abonnement Unibet Coolblue
pi_30523620
Ik ben dus bezig met een stoel. (Goh ) Maar ik wil dus met die line die ik geselecteerd heb 'Get Schape' doen op een andere line. Maar zoals je rechtsziet, kan ik het niet gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik het wel kan gebruiken, want er moet toch iets mis gegaan zijn.



pi_30525752
misschien is het niet 1 lijn maar meerdere en dat dat niet kan ofzo? Of anders dat er meerdere vertices als 'first' staan aangeduid.
Maar ik weet niet zeker of dat ook echt tot dat probleem lijdt.
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:58:52 #3
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_30536898
Probeer het eens met bevel profile.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_30540581
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:58 schreef gfree het volgende:
Probeer het eens met bevel profile.
Bedankt .

Tja het werkt nu in ieder geval wel. Al klopt er vrij weinig van. Waarschijnlijk had ik niet alles goed tegen elkaar aan gezet.
pi_30545638
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.

Gebruik Max 6
pi_30545963
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.

Gebruik Max 6
Doe eens de opacity (hoop dat ik het goed schrijf) op 20 ipv 100.
pi_30546239
ja dat heb ik al gedaan, maar het ziet er niet echt uit als glas.
Zal ff een render laten zien.
pi_30546540
hmm, kan geen goede render vinden, zal dat morgen ff maken dan
pi_30547229
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.

Gebruik Max 6

gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.

Enfin, zoiets zou ik dus doen.
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:40:38 #10
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30547802
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:

[..]

[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.

Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Even ter aanvulling:

Als je gekleurd glas wil maken en als de schaduwen die het glas werpt ook gekleurd moeten zijn, moet je bij Reflect en Transparency een falloff map kiezen.

In die falloff maps moet je de zwarte kleur vervangen door de kleur die het glas moet worden, je diffuse kleur dus.

Wat je ook nog moet doen is zorgen dat de kleuren van de falloff map die je bij Transparency gekozen hebt even omdraait (er staat geloof ik een knopje bij om de kleuren te verwisselen, anders de kleurnaar het witte vlakje slepen en swap kiezen).

Als je nu bij je lichtbron de raytraced shadows aanzet krijg je gekleurde schaduwen van je glazen object.

Hier heb ik ook tijden naar gezocht en nu bespaar ik je de moeite maar alvast.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30548626
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:

[..]

[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.

Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Dat is bij de materiaal editor als ik het goed zie?
Bedankt, ik ga het morgen even proberen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 20:03:11 #12
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30550301
Hoe maak ik eigenlijk een animatie in 3dsmax? Het object hoeft niet te bewegen maar ik wil ergens 360 graden omheen draaien(zodat het vloeind herhaald) Ik snap dus echt niks van die camera's als ik die erin zet, en om nou elke keer te renderen is ook niet echt handig...
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_30550394
Toch nog een beetje goede render gevonden.

Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
pi_30551105
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
Wheheh DDT11

Ik ben er ook mee bezig
pi_30551803
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:03 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe maak ik eigenlijk een animatie in 3dsmax? Het object hoeft niet te bewegen maar ik wil ergens 360 graden omheen draaien(zodat het vloeind herhaald) Ik snap dus echt niks van die camera's als ik die erin zet, en om nou elke keer te renderen is ook niet echt handig...
klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.
Maar om een camera om een object te laten draaien kun je ook eerst een ronde spline tekenen en daar die camera dan overheen laten lopen. zoek in de help file maar even naar 'path follow' ofzo...
pi_30551847
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestal Gebruik wel raytraced shadows ipv shadow map anders komt dat glas niet helemaa ok uit.
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:53:38 #17
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_30551910
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:50 schreef menesis het volgende:

[..]

klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.
Maar om een camera om een object te laten draaien kun je ook eerst een ronde spline tekenen en daar die camera dan overheen laten lopen. zoek in de help file maar even naar 'path follow' ofzo...
Of een free camera gebruiken, de pivot op het object zetten, dan animeren door de camera 360 graden te draaien.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_30553239
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas (het moet rode wijn voorstellen )

naja, later misschien meer.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 21:42:49 #19
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30553734
Dat met die time slide enzo begrijp ik, maar ik heb zeg maar een box met planes erop en als ik het 360 graden wil draaien dan gaat dat niet echt lekker met die planes... En camera punt draaien pakt hij niet met die frames...Hoe kan ik dat wel goed laten werken, door bijvoorbeeld alles in een object te voegen ofzo. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:18:40 #20
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_30555100
Ik heb een (newbie) vraagje over het programma Blender.

Als je een object hebt, maar maar enkele faces (vlakjes) daarvan in een bepaalde kleur wilt hebben.. Hoe regel je dat dan? Gewoon die faces/vertices/edges selecteren en dan een kleur kiezen, lukt niet. Hij past het automatisch toe op het hele object. Is dit te omzeilen?
pi_30556905
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:29 schreef menesis het volgende:
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas (het moet rode wijn voorstellen )
[[url=http://img321.imageshack.us/img321/6821/glas0aj.th.jpg]afbeelding][/URL]
naja, later misschien meer.
Heb je dat gedaan zo als menisis het uitlegde? Ziet er goed uit.
Behalve de rode wijn dan Hoe heb je dat gekleurt dan?
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:27 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Wheheh DDT11

Ik ben er ook mee bezig
Ja dat klopt
Die puntenslijper wilt me echt niet lukken
pi_30556953
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:51 schreef menesis het volgende:

[..]

je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestal Gebruik wel raytraced shadows ipv shadow map anders komt dat glas niet helemaa ok uit.
Ja ik heb schaduwen
Maar dat was pas een stuk later na dat ik deze render had gemaakt.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 23:13:16 #23
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30557324
Hoe kan je elk vlak appart van een object texturen? Eerst probeerde ik het door er planes op te zetten maar dat gaat niet echt lekker, heb ook geprobeerd met meerdere boxen enzo... Wat is hier de handigste manier voor? .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:26:20 #24
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_30557852
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:13 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe kan je elk vlak appart van een object texturen? Eerst probeerde ik het door er planes op te zetten maar dat gaat niet echt lekker, heb ook geprobeerd met meerdere boxen enzo... Wat is hier de handigste manier voor? .
De poly selecteren zodat hij rood is en dan in de material editor (M) de texture selecteren en op de "Assign Material to Selection" knop drukken (onder de thumbnails de 3e knop van links).
Het moet dus wel een editable poly zijn.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_30558645
Dit is mijn puntenslijper:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')