abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30512663
Game on

vorige Tupac: FOT Wedstrijd September - SC

Re en fr.oosje waren net aan het kletsen over of je zelf nou wel of niet het knopje ingedrukt moet hebben
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30512761
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:45 schreef Puckzzz het volgende:
Game on

vorige Tupac: FOT Wedstrijd September - SC

Re en fr.oosje waren net aan het kletsen over of je zelf nou wel of niet het knopje ingedrukt moet hebben
In aanvulling daarop wil ik nog graag van fr.oosje horen waarom hij denkt dat ik mijn knopje niet zelf ingedrukt zou hebben.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_30513018
Suggestieve titel Puckzzz
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_30513027
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:49 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

In aanvulling daarop wil ik nog graag van fr.oosje horen waarom hij denkt dat ik mijn knopje niet zelf ingedrukt zou hebben.
alhoewel wij natuurlijk uitgaan van de integriteit van elke user alhier, is het onmogelijk na te gaan of de betreffende user wel geheel zelfstandig de ontspanknop heeft bediend

ik zag bij de foto van McPhearson trouwens wel een tweede persoon in de spiegeling van haar bril NIET dat ik hiermee iets impliceer natuurlijk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30513038
Ik weet niet of ik met zo'n topic titel nog wel mee durf te doen hoor. Heel slecht voor mijn imago dit.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_30513052
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:59 schreef PdeHoog het volgende:
Suggestieve titel Puckzzz
je zult deze maand wel moeten P
pi_30513139
Het valt mij trouwens enorm tegen om een leuke foto te maken met mijn Z1.
Het is bijzonder lastig om de belichting goed te krijgen als ik er niet sta, en als ik voor de camera sta kan ik weer niet zien wat ik doe.
pi_30513185
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:04 schreef PoseidonVS het volgende:
Het valt mij trouwens enorm tegen om een leuke foto te maken met mijn Z1.
Het is bijzonder lastig om de belichting goed te krijgen als ik er niet sta, en als ik voor de camera sta kan ik weer niet zien wat ik doe.
tip: zet een spiegel scheef achter de camera
pi_30513249
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:05 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ja dat heb ik geprobeerd maar dan moet ik of te dicht op de cam gaan zitten óf mijn armen zijn te kort. Ik denk dat ik maar de EOS 300 van mijn zusje leen, die kan iig handmatig focussen en kan ik zelf de belichting instellen en heeft nog een afstandsbieding ook.
pi_30513255
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:05 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik dacht even dat je ging proberen om via de spiegel door de lens te kijken.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_30513268
In de wedstrijdvoorwaarden staat dat je de foto zelf gemaakt moet hebben , das toch duidelijk
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_30513322
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:00 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

alhoewel wij natuurlijk uitgaan van de integriteit van elke user alhier, is het onmogelijk na te gaan of de betreffende user wel geheel zelfstandig de ontspanknop heeft bediend
Kennelijk gaat niet iedereen daar van uit, getuige fr.oosje's expliciete vraag of ik zelf op het knopje gedrukt heb. Ik hoef er geen enorm punt van te maken (RonaldV gaf al aan waaraan je kun zien dat ik echt het toestel bedien), maar ik vind het een beetje flauw om de suggestie te wekken dat iemand de boel belazert en vervolgens niet op vragen in te gaan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_30513350
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:01 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

je zult deze maand wel moeten P

Echt niet
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_30513750
Vliegvrager : over je fotos , ik vind het idee wel leuk maar de uitvoering wat minder . Als je bent aangespoelt kijk je m.i niet zo fris uit je ogen , het oogt veels te "wakker": niet als of je doodop bent aangespoelt.

En als je verder denkt , hoe kom je aan zo'n witdroog papier en potlood aan het water???

Dit maakt het voor mij net niet af. Jammer
  maandag 12 september 2005 @ 14:25:56 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30513767
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:10 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Kennelijk gaat niet iedereen daar van uit, getuige fr.oosje's expliciete vraag of ik zelf op het knopje gedrukt heb. Ik hoef er geen enorm punt van te maken (RonaldV gaf al aan waaraan je kun zien dat ik echt het toestel bedien), maar ik vind het een beetje flauw om de suggestie te wekken dat iemand de boel belazert en vervolgens niet op vragen in te gaan.
ach zo is er elke maand toch wel wat?
als het geen gezeik is over wel of niet bokeh, dan is er nog altijd wel of geen archief, wel of geen photoshop, wel of niet hetzelfde onderwerp nog een keer, wel of niet zelf het knopje hebben ingedrukt, etc.etc.

BEN jij het echt wel op die foto??? zelfs dat is een beetje moeilijk bij mensen die we nog nooit gezien hebben op een meeting of foto
pi_30514195
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:25 schreef Ymke het volgende:
Vliegvrager : over je fotos , ik vind het idee wel leuk maar de uitvoering wat minder . Als je bent aangespoelt kijk je m.i niet zo fris uit je ogen , het oogt veels te "wakker": niet als of je doodop bent aangespoelt.

En als je verder denkt , hoe kom je aan zo'n witdroog papier en potlood aan het water???

Dit maakt het voor mij net niet af. Jammer
Sorry, maar in mijn ogen rationaliseer je het veel te veel. Dit is geen realistische reportage over een drenkeling, het is een modelshoot met een knipoog naar The Pianoman. De frisse blik (dank je trouwens ), het papier, het potlood zijn simpelweg dichterlijke vrijheden. Als dat soort details voor jou essentieel zijn, is deze serie simpelweg niet aan jou besteed. Geen probleem verder, maar daar ligt gewoon niet het doel van een serie als deze. Om je commentaar compleet te maken: aan de weerspiegelingen in het water kun je zien dat de overkant helemaal niet zo ver weg is
Mijn DeviantART gallery
,
pi_30514289
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:25 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ach zo is er elke maand toch wel wat?
Dat vat het aardig samen ja. En ik heb eigenlijk niet zo'n om er al te veel woorden aan vuil te maken (hou ik dus ook maar mee op), maar het zit me gewoon niet lekker dat fr.oosje (misschien zelfs wel onbedoeld) de suggestie van bedrog opwekt en dan niet in gaat op vragen.

Laat ik het maar opvatten als een compliment. Hij vindt het zo natuurlijk over komen dat het net is of ik niet zelf het knopje heb ingedrukt
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 12 september 2005 @ 14:48:14 #18
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30514359
Ik ben zaterdag even aan de slag gegaan, maar mijn ideetje was helaas jammerlijk mislukt. Mijn afstandsbediening weigerde dienst, met de timer kreeg ik de focus en belichting niet goed en van de zenuwen vergat ik er een beetje vriendelijk bij te kijken.

Back to the drawing board.
Life is what you make it.
  maandag 12 september 2005 @ 14:55:29 #19
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_30514568
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:45 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat vat het aardig samen ja. En ik heb eigenlijk niet zo'n om er al te veel woorden aan vuil te maken (hou ik dus ook maar mee op), maar het zit me gewoon niet lekker dat fr.oosje (misschien zelfs wel onbedoeld) de suggestie van bedrog opwekt en dan niet in gaat op vragen.

Laat ik het maar opvatten als een compliment. Hij vindt het zo natuurlijk over komen dat het net is of ik niet zelf het knopje heb ingedrukt
Jeetje trek het je niet zo aan. Ik dacht alleen maar wat je zelf ook al eerder aangaf. ik zie mezelf niet met van die natte zanderige handen mijn camera bedienen. En het feit dat ik niet direct reageer op je vragen, komt doordat ik gewoon op mijn werk zit. Mijn moeder zei altijd geduld is een schone zaak.
  maandag 12 september 2005 @ 15:01:03 #20
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30514722
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben zaterdag even aan de slag gegaan, maar mijn ideetje was helaas jammerlijk mislukt. Mijn afstandsbediening weigerde dienst, met de timer kreeg ik de focus en belichting niet goed en van de zenuwen vergat ik er een beetje vriendelijk bij te kijken.
[afbeelding]
Op zich is ie nog niet eens zo slecht Schanulleke nu ik je foto zie vind ik Schanulleke wel erg snoezig klinken iets minder tuin, en een sepia zouden het hier best lekker doen. Lekker ouderwets zeg maar
  maandag 12 september 2005 @ 15:04:28 #21
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30514810
Ouderwets was inderdaad wel waar ik op wou gaan mikken, maar ik had echt de rust niet in mijn donder om er een beetje een behoorlijke compo van te gaan maken, de tuin was nog het beste idee dat ik kon verzinnen op dat moment
pi_30514823
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:55 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Mijn moeder zei altijd geduld is een schone zaak.
Raar , dat zei ze tegen mij nooit
pi_30514879
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:55 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Jeetje trek het je niet zo aan. Ik dacht alleen maar wat je zelf ook al eerder aangaf. ik zie mezelf niet met van die natte zanderige handen mijn camera bedienen. En het feit dat ik niet direct reageer op je vragen, komt doordat ik gewoon op mijn werk zit. Mijn moeder zei altijd geduld is een schone zaak.
Misschien een aardige tip voor de volgende keer om voor je iets zegt even na te denken hoe sommige dingen (onbedoeld) over kunnen komen. Als je meteen gezegd dat het je om de natte en zanderige handen ging, komt dat een stuk beter over dan de suggestieve vraag die je nu stelde. En je hoeft van mij niet direct te reageren, maar je nam wel de tijd je suggestie nog eens te herhalen.

No hard feelings wat mij betreft hoor
Mijn DeviantART gallery
,
pi_30514918
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:48 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Het verbaasd me enorm dat Schanulleke een grote kerel is *even van slag is*

Verder is het inderdaad wel een idee met potentie
  maandag 12 september 2005 @ 15:12:55 #25
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_30514995
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:07 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Misschien een aardige tip voor de volgende keer om voor je iets zegt even na te denken hoe sommige dingen (onbedoeld) over kunnen komen. Als je meteen gezegd dat het je om de natte en zanderige handen ging, komt dat een stuk beter over dan de suggestieve vraag die je nu stelde. En je hoeft van mij niet direct te reageren, maar je nam wel de tijd je suggestie nog eens te herhalen.

No hard feelings wat mij betreft hoor
Bedankt voor de tip, Maar ik denk nooit na over hoe ik iets zeg. Ik zeg gewoon wat ik denk. Ik kan d e tip ook omdraaien. Je kan ook als iemand iets tegen je zegt nadenken hoe de ander dat had willen laten overkomen.
pi_30515020
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:04 schreef Schanulleke het volgende:
Ouderwets was inderdaad wel waar ik op wou gaan mikken, maar ik had echt de rust niet in mijn donder om er een beetje een behoorlijke compo van te gaan maken, de tuin was nog het beste idee dat ik kon verzinnen op dat moment
Tuin op zich is prima als achtergrond, maar je zou kunnen proberen wat verder in te zoomen of je camera wat dichter bij te zetten, zodat we wat meer van jou zien en wat minder van de tuin. Probeer ook eens wat verschillende houdingen uit en ga iets uit het midden staan.
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 12 september 2005 @ 15:14:02 #27
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_30515021
[quote]Op maandag 12 september 2005 15:05 schreef Ymke het volgende:

[..]

[/quote

Jij hebt dan ook heel veel geduld
  maandag 12 september 2005 @ 15:15:20 #28
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_30515051
quote:
Ga op een begraafplaats staan maar dan moet je wel je hoed even zwart maken
  maandag 12 september 2005 @ 15:17:51 #29
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30515110
Het jacquet had ik alleen gehuurd voor mijn bruiloft afgelopen zaterdag, ik zal dus nu waarschijnlijk met een ander idee gaan werken.
pi_30515152
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:17 schreef Schanulleke het volgende:
Het jacqutt had ik alleen gehuurd voor mijn bruiloft afgelopen zaterdag, ik zal dus nu waarschijnlijk met een ander idee gaan werken.

Gefeliciteerd
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 12 september 2005 @ 15:20:28 #31
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30515177
quote:
heb je een leuke dag gehad? en.... GEFELICITEERD!!

subtiliteit is iets waar fr.oosje en Ymke wel vaker van worden beticht die niet te hebben. Ik vind het altijd nog wel wat meevallen....ik denk dat een heleboel mensen wel met de gedachte lopen of iemand wel of niet de foto zelf heeft gemaakt. Maargoed ik weet dat je met zelfontspanner en 10 sec. nog best een hoop kan doen:)
pi_30515220
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:14 schreef fr.oosje het volgende:
[quote]Op maandag 12 september 2005 15:05 schreef Ymke het volgende:

[..]

[/quote

Jij hebt dan ook heel veel geduld

Nu weer ontopic , wie heeft er nog wat tips , bv hoe stel je nu precies scherp op je ogen? Ik heb het een paar maal geprobeerd maar het lukt niet echt, het wordt gewoon niet echt scherp.

Ik zit voor een donker doek maar daar kan je niet op scherp stellen , hoe doen jullie dat ???
pi_30515321
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:22 schreef Ymke het volgende:

[..]

Nu weer ontopic , wie heeft er nog wat tips , bv hoe stel je nu precies scherp op je ogen? Ik heb het een paar maal geprobeerd maar het lukt niet echt, het wordt gewoon niet echt scherp.

Ik zit voor een donker doek maar daar kan je niet op scherp stellen , hoe doen jullie dat ???
Ik heb 3 oplossingen gebruikt:

1) een dummy. In mijn geval een stok op de plek waar ik ging liggen. Daar kun je dan op scherp stellen (zorg dus dat je camera niet op continu AF staat, anders werkt dat niet)

2) maak heel veel foto's en gooi alles wat niet scherp is, weg

3) kleine diafragma-opening, dan komt het allemaal niet zo nauw.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_30515369
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:26 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik heb 3 oplossingen gebruikt:

1) een dummy. In mijn geval een stok op de plek waar ik ging liggen. Daar kun je dan op scherp stellen (zorg dus dat je camera niet op continu AF staat, anders werkt dat niet)

2) maak heel veel foto's en gooi alles wat niet scherp is, weg

3) kleine diafragma-opening, dan komt het allemaal niet zo nauw.
Of bedenk een compo waar het niet echt op de ogen aankomt
pi_30515371
Ik ga het maar weer es proberen , tis moeilijker dan ik had gedacht
  maandag 12 september 2005 @ 15:33:45 #36
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30515520
Bedankt! Dag was top, alles liep geheel naar onze wensen! (behalve dat zelfportret dan )
Ik zal hier nog even een foto spammen van mij met mijn mooie bruidje
  maandag 12 september 2005 @ 15:44:21 #37
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30515747
quote:

[..]

ik gebruik idd een dummie, een vrij drukke knuffel, en dan focus vastzetten.
pi_30516355
Die titel

Zijn trouwens mooie foto's voorbij gekomen in 't vorige topic
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_30516608
TVP
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_30516661
Ik ga ook weer spammen
Tevens TVP

Ik ga 'm nog opnieuw maken zodat mijn ellebogen er helemaal opstaan.
* Rhanna trekt kleren alweer uit
  maandag 12 september 2005 @ 16:34:27 #41
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_30516737
quote:

50mm objectief, diafragma op F/4, draadontspanner in den ene hand, reflector in den andere, in de reflectie van de lens zien of mijn gezicht de juiste positie had, de juiste kant op kijken en dan afdrukken.

Het scherpstellen wilde niet altijd lukken dus ik moest wel een beetje heen en weer bewegen totdat de camera kon autofocussen. ik stuurde nummer 54 van de 56 in. 25 waren onscherp, 20 hebben een ander soort pose, etc.

Maar... er hoeft er maar 1 goed te zijn (die ik ingestuurd heb dus).

En ja, ik heb als 1e gecropped, want het onderwerp stond er niet op zoals ik wilde.

Modellen van tegenwoordig
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_30516743
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:31 schreef Rhanna het volgende:
Ik ga ook weer spammen
Tevens TVP
[afbeelding]

Ik ga 'm nog opnieuw maken zodat mijn ellebogen er helemaal opstaan.
de kijkers-rechter elleboog verdwijnt nu netjes in het hoekje. Als je dat aan twee kanten doet heb je een heel apart effect.
quote:
* Rhanna trekt kleren alweer uit
Mijn DeviantART gallery
,
pi_30516872
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:34 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

de kijkers-rechter elleboog verdwijnt nu netjes in het hoekje. Als je dat aan twee kanten doet heb je een heel apart effect.
[..]

Dat is het probleem.. Ik heb de foto niet gecropt, hij is er zo uit gerold. Ik moet m dus opnieuw maken

Fijn dat ik nog iemand van slag af krijg hier
pi_30516997
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:39 schreef Rhanna het volgende:

[..]

Dat is het probleem.. Ik heb de foto niet gecropt, hij is er zo uit gerold. Ik moet m dus opnieuw maken
Wat nog niet wegneemt dat je kunt probere in je nieuwe foto je beide ellebogen in de hoeken te proppen.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_30517040
Ik ga van de week mijn idee proberen uit te werken. De attributen heb ik inmiddels al. Nu de uitvoering nog...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  maandag 12 september 2005 @ 16:52:29 #46
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_30517120
Nou heb toch maar een foto ingestuurd. Het is toch wel leuk ff prutsen met jezelf

Deze heb ik ingestuurd:

maandag 12 september 2005 @ 17:03:00 #47
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30517361
Hij is wel lief Sasami

@Rhanna: uit die kleren!! foto's lukken nou eenmaal niet in 1 keer

Ik heb nog een ander ideetje waar ik wat mee ga stoeien
pi_30517518
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:00 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik zag bij de foto van McPhearson trouwens wel een tweede persoon in de spiegeling van haar bril NIET dat ik hiermee iets impliceer natuurlijk
da's m'n tripod!
Mond dicht, stil genieten dus, wees blij..
  maandag 12 september 2005 @ 17:41:40 #49
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_30517974
bewijs genoeg?

deze keurde ik af vanwege de foute kadering/blik...

Maar genoeg met mezelf gespeeld. Ik heb nog achterstallig werk 'liggen'
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_30518063
VInd m wel vet stoer. Ik kan geen bewijs geven, maar jullie geloven wel dat niemand mij naakt mag zien als ik op de grond lig. Timer enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')