abonnement Unibet Coolblue
pi_34619660
of dit dan.
18 karaats gouden Dragunov & AK47 ... van Sadams regime in Irak

  maandag 30 januari 2006 @ 18:13:07 #253
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34619725
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:07 schreef Setambre het volgende:

[..]

Onderwater werkt een AK toch ook?
weet ik niet... denk het persoonlijk niet
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34619872
Vuurwapens doen het meestal wel onder water, de problemen die ontstaan hebben te maken met druk in de kamer, maar dan kan een wapen nog wel schieten. Het werkt alleen niet wanneer de slagpin te ernstig vertraagd wordt. Daarom heeft Glock bijvoorbeeld afvoergleuven in de slagpin.
  maandag 30 januari 2006 @ 18:18:36 #255
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34619917
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Vuurwapens doen het meestal wel onder water, de problemen die ontstaan hebben te maken met druk in de kamer, maar dan kan een wapen nog wel schieten. Het werkt alleen niet wanneer de slagpin te ernstig vertraagd wordt. Daarom heeft Glock bijvoorbeeld afvoergleuven in de slagpin.
cool nooit geweten
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34623712
Je hebt wel de speciale springcups nodig anders repeteerd hij niet meer. Kosten 11 dollar en je hebt een onderwater Glock.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_34629113
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:00 schreef Jobo77 het volgende:
Je hebt wel de speciale springcups nodig anders repeteerd hij niet meer. Kosten 11 dollar en je hebt een onderwater Glock.
Ik wou net zeggen ja, het herladen lijkt me onderwater wat lastiger worden.
Wat doet zo'n springcup dan precies?
Hoe zit dat eigelijk met wapens die op gasdruk werken? Kunnen die wel onderwater herladen?

Ik weet van de Diemaco dat die wel geheel, onderwater (in iede geval 1 schot) kan vuren, maar niet half onderwater, (dus kast onderwater, mondingsloop boven water). Dit heeft dacht ik ook iets met de gasdruk werking te maken.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_34629472
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:52 schreef -calimero- het volgende:

[..]

zeker Discovery gekeken

zie hier.
Nee, dat hebben ze me verteld bij een open dag op de KMA toen ik er eentje vasthield.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_34631043
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:54 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen ja, het herladen lijkt me onderwater wat lastiger worden.
Wat doet zo'n springcup dan precies?
Hoe zit dat eigelijk met wapens die op gasdruk werken? Kunnen die wel onderwater herladen?

Ik weet van de Diemaco dat die wel geheel, onderwater (in iede geval 1 schot) kan vuren, maar niet half onderwater, (dus kast onderwater, mondingsloop boven water). Dit heeft dacht ik ook iets met de gasdruk werking te maken.
Over die springcups heb ik ook gelezen, maar ook dat ze zonder ook prima onder water repeteren. Het gevaarlijkste is gewoon dat je door de drukverschillen je wapen opblaast. Van gasdrukwapens heb ik verder geen verstand.
pi_34648667
Hier nog wat gunpron van de Knob Creek machinegun shoot Mocht die link het niet meer doen dan kan je hier klikken.

Echt geile shit! Dat is dan weer het mooie aan de VS.
Save a mouse, eat a pussy.
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:46:16 #261
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_34668256
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:19 schreef -calimero- het volgende:
Hier nog wat gunpron van de Knob Creek machinegun shoot Mocht die link het niet meer doen dan kan je hier klikken.

Echt geile shit! Dat is dan weer het mooie aan de VS.
DAT is echt vet Daar zou ik ook wel een keer heen willen Damn hoe cool! Vooral dat nacht schieten met spoorkogels en dan doelen die ontploffen in een vuurbal als ze geraakt worden .

Vet !

Edit : Er is wel meer vet zie ik nu Die jungle trail is ook super Het is gewwon helemaal gaaf Echt vet gewoon om al die dingen te doen En dat submachine gedeelte is ook gaaf dat je doelen moet raken en verder rennen

[ Bericht 14% gewijzigd door DaMook op 01-02-2006 00:56:13 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:43:15 #262
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34720873
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:42 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Domme vragen worden niet gesteld, er kunnen wel domme antwoorden worden gegeven.
Een Hämmerli is één van de beste kleinkaliberpistolen. Ze zijn idd erg duur, maar een tweedehandse is nog wel op te brengen.
Een GSP is zo gebouwd dat het zwaartepunt aan de voorkant ligt. Veel schutters houden daarvan. Het grote voordeel (en dat heb je al gemerkt) is dat de opslag sterk wordt verminderd. Dat is handig bij snel schieten want je hebt het pistool gelijk weer op het doel.
Ik vond het helemaal niks eigenlijk, misschien went het maar ik heb weleens geschoten met een 92FS en een glock en ik miste gewoon wat. Verwachte een (lichte) terugslag maar gewoon helemaal niks?
Kreeg meteen een waarschuwing voor snelvuur trouwens. Dacht van he, heb hem aardig gelocked dus meteen leegpompen dat ding in het zwart.

Hmm andere taktiek dus maar dat ging voor geen meter. Bij elk schot opnieuw locken en dat ging wel 2 schoten goed van de 5. Werd gewoon te zwaar...
quote:
Bovendien "zwabbert" het ding minder. Overigens is de op- en terugslag van een kleinkaliberwapen te verwaarlozen ten opzichte van een grootkaliberwapen.
Over je voorkeur voor een wapen: Op de vereniging kun je meestal kiezen uit een aantal modellen. Probeer er zoveel mogelijk uit. Vraag ook eens aan een collega-schutter of je een paar schoten met zijn/haar wapen mag schieten en laat wat bewondering blijken, dat helpt.
Laat je niet afleiden als de schoten naast het zwart komen, want meestal is er bij verenigingswapens aan het visier geschroefd.
Je kunt pas een oordeel vellen over de (on)zuiverheid van een wapen als je enige honderden schoten met hetzelfde ding hebt geschoten. Als de inslagen gaan "groeperen" op een bepaalde plaats op het doel dan kun je pas aan het visier komen.
Op zich zijn ze vrij makkelijk, volgens mij moet het wel mogelijk zijn af en toe eens een wapen te lenen.
De reden dat ik aan een P22 dacht was omdat deze de patroonhouder in de kolf? heeft. Zwaartepunt ligt dus meer in het centrum vanuit de pols gedacht. (dat is echt mijn zwakke punt, heb totaal geen kracht in de polsen. Heb er met motorrijden ook flink last van)

Als ik het doorzet is het puur voor de lol, zo eens per week even de confrontatie met mezelf aan gaan en kijken wat er op dat moment uit te halen is voor jezelf.
Gewoon lekker even ontspannen, enkel focussen op de kaart en gewoon doen. De kosten zijn het niet en ik weet eigenlijk niks vergelijkbaars te bedenken waarmee ik zo ontspannen ben en waar ik ook nog gewoon lol in heb.
Een echte sportschutter zal ik niet worden denk ik, vind het gewoon leuk, het is een verlengstuk van je handen en de accuratesse zal in mijn geval vooral afhangen van de mate waarin ik me kan ontspannen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:13:16 #263
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_34727131
Interessante zaak toch wel, wapens. Ik ben dan wel tegen elk gebruik ervan zoals dat er oorspronkelijk mee bedoeld was (mensen mollen), maar ik vind de techniek erachter ook bijzonder interessant.

Laatste vakantie heb ik ook op een baan geschoten met verschillende pistolen, waaronder ook een aantal revolvers (.375 en .44) en 9 mm pistolen (ook glock dacht ik).
Was wel erg vet. Ze hadden helaas geen ammo voor de machinewapens meer, anders had ik die zeker ook geprobeerd.
Ik deed het niet eens slecht trouwens

Het lijkt mij ook enorm bruut om een keer een aantal zware dingen leeg te knallen. In Amerika kan het allemaal, hier helaas niet zo makkelijk...

Kent iemand de Jericho 941? Dat vind ik wel een mooi pistool. (ken hem uit een van de paar boeken die ik heb over wapens).

http://world.guns.ru/handguns/hg44-e.htm

Type: Double Action
Chamber:9mm Para, .40S&W, .45ACP, .41AE (discontinued)
Weight unloaded: 920g (941FS)
Length: 192mm
Barrel length: 96mm
Capacity: 16 (9mm), 12 (.40), 10 (.45) rounds

Dus kent iemand die?
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_34728047
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:43 schreef hollander172 het volgende:

Zwaartepunt ligt dus meer in het centrum vanuit de pols gedacht. (dat is echt mijn zwakke punt, heb totaal geen kracht in de polsen. Heb er met motorrijden ook flink last van)
Het gekke is dat het gewicht van een wapen erg subjectief is.
Zo heb ik een S&W .44 Mgn die ongeladen anderhalve kilo weegt. Pak je nu een volle Colafles van anderhalve liter dan vind je die een stuk zwaarder. Neem je vervolgens die Colafles met de hals en de dop in je hand en \"richt\" je die fles met gestrekte arm dan voelt het ineens heel anders aan.
  zondag 5 februari 2006 @ 12:24:57 #265
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34754647
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:42 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Het gekke is dat het gewicht van een wapen erg subjectief is.
Zo heb ik een S&W .44 Mgn die ongeladen anderhalve kilo weegt. Pak je nu een volle Colafles van anderhalve liter dan vind je die een stuk zwaarder. Neem je vervolgens die Colafles met de hals en de dop in je hand en \\\"richt\\\" je die fles met gestrekte arm dan voelt het ineens heel anders aan.
Daar ben ik nu ook achter. Tweede keer met de GSP ging super, buurman stond er van te kijken wat ik presteerde zo voor een tweede keer en nu met een verenigingswapen.
Gisteren geschoten met een Unique? en dat ging voor geen meter, patroonhouder in de kolf dus verwachte een licht voordeel maar wederom een clippie kapot geschoten.
Valt me op dat die verenigingswapens heel slecht doorladen, bij het wapen van gisteren had ik ruzie met een palletje waardoor er ineens twee patronen uitkwamen en ik dus wederom opnieuw moest laden om het aantal weer op 5 te krijgen. Bij de Walther moest ik een tikje meegeven anders bleef de kamer ongeladen openstaan, wel leuk om zo in een wapen te kijken overigens.

Voor volgende keer staat er een gloednieuwe colt revolver op het programma, ben al gewaarschuwd dat ie heel lastig is maar een heel kleine kern zweert erbij, we gaan het mee maken.
Met een beetje geluk krijg ik volgende keer ook instructie voor geweer of karabijn, lijkt me ook best leuk om te doen eigenlijk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_34767644
Verenigingswapens zijn vaak vuil wegens slecht schoonmaken. Daar kan ik me iets bij voorstellen, want wie vindt het nou leuk om keer op keer een wapen van een ander te onderhouden?
Ik voorspel je alvast dat je veel punten gaat scoren met die revolver.
Als er niet aan het visier is gerommeld moet je hem iets onder het zwart houden (één of twee ringen) en single-action schieten, dus eerst de haan spannen. Verder moet je je voeten niet verplaatsen tijdens je serie en ook het wapen niet anders pakken. Maar dat leer je wel tijdens de instructies.
Hier nog wat tips:
http://www.smeitz.nl/schietwedstrijd/techniek.html
Wat voor kaliber heeft die Colt eigenlijk?
  maandag 6 februari 2006 @ 08:43:17 #267
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34785602
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef FiveseveN het volgende:
Verenigingswapens zijn vaak vuil wegens slecht schoonmaken. Daar kan ik me iets bij voorstellen, want wie vindt het nou leuk om keer op keer een wapen van een ander te onderhouden?
Zou het niet erg vinden eigenlijk hoort er ook bij he?
Zal het volgende keer eens vragen, nu breng ik elke keer gewoon het koffertje terug maar even schoonmaken is natuurlijk geen enkel probleem en aangezien er maar weinig mensen geen eigen wapen meebrengen gebruik ik ze waarschijnlijk het meest dus heb ik er ook plezier van.
quote:
Ik voorspel je alvast dat je veel punten gaat scoren met die revolver.
Als er niet aan het visier is gerommeld moet je hem iets onder het zwart houden (één of twee ringen) en single-action schieten, dus eerst de haan spannen. Verder moet je je voeten niet verplaatsen tijdens je serie en ook het wapen niet anders pakken. Maar dat leer je wel tijdens de instructies.
Hier nog wat tips:
http://www.smeitz.nl/schietwedstrijd/techniek.html
Wat voor kaliber heeft die Colt eigenlijk?
Thanks voor de link! Er is me weinig tot niks uitgelegd afgezien van de instructies "hoe werkt ie?" krijg wel telkens tips overigens.
Die colt is voor zover ik weet een .22 LR, er wordt bijna niet met een ander caliber geschoten.
Kerel die zaterdag achter de balie zat vertelde ook dat ie pas geleden met een .357 revolver geschoten had daar maar dat weinig mensen dat op prijs stelden. Ruiten stonden te trillen in de sponningen en buiten de "schiethokken" kwamen de schoten net zo hard door als de gebruikelijke schoten met .22 met de deuren open.
10 keer geschoten en dus na 2 kaartjes maar gestopt wegens het vele commentaar dat ie kreeg.

Het is maar een kleine club met beperkte mogelijkheden. Zo vinden ze schieten met volledig ommantelde munitie ook niet echt grappig, net zoals snelvuur etc. Je wordt gewoon netjes gewaarschuwd en ze sturen je niet 1, 2, 3 weg maar naast het verschieten van standaard munitie en dat op een rustig tempo moet je niet al te gek gaan doen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_34799932
Houd ie z'n revolver tegen het raam aan dan? Zo'n klap geeft een 357 nou ook weer niet.

"volledig ommantelde munitie" En wat bedoelen ze daar mee?

[ Bericht 30% gewijzigd door Jobo77 op 06-02-2006 19:17:53 ]
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:40:50 #269
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34806676
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:17 schreef Jobo77 het volgende:
Houd ie z'n revolver tegen het raam aan dan? Zo'n klap geeft een 357 nou ook weer niet.
Dunno maar de voorzitter sprak er ook schande van. Zijn heel kleine hokjes en de geluidsisolatie valt ook wel mee. Hoor zelf bijv. al heel duidelijk of mijn buurman met standaard patronen of mini-mag's schiet. ...en zo groot is dat verschil nou ook weer niet.
quote:
"volledig ommantelde munitie" En wat bedoelen ze daar mee?
Voor zover ik weet koperommanteld. Corrigeer me maar als ik verkeerd zit.

Standaard:



Mini-mag:

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_34806784
Waarom vinden ze dat niet grappig dan? op watvoor kogelvanger schieten jullie als dat niet mag?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:54:33 #271
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34807186
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:43 schreef Jobo77 het volgende:
Waarom vinden ze dat niet grappig dan? op watvoor kogelvanger schieten jullie als dat niet mag?
Ik heb me wijs laten maken dat dat lastig is voor het inzamelen? Ze moeten de koperen van de loden scheiden oid?
Ook qua geluid scheelt het best een heel stuk. Ik zal voor de gein donderdag of zaterdag even een filmpje maken en dan hoor je zeer zeker het verschil met die mini-mags.
Het is ook niet verboden, ze hebben het gewoon liever niet en een keertje vinden ze niet erg maar het moet niet constant zijn dat er afwijkende munitie gebruikt wordt.
Scheelt voor de club (die ik overigens al redelijk goedkoop vindt) natuurlijk ook centen als iedereen eigen munitie mee gaat slepen ipv het daar ter plekke aan te schaffen.

Kogelvanger is volgens mij een gewone stalen plaat. ik mag niet naar achteren lopen om dat te controleren.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_34814988
Als de kogelvanger is gemaakt van gewone staalplaat dan schiet een .357 er dwars doorheen, dus daarom zullen ze er niet blij mee zijn. Het ligt een beetje aan de leden van de vereniging waar ze mee schieten. En natuurlijk de accomodatie. Bij "onze" vereniging mag tot en met .44 magnum worden geschoten. De kogelvanger aldaar bestaat uit gehard stalen "jalouziën" van gehard pantserstaal (restant van de bouw van een Frans oorlogsschip heb ik me laten vertellen) onder een hoek van 60 graden, dus vrij steil.
Ach, de terugslag van .357 Mgn. is te verdragen, het ligt aan het gewicht van het wapen.
Iets anders is het met zelf herladen munitie van een .44 Mgn. Het maximale waarmee ik heb geschoten met een revolver is 22,7 grain N110 (inderdaad, het staat niet in de tabel mevrouw) met een 240 grains deelmantelkogel uit een Ruger Super Redhawk met een leeggewicht van 1,8 kilo. Daar moet je een beetje motivatie voor hebben, anders is het niet leuk meer.
Ook mooi was een lichte riotgun met Buckshot (=negen ballen) in kaliber 12. Om letterlijk van om te vallen!
Ik zeg dit echt helemaal niet om te pimpen, maar de ervaring is zo leuk, ik zal het nooit vergeten!!
pi_34831929
Er zijn mafkezen die 10 % overladen. Dat vind ik iets tever gaan :-) 3 % moet nog kunnen. Het zal wel lekker vlammen ja, ik wil alleen mijn ruger nog wat langer hebben dan een jaartje. Met die ladingen zie je de loop gewoon verslijten :-)

@Hollander 172.

ZOu niks voor mij zijn zo'n club waar je zoveel restricties hebt qua munitiekeuze.
Ik maak m'n eigen ammo en ook hoe ik dat wil met elk component. (binnen de tabellen) Ik zou een beetje gek zijn om op de club 44 mag te gaan kopen. Dan betaal je jezelf scheel aan de munitie.

Let er dus wel op als je bij zo'n club wilt, je erg beperkt word qua schieten. Zoek liever een club met zandkogelvanger waarbij het niet uitmaakt wat je schiet. Als je bijvoorbeeld niet met FMJ of deelmantel mag schieten houd het voor een aantal wapens al gewoon op om daar te gebruiken. Een Glock hoef je dan alvast niet aan te schaffen.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:18:16 #274
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34871918
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:19 schreef Jobo77 het volgende:
ZOu niks voor mij zijn zo'n club waar je zoveel restricties hebt qua munitiekeuze.
Tsja keuzes, keuzes, keuzes de gebruikte munitie daar is bijna zonder uitzondering .22 LR.

Het maakt de keuze qua wapen heel beperkt (maar die mag ik toch nog niet aanschaffen) maar de kosten des te leuker. (betaal nu 5,- per keer voor 50 patronen en 10 kaarten, gebruik van het wapen is gratis)

Jongens jullie hebben er duidelijk meer sjoege van dan ik, wat is wijsheid?

- aanmelden bij deze club met de volgende voor- en nadelen:
1) alleen .22LR kunnen gebruiken als ammo
2) goedkoop, zowel munitie (5,- p.k. voor 50 patronen en 10 kaarten) als het lidmaatschap. (eenmalig 100,- en daarna 70,- p.j.)
3) Gratis gebruik van vereninginswapens, consumpties tegen kostprijs en klein en redelijk intiem clubje. (kan als voor- of nadeel gezien worden)

- tegen een andere club:
1) vrije keuze qua munitie en wapen.
2) hoogstwaarschijnlijk duurder.
3) groter (althans hier in de omgeving)
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_34877615
Ik ben zelf eigenlijk min of meer per ongeluk begonnen op een binnenbaan met alleen kleinkaliber. Dat beviel goed, omdat je a. geen andere keuze had, b. helemaal blanco t.o.v. vuurwapens stond (alleen nog maar met lucht geschoten), c. nog geen weet had dat er ook nog een buitenbaan was bij dezelfde vereniging,d. Internet bestond nog niet in 1993, althans, voor mij.
Dus ik denk dat dit voor jou voorlopig even de beste keus is, je hebt alvast je kennissen en je leert schieten. Later, als je zelf een wapen mag aanschaffen kun je alsnog om je heen gaan kijken en je laten introduceren bij andere verenigingen.
Maar dat is maar een mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')