abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30518696
en hier verder.
oeps, ben een S vergeten in de titel..kan een mod dat ff aanpassen?

vorige topics:
Drummers topic!
Drummers Topic! deel 2
Drummers Topic! Deel 3
Drummerstopic deel 4!!!
Drummerstopic deel 5!!!
Drummerstopic deel 6!
Drummerstopic 7!!!!!!!!!!!!!
Drummerstopic 8!!!!!!!!!!!!!
Drummerstopic 9!!!
Drummerstopic 10!!! Ritmisch en dynamisch
Drummerstopic numero 11!!!!!!!! De drummers komen los

laatste twee reacties uit het vorige topic:
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Weet iemand of het slecht is ergens voor als ik me achter vel van m'n basedrum eraf haal? Want hij klinkt zonder achtervel een stuk beter...

Er zit namelijk niet zo'n gat in, kan ik dat zelf met een stanley mesje ofzo snijden? met een omtrek van een cd ofzo?
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:15 schreef crossover het volgende:
het is niet slecht als je het eraf haalt..
als je een gat wilt maken kan je het proberen om een blik(je) te verhitten en dan gewoon een stuk vel wegsmelten

ik zou dat trouwens niet zelf snijden, grote kans dat het verkeerd gaat..

[ Bericht 36% gewijzigd door crossover op 12-09-2005 18:23:57 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_30518833
Ooh ik had er ook al 1 gemaakt
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_30518912
Hmm een blikje verhitten is ook best wel wat werk, maar kan het ff proberen.

Wordt het dan niet erg lelijk trouwens?
pi_30519057
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zoiets zie je niet van 2 meter afstand.. ik heb een metallica logo op mijn basdrum gespoten, en dat is van dichtbij ook oerlelijk maar als je gewoon staat en er dan naar kijkt ziet het er best goed uit
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_30519935
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:54 schreef BeRightBack het volgende:
Gaaf!
zit je op zijn drumschool ofzo?
Ja daar zit toevallig op sinds vandaag. Maar heb daar les van Rob Kramer.
Die les van Cesar was gewoon voor de lol Heb voor een uur betaald maar we hebben er 2 gespeeld.
Opzich leer ik van Rob wel meer (denk ik, heb er een goed gevoel over), en ik betaal de helft minder
pi_30549987
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:03 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Ja daar zit toevallig op sinds vandaag. Maar heb daar les van Rob Kramer.
Die les van Cesar was gewoon voor de lol Heb voor een uur betaald maar we hebben er 2 gespeeld.
Opzich leer ik van Rob wel meer (denk ik, heb er een goed gevoel over), en ik betaal de helft minder
Leuk!
pi_30550011
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:30 schreef crossover het volgende:
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zoiets zie je niet van 2 meter afstand.. ik heb een metallica logo op mijn basdrum gespoten, en dat is van dichtbij ook oerlelijk maar als je gewoon staat en er dan naar kijkt ziet het er best goed uit
hoe heb je dat gedaan?
gewoon een sjabloon en dan met een spuitbus?
pi_30550322
precies
op deze site zijn een boel logo's te vinden, die je met photoshop kan resizen (zonder kwaliteitsverlies) en dan kan je dat uitprinten op dik papier en uitsnijden.
pi_30579515
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:03 schreef crossover het volgende:
precies
op deze site zijn een boel logo's te vinden, die je met photoshop kan resizen (zonder kwaliteitsverlies) en dan kan je dat uitprinten op dik papier en uitsnijden.
Hoe resize je ze?

Ik ga om 8 uur mijn eerste drumles volgen! Zal wel ff melden hoe het was.
pi_30579704
met photoshop..gewoon een beetje kloten of iemand in de buurt vragen, ik kan het niet zo goed dat ik het je uit kan leggen op deze manier
veel plezier straks
pi_30579770
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:11 schreef crossover het volgende:
met photoshop..gewoon een beetje kloten of iemand in de buurt vragen, ik kan het niet zo goed dat ik het je uit kan leggen op deze manier
veel plezier straks
Dankje
pi_30585213
Ben weer thuis!

Was echt vet! Dat drumstel waar ik op mocht spelen klinkt echt ZOOOOO Perfect! echt mooi gewoon! zat daar met een stijve lul te drummen

Neehoor dat viel erg mee Maar wat een geluid...

En het is eigenlijk best moeilijk... maarja als ik veel oefen lukt het vast wel

Bekkens van: Wuhan dat is zeker niks?
pi_30586657
ik ken Wuhan alleen van de china's, ze maken goede china's voor een leuke prijs. helaas heb ik er zelf nog nooit een gehoord, maar ze schijnen erg 'trashy' en 'vuil' te zijn, qua geluid.

kortom, het zijn geen professionele bekkens maar de china's zijn wel apart/speciaal.
pi_30607480
En gaan snel kapot.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_30607829
dat ligt volgensmij gewoon aan je techniek...
uiteraard gaan dunne bekkens sneller kapot dan hele dikke, maar ik ken mensen die slaan bekkens aan de lopende band stuk, en andere weer nooit.
pi_30608794
nouja dan koop ik ze wel niet

Ik kwam vandaag thuis van mijn werk, en raad is wat ik thuis aantrof?

Inderdaad ja mijn kat die lag te slapen in mijn basedrum Dit moest ik julie even laten zien, vondt het zo grappig
pi_30609148
whehehe
je had em toch wel effetjes laten schrikken
hoe bevalt die pinstripe? ik heb alleen op mijn basdrum nog de originele Pearl vellen, ben een beetje rond aan het kijken alvast.
pi_30610300
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:12 schreef crossover het volgende:
whehehe
hoe bevalt die pinstripe? ik heb alleen op mijn basdrum nog de originele Pearl vellen, ben een beetje rond aan het kijken alvast.
Het zijn wel goeie vellen opzich, maar ik krijg er niet echt lekker geluid uit, maarja ik ben dan ook een drum noob
pi_30615795
gewoon een uurtje voor gaan zitten en wat kloten..zulke dingen leer je alleen door ervaring
pi_30623197
Katten zijn lief Tevens Verkapte Post-om-in-mijn-AT-te-krijgen
pi_30623231
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:12 schreef crossover het volgende:
whehehe
Mijn bassdrum klinkt anders best lekker met de standaard vellen. Maar als ik jou was zou ik er een Evans E-mad op gooien, dan krijg je echt een lekker diep en hard geluid
  vrijdag 16 september 2005 @ 02:20:26 #23
24054 search64
Avec le grande
pi_30624879
quote:
Op donderdag 15 september 2005 17:33 schreef crossover het volgende:
dat ligt volgensmij gewoon aan je techniek...
uiteraard gaan dunne bekkens sneller kapot dan hele dikke, maar ik ken mensen die slaan bekkens aan de lopende band stuk, en andere weer nooit.
Nee, deze gaan gewoon heel snel stuk. Niks slechte techniek.
pi_30668888
Kijk ik heb gaten uit m'n basedrum vel gehaald

Ff wit overspuiten en zelf een leuk logo der over heen spuiten er het wordt misschien nog is wat
pi_30670114
die ziet er ook gehavend uit zeg..
hoe heb je die gaten gemaakt, met een blikje?
pi_30670761
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:28 schreef crossover het volgende:
die ziet er ook gehavend uit zeg..
hoe heb je die gaten gemaakt, met een blikje?
YEp zoals jij het zei, een blikje verhitten en er door heen drukken

Ja dat vel was eerst mijn slagvel
En die heb ik verwisseld met Remo's
pi_30671140
een coated slagvel met logo ik wist niet dat bestond..
pi_30672467
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:07 schreef crossover het volgende:
een coated slagvel met logo ik wist niet dat bestond..
Maakt ook niet uit verder, want nu drum ik op remo's
pi_30798073
Wat zou het mij ongeveer kosten om mijn drumstel te laten stemmen? ( kan dit uberhaupt wel?) Want hij klinkt nu echt ruk....
pi_30805617
ik heb er nog nooit van gehoord, iemand die langs komt om te stemmen (als 'baantje' dan)
je kan natuurlijk wel altijd een kennis of drumleraar vragen die wat meer ervaring heeft, maar je zal het toch ooit moeten leren, en dat doe je door oefenen..je moet er gevoel voor krijgen.
wat tips uit eigen ervaring:

• altijd in deze volgorde, of een die er op lijkt:

• zorg dat er nooit één lug helemaal los staat, niet goed voor het vel
  • begin met het slagvel, daarna het resonantievel
  • houd je vinger in het midden terwijl je bij alle lugs luistert (en stemt) of de toon hetzelfde is, bij het 'verfijnde' stemmen.
  • 'Expand my brain, learning juice!'
    pi_30811690
    Wat crossover zegt Maar als je een dag uittrekt om je drumstel te stemmen, zal hij wel goed klinken, na een tijdje weet je ook wat voor geluid je wil hebben en dan kun je daar naartoe werken
    pi_30815611
    Oke dan ik zal er het binnenkort eens proberen.

En heeft er iemand misschien ervaring met de Paiste 101 bekkenset? Er zit een 20” ride, 16” crash en een set 14” hihats in.

Voor 100 euro... zou het wat zijn?

En weet iemand een site waar je Remo vellen online kunt bekijken/bestellen?

Nog ff 1 vraagje hoor

Onder mijn snare zit een Remo Ambasador snarevel. En als slagvel had ik een zwarte pinstripe.
    Nu wil ik deze 2 omdraaien misschien dat het beter gaat klinken ofzo. Maar dat zwarte slagvel is onwijs stevig( zijn 2 lagen ofzo?) en dat Ambassador vel dat is heel slap. Kan ik dat vel wel gebruiken als slag vel? Nee zeker?

[ Bericht 23% gewijzigd door RoOoYtJuH op 22-09-2005 10:20:08 ]
    pi_30817134
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 09:33 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    En heeft er iemand misschien ervaring met de Paiste 101 bekkenset? Er zit een 20” ride, 16” crash en een set 14” hihats in.

Voor 100 euro... zou het wat zijn?

Onder mijn snare zit een Remo Ambasador snarevel. En als slagvel had ik een zwarte pinstripe.
    Nu wil ik deze 2 omdraaien misschien dat het beter gaat klinken ofzo. Maar dat zwarte slagvel is onwijs stevig( zijn 2 lagen ofzo?) en dat Ambassador vel dat is heel slap. Kan ik dat vel wel gebruiken als slag vel? Nee zeker?
    Vraag1; Dat is troep; spaar verder voor iets beters.

Vraag2; Dat kan wel, maar gaat onwijs kut klinken. Sowieso is een snare side ambassador veel dunner dan een batterside ambassador en sla er binnen de kortste keren doorheen. En een pinstripe is al ongeschikt voor een snare, en al helemaal op de onderkant. Ik neem aan dat je een goedkoop snaretje hebt; Powerstroke 4 bovenop met wat moongel, dat zou de meeste nare boventonen wel uit moeten bannen.
    pi_30822399
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 10:35 schreef search64 het volgende:

[..]

Vraag1; Dat is troep; spaar verder voor iets beters.
    Ik heb dat ook, tis zoooo troep, nog geeen eens die 100 euro waard, als je het wilt moet je het maximaal voor 20 euro op de kop tikken
    pi_30831322
    Nouja ik heb mijn snare gestemd, klinkt er goed nu.
    MAAR als ik op mijn andere trommels sla dan gaat trillen mijn snaren mee. Hoe kan dit verholpen worden?
    pi_30831597
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 18:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Nouja ik heb mijn snare gestemd, klinkt er goed nu.
    MAAR als ik op mijn andere trommels sla dan gaat trillen mijn snaren mee. Hoe kan dit verholpen worden?
    Jammer genoeg is dat heel moeilijk te verhelpen, maar je kan je snare matje wat strakker zetten...
    pi_30831854
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 18:25 schreef MarsX het volgende:

[..]

Jammer genoeg is dat heel moeilijk te verhelpen, maar je kan je snare matje wat strakker zetten...
    Hij staat al erg strak. Knapt ie dan niet?
    pi_30832264
    Die dingen kunnen wel wat hebben hoor, maar heeeel strak zou ik hem niet zetten omdat je snare dan niet meer mooi klinkt
    pi_30876383
    Ik heb net een nieuwe Coated Ambassador snare vel gehaald.

Ga hem er zo is opzetten en kijken wat voor geluid ik krijg

[ Bericht 77% gewijzigd door RoOoYtJuH op 24-09-2005 15:14:32 ]
    pi_30889148
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 00:46 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Ik heb net een nieuwe Coated Ambassador snare vel gehaald.

Ga hem er zo is opzetten en kijken wat voor geluid ik krijg
    Zo! Wat een geil klinkend geluid! wouw!
    pi_30951069
    Stormloop topic...

Zijn alle drummers weg ofzo?
    pi_30952989
    Neejoh Alleen heb ik niet echt veel drumnieuws te melden

Pas als ik geld heb komen er nieuwe spullen
    pi_30953107
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:52 schreef CasB het volgende:
    Neejoh Alleen heb ik niet echt veel drumnieuws te melden

Pas als ik geld heb komen er nieuwe spullen
    Wat ga je kopen?
    pi_30954577
    Ik ben van plan om nog een paar bekkens te kopen. Sowieso een nieuwe china, want er zit een scheur in de china die ik nu heb
    Maar dit zal het lijstje ongeveer worden:
    - Whuan 16" China
    - Masterwork 16" Resonant Crash
    - Masterwork Hi-hats
    - Masterwork Ride

En misschien/waarschijnlijk nog een crash, een 17" of 18"

maarja, het geld groeit me nou niet bepaald op de rug
    pi_31000039
    Ik ben van plan om een Zildjian 17" A Custom te kopen..?
    aanrader? en hoe lang gaat hij dan mee?
    pi_31000212
    Ik heb zelf een Zildjian A custom 18", zolang je m niet laat vallen gaat 'ie een hele tijd mee, maar das bij alles zo

btw @ BeRightBack, Wij staan met onze band Kenaz samen met jullie op liveinobdam, succes daar!
    pi_31000626
    Hey te gek!
    jullie ook veel succes.
    klinkt trouwens leuk op ongekend talent.
    maare dat bekken is wel dun, en ik heb gewoon een stoffen bekkentas geen hardcase.
    kan geen kwaad?
    ik zat er over na te denken om een avedis A custom 18" te kopen maar mijn drumleraar raadde me aan om een 17" te doen. (18" is meer voor hardere rock enzo. volgens hem)

[ Bericht 7% gewijzigd door BeRightBack op 28-09-2005 15:47:50 ]
    pi_31001005
    en ik wil gewoon een bekken hebben waar ik heel lang mee kan doen.
    dus ik weet niet of dit hiervoor het geschikte bekken is (en welke dan wel)?
    pi_31002331
    als je je bekkens niet laat vallen en er met de juiste techniek op slaat gaat zo'n bekken wel lang mee....
    pi_31005794
    dat is nogal onzin@ alleen voor hardere rock, omdat de 18'' dun is 'ie heel breed inzetbaar, dwz, je kan er EN heel zacht En hard op spelen
    pi_31006415
    Ik heb een Avedis paperthin 18". Zolang je er normaal mee omgaat gaat hij lang mee. Maar ik denk niet dat je blind moet gaan voor dat bekken, of blind moet gaan voor Zildjian omdat je er nou eenmaal veel over hebt gehoord.
    Ik raad je aan om minstens een week uit te trekken en elke dag bekkens te gaan testen bij de lokale muziekzaak (totdat ze je de zaak uitkicken natuurlijk). Het liefst met je ogen dicht , zodat je afgaat om klank en niet op merk.
    Natuurlijk moet je geen Stagg of Wuhan of een ander b-merk kopen als je wilt dat je bekkens langer meegaan dan een jaar. Maar Zildjian, of Sabian bijvoorbeeld hebben hele series met bekkens die allemaal van goede kwaliteit zijn. Dus niet blind afgaan op iets wat je leraar zegt, of 1 bekken die een vriend toevallig heeft. Ga af om klank, en wat je speelt voor stijl(of later wilt gaan spelen) En dan komt alles goed

En oja, 18" is niet alleen voor hardrock
    pi_31007508
    en er bestaan meer merken dan Zildjian en Sabian.

Kijk ook eens naar Meinl, Masterwork, Ufip, naja, gewoon elk bekken wat je tegenkomt
    pi_31008648
    en paiste niet te vergeten
    pi_31010881
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 19:52 schreef CasB het volgende:
    en er bestaan meer merken dan Zildjian en Sabian.

Kijk ook eens naar Meinl, Masterwork, Ufip, naja, gewoon elk bekken wat je tegenkomt
    Ik zei bijvoorbeeld ik zag geen reden om een heel rijtje merken op te gaan noemen als dat niet de bedoeling van mn post was.
    pi_31011860
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 22:21 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Ik zei bijvoorbeeld ik zag geen reden om een heel rijtje merken op te gaan noemen als dat niet de bedoeling van mn post was.
    Maar sommige mensen zijn nogal merk-gebonden...Van die mensen die per se Paiste willen hebben omdat Dave Lombardo ( ) er mee speelt ofzo.

Maargoed...ik wil mn salaris, want ik heb een china nodig (Wuhan 16" )
    pi_31029854
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 22:44 schreef CasB het volgende:

[..]

Maar sommige mensen zijn nogal merk-gebonden...Van die mensen die per se Paiste willen hebben omdat Dave Lombardo ( ) er mee speelt ofzo.

Maargoed...ik wil mn salaris, want ik heb een china nodig (Wuhan 16" )
    ik zit eraan te denken om die ook een te kopen..maar kheb ze nog nooit gehoord! dus ik durf het niet aan
    bij feedback kosten ze namelijk geen flikker
    pi_31036006
    Dan probeer je ze toch uit bij feedback
    pi_31040877
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 19:44 schreef Ska-te het volgende:
    Dan probeer je ze toch uit bij feedback
    goed idee, maar ik woon in noord brabant..ik loop hier wel eens een muziekzaak binnen
    pi_31041674
    Ik had een 14" Wuhan China en daar heb ik binnen 2 maanden een scheur ingeslagen, terwijl ik absoluut nog nooit een scheur in 1 van m'n Paiste Alpha's heb geslagen. Maar ja, voor dat geld kun je dan ook 6 Wuhan's kopen, zodat ze eigenlijk een jaar meegaan
    Maar dat is effectief gezien nog vrij kort, ik doe al jaaaren met m'n Alpha set zonder dat er ooit iets is beschadigd.
    En ik ben nou ook niet bepaald een houthakker die als een idioot om zich heen mept.
    pi_31045371
    Dat hoor ik echt heeeeeel erg vaak. Niks aan te doen.
    pi_31046444
    Mijn 16" wuhan heeft het toch aardig lang volgehouden...en ik ram er best hard op Maar het heeft er ook mee te maken hoe de china hangt, hoe je er op slaat, etc
    pi_31057971
    Ik heb een Zildjian avedis A custom 17" Medium Crash gekocht
    pi_31067663
    en hoe vind je m?
    pi_31081064
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 20:36 schreef DPXMT het volgende:
    en hoe vind je m?
    lekker vol geluid
    nu al mijn bekkens vervangen voor andere bekkens want Paiste 302 dat is echt niks
    pi_31082761
    yup, als je alles door topklasse bekkens gaat vervangen vreet dat aan je bankrekening, ik ken het verhaal.... maar het is t waard
    pi_31083034
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 22:09 schreef SolarX het volgende:
    Ik had een 14" Wuhan China en daar heb ik binnen 2 maanden een scheur ingeslagen, terwijl ik absoluut nog nooit een scheur in 1 van m'n Paiste Alpha's heb geslagen. Maar ja, voor dat geld kun je dan ook 6 Wuhan's kopen, zodat ze eigenlijk een jaar meegaan
    Maar dat is effectief gezien nog vrij kort, ik doe al jaaaren met m'n Alpha set zonder dat er ooit iets is beschadigd.
    En ik ben nou ook niet bepaald een houthakker die als een idioot om zich heen mept.
    Mijn Alphas bevallen me ook perfect. Ik heb een paar jaar met 14" thin crash Alphas gespeeld, maar toen ik op 5B stokken overstapte, lagen ze toch snel door midden. Daarna een 18", 16", 13" hi-hat, 10" splash en een 20" dry ride (allemaal Alpha) aangeschaft en die gaan al 5 jaar mee (inc. optredens, opnames, etc)
    pi_31266997
    schop!!!
    vandaag een nieuwe china gekocht en een cymbalbag.. een Stagg voor 40 euro, had nog een standaard liggen dus dat kwam mooi uit
    hier wat pics:

pi_31284475
    Aardig geil drumstel ook
    pi_31400044
    wie leert mij zo snel drummen als die captain killdrums ofzo? zag er net een filmpje van, de tering!
    pi_31402401
    Oefenen oefenen oefenen
    pi_31446304
    captain killdrums? wiesda ?
    pi_31456133
    http://www.cptkilldrums.com/

Vandaag een nieuwe stand, 16" Wuhan S series crash en 14" china gekocht Gelijk uitgetest bij mn optreden...en het klinkt echt lekker (Niet alleen voor mezelf, ook mn drumroady vond ze goed klinken). Bekkens van 59 euro kunnen dus zeker goed klinken
    pi_31460224
    Maar je bent wel blij
    pi_31460470
    Nee Straks maar eens mn drumstel weer op zolder zetten en foto's maken
    pi_31474445
    Van wat ik ervan kon zien (filmpjes op z'n site zijn nogal van slechte kwaliteit) speelt Captain Killdrums redelijk zuiver de Gladstone-techniek. Dit is oorspronkelijk een techniek gebruikt door bepaalde jazzdrummers, en is er op gebaseerd om door alleen de vingers te gebruiken (en niet de polsen of armen), enorme snelheden mogelijk te maken. Kijk eens op de sites van Art Verdi en Tiger Bill als je er meer over wilt weten.

[ Bericht 19% gewijzigd door SolarX op 15-10-2005 22:59:55 ]
    pi_31474870
    Ohja, foto's van mn nieuwe bekkens En foto van mn hele drumstel komt morgen wel, als ik bij normaal licht foto's kan nemen.

Nieuwe crash:

Nieuwe china:

pi_31486737
    Bij deze de pics van mn hele kit:

pi_31488337
    Hee zo'n Pearl kitje had ik in een oefenruimte; best een lekker setje!

Wist je trouwens dat je met kapot gemepte WuHan bekkens leuke Terry Bozzio-achtige dingetjes kan maken (recept: kapotte China Splash + haakse slijper)
    Daarna dat ding (wat er van over was, een splash met een grote hap eruit) op de kop bovenop een sizzle-ride - dan krijg je dus een hele korte splash die na-sizzlet.

Godver duurt nog een week voor ik weer kan spelen thuis kan niet (wat is nu leuker op de zondag middag dan een potje drummen?)
    pi_31497920
    quote:
    Op zondag 16 oktober 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
    Hee zo'n Pearl kitje had ik in een oefenruimte; best een lekker setje!

Wist je trouwens dat je met kapot gemepte WuHan bekkens leuke Terry Bozzio-achtige dingetjes kan maken (recept: kapotte China Splash + haakse slijper)
    Daarna dat ding (wat er van over was, een splash met een grote hap eruit) op de kop bovenop een sizzle-ride - dan krijg je dus een hele korte splash die na-sizzlet.

Godver duurt nog een week voor ik weer kan spelen thuis kan niet (wat is nu leuker op de zondag middag dan een potje drummen?)
    Tja, das kut.

Heeft iemand ervaring met: Zildjian - ZBTC ?
      zondag 16 oktober 2005 @ 22:23:16 #81
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_31497954
    quote:
    Op zondag 16 oktober 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
    Neuken.
    pi_31501154
    quote:
    Op zondag 16 oktober 2005 22:23 schreef search64 het volgende:

[..]

Neuken.
    Zelfs dat zit er niet in life sucx

Zildjian roeleert - K
    pi_31514672
    quote:
    Op zondag 16 oktober 2005 22:22 schreef Guusie het volgende:
    Heeft iemand ervaring met: Zildjian - ZBTC ?
    Bedoel je daarmee de crash van die serie?? Ik heb aardig vaak op de zbt hihat gespeeld, tis lekker als je wilt rammen Ze zijn heel goed voor metal te gebruiken denk ik, of iig wat hardere muziekstijl. Ze zijn heel dik en zwaar.
    Ik leende die hihat welis van een vriend toen ikzelf geen normale hihat mee had om op te treden (nu wel gelukkig ).
    pi_31517538
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 00:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Zelfs dat zit er niet in life sucx

Zildjian roeleert - K
    Nou, ik vind Zildjian nog steeds erg overschat. Alleen de K en K custom klinken wel lekker, de rest vind ik niet echt lekker klinken. Ze klinken niet echt helder...

Maargoed, misschien heb ik gewoon een zwak voor turkse cymbals (en wuhan )
      maandag 17 oktober 2005 @ 21:38:03 #85
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_31517900
    Je bent gewoon jaloers!
    pi_31518590
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 21:38 schreef search64 het volgende:
    Je bent gewoon jaloers!
    Uhhh nee...waarom zou ik jaloers zijn op bekkens als ik zelf een beter klinkend bekken heb?
      maandag 17 oktober 2005 @ 22:20:22 #87
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_31519200
    Heb je niet.
    pi_31519814
    JIj wilt beweren dat ZIldjian K's de best klinkende bekkens zijn?

Ach, smaken verschillen
      maandag 17 oktober 2005 @ 22:45:47 #89
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_31519952
    quote:
    Op maandag 17 oktober 2005 22:41 schreef CasB het volgende:
    JIj wilt beweren dat ZIldjian K's de best klinkende bekkens zijn?

Ach, smaken verschillen
    Ik heb ze niet voor niks gekozen.
    pi_31537832
    Zildjian K zijn de lekkerste bekkens... soms. Ik gebruik ze vnl. bij jazz en fusion maar bij metal spelen heb ik liever het bekkensetje mee van een vriend van me, die heeft Alchemy bekkens. En in de oefenruimte staat een set oude Sabian bekkens die ik wil hebben maar ze zijn niet te koop helaas, die dingen klinken zo super als je oude muziek speelt, sixties muziek.

Maar ... Zildjian K blijft mijn persoonlijke favoriet
      zondag 23 oktober 2005 @ 00:51:40 #92
    70566 MaZz_
    Tutchhh, tutch tutch tatch
    pi_31643096
    Ik speel voornamelijk Metal ook met K custom crash en K ride... klinkt héérlijk!
    Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
    You've just moved up a notch,
    you're at notch one now.
    pi_31653955
    Ze "K"osten dan ook wel een fokking rib uit je lijf.
    pi_31671322
    quote:
    Ze "K"osten dan ook wel een fokking rib uit je lijf.
    Ja maar Wuhan bekkens koop je in de verwachting "over twee maand weer nieuwe kopen want dan zijn ze stuk", Zildjian K's koop je voor het leven... maar ze zijn duur jah
    pi_31671467
    Alles wat mooi is, is duur

Ik heb ook nog wel zo'n 700 euro nodig, dan heb ik alle bekkens die ik wil...maar voorlopig heb ik geen geld (crash, hihat, ride, china)

En als ik mn bekkens heb dan ga ik langzaam aan sparen voor een nieuw drumstel...

Morgen maar weer eens drummen
    pi_31671760
    Ik ken dat: Mijn bekkens zijn vet (Zildjian K crashes en ride, Rogers sizzle-ride, Paiste chinees, Sabian splash (die is kut eigenlijk maar Zildjian .. ¤ ¤) en Royal 13" hihat uit het jaar 0. Qua bekkens ben ik een tevreden mensch .. maar mn drumstel is meer jeugdsentiment dan een fatsoenlijk drumstel maar ik heb zo'n dure smaak en geen geld... (ik wil zoiets:

als het schip met geld komt...
    pi_31671789
    Dat ziet er wel erg netjes uit

Wat voor muziek speel je meestal?

Ik wil deze:

Premier Artist series...
    pi_31672007
    Oei Premier, da's ook geil
    Ik zag in je profiel dat je metaalwerker bent? Dat is cool! Zit nu ff Dream Theater te luisteren die Maiden koffers spelen.
    Ik heb al jaren een DB pedaal maar nog nooit echt kunnen gebruiken omdat ik aldoor in de verkeerde bands zat, zeg maar. Tot nu toe in een alto band gezeten - veel gekke maatsoorten en optreden voor alleen maar andere alto's - en daarna in een vriendenband waarvan ik nu alleen nog met de bassist speel want dat is een natuurtalent (en goede vriend).
    Vanavond heb ik voor het eerst jazz gespeeld maar dat is dus niks voor mij he!
    Man als je één keer een rimshot geeft heeft gelijk die hele takkeband een hartstilstand! Ik vond dat het vet kut ging, dat ging het ook, komen ze daarna allemaal naar je toe 'oow wat gaaf kom je volgende week weer?'. Neuh.

'k Wil nu wel een stevige band eigenlijk... niet van die Nederlandse gothic metal maar meer iets a la SoaD. Dus.....
    pi_31672120
    Metaalwerker? Uhhh niet echt

Ik vind het wel lekker om metal te spelen, maar ik ben toch meer van de punk
    Heb wel een DB pedaal maar kan er echt nog niet goed mee overweg Ik oefen het eigenlijk ook veel te weinig dus het is mn eigen schuld
    Maar ik ben begonnen met drummen toen onze band startte, want ik ging achter een drumstel zitten en was verkocht, dus mede daardoor heb ik me altijd heel veel gefocust op punkrock.

Ik ben dus ook niet echt goed in accenten en grooven enzo, maar daar ben ik wel druk mee bezig.

En ik vind Gretch een beetje de Amerikaanse tegenhanger van Premier. Alleen heb ik dan toch liever een Premier. (nu nog een keer goed testen of ik een birch of maple wil )
    pi_31672358
    hehe dat was mn aller allereerste bandje, punk!!! Was even leuk maar niet mijn ding. Oi.
    wat voor punk dan, van die moderne Blink 182 zooi of van die oude punk zooi?
    quote:
    Heb wel een DB pedaal maar kan er echt nog niet goed mee overweg Ik oefen het eigenlijk ook veel te weinig dus het is mn eigen schuld
    Hoezo herkenbaar?
    quote:
    Ik ben dus ook niet echt goed in accenten en grooven enzo, maar daar ben ik wel druk mee bezig.

Moet je een keer overstappen naar soul, is net punk, maar dan langzamer (=tijd voor accenten )
    pi_31672393
    We spelen over het algemeen uhh niet echt Blink achtig, het is niet zo overdreven vrolijk Maar wel richting Heideroosjes, Pennywise, Bad Religion.

Maar ik moet gewoon meer oefenen met groven, met Van Katoen meespelen en dat soort dingen En mn rudiments oefenen met accenten. (Met m'n rechterhand kan ik wel accenten, links nog niet echt )
    pi_31672566
    Ik probeer constant om Rosanna van Toto te spelen (accenten met links én rechts). Klinkt heel interessant nu ik dat zo vertel maar het lukt voor geen meter

Heb je een beetje een goeie bassist dan? Dat wil ook nog wel es helpen met creatieve vooruitgang
    Ik heb een poos gespeeld met een bassist die alles nog moest leren, men daar wordt je moe van op den duur..
    pi_31672605

kwam ik tegen op internet: ook gaaf!
    pi_31672619
    We hebben nu eindelijk een goede bassist Hij speelt al een tijdje en we voelen elkaar over het algemeen wel goed aan
    Door hem is de band ook eindelijk echt een eenheid geworden. Meestal was er iemand die zeg maar er net buiten viel, maar nu hebben we echt een klik Nu nog genoeg tijd vinden om met zn allen te kunnen oefenen...

Maarja ik ga naar bed...morgen weer de halve dag rudiments oefenen, spelen op mn kit en dat soort dingen
    pi_31672687
    Slaap lekker en speel ze morgen!
    pi_31701910
    Ik zal ook eens iedereen laten kwijlen hiero:

Ik bezit het volgende kitje:

Een Gretsch Catalina Club Rock

26" x 16" Basdrum
    14x10" Tom
    16x16" floor
    18x16" floor
    14x6,5" Snare (20 lugs \o/ )

Ik heb ook bekkens:

vlnr:
    Sabian Neil Peart Signature 14" Hihat (links onder in hoek)
    Sabian Paragon 10" Splash (boven de Stagg (roze) tamboerijn)
    Zildjan A Custom 16" Crash
    Sabian AAX 14" Dark Crash
    Sabian Vault 18" Crash
    Sabian AA 16" Thin Crash
    Masterworks Cymbals 21" Ride Custom

Niet op de foto, maar binnenkort vervang ik de Tama hardware (snarestand, basdrumpedaal en hihat) door BigDog Hardware

[ Bericht 1% gewijzigd door WHiZZi op 26-10-2005 15:33:18 ]
    pi_31702758
    quote:
    Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef WHiZZi het volgende:

........
    Niet op de foto, maar binnenkort vervang ik de Tama hardware (snarestand, basdrumpedaal en hihat) door BigDog Hardware
    Oooh das ist jah ganz Geil!!!!!
    Wat voor muziek speel je ermee?
    pi_31702840
    Rock 'n Roll uiteraard . Ik speel in de Rock 'n Roll formatie Kofferband
    pi_31703739
    quote:
    Besides these drumset, Bart owns a 14" snare from Linko which he uses for the carnaval band.
    Wooe Bart! Een echte Linko!!!

Maarre.. die Pearl is dan weer wel heel tof (die met dat Yamaha voorvel?). Mijn drumstel heeft dezelfde coating, alleen dan in het blauw.
    pi_31704172
    Die linko heb ik ook maar gehad. Die moet weerstand hebben tegen bier en wordt behalve als trommel ook als bierglas-houder gebruikt

Pearl ben ik aan het opknappen, inmiddels is dat Yamaha vel er al af
    pi_31704858
    quote:
    ...en wordt behalve als trommel ook als bierglas-houder gebruikt
    Ik heb niets gezegd; elke drummer zal immers beamen dat iets van het drumstel dienst zal moeten doen als bierglas/fles/blik-houder
    pi_31705289
    Ik heb werk! Dus voorlopig heb ik hopelijk wat nieuwe bekkens, als ik mn salaris niet opzuip
    pi_31760318
    Ik heb vandaag nieuwe bekkens gekocht.

Paiste 502+ 14" Hihats
    Meinl m38 16" crash + 20" ride

Nou niet lachen maar zo ziet mijn kit er nu uit:

[ Bericht 34% gewijzigd door RoOoYtJuH op 29-10-2005 17:49:58 ]
    pi_31815340
    zitten hier nog drummers die een bandje willen beginnen? in de regio groningen, muziekstijl, mja punk/metal.. beetje Misfits/SoD/DRI stijl.. (geen blink182/greenday etc)
    pi_31815610
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 18:07 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Ik heb vandaag nieuwe bekkens gekocht.

Paiste 502+ 14" Hihats
    Meinl m38 16" crash + 20" ride

Nou niet lachen maar zo ziet mijn kit er nu uit:

[[url=http://img375.imageshack.us/img375/9711/dsc001052hc.th.jpg]afbeelding][/URL]
    best aardig setje toch
    ik heb nu een standaart mapex v series setje
    zitten schalloch bekkens bij
    ik mot echt nieuwe hebben dit is echte baggêh, zowiezo voel ik me aardig beperkt door alleen een crash en een ride bekken, k moet er wat meer hebben.
    je kan zulke ongeoofenlijk leuke dingen doen met 2 kleine splash bekkentjes die net wat anders klinken, echt dik
    magoed, k denk dat ik aan de zildian ga ofzo, alleen ik wil eerst nog een boot kopen dus hopen dat ik ze voor me verjaardag krijg
    drummen = dure hobby
    pi_31815979
    Wat is het verschil tussen een crash en een splash?
    pi_31816741
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 18:34 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Wat is het verschil tussen een crash en een splash?
    met splash bedoel ik van die hele kleine bekkens
    12/10 inch oid
    pi_31816771
    wat ook leuk is is gewoon om heel veel op de cups van je crash, ride en hi hat te spelen (hi hat open als je er op speeld) zo kan je hele leuke beats maken, beetje mee spelen
    pi_31817997
    Yup...leuk voor accenten

Ik denk dat ik over een week of 2/3 maar eens naar Music All In ga, even mijn centjes uitgeven
    Verlanglijstje in chronologische volgorde:
    - Masterwork Crash
    - Stand
    - Masterwork Hihat
    - Masterwork Ride
    - Masterwork Crash
    - Premier Artist series Birch (20-10-12-14-14)
    - Aquarian vellen
    - Custom bassdrum resovel

Maar de bekkens (t/m ride) komen dus over een paar weken
    pi_31818178
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 19:42 schreef CasB het volgende:
    Yup...leuk voor accenten

Ik denk dat ik over een week of 2/3 maar eens naar Music All In ga, even mijn centjes uitgeven
    Verlanglijstje in chronologische volgorde:
    - Masterwork Crash
    - Stand
    - Masterwork Hihat
    - Masterwork Ride
    - Masterwork Crash
    - Premier Artist series Birch (20-10-12-14-14)
    - Aquarian vellen
    - Custom bassdrum resovel

Maar de bekkens (t/m ride) komen dus over een paar weken
    wehe, tegen die tyd wel ff pics plaatsen he (y)

ik krijg me bekkens waarschijnlijk pas december/januari
    magoed heb ik wat om naar uit te kijke
    pi_31818382
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 19:01 schreef C2C het volgende:

[..]

met splash bedoel ik van die hele kleine bekkens
    12/10 inch oid
    ooh oke de crash zijn de wat grotere 15/16/17 etc. dan toch?
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 19:02 schreef C2C het volgende:
    wat ook leuk is is gewoon om heel veel op de cups van je crash, ride en hi hat te spelen (hi hat open als je er op speeld) zo kan je hele leuke beats maken, beetje mee spelen

JA dat doe ik sinds ik die nieuwe bekkens heb ook klinkt wel vet!
    pi_31818529
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 19:54 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

ooh oke de crash zijn de wat grotere 15/16/17 etc. dan toch?
    [..]

JA dat doe ik sinds ik die nieuwe bekkens heb ook klinkt wel vet!
    jap dat klopt

tis echt lachen, waar ik de laatste tijd heel veel mee bezig ben is met links drummen, gewoon met links drummen heb ik eigenlijk amper moeite mee maar heel tip is een heel ander verhaal dat is echt moeilijk
    maar ik begin het nou al aardig onder de knie te krijgen gelukkig tis super handig
    pi_31818902
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef C2C het volgende:

[..]

jap dat klopt

tis echt lachen, waar ik de laatste tijd heel veel mee bezig ben is met links drummen, gewoon met links drummen heb ik eigenlijk amper moeite mee maar heel tip is een heel ander verhaal dat is echt moeilijk
    maar ik begin het nou al aardig onder de knie te krijgen gelukkig tis super handig
    Links drummen?

Mên dit zuigt zo erg: wij krijgen nieuwe buren en waarschijnlijk gaan die zeiken over het feit dat ik zo'n ongelovelijk goeie drummer ben. Lees: dat ik aan het leren ben
    Dus dan wordt het overstappen op electrisch of semi-acoustisch
    pi_31819093
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 20:09 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Links drummen?

Mên dit zuigt zo erg: wij krijgen nieuwe buren en waarschijnlijk gaan die zeiken over het feit dat ik zo'n ongelovelijk goeie drummer ben. Lees: dat ik aan het leren ben
    Dus dan wordt het overstappen op electrisch of semi-acoustisch
    ja met links op de hi-hat enzo
    dat is echt ZO handig om te kunnen
    je bent nu nog een beginnende drummer, als je slim bent dan probeer je nu al met links te gaan spelen zodat je alle 2 kunt, 2 handig zijn is ongeloofenlijk handig en je stokken controle word VEEL beter,
    zo speel je ook gelijk heel anders als de meeste mensen, huppatee ga je ff door met je linkerhand op de hi hat, flikker je er met rechts nog een leuke beat op de floor tom of de ride bekken door heen
    mijn buren zeken vroeger ook veel, toen na 2 weken al afgesproke dat ik alleen tussen half 5 en 6 zou oefenen.
    na 1 uur ben ik het meestal al zat dus maakt mij niet zo veel uit
    zowiezo drum ik met dempings matjes alleen op de snare weiger ik te dempen aangezien ik dan amper goeie roffels kan maken
      zondag 30 oktober 2005 @ 20:31:23 #125
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31819566
    quote:
    Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef WHiZZi het volgende:

Een Gretsch Catalina Club Rock
    [afbeelding]

26" x 16" Basdrum
    14x10" Tom
    16x16" floor
    18x16" floor
    14x6,5" Snare (20 lugs \o/ )
    [afbeelding]

Ik heb ook bekkens:
    [afbeelding]
    vlnr:
    Sabian Neil Peart Signature 14" Hihat (links onder in hoek)
    Sabian Paragon 10" Splash (boven de Stagg (roze) tamboerijn)
    Zildjan A Custom 16" Crash
    Sabian AAX 14" Dark Crash
    Sabian Vault 18" Crash
    Sabian AA 16" Thin Crash
    Masterworks Cymbals 21" Ride Custom

nice nice..

Ik moet nog een keuze maken tussen een Gretsch Catalina Club Rock & StarclassicPerformer
    Moeilijk Moeilijk.. hoe is die 26 inch?
    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
    pi_31820358
    Links drummen is zo onzettend vaag voor mij gevoel, ik speel wel eens openhandend en ban base me link (heb dubbel pedaal), maar echt mooi is het niet, simpele nummers vallen dan nog wel te spelen maar moelijk ritmes wil dan niet
    pi_31820752
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 20:53 schreef MarsX het volgende:
    Links drummen is zo onzettend vaag voor mij gevoel, ik speel wel eens openhandend en ban base me link (heb dubbel pedaal), maar echt mooi is het niet, simpele nummers vallen dan nog wel te spelen maar moelijk ritmes wil dan niet
    ja dat probleem heb ik ook, ik speel net zolang totdat het natuurlijk aanvoelt
    ik speel wel heel veel double handed, gewoon dat je het met links van rechts overpakt en anders om en hier wat 16des enzo, zo kan je lekker funky drummen.

hoe lang drumt iedereen hier eigk al?
    k drum (nog maar ) 2 jaar, daarvoor 2 jaar getrommeld

mm dubbel baseedaal, met links basen lijkt me best moeilijk opzich
    pi_31821226
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 21:04 schreef C2C het volgende:

[..]

ja dat probleem heb ik ook, ik speel net zolang totdat het natuurlijk aanvoelt
    ik speel wel heel veel double handed, gewoon dat je het met links van rechts overpakt en anders om en hier wat 16des enzo, zo kan je lekker funky drummen.

hoe lang drumt iedereen hier eigk al?
    k drum (nog maar ) 2 jaar, daarvoor 2 jaar getrommeld

mm dubbel baseedaal, met links basen lijkt me best moeilijk opzich
    Sinds april voor me zelf en sinds 1.5 maand les
      zondag 30 oktober 2005 @ 21:39:30 #129
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31822123
    4 jaar alweer.. en 3 jaar les ongeveer
    pi_31825056
    Ik drum nu uhh....3 jaar...nog steeds geen les En ben sinds een half jaar pas bezig met rudiments
    pi_31826039
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Sinds april voor me zelf en sinds 1.5 maand les
    dan zeker proberen 2 handig te worden, krijg je een goede stokkencontrole met links,
    als je een tijdje drumt is het moeilijker aan te leren

k heb zelf trouwens gewoon gelijk les genomen, en pas een half jaar later ofzo zelf een drumstel (thuis lucht drummen ofzo )
    pi_31830469
    quote:
    Op zondag 30 oktober 2005 20:31 schreef TimoBasso het volgende:

nice nice..

Ik moet nog een keuze maken tussen een Gretsch Catalina Club Rock & StarclassicPerformer
    Moeilijk Moeilijk.. hoe is die 26 inch?
    imho ligt het aan de stijl waar je mee speelt. Voor Rock 'n Roll klinkt die bassdrum gewoon super. Je hebt er erg veel laag geluid in zitten en weinig attack. Zelfs met een superbeater krijg ik niet de attack van een 22" bassdrum.

Verder is het dus super laag allemaal. Het geluid voel je erg!

Persoonlijk denk ik dat deze kit alleen geschikt is voor echte Rock 'n Roll, voor (hard)Rock of metal moet je deze niet hebben, puur omdat het geluid daar niet echt geschikt voor is..
    pi_31839736
    Uhm voor het 6e jaar geloof ik, maar dat zegt niets.
    Als je talent en aanleg hebt kan je mischien 3 jaar over te doen om iets van dream theater mee te spelen. Waar andere (zoals ik ) wat meer jaren voor nodig hebben
    pi_31840577
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 15:50 schreef MarsX het volgende:
    Uhm voor het 6e jaar geloof ik, maar dat zegt niets.
    Als je talent en aanleg hebt kan je mischien 3 jaar over te doen om iets van dream theater mee te spelen. Waar andere (zoals ik ) wat meer jaren voor nodig hebben
    t ligt er maar net aan waar je smaak ligt, ik hoef zo iets echt niet na te kunnen drummen,
    maar set the ray to jerry van the smashing pumpkins of sommige nummers van sting zijn echt cool om te drummen
    die drummers zijn geniaal btw, helemaal mijn smaak
    je heb trouwens wel gelijk, volgens mij zegt het niet zo heel veel, aanleg en hoe vaak je drumt telt veel meer,
    ken veel mensen die zeggen dat ze al 9 jaar drummen ofzo en dan drummen ze maar 1 of 2 x per week een half uurtje ofzo
    als je dan 3 jaar drumt en dan 6x per week een uur ofzo dan word je natuurlijk vanzelf beter en helemaal als je dan in die tyd ook nog les hebt.
      maandag 31 oktober 2005 @ 19:16:36 #135
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31845534
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 09:05 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

imho ligt het aan de stijl waar je mee speelt. Voor Rock 'n Roll klinkt die bassdrum gewoon super. Je hebt er erg veel laag geluid in zitten en weinig attack. Zelfs met een superbeater krijg ik niet de attack van een 22" bassdrum.

Verder is het dus super laag allemaal. Het geluid voel je erg!

Persoonlijk denk ik dat deze kit alleen geschikt is voor echte Rock 'n Roll, voor (hard)Rock of metal moet je deze niet hebben, puur omdat het geluid daar niet echt geschikt voor is..
    ik speel doom en stoner ( 60's rock ) alla Zeppelin zoiets
    Dus een 26 inch is een must.. ik k'ga trouwens vrijdag kijken bij een 2de handse ludwig john bonham.. dus ik ben benieuwd
      maandag 31 oktober 2005 @ 20:03:35 #136
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31847043
    Heeej gegroet,
    Had dit topic nog niet gezien. wiew.
    dit is mijn setje:
    Pearl Export
    Meinl classic bekkens (hoog nodig aan vervanging toe, heb ze nu 5 jaar)
    20 inch ride
    12 inch splash
    14 inch hihats

crash is van paiste alpha , 16 inch ofzo

Ik drum uhm jah, nog niet zo lang, maar ondanks dat gaat het razend goed met m'n bandje en met de muziek opzich. Ik val geregeld in bij bandjes die hun drummer moeten missen en ben ook bezig om projectjes af te ronden met andere muzikanten. Altijd leuk. (wordt in iedergeval m'n drumwerk gewaardeerd) haha.

[ Bericht 58% gewijzigd door dazzled op 31-10-2005 20:10:30 ]
    GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
    pi_31847204
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 20:03 schreef dazzled het volgende:
    Heeej gegroet,
    Had dit topic nog niet gezien. wiew.
    dit is mijn setje:

[afbeelding]

gegroet
    nice
    nice
    wat speel je er mee?
    beetje jazz achtig ofzo?
    (als ik nou wat heel doms zeg alá maar alk dit zie krijg ik die gedachte er bij uit
    jazz drummen is nog een van de dingen die ik écht moeilijk vind.
      maandag 31 oktober 2005 @ 20:12:24 #138
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31847328
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 20:08 schreef C2C het volgende:

[..]

nice
    nice
    wat speel je er mee?
    beetje jazz achtig ofzo?
    (als ik nou wat heel doms zeg alá maar alk dit zie krijg ik die gedachte er bij uit
    jazz drummen is nog een van de dingen die ik écht moeilijk vind.
    Ik speel vanalles wat eigenlijk. Op dit setje speel ik in een britpop bandje. en jah, ook hardcoremetal, haha. lekker gevarieerd maar wel leuk! wiew
    pi_31847568
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 20:12 schreef dazzled het volgende:

[..]

Ik speel vanalles wat eigenlijk. Op dit setje speel ik in een britpop bandje. en jah, ook hardcoremetal, haha. lekker gevarieerd maar wel leuk! wiew
    gaaf
    volgens mij speel jij veel met je rides of niet, tis wel zo dat je daar veel meer mee kan dan gewoon op rammen zoals veel mensen doen
    pi_31847716
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 20:12 schreef dazzled het volgende:

[..]

trouwens klinkt lekker je bandje
      maandag 31 oktober 2005 @ 20:44:04 #141
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31848313
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 20:24 schreef C2C het volgende:

[..]

trouwens klinkt lekker je bandje
    ha dank je,,
    Gelukkig weet ik nu zeker dat het lekkerder klinkt dan de opnamens op de site.
    Die opnamens zijn gemaakt toen ik er voor de 3e x bij was bij hun om te spelen.
    pi_31850541
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 20:44 schreef dazzled het volgende:

[..]

ha dank je,,
    Gelukkig weet ik nu zeker dat het lekkerder klinkt dan de opnamens op de site.
    Die opnamens zijn gemaakt toen ik er voor de 3e x bij was bij hun om te spelen.
    naja klinkt nu al lekker dus...
      dinsdag 1 november 2005 @ 09:45:50 #143
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31859360
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 21:47 schreef C2C het volgende:

[..]

naja klinkt nu al lekker dus...
    ben jij nog beetje actief in bandjes dan?
    pi_31865000
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 09:45 schreef dazzled het volgende:

[..]

ben jij nog beetje actief in bandjes dan?
    jah, k speel er nu 6 maand ofzo in, voor ons allemaal onze eerste band dus tis nog niet super,
    we spelen coldplay, rhcp, oasis, voor de lol soms wat muse oid en hebben nu 4 eigen nummers.
    alleen we moeten nog is een keer een studiotje induiken ofzo, magoed dat komt volgent jaar wel
      dinsdag 1 november 2005 @ 16:19:00 #145
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31869618
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:25 schreef C2C het volgende:

[..]

jah, k speel er nu 6 maand ofzo in, voor ons allemaal onze eerste band dus tis nog niet super,
    we spelen coldplay, rhcp, oasis, voor de lol soms wat muse oid en hebben nu 4 eigen nummers.
    alleen we moeten nog is een keer een studiotje induiken ofzo, magoed dat komt volgent jaar wel
    Het is altijd leuk als je zelf wat kleine opnamens hebt van je eindproduct.
    Wij zijn nu ook druk bezig om op zoek te gaan naar een studio iets, niet te duur, je kent het wel.
    Voordeel, we hebben een gezamelijke pot waar onze verdiensten in gaan. Dus we hebben al een klein bedrag om te spenderen.
    pi_31870311
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:19 schreef dazzled het volgende:

[..]

Wij zijn nu ook druk bezig om op zoek te gaan naar een studio iets, niet te duur, je kent het wel.
    Voordeel, we hebben een gezamelijke pot waar onze verdiensten in gaan. Dus we hebben al een klein bedrag om te spenderen.
    ja dat is wel handig ja
    maar wij verdienen er nog niks mee, tis tot nu toe eigenlijk alleen veel oefenen en nummers schrijven, ergens in december of januari houden we waarschijnlijk een concertje voor wat mensen.
    mischien dat we daarna wel wat professioneler kunnen gaan doen
    pi_31871048
    quote:
    Ik heb nog steeds teepies (cassettebandjes) van eigen bandjes/projecten van tijden terug, beroerde geluidskwaliteit maar wel leuk om te hebben als herinnering.
    Daarnaast is mijn broertje geluidsman dus die kan allerhande apparatuur gratis meenemen van zn werk - wat dan wel een groot voordeel is - als we zo af en toe iets willen opnemen.

Als je wilt opnemen in een studio luister dan eerst eens naar andere CD's die daar zijn opgenomen (dan weet je een beetje of ze daar kunnen opnemen wat jij wilt) en zorg dat je niet teveel nummers opneemt: Beter drie nummers perfect opgenomen dan tien nummers matig opgenomen. En neem tijd voor het afmixen.
    Zoek bij voorkeur een studio die ervaring heeft met het opnemen van jouw muziekstijl (dus bv als je metal speelt niet bij een studio gaan opnemen die bekend staat om zn mooie blues-opnames, meestal hoor je dat terug in de eindmix)
    pi_31873852
    Ik probeer nu in plaats van mijn hi- hat mijn ride te bruiken om 8den op te tikken je kent het wel denk ik? Maar nu wil ik dat afwisselen met 4e op die cup(?) van mijn ride, maar lukt me dit niet... ik kan niet verder spelen met de rest van mijn groove. weet iemand misschien een goeie oefening om dat te leren?
    pi_31874271
    Met metronoom, langzaam beginnen en dan de snelheid opbouwen
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:31:04 #150
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31874824
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 17:12 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds teepies (cassettebandjes) van eigen bandjes/projecten van tijden terug, beroerde geluidskwaliteit maar wel leuk om te hebben als herinnering.
    Daarnaast is mijn broertje geluidsman dus die kan allerhande apparatuur gratis meenemen van zn werk - wat dan wel een groot voordeel is - als we zo af en toe iets willen opnemen.

Als je wilt opnemen in een studio luister dan eerst eens naar andere CD's die daar zijn opgenomen (dan weet je een beetje of ze daar kunnen opnemen wat jij wilt) en zorg dat je niet teveel nummers opneemt: Beter drie nummers perfect opgenomen dan tien nummers matig opgenomen. En neem tijd voor het afmixen.
    Zoek bij voorkeur een studio die ervaring heeft met het opnemen van jouw muziekstijl (dus bv als je metal speelt niet bij een studio gaan opnemen die bekend staat om zn mooie blues-opnames, meestal hoor je dat terug in de eindmix)
    Jah dit is zeer goede tip!
    Wij konden als band ook een keer ergens bij iemand wat opnemen, die vond zichzelf heel goed, maar wat bleek, hij had alleen ervaring met jan smit achtige zangers,, dus we zijn snel weggerend uit die studio.

en even nog op die reactie over oefenen, langzaam beginnen, langzaam is the clue, en dan idd opbouwen.
    pi_31875416
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 18:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Ik probeer nu in plaats van mijn hi- hat mijn ride te bruiken om 8den op te tikken je kent het wel denk ik? Maar nu wil ik dat afwisselen met 4e op die cup(?) van mijn ride, maar lukt me dit niet... ik kan niet verder spelen met de rest van mijn groove. weet iemand misschien een goeie oefening om dat te leren?
    Al je wel 4e kan spelen op je hi-hat moet je het overal op kunnen.
    Als je dit nog niet kan moet je dat leren, het is niet heel moeilijk maar ga al je standaart ritmes maar is met 4e oefenen en dan ook nog op snelheid...
    (en daarna gaan blasten natuurlijk )

En nog een oude foto van me kitje

En nee deze opstelling speel ik niet meer (en heb ook meer leuke spulletjes erbij nu)
      dinsdag 1 november 2005 @ 20:47:19 #152
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31877520
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 19:48 schreef MarsX het volgende:

[..]

Al je wel 4e kan spelen op je hi-hat moet je het overal op kunnen.
    Als je dit nog niet kan moet je dat leren, het is niet heel moeilijk maar ga al je standaart ritmes maar is met 4e oefenen en dan ook nog op snelheid...
    (en daarna gaan blasten natuurlijk )

En nog een oude foto van me kitje
    [afbeelding]
    En nee deze opstelling speel ik niet meer (en heb ook meer leuke spulletjes erbij nu)
    ha, je bent wel blij met je rechterhand of niet
    pi_31878295
    een goede oefening om je onafhankelijkheid te verbeteren gaat alsvolgt:
    rechterhand op ride
    linkerhand op snare
    en je voeten gewoon op de pedalen

sla alles 4 tellen per maat aan, en wissel steeds je linker/rechter hand/voet af om 8sten te doen.
    maar de sleutel tot onafhankelijkheid is toch echt ervaring, helaas

[ Bericht 1% gewijzigd door crossover op 01-11-2005 21:18:53 ]
      woensdag 2 november 2005 @ 12:28:21 #154
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31893232
    eeej jongens,, hebben jullie ook actiefoto's??? van optredens of lekker gek doen op je setje thuis???

bij deze de mijne

pi_31902324
    Ja hoor:

woensdag 2 november 2005 @ 19:03:11 #156
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31904893
    Even melden.. dat ik binnekort een trotste eigenaar ben van een John Bonham..

foto's post ik later wel
    pi_31905807
    John Bonham

dus zo'n oranje doorzichtige Tama?
      woensdag 2 november 2005 @ 21:29:45 #158
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31910219
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 19:31 schreef Nemephis het volgende:
    John Bonham

dus zo'n oranje doorzichtige Tama?
    ja.. die tama
    pi_31910925
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 20:47 schreef dazzled het volgende:

[..]

ha, je bent wel blij met je rechterhand of niet
    I'm allright
      woensdag 2 november 2005 @ 21:52:08 #161
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31911030
    quote:
    eej hebben wij hetzelfde setje? naja op de tom z'n grootte na dan?? ha
      woensdag 2 november 2005 @ 21:53:21 #162
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31911073
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 21:37 schreef Nemephis het volgende:
    [afbeelding]

Lekkerrrrrrrr
    Kun je je niet verstoppen voor het publiek met optreden,, ha
    pi_31912089
    Leuk topic.
    Ik zit erover te denken om zelf ook te beginnen met drummen , maar ik weet er echt niks van af. Ik heb vroeger wel al bij een soort slagwerkgroep gezeten bij een fanfare maar dat is al heel wat jaren geleden.

Kan iemand mij een beetje uitleggen waar ik op moet letten enzo of enkele internetsites geven met info want het grootste deel dat ik in dit topic heb gelezen over merken, vellen en bekkens is echt onbekend voor me. Als ik op marktplaats zoek naar een drumstel wat is dan een prijs waar ik toch wel op kan rekenen voor een beetje een drumstel (5 delig of hoeveel delen noem je dat lijkt me wel al meer genoeg om in het begin te oefenen, maar niet de meest afgeragde troep)

Misschien handig om te weten dat ik veel in mijn ogen wat ruigere rock leuk vind (Limp Bizkit, Linkin Park, P.O.D, Evanescence, Metallica en ga zo maar door en dus ook graag dit soort muziek zou willen drummen(ook jaren 70 muziek zoals Golden Earring en Dire Straits vind ik goed))
    pi_31914085
    quote:
    Ik heb vroeger wel al bij een soort slagwerkgroep gezeten bij een fanfare maar dat is al heel wat jaren geleden.
    Dan heb je toen al wat techniek geleerd? Tis net als met fietsen, dat verleer je nooit als je het eenmaal kunt.. de feel is snel genoeg terug.

Een vijfdelig drumstel is een standaard drumstel met 1 snaredrum, 1 bassdrum (de grote trommel), twee toms op de bassdrum en een floortom.
    Je kan beter een tweedehands drumstel van een goed merk kopen dan een heel goedkoop drumstel nieuw. Je moet dan denken aan prijs vanaf de ¤ 500-.
    Als je in een bandje wilt gaan spelen is zo'n drumstel van een merk beter bestand tegen het heen en weer slepen dan een goedkoop barrel en het klinkt ook gewoon beter.

Dan moet je er ook nog bekkens bij hebben: Je kan een paar goedkope op de kop tikken maar daarvoor kan je beter advies vragen aan iemand anders want ik heb hele dure en die heb ik al tien jaar dus van actuele prijzen ben ik niet echt op de hoogte.

Vergeet ook de hardware niet (de bekkenstandaards en hihat). Deze zijn ook niet bepaald gratis (helaas).

Wat je zou kunnen doen is gericht een advertentie opzoeken op Marktplaats, zoals je al aangaf, en als je iets vind waat je wel wat lijkt dan vraag je hier of we ff willen kijken of het wat is, dan moet je toch een eind kunnen komen dacht ik met het advies van de drummers hier (toch, drummers?)

Owja. A) heb je buren en B) wil je ze te vriend houden?
    Je kan matten voor op de trommels kopen, als geluidsdemping, maar dat speelt K*T. Geluidsisolatie is wellicht iets om serieus te overwegen, of hele goede afspraken maken met je buren want drumstellen maken gewoon veel lawaai...

PS: gitaar schijnt ook heel leuk te zijn en dan heb je na optreden kans om dat mooie meisje alvast iets te drinken aan te bieden terwijl de drummer dat hele drumstel nog moet afbreken....

[ Bericht 11% gewijzigd door Nemephis op 02-11-2005 23:14:31 ]
    pi_31916317
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 23:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dan heb je toen al wat techniek geleerd? Tis net als met fietsen, dat verleer je nooit als je het eenmaal kunt.. de feel is snel genoeg terug.

Een vijfdelig drumstel is een standaard drumstel met 1 snaredrum, 1 bassdrum (de grote trommel), twee toms op de bassdrum en een floortom.
    Je kan beter een tweedehands drumstel van een goed merk kopen dan een heel goedkoop drumstel nieuw. Je moet dan denken aan prijs vanaf de ¤ 500-.
    Als je in een bandje wilt gaan spelen is zo'n drumstel van een merk beter bestand tegen het heen en weer slepen dan een goedkoop barrel en het klinkt ook gewoon beter.

Dan moet je er ook nog bekkens bij hebben: Je kan een paar goedkope op de kop tikken maar daarvoor kan je beter advies vragen aan iemand anders want ik heb hele dure en die heb ik al tien jaar dus van actuele prijzen ben ik niet echt op de hoogte.

Vergeet ook de hardware niet (de bekkenstandaards en hihat). Deze zijn ook niet bepaald gratis (helaas).

Wat je zou kunnen doen is gericht een advertentie opzoeken op Marktplaats, zoals je al aangaf, en als je iets vind waat je wel wat lijkt dan vraag je hier of we ff willen kijken of het wat is, dan moet je toch een eind kunnen komen dacht ik met het advies van de drummers hier (toch, drummers?)

Owja. A) heb je buren en B) wil je ze te vriend houden?
    Je kan matten voor op de trommels kopen, als geluidsdemping, maar dat speelt K*T. Geluidsisolatie is wellicht iets om serieus te overwegen, of hele goede afspraken maken met je buren want drumstellen maken gewoon veel lawaai...

PS: gitaar schijnt ook heel leuk te zijn en dan heb je na optreden kans om dat mooie meisje alvast iets te drinken aan te bieden terwijl de drummer dat hele drumstel nog moet afbreken....
    Thnx dat je zo uitgebreid reageert.

Ik zit in eerste instantie eigenlijk nog niet te denken om in een bandje te gaan spelen, omdat ik gewoon niet weet hoe ik drum enzo. Uiteindelijk zou het wel leuk zijn om in een bandje te spelen.
    Goeie merken waar zou ik dan aan moeten denken?
    Hoe zit het met bekkens? Ik heb al gelezen dat de grootte ervan uitmaakt en dat ze ook verschillende namen hebben. Kan iemand mij dit uitleggen want dit snap ik ook niet helemaal. 2 Bekkens zijn toch wel al genoeg om mee te beginnen denk ik zo?

Als ik het drumstel op zolder zet dan ga ik weinig problemen krijgen met de buren.

Aan gitaar te gaan spelen heb ik ook al zitten denken, maar ik vind een drumstel toch iets aparts hebben en je kunt er ook beter je "agressie en stress" op kwijt lijkt mij Ook kun je volgens mij beter is een middagje voor jezelf drummen ofzo en dit gaat volgens mij toch minder op een gitaar. Volgens mij is gitaar spelen ook moeilijker (ik heb nog nooit een gitaar in mn klauwen gehad) Maar een gitaar kan inderdaad ook heel goed klinken ja
    pi_31919390
    Hehe, vergis je niet in de moeilijkheid van drummen!

Er zijn een aantal standaart merken die veel bespeeld worden:
    Mapex, Pearl, DW enzovoorts. Deze hebben hele mooie beginnende drumstellen, ik hoor vaak dat er begonnen word op een pearl forum, of een tama rockstarr. maar die keus ligt bij jezelf!

Kwa bekkens: je hebt normaal een ride, dat is een grote (meestal) aan de rechterkant staat die die gebruik je om ritmes op de spelen. Je hebt dan ook het crash bekken, dat is voor noten meer power te geven, bijvoorbeeld na een break (staat meestal links boven).
    En dan heb je nog de hi-hat dat ding dat je met je voet bedient, die staat ook links en daar ga je waarschijnlijk al je ritmes op leren.
    Net als bij drumstellen heb je hier ook verschillende merken, zelf ben ik een beetje van van istanbul en zildijan.

Er zijn een aantal merken die je volgens vele beter kan vermijden: Stagg, Thunder enz.

Als je buren niet leuk vinden dat je gaat drummen kan je overwegen een electronische kit te kopen, deze zijn echter aardig prijzig!
    pi_31919423
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 07:58 schreef MarsX het volgende:
    Dat dacht ik dus ook, ik dachti k doe het wel ff maar het is stuk moeilijker dan het lijkt, sirieus!
      donderdag 3 november 2005 @ 12:58:45 #168
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31925398
    Jah, ik heb het mezelf aangeleerd, het drummen. En ik ben b egonnen op een drumsetje minder dan 200 gulden. En bekkens waren ook prut. Ik ben pas dure spullen aan gaan schaffen toen ik zeker was van mezelf dat dat het waard zou zijn.
      donderdag 3 november 2005 @ 13:39:55 #169
    83087 Stepho
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_31926560
    Ik zoek voor mijn band een goede metal drummer, stijl melodisch/death metal, omgeving leiden/ amsterdam. (hadden we eindelijk een zanger gevonden vertrekt de oude drummer )
    pi_31931860
    quote:
    Als ik het drumstel op zolder zet dan ga ik weinig problemen krijgen met de buren.
    Hehe dacht jij dat?! Dat geluid dreunt dus overal doorheen....
    quote:
    Hoe zit het met bekkens? Ik heb al gelezen dat de grootte ervan uitmaakt en dat ze ook verschillende namen hebben. Kan iemand mij dit uitleggen want dit snap ik ook niet helemaal. 2 Bekkens zijn toch wel al genoeg om mee te beginnen denk ik zo?
    Je hebt minimaal een ride nodig, een crash en een hihat, zoals MarsX al schreef: De hihat zijn twee bekkens op elkaar die je met je linkervoet open/dicht doet en waarop je het ritme tikt.
    Zo'n ding dus.

Ik zou je wel aanraden om tenminste een basiscursus te volgen om de techniek goed aan te leren; als je dat eenmaal verkeerd hebt aangeleerd is het heel moeilijk om jezelf te verbeteren, je kan het beter in één keer goed doen.
    quote:
    Ik zoek voor mijn band een goede metal drummer, stijl melodisch/death metal, omgeving leiden/ amsterdam
    Als jullie naar het noorden verhuizen wil ik wel bij jullie drummen
    pi_31931943
    En nu ga ik een hapje eten en dan naar de oefenruimte hoi hoi!! drummen drummen!!
      donderdag 3 november 2005 @ 17:24:20 #172
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31933284
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 21:53 schreef dazzled het volgende:

[..]

Kun je je niet verstoppen voor het publiek met optreden,, ha
    mietje
      donderdag 3 november 2005 @ 17:46:05 #173
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31933768
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 17:24 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

mietje
    ha dus je bent nog nooit een stokje verloren of een x de mist in gegaan , dat je echt zoiets had, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgh,, haha..

Naja bij mijn kit valt er niet veel te verschuilen, naja ik kan wel in me blote tokiejokie zitten zonder dat ze alles zien, hehe
      donderdag 3 november 2005 @ 18:03:26 #174
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31934126
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 17:46 schreef dazzled het volgende:

[..]

ha dus je bent nog nooit een stokje verloren of een x de mist in gegaan , dat je echt zoiets had, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgh,, haha..

Naja bij mijn kit valt er niet veel te verschuilen, naja ik kan wel in me blote tokiejokie zitten zonder dat ze alles zien, hehe
    Vaak zat.. alleen wat heeft verstoppen dan voor nut.. je maakt het dan alleen erger
    pi_31938524
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 21:52 schreef dazzled het volgende:

[..]

eej hebben wij hetzelfde setje? naja op de tom z'n grootte na dan?? ha
    't zijn beide niet mijn setjes Maar ik heb er wel zo 1 ja.

pearl export, kleur charcoal.
    22-10-12-14
    pi_31939396
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 07:58 schreef MarsX het volgende:

Er zijn een aantal standaart merken die veel bespeeld worden:
    Mapex, Pearl, DW enzovoorts. Deze hebben hele mooie beginnende drumstellen, ik hoor vaak dat er begonnen word op een pearl forum, of een tama rockstarr. maar die keus ligt bij jezelf!

Kwa bekkens: je hebt normaal een ride, dat is een grote (meestal) aan de rechterkant staat die die gebruik je om ritmes op de spelen. Je hebt dan ook het crash bekken, dat is voor noten meer power te geven, bijvoorbeeld na een break (staat meestal links boven).
    En dan heb je nog de hi-hat dat ding dat je met je voet bedient, die staat ook links en daar ga je waarschijnlijk al je ritmes op leren.
    Net als bij drumstellen heb je hier ook verschillende merken, zelf ben ik een beetje van van istanbul en zildijan.

Er zijn een aantal merken die je volgens vele beter kan vermijden: Stagg, Thunder enz.

Als je buren niet leuk vinden dat je gaat drummen kan je overwegen een electronische kit te kopen, deze zijn echter aardig prijzig!
    Dw drums heeft geen beginnersdrumstellen, alleen dure maple(en ook birch?) kits. Maar Dw heeft wel een B-merk genaamd Pacific drums, deze leveren inderdaad goeie beginners- en middenklassesets
    pi_31968147
    Maak je wel een foto'tje van je drumstel als je hem hebt TimoBasso?
    maar die van John Bonham was toch Ludwig Vistalite?
    pi_31971131
    quote:
    Mmmh .. ja
    pi_31985253
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 20:26 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Mmmh .. ja
    pi_31985383
    mijn drumleraar speelt in een The Who cover band.
    en hij gaat een Keith Moon kit laten maken bij de Premier fabriek!

deze:

echt te gek! ik laat er zeker een foto van maken met mij erachter
      zaterdag 5 november 2005 @ 11:49:29 #181
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_31986090
    Actiefoto's van optredens (niet mijn eigen set).

Ik speel zelf op een pearl export (22" bassdrum, 10, 12, 14 en 16" toms en een 14" master snarerum).
    Mij bekkens zijn:
    14" Zildijan K Hi-Hatt
    17" Zildijan K Custom Dark Crash
    20" Zildijan K heavy Ride
    15" Stagg crash.
    22" Wuhan China

De hardware is een allegaartje.
    En mn haar is in middels weer behoorlijk lang.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_31986390
    Kent iemand de istanbul Artwork set? (Ride, crash, hihat) die ong. 300 euro is!?

Mijn drumleraar zegt dat dat een goede set is maar ik wil het even van wat meer mensen horen
      zaterdag 5 november 2005 @ 12:34:14 #183
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_31987401
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 18:56 schreef BeRightBack het volgende:
    Maak je wel een foto'tje van je drumstel als je hem hebt TimoBasso?
    sure mate..
    pi_31991504
    Ik ga een nieuwe kit kopen maar ik zit te twijfelen tussen een Pearl Rhytem Traveler of een Pearl Export EX.

