Staat bij het 'embed' gedeelte ook 100% ingesteld? ( in het html bestand dus )quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:13 schreef PokerPinda het volgende:
Hoe laat ik een flashmovie de volledige browserwindow fillen? Als ik bij publishsettings de width en height op 100% zet maakt hij hem in firefox wel 100% width maar hij is dan nog maar iets van 200px hoog. Explorer laat hem wel goed zien.
Wat wil je er dan precies in gaan zetten?quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:28 schreef impakt het volgende:
Weet iemand hoe je een scrollbar in een movieclip kunt zetten (geen tekst dus)? Ik heb er nog geen nuttige tutorial over kunnen vinden.
niet geprobeerd, wel de demo's gezien.quote:Op woensdag 14 september 2005 13:34 schreef PokerPinda het volgende:
Iemand hier Flash 8 al geprobeert? De trial is te downloaden op de Macromedia site.
Zelf kan ik hem helaas nog niet gebruiken ivm. computerproblemen, maar er zitten volgens mij aardig wat coole nieuwe features in.
Persoonlijk zou ik voor xml gaan.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
Als er iemand is die eens helder en duidelijk kan uitleggen hoe ik in een Flashsite PHP kan immporteren zou dat tof zijn. Ben al aan het rondneuzen geweest op diverse fora maar kom er nog niet echt uit...
ik ben dan ook een newbie op PHP gebied...
Echt een geweldige updatequote:Op woensdag 14 september 2005 13:34 schreef PokerPinda het volgende:
Iemand hier Flash 8 al geprobeert? De trial is te downloaden op de Macromedia site.
Zelf kan ik hem helaas nog niet gebruiken ivm. computerproblemen, maar er zitten volgens mij aardig wat coole nieuwe features in.
Je meot een scrollpane neerzetten en daar kun je dan weer een movie in laden. Zoek maar even op scrollplane...quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:28 schreef impakt het volgende:
Weet iemand hoe je een scrollbar in een movieclip kunt zetten (geen tekst dus)? Ik heb er nog geen nuttige tutorial over kunnen vinden.
Het lijkt mij dat je juist wel iets moet doen met de functionaliteiten van flash om het te gebruiken?quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:45 schreef menesis het volgende:
Ik vind het een zeer handig programma!
Maar hoe denken jullie hierover?
Als je niet teveel bewegende onzin toevoegd is het toch geen probleem als een gehéle website in flash is gemaakt?
Ja idd... Flash is leuk voor multimedia-zooi. Gebruik zelf meestal alleen Flash voor leuke menuutjes. Voor de rest gewoon HTML/PHP.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:12 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je juist wel iets moet doen met de functionaliteiten van flash om het te gebruiken?
Een statische website in flash is ridicuul.
Kun je de scrollpane ook aanpassen naar wens (omlijning weghalen, buttons veranderen etc)?quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:48 schreef menesis het volgende:
[..]
Je meot een scrollpane neerzetten en daar kun je dan weer een movie in laden. Zoek maar even op scrollplane...
Ik ook.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:38 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja idd... Flash is leuk voor multimedia-zooi. Gebruik zelf meestal alleen Flash voor leuke menuutjes. Voor de rest gewoon HTML/PHP.
Nou de hoeken .. rechts boven zie je bv dat de kwart cirkel donkerder is dan de andere borders.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:33 schreef menesis het volgende:
wijs eens in het plaatje aan wat nu het probleem is...
Sorry.. ik zie het niet..?quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:09 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Nou de hoeken .. rechts boven zie je bv dat de kwart cirkel donkerder is dan de andere borders.
en de achtergrond is niet 100% transparant.
weet iemand of er nog een manier is om borders temaken met een verloop van kleur? (kleur > transparant)
en ronde hoeken?
Je hebt hem een stop-teken gegeven. Als je hem wil laten 'afspelen' moet het Play zijn, cq. gotoAndPlay.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:53 schreef Lukaso het volgende:
ik heb een swfje gemaakt met 2 layers, elk 6 frames(allemaal keyframes)
nu wil ik dat ie bij het laden naar een bepaald punt op de timeline springt.
Ik heb op de eerste frame:
gotoAndStop(3);
toegevoegd, maar dan gebeurt er niets, hij blijft zelfs gewoon bij de eerste frame hangen.
Als ik die regel laat uitvoeren bij het indrukken van een knop doet hij het wel gewoon, wat doe ik fout?
Excuses, verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:02 schreef Lukaso het volgende:
ik wil ook dat hij stopt. Die keyframes zijn allemaal verschillende plaatjes(fotos)
ik wil dus dat hij er eentje laat zien, en dat in het stukje code in de eerste frame zetten.
Vreemdgenoeg gaat hij bij gotoAndStop(3); niet naar frame 3 toe, maar hij blijft gewoon hangen bij het eerste frame.
Het is zowiezo beter om met labels te werken ipv met frame-nummers je TimeLine Control Actionscript.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:26 schreef Lukaso het volgende:
je bedoelt stop(); ?
neen
Ik heb het ook ff geprobeerd en je hebt gelijk, de fout ligt dus ergens anders.
Ik heb nu de actionscript in layer 1 staan(samen met een textfield(elke keyframe andere plaats)) en de plaatjes in layer 2.
Als ik layer 2(met de foto's) weggooi doet ie het wel... :S
Ik ga maar eens ff zoeken dan
Ik heb het even nagemaakt en bij mij slaat hij ook het eerste gedeelte over door de Textfields.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:26 schreef Lukaso het volgende:
je bedoelt stop(); ?
neen
Ik heb het ook ff geprobeerd en je hebt gelijk, de fout ligt dus ergens anders.
Ik heb nu de actionscript in layer 1 staan(samen met een textfield(elke keyframe andere plaats)) en de plaatjes in layer 2.
Als ik layer 2(met de foto's) weggooi doet ie het wel... :S
Ik ga maar eens ff zoeken dan
quote:Of is de swf nog bezig met variabelen inlezen op het moment dat het commando GotoAndStop komt?
1 2 3 | &inputtekst1 = schaap &inputtekst2 = koe &inputtekst3 = geit |
1 2 3 4 5 6 7 8 | loadVariables("./externetekst.txt", ""); if (inputtekst3 == geit) { var veld3 = "inputtekst is geit"; } else { veld3 = "inputtekst is geen geit"; }; |
1 2 3 4 5 6 7 8 | loadVariables("./externetekst.txt", ""); if (inputtekst3 == geit) { var veld3 = inputtekst3; } else { veld3 = "inputtekst is geen geit"; }; |
("./externetekst.txt", "", _root) levert errors op, mag niet van Flash MX.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:58 schreef Googolplexian het volgende:
Je moet _root.inputtekst3 of _level0.inputtekst3 gebruiken (ook om daar de variabelen in te laden, dus: loadVariables("./externetekst.txt", "", _root) ... geloof ik (tijd geleden)).
kan ook zijn -net zoals in vorig geval- dat de variabel nog niet is ingeladen ... bouw een loopje van een seconde in of maak een preloader als dit het geval is.
1 | veld3 = inputtekst3; |
Ik schrijf ze zelf. Denk je dat ik misschien een typefout gemaakt zou kunnen hebben?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:30 schreef Googolplexian het volgende:
schrijf je het actionscript zelf of gebruik je de shortcuts? (+je en target symbooltje)
als je een pane maakt dan maakt Flash geloof ik automatisch de benodigde symbols aan in de Library. Deze staan dan in een apart mapje. Deze symbols kun je editen... probeer het wel eerst een beetje uit.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:33 schreef impakt het volgende:
Kan nog steeds niemand me vertellen hoe je het Scrollpane component kunt aanpassen? Weet dat het mogelijk is maar kan er niet veel over vinden in de Help functie
Kloptquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
als je een pane maakt dan maakt Flash geloof ik automatisch de benodigde symbols aan in de Library. Deze staan dan in een apart mapje. Deze symbols kun je editen... probeer het wel eerst een beetje uit.
Publishen en dan alles op 100% zetten (width en height).quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:49 schreef BillyOcean het volgende:
Ehm vast een hele simpele vraag voor de echte cracks maar ik kom er niet uit...
Ik heb een flash movie maar als ik mijn browserscherm kleinermaak word mijn hele flash ook kleiner... Ik heb flashsites gezien waarbij alles dezelfde grootte blijft maar waar alles wat dichter op elkaar komt te staan... Dat wil ik ook! Maar hoe....??
Yup. Maar wat wil je nu?quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:40 schreef BillyOcean het volgende:
kijk hier staat wat ik heb... en de boel staat nu op 100%... resize je browser scherm maar eens...
Dat kan niet in flash. Dan zou je de boel uitelkaar moeten halen. Een swf is 1 geheel... die kun je op een vast formaat exporteren of op 100% zetten (zodat ie resized).quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:47 schreef BillyOcean het volgende:
nou als je dat scherm nu resized bijft alles zichtbaar maar wordt kleiner... Er moet een mogelijkheid zijn dat alles te zien blijft en niet kleiner wordt, maar dus dichterop elkaar komt te staan....
Klopt. Van wezenlijk belang, vooral met die buttons. Als je wat gevonden hebt, drop het hier ff. Ben ook wel benieuwdquote:Op zondag 9 oktober 2005 02:01 schreef BillyOcean het volgende:
mja ik ga maar eens zoeken het is super spanky omdat je je dan niet zo zorgen hoeft te maken over verschillende resoluties van je bezoekers...
deze is ook wel handig:quote:You need to pass the dimensions of the hosting page to the inside of the movie. (Flash MX allows you to find the dimensions of a movie, internally, and it has an onResize handler on the Stage object, but I haven't gotten onResize to work, yet, so this information is mainly for users of Flash 5. However, I have tested this method on the Flash 6 plugin, however, and it works fine in that environment as well). The key is in compairing the dimensions of the surrounding page with the original size of the movie.
PARAM NAME=movie is een compound variable. Wordt denk ik dus opgebouwd met de resolutie van winWid en WinHgt. Hou' rekening met een stukje Javascript (waar ik echt geen kaas van heb gegeten).quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:12 schreef BillyOcean het volgende:
Normaal staat bij beide "PARAM NAME=movie VALUE=" de naam van mijn swf maar bij hem staan er op de twee plekken twee verschillende namen...
En ik moet blijkbaar nog iets van een onClipEvent(load) aanroepen?
quote:onClipEvent(load){
var winWid = _root.scaleX;
var winHgt = _root.scaleY;
var origWid = this._width; // These are only included to show the difference,
var origHgt = this._height; // and should not be needed in most cases.
with(this){
_xscale = winWid != 100 ? Math.round((_root._width/winWid) * 100) : 100;
_yscale = winHgt != 100 ? Math.round((_root._height/winHgt) * 100) : 100;
}
}
Selecteer de keyframes (wel op dezelfde tijd) en druk F8 (Convert To Symbol > MovieClip).quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:28 schreef DaFan het volgende:
Ik begin net met beetje Flash. Ik probeer nu (heel simpel om te beginnen) een helikoptertje wat rond te laten vliegen. Ik gebruik daar 2 plaatjes voor, 1 met de wieken links en 1 met de wieken rechts.
Is er een trucje om bijvoorbeeld 4 frames (leeg wit scherm met onderin de heli die met draaiende wieken staat) allemaal iets omhoog te laten gaan, zodat ie opstijgt?
Tnx dat gaat al de goede kant uit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Selecteer de keyframes (wel op dezelfde tijd) en druk F8 (Convert To Symbol > MovieClip).
De geselecteerde keyframes worden nu gegroepeerd in een symbol (het beste is MovieClip want daarmee kan je het helicoptertje later nog aansturen).
Wanneer het eenmaal een symbol is kun je het hele helicoptertje als één object gebruiken in de hoofd-tijdlijn. Lees de Help-Files (onderwerp: animation, path) om het helicoptertje een vantevoren bepaald traject te laten volgen.
klik
Die Movie Clip is toch gewoon meerdere frames met (dus) een beweging erin (vandaar Movie). Maar het filmpje speelt zich niet af. Ik wil m gewoon in een Flash movie hebben zodat ie zich constant (gedurende het hele filmpje) blijft afspelen en de Movie Clip wil ik een beetje heen en weer bewegen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:38 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe bedoel je: "er achter plak" ?
Ik wou een antwoord typen van 'zo doe je dat' of beter gezegd, 'zo doe ik dat', maar dat werd zo'n onsamenhangend verhaal.... ik heb daaraom maar even een . fla bestand geupload, downen kan je dat bestand hier, is wel een Flash 8 bestand.quote:*kick* help
Ik heb een button gemaakt in flash door middel van een filmpje.
......
Iemand een initiatief?
Nadeel hiervan is dat als je met je muis over een knop komt die nog bezig is met de fade-out animatie, deze niet meer ziet dat de muis erover staat en dus niet meer oplicht. Beweeg maar eens op, van en meteen weer op een knop.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:58 schreef Nemephis het volgende:
Ijsmeis:
[..]
Ik wou een antwoord typen van 'zo doe je dat' of beter gezegd, 'zo doe ik dat', maar dat werd zo'n onsamenhangend verhaal.... ik heb daaraom maar even een . fla bestand geupload, downen kan je dat bestand hier, is wel een Flash 8 bestand.
Bekijken wat het is kan je hier, dit is maar een probeersel dus het ziet er niet uit maar het werkt.
Ik heb de rollovers bepaatd met simpele variabelen (if mouse is over doe dit, if mouse is rollout doe dat). Kijk maar of je hier iets mee kan, het is een manier... succes drmee![]()
Klopt... is idd een nadeel in dit geval.quote:Nadeel hiervan is dat als je met je muis over een knop komt die nog bezig is met de fade-out animatie, deze niet meer ziet dat de muis erover staat en dus niet meer oplicht. Beweeg maar eens op, van en meteen weer op een knop.
Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijnquote:De enige manier om het goed te omzeilen is listeners activeren. Code snippets in de hoofdtijdlijn die bepaalde acties in de gaten houden.
Zelf heb ik dat nog niet echt veel nodig gehad (ik gebruik dan maar niet-geanimeerde buttonsquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Klopt... is idd een nadeel in dit geval.
[..]
Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijn
Nou, het is gewoon een movieclip die ik als button ga gebruikenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Als ik je goed begrijp... : Je hebt een standaard Button-Symbol (4 frames/states) en in één van de frames van de Button zit een MovieClip? Gewoon tweenen lukt niet in buttonstates. Een screenshot / fla zou handig zijn
Als het de gewone Flashbuttons betreft (zonder animatie) kan het wel een kwaaltje van Flash zijn. Als de muis te snel over een button heen gaat dan "ziet" Flash niet dat de MouseOver al voorbij is. Vaak gebeurt dit als knoppen heel dicht bij elkaar staan (dat Flash al bezig is met de actie van de volgende knop terwijl de vorige knop nog omlaag staat).
edit: Je ziet dit vaak bij sites met Flashbanners. Zo'n banner klapt vaak open als je eroverheen gaat met de muis maar soms gebeurt dit per ongeluk en gaat het zo snel dat de banner gewoon open blijft (bijna schermvullend). Er nog een keer overheen met de muis lost het dan op.
Hmm, nu blijft ie constant omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag aan het gaan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:53 schreef Ro�a� het volgende:
Is de tween symetrisch? Dan kan je gewoon onmouseout=function() {
var tweencenterframe = 20; //veranderen naar het middelste frame
var diff = tweenCenterFrame-instanceName.currentFrame;
if(diff > 0) {
instanceName.gotoAndPlay(instanceName.currentFrame + diff);
}
}
-r-
Zo jaquote:Op zondag 23 oktober 2005 00:16 schreef Ro�a� het volgende:
Hmm.. das niet goed dus.
Zelf ben ik meer iemand die geen tweens gebruikt en alleen action script. ik kan ook geen flash, maar alleen maar coden
.
Hoe ziet je movieclip eruit opgedeeld in tweens. Frame 0 staat een stop() met dan onmouseover gotoAndPlay(1) oid? vervolgens op frame 10 oid staat nog een stop() met een onmouseout gotoAndPlay(11) en bij 20 een gotoAndStop(0); ?
-r-
Ik ga het straks eens proberenquote:Op zondag 23 oktober 2005 00:40 schreef Ro�a� het volgende:
Goed, ik heb nu de volgende opzet:Een movieclip die getweend kan worden Een movieclip met een bovenstaande timeline. Keyframes: (met niets geselecteerd) die de tweens bevat op de 'tweenable' movieclip. Deze clip met tweens heeft de volgende keyframes: 1: stop()
10: stop();
20: gotoAndStop(1);
De eerste tween loopt van 2 naar 10, en de tweede van 11 naar 20.
Nu, moeten we de on(rollOver) en on(rollOut) van de getweende movieclip instellen.1: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(2);}
2: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(20 - _parent._currentFrame);
10: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(11);
11: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(20-_parent._currentFrame);
Zo zou die moeten werken ongeveer.
-r-
Hij doet helemaal niks meerquote:
Omdat dat dus de knop is.quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:02 schreef Googolplexian het volgende:Ik snap de bedoeling niet eens
Waarom veschuift het geheel?
Het werktquote:Op zondag 23 oktober 2005 13:58 schreef Googolplexian het volgende:
probeer deze eens...
sommige on handlers werken alleen maar op buttons ... heb dus een transparante button eroverheen gelegd waar alle actionscript op staat
Heb ook wat labels ingevoegd i,p,v, framenummers in de Gotoand.... acties
nope ... met LoadVariables kun je variabelen in een symbol, in de _root of in een _level laden. De variabelen worden dan in het werkgeheugen gezet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:03 schreef Brad het volgende:
Met normale variabelen heb ik geen problemen.
Echter, LoadVariables of LoadVariablesNum zijn volgens mij enkel in staat om een inputfield/dynamic field te vullen vanuit een extern textbestand. Een variabele die ik zelf aanmaak heb ik nog niet weten te vullen op die manier.
Heb ik een dergelijke inputfield/dynamic field variabele gevuld, dan kan ik die waarde die het bevat niet gebruiken in een if statement. Ik ben zelfs niet in staat om te zeggen veld1 = veld1 + "blaat". Het laat dan nog steeds enkel veld1 zien zoals ik het in mijn extern textbestand een waarde gegeven heb, die via LoadVariablesNum ingelezen wordt.
verder moet je ook zorgen dat Flash weer een voorbij een keyframe komt waar de variabelen in de tekstvelden worden gestopt. Gebruik daarvoor Targets.quote:on(release) {
loadVariables("data.txt", "_root.varTarget");
}
waar ik bitter weinig van snap.quote:onClipEvent (load) {
function reset () {
this._y = 550;
this._x = random (550);
itemSpeed = random(9)+2;
}
reset();
}
onClipEvent (enterFrame) {
this._y -= itemSpeed;
if (this._y<-10) {
reset();
}
}
De loop zit em in de 'enterframe' die word continu doorlopen geloof ik.quote:Op woensdag 2 november 2005 19:39 schreef Lukaso het volgende:
even een vraagje over beweging in flash.
Ik wil een button/movieclip over het scherm laten bewegen met actionscript.
ik had zelf zoiets bedacht:
2 frames, op de 2e frame: gotoAndPlay(1);
op de 1e frame:
die X postitie van de frame +1 oid
nu heb ik de preciese syntax proberen op te zoeken maar stuit ik enkel op zoiets:
[..]
waar ik bitter weinig van snap.
waar zit de loop?
hoe weet je welke movieclip het betreft?
wat is 'this."?
wat is er mis met mijn methode?
ik vind de aanpak nogal vreemd terwijl je dit overal tegenkomt,
kan iemand het enigzins uitleggen? bvd
Ik ga het proberen:quote:Op woensdag 2 november 2005 19:39 schreef Lukaso het volgende:
even een vraagje over beweging in flash.
Ik wil een button/movieclip over het scherm laten bewegen met actionscript.
ik had zelf zoiets bedacht:
2 frames, op de 2e frame: gotoAndPlay(1);
op de 1e frame:
die X postitie van de frame +1 oid
nu heb ik de preciese syntax proberen op te zoeken maar stuit ik enkel op zoiets:
[..]
waar ik bitter weinig van snap.
waar zit de loop?
hoe weet je welke movieclip het betreft?
wat is 'this."?
wat is er mis met mijn methode?
ik vind de aanpak nogal vreemd terwijl je dit overal tegenkomt,
kan iemand het enigzins uitleggen? bvd
slimmer is om de video in Flash te importeren en de animatie er daarin overheen te maken. Flash 8 biedt uitstekende mogelijkheden voor video-editing.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:13 schreef moesley het volgende:
Trailer
Ik heb een kort stukje film dat ik wil gebruiken als trailer. Het filmgedeelte moet gecombineerd worden met een animatie. Deze animatie moet transparant zijn zodat de filmbeelden op de achtergrond zichtbaar blijven.
Zijn er mensen die suggesties hebben wat betreft de programma’s die ik hier het beste voor kan gebruiken?
Oorspronkelijk was ik van plan de animatie in Flash te maken, vervolgens te exporteren en importeren in Première, maar ik heb het vermoeden dat dit niet gaat lukken, transpiratie etc.
En zijn er mensen die algemene tips hebben, hoe ik dit het beste kan aanpakken?
De trailer moet als DVD afspeelbaar zijn.
Dat vraag ik me ook nog steeds afquote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef Poerkie het volgende:
Hoe maak je 2 snappoints voor een guided layer ofzo?
Hier is het probleem:
Er moet een motor getekend worden.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Het probleem is nu de drijfstang. Die zit in het echt op 2 punten bevestigd. Nu is het gelukt om een staaf rond te laten draaien met de krukas. Alleen nu moet de bovenkant steeds op hetzelfde punt in de zuiger vastzitten. Hoe dit op te lossen?
probeer de actionscript eens toe te voegen via het Button Behaviour paneelquote:Op zaterdag 19 november 2005 02:46 schreef BillyOcean het volgende:
mmm ik ben weer een klein stapje verder... de links doen het wel als ik de flash (swf) los opstart maar aangeroepen in een html doet ie het niet...
ik heb een sterk gevoel dat de basis van de door jouw aangegeven sites hoofdzakelijk hun framestructuur uit DreamWeaver halen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:19 schreef Lukaso het volgende:
wederom een vraagje, heeft iemand enig idee hoe je een website in flash maakt zoals:
deze of deze
Ik bedoel dus het feit dat hij gewoon fullscreen is, en bij resizen er ook netjes uit blijft zien. Sommige elementen lijken gealigned te zijn met de zijkanten van je scherm...
mvg en bvd
bijna goed ... je kunt idd de grootte van de browser opvragen maar verder laad je de MC's in op centerquote:Op zaterdag 17 december 2005 20:47 schreef Lukaso het volgende:
precies dat bedoel ik.
mischien dat je de groote van het uitvoergedeelte van je browser op kunt vragen en dan onResize de plaatsen van verschillende movieclips kunt veranderen.
ik zal eens kijken of ik een swf decompiler kan vinden om de code te achterhalen.
stopandgoquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:27 schreef Citroentje het volgende:
Ik ben nu voor een project voor mn opleiding bezig om een productpresentatie in flash te maken. Het leuke is dat iedereen er zo'n beetje de ballen verstand van heeft en dat we totaal niet begeleid zijn met wat basisfuncties in flash.
Maar goed, ik ben meer het type van lekker aankloten en we zien wel hoe ver we komen. Ik heb al voor mijn gevoel redelijk wat gedaan, maar ik loop nu dus vast met knoppen. Simpelweg bestaat mn flash uit een openingsslide, een menuslide en 4 verschillende slides die bereikt kunnen worden via de knoppen uit de menuslide.
Nu lukt het mij niet om die knoppen daadwerkelijk te linken naar de andere slides. Volgens mij moet ik met dat "stopandgo" aan de gang, maar weet niet zo goed hoe ik de getalletjes in moet vullen.
Ik wil bijvoorbeeld een groene knop uit scène 2 doorlinken naar de eerste frame van scène 3 en gelijk af laten spelen. Hoe moet ik dit doen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Flash Actionscript Dictionairyquote:gotoAndPlay( scene, frame )
Parameters
scene The scene name to which the playhead is sent.
frame The frame number or label to which the playhead is sent.
Returns
Nothing.
Description
Action; sends the playhead to the specified frame in a scene and plays from that frame. If no scene is specified, the playhead goes to the specified frame in the current scene.
Example
When the user clicks a button to which the gotoAndPlay action is assigned, the playhead is sent to Frame 16 and starts to play.
on(release) {
gotoAndPlay(16);
}
hehe, toevallig wel een F1-fan ja...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
stopandgoF1 fan, zeker?
Hangt een beetje af van welke Flash versie je hebt.
Flash 7 : Maak van je tekening een button symbol (F8 > Button), selecteer 'm, Open rechts het "Behaviour" Pane en selecteer (uit m'n hoofd) "Timeline" > "GotoAndPlay". Als het goed is krijg je nu een dialoogvenster met de opties.
Hieronder de syntax voor handmatig invoeren:
[..]
Flash Actionscript Dictionairy
on(release) {quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:22 schreef Citroentje het volgende:
[..]
hehe, toevallig wel een F1-fan ja...![]()
Dank je wel voor je hulp, ik snap alleen nog niet hoe ik mn kan linken naar een andere scene...
Hmm, ik heb nu dit ingevoerd bij mn button:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
on(release) {
gotoAndPlay("Scene2", 1);
}
Of hoe je scene ook heet.
[grapje]hoef je nog niet meteen een scene te maken![/grapje]
heet jouw scene 3 ook echt "scene 3" ?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:55 schreef Citroentje het volgende:
[..]
Hmm, ik heb nu dit ingevoerd bij mn button:
on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , "1");
}
Maar hij weigert naar de derde scene te gaan...
scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
heet jouw scene 3 ook echt "scene 3" ?
en het frame-nummer hoeft niet tussen aanhalingstekens
Ik heb aan het einde van mn scene het volgende ingevoerd:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:10 schreef Citroentje het volgende:
[..]
scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.
Ik voel me nu echt een digibeet...
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:29 schreef kaassouffle het volgende:
heb je je framenummer al zonder aanhalingstekens geprobeerd?
Dat soort kleine dingen hebben grote effecten..
on(release) {
gotoAndPlay("scene 3" , 1);
}
Verdere tips zijn veel proberen en afkijken bij andren.
flashkit.com heeft tutorials maar ook movies (fla's) die je kunt downloaden. Handig om code van anderen te bekijken etc...
Het is overigens een beetje onhandig om je pagina's op apartre scenes te zetten dunkt me, anders zet je ze gewoon op keyframe 2, 3 en 4?quote:on(release) {
_root.gotoAndPlay("scene 3" , 1);
}
Hehe ik had ook zoiets. Ik had in een AS dat trace() commando gebruikt zodat ik kon zien wat flash deed. Maar telkens kwam er maar geen feedback bij ctrl+enter (je weet wel previewen). Ik de hele tijd klooien aan mn script om het goed proberen te krijgen en alles 10 keer doorlezen. Niks.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:51 schreef InsertCredit het volgende:
Blegh, een half uur lopen kloten om de 'UIScrollBar' werkend te krijgen, bleek bij het exporten actionscript 1 ingesteld te staan.
In een wat oudere versie van flash (misschien nu nog steeds) zat gewoon een bug met het gebruik van scenes en het gotoandplay() commando. Hoe het precies zat weet ik niet maar sinds de zoektocht naar oplossing heb ik bijna nooit meer verschillende scene's gebruikt, maar alles gewoon in 1 scene onder verschillende frames ondergebracht. Frames kun je ook een naam geven dus eigenlijk is het net zo handig.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:10 schreef Citroentje het volgende:
[..]
scene 3 heet bij mij "Scene 3". Met hoofdletter dus... dat heb ik net ook al geprobeerd. Maar helaas.
Ik voel me nu echt een digibeet...
Ik zou niet weten hoe maar je kunt vanuit Flash variabelen naar verschillende targets schrijven.quote:
Flash heeft meer een beperkte "cookie" ruimte. Dit is in te stellen op de client via de flash settings (rechtermuisknop in een willekeurige flash movie).quote:
Nee.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:04 schreef Lukaso het volgende:
als je iets nuttigs vindt, post je het dan ff? ik ben ook wel geinteresseerd.
maar waarom wil je specifiek actionscript 2.0 gaan leren? is dat veel anders dan 1? is het niet gewoon hetzelfde met enkele toevoegingen?
Het is gewoon op CD of op een harde schijf en niet voor een site. Dus met cookies heb ik niet te maken.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:29 schreef Roöaän het volgende:
[..]
Flash heeft meer een beperkte "cookie" ruimte. Dit is in te stellen op de client via de flash settings (rechtermuisknop in een willekeurige flash movie).
Als je wilt dat er dingen worden opgeslagen zul je in het geval van een op internet draaiende movie een serverside scriptingtaal moeten gebruiken om gegevens met een database uit te wisselen. In het geval van een projector heb ik weinig idee hoe je dingen zal moeten gaan opslaan.
Ben benieuwd....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:10 schreef Lukaso het volgende:
ik zou de achtergrond gewoon in een MC zetten en dan met behulp van een motion tween loopen. Ik zie dat geen probleem zijn...
Als je een fla hebt wil ik het wel ff voor je fixen.
Hij gaat erg snel, maar ik snap wat je gedaan hebt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:18 schreef Lukaso het volgende:
zoiets?
ik heb het een beetje omslachtig gedaan, maar anders haperde hij telkens...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |