quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:08 schreef BennyNL het volgende:als jij provocerende statements maakt, verwacht je dat iedereen aardig tegen je gaat doen? dan is er ook iets goed mis met jou.
Je hoeft niet meteen persoonlijk te worden omdat ik FD mag en jij niet. Ik heb nou eenmaal liever een provocerend iemand waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben, maar wel goed mee kan discussieren, dan een meningloze ja-knikker die door iedereen aardig gevonden word. Ik verwacht niet dat iedereen aardig gaat doen tegen FD, ik vind het alleen wat flauw om hem te bashen. Als hij nu wat voor topic dan ook opent is het meteen kleine piemel dit christenhond dat. En dat vind ik gewoon overdreven - er lopen vele malen ziekere geesten rond op fok dan FD, hij bedoelt het niet vervelend. En als je een goed doordacht tegen argument geeft, luistert FD daar naar en hij staat er voor open, unlike some.
Hij verwoord dingen extreem, en daardoor roept hij veel oppervlakkige reacties op - maar ik vind het geen slechte manier van een discussie starten. Je moet alleen niet alles wat FD zegt opvatten als FD's mening. Ik heb met FD hele goede gesprekken gevoerd over emancipatie, verkrachting, en nog veel meer dingen en hij heeft me nooit beledigd. Zijn meningen zijn vaak zeer algemeen, principieel, en vallen vaak compleet weg als je hem een persoonlijke situatie geeft om te beoordelen. Als het om persoonlijke dingen gaat vind ik FD eerder een humanist dan een christen. Hij heeft nogal onhaalbare ideeen over hoe het zou moeten zijn, maar als ie uitgaat van de situatie zoals die nou eenmaal is, is het gewoon een aardige gast met genuanceerde meningen.