abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31627468
quote:
Nadeel hiervan is dat als je met je muis over een knop komt die nog bezig is met de fade-out animatie, deze niet meer ziet dat de muis erover staat en dus niet meer oplicht. Beweeg maar eens op, van en meteen weer op een knop.
Klopt... is idd een nadeel in dit geval.
quote:
De enige manier om het goed te omzeilen is listeners activeren. Code snippets in de hoofdtijdlijn die bepaalde acties in de gaten houden.
Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijn
pi_31633375
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Klopt... is idd een nadeel in dit geval.
[..]

Kun je uitleggen hoe je dat doet? Ik weet nl. niet precies wat je bedoel maar het klinkt wel als iets wat zeer nuttig voor mij zou kunnen zijn
Zelf heb ik dat nog niet echt veel nodig gehad (ik gebruik dan maar niet-geanimeerde buttons ).

Wel heb ik hier de MX Bible en de MX Actionscript Bible. Die laatste heb ik even geraadpleegd voor je maar da's veel teveel typen voor mij dus klik hier even om 4 foto's uit de betreffende Bible te downen.


Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Calm down, please!
pi_31634589
Thnx voor de moeite! Ik zal er zeker naar gaan kijken binnenkort
pi_31640764
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Als ik je goed begrijp... : Je hebt een standaard Button-Symbol (4 frames/states) en in één van de frames van de Button zit een MovieClip? Gewoon tweenen lukt niet in buttonstates. Een screenshot / fla zou handig zijn

Als het de gewone Flashbuttons betreft (zonder animatie) kan het wel een kwaaltje van Flash zijn. Als de muis te snel over een button heen gaat dan "ziet" Flash niet dat de MouseOver al voorbij is. Vaak gebeurt dit als knoppen heel dicht bij elkaar staan (dat Flash al bezig is met de actie van de volgende knop terwijl de vorige knop nog omlaag staat).


edit: Je ziet dit vaak bij sites met Flashbanners. Zo'n banner klapt vaak open als je eroverheen gaat met de muis maar soms gebeurt dit per ongeluk en gaat het zo snel dat de banner gewoon open blijft (bijna schermvullend ). Er nog een keer overheen met de muis lost het dan op.
Nou, het is gewoon een movieclip die ik als button ga gebruiken .
Maar ik denk dat jouw laatste post voor mij geldt (helaas want dat gedeelte ken ik nog niet)

Maar het werkt dus precies hetzelfde als die banner.
De button gaat omlaag als je er overheen gaat, maar als je met je muis te vroeg weg gaat blijft ie staan.
En er dan een keertje overheen gaan helpt wel, maar ik vind het gewoonweg niet netjes.
pi_31641472
Is de tween symetrisch? Dan kan je gewoon onmouseout=function() {
var tweencenterframe = 20; //veranderen naar het middelste frame
var diff = tweenCenterFrame-instanceName.currentFrame;
if(diff > 0) {
instanceName.gotoAndPlay(instanceName.currentFrame + diff);
}
}

-r-
pi_31641944
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:53 schreef Ro�a� het volgende:
Is de tween symetrisch? Dan kan je gewoon onmouseout=function() {
var tweencenterframe = 20; //veranderen naar het middelste frame
var diff = tweenCenterFrame-instanceName.currentFrame;
if(diff > 0) {
instanceName.gotoAndPlay(instanceName.currentFrame + diff);
}
}

-r-
Hmm, nu blijft ie constant omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag aan het gaan.

(sorry, ik ben een noobie betreft actionscript )
pi_31642048
Hmm.. das niet goed dus.

Zelf ben ik meer iemand die geen tweens gebruikt en alleen action script . ik kan ook geen flash, maar alleen maar coden .

Hoe ziet je movieclip eruit opgedeeld in tweens. Frame 0 staat een stop() met dan onmouseover gotoAndPlay(1) oid? vervolgens op frame 10 oid staat nog een stop() met een onmouseout gotoAndPlay(11) en bij 20 een gotoAndStop(0); ?

-r-
pi_31642091
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 00:16 schreef Ro�a� het volgende:
Hmm.. das niet goed dus.

Zelf ben ik meer iemand die geen tweens gebruikt en alleen action script . ik kan ook geen flash, maar alleen maar coden .

Hoe ziet je movieclip eruit opgedeeld in tweens. Frame 0 staat een stop() met dan onmouseover gotoAndPlay(1) oid? vervolgens op frame 10 oid staat nog een stop() met een onmouseout gotoAndPlay(11) en bij 20 een gotoAndStop(0); ?

-r-
Zo ja !

Bedankt voor helpen in ieder geval !
pi_31642809
Goed, ik heb nu de volgende opzet:
  • Een movieclip die getweend kan worden
  • Een movieclip met een bovenstaande timeline. Keyframes: (met niets geselecteerd) die de tweens bevat op de 'tweenable' movieclip. Deze clip met tweens heeft de volgende keyframes:
    1: stop()
    10: stop();
    20: gotoAndStop(1);
    De eerste tween loopt van 2 naar 10, en de tweede van 11 naar 20.
    Nu, moeten we de on(rollOver) en on(rollOut) van de getweende movieclip instellen.
    1: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(2);}
    2: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(20 - _parent._currentFrame);
    10: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(11);
    11: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(20-_parent._currentFrame);

    Zo zou die moeten werken ongeveer.


    -r-
  • pi_31648324
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 00:40 schreef Ro�a� het volgende:
    Goed, ik heb nu de volgende opzet:
  • Een movieclip die getweend kan worden
  • Een movieclip met een bovenstaande timeline. Keyframes: (met niets geselecteerd) die de tweens bevat op de 'tweenable' movieclip. Deze clip met tweens heeft de volgende keyframes:
    1: stop()
    10: stop();
    20: gotoAndStop(1);
    De eerste tween loopt van 2 naar 10, en de tweede van 11 naar 20.
    Nu, moeten we de on(rollOver) en on(rollOut) van de getweende movieclip instellen.
    1: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(2);}
    2: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(20 - _parent._currentFrame);
    10: on(rollOut) {_parent.gotoAndPlay(11);
    11: on(rollOver) {_parent.gotoAndPlay(20-_parent._currentFrame);

    Zo zou die moeten werken ongeveer.


    -r-
  • Ik ga het straks eens proberen ! Bedankt in ieder geval !
    pi_31648338
    okidoki. We horen het wel.
    pi_31649119
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 10:48 schreef Ro�a� het volgende:
    okidoki. We horen het wel.
    Hij doet helemaal niks meer .

    Ik heb hem even online gepleurd, want het zal vast aan mij liggen :

    http://members.home.nl/gbvandenberg/test.fla
    pi_31650748
    Ik snap de bedoeling niet eens... zoals het nu gebouwd is klopt het dat er niets gebeurd iig.

    Waarom veschuift het geheel?
    Calm down, please!
    pi_31650781
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 13:02 schreef Googolplexian het volgende:
    Ik snap de bedoeling niet eens

    Waarom veschuift het geheel?
    Omdat dat dus de knop is.
    Het bovenste gedeelte zie je in mijn flash menu niet.
    Dus het schuift naar onderen waarna je dus home ziet staan.

    Ik heb het nu even in het midden geplant, want anders moest ik alles gaan verschuiven .
    pi_31650798
    home.fla

    Je moet alleen nog ffkes de library opschonen, na mijn geklooi :-D
    pi_31650927
    nu werkt ie idd wel (en snap ik het nut nog steeds niet) maar heb je nog steeds het probleem dat íe niet terugspringt na een snelle MouseOver
    Calm down, please!
    pi_31651100
    Beter zou inderdaad zijn om een var bij te houden, maar goed dat wordt ook weer zo wat. Kán wel natuurlijk.
    pi_31651271
    beter zou zijn om alle actionscript in de main-timeline te gooien op één frame. Alleen de stops in de timeline van de movieclip, dus.

    Wat er nu namelijk gebeurd: Als de muis de knop verlaat terwijl de movieclip nog aan het spelen is dan is de movieclip dus nog niet bij het frame: onRollOut.

    Staat onRollOver en OnRollOut allebei in hetzelfde keyframe op de main-timeline (met een target naar de movieclip) dan moet het wel werken.
    Calm down, please!
    pi_31651327
    Eenvoudigste zou zijn om er een externe as file met #initclip van te maken denk ik.
    pi_31651827
    knip: dubbel

    Fok is beetje traag geloof ik

    [ Bericht 66% gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2005 14:00:54 ]
    Calm down, please!
    pi_31651835
    probeer deze eens...

    sommige on handlers werken alleen maar op buttons ... heb dus een transparante button eroverheen gelegd waar alle actionscript op staat

    Heb ook wat labels ingevoegd i,p,v, framenummers in de Gotoand.... acties
    Calm down, please!
    pi_31653730
    quote:
    Op zondag 23 oktober 2005 13:58 schreef Googolplexian het volgende:
    probeer deze eens...

    sommige on handlers werken alleen maar op buttons ... heb dus een transparante button eroverheen gelegd waar alle actionscript op staat

    Heb ook wat labels ingevoegd i,p,v, framenummers in de Gotoand.... acties
    Het werkt !

    Mijn dank is groot !
    pi_31654407
    kan zijn dat je later probleempjes krijgt omdat ik vergeten ben de RollOver actie van de transparante button naar een label te verwijzen (d'r staat "2" i.p.v. "second") ... kweet niet of dit al gewijzigd is in de laatste versie die ik had geupload.


    Anyway your welcome
    Calm down, please!
      woensdag 26 oktober 2005 @ 12:24:44 #124
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_31697805
    Oi.. Ik moet voor mijn school een website maken over mezelf (natuurlijk hoe origineel) Welke afmetingen kan ik het beste gebruiken? Flash staat standaard op 550x400. Het moet voor een 800x600 resolutie gemaakt worden... En hoe zit het met de framerate? Als ik doe omhoog gooi van 12 naar 24 krijg ik dan mooiere animaties ofzo?
    Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
    pi_31699577
    Wel als je al die extra frames (per seconde) opvult met een vloeiendere animatie. Maar voor zo'n idee wat jij moet doen denk ik niet dat dat nodig is omdat het waarschijnlijk veel tekst is en evt wat verschijnende plaatjes.
    pi_31699627
    framerate op 25

    formaat op 800x600 (is tenslotte de opdracht)
    Calm down, please!
      woensdag 26 oktober 2005 @ 14:05:16 #127
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_31700083
    Maar wat ik niet precies begrijp... Als mijn scherm resolutie 800*600 is dan is wat ik zie in mijn browser toch minder? ik bedoel in een browser heb je nog je tool bar je adresbalk je statusbalk, dat gaat toch allemaal van die 800*600 af in wezen? vooral dan van de hoogte...
    Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
    pi_31700341
    meeste mensen hebben 1024 x 768 dus dat geeft geen problemen

    bovendien staat Flash standaard op scale to fit: Je Flash movie vult het scherm.
    Calm down, please!
      woensdag 26 oktober 2005 @ 15:20:28 #129
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_31701698
    Ok top... Ik blijf nog even vragen spammen hoor... Ik kan wel wat flashen maar niet super...
    Ik heb hieronder een fla file even als voorbeeld... Hoe kan ik het nou zo maken dat als ik op een willekeurige menuknop druk dat hij dan naar die kleur overgaat.
    Dus ik begin bij rood maar als ik op blauw druk dat dan de kleur langzaam van rood naar blauw verandert... en dus hetzelfde als ik op geel druk, dat dan de kleur van het grote vierkant van rood naar geel verandert...

    [ Bericht 10% gewijzigd door Snakey op 17-02-2009 14:42:37 ]
    Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
      woensdag 26 oktober 2005 @ 19:04:43 #130
    111387 Lukaso
    bloemen houden van mensen
    pi_31707033
    je hebt die drie knoppen al als button aangemaakt zie ik, als je daar dan dubbelklik op,

    dan zie je dat de timeline vervangen is door 4 vakjes, up, down, over en hit.
    up, daar zit al een keyframe is de knop in zn rusttoestand.
    over, is als je je muis eroverheen beweegt.

    Wil je bijv. dat je knop oplicht bij een mouseover, dan moet je bij over een nieuwe keyframe maken met de knop in die toestand...

    down is hoe je knop eruit ziet als je hem ingedrukt hebt, hit weet ik niet.
      donderdag 27 oktober 2005 @ 15:09:32 #131
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_31725896
    Bij hit kan je aangeven hoe groot de zogeheten "hit area" is dus een soort doorzichtige laag waarmee je de grootte van de knop kan aangeven... Maar wat ik nou wil is dat als ik op de blauwe knop klik, dat dan het grote rode vak eronder van rood naar blauw verandert dmv een kleurenovervloeing dus langzaam van rood een soort morph naar blauw...
    Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
    pi_31726036
    Kan je daar geen Movie Clip van maken die je een keer afspeelt (en later evt weer achterstevoren?) en de knop daar op zetten?
      donderdag 27 oktober 2005 @ 15:20:12 #133
    111387 Lukaso
    bloemen houden van mensen
    pi_31726182
    ik denk dat er veel mogelijkheden zijn, maar je kunt bijvoorbeeld op je hoofd-timeline 4 groepjes van 10 frames maken, dus 40 frames.

    als je dan op button 1 klikt, geef je als actionscript mee: gotoAndPlay(1);
    als je dan op button 2 klikt, geef je als actionscript mee: gotoAndPlay(11);
    enz..

    danz zet je bij elke 10e frame het stop(): command neer, dus 10, 20, 30 en 40.
    Dan zijn dus de frames 10;20;30 en 40 je uiteindelijke pagina's
    1-9 is de fade-in animatie van je eerste knop
    11-19 is de fade-in animatie van je tweede knop

    het kan wsslijk op een andere manier ook wel, op deze manier kun je nl geen verschillende overgangen hebben, dus als je bijvoorbeeld eerst bij pagina 2 zit, dan naar 4 dat je dan een bruin naar groen fade krijgt....
      donderdag 27 oktober 2005 @ 16:07:55 #134
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_31727606
    En dat is precies mijn prbleem Lukasko.. jouw oplossing had ik ook bedacht en zo doe ik dat soort dingen altijd, maar dan moet ik wel akelig veel opties van te voren maken... Het moet toch met een scriptje kunnen ofzo die "leest"? of "voelt" bij welke kleur ik op dat moment ben en dan naar e gewenste volgende kleur "morpht"...?
    Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
    pi_31727948
    Da's een stuk lastiger dan gewoon een MC maken met alle kleurwisselingen erin
    Je kunt wel met actionscript kleurovergangen maken maar dan ga je al redelijk diep in de materie.
    Calm down, please!
      donderdag 27 oktober 2005 @ 16:28:47 #136
    11287 kaassouffle
    Medewerker v/d maand
    pi_31728144
    Je kan een variabele wegschrijven (laten onthouden), ik zet wel eens gewoon een textvak dat ik uitlees. Kun je bij elke kleur de variabele (textvak) uitlezen en dan weet ie bij welke kleur je bent (en dan stel je in dat ie er iets mee doet.. 'if..')

    Bijvoorbeeld naar welke keyframe ie moet om die bepaalde kleurovergang af te spelen...
    Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
    Platenfabriek - spotify playlists
    pi_31728390
    Ik heb twee jaar terug dit veel gedaan, alle mooie dingen hieruit staan hier:

    http://www.freewebs.com/frenky/flash.htm

    De laatste tijd doe ik het niet meer zoveel helaas
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_31858876
    Vraagje.

    Kun je met flash variabele inlezen, zonder dat deze zichtbaar zijn (inputfield of dynamic field etc).

    En hoe kun je de waardes uitlezen om te vergelijken? Het blijkt wel mogelijk om te testen op undefined, maar niet om de inhoud te vergelijken met een string.
      dinsdag 1 november 2005 @ 09:46:01 #139
    11287 kaassouffle
    Medewerker v/d maand
    pi_31859365
    Onzichtbaar kan ja... als je een variabele definieert hoef je em niet te 'zien'.
    Zolang je em maar ergens definieert. var1=12 of var2="string"

    Misschien eens zoeken op 'global' variabele trouwens... weet niet of dat nog van deze tijd is. Maar dat was idee dat je een variabele beschikbaar maakt op alle levels.

    Inhoud vergelijken met string moet ook wel kunnen...
    met if en letten op " -> quotes.

    if (aap == "een string")
    gotoAndStop(12)
    En dan nog ergens { en} maar die vergeet ik altijd...
    Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
    Platenfabriek - spotify playlists
    pi_31861219
    Met normale variabelen heb ik geen problemen.

    Echter, LoadVariables of LoadVariablesNum zijn volgens mij enkel in staat om een inputfield/dynamic field te vullen vanuit een extern textbestand. Een variabele die ik zelf aanmaak heb ik nog niet weten te vullen op die manier.

    Heb ik een dergelijke inputfield/dynamic field variabele gevuld, dan kan ik die waarde die het bevat niet gebruiken in een if statement. Ik ben zelfs niet in staat om te zeggen veld1 = veld1 + "blaat". Het laat dan nog steeds enkel veld1 zien zoals ik het in mijn extern textbestand een waarde gegeven heb, die via LoadVariablesNum ingelezen wordt.
    pi_31861699
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 11:03 schreef Brad het volgende:
    Met normale variabelen heb ik geen problemen.

    Echter, LoadVariables of LoadVariablesNum zijn volgens mij enkel in staat om een inputfield/dynamic field te vullen vanuit een extern textbestand. Een variabele die ik zelf aanmaak heb ik nog niet weten te vullen op die manier.

    Heb ik een dergelijke inputfield/dynamic field variabele gevuld, dan kan ik die waarde die het bevat niet gebruiken in een if statement. Ik ben zelfs niet in staat om te zeggen veld1 = veld1 + "blaat". Het laat dan nog steeds enkel veld1 zien zoals ik het in mijn extern textbestand een waarde gegeven heb, die via LoadVariablesNum ingelezen wordt.
    nope ... met LoadVariables kun je variabelen in een symbol, in de _root of in een _level laden. De variabelen worden dan in het werkgeheugen gezet.
    quote:
    on(release) {
    loadVariables("data.txt", "_root.varTarget");
    }
    verder moet je ook zorgen dat Flash weer een voorbij een keyframe komt waar de variabelen in de tekstvelden worden gestopt. Gebruik daarvoor Targets.
    Calm down, please!
      woensdag 2 november 2005 @ 19:39:10 #142
    111387 Lukaso
    bloemen houden van mensen
    pi_31906074
    even een vraagje over beweging in flash.

    Ik wil een button/movieclip over het scherm laten bewegen met actionscript.

    ik had zelf zoiets bedacht:

    2 frames, op de 2e frame: gotoAndPlay(1);

    op de 1e frame:

    die X postitie van de frame +1 oid

    nu heb ik de preciese syntax proberen op te zoeken maar stuit ik enkel op zoiets:
    quote:
    onClipEvent (load) {
    function reset () {
    this._y = 550;
    this._x = random (550);
    itemSpeed = random(9)+2;
    }
    reset();
    }
    onClipEvent (enterFrame) {

    this._y -= itemSpeed;


    if (this._y<-10) {
    reset();
    }
    }
    waar ik bitter weinig van snap.

    waar zit de loop?
    hoe weet je welke movieclip het betreft?
    wat is 'this."?
    wat is er mis met mijn methode?

    ik vind de aanpak nogal vreemd terwijl je dit overal tegenkomt,
    kan iemand het enigzins uitleggen? bvd
    pi_31908196
    Ik gebruik geen flash maar ben Flex ontwikkelaar, daarnaast werk ik veel met Openlaszlo. Flex is een Macromedia product waarmee je niet direct Flash progt, maar wel actionscript/javascript gebruikt om Flash te genereren, dus kortom een soort serverside Flash, Laszlo heeft zelfde principe maar is iets meer gelimiteerd. Voor een klant heb ik een prototype voor een product vergelijker gemaakt: http://213.193.236.53/flex/cb/main.mxml?versionChecked=true
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
      donderdag 3 november 2005 @ 09:36:26 #144
    11287 kaassouffle
    Medewerker v/d maand
    pi_31920473
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 19:39 schreef Lukaso het volgende:
    even een vraagje over beweging in flash.

    Ik wil een button/movieclip over het scherm laten bewegen met actionscript.

    ik had zelf zoiets bedacht:

    2 frames, op de 2e frame: gotoAndPlay(1);

    op de 1e frame:

    die X postitie van de frame +1 oid

    nu heb ik de preciese syntax proberen op te zoeken maar stuit ik enkel op zoiets:
    [..]

    waar ik bitter weinig van snap.

    waar zit de loop?
    hoe weet je welke movieclip het betreft?
    wat is 'this."?
    wat is er mis met mijn methode?

    ik vind de aanpak nogal vreemd terwijl je dit overal tegenkomt,
    kan iemand het enigzins uitleggen? bvd
    De loop zit em in de 'enterframe' die word continu doorlopen geloof ik.
    De reset functie zet een vaste Y waarde (verticale plaatsing) + een willekeurige X waarde (horizontale plaatsing) + een 'snelheid'.

    'This' heeft betrekking op de MC waar dit script aanhangt, en zegt dus eigenlijk 'mijn y waarde moet telkens met 'itemSpeed' afnemen. Indien mijn ywaarde (positie) kleiner dan -10 is dan moet de reset functie op nieuw doorlopen worden.
    (en die zet de MC weer op 550y en randomx en komt weer snelheid uit en MC begint weer te lopen)

    Je kan scripts aan frames verbinden maar ook aan MC's. Dat is het verschil tussen de scripts hier.

    Zoals jij het zegt kan het ook.. is simpeler, met 2 frames/ gotoAndPlay(1) etc...

    Wordt dan zoiets in je frame:
    _root.(naam MC)._x = _root.(naam MC)._x + (getal);
    (of y ipv x als ie omhoog moet)

    [ Bericht 8% gewijzigd door kaassouffle op 03-11-2005 09:43:22 ]
    Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
    Platenfabriek - spotify playlists
    pi_31967456
    <spamt/trots is>
    |||
    |||
    V
      vrijdag 4 november 2005 @ 20:12:53 #146
    126737 Electro-Worm
    Say what 1 more time I dare u!
    pi_31970764
    Ik heb het maari k kan er geen ene fuck mee :S . Ik heb namelijk ook geen zin in die stomme tuts, ik vogel dingen liever zelf uit
    I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
    pi_31981090
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 19:39 schreef Lukaso het volgende:
    even een vraagje over beweging in flash.

    Ik wil een button/movieclip over het scherm laten bewegen met actionscript.

    ik had zelf zoiets bedacht:

    2 frames, op de 2e frame: gotoAndPlay(1);

    op de 1e frame:

    die X postitie van de frame +1 oid

    nu heb ik de preciese syntax proberen op te zoeken maar stuit ik enkel op zoiets:
    [..]

    waar ik bitter weinig van snap.

    waar zit de loop?
    hoe weet je welke movieclip het betreft?
    wat is 'this."?
    wat is er mis met mijn methode?

    ik vind de aanpak nogal vreemd terwijl je dit overal tegenkomt,
    kan iemand het enigzins uitleggen? bvd
    Ik ga het proberen:

    1) Je kunt actionscript op verschillende manieren neerzetten: op de tijdlijn of op een symbol. Als actionscript op de tijdlijn staan werkt het anders en vice versa. Staat ActionScript op een movieClip dan kun je er bij door de MC te selecteren. Staat ActionScript op de tijdlijn dan kun je het betreffende frame selecteren.

    2) Actionscript dat op een MC staat betreft altijd alleen de MC tenzij er naar iets anders getarget wordt. Een target begint meestal met _root. / _levelX / _this , etc.

    3) _this. is dus een target en geeft aan het ActionScript aan dat het gericht is op een bepaald object .Kan zijn: tekstveld, MovieClip (MC dus), variabel ... alles wat kan wijzigen. Dus ook _this.x_pos; de x positie van THIS object. Als _this. niet in de hoofdtijdlijn staat kan het alleen maar op een MovieClip staan en betreft het dus die MC. _this. in de hoofdtijdlijn is gelijk aan _root.).

    4) Loops zijn (doordat ActionScript op MC's kan staan) niet altijd "Goto's". OnEnterFrame kan ook een loop zijn (zeker met een stop erop).

    5) Mis met jouw methode: Je hebt maar 2 frames. Dat betekent dat de GotoandPlay (of whatever) altijd moet verwijzen naar een nieuw keyframe. Zeker in het eerste keyframe wordt alles ververst. Je MC krijgt dus weer z'n oorspronkelijke coördinaten.
    Probeer het eens met een extra keyframe:
    frame 1: MC (maak een target naam aan);
    frame 2: actionscript die MC (targetnaam gebruiken) moet laten bewegen op een aparte laag (ik maak meestal een aparte laag/tijdlijn voor actionscript aan) in een keyframe;
    frame 3: in de actionscriptlaag > GotoAndPlay(2); zo komt de actionscript langs de nieuwe positie van de MC i.p.v. op frame 1 de MC weer te resetten.




    nog effe een flaatje gemaakt voor verduidelijking: klikketieklik

    Klik op de MovieClip (geen button of graphic dus) en zie linksonderin de targetnaam da's de key (in de actionscript)

    [ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 05-11-2005 02:16:31 ]
    Calm down, please!
    pi_32075236
    Trailer

    Ik heb een kort stukje film dat ik wil gebruiken als trailer. Het filmgedeelte moet gecombineerd worden met een animatie. Deze animatie moet transparant zijn zodat de filmbeelden op de achtergrond zichtbaar blijven.

    Zijn er mensen die suggesties hebben wat betreft de programma’s die ik hier het beste voor kan gebruiken?
    Oorspronkelijk was ik van plan de animatie in Flash te maken, vervolgens te exporteren en importeren in Première, maar ik heb het vermoeden dat dit niet gaat lukken, transpiratie etc.

    En zijn er mensen die algemene tips hebben, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

    De trailer moet als DVD afspeelbaar zijn.
    pi_32120084
    Hoe maak je 2 snappoints voor een guided layer ofzo?

    Hier is het probleem:
    Er moet een motor getekend worden.

    Voorbeeld:


    Het probleem is nu de drijfstang. Die zit in het echt op 2 punten bevestigd. Nu is het gelukt om een staaf rond te laten draaien met de krukas. Alleen nu moet de bovenkant steeds op hetzelfde punt in de zuiger vastzitten. Hoe dit op te lossen?
      zaterdag 19 november 2005 @ 02:24:39 #150
    71614 BillyOcean
    Get out of my dreams you woman
    pi_32391170
    Mmmm... Ik zit nu ook nog danig te flashen met flash MX en het is bijna af.. Alleen mijn link section doet het niet...
    Als ik bij het mail gebeuren

    on (release) {
    getURL
    }

    gebruik werkt het wel maar als ik naar een site wil linken dmv:

    on (release) {
    getURL
    }

    Dan werkt het niet, maar in flash 5 wel! Help!!!

    [ Bericht 7% gewijzigd door Snakey op 17-02-2009 12:25:48 ]
    Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')