Bedankt .quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:58 schreef gfree het volgende:
Probeer het eens met bevel profile.
Doe eens de opacity (hoop dat ik het goed schrijf) op 20 ipv 100.quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.
Gebruik Max 6
quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.
Gebruik Max 6
Even ter aanvulling:quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:
[..]
[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.
Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Dat is bij de materiaal editor als ik het goed zie?quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:
[..]
[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.
Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Wheheh DDT11quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:03 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe maak ik eigenlijk een animatie in 3dsmax? Het object hoeft niet te bewegen maar ik wil ergens 360 graden omheen draaien(zodat het vloeind herhaald) Ik snap dus echt niks van die camera's als ik die erin zet, en om nou elke keer te renderen is ook niet echt handig...
je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestal Gebruik wel raytraced shadows ipv shadow map anders komt dat glas niet helemaa ok uit.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
Of een free camera gebruiken, de pivot op het object zetten, dan animeren door de camera 360 graden te draaien.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:50 schreef menesis het volgende:
[..]
klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.
Maar om een camera om een object te laten draaien kun je ook eerst een ronde spline tekenen en daar die camera dan overheen laten lopen. zoek in de help file maar even naar 'path follow' ofzo...
Heb je dat gedaan zo als menisis het uitlegde? Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:29 schreef menesis het volgende:
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas (het moet rode wijn voorstellen )
[[url=http://img321.imageshack.us/img321/6821/glas0aj.th.jpg]afbeelding][/URL]
naja, later misschien meer.
Ja dat kloptquote:Op dinsdag 13 september 2005 20:27 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wheheh DDT11
Ik ben er ook mee bezig
Ja ik heb schaduwenquote:Op dinsdag 13 september 2005 20:51 schreef menesis het volgende:
[..]
je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestal Gebruik wel raytraced shadows ipv shadow map anders komt dat glas niet helemaa ok uit.
De poly selecteren zodat hij rood is en dan in de material editor (M) de texture selecteren en op de "Assign Material to Selection" knop drukken (onder de thumbnails de 3e knop van links).quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:13 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe kan je elk vlak appart van een object texturen? Eerst probeerde ik het door er planes op te zetten maar dat gaat niet echt lekker, heb ook geprobeerd met meerdere boxen enzo... Wat is hier de handigste manier voor? .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |