Ja ik heb dus nog nooit gespeeld dus ik heb hier echt totaal geen verstand van, ik ga er mee beginnen, dus ik zou het allemaal neit weten.quote:Op zondag 11 september 2005 14:59 schreef the_jasper het volgende:
kijken of de hals recht is (!!)
of de snaren nieuw zijn. (kost weer zoveel euro)
je moet ff gaan test spelen en alle opties uittesten (zoals filters etc)
kijken of er geen beschadigingen zijn
Met Squier heb ik slechte ervaringen. Ik weet niet hoe ze 'nu' zijn maar een aantal jaar geleden heb ik als beginner eens zo'n starterspakket aangeschaft. Die gitaar ligt nu al tijden bij het oud vuil. Ook door een goede amp klinkt hij gewoon slecht. Dan zou ik eerder een epiphone of een yamaha pacifica aanraden in dezelfde prijsklasse.quote:Op zondag 11 september 2005 15:06 schreef Zanderrr het volgende:
Neem iemand mee naar de winkel of verkoper die al (een beetje) kan spelen, ik zou nooit een gitaar kopen zonder hem zelf geinspecteerd te hebben. Squier, Ibanez, Yamaha en Epiphone zijn wel redelijk betaalbare merken die kwalitatief ok zijn voor hun prijs.
valt heel erg mee.quote:Op zondag 11 september 2005 15:09 schreef nozem het volgende:
[..]
Met Squier heb ik slechte ervaringen. Ik weet niet hoe ze 'nu' zijn maar een aantal jaar geleden heb ik als beginner eens zo'n starterspakket aangeschaft. Die gitaar ligt nu al tijden bij het oud vuil. Ook door een goede amp klinkt hij gewoon slecht. Dan zou ik eerder een epiphone of een yamaha pacifica aanraden in dezelfde prijsklasse.
Squier is heel wisselend van kwaliteit idd, maar imo geldt dat eigenlijk voor alle gitaren in deze prijsklasse en daarom moet je dus ook iemand meenemen om naar die gitaar te kijken voordat je 'm koopt. Ik heb van Ibanez en Epiphone ook wel wat baggermodellen in handen gehad, maar de ene gitaar is de andere niet...quote:Op zondag 11 september 2005 15:09 schreef nozem het volgende:
Met Squier heb ik slechte ervaringen. Ik weet niet hoe ze 'nu' zijn maar een aantal jaar geleden heb ik als beginner eens zo'n starterspakket aangeschaft. Die gitaar ligt nu al tijden bij het oud vuil. Ook door een goede amp klinkt hij gewoon slecht. Dan zou ik eerder een epiphone of een yamaha pacifica aanraden in dezelfde prijsklasse.
Wilde er net 1 de deur uit doen... maar die kost 1000 pleuro, beetje buiten budget ;Dquote:Op zondag 11 september 2005 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Heeft 1 van jullie misschien niet nog iets moois liggen :p
nee, iedereen in dit topic lult maar wat.quote:Op zondag 11 september 2005 16:08 schreef Omkron het volgende:
Worden die nog gemaakt dan.. gitaren..?
Maarja hoe weet ik dan of dat ding goed is, ik heb heir niet echt iemand die super veel verstand van die dingen heeft. Ik ga binnekort wel even bij een muziekwinkel langs.quote:Op zondag 11 september 2005 17:24 schreef nightfall het volgende:
je kunt het best tweedehands kijken,. dan krijg je voor je budget een stuk beter,. je wordt doodgegooid met dat spul..
Een Vintage Fender Stratocaster uit de VS met texas special elementen voor maar....quote:Op zondag 11 september 2005 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Heeft 1 van jullie misschien niet nog iets moois liggen :p
is niet mijn favoriet,. is het nooit geweest, en zal het nooit worden,... half beginnend gitaarspelend nederland heft zo'n ding,. ik zou verder kijken,. maar goed..quote:Op zondag 11 september 2005 18:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb gezien dat de Squire Strat Special nu in de aanbieding is bij feedback,
zou 1 van jullie kunnen vertellen of dit een beete een degelijk dingetje is.
alvast bedankt![]()
Het gaat me er niet om of half Nederland er mee loopt, maar of het een ding is dat deugt,quote:Op zondag 11 september 2005 22:22 schreef nightfall het volgende:
[..]
is niet mijn favoriet,. is het nooit geweest, en zal het nooit worden,... half beginnend gitaarspelend nederland heft zo'n ding,. ik zou verder kijken,. maar goed..
het is gewoon het standaart beginnerssetje wat er op de markt is,. het is of de squier, of het "the animal"- setje waar voor gekozen wordt, waaibomenhout met een crappie geluid + een versterker waar ik me'n hond nog vanaf schop als ie er aan waagd te snuffelen,.... ik blijf bij mijn standpunt dat je beter 2dehands kan kijken,. desnoods duik je eens in de tweedehandshoek in de gitaarwinkel,. daar mankeert ook niets aan.quote:Op zondag 11 september 2005 23:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of half Nederland er mee loopt, maar of het een ding is dat deugt,
waarschijnlijk is het wel waar voor je geld anders zou het niet zo veel verkocht worden.
ik ga wonesdag naar Feedback in Rotterdam toe, en daar ga ik mij eens goed laten voorlichten door die mensen, die weten er een stuk meer van dan ik.quote:Op maandag 12 september 2005 00:30 schreef nightfall het volgende:
begrijp me niet verkeerd: ik heb een hekel aan mensen die hun apparatuur de schuld geven omdat ze niet kunnen spelen,. maar een beetje goed spul is wel meegenomen,. je hoort een nummer met een "vol" geluid,. en je loopt jezelf af te vragen waarom jou 15 watt "the animal" versterkertje dat niet levert,. daarom heb ik zeker met een versterker dat het geen kwaad kan om daar eens wat verder in te kijken,. kijk eens naar een 2dehandse line6 of crate,.. er zijn genoeg leuke versterkers of setjes die voor weinig 2dehands over de toonbank gaan,. met een versterker hoef je alleen maar te kijken offie leuk klinkt,. ff aan de knoppen pielen of dat allemaal werkt,. een keer wat harder zetten om te kijken of ie niet zwaar verrot gaat klinken,. en dan is het verder echt wel goed hoor![]()
ja fuck datquote:Op zondag 11 september 2005 14:59 schreef the_jasper het volgende:
of de snaren nieuw zijn. (kost weer zoveel euro)
fender, waarvan squier een goedkope versie is, is gewoon een van de grootste bekendste merken, dus dat helpt behoorlijk met verkoopaantallenquote:Op zondag 11 september 2005 23:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of half Nederland er mee loopt, maar of het een ding is dat deugt,
waarschijnlijk is het wel waar voor je geld anders zou het niet zo veel verkocht worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |