quote:Op maandag 12 september 2005 18:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Weet iemand of het slecht is ergens voor als ik me achter vel van m'n basedrum eraf haal? Want hij klinkt zonder achtervel een stuk beter...
Er zit namelijk niet zo'n gat in, kan ik dat zelf met een stanley mesje ofzo snijden? met een omtrek van een cd ofzo?
quote:Op maandag 12 september 2005 18:15 schreef crossover het volgende:
het is niet slecht als je het eraf haalt..
als je een gat wilt maken kan je het proberen om een blik(je) te verhitten en dan gewoon een stuk vel wegsmelten
Ja daar zit toevallig op sinds vandaag. Maar heb daar les van Rob Kramer.quote:Op maandag 12 september 2005 15:54 schreef BeRightBack het volgende:
Gaaf!
zit je op zijn drumschool ofzo?
Leuk!quote:Op maandag 12 september 2005 19:03 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Ja daar zit toevallig op sinds vandaag. Maar heb daar les van Rob Kramer.
Die les van Cesar was gewoon voor de lolHeb voor een uur betaald maar we hebben er 2 gespeeld.
Opzich leer ik van Rob wel meer (denk ik, heb er een goed gevoel over), en ik betaal de helft minder
hoe heb je dat gedaan?quote:Op maandag 12 september 2005 18:30 schreef crossover het volgende:
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zoiets zie je niet van 2 meter afstand.. ik heb een metallica logo op mijn basdrum gespoten, en dat is van dichtbij ook oerlelijkmaar als je gewoon staat en er dan naar kijkt ziet het er best goed uit
Hoe resize je ze?quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:03 schreef crossover het volgende:
precies
op deze site zijn een boel logo's te vinden, die je met photoshop kan resizen (zonder kwaliteitsverlies) en dan kan je dat uitprinten op dik papier en uitsnijden.
Dankjequote:Op woensdag 14 september 2005 19:11 schreef crossover het volgende:
met photoshop..gewoon een beetje kloten of iemand in de buurt vragen, ik kan het niet zo goed dat ik het je uit kan leggen op deze manier
veel plezier straks
Het zijn wel goeie vellen opzich, maar ik krijg er niet echt lekker geluid uit, maarja ik ben dan ook een drum noobquote:Op donderdag 15 september 2005 18:12 schreef crossover het volgende:
whehehe
je had em toch wel effetjes laten schrikken![]()
hoe bevalt die pinstripe? ik heb alleen op mijn basdrum nog de originele Pearl vellen, ben een beetje rond aan het kijken alvast.
Mijn bassdrum klinkt anders best lekker met de standaard vellen. Maar als ik jou was zou ik er een Evans E-mad op gooien, dan krijg je echt een lekker diep en hard geluidquote:Op donderdag 15 september 2005 18:12 schreef crossover het volgende:
whehehe
je had em toch wel effetjes laten schrikken![]()
hoe bevalt die pinstripe? ik heb alleen op mijn basdrum nog de originele Pearl vellen, ben een beetje rond aan het kijken alvast.
Nee, deze gaan gewoon heel snel stuk. Niks slechte techniek.quote:Op donderdag 15 september 2005 17:33 schreef crossover het volgende:
dat ligt volgensmij gewoon aan je techniek...
uiteraard gaan dunne bekkens sneller kapot dan hele dikke, maar ik ken mensen die slaan bekkens aan de lopende band stuk, en andere weer nooit.
YEp zoals jij het zei, een blikje verhitten en er door heen drukkenquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:28 schreef crossover het volgende:
die ziet er ook gehavend uit zeg..
hoe heb je die gaten gemaakt, met een blikje?
Maakt ook niet uit verder, want nu drum ik op remo'squote:Op zaterdag 17 september 2005 19:07 schreef crossover het volgende:
een coated slagvel met logoik wist niet dat bestond..
Vraag1; Dat is troep; spaar verder voor iets beters.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:33 schreef RoOoYtJuH het volgende:
En heeft er iemand misschien ervaring met de Paiste 101 bekkenset? Er zit een 20” ride, 16” crash en een set 14” hihats in.
Voor 100 euro... zou het wat zijn?
Onder mijn snare zit een Remo Ambasador snarevel. En als slagvel had ik een zwarte pinstripe.
Nu wil ik deze 2 omdraaien misschien dat het beter gaat klinken ofzo. Maar dat zwarte slagvel is onwijs stevig( zijn 2 lagen ofzo?) en dat Ambassador vel dat is heel slap. Kan ik dat vel wel gebruiken als slag vel? Nee zeker?
Ik heb dat ook, tis zoooo troep, nog geeen eens die 100 euro waard, als je het wilt moet je het maximaal voor 20 euro op de kop tikkenquote:Op donderdag 22 september 2005 10:35 schreef search64 het volgende:
[..]
Vraag1; Dat is troep; spaar verder voor iets beters.
Jammer genoeg is dat heel moeilijk te verhelpen, maar je kan je snare matje wat strakker zetten...quote:Op donderdag 22 september 2005 18:14 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Nouja ik heb mijn snare gestemd, klinkt er goed nu.
MAAR als ik op mijn andere trommels sla dan gaat trillen mijn snaren mee. Hoe kan dit verholpen worden?
Hij staat al erg strak. Knapt ie dan niet?quote:Op donderdag 22 september 2005 18:25 schreef MarsX het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat heel moeilijk te verhelpen, maar je kan je snare matje wat strakker zetten...
Zo! Wat een geil klinkend geluid! wouw!quote:Op zaterdag 24 september 2005 00:46 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb net een nieuwe Coated Ambassador snare vel gehaald.
Ga hem er zo is opzetten en kijken wat voor geluid ik krijg
Wat ga je kopen?quote:Op maandag 26 september 2005 20:52 schreef CasB het volgende:
NeejohAlleen heb ik niet echt veel drumnieuws te melden
Pas als ik geld heb komen er nieuwe spullen
Ik zei bijvoorbeeld ik zag geen reden om een heel rijtje merken op te gaan noemen als dat niet de bedoeling van mn post was.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:52 schreef CasB het volgende:
en er bestaan meer merken dan Zildjian en Sabian.
Kijk ook eens naar Meinl, Masterwork, Ufip, naja, gewoon elk bekken wat je tegenkomt
Maar sommige mensen zijn nogal merk-gebonden...Van die mensen die per se Paiste willen hebben omdat Dave Lombardo (quote:Op woensdag 28 september 2005 22:21 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Ik zei bijvoorbeeld ik zag geen reden om een heel rijtje merken op te gaan noemen als dat niet de bedoeling van mn post was.
ik zit eraan te denken om die ook een te kopen..maar kheb ze nog nooit gehoord! dus ik durf het niet aanquote:Op woensdag 28 september 2005 22:44 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar sommige mensen zijn nogal merk-gebonden...Van die mensen die per se Paiste willen hebben omdat Dave Lombardo () er mee speelt ofzo.
Maargoed...ik wil mn salaris, want ik heb een china nodig(Wuhan 16"
)
goed idee, maar ik woon in noord brabant..ik loop hier wel eens een muziekzaak binnenquote:Op donderdag 29 september 2005 19:44 schreef Ska-te het volgende:
Dan probeer je ze toch uit bij feedback
lekker vol geluidquote:Op vrijdag 30 september 2005 20:36 schreef DPXMT het volgende:
en hoe vind je m?
Mijn Alphas bevallen me ook perfect. Ik heb een paar jaar met 14" thin crash Alphas gespeeld, maar toen ik op 5B stokken overstapte, lagen ze toch snel door midden. Daarna een 18", 16", 13" hi-hat, 10" splash en een 20" dry ride (allemaal Alpha) aangeschaft en die gaan al 5 jaar mee (inc. optredens, opnames, etc)quote:Op donderdag 29 september 2005 22:09 schreef SolarX het volgende:
Ik had een 14" Wuhan China en daar heb ik binnen 2 maanden een scheur ingeslagen, terwijl ik absoluut nog nooit een scheur in 1 van m'n Paiste Alpha's heb geslagen. Maar ja, voor dat geld kun je dan ook 6 Wuhan's kopen, zodat ze eigenlijk een jaar meegaan
Maar dat is effectief gezien nog vrij kort, ik doe al jaaaren met m'n Alpha set zonder dat er ooit iets is beschadigd.
En ik ben nou ook niet bepaald een houthakker die als een idioot om zich heen mept.
Tja, das kut.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
Hee zo'n Pearl kitje had ik in een oefenruimte; best een lekker setje!
Wist je trouwens dat je met kapot gemepte WuHan bekkens leuke Terry Bozzio-achtige dingetjes kan maken (recept: kapotte China Splash + haakse slijper)
Daarna dat ding (wat er van over was, een splash met een grote hap eruit) op de kop bovenop een sizzle-ride - dan krijg je dus een hele korte splash die na-sizzlet.
Godver duurt nog een week voor ik weer kan spelenthuis kan niet (wat is nu leuker op de zondag middag dan een potje drummen?)
Neuken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:55 schreef Nemephis het volgende:
Godver duurt nog een week voor ik weer kan spelenthuis kan niet (wat is nu leuker op de zondag middag dan een potje drummen?)
Bedoel je daarmee de crash van die serie?? Ik heb aardig vaak op de zbt hihat gespeeld, tis lekker als je wilt rammenquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:22 schreef Guusie het volgende:
Heeft iemand ervaring met: Zildjian - ZBTC ?
Nou, ik vind Zildjian nog steeds erg overschat. Alleen de K en K custom klinken wel lekker, de rest vind ik niet echt lekker klinken. Ze klinken niet echt helder...quote:Op maandag 17 oktober 2005 00:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zelfs dat zit er niet inlife sucx
Zildjian roeleert - K
Uhhh nee...waarom zou ik jaloers zijn op bekkens als ik zelf een beter klinkend bekken heb?quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:38 schreef search64 het volgende:
Je bent gewoon jaloers!
Ik heb ze niet voor niks gekozen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:41 schreef CasB het volgende:
JIj wilt beweren dat ZIldjian K's de best klinkende bekkens zijn?
Ach, smaken verschillen
Ja maar Wuhan bekkens koop je in de verwachting "over twee maand weer nieuwe kopen want dan zijn ze stuk", Zildjian K's koop je voor het leven... maar ze zijn duur jahquote:Ze "K"osten dan ook wel een fokking rib uit je lijf.
Hoezo herkenbaar?quote:Heb wel een DB pedaal maar kan er echt nog niet goed mee overweg Ik oefen het eigenlijk ook veel te weinig dus het is mn eigen schuld
quote:Ik ben dus ook niet echt goed in accenten en grooven enzo, maar daar ben ik wel druk mee bezig.
Oooh das ist jah ganz Geil!!!!!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef WHiZZi het volgende:
Ik zal ook eens iedereen laten kwijlen hiero:
Ik bezit het volgende kitje:
........
Niet op de foto, maar binnenkort vervang ik de Tama hardware (snarestand, basdrumpedaal en hihat) door BigDog Hardware
Wooe Bart! Een echte Linko!!!quote:Besides these drumset, Bart owns a 14" snare from Linko which he uses for the carnaval band.
Ik heb niets gezegd; elke drummer zal immers beamen dat iets van het drumstel dienst zal moeten doen als bierglas/fles/blik-houderquote:...en wordt behalve als trommel ook als bierglas-houder gebruikt
best aardig setje tochquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:07 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb vandaag nieuwe bekkens gekocht.
Paiste 502+ 14" Hihats
Meinl m38 16" crash + 20" ride
Nou niet lachen maar zo ziet mijn kit er nu uit:
[[url=http://img375.imageshack.us/img375/9711/dsc001052hc.th.jpg]afbeelding][/URL]
met splash bedoel ik van die hele kleine bekkensquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:34 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat is het verschil tussen een crash en een splash?
wehe, tegen die tyd wel ff pics plaatsen he (y)quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:42 schreef CasB het volgende:
Yup...leuk voor accenten
Ik denk dat ik over een week of 2/3 maar eens naar Music All In ga, even mijn centjes uitgeven
Verlanglijstje in chronologische volgorde:
- Masterwork Crash
- Stand
- Masterwork Hihat
- Masterwork Ride
- Masterwork Crash
- Premier Artist series Birch (20-10-12-14-14)
- Aquarian vellen
- Custom bassdrum resovel
Maar de bekkens (t/m ride) komen dus over een paar weken
ooh oke de crash zijn de wat grotere 15/16/17 etc. dan toch?quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:01 schreef C2C het volgende:
[..]
met splash bedoel ik van die hele kleine bekkens
12/10 inch oid![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:02 schreef C2C het volgende:
wat ook leuk is is gewoon om heel veel op de cups van je crash, ride en hi hat te spelen (hi hat open als je er op speeld) zo kan je hele leuke beats maken, beetje mee spelen![]()
jap dat kloptquote:Op zondag 30 oktober 2005 19:54 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
ooh oke de crash zijn de wat grotere 15/16/17 etc. dan toch?
