abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34432660
Ik vind het zo zonde, al die Z modellen zien er in mijn ogen echt niet uit. Bmw gaat er naar mijn mening kwa modellen zowieso op achteruit.
pi_34437084
Op zich niet verkeerd, al moet ik toegeven dat imo de roadster een stuk mooier is.
Uhm...
pi_34437295
Ik vind die andere mooier, maar als ze deze voor de deur zouden zetten dan ging ik niet huilen!
Never trust a squirrel, it's just a rat in cuter outfit.
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:30:35 #54
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34440866
ik vind die 1e Opel moier!
R.I.P. Volkwagen Golf G60
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:44:34 #55
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34443214
Erg geslaagd. Waardige opvolger voor de Z3 coupé
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34541735

Source: BMW

The BMW Z4 M Coupe is a sports car for very special moments – moments the driver may well experience every mile on the road. Uncompromising, purist, and extremely powerful, this two-seater offers an unparalleled experience of undiluted dynamism both in everyday traffic and on the race track. Without doubt, its prize-winning 3.2-litre straight-six M power unit developing maximum output of 333 bhp offers performance of the highest conceivable standard.

Over and above the sheer power of the engine also borne
out by maximum torque of 262 lb-ft, the BMW Z4 M Coupe stands out in particular through its chassis and suspension designed and built to convey enormous power safely and smoothly to the road. Indeed, the unique character of this equally unique sports car is expressed most convincingly by its high standard of agility and spontaneity in responding to all of the driver’s commands.

The Athletic and Authentic Design of the BMW Z4 M Coupe
Even at very first sight, the BMW Z4 M Coupe offers a clear impression of the purist diving pleasure this unique car is able to provide. The entire front section of the Z4 M Coupe – like that of the BMW Z4 M Roadster – emanates a thrilling sense of power and forward-urging dynamism. Seen from the side, the design of this two-door sports machine with its sleek roof extending down to the rear in typical coupe style and the “Hofmeister kick” characteristic of all BMW models, looks particularly dynamic and powerful. The BMW Z4 M Coupe is also unmistakable, dynamic and full of character from behind: The passenger compartment merges dynamically into the rear end of the car, giving the rear wheel arches a particularly powerful and muscular look.

High-speed Power Unit for Incomparable Performance
BMW’s new two-seater is powered by the same prize-winning 3.2-litre straight-six M engine also featured in the BMW M3 and the BMW Z4 Roadster. The engine’s performance figures are indeed impressive at very first sight: 3,246 cc displacement, 333 bhp maximum output at an engine speed of 7,900 rpm, maximum engine speed of 8,000 rpm. And no less than 80 per cent of the engine’s maximum torque of 262 lb-ft is available at the driver’s request from just 2,000 rpm.

Output per liter is 103 bhp, giving the Z4 M Coupe a power-to-weight ratio of just 9.9 lb/bhp. Acceleration to 60 mph comes in 4.8 seconds and top speed is limited electronically to 155 mph.

The Pleasure of Shifting Gears Six Times Over
The concept of a high-speed engine is particularly impressive whenever the torque available is converted into optimum thrust and power on the road by a short overall transmission ratio. And precisely this is what the BMW Z4 M Coupe has to offer, with its six-speed manual gearbox laid out for optimum performance throughout the engine’s entire gearshift and speed range. Short gearshift travel, precise action of the shift lever, and close increments between the six gears – these are the typical features of this outstanding transmission.

Outperforms BMW M3 on Nordschleife, Brakes from M3 CSL
The superior engine and drivetrain of the BMW Z4 M Coupe are matched by an equally superior high-performance suspension. In its basic concept, the suspension is identical to that of the BMW Z4 M Roadster, but has nevertheless been geared specifically to the particular requirements of the fixed-head model. Just how perfectly all the car’s components harmonize with one another is clearly proven by the BMW Z4 M Coupe on the Nordschleife, the Northern Circuit of Nurburgring, where the Z4 M Coupe outperforms the lap times of even the BMW M3 and the BMW Z4 M Roadster.

The chassis and suspension of the BMW Z4 M Coupe is identical in many respects to the chassis and suspension of the BMW M3, with a wide range of shared components. One example is the M differential lock on the rear axle, while the highly effective 18-inch compound brake system comes straight from the BMW M3 CSL. BMW’s DSC Dynamic Stability Control, in turn, supplements the suspension with its significant safety reserves whenever the going gets critical.

The Interior is Concentrating on Sports Motoring
The interior of the BMW Z4 M Coupe combines a modern ambience in sporting and purist look with a supreme standard of sophisticated style, design and function all coming together in one harmonious concept. The cockpit is tailored consistently to the driver, with all controls and instruments placed perfectly on or around the steering wheel for supreme ergonomics. Multi-function buttons featured as standard help the driver concentrate on the essential, operating the telephone or audio system at the touch of a finger, without having to take his hand off the steering wheel.

General Information
Price: $--,---
Miles Per Gallon: --/-- mpg
Curb Weight: 3295 lbs
Layout: Front-Engine/RWD
Transmission: 6-Speed Manual

Engine
Type: Inline-6
Displacement: 3246 cc
Horsepower: 333 bhp @ 7900 rpm
Torque: 262 lb-ft @ 4900 rpm
Redline: 8000 rpm

Performance
0-60 mph: 4.8 sec
0-100 mph: --.- sec
Quarter Mile: --.- sec @ -- mph
Skidpad: .--g
Top Speed: 155 mph (limited)
Braking, 60-0 mph: --- ft
Slalom Speed: --.- mph
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34543776
weet je wat hij uitstraalt?

Sheer driving pleasure
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_34543814
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:17 schreef Sjoewe het volgende:
Oei oei oei oei wat is die weer lelijk
Inderdaad, mensen die zoiets kopen...
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_34543879
tjee met voorsprong toch de lelijkste auto die ik de afgelopen jaren heb gezien, het allerergste vind ik ngo wel dat vreselijke bmw-logootje aan de zijkant...als ik de baas was van bmw kwam er sowieso helemaal geen bmw-logo op dit ding maar tja, ach... (alhoewel ik toe geef dat de fiat multipla nog lelijker is...maar ja dat je die twee al met elkaar kunt vergelijken qua lelijkheid...tsss)
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:50:47 #60
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34544240
Ach, sommige mensen hebben gewoon geen gevoel voor stijl. Kunnen wij je ook niet kwalijk nemen.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34544357
Grapjas ...

(om "BMW" en "stijl" met elkaar in verband te brengen...)
Gelukkig zonder haar
pi_34544381
Uhh er zijn veel lelijkere auto's hoor.

Moet ik die met de ster op de motorkap opnoemen ?

Ding ziet er bruut uit, snap niet wat ze er lelijk aan vinden :/ En nee het gaat me niet omdat het BMW is.

Een 1-serie vind ik pas lelijk (om maar wat te noemen)...
pi_34544463
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:55 schreef TeChNo2 het volgende:
Grapjas ...

dit is anders wel de vormgeving van de toekomst, de ene na de andere autofabrikant begint bmw te copiëren met wat extremere welvingen in de zijkant.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:05:49 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_34544609
die zwarte velgen zijn wel vet
pi_34545231
Ik vind hem niet zo mooi als de roadster... maar die hebben we zelf ... en ik moest er in het begin ook aan wennen.. je HAAT hem of je vind he mooi .. zo'n ontwerp is het nou eenmaal.. ik kan het wel waarderen.. is weer eens wat anders dan alle dozen op wielen die tegenwordig worden gemaakt.
pi_34545589
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:55 schreef TeChNo2 het volgende:
Grapjas ...

het is zeker stijl, een aparte stijl... en daar houd je van... of niet maar 1 ding is zeker, ze maken geen 13 in een dozijn auto ontwerpen!

en ik vind het
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34545704
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:00 schreef Inorbit het volgende:

[..]

dit is anders wel de vormgeving van de toekomst, de ene na de andere autofabrikant begint bmw te copiëren met wat extremere welvingen in de zijkant.
en de vormgeving van het verleden

wat de amerikanen beginnen te doen met de challanger en de camaro etc. doet BMW al jaren met haar Z cars waarvan de Z8 en de Z4 de beste voorbeelden zijn

pi_34545756
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:56 schreef yup het volgende:
Uhh er zijn veel lelijkere auto's hoor.

Moet ik die met de ster op de motorkap opnoemen ?

Ding ziet er bruut uit, snap niet wat ze er lelijk aan vinden :/ En nee het gaat me niet omdat het BMW is.

Een 1-serie vind ik pas lelijk (om maar wat te noemen)...
nee een 1serie kan ik niet lelijk vinden... de neus is daar veel te mooi voor

maar als die-hard BMW fan vind ik de X3 toch wel iets nou nou nou... dat hadden ze ECHT niet hoeven maken van mij, wat een kansloze auto
pi_34546173
Die Z8 is zo mooi, jammer dat ie flopte
pi_34546213
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:03 schreef Jimmeh het volgende:
Die Z8 is zo mooi, jammer dat ie flopte
flopte?

t ding kostte 180.000 euro dan verkoop je er zeg maar niet veel van
rijden er toch wel wat van in nederland hoor en ik heb er 1 van gereden
pi_34546613
Een foute prijs zorgt ook voor een flop Maar bij de roadtest bij Top Gear lieten ze mooi zien hoe slecht de handeling was, bij een halve drift om een bocht knalde bij het rechtkomen het hele gewicht de andere kant op zodat de cameraman niet eens z'n camera recht kon houden
pi_34546851
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:16 schreef Jimmeh het volgende:
Een foute prijs zorgt ook voor een flop Maar bij de roadtest bij Top Gear lieten ze mooi zien hoe slecht de handeling was, bij een halve drift om een bocht knalde bij het rechtkomen het hele gewicht de andere kant op zodat de cameraman niet eens z'n camera recht kon houden
klopt, daarvoor heb je een alpina uitvoering

maar dat hele ding is van alu gemaakt, er zit een M5 motor in, alles is top of the bill afgewerkt zoals het hele interieur alles van leder etc. etc. dat is qua gebruikte materialen enzo een van de gaafste BMW's

en heerlijk om te cruisen en eens lekker rechtdoor te branden en hij komt evengoed wel een bocht door, maar misschien wat minder op t circuit... who cares?

maar als het alleen door de prijs komt gaat de M6 ook floppen om maar een voorbeeld te noemen... maar van de 507, de directe voorvader van de Z8 zijn er maar 200 geproduceerd... en dat kwam destijds ook door de prijs en doordat er op dat moment geen markt was voor zo'n sportauto's... dus toch wel geinig om de traditie voort te zetten houdt m wel exclusief natuurlijk...

tot zo ver offtopic
back on topic

de Z4 heeft retro lijnen
pi_34547181
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:23 schreef Youp het volgende:

[..]

klopt, daarvoor heb je een alpina uitvoering

[knip]
De Alpina uitvoering had het ook, want die test bedoelde ik eigenlijk, waar die min of meer even slecht was in handeling als de Z8
Vertelde die ook dat ze een motor er in hebben gegooit met minder liter inhoud, minder pk's en uiteindelijk kwam de conclusie, hijs gewoon niet bedoelt voor het circuit, maar om lekker te cruisen... al vond ie m daar ook weer teveel lawaai voor maken

Maarja omdat ie zo werd afgekraakt, krijg je natuurlijk wel dat mensen in die prijsklasse heel snel een andere keuze maken (terwijl de meeste sportwagen kopers uberhaupt niet hard rijden met hun sportwagen ).
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:00:05 #74
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34548235
Dat heb je sowieso met die prijsklassen, van de 8 serie werden er in NL ook maar 15 per jaar verkocht als ik me niet vergis.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34549224
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:48 schreef Youp het volgende:

[..]

nee een 1serie kan ik niet lelijk vinden... de neus is daar veel te mooi voor

maar als die-hard BMW fan vind ik de X3 toch wel iets nou nou nou... dat hadden ze ECHT niet hoeven maken van mij, wat een kansloze auto

helemaal mee eens

helemaal een X3 zonder meegspoten bumpers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:16:37 #76
54067 Aernoud
Aapachtig paars?
pi_34552137
is die Z8 eigenlijk wel uitgebracht in Nederland?

vind de nieuwe z4 vooral van de zijkant mooi, maar de neus van de nieuwe 6serie erop had hem nog beter gedaan!
Heb jij nog ergens een platypus liggen? Stuur hem op naar mij en ontvang een aardige vergoeding!
pi_34553353
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:16 schreef Aernoud het volgende:
is die Z8 eigenlijk wel uitgebracht in Nederland?

vind de nieuwe z4 vooral van de zijkant mooi, maar de neus van de nieuwe 6serie erop had hem nog beter gedaan!
ja
  zondag 29 januari 2006 @ 13:21:52 #78
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34577407
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:33 schreef Jimmeh het volgende:
Maarja omdat ie zo werd afgekraakt, krijg je natuurlijk wel dat mensen in die prijsklasse heel snel een andere keuze maken (terwijl de meeste sportwagen kopers uberhaupt niet hard rijden met hun sportwagen ).
Ja, ik denk ook dat de gemiddelde miljonair z'n mening baseert op die van een idioot aan de overkant van de zee. Die kijkt alleen maar naar z'n buurman, en eventueel als het een liefhebber is naar de exclusiviteit.
deed het licht uit
pi_34631654
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:21 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook dat de gemiddelde miljonair z'n mening baseert op die van een idioot aan de overkant van de zee. Die kijkt alleen maar naar z'n buurman, en eventueel als het een liefhebber is naar de exclusiviteit.
daarbij is die test pas gedaan nadat de Z8 al niet meer in productie was geloof ik
pi_34632108
Weet iemand de werkelijke topsnelheid van deze pracht auto ? ? ?
pi_34632467
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:59 schreef Sander170 het volgende:
Weet iemand de werkelijke topsnelheid van deze pracht auto ? ? ?
250km/h begrensd (+-270 op de teller) zowel voor de 3.0i als de 3.2 M-motor
pi_34632692
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:05 schreef Youp het volgende:

[..]

250km/h begrensd (+-270 op de teller) zowel voor de 3.0i als de 3.2 M-motor
Begrensd is elke auto boven de 250km/h !

Dus ervan uitgaan dat ie zo rond de 270km/h kan, je zou zeggen qua uiterlijk dat ie wel 288 km/h kan ofzo
pi_34633203
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:10 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Begrensd is elke auto boven de 250km/h !

Dus ervan uitgaan dat ie zo rond de 270km/h kan, je zou zeggen qua uiterlijk dat ie wel 288 km/h kan ofzo
wat bazel je nou? niet elke auto is begrensd boven de 250... en de Z4 M coupe haalt de 300+ ook wel...
pi_34633692
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:21 schreef Youp het volgende:

[..]

wat bazel je nou? niet elke auto is begrensd boven de 250... en de Z4 M coupe haalt de 300+ ook wel...
Welke auto,s zijn dan niet begrensd man ???
pi_34634076
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:31 schreef Sander170 het volgende:

[..]

bijna alles wat niet in duitsland gefabriceerd wordt... en alle exoten zoals ferrari's lambo's en dikke amerikanen ala vipers en dat spul...
  maandag 30 januari 2006 @ 23:41:23 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34634139
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:31 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Porsche doet ook niet mee met die flauwekul!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34634545
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:40 schreef Youp het volgende:

[..]

bijna alles wat niet in duitsland gefabriceerd wordt... en alle exoten zoals ferrari's lambo's en dikke amerikanen ala vipers en dat spul...
Hey bedankt Youp, dit wist ik niet eens

En ik ben nogal zo,n auto fanaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')