ziet er wel stoer uit, als je nu een mooi rond en dik wit lettertyp neemt dan ziet het er oké uitquote:op zondag 2 oktober 2005 13:03 schreef toeps het volgende:
http://stud.cmd.hro.nl/0764519/index.htm
voor mijn schoolportfolio. nog lang niet af, maar ik heb een hele dag met css zitten klooien voordat het werkte.
het lettertype is alleen maar te zien op computers waar dat lettertype op geinstalleerd staat. er is geloof ik ook een manier om lettertypes te "embedden" op websites, dat ie automatisch op iedere computer te zien is, omdat het fontbestandje in de website zelf staat.quote:op zondag 2 oktober 2005 13:21 schreef toeps het volgende:
ik heb nu garamond, een ietwat klassiek ogend typje. maar op een of ander manier zien anderen die niet.
precies. zelf gebruik ik ook brushes, maar die beslaan niet 95% van mijn designsquote:op zondag 2 oktober 2005 11:58 schreef pc-fr34k het volgende:
ik denk dat nitespeed meer bedoeld dat het een beetje klik klik klaar is en je dat weinig desingen kan noemen. maar er hangen ook dingen in musea waar alleen een streep op staat..
ja, leuke brush!quote:op vrijdag 30 september 2005 14:59 schreef nitespeed het volgende:
[..]
ik herken er al minimaal 2 gedownloade brushes in, die het grootste gedeelte van je design vormen. très origineel.
hm, wat vind je d'r zelf van?quote:op zondag 2 oktober 2005 18:29 schreef electro-worm het volgende:
finally, hij staat onnline : http://dbz.babboon.com
http://www.spoono.com/html/tutorials/tutorial.php?id=19quote:op zondag 2 oktober 2005 13:28 schreef releaze het volgende:
[..]
het lettertype is alleen maar te zien op computers waar dat lettertype op geinstalleerd staat. er is geloof ik ook een manier om lettertypes te "embedden" op websites, dat ie automatisch op iedere computer te zien is, omdat het fontbestandje in de website zelf staat.
echter, ik weet niet precies wat de codes hiervan zijn. ik geloof dat het ook css is, iets met import .. je kan ff googlen natuurlijk
je kan beter beginnen met een simpele website zonder een layout van plaatjes,quote:op zondag 2 oktober 2005 18:58 schreef electro-worm het volgende:
beetje lelijk maar voor een 12 jarige beginneling.. wel gaan.. maarben nog bzig
en het werkt natuurlijk niet in mozilla! whahey!quote:op zondag 2 oktober 2005 20:24 schreef nitespeed het volgende:
[..]
http://www.spoono.com/html/tutorials/tutorial.php?id=19
senkjoe!quote:op zondag 2 oktober 2005 20:24 schreef nitespeed het volgende:
[..]
http://www.spoono.com/html/tutorials/tutorial.php?id=19
de kleuren bij bioquest zijn te scherp/contrasterend. iets subtieler effect is leuker denk ik.quote:op zondag 2 oktober 2005 22:36 schreef paales het volgende:
ben zelf ook nog wat voor me zus aan het maken, zodat ze het bij hun leerlingen kan gebruiken. voor het vmbo.
[afbeelding]
erg vet, enkel die schoen vind ik niet zo mooi.quote:op zaterdag 15 oktober 2005 18:56 schreef eswip het volgende:
nog niet helemaal af
klikkkkkkk
gemaakt met de pen-tool in photoshop...
bobquote:op zaterdag 15 oktober 2005 20:56 schreef pc-fr34k het volgende:
oeh, wel vet.. vector dingen zijn wel gaaf.
.
die noisy foto's zijn zo geweldig, de locatie is zo geweldig, ik wou dat ik geld had om 't te kopen!quote:op zaterdag 22 oktober 2005 23:21 schreef tomr het volgende:
mijn eigen "portfolio" site:
[[url=http://www.tomroelofs.nl/public/tomroelofs_nl_by_tomroelofs.jpg]afbeelding][/url]
zoveel zal de locatie niet meer waard zijn, de bovenste verdieping heeft grotendeels in brand gestaan en er zijn veel verdiepingen half ingestort. zonde dat ze het zover hebben laten komen.quote:op zaterdag 22 oktober 2005 23:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
die noisy foto's zijn zo geweldig, de locatie is zo geweldig, ik wou dat ik geld had om 't te kopen!!
groetjes,
veldmuis
goed gezien ik er zin in heb, probeer ik een nette en duidelijke feedback te geven.quote:op woensdag 9 november 2005 19:12 schreef electro-worm het volgende:
http://dbz.babboon.com, ik werk er weer aan en moet nogerg veel paginas erop zetten..
