mmm het is in princiepe al vreemd dat ze swat technieken met vol automatisch doen... die jongens werken 9 van de 10 keer met een mp5 op 3 round burstquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:18 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik zag laatst op tv een schietbaan ergens bij Las Vegas en daar leerde ze je allerlei swat technieken en dus ook schieten met volautomatische wapens enzo. Dat zag er wel leuk uit om een keer te doen
. (Ze geven trouwens uitgebreidere cursussen als je kunt aantonen dat je politie oid bent)
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:36 schreef Jobo77 het volgende:
Of je gaat een keer naar eddy Poddevijn in Zottegem Belgie. Daar kun j een dag lang knallen met wat je maar wilt voor 25 euro. Ook vol auto. Je moet enkel wel naderhand de ammo afrekenen. Wedden dat je daarna niet meer volauto wilt schieten :-)
prijs valt toch wel mee... of is de ammo achterlijk duur?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Over Poddevijn heb ik ook gehoord ja, inclusief de hoge prijs
Dan leren ze dat met 3 kogels en kun je buiten dat ook gewoon met volauto op doelen schietenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mmm het is in princiepe al vreemd dat ze swat technieken met vol automatisch doen... die jongens werken 9 van de 10 keer met een mp5 op 3 round burst
1) nee veel dunnerre boompje .. diameter 5 cm ofzoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef SHERMAN het volgende:
Ik heb een vraag welke me al een tijdje bezig houd...
Wat is de kracht van een kogel? En dan geen berekeningen want die zijn er genoeg, maar dagelijkse dingen.
Het staat me bijvoorbeeld bij van documantaries van Vietnam, dat de AK door een boom heen kon schieten maar de M16 niet, aan wat voor boom zou ik dan moeten denken? Een diameter van 30 centimeter?
Is het mogelijk om met een .50 door een bakstenen muur te schieten als je hem goed raakt? Of is het mogelijk om met een 9mm door een eettafel te komen? Kom je met een M16 door een buitendeur van een huis heen? Gaat het lukken om met een .45 door een deur van een auto te schieten?
Dat soort dingen, heeft iemand hier ervaringen me als in meer info?
hollow tip bulletsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:11 schreef Setambre het volgende:
Ik ben even de naam kwijt...
Er is een .50 patroon die na 1000 meter iemand die achter een muurtje staat met kogelwervend vest nog dodelijk kan verwonden.
Deze kogels zijn echte verboden door de Geneve Conventie... Blijft niet weg nemen dat amerika ze nog steeds gebruikt
trouwens dit heeft allemaal niet echt met ammo te maken he jongens... ammo voor een wapen is hetzelfde als benzine voor een auto... euro 98 is wel snel ... maar een panda met euro 98 of een ferrari met euro 95...... dat wint de ferrariquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:11 schreef Setambre het volgende:
Ik ben even de naam kwijt...
Er is een .50 patroon die na 1000 meter iemand die achter een muurtje staat met kogelwervend vest nog dodelijk kan verwonden.
Deze kogels zijn echte verboden door de Geneve Conventie... Blijft niet weg nemen dat amerika ze nog steeds gebruikt
Ja dat is het soort.quote:
De standaard AK's uit die tijd schieten met 7.62x39, de m16 met .223. De laatste heeft een aanzienlijk hogere snelheid en energie. De diameter is wel iets kleiner, maar ze kunnen allebei wel door een dun boompje heen. In ieder gevla niet de gemiddelde boom uit de Vietnamese jungle.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef SHERMAN het volgende:
Ik heb een vraag welke me al een tijdje bezig houd...
Wat is de kracht van een kogel? En dan geen berekeningen want die zijn er genoeg, maar dagelijkse dingen.
Het staat me bijvoorbeeld bij van documantaries van Vietnam, dat de AK door een boom heen kon schieten maar de M16 niet, aan wat voor boom zou ik dan moeten denken? Een diameter van 30 centimeter?
Is het mogelijk om met een .50 door een bakstenen muur te schieten als je hem goed raakt? Of is het mogelijk om met een 9mm door een eettafel te komen? Kom je met een M16 door een buitendeur van een huis heen? Gaat het lukken om met een .45 door een deur van een auto te schieten?
Dat soort dingen, heeft iemand hier ervaringen me als in meer info?
Is hard verboden uiteraard, maar daar hebben de Janks schijt aanquote:Penetration: The most regularly used round of .50 caliber ammunition is called the "ball." According to the U.S. Army, ball ammunition is so powerful it can penetrate one inch of concrete, six inches of sand, and 21 inches of clay at a range of 1,640 yards. The deadliest .50 caliber ammunition is the Raufoss multi-purpose round. These bullets combine armor-piercing, explosive, and incendiary effects for maximum destruction. The United States Marine Corps notes that the Raufoss multi-purpose round can penetrate an inch of steel at 2000 yards. Additionally, International Defense Review estimates that the round is "probably capable of disabling a man wearing body armor who is standing behind the wall of a house at 2,000 meters." The impact of these rounds are so horrific that in 1998 the International Committee of the Red Cross tried to have the round declared an "exploding bullet" banned under international law. An excerpt from Sniper: The Skills, the Weapons, and the Experience provides an example of how the U.S. military exploited its tremendous firepower during the Gulf War: "The Barrett M82A1 was used in the Gulf War; a hundred rifles were rushed to the Marine Corps in time to see action in the desert. In one engagement, Sergeant Kenneth Terry of 3rd Battalion, 1st Marines, hit and knocked out an Iraqi BMP armored personnel carrier with two armor-piercing incendiary rounds at a range of 1100 meters."
idd een BMG komt wel door een muur heen... alleen worden die dingen bijna alleen gevuurd door geweren en niet door machinegeweren (correct me if im wrong) dus dan heb je er niet zoveel aanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De standaard AK's uit die tijd schieten met 7.62x39, de m16 met .223. De laatste heeft een aanzienlijk hogere snelheid en energie. De diameter is wel iets kleiner, maar ze kunnen allebei wel door een dun boompje heen. In ieder gevla niet de gemiddelde boom uit de Vietnamese jungle.
Een .50 BMG zal zeker door een muur heen slaan, komt ook makkelijk door een motorblok heen. Ter illustratie:
[afbeelding] (helemaal links is een .50bmg, uiterst rechts is een 9mm.) Check ook dit filmpje: http://www.biggerhammer.net/barrett/50calt1.rm
Standaard houten tafels en deuren hebben geen kans tegen tegen de grotere pistool en geweerkalibers. Autodeur zou ik ook niet achter gaan schuilen, maar het is beter dan niks.
data for Barrett M95 riflequote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:43 schreef FiveseveN het volgende:
BMG is een afkorting van Browning Machine Gun....
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef FiveseveN het volgende:
Jur, even over het penetrerend vermogen van huis- tuin- en keukenkogels:
Op de buitenbaan in Leusden sloegen gewone 9mm's dwars door een houtpakket van drie balken van 8 cm plus een staalplaat. (De bevestiging van de doelen op de pistoolbaan). Slecht geschoten natuurlijk![]()
We hebben wel eens op houtblokken (stammen) geschoten met .223. Die varieerden in dikte van 10 tot zo'n 25 cm. Ze bewogen niet eens, ook de dunnere niet. Bij nadere beschouwing omdat de kogeltjes er dwars doorheen vlogen. Totdat iemand op het heldere idee kwam om hollow points te gebruiken. Nu bewogen de blokken wel, en hoe!!! Ze vlogen al tuimelend tot bijna aan de bovenkant van de kogelvanger, omdat de punten erin bleven zitten.
Van kort geleden ken ik een geval van .44 Magnum vs een poederblusser. Lading 21 grs Vitt. N110 met 240 grs punten van zacht verkoperd lood. Intredegat plm 2* kalibergrootte, uittredegat nog groter en de slierten metaal die eruit staken kon je niet met een hamer terugslaan.
Dus ga maar niet achter een autodeur staan.
Die schietbaan is toch al een paar jaar alleen voor militairen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef FiveseveN het volgende:
Jur, even over het penetrerend vermogen van huis- tuin- en keukenkogels:
Op de buitenbaan in Leusden sloegen gewone 9mm's dwars door een houtpakket van drie balken van 8 cm plus een staalplaat. (De bevestiging van de doelen op de pistoolbaan). Slecht geschoten natuurlijk![]()
We hebben wel eens op houtblokken (stammen) geschoten met .223. Die varieerden in dikte van 10 tot zo'n 25 cm. Ze bewogen niet eens, ook de dunnere niet. Bij nadere beschouwing omdat de kogeltjes er dwars doorheen vlogen. Totdat iemand op het heldere idee kwam om hollow points te gebruiken. Nu bewogen de blokken wel, en hoe!!! Ze vlogen al tuimelend tot bijna aan de bovenkant van de kogelvanger, omdat de punten erin bleven zitten.
Van kort geleden ken ik een geval van .44 Magnum vs een poederblusser. Lading 21 grs Vitt. N110 met 240 grs punten van zacht verkoperd lood. Intredegat plm 2* kalibergrootte, uittredegat nog groter en de slierten metaal die eruit staken kon je niet met een hamer terugslaan.
Dus ga maar niet achter een autodeur staan.
ja lach maar.quote:
quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:06 schreef De_Handelaar het volgende:
[..]
ja lach maar.
Je praat het halve topic vol alsof je alles van wapens weet, maar volgens mij heb je er de ballen verstand van .
Niet alleen afstand, ook met de invals hoek, looplengte van het wapen, kruitlading van de patroon, type kogel en natuurlijk het type doel. Niet alle boompjes, eettafels, muren en auto deuren zijn natuurlijk het zelfde.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
heeft ook vooral met afstand te maken
Ja, dat weet ik. Ik bedoel ook in mijn post dat beide type patronen werden gebruikt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:27 schreef Jobo77 het volgende:
Een dumdum schiet niet door een boom heen. Die vervormt zoveel bij impact dat hij niet veel penetratie vermogen meer overhoudt.
(Officieel is dumdum munitie gemaakt voor de .303 trouwens. Al het andere is geen dumdum.)
Helaas wel ja, daarom schiet ik nu binnen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die schietbaan is toch al een paar jaar alleen voor militairen?
Klopt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:59 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik bedoel ook in mijn post dat beide type patronen werden gebruikt.
Dum-dum is inderdaad door de Britten bedacht in India. De naam komt van een munitiedepot in het plaatjes Dum Dum.
In indië werden zulke patronen illigaal vervaardigt door de militairen door met een vijltje een kruisje in de kogelpunt te maken. Hierdoor slaat bijinpact de mantel open. Het is dus geen officiele Dum-dum kogel, maar heeft wel vrijwel de zelfde uitwerking.
Beetje laat maar hier mijn idee.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:43 schreef a-child-in-chains het volgende:
ff een vraagje.
Ik hoorde een tijd geleden iets raars van een vriend.
Hij zei dat x een istool in bewaring kreeg van iemand. Bij dat pistool zat een demper
en ook kogels. Echter het waren geen normale kogels. Als je ze afvuurt op iemand
dan komt er een soort gas vrij waarvan diegene nokkie gaat.
Dat is toch vreemd niet?
Kan iemand mij iets meer vertellen over die kogels en wat voor soort gas dat is?
Komt het vaker voor dat er speciale 'rare' kogels worden fgebruikt met vuurwapens?
Geeft helemaal niet hoor, ik kan nog steeds niet overweg met een GSP met die malle omgekeerde trekker en het magazijn vóór de trekkerbeugel.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:12 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Beetje laat maar hier mijn idee.
Je hebt gaspistolen die "normale" patronen af kunnen schieten, normaal gesproken zijn dat blanks maar je hebt ook CS patronen. Ze lijken exact op hun "echte" broertje maar het is niet mogelijk er normale patronen mee af te vuren.
Er zit bijna altijd een "beker" bij waarmee je stukjes vuurwerk weg kan schieten, lijkt mij dat je dat aan ziet voor demper.
Ontopic: vandaag meegeweest met mijn overbuurman naar een schietvereniging en ik heb enorm genoten. Geschoten met een Walther GSP en het viel niet mee.meer dan de helft geraakt op de kaart maar ik kon hem niet stil houden. Ga zeker nog eens mee en als ik het leuk blijf vinden schrijf ik me zeker in.
![]()
Misschien raar gezegd maar enige terugslag was gewoon niet aanwezig, in vergelijking met luchtdruk had ik zelfs het idee dat het minder was?Zo niet helemaal niet aanwezig? Was meer van *pop*, *pop*, *pop*, *pop*, *pop* en klaar. Kreeg wel 3 kaarten en 15 patronen gratis als introducee, perfect gewoon.
![]()
Beetje raar ding idd.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:26 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Geeft helemaal niet hoor, ik kan nog steeds niet overweg met een GSP met die malle omgekeerde trekker en het magazijn vóór de trekkerbeugel.
Schieten is net zoiets als tekenen: je moet het gewoon veel doen. Alhoewel ik een zeer middelmatig schutter ben, kan ik beter schieten (en tekenen) dan de gemiddelde Nederlander.
Enneehhh... Die schietvereniging: Gewoon doen!
Behalve de echt leuke sociale contacten (schutters zijn over het algemeen rustige en aardige mensen) doe je, als je geïnteresseerd bent, een schat aan technische kennis op.
Ik zal wel iets heel doms zeggen maar dat zijn toch die dingen waarmee ze op heel hoog niveau schieten?quote:Op zondag 29 januari 2006 00:33 schreef FiveseveN het volgende:
Kleinkaliberschieten doe je met een Hämmerli.
in het echt nog nooit.... denk niet dat die dingen zovaak gebruikt worden behalve in blackhawksquote:Op zondag 29 januari 2006 14:08 schreef h_vreman het volgende:
Vreemde vraag misschien,
Iemand ooit een werkende Mini-gun gezien ?
Een 6-loops cillinder die onvoorstelbaarsnel rounds afvuurt ?
grtn,
BAs
Domme vragen worden niet gesteld, er kunnen wel domme antwoorden worden gegeven.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:03 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Beetje raar ding idd.Het is een wapen maar zo voelt het helemaal niet.
Leek ook wat topzwaar aan de voorzijde maar dat zal aan mijn ongetrainde armen liggen.
Ga zeker vaker mee, dit is echt weer zo'n idee wat veel te lang in de kast is blijven liggen.
Geweer wil ik ook zeker nog eens proberen.
[..]
Ik zal wel iets heel doms zeggen maar dat zijn toch die dingen waarmee ze op heel hoog niveau schieten?Staat me iets bij van de spelen?
Ben zelf wel gecharmeerd van de P22 (tweede domme opmerking?) maar eerst maar eens wat schietbeurten maken en dan zien we wel verder. Die GSP is van mijn overbuurman dus gisteren het weapon of choice, volgende keer moet ik (na aanmelding, bewijs van goed gedrag etc.) een verenigingswapen gebruiken.
Hier is een kort filmpje over een GAU 8-a, een 30mm (DRIE CENTIMETER) roterend geschut. Ingebouwd in een A10 "Warthog" vliegtuig.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:08 schreef h_vreman het volgende:
Vreemde vraag misschien,
Iemand ooit een werkende Mini-gun gezien ?
Een 6-loops cillinder die onvoorstelbaarsnel rounds afvuurt ?
grtn,
BAs
Ja, als ie vol zand zit doet ie het nog en al heeft ie in het water gelegen ook.quote:Op zondag 11 september 2005 18:23 schreef Vassili_Z het volgende:
Kan iemand mij nog leuke weetjes over de AK47 vertellen???
Onderwater werkt een AK toch ook?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja, als ie vol zand zit doet ie het nog en al heeft ie in het water gelegen ook.
zeker Discovery gekekenquote:Op zondag 29 januari 2006 23:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja, als ie vol zand zit doet ie het nog en al heeft ie in het water gelegen ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |