abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2005 @ 13:20:36 #101
48233 Auticia
warriorette
pi_30693195
Jeetje, lady-wrb . Klinkt heftig .
I bet you are flying inside.
  † In Memoriam † zondag 18 september 2005 @ 22:10:57 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30710373
ik zal van de week mijn moed bij elkaar vegen en eens bij de dokter binnenwandelen, oke?

luca mocht van mij de nieuwe kipjes een naam geven en hij heeft zijn best gedaan.
de grote zwarte (voorheen junior dus) heet nu rosa en de twee zijdehoenderzusjes heten nu sandy en liesje (probleem is alleen dat ze niet uit elkaar te houden zijn )

ik kreeg vandaag een mailtje van de vorige eigenaars met daarin het advies voor hendrik om vooral voorzichtig toenadering te zoeken. echter, hendrik is meer het "straight to the point"-type, greep een van de zwarte dames in haar nekvel, werkte haar tegen de grond en hoppa, daar ging-ie weer. maar ze begint er aan te wennen geloof ik

we noemen de nieuwkomers gekscherend de allochtoontjes. de integratie gaat heel voorspoedig. ze hebben vandaag het aardbeienveldje met zijn drietjes omgeploegd. zo grondig dat de onrijpe aardbeitjes rondvlogen. ik maak me er niet eens druk meer om. ik had de strijd om de aardbeien toch al verloren van de slakken

een ander item is de pikorde. die is duidelijk aanwezig en leidt af en toe tot komische situaties.
zo zijn de nieuwkomers tammer dan onze eigen nuggets en eentje kwam gezellig naar me toe om aangehaald te worden. die werd meteen vakkundig door hepie bij me weggejaagd: hoe haalde die zwarte het in haar hoofd! het is HAAR baas dus als er iemand aangehaald wordt, is dat heep en niemand anders
andersom wordt er ook gepest. heep dr eieren worden door het hele hok gekegeld, terwijl het eigen ei zorgvuldig apart gelegd wordt. maar goed, hepie maalt er niet om, tis een ontaarde moeder.

gelukkig wordt er niet meer gevochten en slaapt iedereen in een hok. dus we gaan de goede richting op. het is echt een gezellige drukte nu in de achtertuin. ik moet morgen nodig weer eens foto's maken.
  zondag 18 september 2005 @ 22:31:14 #103
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30711014
Kippies
tis dat mn buren het niet tof vinden (we hebben al eens kippen én hanen gehad) anders hadden we hier een stel Chabo's rondlopen

Vandaag naar Bataviastad geweest, mn ex ( ) is volgende week uitgerekend, dus daar ging ik even voor shoppen, mini Nike's, Super cute Adidas hoodie, Adidas mutsje, en een tshirtje van Puma, erg merk allemaal, maar ik vond het zoooooo stoer. Op de terugweg langs de Mac, doosje kip6 voor de hondjes meegenomen (als ze zo lief alleen zijn geweest, kunnen 2 kipnuggets geen kwaad ) komen we thuis, heel de keuken omgeploegd, vuilniszak netjes weer uitgepakt over de keukenvloer dus die nuggets hebben we zelf maar opgegeten, die hadden ze niet verdient, stelletje draken
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30711626
Lady zet je verhaaltjes ff leuk in je topicje De enige echte Kippensoop (of kipverhalen van eigen bodem)
De allochtoontjes

Fijn nonneke

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 18-09-2005 22:57:10 ]
pi_30713038
Oe nonneke! groot gelijk wat betreft de kipnuggets

Ben sinds vandaag weer fokcrew
pi_30713209
Ink CrewCollega
Games Nou ja, klein gebrek geen bezwaar zullen we maar zeggen
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 06:38:57 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30717657
nuggets

niemand geeft mijn nuggets aan de hond ja
pi_30718592
Games. Leuk Ink , het enige écht leuke onderdeel van Fok

Ik vroeg mij af: kreeg jij ook die enquete van iemand (tijdje terug) over vrouwen en gamen in je mail? Ik heb altijd gedacht dat die enquete van iemand van Fok moest zijn, heb het nooit gevraagd eigenlijk, maar het was gericht aan een aantal dames en ik dacht dat ik jou ook daar tussen zag staan.

Ik ga vandaag druiven plukken in de tuin, het is tijd, ze zijn rijp
pi_30719827
Onze rooie kater is nu heel zielig. De schilders zijn hier buiten aan het schilderen en hij is van schrik maar onder het bad gekropen. Hoop alleen dat hij er straks weer onderuit kan, hij is toch wat dikker dan hij vroeger was . Ik weet nooit wat ik met hem moet beginnen, hij is zo schuw voor mensen. Pff, ben ik even kwijt
pi_30720043
Ik kom regelmatig bij een vriend van mij, en die heeft een kater sinds een week of 8 misschien. Maar ik vroeg me eignelijk af wanneer die begint met puberen, gaat hij dan ook 'spuiten'? verliest een kat ook tandjes? moet hij dan een bijtspeeltje? tot nu toe vind hij mensen en haar het allerleukst om in te bijten/mee te spelen.
And the druids turn to stone...
pi_30720248
Katten gaan wisselen als ze een maand of drie zijn en dat is ongeveer klaar bij 6 maanden. Soms vind je wel eens een tandje, maar meestal niet. Dat gaat allemaal vanzelf.

Een bijtspeeltje is niet nodig wat betreft wisselen. Je kan wel iets aanschaffen als je dat bijten in je hand enzo tijdens het spelen wil voorkomen. Dat is vaak een uiting van liefde hoor en speelsigheid. Als je het echt niet wil, gewoon niet op reageren of een speelgoedbeestje kopen.

Een kater is geslachtsrijp op ongeveer 8-9 maanden. Vanaf deze leeftijd kan hij de neiging krijgen zijn territorium af te willen bakenen door overal tegenaan te plassen, ookwel het sproeien genoemd. Soms al eerder hoor! Met een maand of 6 kan ook.
  maandag 19 september 2005 @ 10:40:28 #112
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_30720295
En als ie voor de eerste keer sproeit is het natuurlijk zaak dat het zo snel mogelijk hakkie-takkie-wegzakkie is.
I'm getting too old for this....
pi_30720339
Onze katers zijn rond de 7 of 8 maanden geholpen. Maar daarnaast van "puberen" ook nooit iets gemerkt.
pi_30720568
Bedankt allemaal
Ik heb alleen ervaring met poezen, en dan ook nog op leeftijd en geholpen enzo.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 11:09:19 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30720974
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:00 schreef Tinkerbell het volgende:

Ik ga vandaag druiven plukken in de tuin, het is tijd, ze zijn rijp
hier heb ik al een paar kilo bramen geplukt. leuk is dat he? fruit van eigen tuin

al weet ik nog niet wat ik ermee moet. ze liggen nu opgeslagen in de vriezer.
pi_30722265
Ja, de druiven zijn rijp. Iedere keer dat ik buiten kom, eet ik druifjes. Heerlijk zoet
Tink, wat doe jij met al die druiven? Ik geef veel weg, en de rest laat ik maar hangen voor de merels
pi_30722485
Oe bramen! Nog lekkerder!

Ik pluk alles eigenlijk, geef vooral veel weg. De oogst is minder dan vorig jaar. Ze zijn wel lekkerder dit jaar.
pi_30723692
Gisteren bij mijn moeder heb ik ook wat druiven uit de tuin gehad, ze zijn dit jaar idd heerlijk !

Leuk dat de kippensoop weer terug is ! Heb er alweer van genoten.
pi_30724020
bramen druiven, heerlijk

Lady wrb tot nu toe staan je SC posts in je sooptopic
pi_30724179
Al dat fruit uit eigen tuin.... dat mis ik wel in de stad... Snel maar weer eens naar mijn moeder en haar enorme bramenstuik

Mijn 2 poezen zijn zo leuk de laatste weken! Nu het studiejaar weer is begonnen ben ik overdag veel thuis om te lezen en dat vinden ze helemaal geweldig.

Een knorrende poes op schoot en de ander aan mijn voeten...
Kan soms echt een verliefd gevoel krijgen van die twee
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_30724917
Lotje, dat is heel normaal hoor, als onze kat iets liefs gek doet of gewoon ergens ligt of zit, krijg ik ook een heel warm gevoel. Zo'n tevreden gelukkig gek katje is gewoon !
Zwijmelen mag in F&F
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 15:04:45 #122
43556 miss_dynastie
pi_30726954
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Zwijmelen mag in F&F
In dat geval: er ligt een heel lief katje te slapen op een stapel papier hier naast me. Uiteraard moet ik aan het werk, maar dat lukt nu niet
pi_30727594
Ik merk hier vaker dat lege dozen gewoon blijven staan en niet worden opgeruimd, alleen omdat onze katten het zo heerlijk vinden om in een doos te liggen. Dat ruim je dan toch niet op, dan neem je hun plekje af.
pi_30727746
Is je kat al onder het bad vandaan, Randa?
  maandag 19 september 2005 @ 15:40:53 #125
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30727922
Had gister een verschil van mening met Taak over Casper. Bij de late wandeling kwamen we onderweg een man tegen waar ik nogal van schrok. En Casper begint prompt tegen die man te grommen. Taak corrigeert Casper (Casper! Foei!) En dat mocht hij niet van mij.

Ik vind dat je hem juist niet moet corrigeren als hij op zijn vrouwtje let. Als hij nou bij iedereen die we tegenkomen gaat grommen, maar hij doet het inderdaad alleen als ik me niet op mijn gemak voel. In de tijd dat we Casper hebben was dit de derde keer ofzo dat hij me "verdedigde'. Ik heb hem mooi de rest van de avond op zijn buikkie gekriebeld

Of ben ik nu een vreselijke valserik aan het kweken?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_30727993
Nee, zit er nog steeds. Maar de schilders zijn nog bezig en dat is de enige rustige en veilige plek in het huis. Over een uurtje maar eens met eten gaan lokken anders kan het nog lang duren, hem kennende.

Het is jammer dat hij zo schuw is, terwijl hij eigenlijk niet echt bang zou hoeven zijn, maar er is niet veel aan te doen. Beetje zielig.
pi_30728042
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:40 schreef Spindizzy het volgende:
Had gister een verschil van mening met Taak over Casper. Bij de late wandeling kwamen we onderweg een man tegen waar ik nogal van schrok. En Casper begint prompt tegen die man te grommen. Taak corrigeert Casper (Casper! Foei!) En dat mocht hij niet van mij.

Ik vind dat je hem juist niet moet corrigeren als hij op zijn vrouwtje let. Als hij nou bij iedereen die we tegenkomen gaat grommen, maar hij doet het inderdaad alleen als ik me niet op mijn gemak voel. In de tijd dat we Casper hebben was dit de derde keer ofzo dat hij me "verdedigde'. Ik heb hem mooi de rest van de avond op zijn buikkie gekriebeld

Of ben ik nu een vreselijke valserik aan het kweken?
Ik geef je helemaal gelijk, Casper beschermt zijn vrouwtje. Een beetje grommen kan geen kwaad denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Randa_v op 19-09-2005 15:54:41 ]
pi_30728532
Ik weet het niet Spindizzy, grommen kan soms ook uitlopen op agressie, heb ik wel eens gezien en als je hem dan straft dan raakt hij ook in de war. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb pepernoten Ik kon me niet meer inhouden, ook al duurt het nog 30 jaar tot Sinterklaas
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_30728680
Iets lekkers helpt vast wel wel Randa

Dat vind ik nou een moeilijke vraag, Spin

Geen idee wat de 'hondengeleerden' er van zouden zeggen. Ik zelf denk dat ik eerder Taak gelijk zou geven. Althans, niet over de correctie, maar wel over het feit dat ie erop reageert.

Casper schrikt omdat jij schrikt. Voor een hond is angst (voor een mens ook natuurlijk) een slechte raadgever. Een angstige hond kan rare sprongen maken. Hem corrigeren werkt natuurlijk ook niet helemaal correct, want jij schrikt immers ook. Vaak is grommen ook een laatste waarschuwing van een hond (in dit geval al gelijk de eerste).

Dus denk ik: corrigeer de situatie. Doe net alsof er niets of in elk geval niet veel aan de hand is, leidt de hond af met iets lekkers, loop door. Mocht er een situatie zijn dat er wel degelijk wat gebeurd, dan zie je het wel en anders ontstaat er misschien een situatie die je niet hebt gewild ('angstige hond bijt voorbijganger' of zo).

Ik herken het wel hoor, Ayla doet het ook. Alleen ze gaat dichter naast me lopen, half voor me. En niet grommen. Vaak ook bij mensen die ik niet zo zie zitten. Maar misschien zijn die wel bang voor de hond en is het een angst/angst situatie of zo. Dus ik leidt haarr liever af en maak de situatie anders.
  maandag 19 september 2005 @ 16:13:27 #130
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30728987
Ha! Als Casper mensen wil bijten moet die schijterd wel eerst dichtbij genoeg durven komen

Afleiden werkt niet met Casper.

Corrigeren vind ik met dit soort dingen eng. Misschien leer je hem dan wel dat grommen = fout. Oke, dan grom ik voortaan niet en ga ik wel gelijk in de aanval.
pi_30729130
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:13 schreef Spindizzy het volgende:
Corrigeren vind ik met dit soort dingen eng. Misschien leer je hem dan wel dat grommen = fout. Oke, dan grom ik voortaan niet en ga ik wel gelijk in de aanval.

Ja dat is dan weer de andere kant. Wat lastig zeg Ik denk dat je het misschien het beste nog kunt negeren en gewoon snel doorlopen.
And you know I might
pi_30729180
Spin, je usericon
Mag ik?
  maandag 19 september 2005 @ 16:20:04 #133
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30729240
Mag je wat, Bluezz? Wil je hem hebben?Mag hoor. Heb zat andere.

Wat ik nu meestal doe met Cas is rustig tegen hem zeggen dat het wel goed is. Behalve die ene keer dat ik echt een griezel tegenkwam. Toen heb ik Cas koekkies gegeven nadat die vent bang was doorgelopen
pi_30729368
Ja ik wil ook die usericon een poosje, zooo leuk

Ik vind het super als honden hun baasjes in bescherming nemen, met mate, dat mag toch wel? Beetje grommen?
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 16:24:06 #135
43556 miss_dynastie
pi_30729390
Ik denk eigenlijk: grommen is waarschuwing. Dus dan stel je je hond gerust, of niet, als blijkt dat je angst terecht is. Maar straffen? Lijkt mij niet, maar ik weet het eigenlijk ook niet...
  maandag 19 september 2005 @ 16:27:13 #136
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30729514
Hup. Inpikken dat ding! Ze lijkt ook wel op Xena, vind ik
pi_30729623
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk eigenlijk: grommen is waarschuwing. Dus dan stel je je hond gerust, of niet, als blijkt dat je angst terecht is. Maar straffen? Lijkt mij niet, maar ik weet het eigenlijk ook niet...
Ja, jij zegt in 1 zin wat ik bedoel
pi_30729630
Spin, ik vind je nieuwe Avatar niet kunnen hoor, het lijkt net of hij op een hondje inmept met een baseball-bat ofzo
  maandag 19 september 2005 @ 16:32:45 #139
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30729737
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:30 schreef Panthera1984 het volgende:
Spin, ik vind je nieuwe Avatar niet kunnen hoor, het lijkt net of hij op een hondje inmept met een baseball-bat ofzo
Nee, hij slaat een zombie zijn hersens in
pi_30729777
oe die iwl ik ook wel inpikken
zal ik hem braaf op ander forum gebruiken.. zodat er hier niemand last van heeft

if you don't mind that is
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 19 september 2005 @ 16:35:01 #141
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30729801
Ga je gang hoor... Wel ffies zelf uploaden want ik kan niet garanderen dat hij er volgende week nog staat
pi_30731119
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:30 schreef Panthera1984 het volgende:
Waar zie jij een hond dan?
And you know I might
pi_30731193
Test
pi_30731382
Coooool bluezz!!!!
pi_30731497
Met dank aan Spin
Ze zeuren nu al in hools dat hun beeldscherm te schoon is
pi_30731551
Onze rode kater is eindelijk na een halve dag onder het bad te voorschijn gekomen. En alleen een bakje vlees deed de truc, de rest was niet goed genoeg.

Het eerste wat hij ging doen was buiten rondkijken of de schilders echt wegwaren voor hij tijd maakte voor het eten.
Ik ben weer gerust.
  maandag 19 september 2005 @ 18:45:49 #147
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30733653
Zow mn 1e waarschuwing gehad maar dat ga ik niet pikken

Zie een koter balanseren bij de steller Zeeleeuwen óp het hek dus trek het ettertje van dat hek af, begintie te gillen, dus ik uitleggen dat ze niét lief zijn, en heel hard zullen bijten (*zeeleeuw doet zn bek open en showed zn killergebitje*) alstie in het water valt (ze zouden hem als speelgoed gaan gebruiken, zelfs de trainers blijven achter een lijn, dichterbij mag niemand). Nou kind overtuigd, komen die ouders, dat ik van hun kind moet afblijven ik proberen uitleggen, maar ik moest van hun kind afblijven, dus ik gezegt dat het mij niet uitmaakt als dat kind bij die Zeeleeuwen valt, en dat alstie dood (en dat zoudie zeker gaan alstie erbij ligt) gaat ze niet Dolfi aansprakelijk hoeven stellen
Nou dat vonden ze blijkbaar niet leuk en hebben een klacht ingediend losers
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30734510
Jeetje nonneke wat vervelend zeg, maar je hebt groot gelijk.
Stomme ouders ook altijd... volgens mij sporen die tegenwoordig ook niet allemaal meer!
pi_30734621
[TV TIPS]

Gaan jullie es ff tv kijken
Er is nu heel even reclame, maar het is de moeite waard, het laatste kwartiertje.
  maandag 19 september 2005 @ 19:17:03 #150
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30734741
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:13 schreef Bluezz het volgende:
[TV TIPS]

Gaan jullie es ff tv kijken
Er is nu heel even reclame, maar het is de moeite waard, het laatste kwartiertje.
Wij hebben geen Animal Planet
We hebben thank god sinds augustus ofzo Discovery en National Geographic Channel (schrijf je dat zo ?) geruild voor The Box (nouja ome UPC heeft dat geruild ) Animal Planet hier alleen met apart abbo enzo
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')