zie jij verandering, heb je tips?
greetsz
ten eerste vind ik het voor een 12jarige niet eens zo slechtquote:op woensdag 9 november 2005 19:12 schreef electro-worm het volgende:
http://dbz.babboon.com, ik werk er weer aan en moet nogerg veel paginas erop zetten..
zie jij verandering, heb je tips?
greetsz
ziet er koel uit, maar die navigatie zo links naar omhoog lezend vind ik minder goed.quote:op zaterdag 22 oktober 2005 23:21 schreef tomr het volgende:
mijn eigen "portfolio" site:
[[url=http://www.tomroelofs.nl/public/tomroelofs_nl_by_tomroelofs.jpg]afbeelding][/url]
ik gebruik kladblokquote:op donderdag 10 november 2005 00:28 schreef pompiedom het volgende:
[..]
ten eerste vind ik het voor een 12jarige niet eens zo slechtkijk je kan het niet vergelijken met wat anderen oudere/ meer ervaren personen posten, ik vind het zowiezo goed dat je je nu hierin ontwikkelt door tutorials te volgen en dan dit in elkaar zet.
hier nog wat feedback van mij
- titel 'banner' minder hoog het is nu bijna de helft van het scherm, het plaatje van krillin kan best wat kleiner.
- dit kan je ook meenemen voor de andere 'banners' een pixelhoogte tussen de 50 en 125 px is zat
- probeer scrollen te voorkomen (gebruik je dreamweaver? plaats dan ankhs)
- met design probeer op te letten dat je kleuren van letters uit de achtergrond komen
- het is juist goed als andere mensen je banner gebruiken
als 12-jarige kan je heus wel wat mooiers maken, ligt gewoon aan hoeveel ervaring je hebt. leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken. mijn sites waren op mijn twaalfde wel iets mooier dan dit hoor.quote:op donderdag 10 november 2005 00:28 schreef pompiedom het volgende:
[..]
ten eerste vind ik het voor een 12jarige niet eens zo slechtkijk je kan het niet vergelijken met wat anderen oudere/ meer ervaren personen posten, ik vind het zowiezo goed dat je je nu hierin ontwikkelt door tutorials te volgen en dan dit in elkaar zet.
hier nog wat feedback van mij
- titel 'banner' minder hoog het is nu bijna de helft van het scherm, het plaatje van krillin kan best wat kleiner.
- dit kan je ook meenemen voor de andere 'banners' een pixelhoogte tussen de 50 en 125 px is zat
- probeer scrollen te voorkomen (gebruik je dreamweaver? plaats dan ankhs)
- met design probeer op te letten dat je kleuren van letters uit de achtergrond komen
- het is juist goed als andere mensen je banner gebruiken
maf. niet echt lelijk, maar ook niet echt een vet design ofzo.quote:op vrijdag 11 november 2005 01:02 schreef spenky het volgende:
[afbeelding]
voor een opdracht op school...
quote:op vrijdag 11 november 2005 01:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
maf. niet echt lelijk, maar ook niet echt een vet design ofzo.
vind ik er wel toffer uitzien.quote:op vrijdag 11 november 2005 01:09 schreef spenky het volgende:
[[url=http://www.verheijdesign.nl/design1[1].5.jpg]afbeelding[/url]]
beetje te proberen...
ga je me nou zeggen dat dit werk is van iemand die op het gl zit? ik ben blij dat ik me daar dan niet heb aangemeldquote:
glr zeker?quote:op vrijdag 11 november 2005 01:02 schreef spenky het volgende:
[afbeelding]
voor een opdracht op school...
haha maar dit is gewoon een probeersel... we hebben dit nog niet echt geleerd op school... zo ver zijn we nog nietquote:op vrijdag 11 november 2005 07:59 schreef flyingfox het volgende:
mijn god, inderdaad. wat een troosteloos probeersel.
damn overdrijf niet zo...quote:op vrijdag 11 november 2005 07:59 schreef flyingfox het volgende:
mijn god, inderdaad. wat een troosteloos probeersel.
als ik het menu net boven/net onder de header had gedaan kwam het mij te standaard over.quote:op donderdag 10 november 2005 08:24 schreef skiczukie het volgende:
[..]
ziet er koel uit, maar die navigatie zo links naar omhoog lezend vind ik minder goed.
who needs a font, if you can use comic sansquote:op woensdag 14 september 2005 23:08 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
hier nog een ontwerpje voor een hondenuitlaatdienst. is afgedrukt op poster formaat...
[afbeelding]
vind de header veel te hoog (maar dat is persoonlijke smaak)quote:op donderdag 10 november 2005 21:28 schreef wolfofdarkness het volgende:
opzetje voor mijn huidige website. nog in betafase.
http://wolf.fnae.net/blub/
noem jezelf a.u.b. (nog) geen webdesigner. en het meervoud van 'portfolio' is 'portfolio'.quote:op vrijdag 11 november 2005 09:59 schreef spenky het volgende:
[..]
haha maar dit is gewoon een probeersel... we hebben dit nog niet echt geleerd op school... zo ver zijn we nog niet
ja loop niet te zeiken kneus, hij zegt dat ie net begonnen is...quote:op vrijdag 11 november 2005 15:27 schreef flyingfox het volgende:
[..]
noem jezelf a.u.b. (nog) geen webdesigner. en het meervoud van 'portfolio' is 'portfolio'.
tracen met flash?quote:op zaterdag 12 november 2005 00:11 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
iemand enig idee hoe je dit effect krijgt met illustrator cs of photoshop?
elk deeltje handmatig invullen vind ik te veel werk. en er moet een makkelijkere manier zijn dan in ps vlakken te selecteren met de magic wand om vervolgens die selectie in te kleuren.
ik wil dus zeg maar een foto van mezelf in kleuren dmv. vlakken.
dat hele slanke en strakke lettertype moet echt verbannen worden, vind ik persoonlijk. gebruik gewoon mooie ronde fonts. tahoma of arial, om maar eens wat te noemen.quote:op vrijdag 11 november 2005 23:54 schreef cryonic het volgende:
http://www.deviantart.com/view/24897037/
eerste sitedesign in photoshop; anders doe ik het altijd meteen in html en gooi ik er daarna graphics in.
ik ben redelijk bedreven in flash, maar de functie tracen in flash ken ik niet. bedoel je daarmee vlakken "overtrekken" en inkleuren?quote:
trace bitmap, en vervolgens verder met photoshop denk ik.quote:op zaterdag 12 november 2005 00:25 schreef blieblie het volgende:
[..]
ik ben redelijk bedreven in flash, maar de functie tracen in flash ken ik niet. bedoel je daarmee vlakken "overtrekken" en inkleuren?
en het is portfolio, geen portefolioquote:op zaterdag 12 november 2005 00:19 schreef tc03 het volgende:
[..]
dat hele slanke en strakke lettertype moet echt verbannen worden, vind ik persoonlijk. gebruik gewoon mooie ronde fonts. tahoma of arial, om maar eens wat te noemen.
woei!! die kende ik nog niet!! dank jequote:op zaterdag 12 november 2005 00:27 schreef skiczukie het volgende:
[..]
trace bitmap, en vervolgens verder met photoshop denk ik.
quote:op zaterdag 12 november 2005 00:30 schreef blieblie het volgende:
[..]
woei!! die kende ik nog niet!! dank je.,
dit doe je niet met de magic wand tool in ps, maar handmatig in illustrator. er is geen filter ofzo die dit zo kan.quote:op zaterdag 12 november 2005 00:11 schreef blieblie het volgende:
van:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
iemand enig idee hoe je dit effect krijgt met illustrator cs of photoshop?
elk deeltje handmatig invullen vind ik te veel werk. en er moet een makkelijkere manier zijn dan in ps vlakken te selecteren met de magic wand om vervolgens die selectie in te kleuren.
ik wil dus zeg maar een foto van mezelf in kleuren dmv. vlakken.
die vind ik wel zeer geslaagdquote:op zaterdag 12 november 2005 07:12 schreef draztic het volgende:
[afbeelding]
gewoon beetje fotosoepwerk voor de fun
die van mij?quote:op zaterdag 12 november 2005 11:17 schreef nietzman het volgende:
wauw, heb je die in 1600 bij 1200 voor me?
natuurlijk, die is prachtig.quote:op zaterdag 12 november 2005 11:25 schreef electro-worm het volgende:
die van mij?
dta is niet zo moeilijk hoor.quote:op zaterdag 12 november 2005 11:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
natuurlijk, die is prachtig.
wou dat ik 't kon.
onder de watte?quote:op zaterdag 12 november 2005 11:51 schreef skiczukie het volgende:
dta is niet zo moeilijk hoor.kijk maar eens onder filters.
bedoel je nu het bitmap font ? het andere font is namelijk verdanaquote:op zaterdag 12 november 2005 00:19 schreef tc03 het volgende:
[..]
dat hele slanke en strakke lettertype moet echt verbannen worden, vind ik persoonlijk. gebruik gewoon mooie ronde fonts. tahoma of arial, om maar eens wat te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |