abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 september 2005 @ 14:54:04 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_30484415
Hey, ik heb besloten gitaar te gaan spelen,
maar nu wil ik dus 2e hands een gitaar gaan kopen maar aangezien ik een n00b ben op dit gebied heb ik dus geen idee waar ik allemaal op moet letten.
Ik wil met een budget van max 200,- een Elektrische gitaar + Versterker hebben.
Wat voor merk/soort zou hiervoor in aanmerking komen, ik wil niet 1 of ander slecht ding, maar ook geen super kwaliteit, als het maar goed functioneerd

Alvast bedankt
  zondag 11 september 2005 @ 14:59:52 #2
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30484611
kijken of de hals recht is (!!)
of de snaren nieuw zijn. (kost weer zoveel euro)
je moet ff gaan test spelen en alle opties uittesten (zoals filters etc)

kijken of er geen beschadigingen zijn
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  zondag 11 september 2005 @ 15:04:02 #3
125915 Dribbel_
pi_30484728
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:59 schreef the_jasper het volgende:
kijken of de hals recht is (!!)
of de snaren nieuw zijn. (kost weer zoveel euro)
je moet ff gaan test spelen en alle opties uittesten (zoals filters etc)

kijken of er geen beschadigingen zijn
Ja ik heb dus nog nooit gespeeld dus ik heb hier echt totaal geen verstand van, ik ga er mee beginnen, dus ik zou het allemaal neit weten.

Maar zou je voor 200,- 2e hands een mooie set kunnen kopen.

En welke merken kom je dan op uit.
pi_30484793
Hij moet goed klinken, en niet alleen jij moet dat vinden maar neem ook iemand mee die er verstand van heeft als je ze gaat uittesten.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 11 september 2005 @ 15:06:17 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30484808
Neem iemand mee naar de winkel of verkoper die al (een beetje) kan spelen, ik zou nooit een gitaar kopen zonder hem zelf geinspecteerd te hebben. Squier, Ibanez, Yamaha en Epiphone zijn wel redelijk betaalbare merken die kwalitatief ok zijn voor hun prijs.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 11 september 2005 @ 15:07:10 #6
120967 the_jasper
pi_30484837
ik had ff wat getikt over gitaren in je andere topic, kijk daar ff
  zondag 11 september 2005 @ 15:08:23 #7
120967 the_jasper
pi_30484870
je kan zien of de snaren nieuw zijn door je nagel eroverheen te halen, de snaren horen eigenlijk niet glad te zijn.
pi_30484890
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:06 schreef Zanderrr het volgende:
Neem iemand mee naar de winkel of verkoper die al (een beetje) kan spelen, ik zou nooit een gitaar kopen zonder hem zelf geinspecteerd te hebben. Squier, Ibanez, Yamaha en Epiphone zijn wel redelijk betaalbare merken die kwalitatief ok zijn voor hun prijs.
Met Squier heb ik slechte ervaringen. Ik weet niet hoe ze 'nu' zijn maar een aantal jaar geleden heb ik als beginner eens zo'n starterspakket aangeschaft. Die gitaar ligt nu al tijden bij het oud vuil. Ook door een goede amp klinkt hij gewoon slecht. Dan zou ik eerder een epiphone of een yamaha pacifica aanraden in dezelfde prijsklasse.
  zondag 11 september 2005 @ 15:11:11 #9
120967 the_jasper
pi_30484949
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:09 schreef nozem het volgende:

[..]

Met Squier heb ik slechte ervaringen. Ik weet niet hoe ze 'nu' zijn maar een aantal jaar geleden heb ik als beginner eens zo'n starterspakket aangeschaft. Die gitaar ligt nu al tijden bij het oud vuil. Ook door een goede amp klinkt hij gewoon slecht. Dan zou ik eerder een epiphone of een yamaha pacifica aanraden in dezelfde prijsklasse.
valt heel erg mee.

Ik heb er zelf een wat duurdere, dus niet de goedkoopste range. Maar toch voor een mooi prijsje.
Speelt geweldig, en speelt persoonlijk beter dan een pacifica van een vriend
die startgitaartjes zijn bijna altijd klote
  zondag 11 september 2005 @ 15:14:41 #10
125915 Dribbel_
pi_30485054
ok alvast bedankt voor de reacties, ik ga eens rondkijken.

Dus op het lijstje van goede kwaliteit, goed betaalbaar kan ik al neerzetten

epiphone
yamaha pacifica
  zondag 11 september 2005 @ 15:18:08 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30485172
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:09 schreef nozem het volgende:
Squier is heel wisselend van kwaliteit idd, maar imo geldt dat eigenlijk voor alle gitaren in deze prijsklasse en daarom moet je dus ook iemand meenemen om naar die gitaar te kijken voordat je 'm koopt. Ik heb van Ibanez en Epiphone ook wel wat baggermodellen in handen gehad, maar de ene gitaar is de andere niet...

Sowieso hebben bijna al die goedkope modellen slechte pickups die enorm veel feedback produceren zodra je over een grote versterker gaat spelen. Om te beginnen is 't vaak geen slecht spul, maar als je een paar jaar speelt ga je toch vanzelf op zoek naar iets beters/duurders.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 11 september 2005 @ 15:22:28 #12
125915 Dribbel_
pi_30485285
Heeft 1 van jullie misschien niet nog iets moois liggen :p
pi_30486318
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Wilde er net 1 de deur uit doen... maar die kost 1000 pleuro, beetje buiten budget ;D

Maar... als je er eentje gaat halen moet je er iig ff op spelen, kijken hoe je het vind klinken... Aan gezien je nog moet beginnen is dat wat lastiger dus misschien dat de verkoper ff wat wilt voorspelen. Let vooral op dat je geen rare bij geluidjes hoort, kan er op duiden dat er iets scheef of krom is. Maar belangrijkste is idd dat je ff kijkt of de hals recht is etc. Oh ja, kijk ook of de knopjes het nog doen. Vooral zo'n schakelijk (als die er op zit) moet het goed doen.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  zondag 11 september 2005 @ 16:04:00 #14
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30486457
Op snaren hoef je niet te letten, die vervang je zo voor 5 euro.
Let op de hals en neem iemand mee die goed kan spelen en er verstand van heeft.

Oja, voor 200 euro een versterker+gitaar?
Voor die prijs KUN je geen kwaliteit verwachten. Voor jou zou het beter zijn als je voor 200 euro begint met een acoustische.
pi_30486596
Worden die nog gemaakt dan.. gitaren..?
pi_30486959
Yamaha pacifica is een erg goede gitaar voor weinig geld.
Ik heb laatst voor iemand een Ibanzez GRx140 gekocht voor 175 euro bij Dirk Witte in Utrecht. Goeie beginnersgitaar!
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_30487636
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:08 schreef Omkron het volgende:
Worden die nog gemaakt dan.. gitaren..?
nee, iedereen in dit topic lult maar wat.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30487959
als je nog nooit hebt gespeeld is het lastig te bepalen of een gitaar "fijn" speelt,. kijk echter toch even of je de snaren niet te ver in hoeft te drukken, en of dat ze niet te erg aanlopen op de volgende frets..
pi_30488146
Iemand meenemen die er een beetje verstand van heeft is inderdaad het beste, een beetje rondshoppen bij verschillende gitaarwinkels kan ook. Meestal zijn er wel tweedehandsjes en een goede verkoper met hart voor z'n zaak helpt je wel op weg met je keuze. Heb je nog garantie ook.

Een goed gitaartje hoeft niet duur te zijn, maar beter is het om 50 Euro meer te betalen voor iets goeds dan goedkoper uit te zijn voor een stuk brandhout. Voor 200 Euro is er best wat te krijgen.

Als je zelf gaat shoppen: let er ook op dat je met je hand langs de hals kan gaan zonder dat de fretten te vingers openhalen. Een gitaar moet soepel aanvoelen. Al eerder genoemd: de hals mag niet krom zijn. Als je langs de hals kijkt kijkt moet het er redelijk gelijkmatig uitzien. Eigenlijk zou je elke snaar op elke fret moeten testen om te kijken of je overal een vol geluid krijgt, dat snaren niet tegen andere fretten zitten.

Wanneer je bij een particulier iets wilt kopen kijk dan of de verkoper zelf (serieus) gitaar speelt en/of dat ie zorgvuldig met spullen omspringt. Door slordig gebruik kan een gitaar beschadigd raken, ook al zie/hoor je het niet op het eerste gezicht.

Verder kan ik je de V-Amp II aanraden. Dat is een uitgebreide programmeerbare stereo effectenbox met dingen als flanger, echo, distortion enzo, maar hij emuleert ook allerlei (authentieke) versterkers en behuizingen. Je kunt er typische jaren 60 geluidjes uit krijgen, of jazz/blues, grunge, metal, noem maar op. Je hebt (als je nog niet gaat optreden) niet eens een extra versterker nodig. Je kunt een koptelefoon aansluiten of het ding koppelen aan je radioversterker/PC geluidskaart. Je kunt verder via de PC het ding programmeren en settings opslaan of van internet settings plukken.
Meer info: http://www.behringer.com/V-AMP2/index.cfm?lang=ENG (winkelprijs ca. 100 Euro, complete set met draagtas, kabels, voetpedaal)

Hoe dan ook, veel plezier. Gitaarspelen is erg leuk en je kunt basisbeginselen rap onder de knie krijgen. Hier is nog een uitstekende site met erg veel studiemateriaal en tutorials:
http://www.guitar-masters.com/
  zondag 11 september 2005 @ 17:02:57 #20
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30488377
Ik raad je aan om naar een muziek winkel te gaan en daar een gewone simpele nieuwe gitaar kopen van een euro of 200,- Om even te beginnen is dat goed genoeg. Je kan later altijd nog kijken of je een duurdere en 'nog' betere wil kopen. 2de hands heb ik niet gedaan. Wilde gewoon zelf een nieuwe.
Verder moet je bij zo'n gitaar op letten dat je 'n niet "al" te brede hals neemt. Je leert wel 'goed' gitaar spelen op 1 met een bredere hals maar je moet in het begin ontzettend veel moeite doen om de grepen te pakken. Een wat smallere hals is gewoon iets handiger.

Doe in het begin gewoon niet te ingewikkie! Succes met leren gitaar spelen
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_30488987
je kunt het best tweedehands kijken,. dan krijg je voor je budget een stuk beter,. je wordt doodgegooid met dat spul..
  zondag 11 september 2005 @ 17:44:21 #22
125915 Dribbel_
pi_30489559
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:24 schreef nightfall het volgende:
je kunt het best tweedehands kijken,. dan krijg je voor je budget een stuk beter,. je wordt doodgegooid met dat spul..
Maarja hoe weet ik dan of dat ding goed is, ik heb heir niet echt iemand die super veel verstand van die dingen heeft. Ik ga binnekort wel even bij een muziekwinkel langs.

in ieder geval alvast heel erg bedankt voor de reacties
  zondag 11 september 2005 @ 18:49:01 #23
125915 Dribbel_
pi_30491357
Ik heb gezien dat de Squire Strat Special nu in de aanbieding is bij feedback,

zou 1 van jullie kunnen vertellen of dit een beete een degelijk dingetje is.

alvast bedankt
pi_30492010
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Een Vintage Fender Stratocaster uit de VS met texas special elementen voor maar....

Nee onbetaalbaar, ik doe hem niet weg.
pi_30498578
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb gezien dat de Squire Strat Special nu in de aanbieding is bij feedback,

zou 1 van jullie kunnen vertellen of dit een beete een degelijk dingetje is.

alvast bedankt
is niet mijn favoriet,. is het nooit geweest, en zal het nooit worden,... half beginnend gitaarspelend nederland heft zo'n ding,. ik zou verder kijken,. maar goed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')