De export vind ik mooi en is een "echt" drumstel.
    Maar de Traveler die neemt veel minder ruimte in beslag, is stiller, VEEL goedkoper, en klinkt ook nog best redelijk. Wat denken julie?
    pi_31991864
    Ik weet niet of je van plan bent om op te gaan treden. Maar ik zou zelf voor de Export gaan (of een Tama, Sonor, Yamaha, Premier ).
    pi_31992282
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 15:33 schreef CasB het volgende:
    Ik weet niet of je van plan bent om op te gaan treden. Maar ik zou zelf voor de Export gaan (of een Tama, Sonor, Yamaha, Premier ).
    Nope geen optredens alleen voor mij zelf
    pi_31993424
    Ik zou die Traveler niet kopen... als je wél een keer optredens krijgt zit je dan met een probleem (of je moet een kennis hebben van wie je aldoor een drumstel kan lenen)...
    pi_31995269
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 16:33 schreef Nemephis het volgende:
    Ik zou die Traveler niet kopen... als je wél een keer optredens krijgt zit je dan met een probleem (of je moet een kennis hebben van wie je aldoor een drumstel kan lenen)...
    Wat is er mis mee dan?
    pi_31996258
    Het is een soort oefendrumstel... je krijgt er nooit hetzelfde geluid uit als een 'gewoon' drumstel.
      zaterdag 5 november 2005 @ 18:49:32 #190
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_31997756
    Even weer wat anders,,
    wat vinden jullie van roken/drinken tijdens het optreden?
    ha stomme vraag, maar het viel me op dat sommige drummers gewoon met peuk in de waffel drummen. Ikzelf deed dat ook wel eens, maar als ik die rook in me ogen krijg, wow, dat gaat dan klote hoor
    pi_31998031
    Heb een poos in een oefenruimte gezeten waar drinken/roken verboden was... dat is dus helemaal NIKS!
    Een vriend van me zit ook altijd te roken onder het spelen (vandaar de bijnaam Peukie I guess) maar ikzelf vind het ook irri, die rook in je ogen.
    Maar als je dan van die rustige stukjes hebt, die je eigenlijk ook wel ff met één hand kan spelen, dan neem ik snel een hijs van de rokerij of een slok van het drinken
      zaterdag 5 november 2005 @ 22:23:10 #192
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32005511
    Als er gerookt word in een oefenruimte wordt het op een gegeven moment zo'n rokershol, Dat slaat lekker op je strot als je lekker bezig bent. Verder is het roken onmisbaar, dus jah, hahaha., moeilijke keuzes altijd
    pi_32005622
    Wij hebben sinds kort een nieuwe zangeres, die niet wil dat we roken in de ruimte...Dat gaat nog een probleem worden denk ik
    Zangeressen ook altijd....
    pi_32007117
    quote:
    Wij hebben sinds kort een nieuwe zangeres, die niet wil dat we roken in de ruimte...Dat gaat nog een probleem worden denk ik
    Kom je met die nieuwe rookvrije zangeres op het eerste de beste optreden in zo'n helemaal blauwstaand café
    pi_32018424
    Ik drink voor mn optreden niet...nouja...hoogstens 2 biertjes, en tussen de nummers door drink ik wel. Te veel drinken voordat je gaat spelen is dodelijk Maar tijdens het spelen maakt het bij mij niet uit.
    pi_32034507
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 23:12 schreef Nemephis het volgende:
    Kom je met die nieuwe rookvrije zangeres op het eerste de beste optreden in zo'n helemaal blauwstaand café
    Hahaha ja dat staat sowieso al vast dat zal dr leren
    pi_32034951
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 22:26 schreef Ska-te het volgende:
    Zangeressen ook altijd....
    zij komt bij de band dus moet ze zich maar aanpassen, zou ik zeggen..
    pi_32035134
    Hahaha ja joh dat komt allemaal wel goed. Vrijdag komt ze voor het eerst oefenen in Amsterdam, waar we altijd in een ernstig grote ruimte (met halfgare airco) spelen dus daar heeft ze er sowieso geen last van.
    De keer dat ze er iets van heeft gezegd was een paar weken terug, toen ze nog niet in m'n band zat maar we gewoon gngen jammen. En dat was in Den Haag in een ruimte van 2 bij 2, dusja. Het is niet zo'n ramp, misschien kom ik zo nog eens van roken af, je weet het nooit
    pi_32035351
    jij bekijkt het al van een iets optimistischere kant

maar een optimist is een slecht geinformeerde pessimist
    aldus Theo Maassen
    pi_32036372
    pi_32052329
    mijn drumstel staat er treurig bij zonder bekkenset
    pi_32065015
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 12:04 schreef Guusie het volgende:
    mijn drumstel staat er treurig bij zonder bekkenset
    Pics
    pi_32065274
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 19:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Pics
    Dat is niet waardig voor mijn heilig drumstel

ik kan mijn camera ff niet vinden

Weet iemand zonder al dat markplaats/ebay gezeik nog een goede retailer in tweedehandse drumstelletjes?
    pi_32065923
    Ja Piet verkoopt geloof ik wel eens tweede Hands.

http://www.drumservice.nl/

[ Bericht 50% gewijzigd door MarsX op 07-11-2005 19:52:38 ]
    pi_32066123
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 19:21 schreef Guusie het volgende:

[..]

Dat is niet waardig voor mijn heilig drumstel

ik kan mijn camera ff niet vinden

Weet iemand zonder al dat markplaats/ebay gezeik nog een goede retailer in tweedehandse drumstelletjes?
    Je drumleraar? Ik weet wel dat je bij mijn leraar de kitjes die de studenten gebruiken gewoon kan kopen daarom heeft hij om de paar maanden een nieuwe oefenkit voor ons.

Help mij ff bij mijn keuze

Show *hier* je drumkit

[ Bericht 14% gewijzigd door RoOoYtJuH op 07-11-2005 21:37:37 ]
    pi_32069977
    Absoluut die onderste foto! Dat zou hopelijk ook mijn tweede worden! Heb alleen het geld er niet voor
    Hoe lang drum je al?
    pi_32070058
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 21:45 schreef Guusie het volgende:
    Absoluut die onderste foto! Dat zou hopelijk ook mijn tweede worden! Heb alleen het geld er niet voor
    Hoe lang drum je al?
    Jaartje, en bijna 2 maanden les?
    pi_32124032
    Ik weet niet veel van drumstellen af maar ik zou ook voor de onderste gaan (ziet er mooier uit dusja, en die bovenste ziet er eigenlijk maar uit als een goedkoop oefen drumstel als je het mij vraagt. Maarja wie ben ik).

Is het trouwens moeilijker om bepaalde soorten muziek te spelen ten opzichte van andere stijlen trouwens? Vast wel? Als ik nog ga drummen wil ik rock gaan drummen (zoals Limp Bizkit en zo in die richting) Is dat goed te doen of is het aan te raden eerst te focussen op andere stijlen omdat die makkelijker zijn? (je moet misschien gewoon drummen wat je zelf leuk vind inderdaad maarja, op het eerste gezicht zie ik het eigenlijk niet echt zitten om lessen te gaan nemen, ook omdat ik al voor een deel de basisprincipes heb geleerd.)

Ik lees hier allemaal getallen van afmetingen van bekkens en ketels enzo. Wat zijn de meest gangbare maten en zit er verschil tussen de soort muziek? (ik bedoel gebruik je bij een bepaalde soort muziek grotere of kleinere ketels dan bij een andere soort muziek?) Of zit er gewoon bijna geen verschil in.
    pi_32124558
    quote:
    Ik weet niet veel van drumstellen af maar ik zou ook voor de onderste gaan (ziet er mooier uit dusja, en die bovenste ziet er eigenlijk maar uit als een goedkoop oefen drumstel als je het mij vraagt. Maarja wie ben ik).

Is het trouwens moeilijker om bepaalde soorten muziek te spelen ten opzichte van andere stijlen trouwens? Vast wel? Als ik nog ga drummen wil ik rock gaan drummen (zoals Limp Bizkit en zo in die richting) Is dat goed te doen of is het aan te raden eerst te focussen op andere stijlen omdat die makkelijker zijn? (je moet misschien gewoon drummen wat je zelf leuk vind inderdaad maarja, op het eerste gezicht zie ik het eigenlijk niet echt zitten om lessen te gaan nemen, ook omdat ik al voor een deel de basisprincipes heb geleerd.)

Ik lees hier allemaal getallen van afmetingen van bekkens en ketels enzo. Wat zijn de meest gangbare maten en zit er verschil tussen de soort muziek? (ik bedoel gebruik je bij een bepaalde soort muziek grotere of kleinere ketels dan bij een andere soort muziek?) Of zit er gewoon bijna geen verschil in.
    Een paar lessen zouden zo te horen geen gek idee zijn (niet sarcastisch bedoeld overigens )
      woensdag 9 november 2005 @ 23:33:36 #210
    40771 Vulcanus
    Urban Dance Squad
    pi_32133927
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 18:46 schreef Meteora het volgende:
    ....(je moet misschien gewoon drummen wat je zelf leuk vind inderdaad maarja, op het eerste gezicht zie ik het eigenlijk niet echt zitten om lessen te gaan nemen, ook omdat ik al voor een deel de basisprincipes heb geleerd.)
    Drumles lijkt mij ook geen overbodige luxe. Ik heb zelf nu een paar drumlessen gehad, en het viel mij erg tegen, Dacht dat ik wel aardig gevoel voor ritme had, maar het kost nog wel wat maanden (misschien nog wel langer) voordat ik de vereiste onafhankelijkheid bereikt heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vulcanus op 09-11-2005 23:39:53 ]
    Wanna see a joke, check a look-a-like
      donderdag 10 november 2005 @ 11:21:59 #211
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32142733
    Ik heb nu ook mijn eerste drumlessen gehad, 3 om precies te zijn,, ik ben zelf in die tijd door m'n leraar al op bepaalde dingen gekomen waar ik eerder moeite mee had.
    Ik drum nu onderhand al 5 jaar en heb het mezelf aangeleerd. Gelukkig merk ik met mijn lessen dat alles makkelijk verloopt, Het meeste kan ik al bespelen maar dat notenlezen vind ik maar niks hoor. ha
    pi_32156091
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 23:33 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Drumles lijkt mij ook geen overbodige luxe. Ik heb zelf nu een paar drumlessen gehad, en het viel mij erg tegen, Dacht dat ik wel aardig gevoel voor ritme had, maar het kost nog wel wat maanden (misschien nog wel langer) voordat ik de vereiste onafhankelijkheid bereikt heb.
    Dat had ik ook, ik had het mezelf aangeleerd en kon het redelijk goed dus ik dacht: "oh dat doe ik wel even " nou het valt vies tegen hoe makkelijk het is
    pi_32160130
    Het is gemakkelijker het in één keer goed te leren dan later je fout-aangeleerde technieken weer áf te leren...
    pi_32160318
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 21:21 schreef Nemephis het volgende:
    Het is gemakkelijker het in één keer goed te leren dan later je fout-aangeleerde technieken weer áf te leren...
    Ja, heb ik ook last van, je blijft het op je eigen( foute) manier doen...
    pi_32176068
    GVD Mijn handen zijn heel erg opgezwollen nu kan ik al 2 dagen niet drummen
    pi_32178740
    Minder rukken jongen ...

Mijn beste vriend speelt ook drums - hij kwam bij ons in de buurt wonen toen we allebei al een paar jaar speelden, ik heb vanaf het begin af aan les gehad en hij heeft het zichzelf geleerd.
    Natuurlijk hebben we elkaar wel beïnvloed - op dít punt wou ik dat ik van hem de snelheid had (hij speelt namelijk metal en ik wou dat ik zo kon DB drummen als hem!) en hij is dan weer 'jaloers' op mijn techniek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nemephis op 11-11-2005 14:21:27 (typo) ]
    pi_32205641
    Als je een goede leraar hebt leert hij je wat jij leuk vind, maar let hij wel op goede techniek etc. Ik heb verschillende leraren gehad en ze geven gewoon allemaal anders les. Allemaal op hun manier en eigenlijk ook waar hun interesses naar uitgaan brengen ze op jou over. Daarom is het ook handig om niet je hele leven van 1 leraar les te hebben.
    Ik ben ook van mening dat je dingen veel sneller leert met les dan zonder les. Of iig beter.
      zondag 13 november 2005 @ 10:33:52 #218
    73107 Sjabba
    Cinderella man
    pi_32225876
    Ik heb een vraagje. Een elektronische drumset is dat wat? Zo'n een die op een tafel oid gelegd kan worden dus niet echt een drumstel. Het is nl een kadootje voor iemand die graag drumt maar geen ruimte heeft voor een echte (ook ivm geluidoverlast).
    Fuck catching lightning, he struck it
    screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
    and made it rain upward
    pi_32259167
    Tja, dat zijn op zich leuke speeltjes, maar of je er op de lange termijn nog steeds op speelt, betwijfel ik. Dan kun je beter een goede Practice Pad ofzo geven, daar kun je veel beter techniek op oefenen (is misschien wel wat saaier).
    pi_32261190
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 10:33 schreef Sjabba het volgende:
    Ik heb een vraagje. Een elektronische drumset is dat wat? Zo'n een die op een tafel oid gelegd kan worden dus niet echt een drumstel. Het is nl een kadootje voor iemand die graag drumt maar geen ruimte heeft voor een echte (ook ivm geluidoverlast).
    Een drummer heeft er niet zoveel aan... als je het als een grappig cadeautje wilt geven moet je het doen, maar als je er een drummer écht blij mee denkt te maken moet ik je teleurstellen.
    Dan sluit ik me aan bij de bovenstaande post
    pi_32427820
    Woei ik heb 2 nieuwe crashes

Masterwork 16" custom crash
    Masterwork 16" thalles crash

Pics!

16" Custom crash:

16" Thalles crash:

En ze klinken echt ge-wel-dig
    pi_32428479
    pi_32428731
    Ja ze zijn nieuw en horen er zo uit te zien
    pi_32435152
    Ben nieuw hier in het drummerstopic, maar ik drum al +/- 1 jaar. Dat is niet bijster lang, en ik ben ook nog niet bijster goed, maar het gaat wel lekker.

Maar ik heb dus een vraagje: Ik heb +/- 3 maanden geleden nieuwe vellen op mijn snare + 2 toms gezet. Dit had ik nog nooit gedaan, maar met uitleg van mijn drumdocent, ben ik (naar mijn gevoel) een aardig eind gekomen.

Nu merk ik dat de vellen op de toms alweer helemaal verslijten, ze laten bobbeltjes zien, alsof de rek eruit is. Aanspannen lijkt weinig effect te hebben. Ligt dit aan mijn manier van stemmen, mn vellen (die zijn van Remo), mn stokken of misschien ergens anders aan? Kan iemand me helpen/tips geven?
    pi_32437341
    Hm, het ligt waarschijnlijk aan meerdere factoren, welke vellen heb je precies.
    Hoe hard speel je ongeveer (dit kan je zelf wel inschatten, ikzelf speel aardig hard weet ik).
    Hoe heb je de trommels hangen (of hoe belanden je stokken op het vel).
    En hoe strak is alles gespannen?
    pi_32438097
    Als je vellen erg los zijn gespannen krijg je er vrij snel putjes in, is mijn ervaring. Maar het kan ook zijn dat je gewoon kneiterhard slaat
    pi_32455301
    quote:
    eikel, ik ben jaloers
    kom ik aan met me schalloch bagger bekkens.
    magoed er komen ooit nog wel een keer nieuwe

hoop ik
    pi_32455471
    Masterwork ... - kwijl - ... leuk !!!!!!

kent iemand trouwens Funky Thide of Things van Billy Cobham? Aanrader voor alle heren en dames slagwerkers!
      dinsdag 22 november 2005 @ 11:10:47 #229
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32475117
    Hej mensen, Na 4 jaar ben ik van plan om eens een ander basspedaal te kopen, deze is nu versleten.lagers waar de veertjes aanzitten zijn versleten. (lagers kun je het niet eens noemen)

Ik ben aan het kijken naar een DW5000 of een Iron Cobra van tama (geen double bass, ben ik zat van) Iemand ervaringen met deze pedalen?
    De dw5000 is enkele ketting, en die van tama is met een bandje (kunststof iets)

Ben zelf geen voorstander van dubbele kettingen, omdat ik dat gewoon niet fijn vind.

Naja ik hoor het wel.
    pi_32476979
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 21:59 schreef MarsX het volgende:
    Hm, het ligt waarschijnlijk aan meerdere factoren, welke vellen heb je precies.
    Hoe hard speel je ongeveer (dit kan je zelf wel inschatten, ikzelf speel aardig hard weet ik).
    Hoe heb je de trommels hangen (of hoe belanden je stokken op het vel).
    En hoe strak is alles gespannen?
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 22:21 schreef SolarX het volgende:
    Als je vellen erg los zijn gespannen krijg je er vrij snel putjes in, is mijn ervaring. Maar het kan ook zijn dat je gewoon kneiterhard slaat
    Dank voor jullie reacties. Ik heb zelf niet echt het idee dat ik erg hard sla, of dat de stokken fout terechtkomen. Misschien dat het dus toch aan de slapheid van mijn vellen ligt. Daar zal ik dan ook eens naar kijken. Alleen wanneer ik de vellen strakker span, wordt de toon altijd zo hoog. Is dat misschien te compenseren met het ondervel ofzo?
      dinsdag 22 november 2005 @ 12:51:46 #231
    91615 ZZtopSpeed
    Zedde gij ja..
    pi_32477276
    Ik weet niet of het al vermeld was hier, maar voor de lilefhebbers: Greg Bissonette(o.a. Toto, Joe Satriani, David Lee Roth) geeft een drumworkshop in Eindhoven. Wanneer: morgenavond 23 november om 20.00 in EMI (muziekwinkel) op de Canisiuslaan in Eindhoven.
    pi_32481637
    Ja het ondervel kan je relatief los draaien om die hoge tonen te vermijden, ook kan je verschillende soorten vellen kopen die je verschillend kan stemmen (dubbel coated, ect) op een bepaald moment weet je welke vellen fijn zijn (dit kan je het best even bespreken met je docent).
    Als je bovenvel een stuk ingedrukt kan worden (in het midden) is het waarschijnlijk te slap gespannen.
    pi_32542089
    Hoe schuiner de toms hangen, hoe groter de hoek wordt waarmee de stok het vel raakt. Daardoor komen er ook eerder deuken in een vel, dus je toms horizontaler hangen wil ook wel eens helpen.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_32545650
    quote:
    Op dinsdag 22 november 2005 11:10 schreef dazzled het volgende:
    Hej mensen, Na 4 jaar ben ik van plan om eens een ander basspedaal te kopen, deze is nu versleten.lagers waar de veertjes aanzitten zijn versleten. (lagers kun je het niet eens noemen)

Ik ben aan het kijken naar een DW5000 of een Iron Cobra van tama (geen double bass, ben ik zat van) Iemand ervaringen met deze pedalen?
    De dw5000 is enkele ketting, en die van tama is met een bandje (kunststof iets)

Ben zelf geen voorstander van dubbele kettingen, omdat ik dat gewoon niet fijn vind.

Naja ik hoor het wel.
    Is de Iron Cobra met een band? Volgens mij heb ze alleen gezien met ketting. Maargoed, misschien een andere versie ofzo. Je moet echt gewoon kopen wat jij lekkerder vind spelen. Voor de prijshoef je het volgens mij niet te doen, want ze zijn geloof ik alle 2 ongeveer even duur.
    Persoonlijk vind ik die DW echt goddelijk spelen, echt zó soepel. Heerlijk gewoon Van de Iron Cobra ben ik een minder grote fan. Of dat kan zijn omdat de meeste drummers die dat pedaal hebben hem zo ongeloofelijk strak hebben staan. Maar ik zou voor die DW gaan
    pi_32549470
    IC's zijn wel verkrijgbaar met strap. Maar ik zou gewoon naar de winkel gaan en testen totdat je een ons weegt
    pi_32550158
    Inderdaad, meningen van anderen heb je eigenlijk weinig aan, behalve als het om kwaliteit gaat. Zoals Zildjian vs. Masterwork
      donderdag 24 november 2005 @ 23:36:23 #237
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32552833
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 21:54 schreef CasB het volgende:
    IC's zijn wel verkrijgbaar met strap. Maar ik zou gewoon naar de winkel gaan en testen totdat je een ons weegt
    totdat ik een ons weeg?? haha ik ben al een iel mannetje, meer kan ik echt niet missen hoor!! haha.

Ik heb er idd opgespeeld,, DW's spelen veel lichter, wat mij opviel was dat de terugslag van het pedaal zelf veel lichter is ten opzichte van de I.C. die dus veel lomper aanvoelt. Aangezien ik veel snelle partijen speel is de IC niks voor het enkele voetenwerk al zeg ik het zelf.

Ik ga voor de DW5000 turbo,, (meest gangbare pedaaltype) je heb ook een accelerator. maar de afstand die je pedaal legt ten opzichte van je klopper is veel korter, in mijn geval irri spelen. Heb je het pedaal amper onder je voet zitten zit de klopper al op het vel.
    pi_32553866
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 23:36 schreef dazzled het volgende:

[..]

totdat ik een ons weeg?? haha ik ben al een iel mannetje, meer kan ik echt niet missen hoor!! haha.

Ik heb er idd opgespeeld,, DW's spelen veel lichter, wat mij opviel was dat de terugslag van het pedaal zelf veel lichter is ten opzichte van de I.C. die dus veel lomper aanvoelt. Aangezien ik veel snelle partijen speel is de IC niks voor het enkele voetenwerk al zeg ik het zelf.

Ik ga voor de DW5000 turbo,, (meest gangbare pedaaltype) je heb ook een accelerator. maar de afstand die je pedaal legt ten opzichte van je klopper is veel korter, in mijn geval irri spelen. Heb je het pedaal amper onder je voet zitten zit de klopper al op het vel.
    Zéér goeie keus
      vrijdag 25 november 2005 @ 14:01:15 #239
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32565721
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 00:07 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Zéér goeie keus
    Ok,,
    Ik naar de winkel toe,
    Had hier en daar al wat gekeken hoe duur zo'n ding nu is.
    230 euro hier bij de lokale shop, bleerg, bij musikproduktiv is hij 158 pleuro's

Naja dan maar even wat langer wachten, ik heb zelf goeie ervaring met online bestellen bij musikproduktiv, dus jah, dan maar zo..
    pi_32570006
    Godver ik was net lekker aan het spelen, breekt mijn stok ineens

Vet vaag...

Kut Stagg stokken

pi_32570211
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 16:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Godver ik was net lekker aan het spelen, breekt mijn stok ineens

Vet vaag...

Kut Stagg stokken

[afbeelding]
    Je gaat me toch niet zeggen dat dat je eerste stokken zijn die je ooit breekt? Ofwel?
    pi_32570720
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 16:24 schreef MarsX het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet zeggen dat dat je eerste stokken zijn die je ooit breekt? Ofwel?
    Jawel
    Breken die dingen zo snel dan?
    pi_32572521
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 16:41 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Jawel
    Breken die dingen zo snel dan?
    Niet, als je er niet mee drumt...
    pi_32576055
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 16:24 schreef MarsX het volgende:

[..]

ik heb er nog nooit een gebroken ik speel ze altyd helemaal af totdat ze er gewoon niet meer uitzien of ze te glad worden zodat ze weg glijden.
    ik doe ook erg lang met me stokken, weet alleen nie hoe dat komt
      vrijdag 25 november 2005 @ 20:28:34 #245
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32577819
    Mijn stokken gaan helemaal af,, breekt vanzelf wel, of je neemt een x een ontieglijk verkeerde rimshot. haha
    pi_32581697
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 20:28 schreef dazzled het volgende:
    Mijn stokken gaan helemaal af,, breekt vanzelf wel, of je neemt een x een ontieglijk verkeerde rimshot. haha
    ik rimshot en ram best veel op de randen (met opzet natuurlijk ) maar ik krijg ze nie kaput
      vrijdag 25 november 2005 @ 23:24:04 #247
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32582858
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 22:40 schreef C2C het volgende:

[..]

ik rimshot en ram best veel op de randen (met opzet natuurlijk ) maar ik krijg ze nie kaput
    moet je harder meppen
    pi_32583027
    Ik heb een vraag, ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
    Ik had vandaag een gesprek met een zeer ervaren en bekende drummer. Hij had het over een houten slaginstrument dat je tussen je benen moet klemmen en dat van binnen heel ingenieus in elkaar zit. Volgens hem kun je er bijna het geluid van een echt drumstel uit krijgen, en het kost zo'n 150 euro.
    Maar je raadt het al, ik ben de naam vergeten! Volgens mij zei hij iets van "cogon", maar daar kan ik niets op vinden. Heeft iemand een idee waar hij het over had?
    pi_32584927
    Dit misschien? Een Cajon - een kissie met snarenmechaniek erin, kort samengevat

quote:
    Ik had vandaag een gesprek met een zeer ervaren en bekende drummer
    Klinkt spannend! Vertel, wie?!
    pi_32585508
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 00:36 schreef Nemephis het volgende:
    Dit misschien? Een Cajon - een kissie met snarenmechaniek erin, kort samengevat

[afbeelding]
    [..]
    Ik ben voor 99,99% procent zeker dat hij dat bedoelde, bedankt!
    pi_32585836
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 23:24 schreef dazzled het volgende:

[..]

moet je harder meppen
    ja kan ik doen, maar dit is wel lekker goedkoop zo
    en zowiezo drum ik meer funky, niet hard rock oid,
    scheeld stokken, en vink leuk om te spelen, lekker veel techniek enzo er in
    jazz is ook lache, wel danders moeilijk, of cha cha cha
    pi_32588262
    Ik kan me de laatste keer dat ik een stok in tweeen sloeg niet meer herinneren. En ik mep soms best hard
    Op een gegeven moment mep ik ze op de hoogte van de rim, ergens halverwege, wel aan gort (lijkt nog het meest op "afknagen"). Ze worden dan uiteindelijk enigszins elastisch, dan weet ik dat het tijd is om nieuwe te kopen.
    Die Stagg-stokken zijn misschien wel wat te hard, dan buigen ze niet maar breken ze... maar het kan ook zijn dat je ze forceert, of een scherpe rand van een bekken verkeerd raakt.
    Als je denkt dat je geforceerd speelt, probeer dan de stok wat meer het werk te laten doen. Het is meer gooien dan slaan, eigenlijk. Als de stok vanzelf weer omhoog komt kan ie zijn energie kwijt, en jij hoeft bij de volgende slag alleen nog maar naar beneden, niet eerst weer naar boven.
    pi_32589339
    Stokken van Stagg breken toch al bijna als je er te hard naar kijkt Heb ook een keer een paar stokken van Stagg gehad...en na een half uur spelen had ik ze niet meer
    pi_32590502
    Wat doet Zo'n Cajon eigenlijk?heb er al vaker naar gekeken ( in een boekje ) maar snap niet echt wat het doet...
    pi_32591068
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 11:05 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Wat doet Zo'n Cajon eigenlijk?heb er al vaker naar gekeken ( in een boekje ) maar snap niet echt wat het doet...
    Cajon?
      zaterdag 26 november 2005 @ 12:46:46 #256
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32592520
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 01:10 schreef C2C het volgende:

[..]

ja kan ik doen, maar dit is wel lekker goedkoop zo
    en zowiezo drum ik meer funky, niet hard rock oid,
    scheeld stokken, en vink leuk om te spelen, lekker veel techniek enzo er in
    jazz is ook lache, wel danders moeilijk, of cha cha cha
    Jah, ik moet wel zeggen idd, nu ik met Metal gestopt ben en nu in soort van britpopband zit wel meer en leukere dingen kan doen.
    En probeer nu een rockband op te starten in deze omgeving, alaaa foo fighters,, weinig animo voor in deze omgeving
    pi_32593727
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 11:33 schreef Guusie het volgende:

[..]

Cajon?
    Drummertopic nummer 12!
    pi_32593851
    Drumstokken zijn bij mij niet vaak een natuurlijke dood gestorven; meestal een rimshot dat verkeerd gaat en tataa, weer een twee-delige drumstok Waarom maken ze de spanranden ook niet van rubber?! Het is gewoon een complot van Vic Firth om maar vooral veel te verkopen!!

I love conspiracy-theories!
    pi_32593909
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 13:55 schreef Nemephis het volgende:
    Drumstokken zijn bij mij niet vaak een natuurlijke dood gestorven; meestal een rimshot dat verkeerd gaat en tataa, weer een twee-delige drumstok Waarom maken ze de spanranden ook niet van rubber?! Het is gewoon een complot van Vic Firth om maar vooral veel te verkopen!!

I love conspiracy-theories!
    lol door een rimshot je stok kapot ? leer drummen (just kiddin )
      zaterdag 26 november 2005 @ 15:52:51 #260
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32596423
    Wiew,, vanavond weer oefenen met de band.
    word latertje vanavond. We blijven in de oefenruimte slapen.
      zaterdag 26 november 2005 @ 17:33:49 #261
    108862 a-child-in-chains
    weight of the world is a bitch
    pi_32598777
    Ik was begonnen met drummen maar om verschillende redenen ben ik weer gestopt
    (na 6 lessen ofzo).
    Ik kwam nooit op tijd en oefende thuis ook niet, tja dan heb ik er zelf niet zoveel aan.
    En aangezien het 15 voor 30 min. was. per x moet je wel oefenen om het eruit te halen,
    al heb je de aanleg wel. ik ben nogal bezet door problemen enzo.

De drumleraar (een goeie trouwens) had een boek met patroontjes laten zien,
    ik ben alleen de titel vergeten.
    Het was een soort drumbijbel met patronen varierend van basic, jazz, rock, pop, salsa weet ikveel.
    Het was geschreven door een jazz-muzikant-drummer en de leraar vond het een aanrader.
    Iemand heeeel mischien enig idee welke boek dat kan zijn?
    Ik ga nl. wel verder met drummen, maar dan wanneer ik zin heb en autodidactisch
    Daar ben ik nogal goed in. Ms. dat ik volgend jaar kan proberen weer lessen te nemen en is mijn coordinatie ook stukken beter, gaan de lessen nog sneller

Thanks.
    Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
    No room for the unlucky.
    pi_32598923
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 17:33 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik was begonnen met drummen maar om verschillende redenen ben ik weer gestopt
    (na 6 lessen ofzo).
    Ik kwam nooit op tijd en oefende thuis ook niet, tja dan heb ik er zelf niet zoveel aan.
    En aangezien het 15 voor 30 min. was. per x moet je wel oefenen om het eruit te halen,
    al heb je de aanleg wel. ik ben nogal bezet door problemen enzo.

De drumleraar (een goeie trouwens) had een boek met patroontjes laten zien,
    ik ben alleen de titel vergeten.
    Het was een soort drumbijbel met patronen varierend van basic, jazz, rock, pop, salsa weet ikveel.
    Het was geschreven door een jazz-muzikant-drummer en de leraar vond het een aanrader.
    Iemand heeeel mischien enig idee welke boek dat kan zijn?
    Ik ga nl. wel verder met drummen, maar dan wanneer ik zin heb en autodidactisch
    Daar ben ik nogal goed in. Ms. dat ik volgend jaar kan proberen weer lessen te nemen en is mijn coordinatie ook stukken beter, gaan de lessen nog sneller

Thanks.
    real time drums 1?
    daar heb ik uit gedrumt, staan idd alle stijlen zo ongeveer in.
    ben nu 3/4 met boek nrtje 2
      zaterdag 26 november 2005 @ 17:46:35 #263
    108862 a-child-in-chains
    pi_32599044
    Ik heb geen enkel idee. Het was iig. een aanrader van de leraar waar hij jaren uit oefende met
    leerlingen ofzo.
    Geschreven door een jazz-artiest en en had een rode (?) cover.
    (of was het een relatief dun boekje op a4 formaat met een beige cover? uh-oh.. )
    No room for the unlucky.
    pi_32599230
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 13:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Drummertopic nummer 12!
    pi_32599475
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 17:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik heb geen enkel idee. Het was iig. een aanrader van de leraar waar hij jaren uit oefende met
    leerlingen ofzo.
    (of was het een relatief dun boekje op a4 formaat met een beige cover? uh-oh.. )
    http://images.google.nl/images?hl=nl&q=real%20time%20drums&spell=1&sa=N&tab=wi
      zaterdag 26 november 2005 @ 18:10:18 #266
    108862 a-child-in-chains
    pi_32599613
    weet eigenlijk niet, "real time drums" zou kunnen. Maar het geeft ook niet zoveel.
    Ik denk dat ik em iig. gewoon ga kopen en uit oefenen

Trouwens. Ik heb geen geld voor een snare. Wat is een goed alternatief om op te oefenen?
    Suggesties? Tot nu toe doe ik het op alles wat maar een beetje lekker drumt
    (ikea-catalogus oa.) Maar ik wil dus ook een beetje die snare dingen gaan oefenen
    No room for the unlucky.
    pi_32599750
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 18:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
    weet eigenlijk niet, "real time drums" zou kunnen. Maar het geeft ook niet zoveel.
    Ik denk dat ik em iig. gewoon ga kopen en uit oefenen

Trouwens. Ik heb geen geld voor een snare. Wat is een goed alternatief om op te oefenen?
    Suggesties? Tot nu toe doe ik het op alles wat maar een beetje lekker drumt
    (ikea-catalogus oa.) Maar ik wil dus ook een beetje die snare dingen gaan oefenen
    je hebt een drumstel zonder snare?

k heb veel gehoord maar dat nog nooit
    tis wel goed boek iig.
      zaterdag 26 november 2005 @ 18:38:39 #268
    108862 a-child-in-chains
    pi_32600279
    Ik helemaal geen drumstel, hoe vind je die?
    No room for the unlucky.
    pi_32600591
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 18:38 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik helemaal geen drumstel, hoe vind je die?
    aah okey, luchtdrummen dus..
    je kan toch gewoon een drumpad kopen van 15 euri of minder.
    werkt prima en je kan toch ff je techniek verbeteren
    pi_32611819
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 13:58 schreef HRR het volgende:

[..]

lol door een rimshot je stok kapot ? leer drummen (just kiddin )
    ... meestal een rimshot dat verkeerd gaat ...

Leer lezen...
      zondag 27 november 2005 @ 13:49:06 #271
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32616445
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 17:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
    leerlingen ofzo.
    D. Agostini
    initiation a la batterie mischien??
    pi_32618981
    Iemand hier geintresseerd in een 22" bassdrum muffler van Remo?

Ik zat te denken aan rond de 25 euro?
    Ik heb er een maandje terug 33 euro voor betaald.
    En anders te ruil tegen een achter bassdrum vel.

[ Bericht 14% gewijzigd door RoOoYtJuH op 27-11-2005 15:28:25 ]
    pi_32619030
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 15:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Iemand hier geintresseerd in een 22" bassdrum muffler van Remo?

Ik zat te denken aan rond de 25 euro?
    Ik heb er een maandje terug 33 euro voor betaald.
    En anders te ruil tegen een achter bassdrum vel.
    Verkeerde knop

[ Bericht 10% gewijzigd door RoOoYtJuH op 27-11-2005 15:27:55 ]
    pi_32620410
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 13:49 schreef dazzled het volgende:
    D. Agostini
    initiation a la batterie mischien??
    Ja dat zal hem idd vast zijn. Mijn drumleraar heeft hem ook in het roze. Tegenwoordig istie wit
    Saai boek trouwens, maar wel noodzakelijk. Handig ook om noten te leren lezen.
      zondag 27 november 2005 @ 16:15:53 #275
    108862 a-child-in-chains
    pi_32620514
    Ik zag net een plaatje van een drummer die oefende op een drumstel
    geheel uit "padjes"! Mischien is dat iets voor mij.

Kunnenjullie wat online winkels aanraden?
    Thanks.
    No room for the unlucky.
    pi_32620719
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 16:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik zag net een plaatje van een drummer die oefende op een drumstel
    geheel uit "padjes"! Mischien is dat iets voor mij.

Kunnenjullie wat online winkels aanraden?
    Thanks.
    Ik had ook zo'n ding gekocht, en meteen de zelfde middag weer op internet gezet...
    Wat vind ik dat een troep, alles klinkt precies het zelfde dus je hebt echt niet het gevoel dat je aan het drummen bent eigenlijk...

Het is misschien wel goed om je techniek enzo te verbeteren maar ik zou het laten staan...

Neem dan een electrisch drumkitje van 500 euro ofzo.
      zondag 27 november 2005 @ 18:25:17 #277
    108862 a-child-in-chains
    pi_32623793
    goed punt. maar 500 is mij nog teveel voor een electronische.
    maar ik ben ook nog niet zover. eerst die snare en hats.
    en die kick oefen ik wel in een buurthuis
    No room for the unlucky.
    pi_32625361
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 18:25 schreef a-child-in-chains het volgende:
    goed punt. maar 500 is mij nog teveel voor een electronische.
    maar ik ben ook nog niet zover. eerst die snare en hats.
    en die kick oefen ik wel in een buurthuis
    als je nou voor 500 euri een leuk drumstel op marktplaats koopt...
    er zijn ZAT leuke setjes te vinden.
    pi_32637677
    tja, misschien om te oefenen, maar veel geluid zal er niet uit komen natuurlijk
      maandag 28 november 2005 @ 11:47:48 #281
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32641147
    Oefenen doe ik op me knie,, en het spelen doe ik in onze oefenruimte , (alhoewel die 50 km van mijn woonplaats afligt)

www.musikproduktiv.de
    kun je die troep wel krijgen, maar ik raadt het af,, is saai drummen zonder geluid
    pi_32646213
    het nieuwe gat in de markt!:
    http://www.musik-produkti(...)121995/artnr/4921015
    de enige echte Rim Noise Eliminator!
    pi_32646636
    Een rim moet juist herrie maken, en veel ook In combinatie met een slag op het vel dan wel
      maandag 28 november 2005 @ 16:00:42 #284
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32647455
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 15:17 schreef BeRightBack het volgende:
    het nieuwe gat in de markt!:
    http://www.musik-produkti(...)121995/artnr/4921015
    de enige echte Rim Noise Eliminator!
    is dat voor mensen die geen controle hebben over hun lichaamsdelen?
    pi_32648141
    tja.. ik weet ook niet waarom je het zou kopen, als je geen rimshot wil sla je toch gewooon in het midden. of ja misschien stokken beschermen.
    pi_32650970
    Als je je stokken wil beschermen moet je gewoon niet gaan drummen.
    pi_32652259
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 07:55 schreef crossover het volgende:
    tja, misschien om te oefenen, maar veel geluid zal er niet uit komen natuurlijk
    Het was voor die gast die juist zonder geluid wil drummen
      maandag 28 november 2005 @ 21:01:36 #288
    108862 a-child-in-chains
    pi_32654880
    't was toch een electrische in die edvertentie? dat dacht iik tenminste
    No room for the unlucky.
    pi_32655236
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 21:01 schreef a-child-in-chains het volgende:
    't was toch een electrische in die edvertentie? dat dacht iik tenminste
    oefendrumstel
    pi_32656053
    Hij is niet electisch, het zijn gewoon wat pads en een hihat en baspedaal.
    pi_32657951
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 21:43 schreef CasB het volgende:
    Hij is niet electisch, het zijn gewoon wat pads en een hihat en baspedaal.
    Ja dat wilde hij ook hebben...
    pi_32660905
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 18:26 schreef CasB het volgende:
    Als je je stokken wil beschermen moet je gewoon niet gaan drummen.
    okok, maar zowiezo hoeft drummen niet te betekenen dat je stokken naar de kut gaan, bij mij raken ze voordat ze naar de kut gaan meestal al kwijt
    magoed ik rimshot btw ook niet veel, vink veel te veel takkeherrie, vind rimclick veel mooier klinken
    pi_32664790
    quote:
    okok, maar zowiezo hoeft drummen niet te betekenen dat je stokken naar de kut gaan, bij mij raken ze voordat ze naar de kut gaan meestal al kwijt
    magoed ik rimshot btw ook niet veel, vink veel te veel takkeherrie, vind rimclick veel mooier klinken
    Tja is allebei mooi, op het goede moment. ik heb meestal dat stokken breken als ze al redelijk gaar zijn, dat je dan een break doet met een paar mooie rims d'r in. Soms is het echt 'knak! maar soms scheuren ze alleen, speel je gewoon verder terwijl één van de stokken ineens van elastiek lijkt te zijn gemaakt...
    pi_32667544
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 09:53 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Tja is allebei mooi, op het goede moment. ik heb meestal dat stokken breken als ze al redelijk gaar zijn, dat je dan een break doet met een paar mooie rims d'r in. Soms is het echt 'knak! maar soms scheuren ze alleen, speel je gewoon verder terwijl één van de stokken ineens van elastiek lijkt te zijn gemaakt...
    met me 1e setje drumstokken heb ik denk ik 3/4 jaar mee gespeeld ofzo, zaten bij me drumstel, echt hele goeie stokken, aangezien ik er toch minimaal 30 min per dag mee drum
    pi_32679476
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 11:57 schreef C2C het volgende:
    met me 1e setje drumstokken heb ik denk ik 3/4 jaar mee gespeeld ofzo, zaten bij me drumstel, echt hele goeie stokken, aangezien ik er toch minimaal 30 min per dag mee drum
    Ik heb ook echt een half jaar met mn eerste stokken gedaan. Volgens mij ligt dat niet aan het merk, maar gewoon aan de manier waarop je slaat.
    Heb ze nog steeds trouwens, voor als ik ooit rijk en beroemd wordt kunnen ze geveilt worden
      dinsdag 29 november 2005 @ 21:09:08 #296
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32680664
    De stokken verdienen wel een apart topic lijkt het wel, hehe
    pi_32684123
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 21:09 schreef dazzled het volgende:
    De stokken verdienen wel een apart topic lijkt het wel, hehe
    whehe jah
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Ik heb ook echt een half jaar met mn eerste stokken gedaan. Volgens mij ligt dat niet aan het merk, maar gewoon aan de manier waarop je slaat.
    Heb ze nog steeds trouwens, voor als ik ooit rijk en beroemd wordt kunnen ze geveilt worden
    mm, ja ik weet het niet, maar me nieuwe stokken doe ik nu ook al weer 2 maand ofzo mee
    (en kan er nog wel een tydje mee doorgaan denk ik.
    alleen me stokken ala hotrods (met allemaal kleine stokjes weet je wel) waarmee je wat zachter kan drummen is nu ook al weer een stokje van af
    kwam klem te zitten in een bekken
    ik vind die stokken wel erg lekker spelen trouwens, ik kan er goed "jazzy" mee spelen
    pi_32706872
    Ja ik heb ze ook. Speel er alleen mee als ik in een tent speel waar niet hard gespeeld mag worden (ja, ze bestaan nog )
    Dingen gaan snel stuk man, maar klinken super
      woensdag 30 november 2005 @ 21:53:09 #299
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32710228
    hotrods,, sateprikkercollectie,, leuk spul,, maar aangezien ik het liefst aallaaaa foo fighters speel , af en toe leuk,,

je heb ze ook in het plastic,, das helemaal niks
    pi_32713123
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 20:20 schreef Ska-te het volgende:
    Ja ik heb ze ook. Speel er alleen mee als ik in een tent speel waar niet hard gespeeld mag worden (ja, ze bestaan nog )
    Dingen gaan snel stuk man, maar klinken super
    spelen heerlijk, shuffle en jazz gaat er perfect mee, naja eigk gewoon alle stylen waar je ene beetje funky speeld
      donderdag 1 december 2005 @ 12:46:52 #301
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_32723589
    LANG LEVE MUSIKPRODUKTIV!!!

zoals paar mensen weten had ik een dw5000 turbo pedaal besteld bij hun,, ik krijg net een pakketje binnen, ik betaal,, het bedrag voor het enkele pedaal,, wat krijg ik, de dubbele uitvoering!!!

dank u kerstman sinterklaas, weet ik veel wat ze daar in duitsland hebben!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')