abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30544627
quote:
Blind houdt vast aan Rosenberg

PRAAG - Met Markus Rosenberg waarschijnlijk weer in het centrum van de aanval begint Ajax woensdag tegen Sparta Praag aan het toernooi dat het ruim tien jaar geleden won. De Zweed krijgt in de eerste ontmoeting van de Champions League ondanks zijn matige vorm vermoedelijk toch weer de voorkeur boven Angelos Charisteas, de laatste twee duels als invaller steeds succesvol.

Zoals gebruikelijk wilde trainer Danny Blind een dag voor de wedstrijd zijn basisformatie niet prijs geven. "Ik moet inderdaad kiezen tussen Rosenberg en Charisteas. Rosenberg is de laatste weken een beetje ongelukkig. Maar ik ben ook geen trainer die steeds maar weer wisselt. Daarbij kijk ik ook welke spits het beste past bij de manier waarop we willen spelen."

Rosenberg acteert het liefst als diepe spits. Hij staat vaak op het randje van buitenspel en is na een steekballetje razendsnel weg. Charisteas is balvast en dus vaak aanspeelbaar. De Griek presteert in de ogen van Blind het best in een systeem met vleugelspitsen.

Bij absentie van de geblesseerde Mitea beschikt de oefenmeester van Ajax momenteel in de persoon van Rosales slechts over één echte vleugelspits. De Argentijn moet voorlopig echter vanaf de bank toekijken hoe Babel en Pienaar, beiden van origine geen buitenspelers, het vleugelspel van Ajax een eigentijdse vorm geven.

De kans is daarom groot dat Rosenberg ook tegen Sparta Praag weer mag beginnen. Op jacht naar de eerste uitzege in de Champions League sinds alweer bijna drie jaar verwacht trainer Blind een stugge tegenstander. " Ze houden vijf man achterin en zullen ons laten voetballen en in de counter willen verrassen."

Het zegt de oefenmeester niets tot weinig dat de recordkampioen van Tsjechië dit seizoen vooralsnog in een matige vorm steekt. Sparta Praag leunt vooral op de kwaliteiten van de alweer 33-jarige Poborsky en aanvaller Zelenka. De club verloor voor eigen publiek onder meer van koploper Slovan Liberec (0-2) en speelde gelijk tegen hekkensluiter Brno. "Duels in de Champions League zijn onvergelijkbaar met die in de competitie", aldus Blind. " We zullen het dus lastig krijgen." Vermoedelijke opstelling Ajax: Vonk; Trabelsi, Grygera, Maduro en Emanuelson; Galasek, Lindenbergh en Sneijder; Pienaar, Rosenberg en Babel.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_30544751
Goed idee, Charisteas lijkt toch beter te spelen wanneer hij invalt. En als Rosenberg niet eens tegenvalt kan hij er gewoon in blijven staan en wat zelfvertrouwen kweken.
Houd van een lijntje.
pi_30544766
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:52 schreef Erwtensoep het volgende:
Goed idee, Charisteas lijkt toch beter te spelen wanneer hij invalt. En als Rosenberg niet eens tegenvalt kan hij er gewoon in blijven staan en wat zelfvertrouwen kweken.
Inderdaad, Harry is de ideale invaller
  dinsdag 13 september 2005 @ 16:58:06 #84
82589 S-Two
barba macacu
pi_30544899
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:44 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Vreemd dat Ajax Cruijff nog altijd buiten de poort houdt.
Idd, een van de domste keuzes van de laatste jaren...
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_30544908
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:52 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Inderdaad, Harry is de ideale invaller
Yannes ook .
slettebak [@] gmail.com
pi_30544943
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:58 schreef S-Two het volgende:

[..]

Idd, een van de domste keuzes van de laatste jaren...
Tja, WIL Cruijff zelf wel??

Ik kan me voorstellen dat lekker van buitenaf kritiek GEVEN veel makkelijker is dan de leiding in handen nemen. Het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen voor hem...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_30544945
Denk ook dat het beter is Rosenberg te laten staan.
pi_30544971
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:58 schreef JaWi het volgende:

[..]

Yannes ook .
Anastasiou is echt prima als invaller hoor. Breekijzer ten top (vergeleken met de rest dan ).
Get woke, go broke!
pi_30544989
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:58 schreef JaWi het volgende:

[..]

Yannes ook .
Dat is toch wel een kwaliteit van die Grieken

En Yannis gaat ook mee naar Praag
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:06:30 #90
82589 S-Two
barba macacu
pi_30545132
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, WIL Cruijff zelf wel??

Ik kan me voorstellen dat lekker van buitenaf kritiek GEVEN veel makkelijker is dan de leiding in handen nemen. Het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen voor hem...
Cruijff wil zelf volgens mij niet meer als adviseur verbonden zijn aan Ajax. Omdat Ajax in eerdere situaties hem wel gevraagd heeft, maar niets met zijn adviezen heeft gedaan of het gewoon heeft gepasseerd.
pi_30545225
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:06 schreef S-Two het volgende:

[..]

Cruijff wil zelf volgens mij niet meer als adviseur verbonden zijn aan Ajax. Omdat Ajax in eerdere situaties hem wel gevraagd heeft, maar niets met zijn adviezen heeft gedaan of het gewoon heeft gepasseerd.
belachelijk! hoe durven ze niks met cruyff's adviezen te doen! echt schandalig
pi_30545374
Waarom blijft Babel toch vaste linksbuiten? Die presteert nou ook niet geweldig. Mja oke, naar een andere linksbuiten kun je ver zoeken.
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:17:45 #93
82589 S-Two
barba macacu
pi_30545452
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:10 schreef snellejelle het volgende:

[..]

belachelijk! hoe durven ze niks met cruyff's adviezen te doen! echt schandalig
Ha-Ha .

Je kan het niet altijd met Cruijjff eens zijn, ben ik ook lang niet altijd, maar die man heeft wel verstand van voetbal. En misschien nog wel belangrijker in het wereldje van tegenwoordig hij heeft overal zijn connecties etc.. Daarom is het altijd goed als zo'n icoon aan je club verbonden is.
pi_30545504
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:17 schreef S-Two het volgende:

[..]

Ha-Ha .

Je kan het niet altijd met Cruijjff eens zijn, ben ik ook lang niet altijd, maar die man heeft wel verstand van voetbal. En misschien nog wel belangrijker in het wereldje van tegenwoordig hij heeft overal zijn connecties etc.. Daarom is het altijd goed als zo'n icoon aan je club verbonden is.
ja maar ik vind het een beetje kinderachtig dat hij door zo'n reden niet meer als adviseur verbonden aan ajax zou willen zijn. that's all
pi_30546022
Landzaat wellicht geschorst zondag dus... Dat is een fikse aderlating voor AZ.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30546479
Ik hoop dat Ajax en de mensen erom heen op termijn eindelijk eens alle oude voetbal dogma's los laat, zoals:
- het perse 4-3-3 willen spelen (leuk als je de spelers er voor hebt, anders niet);
- altijd maar weer die roep om JC
- etc.
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_30547060
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:54 schreef Cart_man het volgende:
Wij hebben bij Feijenoord ook amstel (lite)....

Zelfs het wit-rood-wit logo op het Maasgebouw.

Ik wil Jupiler in de Kuip.
Moet je raden welke clun er Jupiler als bier heeft
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_30547075
Jullie zijn dan ook halve Belgen
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_30547126
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Jullie zijn dan ook halve Belgen
NEC heeft het ook
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_30547137
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:15 schreef Superheld het volgende:

[..]

NEC heeft het ook
Dan zit et m in de naam
In Southern Sun
pi_30547506
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:52 schreef Maquiladora het volgende:

- altijd maar weer die roep om JC
De beste man heeft het gewoon vaak bij het juiste eind. Rijkaard bij Barca, MvB bij Oranje.
En hij heeft wel vaker gelijk gehad. Ik vind het prima dat ze hem om advies vragen .
-
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:45:26 #102
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30547935
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
Landzaat wellicht geschorst zondag dus... Dat is een fikse aderlating voor AZ.
Hoezo geschorst?

Is Grygera trouwens geschorst?
pi_30548140
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:45 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Hoezo geschorst?

Is Grygera trouwens geschorst?
Grygera zal wel geschrost zijn ja.
pi_30553497
quote:
Ajax wacht op Europese uitzege

Ajax waxht al lange tijd op een zege in een uitwedstrijd in de Europese bekertoernooien. In de laatste dertien uitwedstrijden wist Ajax geen een keer te winnen.

Overigens zegt dat niet alles voor woensdagavond. Sparta Praag wist geen enkele van de laatste vier thuiswedstrijd in CL-verband te winnen. In die vier duels kwam de ploeg ook slechts een keer aan scoren toe.
pi_30556143
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:45 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Hoezo geschorst?
Wegens een knietje in de wedstrijd tegen Vitesse aan Swerts.
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:44:51 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30556223
Nou, maar voorbeeld nemen aan psv morgen dan .
Get woke, go broke!
pi_30559497
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:44 schreef HeatWave het volgende:
Nou, maar voorbeeld nemen aan psv morgen dan .
En maar hopen dat Sparta Praag net zo waardeloos gaat spelen als Schalke. Ik heb Schalke echt nog nooit zo slecht zien voetballen, totaal geen passie en geen inzet, ze vielen nonchalant aan en verdedigden ongeconcentreerd, dat mag Sparta Praag morgen ook wel doen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 14 september 2005 @ 00:20:08 #108
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_30559709
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En maar hopen dat Sparta Praag net zo waardeloos gaat spelen als Schalke. Ik heb Schalke echt nog nooit zo slecht zien voetballen, totaal geen passie en geen inzet, ze vielen nonchalant aan en verdedigden ongeconcentreerd, dat mag Sparta Praag morgen ook wel doen
Jaja natuurlijk toevallig NET weer tegen PSV speelt iedereen op z'n slechtst...
maargoed hoop idd dat Ajax morgen OOK wint ja
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 14 september 2005 @ 10:01:39 #109
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_30564925
Mijn voorbeschouwing:
quote:
Voorbeschouwing CL 2005/06

Ajax is dit seizoen ingedeeld in Groep B, samen met het Engelse Arsenal, het Tsjechische Sparta Praag en FC Thun uit Zwitserland. Op het eerste gezicht lijkt de loting beter dan vorig seizoen, toen Ajax al bij voorbaat kansloos leek, aangezien Juventus en Bayern München aan onze Amsterdamse trots werden gekoppeld. Dit seizoen lijkt enkel Arsenal een maatje te groot voor Ajax, want Sparta Praag en vooral FC Thun lijken verslaanbaar. Vooral de ontmoetingen tegen de Tsjechische opponent lijken cruciaal, Ajax lijkt aan haar stand verplicht (minimaal) tweede te worden in Groep B, maar Sparta Praag is de grote outsider.

Vanavond speelt Ajax haar eerste wedstrijd, in Tsjechië tegen Sparta Praag. Een goed begin is het halve werk, dus zal Ajax er meteen moeten staan. We hebben het voordeel dat Arsenal in de thuiswedstrijd tegen Ajax (27/09-2005) niet kan beschikken over de geblesseerde sterspeler Thierry Henry en dat we de club uit London pas in de laatste speelronde (07/12-2005) bezoeken, waardoor Arsenal wellicht al geplaatst is en Ajax er met de punten vandoor kan gaan. In tegenstelling tot vorig jaar met Maccabi Tel Aviv, dienen de wedstrijden tegen de minste opponent dit seizoen wél allebei gewonnen te worden, dus zowel uit als thuis.

In Praag kan Danny Blind beschikken over een vrijwel complete selectie, de langdurig geblesseerde Maarten Stekelenburg ontbreekt, verder zijn ook Julien Escudé en de nieuwe aankoop Juan Francisco García (Juanfran) niet wedstrijdfit. Ajax zal waarschijnlijk starten met dezefde basis als in de met 2-0 gewonnen uitwedstrijd tegen Willem II van afgelopen zaterdag, te weten: Hans Vonk; Hatem Trabelsi, Zdenek Grygera, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson; Tomás Galásek, Olaf Lindenbergh en Wesley Sneijder; Steven Pienaar, Markus Rosenberg en Ryan Babel.

De tegen Feyenoord en Willem II sterk ingevallen Angelos Charisteas lijkt dus wederom genoegen te moeten nemen met een plaats op de reservebank, ondanks het matige presteren van zijn concullega Markus Rosenberg. Aan de ene kant valt het vertrouwen van Danny Blind in zijn spelers te roemen, maar aan de andere kant vraag ik me af of de Zweedse spits wel goed is gebracht. Zlatan Ibrahimovic stond er ook niet meteen en ik persoonlijk zou Angelos Charisteas een tweede kans geven, waarbij ik Markus Rosenberg rustig zou brengen als invaller. De Zweed heeft namelijk te kampen met enorm hoge verwachtingen, waar hij op jonge leeftijd tegenaan moet boksen.

Ook de rest van de opstelling sta ik niet voor 100% achter, op het middenveld verkies ik Nigel de Jong boven Olaf Lindenbergh en aangezien we ook al geen linksbuiten hebben, zou ik op de rechtsbuitenpositie aantreden met Mauro Rosales in plaats van Steven Pienaar. Maar ik ben geen trainer/coach van Ajax, dus zullen de mannen die Danny Blind de wei instuurt, het moeten gaan doen. Ik gok op een gelijkspel of een kleine overwinning, daarnaast denk ik dat Ajax als tweede eindigt in Groep B achter Arsenal en het de Engelse club vrij lastig gaat maken in de onderlinge ontmoetingen. Ik heb er in elk geval zin in!
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
  woensdag 14 september 2005 @ 10:03:07 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30564956
Feit blijft dat PSV keer op keer verschrikkelijk effectief speelt en punten pakt.

Ik zie Ajax vandaag sterker zijn dan Sparta, veel kansen krijgen en toch met 1-0 verliezen hoor.

Laten we nou maar eens zuinig winnen ipv leuk spelen en punten verliezen.
Get woke, go broke!
  woensdag 14 september 2005 @ 10:08:06 #111
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30565047
2-0 verliest ajax, goed voor mijn toto.
A.M.A.B
  woensdag 14 september 2005 @ 10:09:18 #112
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_30565072
Ajax wint vast wel, maar ze moeten idd wel effectiever gaan spelen. Op europees niveau mag ook Ajax een bal de tribune inrossen vind ik. Als dat niet de stijl van Ajax is dan is dat jammer maar punten halen daar gaat het om.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 14 september 2005 @ 10:14:09 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30565177
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:09 schreef Zero2Nine het volgende:
Ajax wint vast wel, maar ze moeten idd wel effectiever gaan spelen. Op europees niveau mag ook Ajax een bal de tribune inrossen vind ik. Als dat niet de stijl van Ajax is dan is dat jammer maar punten halen daar gaat het om.
Eens.

Leuk spelen is fijn, als het goed gaat. Maar als je nou eenmaal niet zo sterk bent als je zou willen moet je roeien met de riemen die je hebt.
Get woke, go broke!
pi_30565970
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:09 schreef Zero2Nine het volgende:
idd, bal tribune in moet kunnen. gister bij psv deed reiziger het op de ajax stijl en dat had zo een doelpunt voor schalke op kunnen leveren. punten zijn nu veeeeeel belangrijker dan mooi voetbal.
  woensdag 14 september 2005 @ 16:29:04 #115
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_30575274
Zijn er mensen die interesse hebben in 4 kaartjes voor ajax v FC Thun,vak 403,4 op een rij tegen kostprijs (33,66 p.s.)?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_30576928
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:29 schreef DutchGooner het volgende:
Zijn er mensen die interesse hebben in 4 kaartjes voor ajax v FC Thun,vak 403,4 op een rij tegen kostprijs (33,66 p.s.)?
Ik ben al lang een breed voorzien, maar ik denk dat je op markplaats en dan 2 x 2 voor 60 ofzo of allemaal voor 115 een betere kans maakt.
slettebak [@] gmail.com
pi_30577172
Ook reeds voorzien...

Ben benieuwd vanavond, ik vrees dat die reeks van 13 niet doorbroken zal worden...
In Southern Sun
  woensdag 14 september 2005 @ 18:00:24 #118
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_30577815
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:24 schreef JaWi het volgende:

[..]

Ik ben al lang een breed voorzien, maar ik denk dat je op markplaats en dan 2 x 2 voor 60 ofzo of allemaal voor 115 een betere kans maakt.
Ze zijn al weg inmiddels.

Moest 4 kaartjes voor ajax v Arsenal hebben en kwam er maar niet aan totdat ik vandaag 4 ajax-cc's kreeg aangeboden.
Gelijk maar 4 PP gekocht.
Zodoende moest ik van Thun en Praag af.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_30579555
Jezus, Grygera spreekt prima Nederlands. Dat wist ik niet.

Hopelijk blijft ie ook nog na de zomer.
pi_30579668
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jezus, Grygera spreekt prima Nederlands. Dat wist ik niet.

Hopelijk blijft ie ook nog na de zomer.
Top van Grygera dat ie de taal zo goed spreekt.

Als je dan Galasek hoort die al veel langer in Nederland is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')