abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30526413
.............. Natuurlijk gaat dit niet op voor álle gevallen, maar ik heb het idee dat dit toch echt bij 7 van de 10 uitzendkrachten zo gaat.

Nu even mijn verhaal, en hoe ik bij mijn mening kom.

Ik ben dus sinds maart 2005 werkeloos. Was daarvoor werkzaam als ambtenaar, notabene bij de Sociale Dienst. Maar vanwege een reorganisatie moest ik daar helaas weg, en kon ik zelf aankloppen voor een uitkering, en had geen recht op ww, want voldeed niet aan de referte-eis.

Ik uiteraard hard op zoek naar werk, en was vol goede moed, had zeker het idee dat ik wel eventjes binnen 2 maanden oid. weer gewoon een full time baan zou hebben.
Dit viel dus erg tegen, van de tig sollicitatiebrieven die ik heb geschreven krijg je vaak nog niet eens een ontvangstbevestiging terug!

Noodgedwongen dus bij meerdere uitzendbureau's aangeklopt, alhoewel ik van te voren al niet zo'n liefhebber was van het fenomeen uitzendbureau, omdat je dan wel erg afhankelijk wordt, je moet alles aanpakken, en bij het minste of geringste lig je buiten.

Wat mij ten eerste al erg tegenviel is dat veel uitzendbureau's mij niet eens wilden inschrijven, omdat ik volgens hen niet genoeg werkervaring had (had verspreid over 2 jaar, 10 maanden bij sociale dienst gewerkt, deels toen ik nog op school zat).

Bij de uitzendbureau's waar ik dan wél ingeschreven stond hoorde ik nooit iets van, ondanks dat ik iedere week weer een rondje uitzendbureau's deed.

Uiteindelijk heb ik in dat half jaar (iets meer zelfs) dat er tussen ontslag en nu inzit, 4 maanden gewerkt, via een uitzendbureau.

Het eerste baantje ging nog wel, was bij de Shell, en was eigenlijk best leuk, zeker in verhouding met wat ik nu heb.

Werk nu, simpelweg omdat ik wel moet, en geld nodig heb, bij een distributiebedrijf, maar hoe men daar met uitzendkrachten omgaat..........

Ik heb niet voor niets gekozen voor een opleiding in de administratieve richting, en heb dan ook 2 linkerhanden, maar ik werk tenminste, en doe mijn best er wat van te maken, veelal gaat het om het inpakken van hele grote voorwerpen, langer dan 2 meter, en ik ben nu eenmaal ietwat onhandig in sommige dingen, maar motivatie kan mij absoluut niet ontzegd worden, ook werk ik elke dag tenminste een uur over, om mee te helpen met opruimen etc. zodat iedereen wat eerder klaar is zodat ze naar huis kunnen.

Maar het enige dat ik, maar overigens ook andere uitzendkrachten kunnen krijgen, is een grote bek, niks is goed, altijd is er wel iets te zeuren, je wordt gewoon niet gewaardeerd.

Ik heb dus het idee dat dit bij veel uitzendkrachten zo gaat, de uitzendkrachten zijn vaak onervaren in het werk dat ze via het uitzendbureau doen, verdienen niet veel, maar moeten wel overal "ja en amen" op zeggen ander sta je zó op straat (echt een groot nadeel van werken via een uitzendbureau). I.t.t. nog een beetje waardering wordt je misbruikt voor alle vieze of zware rotklusjes, met als bonus een dosis kritiek die vaak niet eens opbouwend is.

Kortom; ik ben blij als ik weer een baan heb die bij me past, waarin je niet wordt onderbetaald en wordt gewaardeerd om wat je doet.

Sorry voor het lange verhaal overigens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_30526896
ben zelf ook werkzaam voor 2 uitzendbureaus (geen problemen mee) het voordeel is dat het makkelijker is om naar werk te zoeken en te kunnen zeggen dat je momenteel werkzaam bent als uitzendkracht (geeft aan dat je gemotiveerd bent).Zou zeggen nog even tandjes opelkaar en net doen alsof je gek bent, uiteindelijk is alle moeite niet voor niets! succes verder.
pi_30526948
Tsja. welkom in de lange rij slachtoffers van dit "fijne" kabinet.. Met een flinke voorzet van de afgelopen paarse kabinetten trouwens.

Hier idem dito, als ze niemand anders kunnen vinden mag je gelijk komen opdraven, als je niet meer nodig bent heeft het uitzendbureau totaal geen interesse meer in je want er valt niets meer aan je te verdienen. Dat is het probleem natuurlijk ook, voor ieder baantje zijn wel 50 of meer mensen dus keus genoeg en de zeikerds of verkeerde koppen of whatever kunnen gewoon oprotten.

Ik denk dat je op het moment nog het beste voor de staat kunt werken, bij voorkeur als minister, als je fouten maakt hoef je alleen sorry te zeggen, hoeveel miljoenen je fout ook gekost heeft, gouden pensioen, leuke nevenactiviteiten en je kunt je eigen salaris bepalen terwijl je je grootheidswaan goed kunt uitleven op het volk dat je "vertegenwoodigt", of bij een uitzendbureau..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 12 september 2005 @ 22:58:33 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_30526997
welk uitzend buro en welke stad? ik heb namelijk meestal goede ervaringen met uitzendburo's
  maandag 12 september 2005 @ 23:01:18 #5
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_30527080
Je mag werken, en hard ook, want collega's die een contract hebben zullen het niet doen, zij zijn per slot van rekening binnen. Je wordt onderbetaald en men verwacht tóch van je dat je altijd collegiaal bent, we weten best wat dat betekent. Overuren, en kutklusjes doen voor een ander. Mocht je er wat van zeggen, of is men je om wat voor reden dan ook beu, sta je zonder pardon op straat, heb je geen enkel recht op wat dan ook.

Ik vond het ook niet leuk dus.

*jaarcontract gekregen heeft*

ik ben overigens nog niet van het uitzendbureau af want nadat ik me ruim een half jaar door ze uit heb laten buiten, verwachten ze ook nog es dat ik ze ¤100 terug betaal. Wat ik vriendelijk doch duidelijk heb veroordeeld. hoor ik vast nog wel eens van
power to the people
pi_30527118
Misschien kun je wat vinden in een call center tijdelijk, het inbound werk is vaak wel redelijk te doen en het is redelijk makkelijk om dat soort werk te vinden via een uitzendbureau

Lijkt me voor jou in ieder geval beter dan met wat ruwe magazijn figuren zware voorwerpen inpakken in een stoffig magazijn
٩๏̯͡๏)۶
pi_30527265
Beestjuh, waar moest je die 100 euro voor terug betalen dan, normaal gesproken worden eventuele achterstanden ofzo toch op tijd verrekend, of heb je soms kleding ofzo van ze gehad?
Vaag zeg
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 12 september 2005 @ 23:10:53 #8
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_30527308
Tegenwoordig 'bof' je dan nog als uitzendkracht dat de uitzendtijd van een half jaar (voordat ze je een contract aan moeten bieden) verlengd is naar anderhalf jaar, dan anderhalf jaar detacheren en na die drie jaar word je eruitgegooid, maakt niet uit hoe goed je in je werk bent, hoe hard/gedreven/nauwkeurig/enz ook. Het uitzendbureau zal je geen contract aan willen bieden, dus hebben ze twee maanden echt geen werk voor je ( de tijd die nodig is om je opgebouwde 'rechten'=contract ed) en daarna willen ze je ineens dolgraag terug want nu hebben ze toch een mooi baantje voor je!!

Zolang het opleiden van een nieuwe werknemer minder kost dan het huren van een uitzendkracht over die drie jaar vlieg je er na drie jaar uit, ook al ben je nog zo goed. Je kunt nu tenminste als uitzendkracht ook aan een soort spaarloonregelingachtig iets deelnemen, maakt niet uit bij welk uitzendbureau maar je kunt je regeling meenemen en bij het volgende uitzendbureau gewoon verder sparen.

Vaste banen zijn tegenwoordig heel schaars, maar uitzendbaantjes (hoe klote ook) heb ik altijd wel kunnen vinden.
  Milf maandag 12 september 2005 @ 23:14:05 #9
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_30527406
Ik werk tegenwoordig voor een uitzenbureau.

Het verdiend goed, leuke collega's, leuk werk en wordt zeker niet ondergewaardeerd. .
Er zit zelfs toekomst in.

Ik ben dan waarschijnlijk een bofkont met zo'n leuke baan. .

En hoevaker ik vraag om te blijven werken omdat het druk is des te meer uren dat ik krijg
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_30527620
Ik loop sinds afgelopen week stage bij een uitzendbureau. Nu al van alles meegemaakt en ben blij dat ik aan de goede kant van de tafel zit Want wat loopt er toch dom volk rond in NL, onvoorstelbaar.

Mensen niet inschrijven gebeurt overigens wel vaker, als je van tevoren al weet dat het niks wordt kan je je kostbare tijd wel beter besteden.

Het is overigens word je, zonder t dus
pi_30527839
het nadeel is alleen dat men er voor het gemak altijd maar vanuit gaat dat je achterlijk of dom bent, je werkt immers niet voor niets voor een uitzendbureau......

Nu liggen mijn kwaliteiten duidelijk niet op vlak van fysiek zwaar werk, en ben ook niet afgestudeerd op efficiënt inpakken (kom, ik doe het pas 2 weken ), maar men lijkt wel het idee te hebben van "hoe heeft die gozer ooit bij de Sociale Dienst kunnen werken" - maar het is gewoon dat ik nog geen ander administratief werk heb kunnen vinden, en dat mijn kwaliteiten dus op een ander gebied liggen dat dat bij menig uitzendbaantje van je verlangd word.

Niet dat niets lukt hoor, doe hard mijn best om er wat van te maken, en 9 van de 10 dingen gaan gewoon goed, alleen heb ik een soort "mr Bean achtige" uitstraling als ik met grote voorwerpen aan de slag ga
Ze hebben me overigens in eerste instantie aangenomen om de voorraad te inventariseren, kortom de hele dag met een pen en een lijst checken of alle artikelen op de juiste hoeveelheid aanwezig zijn en evt. artikelen die tekort zijn bestellen en wijzigingen in de computer invoeren etc., alleen tot nog toe heb ik dat slechts een paar dagen mogen doen.

Over domme uitzendkrachten gesproken: ik zag laatst ook een uitzendkracht die zich druk maakte over een uitbetaling van ¤ 17,- die een dag later gestort zou worden

[ Bericht 13% gewijzigd door Tomatenboer op 12-09-2005 23:34:39 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 12 september 2005 @ 23:32:10 #12
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_30528037
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:08 schreef SadKingBilly het volgende:
Beestjuh, waar moest je die 100 euro voor terug betalen dan, normaal gesproken worden eventuele achterstanden ofzo toch op tijd verrekend, of heb je soms kleding ofzo van ze gehad?
Vaag zeg
Ik heb helemaal niks van ze gehad / teveel gekregen.

Het gaat om mijn laatste week, waarin zij claimen dat ik niet heb gewerkt en dus anderhalve dag teveel heb gekregen wat ik terug moet betalen. Dat ik twee dagen heb gewerkt en dus eigenlijk nog 50 euro van ze tegoed heb ligt dichter bij de waarheid. Ik ga echter niet meer zeiken om zoiets, wat zij dus wel doen, ruim twee maanden nadat ik uit dienst ben getreden. Huilies
power to the people
  maandag 12 september 2005 @ 23:32:43 #13
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_30528056
Ik heb altijd een hekel aan uitzendkrachten. Beul ze altijd af door bijvoorbeeld een zware UPS boven in de patchkast te laten hangen. In hun eentje dan he.

Werkschuw volk
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  Milf dinsdag 13 september 2005 @ 00:22:34 #14
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_30529475
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:26 schreef Tomatenboer het volgende:
het nadeel is alleen dat men er voor het gemak altijd maar vanuit gaat dat je achterlijk of dom bent, je werkt immers niet voor niets voor een uitzendbureau......
Dat is lang niet altijd zo . Tuurlijk zijn er baantjes waarvan je denkt.. tja .
Maar er zijn zat leuke banen .
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:32 schreef DaDemoMan het volgende:
Ik heb altijd een hekel aan uitzendkrachten. Beul ze altijd af door bijvoorbeeld een zware UPS boven in de patchkast te laten hangen. In hun eentje dan he.

Werkschuw volk
Opmerking van niets natuurlijk. Voel je je ook stoer als je dat doet? En voel je je ook beter dan die persoon?
Dit soort mensen als DaDemoMan heb ik nou een hekel. Doen alsof je beter bent dan een ander en je daar ook naar gedragen. Arrogantie ten top!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_30532607
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 00:22 schreef nikky het volgende:

[..]

Opmerking van niets natuurlijk. Voel je je ook stoer als je dat doet? En voel je je ook beter dan die persoon?
Dit soort mensen als DaDemoMan heb ik nou een hekel. Doen alsof je beter bent dan een ander en je daar ook naar gedragen. Arrogantie ten top!
Ach er komt een moment dat hij zelf weer als uitzendkracht aan de gang kan gaan en dan krijgt hij ongetwijfeld ook een leuke vast medewerker boven zich. Karma

Overginds werden in mijn bedrijf uitzendkrachten meer gewaardeerd dan de vaste medewerkers ook al deden ze geen fuck.
Dat is eens wat anders...
pi_30532722
En dan kunnen ze je aanklagen. Want dit is niet volgens de veilig werken arbo eisen.
Maar je wist zelf al dat je onzin uitkraamde.
quote:

Werkschuw volk
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:58:34 #17
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30532806
Uitzendkracht Wegwerpmedewerker.......

Helaas gaat het in de praktijk vaak zo.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30532828
Ook erg het uitzendbureau zelf. Brr stelletje uitzuigers.
Dat is eens wat anders...
pi_30536081
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Over domme uitzendkrachten gesproken: ik zag laatst ook een uitzendkracht die zich druk maakte over een uitbetaling van ¤ 17,- die een dag later gestort zou worden
En wat is daar zo dom aan dan?
pi_30543223
Toen ik eens het genoegen had met een uitzendkracht te mogen werken heb ik er een gedichtje over gemaakt:

De uitzendbranche

Hij werd onlangs gevangen..
Door het vangnet van de list..
Dat zonder moeite of problemen..
In een grote vijver vist..

Een vijver vol met mensen..
Zonder werk en zonder geld..
Die als slaven moeten werken..
En niet mee worden geteld..

Huizenhoog zijn daar winsten..
Die over ruggen wordt verdiend..
Het ten koste van, verrijken..
Waarvan men zich oeverloos bediend..

Hij pakt maar weer een briefje..
Want de week is opgelost..
Het brevet van onvermogen..
Gaat getekend op de post..
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:18:55 #21
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_30547211
quote:

Werkschuw volk
Mooi, dan laat ik hem vallen en is het jouw schuld want jij helpt me niet.
weg UPS en weg serverkast want hij valt wel GOED natuurlijk hé
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:40:25 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_30547798
Het verschilt soms per uitzendbureau hoe je behandelt word. maar er zijn idd zat werkgevers die een uitzendkracht in dienst nemen en die vervolgens uitgesproken beroerd behandelen. Dat is zonder meer waar
Ik hoorde afgelopen maandag nog van iemand die op de werkplek aan gekomen werd uitgescholden omdat hij dus niet de opleiding had die nodig was voor het werk, en 't uitzendbureau hield vol dat de werkgever niks over de betreffende opleiding had gezegd. Leuk sta je daar en wordt verrot gekafferd terwijl je er dus helemaal niks aan kan doen maaar gewoon * gestuurd * bent ......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:45:59 #23
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_30547957
Ik zou gewoon een uitkering aan gaan vragen.
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:53:18 #24
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_30548147
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:52 schreef Staartaap het volgende:
Toen ik eens het genoegen had met een uitzendkracht te mogen werken heb ik er een gedichtje over gemaakt:

De uitzendbranche

Hij werd onlangs gevangen..
Door het vangnet van de list..
Dat zonder moeite of problemen..
In een grote vijver vist..

Een vijver vol met mensen..
Zonder werk en zonder geld..
Die als slaven moeten werken..
En niet mee worden geteld..

Huizenhoog zijn daar winsten..
Die over ruggen wordt verdiend..
Het ten koste van, verrijken..
Waarvan men zich oeverloos bediend..

Hij pakt maar weer een briefje..
Want de week is opgelost..
Het brevet van onvermogen..
Gaat getekend op de post..
Hij is nog leuk ook Schud je vaker dit soort kleine juweeltjes uit je mouw?
ik noem mijn werkbriefjes ook bewijzen van onvermogen
power to the people
pi_30548955
Dankjewel 'beestjuh', de uitzendkracht gaf me toen veel inspiratie. Heb inderdaad wel meer verzinsels gemaakt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')