[..]
JA dat doe ik sinds ik die nieuwe bekkens heb ook klinkt wel vet!
Links drummen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef C2C het volgende:
[..]
jap dat klopt
tis echt lachen, waar ik de laatste tijd heel veel mee bezig ben is met links drummen, gewoon met links drummen heb ik eigenlijk amper moeite mee maar heel tip is een heel ander verhaal dat is echt moeilijk
maar ik begin het nou al aardig onder de knie te krijgen gelukkigtis super handig
ja met links op de hi-hat enzoquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:09 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Links drummen?
Mên dit zuigt zo erg: wij krijgen nieuwe buren en waarschijnlijk gaan die zeiken over het feit dat ik zo'n ongelovelijk goeie drummer ben. Lees: dat ik aan het leren ben
Dus dan wordt het overstappen op electrisch of semi-acoustisch![]()
nice nice..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef WHiZZi het volgende:
Ik zal ook eens iedereen laten kwijlen hiero:
Ik bezit het volgende kitje:
Een Gretsch Catalina Club Rock
[afbeelding]
26" x 16" Basdrum
14x10" Tom
16x16" floor
18x16" floor
14x6,5" Snare (20 lugs \o/ )
[afbeelding]
Ik heb ook bekkens:
[afbeelding]
vlnr:
Sabian Neil Peart Signature 14" Hihat (links onder in hoek)
Sabian Paragon 10" Splash (boven de Stagg (roze) tamboerijn)
Zildjan A Custom 16" Crash
Sabian AAX 14" Dark Crash
Sabian Vault 18" Crash
Sabian AA 16" Thin Crash
Masterworks Cymbals 21" Ride Custom
Niet op de foto, maar binnenkort vervang ik de Tama hardware (snarestand, basdrumpedaal en hihat) door BigDog Hardware
ja dat probleem heb ik ook, ik speel net zolang totdat het natuurlijk aanvoeltquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:53 schreef MarsX het volgende:
Links drummen is zo onzettend vaag voor mij gevoel, ik speel wel eens openhandend en ban base me link (heb dubbel pedaal), maar echt mooi is het niet, simpele nummers vallen dan nog wel te spelen maar moelijk ritmes wil dan niet
Sinds april voor me zelf en sinds 1.5 maand lesquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:04 schreef C2C het volgende:
[..]
ja dat probleem heb ik ook, ik speel net zolang totdat het natuurlijk aanvoelt![]()
ik speel wel heel veel double handed, gewoon dat je het met links van rechts overpakt en anders om en hier wat 16des enzo, zo kan je lekker funky drummen.
hoe lang drumt iedereen hier eigk al?
k drum (nog maar) 2 jaar, daarvoor 2 jaar getrommeld
mm dubbel baseedaal, met links basen lijkt me best moeilijk opzich
dan zeker proberen 2 handig te worden, krijg je een goede stokkencontrole met links,quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Sinds april voor me zelf en sinds 1.5 maand les
imho ligt het aan de stijl waar je mee speelt. Voor Rock 'n Roll klinkt die bassdrum gewoon super. Je hebt er erg veel laag geluid in zitten en weinig attack. Zelfs met een superbeater krijg ik niet de attack van een 22" bassdrum.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:31 schreef TimoBasso het volgende:
nice nice..
Ik moet nog een keuze maken tussen een Gretsch Catalina Club Rock & StarclassicPerformer
Moeilijk Moeilijk.. hoe is die 26 inch?![]()
t ligt er maar net aan waar je smaak ligt, ik hoef zo iets echt niet na te kunnen drummen,quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:50 schreef MarsX het volgende:
Uhm voor het 6e jaar geloof ik, maar dat zegt niets.
Als je talent en aanleg hebt kan je mischien 3 jaar over te doen om iets van dream theater mee te spelen. Waar andere (zoals ik) wat meer jaren voor nodig hebben
ik speel doom en stoner ( 60's rock ) alla Zeppelin zoietsquote:Op maandag 31 oktober 2005 09:05 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
imho ligt het aan de stijl waar je mee speelt. Voor Rock 'n Roll klinkt die bassdrum gewoon super. Je hebt er erg veel laag geluid in zitten en weinig attack. Zelfs met een superbeater krijg ik niet de attack van een 22" bassdrum.
Verder is het dus super laag allemaal. Het geluid voel je erg!
Persoonlijk denk ik dat deze kit alleen geschikt is voor echte Rock 'n Roll, voor (hard)Rock of metal moet je deze niet hebben, puur omdat het geluid daar niet echt geschikt voor is..
nicequote:Op maandag 31 oktober 2005 20:03 schreef dazzled het volgende:
Heeej gegroet,
Had dit topic nog niet gezien. wiew.
dit is mijn setje:
[afbeelding]
gegroet
Ik speel vanalles wat eigenlijk. Op dit setje speel ik in een britpop bandje. en jah, ook hardcoremetal, haha. lekker gevarieerd maar wel leuk! wiewquote:Op maandag 31 oktober 2005 20:08 schreef C2C het volgende:
[..]
nice
nice
wat speel je er mee?
beetje jazz achtig ofzo?
(als ik nou wat heel doms zeg alá maar alk dit zie krijg ik die gedachte er bij uit
jazz drummen is nog een van de dingen die ik écht moeilijk vind.
gaafquote:Op maandag 31 oktober 2005 20:12 schreef dazzled het volgende:
[..]
Ik speel vanalles wat eigenlijk. Op dit setje speel ik in een britpop bandje. en jah, ook hardcoremetal, haha. lekker gevarieerd maar wel leuk! wiew![]()
trouwens klinkt lekker je bandjequote:Op maandag 31 oktober 2005 20:12 schreef dazzled het volgende:
[..]
