In aanvulling daarop wil ik nog graag van fr.oosje horen waarom hij denkt dat ik mijn knopje niet zelf ingedrukt zou hebben.quote:Op maandag 12 september 2005 13:45 schreef Puckzzz het volgende:
Game on
vorige Tupac: FOT Wedstrijd September - SC
Re en fr.oosje waren net aan het kletsen over of je zelf nou wel of niet het knopje ingedrukt moet hebben
alhoewel wij natuurlijk uitgaan van de integriteit van elke user alhier, is het onmogelijk na te gaan of de betreffende user wel geheel zelfstandig de ontspanknop heeft bediendquote:Op maandag 12 september 2005 13:49 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
In aanvulling daarop wil ik nog graag van fr.oosje horen waarom hij denkt dat ik mijn knopje niet zelf ingedrukt zou hebben.
je zult deze maand wel moeten Pquote:
tip: zet een spiegel scheef achter de cameraquote:Op maandag 12 september 2005 14:04 schreef PoseidonVS het volgende:
Het valt mij trouwens enorm tegen om een leuke foto te maken met mijn Z1.
Het is bijzonder lastig om de belichting goed te krijgen als ik er niet sta, en als ik voor de camera sta kan ik weer niet zien wat ik doe.
Ja dat heb ik geprobeerd maar dan moet ik of te dicht op de cam gaan zitten óf mijn armen zijn te kort. Ik denk dat ik maar de EOS 300 van mijn zusje leen, die kan iig handmatig focussen en kan ik zelf de belichting instellen en heeft nog een afstandsbieding ook.quote:Op maandag 12 september 2005 14:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tip: zet een spiegel scheef achter de camera
quote:Op maandag 12 september 2005 14:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tip: zet een spiegel scheef achter de camera
Kennelijk gaat niet iedereen daar van uit, getuige fr.oosje's expliciete vraag of ik zelf op het knopje gedrukt heb. Ik hoef er geen enorm punt van te maken (RonaldV gaf al aan waaraan je kun zien dat ik echt het toestel bedien), maar ik vind het een beetje flauw om de suggestie te wekken dat iemand de boel belazert en vervolgens niet op vragen in te gaan.quote:Op maandag 12 september 2005 14:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
alhoewel wij natuurlijk uitgaan van de integriteit van elke user alhier, is het onmogelijk na te gaan of de betreffende user wel geheel zelfstandig de ontspanknop heeft bediend
quote:
ach zo is er elke maand toch wel wat?quote:Op maandag 12 september 2005 14:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Kennelijk gaat niet iedereen daar van uit, getuige fr.oosje's expliciete vraag of ik zelf op het knopje gedrukt heb. Ik hoef er geen enorm punt van te maken (RonaldV gaf al aan waaraan je kun zien dat ik echt het toestel bedien), maar ik vind het een beetje flauw om de suggestie te wekken dat iemand de boel belazert en vervolgens niet op vragen in te gaan.
Sorry, maar in mijn ogen rationaliseer je het veel te veel. Dit is geen realistische reportage over een drenkeling, het is een modelshoot met een knipoog naar The Pianoman. De frisse blik (dank je trouwensquote:Op maandag 12 september 2005 14:25 schreef Ymke het volgende:
Vliegvrager : over je fotos , ik vind het idee wel leuk maar de uitvoering wat minder . Als je bent aangespoelt kijk je m.i niet zo fris uit je ogen , het oogt veels te "wakker": niet als of je doodop bent aangespoelt.
En als je verder denkt , hoe kom je aan zo'n witdroog papier en potlood aan het water???
Dit maakt het voor mij net niet af. Jammer
Dat vat het aardig samen ja. En ik heb eigenlijk niet zo'n om er al te veel woorden aan vuil te maken (hou ik dus ook maar mee op), maar het zit me gewoon niet lekker dat fr.oosje (misschien zelfs wel onbedoeld) de suggestie van bedrog opwekt en dan niet in gaat op vragen.quote:Op maandag 12 september 2005 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ach zo is er elke maand toch wel wat?
Jeetje trek het je niet zo aan. Ik dacht alleen maar wat je zelf ook al eerder aangaf. ik zie mezelf niet met van die natte zanderige handen mijn camera bedienen. En het feit dat ik niet direct reageer op je vragen, komt doordat ik gewoon op mijn werk zit. Mijn moeder zei altijd geduld is een schone zaak.quote:Op maandag 12 september 2005 14:45 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat vat het aardig samen ja. En ik heb eigenlijk niet zo'n om er al te veel woorden aan vuil te maken (hou ik dus ook maar mee op), maar het zit me gewoon niet lekker dat fr.oosje (misschien zelfs wel onbedoeld) de suggestie van bedrog opwekt en dan niet in gaat op vragen.
Laat ik het maar opvatten als een compliment. Hij vindt het zo natuurlijk over komen dat het net is of ik niet zelf het knopje heb ingedrukt![]()
Op zich is ie nog niet eens zo slecht Schanulleke nu ik je foto zie vind ik Schanulleke wel erg snoezig klinkenquote:Op maandag 12 september 2005 14:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben zaterdag even aan de slag gegaan, maar mijn ideetje was helaas jammerlijk mislukt. Mijn afstandsbediening weigerde dienst, met de timer kreeg ik de focus en belichting niet goed en van de zenuwen vergat ik er een beetje vriendelijk bij te kijken.
[afbeelding]
Back to the drawing board.
Raar , dat zei ze tegen mij nooitquote:Op maandag 12 september 2005 14:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Mijn moeder zei altijd geduld is een schone zaak.
Misschien een aardige tip voor de volgende keer om voor je iets zegt even na te denken hoe sommige dingen (onbedoeld) over kunnen komen. Als je meteen gezegd dat het je om de natte en zanderige handen ging, komt dat een stuk beter over dan de suggestieve vraag die je nu stelde. En je hoeft van mij niet direct te reageren, maar je nam wel de tijd je suggestie nog eens te herhalen.quote:Op maandag 12 september 2005 14:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Jeetje trek het je niet zo aan. Ik dacht alleen maar wat je zelf ook al eerder aangaf. ik zie mezelf niet met van die natte zanderige handen mijn camera bedienen. En het feit dat ik niet direct reageer op je vragen, komt doordat ik gewoon op mijn werk zit. Mijn moeder zei altijd geduld is een schone zaak.
Het verbaasd me enorm dat Schanulleke een grote kerel isquote:Op maandag 12 september 2005 14:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben zaterdag even aan de slag gegaan, maar mijn ideetje was helaas jammerlijk mislukt. Mijn afstandsbediening weigerde dienst, met de timer kreeg ik de focus en belichting niet goed en van de zenuwen vergat ik er een beetje vriendelijk bij te kijken.
[afbeelding]
Back to the drawing board.
Bedankt voor de tip, Maar ik denk nooit na over hoe ik iets zeg. Ik zeg gewoon wat ik denk. Ik kan d e tip ook omdraaien. Je kan ook als iemand iets tegen je zegt nadenken hoe de ander dat had willen laten overkomen.quote:Op maandag 12 september 2005 15:07 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Misschien een aardige tip voor de volgende keer om voor je iets zegt even na te denken hoe sommige dingen (onbedoeld) over kunnen komen. Als je meteen gezegd dat het je om de natte en zanderige handen ging, komt dat een stuk beter over dan de suggestieve vraag die je nu stelde. En je hoeft van mij niet direct te reageren, maar je nam wel de tijd je suggestie nog eens te herhalen.
No hard feelings wat mij betreft hoor
Tuin op zich is prima als achtergrond, maar je zou kunnen proberen wat verder in te zoomen of je camera wat dichter bij te zetten, zodat we wat meer van jou zien en wat minder van de tuin. Probeer ook eens wat verschillende houdingen uit en ga iets uit het midden staan.quote:Op maandag 12 september 2005 15:04 schreef Schanulleke het volgende:
Ouderwets was inderdaad wel waar ik op wou gaan mikken, maar ik had echt de rust niet in mijn donder om er een beetje een behoorlijke compo van te gaan maken, de tuin was nog het beste idee dat ik kon verzinnen op dat moment
Ga op een begraafplaats staan maar dan moet je wel je hoed even zwart makenquote:Op maandag 12 september 2005 15:04 schreef Schanulleke het volgende:
Ouderwets was inderdaad wel waar ik op wou gaan mikken, maar ik had echt de rust niet in mijn donder om er een beetje een behoorlijke compo van te gaan maken, de tuin was nog het beste idee dat ik kon verzinnen op dat moment
quote:Op maandag 12 september 2005 15:17 schreef Schanulleke het volgende:
Het jacqutt had ik alleen gehuurd voor mijn bruiloft afgelopen zaterdag, ik zal dus nu waarschijnlijk met een ander idee gaan werken.
heb je een leuke dag gehad? en.... GEFELICITEERD!!quote:Op maandag 12 september 2005 15:04 schreef Schanulleke het volgende:
quote:Op maandag 12 september 2005 15:14 schreef fr.oosje het volgende:
[quote]Op maandag 12 september 2005 15:05 schreef Ymke het volgende:
[..]
Raar , dat zei ze tegen mij nooit
[/quote
Jij hebt dan ook heel veel geduld![]()
Ik heb 3 oplossingen gebruikt:quote:Op maandag 12 september 2005 15:22 schreef Ymke het volgende:
[..]
![]()
Nu weer ontopic , wie heeft er nog wat tips , bv hoe stel je nu precies scherp op je ogen? Ik heb het een paar maal geprobeerd maar het lukt niet echt, het wordt gewoon niet echt scherp.
Ik zit voor een donker doek maar daar kan je niet op scherp stellen , hoe doen jullie dat ???
Of bedenk een compo waar het niet echt op de ogen aankomtquote:Op maandag 12 september 2005 15:26 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik heb 3 oplossingen gebruikt:
1) een dummy. In mijn geval een stok op de plek waar ik ging liggen. Daar kun je dan op scherp stellen (zorg dus dat je camera niet op continu AF staat, anders werkt dat niet)
2) maak heel veel foto's en gooi alles wat niet scherp is, weg
3) kleine diafragma-opening, dan komt het allemaal niet zo nauw.
ik gebruik idd een dummie, een vrij drukke knuffel, en dan focus vastzetten.quote:Op maandag 12 september 2005 15:22 schreef Ymke het volgende:
[..]
![]()
Nu weer ontopic , wie heeft er nog wat tips , bv hoe stel je nu precies scherp op je ogen? Ik heb het een paar maal geprobeerd maar het lukt niet echt, het wordt gewoon niet echt scherp.
Ik zit voor een donker doek maar daar kan je niet op scherp stellen , hoe doen jullie dat ???
50mm objectief, diafragma op F/4, draadontspanner in den ene hand, reflector in den andere, in de reflectie van de lens zien of mijn gezicht de juiste positie had, de juiste kant op kijken en dan afdrukken.quote:Op maandag 12 september 2005 15:22 schreef Ymke het volgende:
de kijkers-rechter elleboog verdwijnt nu netjes in het hoekje. Als je dat aan twee kanten doet heb je een heel apart effect.quote:Op maandag 12 september 2005 16:31 schreef Rhanna het volgende:
Ik ga ook weer spammen
Tevens TVP
[afbeelding]
Ik ga 'm nog opnieuw maken zodat mijn ellebogen er helemaal opstaan.
quote:* Rhanna trekt kleren alweer uit
Dat is het probleem.. Ik heb de foto niet gecropt, hij is er zo uit gerold. Ik moet m dus opnieuw makenquote:Op maandag 12 september 2005 16:34 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
de kijkers-rechter elleboog verdwijnt nu netjes in het hoekje. Als je dat aan twee kanten doet heb je een heel apart effect.
[..]
![]()
![]()
Wat nog niet wegneemt dat je kunt probere in je nieuwe foto je beide ellebogen in de hoeken te proppen.quote:Op maandag 12 september 2005 16:39 schreef Rhanna het volgende:
[..]
Dat is het probleem.. Ik heb de foto niet gecropt, hij is er zo uit gerold. Ik moet m dus opnieuw maken
quote:Op maandag 12 september 2005 14:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
alhoewel wij natuurlijk uitgaan van de integriteit van elke user alhier, is het onmogelijk na te gaan of de betreffende user wel geheel zelfstandig de ontspanknop heeft bediend
ik zag bij de foto van McPhearson trouwens wel een tweede persoon in de spiegeling van haar brilNIET dat ik hiermee iets impliceer natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |