste Leistungsgewicht. Seine Höchstleistung erzielt das Aggregat mit 195 kW/265 PS bei 6 650 min–1, das maximale Drehmoment von 315 Nm liegt konstant zwischen 2 500 min–1 und 4 000 min–1 an. Mit dem für Sportwagen unübertroffenen Heckantrieb und der dadurch von Antriebseinflüssen freien Lenkung, der ausgeglichenen Achslastverteilung, kurzen Karosserieüberhängen sowie dem langen Radstand verspricht das BMW Z4 Coupé die reine Freude am Fahren.
BMW Antwort auf ein wachsendes Marktsegment.
Wie alle Konzeptstudien der Marke BMW ist das Z4 Coupé ein Unikat. Doch seine überragende Performance und die Tatsache, dass die Nachfrage nach charakterstarken Premium-Sportwagen stetig zunimmt, liefern den Stoff für eine sehr reizvolle Geschichte: dem Erfolgsroadster BMW Z4 ein geschlossenes Pendant zur Seite zu stellen.
Performance eines reinrassigen Sportwagens.
Die BMW Z4 Coupé Konzeptstudie ist ein Einzelstück und nicht für den täglichen Gebrauch bestimmt. Doch in einer späteren Serie kann es sich voraussichtlich unter die schnellsten und dynamischsten Automobile der Welt einreihen: Mit einer gegenüber dem Z4 Roadster kürzeren Hinterachsübersetzung werden nochmals bessere Beschleunigungswerte erzielt.
Mit dem erweiterten Fahrwerkregelsystem DSC (Dynamische Stabilitäts Control) mit DTC (Dynamic Traction Control), der elektrischen Servolenkung EPS sowie einer Hochleistungsbremsanlage lässt sich die Leistungsfülle des Coupés vom Fahrer optimal fahrdynamisch einsetzen und stets sicher beherrschen. Die Grundlage hierfür schafft die unter vergleichbaren Sportwagen höchste Karosseriesteifigkeit. Sie ermöglicht nicht nur vollendete Fahrdynamik, sondern trägt auch maßgeblich zu einer für Sportwagen ungewohnt hohen Crashsicherheit bei.
Vertraut und neuartig – traditionelle und visionäre Designelemente.
BMW typisch begegnen sich in der Studie Z4 Coupé traditionelle und visionäre Designelemente der Marke. Die Verbindung aus Tradition und Zukunft – eines der Prinzipien der BMW Designphilosophie – macht ihr Design authentisch, wegweisend und markenprägend. Die faszinierende Ästhetik des Coupés greift die moderne expressive Formensprache des BMW Z4 Roadsters mit ihrem dynamischen Wechselspiel von konvexen und konkaven Flächen auf. Verbunden mit den Proportionen eines klassischen Coupés wird die sportlich elegante Studie zu einem auffälligen, extravaganten und optisch wie technisch herausfordernden Sportwagen.
Eigenständiges Coupé auf Basis des Erfolgsroadsters BMW Z4.
Das Coupé baut auf dem Grundkörper des BMW Z4 Roadsters auf und ist geprägt durch dessen reinrassige Proportionen und seine expressive Formensprache. Doch die BMW Designer haben weit mehr gemacht, als einfach nur ein Dach aufgesetzt. Sie haben ein Coupé aus einem Guss entworfen, das mit der typischen fließenden Dachlinie dynamisch gestreckt erscheint und sportliche Eleganz ausstrahlt. Die Fläche der A-Säule zieht sich ohne Unterbrechung über das Dach in einem weichen Schwung bis ins Heck, wo sie sich mit den umliegenden Flächen vereinigt. In der Mitte des Dachs zeigt das Coupé die für viele klassische Sportwagen charakteristische Vertiefung, die das Fahrzeug extrem flach erscheinen lässt.
Ebenso typisch für ein Coupé sind die rahmenlosen Seitenscheiben, die das tief liegende Gesamtbild unterstreichen. Die Fuge der Heckklappe verläuft dezent entlang der Seitenscheiben und geht dann in die Brüstungslinie über. Damit bleibt auch bei geöffneter Heckklappe die sportliche Fenstergrafik der hinteren Seitenfenster mit dem charakteristischen Hofmeisterknick sichtbar. Das Gepäckraumangebot ist für Sportwagenverhältnisse groß und ermöglicht beispielsweise die Unterbringung von zwei großen Golfbags unter der weit öffnenden Heckklappe.
Die exklusiv für die Studie entwickelte Außenlackierung „Glacier Silver“ verleiht dem Coupé den seidenmatten Glanz einer Skulptur aus massivem Aluminium. Ihr kühler metallischer Look gibt dem Sportwagen ein solides und zeitloses Erscheinungsbild. Dreidimensional wirkende und sich im Kontrast zum Außenlack dunkel absetzende 19 Zoll-Aluminiumfelgen unterstreichen den konzentrierten, kraftvollen Gesamteindruck. Sie sind exklusiv für diese Studie in aufwändiger Gusstechnik hergestellt.
Die Verwandtschaft mit dem BMW Z4 Roadster zeigt sich auch in den markanten Linienzügen der Seitenwand mit ihren in sich gedrehten konvex-konkaven Flächen. Die markante Schulterlinie verbindet optisch die beiden Kotflügel miteinander. Die Türschwellerlinie steigt dynamisch zur Hinterradachse an. Den visuellen Kontrapunkt hierzu setzt die optische Verlängerung der A-Säule mit dem Kiemenelement, das auch beim Coupé den seitlichen Blinker unter dem BMW Emblem integriert.
Von hinten: unverwechselbar sportlich.
Das Heck versinnbildlicht den unverwechselbar sportlichen Charakter des Z4 Coupés. Das Greenhouse mündet mit einem starken Einzug ins Heck. Dadurch werden die hinteren Radläufe optisch betont und erscheinen kraftvoll und muskulös. Der in der Heckklappe ausgeformte Spoiler gewährleistet optimale Aerodynamik-Verhältnisse; die dritte Bremsleuchte ist unterhalb des Spoilers in die Heckklappe integriert. Spoiler und Leuchte betonen zusätzlich die Breite des Hecks.
Die auch von hinten sichtbare Vertiefung im Dach lässt den Sportwagen nochmals flacher und breiter erscheinen. Wie schon beim BMW 1er oder BMW 6er verbirgt sich im großen Markenemblem der Heckklappe auch deren Öffnungsfunktion.
Die Heckleuchten wurden exklusiv für die Konzeptstudie entwickelt. Über eine Kante nimmt die Leuchte die Trennfuge der Heckklappe auf und fügt sich mit ihrer Interpretation der markentypischen L-Form harmonisch in das Fahrzeugheck ein. Hochwertige Endrohre der Abgasanlage runden die kompromisslose Sportlichkeit ausstrahlende Rückansicht ab.
Souveräner Auftritt auf exklusiven 19 Zoll-Felgen.
So außergewöhnlich die Karosserie der BMW Konzeptstudie, so extravagant zeigen sich ihre Räder: Die Reifen werden von gewaltigen 19 Zoll hohen und acht Zoll breiten Alufelgen getragen, die den äußerst sportlichen Anspruch des Coupés unterstreichen. Ihr Design – eine modern gestaltete Interpretation der klassischen Speichenfelge – wurde exklusiv für die Studie entwickelt; für ihre Herstellung kommt eine aufwändige Gusstechnik zum Einsatz. Ihr optisch dreidimensional wirkender Aufbau und das Tiefe Felgenbett verleihen den Rädern ein beeindruckendes Aussehen, das durch die im Vergleich zur Karosserie dunklere Farbgebung nochmals unterstrichen wird.
Dynamik für die Sinne: das Interieur.
Mit viel Liebe zum Detail haben die Designer aus dem Bereich „Colour and Trim“ ein einzigartiges, maßgeschneidertes Interieur für das BMW Z4 Coupé geschaffen. Hochmoderne Materialien in erstklassiger Qualität wurden exklusiv für diese Konzeptstudie miteinander verbunden und als Unikate für diese Konzeptstudie erstellt. Das edle Interieur weist damit weit in die Zukunft des potenziell möglichen Interieurdesigns.
Kontraste statt Kompromisse sorgen im Inneren der Konzeptstudie für Dynamik und Spannung. Die Material- und Farbgestaltung verbindet den technischen und sportlichen Exterieurcharakter der Studie mit weichen und harmonischen Elementen im Interieur und schafft so einen Raum der Ruhe.
Matt und Glanz kontrastieren in den zahlreichen massiven Aluminiumelementen miteinander und lassen die Technik des Fahrzeugs sichtbar bis in den Innenraum reichen. Gleichzeitig schaffen weiche Lederqualitäten in warmen Farbtönen eine Atmosphäre der Geborgenheit im Inneren der Fahrmaschine. Technisch-kalt und wohnlich-warm – hier ist das kein Gegensatz, sondern eine harmonische Verbindung.
Helle und dunkle Flächen führen ein interessantes Wechselspiel. Schwarze und farbige Bereiche grenzen Funktionsebenen voneinander ab. Die Kontraste und die Helligkeit des Innenraums signalisieren Offenheit und Größe – ein Raumeindruck, den die Farbaufteilung an der Instrumententafel sowie die Dekorflächen verstärken. Die dunkel gehaltene Brüstung legt sich harmonisch um das natürliche, helle Innenraumleder und vermittelt den Insassen ein sicheres Gefühl im Zentrum der Fahrfreude.
Das richtige Material für Emotionen.
Aluminium und Leder sind traditionell Inbegriffe für Wertigkeit, Eleganz und Sportlichkeit im Automobilbau. Kaum eine andere Materialkombination vermittelt so authentisch den Charakter und Geist eines puren Sportwagens wie das kühle, metallische Aluminium und das warme, natürliche Leder, das in einem mit viel Leidenschaft gestalteten Coupé seine Sinnlichkeit entfalten kann. Welche überraschende Neuheit und Vielfalt das Naturmaterial Leder auch heute noch bereithält, zeigt die Material- und Farbauswahl für das Interieur der BMW Studie.
Nubuk, ein feinsamtiges „Wohlfühl-Leder“.
Der Innenhimmel ist komplett mit hellbraunem Nubukleder bezogen. Das narbenseitig sorgfältig geschliffene Rindsleder verwöhnt Augen und Hände mit seiner feinsamtigen Oberflächenstruktur, welche die Wärme der Farbe besonders gut zur Geltung bringt und sich angenehm weich anfühlt.
Glanz- und Flechtleder spiegeln Tradition und Moderne.
Als Kontrast zum samtigen Nubuk des Innenhimmels wird hochwertiges Glanzleder verwendet. Mit wie viel Liebe zum Detail auch diese Materialien verarbeitet werden, zeigt sich in den dekorativen Nahtverläufen und dem klassisch-zeitlosen Flechtleder: Mit äußerster Präzision sind die fünf Millimeter breiten Lederstreifen in traditioneller Leinwandbindung geflochten. Bei der Lederverarbeitung belegen die maßgeschneiderten Nahtbilder die hohe Kunstfertigkeit und den Enthusiasmus, mit denen die BMW Designer das Coupé bis ins Detail gestaltet haben.
Edle Materialien auf dem Boden sportlicher Tatsachen.
Ein weiteres visuelles Highlight im Interieur der Studie BMW Z4 Coupé ist die Aluminium-Pedalerie, die gleichfalls in hoher handwerklicher Kunst mit Einlegern aus schwarzem Kernleder versehen ist. Kernleder ist ein besonders dickes, robustes und hochwertiges Rindsleder.
Die Bodenauskleidung besteht aus einem funktional-technisch wirkenden Textil, das eine matt glänzende Optik aufweist und dessen Struktur perfekt mit dem Flechtleder harmoniert. In das Textil werden ebenfalls Funktionselemente aus Kernleder integriert. Da mit dem widerstandsfähigen Leder die Funktionalität direkt in den Boden eingearbeitet ist, wird keine zusätzliche Schonmatte benötigt. Hochwertige Materialkombinationen finden sich auch in der Gestaltung des Gepäckraums mit den darin integrierten Gepäckstücken wieder.
Aluminium als visuelles und haptisches Erlebnis.
Neben Leder prägen polierte und gebürstete Aluminiumteile das Interieur. Durch ihren Matt-/Glanzkontrast wirken sie technisch und zugleich skulpturhaft und verkörpern die Solidität des gesamten Fahrzeugs. Die dreidimensionalen Ringe um die Rundinstrumente, Lenkradspeichen, Türöffner, Ablageöffner, Drehsteller für die Klimaanlage, Pedalerie und die Ladekante des Gepäckraums sind aus einem einzigen Aluminiumblock gefräst. Mit filigraner Detailarbeit ließen die BMW Designer jedes einzelne Element zu einem visuellen und haptischen Erlebnis werden.
Ein Beispiel sind die dreidimensionalen Ringe um die Rundinstrumente: Während ihre Sichtfläche hochglanzpoliert ist, sind die Außenflächen gebürstet. Visuelle und haptische Warm-Kalt-Kontraste finden sich in den Türzuziehgriffen. Ihre Blenden sind aus „kaltem“ Aluminium gefräst, der Korpus ist „warm“ mit Nubuk beledert. Auch das sehr sportliche Lenkrad mit kühlen Aluminiumspeichen und einem Kranz aus griffigem Glanzleder, die Pedalerie aus Aluminium mit Kernleder-Einlegern oder die Dekorfläche der Instrumententafel mit Kombinationen aus gebürstetem Aluminium und Leder-Einlegern greifen das Thema durchgängig auf.
Maßgeschneiderter Arbeitsplatz für den Fahrer.
Nicht nur die Material- und Farbharmonie des Interieurs regt die Träume von Sportwagenfans an. Auch in seinem Design und seiner Ergonomie bringt das Fahrzeuginnere des Z4 Coupés das kompromisslose Bekenntnis zur sportlichen Fahrdynamik zum Ausdruck. Das gesamte Umfeld des Fahrerarbeitsplatzes ist maßgeschneidert und authentisch. Alles, was Fahrer und Beifahrer anfassen, fühlt sich stark, echt und unverwechselbar an.
Traditionell übersetzen die BMW Designer Funktionalität konsequent in eine authentische Form. Im Ergebnis ermöglicht dies dem Kunden, die Produktsubstanz des Fahrzeugs mit allen Sinnen zu erleben und so eine gesamthafte emotionale Beziehung zum Produkt aufzubauen.
Ein Coupé ist eine Herzensangelegenheit.
Jeder Autokauf basiert auf einer Mischung aus rationalen und emotionalen Beweggründen, die sich je nach persönlicher Neigung gewichten. Coupés stehen dabei ganz eindeutig auf der emotionalen Seite. Für sie entscheidet sich der Kunde aus dem Herzen heraus. Doch zumeist überprüft der Verstand diese Herzensangelegenheit noch einmal: Trifft das Coupé exakt mein Lebensgefühl? Verkörpert es die Werte, die mir wichtig sind? Je authentischer ein Coupé dabei erscheint, desto größer sind seine Chancen, vom Kunden als Ausdruck seines Lebensgefühls ausgewählt zu werden.
Der typische Coupé-Fahrer weiß, dass ein Coupé ‘nur’ einen bestimmten Bereich des mobilen Lebens abdeckt. Aber dieser Bereich ist ihm persönlich sehr wichtig. Sein Traumwagen muss ihn kompromisslos ausfüllen. Er ist bereit, hohen Einsatz und persönliche Leistung zu erbringen, um sich damit Werte wie Freiheit und Unabhängigkeit zu schaffen. In diesen Bereichen setzt er dafür emotionale Energien frei. Sportliches Autofahren gehört dabei für viele dazu.
Concept-Car mit guten Marktchancen.
Ein Coupé wie die auf der IAA 2005 präsentierte BMW Konzeptstudie passt in dieses Anforderungsprofil anspruchsvoller Enthusiasten. Konsequent auf den sportlich ambitionierten Fahrer und auf das aktive Fahren zugeschnitten vermittelt das Z4 Coupé den Insassen direkte Nähe zur Straße und pure Fahrfreude. Gleichzeitig erfüllen hochentwickelte Technologien in Antrieb, Fahrwerk und Fahrsicherheit auch technisch den besonderen Anspruch des Coupé-Kunden. Und für einen sportlichen Zweisitzer bietet es zugleich ausreichend Platz und jenes Maß an Komfort und Bequemlichkeit, auf das auch der enthusiastische Sportwagenfahrer heute nicht mehr verzichten möchte. Heb het belangrijke deel ff dik gemaakt. 
BRON |
yup | zondag 18 september 2005 @ 22:53 |
Uhh 130i heeft toch ook het 265 pk blokkie ? |
n00cL30n | maandag 19 september 2005 @ 10:20 |
NAiS blokkie idd.  |
Hyperdude | maandag 19 september 2005 @ 21:43 |
Nog een paar pics van de IAA
Die wielen zijn trouwens wel erg tof
 http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1972.jpg
 http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1974.jpg
 http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1976.jpg
 http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1977.jpg
 http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1981.jpg
 http://i8.photobucket.com/albums/a3/MdMIAA05/IMG_1983.jpg |
M5 | dinsdag 24 januari 2006 @ 20:23 |
quote:Wanneer de BMW Z4 Coupé in juni op de markt komt, wordt ook meteen de M Coupé aan het programma toegevoegd. BMW gaat hiermee de strijd aan met onder meer de Porsche Cayman S. Voor de Z4 M Coupé heeft BMW flink leentjebuur gespeeld bij de huidige M3. Zo is de 343 pk zes-in-lijn motor dezelfde als in dat model wordt gebruikt. De maximale trekkracht van 365 Nm is eveneens gelijk aan die van de M3. De krachtbron is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Met de 3,2-liter sprint de Z4 Coupé in 5,0 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Het uiterlijk komt overeen met dat van de M Roadster, die is gepresenteerd toen de Z4 Roadster is gefacelift. Aan de voorzijde valt de grote voorbumper op waarin de lijnen van een X te herkennen zijn en grote luchtinlaten zijn geplaatst. Het verschil met de Roaster - naast het vaste dak - is dat de Coupé een bagageruimte heeft van 300 liter. In het interieur onderscheidt de M Coupé zich van de andere Coupés door zijn speciale pookknop, bekledingstrips, en verchroomde luchtuitlaten en details op de portieren. Ook het chassis en de ophanging is in grote mate gelijk aan dat van de M3. Het remsysteem is afkomstig van de M3 CSL, een lichtgewicht versie van de M3 die enige tijd geleden in beperkte serie is geproduceerd. De Z4 M Coupé staat op 18 inch wielen met aan de voorzijde 225/45-banden en achteraan 255/40. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer automatische airco, lederen sportstoelen, een multifunctioneel stuurwiel waarin onder meer bediening van de telefoon in zit verwerkt en een bandenspanningswaarschuwingsysteem. Kopers van de Z4 M Coupé hebben keuze uit vier verschillende kleuren lederen bekleding. Daarnaast zijn voor het model drie exclusieve M-exterieurkleuren gereserveerd en is daarnaast nog keuze uit vijf standaard BMW-kleuren. bron: www.autoweek.nl



De Concept is nu productie model geworden . Ik vind hem vele malen mooier dan de Z3 Coupé. Stevige concurent voor de Porsche Cayman.  |
JohnnyKnoxville | dinsdag 24 januari 2006 @ 20:27 |
Met die zwarte wielen prima te pruimen . Al blijf ik die achterlichten een beetje jammer vinden.
Op die foto's van autoweek staan op die grijze versie trouwens nog een extra paar lampjes in de openingen in de voorbumper. Extra knipperlichten oid? -edit- heeft wel iets weg van de Alfa GT zo. |
M5 | dinsdag 24 januari 2006 @ 20:30 |
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:Met die zwarte wielen prima te pruimen  . Al blijf ik die achterlichten een beetje jammer vinden. Op die foto's van autoweek staan op die grijze versie trouwens nog een extra paar lampjes in de openingen in de voorbumper. Extra knipperlichten oid? -edit- heeft wel iets weg van de Alfa GT zo. Breedstralers denk ik? Alleen kun je de zwarte velgen niet fabriek af bestellen denk ik. Dat was alleen op de concept te zien. Je kan natuurlijk wel zelf zwarte velgen erbij zoeken  |
JohnnyKnoxville | dinsdag 24 januari 2006 @ 20:32 |
Hulde aan BMW overigens dat ze puur voor het imago een nicheuitvoering maken van een nicheafgeleide van een nichemodel. |
master_X | dinsdag 24 januari 2006 @ 20:38 |
valt wel mee hadt wel wat beter verwacht |
yup | dinsdag 24 januari 2006 @ 21:52 |
Die coupe modderfok dat is wel een bom op wielen denk ik.
343 pk electronisch sper  |
JohnnyKnoxville | dinsdag 24 januari 2006 @ 22:09 |
quote: Ik zie nu al uit naar de aflevering van TopGear waarin deze auto te zien zal zijn. |
_VoiD_ | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:22 |
als je weet in welke aflevering hij komt, kun je dat even zeggen?
Dan weet ik namelijk zeker wanneer ik NIET moet kijken. wat een grafbak. |
ToXiCitY | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:26 |
Op een of andere manier vind ik hem dicht niet mooi. De Z4 roadster vind ik een schoonheid, dat dichte hok verpest hem een beetje . Hetzelfde heb ik trouwens met de Crossfire, dus het zal wel een trekje van mezelf zijn . |
Youp | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:30 |
quote: jep... super blok, rijdt prima lekker nerveus ook 
over de Z4 coupe, UBER bak |
Youp | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:31 |
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..] Ik zie nu al uit naar de aflevering van TopGear waarin deze auto te zien zal zijn. dat gaan ze niet leuk vinden bij TG  |
rockstah | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:34 |
quote: Uber lelijk ja  Die kromme neus zeg, gatverdamme. En die lijnen Ik vind het walgelijk, hou meer van wat strakkere lijnen. |
Fulcrum_X | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:37 |
Pfff pauperbak, wat een gedrocht |
Tommeh | woensdag 25 januari 2006 @ 00:01 |
Ik vind het zo zonde, al die Z modellen zien er in mijn ogen echt niet uit. Bmw gaat er naar mijn mening kwa modellen zowieso op achteruit. |
Fool | woensdag 25 januari 2006 @ 08:59 |
Op zich niet verkeerd, al moet ik toegeven dat imo de roadster een stuk mooier is. |
essiedepessie | woensdag 25 januari 2006 @ 09:12 |
Ik vind die andere mooier, maar als ze deze voor de deur zouden zetten dan ging ik niet huilen! |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 11:30 |
ik vind die 1e Opel moier! |
Oosthoek | woensdag 25 januari 2006 @ 12:44 |
Erg geslaagd. Waardige opvolger voor de Z3 coupé  |
StefanP | zaterdag 28 januari 2006 @ 06:33 |






Source: BMW
The BMW Z4 M Coupe is a sports car for very special moments – moments the driver may well experience every mile on the road. Uncompromising, purist, and extremely powerful, this two-seater offers an unparalleled experience of undiluted dynamism both in everyday traffic and on the race track. Without doubt, its prize-winning 3.2-litre straight-six M power unit developing maximum output of 333 bhp offers performance of the highest conceivable standard.
Over and above the sheer power of the engine also borne out by maximum torque of 262 lb-ft, the BMW Z4 M Coupe stands out in particular through its chassis and suspension designed and built to convey enormous power safely and smoothly to the road. Indeed, the unique character of this equally unique sports car is expressed most convincingly by its high standard of agility and spontaneity in responding to all of the driver’s commands.
The Athletic and Authentic Design of the BMW Z4 M Coupe Even at very first sight, the BMW Z4 M Coupe offers a clear impression of the purist diving pleasure this unique car is able to provide. The entire front section of the Z4 M Coupe – like that of the BMW Z4 M Roadster – emanates a thrilling sense of power and forward-urging dynamism. Seen from the side, the design of this two-door sports machine with its sleek roof extending down to the rear in typical coupe style and the “Hofmeister kick” characteristic of all BMW models, looks particularly dynamic and powerful. The BMW Z4 M Coupe is also unmistakable, dynamic and full of character from behind: The passenger compartment merges dynamically into the rear end of the car, giving the rear wheel arches a particularly powerful and muscular look.
High-speed Power Unit for Incomparable Performance BMW’s new two-seater is powered by the same prize-winning 3.2-litre straight-six M engine also featured in the BMW M3 and the BMW Z4 Roadster. The engine’s performance figures are indeed impressive at very first sight: 3,246 cc displacement, 333 bhp maximum output at an engine speed of 7,900 rpm, maximum engine speed of 8,000 rpm. And no less than 80 per cent of the engine’s maximum torque of 262 lb-ft is available at the driver’s request from just 2,000 rpm.
Output per liter is 103 bhp, giving the Z4 M Coupe a power-to-weight ratio of just 9.9 lb/bhp. Acceleration to 60 mph comes in 4.8 seconds and top speed is limited electronically to 155 mph.
The Pleasure of Shifting Gears Six Times Over The concept of a high-speed engine is particularly impressive whenever the torque available is converted into optimum thrust and power on the road by a short overall transmission ratio. And precisely this is what the BMW Z4 M Coupe has to offer, with its six-speed manual gearbox laid out for optimum performance throughout the engine’s entire gearshift and speed range. Short gearshift travel, precise action of the shift lever, and close increments between the six gears – these are the typical features of this outstanding transmission.
Outperforms BMW M3 on Nordschleife, Brakes from M3 CSL The superior engine and drivetrain of the BMW Z4 M Coupe are matched by an equally superior high-performance suspension. In its basic concept, the suspension is identical to that of the BMW Z4 M Roadster, but has nevertheless been geared specifically to the particular requirements of the fixed-head model. Just how perfectly all the car’s components harmonize with one another is clearly proven by the BMW Z4 M Coupe on the Nordschleife, the Northern Circuit of Nurburgring, where the Z4 M Coupe outperforms the lap times of even the BMW M3 and the BMW Z4 M Roadster.
The chassis and suspension of the BMW Z4 M Coupe is identical in many respects to the chassis and suspension of the BMW M3, with a wide range of shared components. One example is the M differential lock on the rear axle, while the highly effective 18-inch compound brake system comes straight from the BMW M3 CSL. BMW’s DSC Dynamic Stability Control, in turn, supplements the suspension with its significant safety reserves whenever the going gets critical.
The Interior is Concentrating on Sports Motoring The interior of the BMW Z4 M Coupe combines a modern ambience in sporting and purist look with a supreme standard of sophisticated style, design and function all coming together in one harmonious concept. The cockpit is tailored consistently to the driver, with all controls and instruments placed perfectly on or around the steering wheel for supreme ergonomics. Multi-function buttons featured as standard help the driver concentrate on the essential, operating the telephone or audio system at the touch of a finger, without having to take his hand off the steering wheel.
General Information Price: $--,--- Miles Per Gallon: --/-- mpg Curb Weight: 3295 lbs Layout: Front-Engine/RWD Transmission: 6-Speed Manual
Engine Type: Inline-6 Displacement: 3246 cc Horsepower: 333 bhp @ 7900 rpm Torque: 262 lb-ft @ 4900 rpm Redline: 8000 rpm
Performance 0-60 mph: 4.8 sec 0-100 mph: --.- sec Quarter Mile: --.- sec @ -- mph Skidpad: .--g Top Speed: 155 mph (limited) Braking, 60-0 mph: --- ft Slalom Speed: --.- mph |
Inorbit | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:28 |
weet je wat hij uitstraalt?
Sheer driving pleasure |
kolonel-knalpiemel | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:30 |
quote: Inderdaad, mensen die zoiets kopen...  |
TeChNo2 | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:32 |
tjee met voorsprong toch de lelijkste auto die ik de afgelopen jaren heb gezien, het allerergste vind ik ngo wel dat vreselijke bmw-logootje aan de zijkant...als ik de baas was van bmw kwam er sowieso helemaal geen bmw-logo op dit ding maar tja, ach... (alhoewel ik toe geef dat de fiat multipla nog lelijker is...maar ja dat je die twee al met elkaar kunt vergelijken qua lelijkheid...tsss) |
Oosthoek | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:50 |
Ach, sommige mensen hebben gewoon geen gevoel voor stijl. Kunnen wij je ook niet kwalijk nemen. |
TeChNo2 | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:55 |
Grapjas ...
(om "BMW" en "stijl" met elkaar in verband te brengen...) |
yup | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:56 |
Uhh er zijn veel lelijkere auto's hoor.
Moet ik die met de ster op de motorkap opnoemen ?
Ding ziet er bruut uit, snap niet wat ze er lelijk aan vinden :/ En nee het gaat me niet omdat het BMW is.
Een 1-serie vind ik pas lelijk (om maar wat te noemen)... |
Inorbit | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:00 |
quote: dit is anders wel de vormgeving van de toekomst, de ene na de andere autofabrikant begint bmw te copiëren met wat extremere welvingen in de zijkant. |
Blik | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:05 |
die zwarte velgen zijn wel vet |
greetoz_ | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:27 |
Ik vind hem niet zo mooi als de roadster... maar die hebben we zelf ... en ik moest er in het begin ook aan wennen.. je HAAT hem of je vind he mooi .. zo'n ontwerp is het nou eenmaal.. ik kan het wel waarderen.. is weer eens wat anders dan alle dozen op wielen die tegenwordig worden gemaakt. |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:41 |
quote: het is zeker stijl, een aparte stijl... en daar houd je van... of niet maar 1 ding is zeker, ze maken geen 13 in een dozijn auto ontwerpen!
en ik vind het  |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:46 |
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:00 schreef Inorbit het volgende:[..] dit is anders wel de vormgeving van de toekomst, de ene na de andere autofabrikant begint bmw te copiëren met wat extremere welvingen in de zijkant. en de vormgeving van het verleden


wat de amerikanen beginnen te doen met de challanger en de camaro etc. doet BMW al jaren met haar Z cars waarvan de Z8 en de Z4 de beste voorbeelden zijn

 |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:48 |
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:56 schreef yup het volgende:Uhh er zijn veel lelijkere auto's hoor. Moet ik die met de ster op de motorkap opnoemen ? Ding ziet er bruut uit, snap niet wat ze er lelijk aan vinden :/ En nee het gaat me niet omdat het BMW is. Een 1-serie vind ik pas lelijk (om maar wat te noemen)... nee een 1serie kan ik niet lelijk vinden... de neus is daar veel te mooi voor 
maar als die-hard BMW fan vind ik de X3 toch wel iets nou nou nou... dat hadden ze ECHT niet hoeven maken van mij, wat een kansloze auto  |
Jimmie | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:03 |
Die Z8 is zo mooi, jammer dat ie flopte |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:04 |
quote: flopte?
t ding kostte 180.000 euro dan verkoop je er zeg maar niet veel van  rijden er toch wel wat van in nederland hoor en ik heb er 1 van gereden  |
Jimmie | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:16 |
Een foute prijs zorgt ook voor een flop Maar bij de roadtest bij Top Gear lieten ze mooi zien hoe slecht de handeling was, bij een halve drift om een bocht knalde bij het rechtkomen het hele gewicht de andere kant op zodat de cameraman niet eens z'n camera recht kon houden  |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:23 |
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:16 schreef Jimmeh het volgende:Een foute prijs zorgt ook voor een flop  Maar bij de roadtest bij Top Gear lieten ze mooi zien hoe slecht de handeling was, bij een halve drift om een bocht knalde bij het rechtkomen het hele gewicht de andere kant op zodat de cameraman niet eens z'n camera recht kon houden  klopt, daarvoor heb je een alpina uitvoering 
maar dat hele ding is van alu gemaakt, er zit een M5 motor in, alles is top of the bill afgewerkt zoals het hele interieur alles van leder etc. etc. dat is qua gebruikte materialen enzo een van de gaafste BMW's
en heerlijk om te cruisen en eens lekker rechtdoor te branden en hij komt evengoed wel een bocht door, maar misschien wat minder op t circuit... who cares? 
maar als het alleen door de prijs komt gaat de M6 ook floppen om maar een voorbeeld te noemen... maar van de 507, de directe voorvader van de Z8 zijn er maar 200 geproduceerd... en dat kwam destijds ook door de prijs en doordat er op dat moment geen markt was voor zo'n sportauto's... dus toch wel geinig om de traditie voort te zetten houdt m wel exclusief natuurlijk...
tot zo ver offtopic back on topic
de Z4 heeft retro lijnen  |
Jimmie | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:33 |
quote: De Alpina uitvoering had het ook, want die test bedoelde ik eigenlijk, waar die min of meer even slecht was in handeling als de Z8 Vertelde die ook dat ze een motor er in hebben gegooit met minder liter inhoud, minder pk's en uiteindelijk kwam de conclusie, hijs gewoon niet bedoelt voor het circuit, maar om lekker te cruisen... al vond ie m daar ook weer teveel lawaai voor maken 
Maarja omdat ie zo werd afgekraakt, krijg je natuurlijk wel dat mensen in die prijsklasse heel snel een andere keuze maken (terwijl de meeste sportwagen kopers uberhaupt niet hard rijden met hun sportwagen ). |
Five_Aces | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:00 |
Dat heb je sowieso met die prijsklassen, van de 8 serie werden er in NL ook maar 15 per jaar verkocht als ik me niet vergis. |
Inorbit | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:29 |
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:48 schreef Youp het volgende:[..] nee een 1serie kan ik niet lelijk vinden... de neus is daar veel te mooi voor  maar als die-hard BMW fan vind ik de X3 toch wel iets  nou nou nou... dat hadden ze ECHT niet hoeven maken van mij, wat een kansloze auto  helemaal mee eens
helemaal een X3 zonder meegspoten bumpers |
Aernoud | zaterdag 28 januari 2006 @ 16:16 |
is die Z8 eigenlijk wel uitgebracht in Nederland?
vind de nieuwe z4 vooral van de zijkant mooi, maar de neus van de nieuwe 6serie erop had hem nog beter gedaan! |
Youp | zaterdag 28 januari 2006 @ 17:04 |
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:16 schreef Aernoud het volgende:is die Z8 eigenlijk wel uitgebracht in Nederland?vind de nieuwe z4 vooral van de zijkant mooi, maar de neus van de nieuwe 6serie erop had hem nog beter gedaan! ja |
Oosthoek | zondag 29 januari 2006 @ 13:21 |
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:33 schreef Jimmeh het volgende:Maarja omdat ie zo werd afgekraakt, krijg je natuurlijk wel dat mensen in die prijsklasse heel snel een andere keuze maken (terwijl de meeste sportwagen kopers uberhaupt niet hard rijden met hun sportwagen  ). Ja, ik denk ook dat de gemiddelde miljonair z'n mening baseert op die van een idioot aan de overkant van de zee. Die kijkt alleen maar naar z'n buurman, en eventueel als het een liefhebber is naar de exclusiviteit. |
Youp | maandag 30 januari 2006 @ 22:49 |
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:21 schreef Oosthoek het volgende:[..] Ja, ik denk ook dat de gemiddelde miljonair z'n mening baseert op die van een idioot aan de overkant van de zee. Die kijkt alleen maar naar z'n buurman, en eventueel als het een liefhebber is naar de exclusiviteit. daarbij is die test pas gedaan nadat de Z8 al niet meer in productie was geloof ik  |
Sander170 | maandag 30 januari 2006 @ 22:59 |
Weet iemand de werkelijke topsnelheid van deze pracht auto ? ? ? |
Youp | maandag 30 januari 2006 @ 23:05 |
quote: 250km/h begrensd (+-270 op de teller) zowel voor de 3.0i als de 3.2 M-motor |
Sander170 | maandag 30 januari 2006 @ 23:10 |
quote: Begrensd is elke auto boven de 250km/h !
Dus ervan uitgaan dat ie zo rond de 270km/h kan, je zou zeggen qua uiterlijk dat ie wel 288 km/h kan ofzo |
Youp | maandag 30 januari 2006 @ 23:21 |
quote:Op maandag 30 januari 2006 23:10 schreef Sander170 het volgende:[..] Begrensd is elke auto boven de 250km/h ! Dus ervan uitgaan dat ie zo rond de 270km/h kan, je zou zeggen qua uiterlijk dat ie wel 288 km/h kan ofzo wat bazel je nou? niet elke auto is begrensd boven de 250... en de Z4 M coupe haalt de 300+ ook wel... |
Sander170 | maandag 30 januari 2006 @ 23:31 |
quote:Op maandag 30 januari 2006 23:21 schreef Youp het volgende:[..] wat bazel je nou? niet elke auto is begrensd boven de 250... en de Z4 M coupe haalt de 300+ ook wel... Welke auto,s zijn dan niet begrensd man ??? |
Youp | maandag 30 januari 2006 @ 23:40 |
quote: bijna alles wat niet in duitsland gefabriceerd wordt... en alle exoten zoals ferrari's lambo's en dikke amerikanen ala vipers en dat spul... |
Hyperdude | maandag 30 januari 2006 @ 23:41 |
quote: Porsche doet ook niet mee met die flauwekul! |
Sander170 | maandag 30 januari 2006 @ 23:51 |
quote:Op maandag 30 januari 2006 23:40 schreef Youp het volgende:[..] bijna alles wat niet in duitsland gefabriceerd wordt... en alle exoten zoals ferrari's lambo's en dikke amerikanen ala vipers en dat spul... Hey bedankt Youp, dit wist ik niet eens
En ik ben nogal zo,n auto fanaat |