Ik speel vanalles wat eigenlijk. Op dit setje speel ik in een britpop bandje. en jah, ook hardcoremetal, haha. lekker gevarieerd maar wel leuk! wiew![]()
ha dank je,,quote:
naja klinkt nu al lekker dus...quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:44 schreef dazzled het volgende:
[..]
ha dank je,,
Gelukkig weet ik nu zeker dat het lekkerder klinkt dan de opnamens op de site.
Die opnamens zijn gemaakt toen ik er voor de 3e x bij was bij hun om te spelen.
jah, k speel er nu 6 maand ofzo in, voor ons allemaal onze eerste band dus tis nog niet super,quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:45 schreef dazzled het volgende:
[..]
ben jij nog beetje actief in bandjes dan?
Het is altijd leuk als je zelf wat kleine opnamens hebt van je eindproduct.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:25 schreef C2C het volgende:
[..]
jah, k speel er nu 6 maand ofzo in, voor ons allemaal onze eerste band dus tis nog niet super,
we spelen coldplay, rhcp, oasis, voor de lol soms wat muse oid en hebben nu 4 eigen nummers.
alleen we moeten nog is een keer een studiotje induiken ofzo, magoed dat komt volgent jaar wel
ja dat is wel handig jaquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:19 schreef dazzled het volgende:
[..]
Het is altijd leuk als je zelf wat kleine opnamens hebt van je eindproduct.
Wij zijn nu ook druk bezig om op zoek te gaan naar een studio iets, niet te duur, je kent het wel.
Voordeel, we hebben een gezamelijke pot waar onze verdiensten in gaan. Dus we hebben al een klein bedrag om te spenderen.
Ik heb nog steeds teepies (cassettebandjes) van eigen bandjes/projecten van tijden terug, beroerde geluidskwaliteit maar wel leuk om te hebben als herinnering.quote:Het is altijd leuk als je zelf wat kleine opnamens hebt van je eindproduct.
Jah dit is zeer goede tip!quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:12 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds teepies (cassettebandjes) van eigen bandjes/projecten van tijden terug, beroerde geluidskwaliteit maar wel leuk om te hebben als herinnering.
Daarnaast is mijn broertje geluidsman dus die kan allerhande apparatuur gratis meenemen van zn werk - wat dan wel een groot voordeel is- als we zo af en toe iets willen opnemen.
Als je wilt opnemen in een studio luister dan eerst eens naar andere CD's die daar zijn opgenomen (dan weet je een beetje of ze daar kunnen opnemen wat jij wilt) en zorg dat je niet teveel nummers opneemt: Beter drie nummers perfect opgenomen dan tien nummers matig opgenomen. En neem tijd voor het afmixen.
Zoek bij voorkeur een studio die ervaring heeft met het opnemen van jouw muziekstijl (dus bv als je metal speelt niet bij een studio gaan opnemen die bekend staat om zn mooie blues-opnames, meestal hoor je dat terug in de eindmix)
Al je wel 4e kan spelen op je hi-hat moet je het overal op kunnen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik probeer nu in plaats van mijn hi- hat mijn ride te bruiken om 8den op te tikken je kent het wel denk ik? Maar nu wil ik dat afwisselen met 4e op die cup(?) van mijn ride, maar lukt me dit niet... ik kan niet verder spelen met de rest van mijn groove. weet iemand misschien een goeie oefening om dat te leren?
ha, je bent wel blij met je rechterhand of nietquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:48 schreef MarsX het volgende:
[..]
Al je wel 4e kan spelen op je hi-hat moet je het overal op kunnen.
Als je dit nog niet kan moet je dat leren, het is niet heel moeilijk maar ga al je standaart ritmes maar is met 4e oefenen en dan ook nog op snelheid...
(en daarna gaan blasten natuurlijk)
En nog een oude foto van me kitje
[afbeelding]
En nee deze opstelling speel ik niet meer (en heb ook meer leuke spulletjes erbij nu)
ja.. die tamaquote:Op woensdag 2 november 2005 19:31 schreef Nemephis het volgende:
John Bonham![]()
![]()
![]()
![]()
dus zo'n oranje doorzichtige Tama?![]()
I'm allrightquote:Op dinsdag 1 november 2005 20:47 schreef dazzled het volgende:
[..]
ha, je bent wel blij met je rechterhand of niet![]()
eej hebben wij hetzelfde setje? naja op de tom z'n grootte na dan?? haquote:Op woensdag 2 november 2005 17:32 schreef CasB het volgende:
Ja hoor:
[afbeelding]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/twiggy/images/pics/012_thumb.jpg]afbeelding][/url]
Kun je je niet verstoppen voor het publiek met optreden,, haquote:
Dan heb je toen al wat techniek geleerd? Tis net als met fietsen, dat verleer je nooit als je het eenmaal kunt.. de feel is snel genoeg terug.quote:Ik heb vroeger wel al bij een soort slagwerkgroep gezeten bij een fanfare maar dat is al heel wat jaren geleden.
Thnx dat je zo uitgebreid reageert.quote:Op woensdag 2 november 2005 23:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dan heb je toen al wat techniek geleerd? Tis net als met fietsen, dat verleer je nooit als je het eenmaal kunt.. de feel is snel genoeg terug.
Een vijfdelig drumstel is een standaard drumstel met 1 snaredrum, 1 bassdrum (de grote trommel), twee toms op de bassdrum en een floortom.
Je kan beter een tweedehands drumstel van een goed merk kopen dan een heel goedkoop drumstel nieuw. Je moet dan denken aan prijs vanaf de ¤ 500-.
Als je in een bandje wilt gaan spelen is zo'n drumstel van een merk beter bestand tegen het heen en weer slepen dan een goedkoop barrel en het klinkt ook gewoon beter.![]()
Dan moet je er ook nog bekkens bij hebben: Je kan een paar goedkope op de kop tikken maar daarvoor kan je beter advies vragen aan iemand anders want ik heb hele dure en die heb ik al tien jaar dus van actuele prijzen ben ik niet echt op de hoogte.
Vergeet ook de hardware niet (de bekkenstandaards en hihat). Deze zijn ook niet bepaald gratis (helaas).![]()
Wat je zou kunnen doen is gericht een advertentie opzoeken op Marktplaats, zoals je al aangaf, en als je iets vind waat je wel wat lijkt dan vraag je hier of we ff willen kijken of het wat is, dan moet je toch een eind kunnen komen dacht ik met het advies van de drummers hier (toch, drummers?)![]()
![]()
Owja. A) heb je buren en B) wil je ze te vriend houden?
Je kan matten voor op de trommels kopen, als geluidsdemping, maar dat speelt K*T. Geluidsisolatie is wellicht iets om serieus te overwegen, of hele goede afspraken maken met je buren want drumstellen maken gewoon veel lawaai...
PS: gitaar schijnt ook heel leuk te zijn en dan heb je na optreden kans om dat mooie meisje alvast iets te drinken aan te bieden terwijl de drummer dat hele drumstel nog moet afbreken....
Dat dacht ik dus ook, ik dachti k doe het wel ff maar het is stuk moeilijker dan het lijkt, sirieus!quote:Op donderdag 3 november 2005 07:58 schreef MarsX het volgende:
Hehe, vergis je niet in de moeilijkheid van drummen!
Hehe dacht jij dat?! Dat geluid dreunt dus overal doorheen....quote:Als ik het drumstel op zolder zet dan ga ik weinig problemen krijgen met de buren.
Je hebt minimaal een ride nodig, een crash en een hihat, zoals MarsX al schreef: De hihat zijn twee bekkens op elkaar die je met je linkervoet open/dicht doet en waarop je het ritme tikt.quote:Hoe zit het met bekkens? Ik heb al gelezen dat de grootte ervan uitmaakt en dat ze ook verschillende namen hebben. Kan iemand mij dit uitleggen want dit snap ik ook niet helemaal. 2 Bekkens zijn toch wel al genoeg om mee te beginnen denk ik zo?
Als jullie naar het noorden verhuizen wil ik wel bij jullie drummenquote:Ik zoek voor mijn band een goede metal drummer, stijl melodisch/death metal, omgeving leiden/ amsterdam
mietjequote:Op woensdag 2 november 2005 21:53 schreef dazzled het volgende:
[..]
Kun je je niet verstoppen voor het publiek met optreden,, ha
ha dus je bent nog nooit een stokje verloren of een x de mist in gegaan , dat je echt zoiets had, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgh,, haha..quote:
Vaak zat.. alleen wat heeft verstoppen dan voor nut.. je maakt het dan alleen ergerquote:Op donderdag 3 november 2005 17:46 schreef dazzled het volgende:
[..]
ha dus je bent nog nooit een stokje verloren of een x de mist in gegaan , dat je echt zoiets had, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgh,, haha..
Naja bij mijn kit valt er niet veel te verschuilen, naja ik kan wel in me blote tokiejokie zitten zonder dat ze alles zien, hehe
't zijn beide niet mijn setjesquote:Op woensdag 2 november 2005 21:52 schreef dazzled het volgende:
[..]
eej hebben wij hetzelfde setje? naja op de tom z'n grootte na dan?? ha
Dw drums heeft geen beginnersdrumstellen, alleen dure maple(en ook birch?) kits. Maar Dw heeft wel een B-merk genaamd Pacific drums, deze leveren inderdaad goeie beginners- en middenklassesetsquote:Op donderdag 3 november 2005 07:58 schreef MarsX het volgende:
Hehe, vergis je niet in de moeilijkheid van drummen!
Er zijn een aantal standaart merken die veel bespeeld worden:
Mapex, Pearl, DW enzovoorts. Deze hebben hele mooie beginnende drumstellen, ik hoor vaak dat er begonnen word op een pearl forum, of een tama rockstarr. maar die keus ligt bij jezelf!
Kwa bekkens: je hebt normaal een ride, dat is een grote (meestal) aan de rechterkant staat die die gebruik je om ritmes op de spelen. Je hebt dan ook het crash bekken, dat is voor noten meer power te geven, bijvoorbeeld na een break (staat meestal links boven).
En dan heb je nog de hi-hat dat ding dat je met je voet bedient, die staat ook links en daar ga je waarschijnlijk al je ritmes op leren.
Net als bij drumstellen heb je hier ook verschillende merken, zelf ben ik een beetje van van istanbul en zildijan.
Er zijn een aantal merken die je volgens vele beter kan vermijden: Stagg, Thunder enz.
Als je buren niet leuk vinden dat je gaat drummen kan je overwegen een electronische kit te kopen, deze zijn echter aardig prijzig!
sure mate..quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:56 schreef BeRightBack het volgende:
Maak je wel een foto'tje van je drumstel als je hem hebt TimoBasso?
maar die van John Bonham was toch Ludwig Vistalite?
Nope geen optredens alleen voor mij zelfquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:33 schreef CasB het volgende:
Ik weet niet of je van plan bent om op te gaan treden. Maar ik zou zelf voor de Export gaan (of een Tama, Sonor, Yamaha, Premier).
Wat is er mis mee dan?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:33 schreef Nemephis het volgende:
Ik zou die Traveler niet kopen... als je wél een keer optredens krijgt zit je dan met een probleem (of je moet een kennis hebben van wie je aldoor een drumstel kan lenen)...
Kom je met die nieuwe rookvrije zangeres op het eerste de beste optreden in zo'n helemaal blauwstaand caféquote:Wij hebben sinds kort een nieuwe zangeres, die niet wil dat we roken in de ruimte...Dat gaat nog een probleem worden denk ik
Hahaha ja dat staat sowieso al vastquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:12 schreef Nemephis het volgende:
Kom je met die nieuwe rookvrije zangeres op het eerste de beste optreden in zo'n helemaal blauwstaand café
zij komt bij de band dus moet ze zich maar aanpassen, zou ik zeggen..quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:26 schreef Ska-te het volgende:
Wij hebben sinds kort een nieuwe zangeres, die niet wil dat we roken in de ruimte...Dat gaat nog een probleem worden denk ik
Zangeressen ook altijd....
Picsquote:Op maandag 7 november 2005 12:04 schreef Guusie het volgende:
mijn drumstel staat er treurig bij zonder bekkenset![]()
Dat is niet waardig voor mijn heilig drumstelquote:
Je drumleraar? Ik weet wel dat je bij mijn leraar de kitjes die de studenten gebruiken gewoon kan kopen daarom heeft hij om de paar maanden een nieuwe oefenkit voor ons.quote:Op maandag 7 november 2005 19:21 schreef Guusie het volgende:
[..]
Dat is niet waardig voor mijn heilig drumstel![]()
ik kan mijn camera ff niet vinden![]()
Weet iemand zonder al dat markplaats/ebay gezeik nog een goede retailer in tweedehandse drumstelletjes?
Jaartje, en bijna 2 maanden les?quote:Op maandag 7 november 2005 21:45 schreef Guusie het volgende:
Absoluut die onderste foto! Dat zou hopelijk ook mijn tweede worden! Heb alleen het geld er niet voor
Hoe lang drum je al?
Een paar lessen zouden zo te horen geen gek idee zijn (niet sarcastisch bedoeld overigensquote:Ik weet niet veel van drumstellen af maar ik zou ook voor de onderste gaan (ziet er mooier uit dusja, en die bovenste ziet er eigenlijk maar uit als een goedkoop oefen drumstel als je het mij vraagt. Maarja wie ben ik).
Is het trouwens moeilijker om bepaalde soorten muziek te spelen ten opzichte van andere stijlen trouwens? Vast wel? Als ik nog ga drummen wil ik rock gaan drummen (zoals Limp Bizkit en zo in die richting) Is dat goed te doen of is het aan te raden eerst te focussen op andere stijlen omdat die makkelijker zijn? (je moet misschien gewoon drummen wat je zelf leuk vind inderdaad maarja, op het eerste gezicht zie ik het eigenlijk niet echt zitten om lessen te gaan nemen, ook omdat ik al voor een deel de basisprincipes heb geleerd.)
Ik lees hier allemaal getallen van afmetingen van bekkens en ketels enzo. Wat zijn de meest gangbare maten en zit er verschil tussen de soort muziek? (ik bedoel gebruik je bij een bepaalde soort muziek grotere of kleinere ketels dan bij een andere soort muziek?) Of zit er gewoon bijna geen verschil in.
Drumles lijkt mij ook geen overbodige luxe. Ik heb zelf nu een paar drumlessen gehad, en het viel mij erg tegen, Dacht dat ik wel aardig gevoel voor ritme had, maar het kost nog wel wat maanden (misschien nog wel langer) voordat ik de vereiste onafhankelijkheid bereikt heb.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:46 schreef Meteora het volgende:
....(je moet misschien gewoon drummen wat je zelf leuk vind inderdaad maarja, op het eerste gezicht zie ik het eigenlijk niet echt zitten om lessen te gaan nemen, ook omdat ik al voor een deel de basisprincipes heb geleerd.)
Dat had ik ook, ik had het mezelf aangeleerd en kon het redelijk goed dus ik dacht: "oh dat doe ik wel even "quote:Op woensdag 9 november 2005 23:33 schreef Vulcanus het volgende:
[..]
Drumles lijkt mij ook geen overbodige luxe. Ik heb zelf nu een paar drumlessen gehad, en het viel mij erg tegen, Dacht dat ik wel aardig gevoel voor ritme had, maar het kost nog wel wat maanden (misschien nog wel langer) voordat ik de vereiste onafhankelijkheid bereikt heb.
Ja, heb ik ook last van, je blijft het op je eigen( foute) manier doen...quote:Op donderdag 10 november 2005 21:21 schreef Nemephis het volgende:
Het is gemakkelijker het in één keer goed te leren dan later je fout-aangeleerde technieken weer áf te leren...
Een drummer heeft er niet zoveel aan... als je het als een grappig cadeautje wilt geven moet je het doen, maar als je er een drummer écht blij mee denkt te maken moet ik je teleurstellen.quote:Op zondag 13 november 2005 10:33 schreef Sjabba het volgende:
Ik heb een vraagje. Een elektronische drumset is dat wat? Zo'n een die op een tafel oid gelegd kan worden dus niet echt een drumstel. Het is nl een kadootje voor iemand die graag drumt maar geen ruimte heeft voor een echte (ook ivm geluidoverlast).
Zijn ze nieuw? de thalles ziet er al aardig afgeragd uit of h oort dat zo?quote:Op zondag 20 november 2005 16:22 schreef CasB het volgende:
Woei ik heb 2 nieuwe crashes
Masterwork 16" custom crash
Masterwork 16" thalles crash
Pics!
16" Custom crash:
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20002.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20003.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20004.jpg]afbeelding][/url]
16" Thalles crash:
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20007.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20006.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20005.jpg]afbeelding][/url]
En ze klinken echt ge-wel-dig
eikel, ik ben jaloersquote:Op zondag 20 november 2005 16:22 schreef CasB het volgende:
Woei ik heb 2 nieuwe crashes
Masterwork 16" custom crash
Masterwork 16" thalles crash
Pics!
16" Custom crash:
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20002.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20003.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20004.jpg]afbeelding][/url]
16" Thalles crash:
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20007.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20006.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://sharegroundz.dyndns.org/Bekkens/tn_Bekkens%20005.jpg]afbeelding][/url]
En ze klinken echt ge-wel-dig
quote:Op zondag 20 november 2005 21:59 schreef MarsX het volgende:
Hm, het ligt waarschijnlijk aan meerdere factoren, welke vellen heb je precies.
Hoe hard speel je ongeveer (dit kan je zelf wel inschatten, ikzelf speel aardig hard weet ik).
Hoe heb je de trommels hangen (of hoe belanden je stokken op het vel).
En hoe strak is alles gespannen?
Dank voor jullie reacties. Ik heb zelf niet echt het idee dat ik erg hard sla, of dat de stokken fout terechtkomen. Misschien dat het dus toch aan de slapheid van mijn vellen ligt. Daar zal ik dan ook eens naar kijken. Alleen wanneer ik de vellen strakker span, wordt de toon altijd zo hoog. Is dat misschien te compenseren met het ondervel ofzo?quote:Op zondag 20 november 2005 22:21 schreef SolarX het volgende:
Als je vellen erg los zijn gespannen krijg je er vrij snel putjes in, is mijn ervaring. Maar het kan ook zijn dat je gewoon kneiterhard slaat
Is de Iron Cobra met een band? Volgens mij heb ze alleen gezien met ketting. Maargoed, misschien een andere versie ofzo. Je moet echt gewoon kopen wat jij lekkerder vind spelen. Voor de prijshoef je het volgens mij niet te doen, want ze zijn geloof ik alle 2 ongeveer even duur.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:10 schreef dazzled het volgende:
Hej mensen, Na 4 jaar ben ik van plan om eens een ander basspedaal te kopen, deze is nu versleten.lagers waar de veertjes aanzitten zijn versleten. (lagers kun je het niet eens noemen)
Ik ben aan het kijken naar een DW5000 of een Iron Cobra van tama (geen double bass, ben ik zat van) Iemand ervaringen met deze pedalen?
De dw5000 is enkele ketting, en die van tama is met een bandje (kunststof iets)
Ben zelf geen voorstander van dubbele kettingen, omdat ik dat gewoon niet fijn vind.
Naja ik hoor het wel.
totdat ik een ons weeg?? haha ik ben al een iel mannetje, meer kan ik echt niet missen hoor!! haha.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:54 schreef CasB het volgende:
IC's zijn wel verkrijgbaar met strap. Maar ik zou gewoon naar de winkel gaan en testen totdat je een ons weegt
Zéér goeie keusquote:Op donderdag 24 november 2005 23:36 schreef dazzled het volgende:
[..]
totdat ik een ons weeg?? haha ik ben al een iel mannetje, meer kan ik echt niet missen hoor!! haha.
Ik heb er idd opgespeeld,, DW's spelen veel lichter, wat mij opviel was dat de terugslag van het pedaal zelf veel lichter is ten opzichte van de I.C. die dus veel lomper aanvoelt. Aangezien ik veel snelle partijen speel is de IC niks voor het enkele voetenwerk al zeg ik het zelf.
Ik ga voor de DW5000 turbo,, (meest gangbare pedaaltype) je heb ook een accelerator. maar de afstand die je pedaal legt ten opzichte van je klopper is veel korter, in mijn geval irri spelen. Heb je het pedaal amper onder je voet zitten zit de klopper al op het vel.
Ok,,quote:
Je gaat me toch niet zeggen dat dat je eerste stokken zijn die je ooit breekt? Ofwel?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Godver ik was net lekker aan het spelen, breekt mijn stok ineens
Vet vaag...
Kut Stagg stokken
[afbeelding]
Jawelquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:24 schreef MarsX het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet zeggen dat dat je eerste stokken zijn die je ooit breekt? Ofwel?
Niet, als je er niet mee drumt...quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:41 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Jawel![]()
Breken die dingen zo snel dan?
ik heb er nog nooit een gebrokenquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:24 schreef MarsX het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet zeggen dat dat je eerste stokken zijn die je ooit breekt? Ofwel?
ik rimshot en ram best veel op de randen (met opzet natuurlijkquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:28 schreef dazzled het volgende:
Mijn stokken gaan helemaal af,, breekt vanzelf wel, of je neemt een x een ontieglijk verkeerde rimshot. haha
moet je harder meppenquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:40 schreef C2C het volgende:
[..]
ik rimshot en ram best veel op de randen (met opzet natuurlijk) maar ik krijg ze nie kaput
Klinkt spannend! Vertel, wie?!quote:Ik had vandaag een gesprek met een zeer ervaren en bekende drummer
Ik ben voor 99,99% procent zeker dat hij dat bedoelde, bedankt!quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:36 schreef Nemephis het volgende:
Dit misschien? Een Cajon - een kissie met snarenmechaniek erin, kort samengevat
[afbeelding]
[..]
ja kan ik doen, maar dit is wel lekker goedkoop zoquote:
Cajon?quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:05 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat doet Zo'n Cajon eigenlijk?heb er al vaker naar gekeken( in een boekje
) maar snap niet echt wat het doet...
Jah, ik moet wel zeggen idd, nu ik met Metal gestopt ben en nu in soort van britpopband zit wel meer en leukere dingen kan doen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:10 schreef C2C het volgende:
[..]
ja kan ik doen, maar dit is wel lekker goedkoop zo
en zowiezo drum ik meer funky, niet hard rock oid,
scheeld stokken, en vink leuk om te spelen, lekker veel techniek enzo er in
jazz is ook lache, wel danders moeilijk, of cha cha cha![]()
lol door een rimshot je stok kapot ? leer drummenquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:55 schreef Nemephis het volgende:
Drumstokken zijn bij mij niet vaak een natuurlijke dood gestorven; meestal een rimshot dat verkeerd gaat en tataa, weer een twee-delige drumstokWaarom maken ze de spanranden ook niet van rubber?! Het is gewoon een complot van Vic Firth om maar vooral veel te verkopen!!
I love conspiracy-theories!
real time drums 1?quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:33 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik was begonnen met drummen maar om verschillende redenen ben ik weer gestopt
(na 6 lessen ofzo).
Ik kwam nooit op tijd en oefende thuis ook niet, tja dan heb ik er zelf niet zoveel aan.
En aangezien het 15 voor 30 min. was. per x moet je wel oefenen om het eruit te halen,
al heb je de aanleg wel. ik ben nogal bezet door problemen enzo.
De drumleraar (een goeie trouwens) had een boek met patroontjes laten zien,
ik ben alleen de titel vergeten.
Het was een soort drumbijbel met patronen varierend van basic, jazz, rock, pop, salsa weet ikveel.
Het was geschreven door een jazz-muzikant-drummer en de leraar vond het een aanrader.
Iemand heeeel mischien enig idee welke boek dat kan zijn?
Ik ga nl. wel verder met drummen, maar dan wanneer ik zin heb en autodidactisch
Daar ben ik nogal goed in. Ms. dat ik volgend jaar kan proberen weer lessen te nemen en is mijn coordinatie ook stukken beter, gaan de lessen nog sneller
Thanks.
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=real%20time%20drums&spell=1&sa=N&tab=wiquote:Op zaterdag 26 november 2005 17:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb geen enkel idee. Het was iig. een aanrader van de leraar waar hij jaren uit oefende met
leerlingen ofzo.
Geschreven door een jazz-artiest en en had een rode (?) cover.
(of was het een relatief dun boekje op a4 formaat met een beige cover? uh-oh..)
je hebt een drumstel zonder snare?quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
weet eigenlijk niet, "real time drums" zou kunnen. Maar het geeft ook niet zoveel.
Ik denk dat ik em iig. gewoon ga kopen en uit oefenen
Trouwens. Ik heb geen geld voor een snare. Wat is een goed alternatief om op te oefenen?
Suggesties? Tot nu toe doe ik het op alles wat maar een beetje lekker drumt
(ikea-catalogus oa.) Maar ik wil dus ook een beetje die snare dingen gaan oefenen
aah okey, luchtdrummen dus..quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:38 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik helemaal geen drumstel, hoe vind je die?
... meestal een rimshot dat verkeerd gaat ...quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:58 schreef HRR het volgende:
[..]
lol door een rimshot je stok kapot ? leer drummen(just kiddin
)
D. Agostiniquote:Op zaterdag 26 november 2005 17:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb geen enkel idee. Het was iig. een aanrader van de leraar waar hij jaren uit oefende met
leerlingen ofzo.
Geschreven door een jazz-artiest en en had een rode (?) cover.
(of was het een relatief dun boekje op a4 formaat met een beige cover? uh-oh..)
Verkeerde knopquote:Op zondag 27 november 2005 15:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Iemand hier geintresseerd in een 22" bassdrum muffler van Remo?
Ik zat te denken aan rond de 25 euro?
Ik heb er een maandje terug 33 euro voor betaald.
En anders te ruil tegen een achter bassdrum vel.
Ja dat zal hem idd vast zijn. Mijn drumleraar heeft hem ook in het roze. Tegenwoordig istie witquote:Op zondag 27 november 2005 13:49 schreef dazzled het volgende:
D. Agostini
initiation a la batterie mischien??
Ik had ook zo'n ding gekocht, en meteen de zelfde middag weer op internet gezet...quote:Op zondag 27 november 2005 16:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik zag net een plaatje van een drummer die oefende op een drumstel
geheel uit "padjes"! Mischien is dat iets voor mij.
Kunnenjullie wat online winkels aanraden?
Thanks.
als je nou voor 500 euri een leuk drumstel op marktplaats koopt...quote:Op zondag 27 november 2005 18:25 schreef a-child-in-chains het volgende:
goed punt. maar 500 is mij nog teveel voor een electronische.
maar ik ben ook nog niet zover. eerst die snare en hats.
en die kick oefen ik wel in een buurthuis
is dat voor mensen die geen controle hebben over hun lichaamsdelen?quote:Op maandag 28 november 2005 15:17 schreef BeRightBack het volgende:
het nieuwe gat in de markt!:
http://www.musik-produkti(...)121995/artnr/4921015
de enige echte Rim Noise Eliminator!
Het was voor die gast die juist zonder geluid wil drummenquote:Op maandag 28 november 2005 07:55 schreef crossover het volgende:
tja, misschien om te oefenen, maar veel geluid zal er niet uit komen natuurlijk
oefendrumstelquote:Op maandag 28 november 2005 21:01 schreef a-child-in-chains het volgende:
't was toch een electrische in die edvertentie? dat dacht iik tenminste
Ja dat wilde hij ook hebben...quote:Op maandag 28 november 2005 21:43 schreef CasB het volgende:
Hij is niet electisch, het zijn gewoon wat pads en een hihat en baspedaal.
okok, maar zowiezo hoeft drummen niet te betekenen dat je stokken naar de kut gaan, bij mij raken ze voordat ze naar de kut gaan meestal al kwijtquote:Op maandag 28 november 2005 18:26 schreef CasB het volgende:
Als je je stokken wil beschermen moet je gewoon niet gaan drummen.
Tja is allebei mooi, op het goede moment. ik heb meestal dat stokken breken als ze al redelijk gaar zijn, dat je dan een break doet met een paar mooie rims d'r in. Soms is het echt 'knak! maar soms scheuren ze alleen, speel je gewoon verder terwijl één van de stokken ineens van elastiek lijkt te zijn gemaakt...quote:okok, maar zowiezo hoeft drummen niet te betekenen dat je stokken naar de kut gaan, bij mij raken ze voordat ze naar de kut gaan meestal al kwijt
magoed ik rimshot btw ook niet veel, vink veel te veel takkeherrie, vind rimclick veel mooier klinken
met me 1e setje drumstokken heb ik denk ik 3/4 jaar mee gespeeld ofzo, zaten bij me drumstel, echt hele goeie stokken, aangezien ik er toch minimaal 30 min per dag mee drumquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Tja is allebei mooi, op het goede moment. ik heb meestal dat stokken breken als ze al redelijk gaar zijn, dat je dan een break doet met een paar mooie rims d'r in. Soms is het echt 'knak! maar soms scheuren ze alleen, speel je gewoon verder terwijl één van de stokken ineens van elastiek lijkt te zijn gemaakt...
Ik heb ook echt een half jaar met mn eerste stokken gedaan. Volgens mij ligt dat niet aan het merk, maar gewoon aan de manier waarop je slaat.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:57 schreef C2C het volgende:
met me 1e setje drumstokken heb ik denk ik 3/4 jaar mee gespeeld ofzo, zaten bij me drumstel, echt hele goeie stokken, aangezien ik er toch minimaal 30 min per dag mee drum
whehe jahquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:09 schreef dazzled het volgende:
De stokken verdienen wel een apart topic lijkt het wel, hehe
mm, ja ik weet het niet, maar me nieuwe stokken doe ik nu ook al weer 2 maand ofzo meequote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Ik heb ook echt een half jaar met mn eerste stokken gedaan. Volgens mij ligt dat niet aan het merk, maar gewoon aan de manier waarop je slaat.
Heb ze nog steeds trouwens, voor als ik ooit rijk en beroemd wordt kunnen ze geveilt worden
spelen heerlijk, shuffle en jazz gaat er perfect mee, naja eigk gewoon alle stylen waar je ene beetje funky speeldquote:Op woensdag 30 november 2005 20:20 schreef Ska-te het volgende:
Ja ik heb ze ook. Speel er alleen mee als ik in een tent speel waar niet hard gespeeld mag worden (ja, ze bestaan nog)
Dingen gaan snel stuk man, maar klinken super
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |