Jim Bakkum wil musical 'Grease' volgend jaar eigen kleur geven
van onze verslaggever Jan Vriend
egmond-binnen-Na een week van speculeren mag het nieuws naar buiten: Jim Bakkum uit Egmond-Binnen speelt volgend najaar de mannelijke hoofdrol in de musical 'Grease'. ,,De afspraken zijn zo goed als rond'', zegt de achttienjarige zanger, die doorbrak als finalist van 'Idols'.
De film 'Grease' met Olivia Newton John en John Travolta maakte liedjes als 'You're the one that I want', en 'Hopelessly devoted to you' tot wereldhits.
Volgend najaar brengt V{ampersand}V, de productiemaatschappij van Albert Verlinde, de voorstelling als musical (opnieuw) in de theaters.
Zanger Jim is nu iedere zaterdag bij RTL4 te zien in het programma 'Dancing with the stars'. ,,Albert Verlinde belde me na de eerste uitzending op met de vraag of ik auditie voor 'Grease' wilde doen. Eigenlijk was ik druk aan het trainen voor het dansprogramma, dus had ik weinig tijd om te oefenen. Bij de auditie zag ik een jongen aan het werk die die alles perfect leek te doen. Dus ik dacht: 'hij wordt het.' Ik deed het op mijn eigen manier. En dat bleek juist de bedoeling.''
,,Ik wil mijn eigen kleur en stijl aan de musical geven. Gelukkig krijg ik daar ook de ruimte voor.'' Al gauw zong de naam van Chantal Jansen rond als kandidaat-tegenspeelster, maar Jim weet zeker dat zij niet de nieuwe Sandy wordt. ,,Zij speelt dan in een andere musical. Voor de rol van Sandy vinden binnenkort de audities plaats. Ik heb daarbij een beetje inspraak. Daar ben ik blij mee, want uiteindelijk voel ik zelf het beste aan welke stem en welk type bij me past. Samen zullen we proberen de musical te verjongen.''
Denk niet dat hij zijn loopbaan nu verlegt van de popmuziek naar de musical. ,,Ik vind het heel gaaf om op deze manier mijn horizon te verbreden en meer van mezelf te laten zien. Ik weet ook zeker dat ik ervan leer. Maar wil geen musicalacteur te worden. Ik ben en blijf popzanger.'' Jim is van het najaar 2006 tot het voorjaar 2007 te zien in 'Grease'. Voor die tijd heeft hij het druk met dansdemonstraties die voortvloeien uit 'Dancing with te stars' en staan er concerten op de agenda. ,,Nu ik weer op tv ben, gaan er weer veel deuren open.''
donderdag 15 september 2005, 00:00
Bron NHD