Nee, door met feiten en argumenten te komen. Die dringen alleen niet goed tot Joost door, aangezien die weigert open te staan voor iets wat misschien wel een risico is.quote:Op zondag 11 september 2005 14:30 schreef Lkw het volgende:
[..]
Door steeds te herhalen dat hij er verstand van heeft en Joost niet?
No way
Geef Roel elke dag een shot heroine.Stop er dan na een maand mee en kijk dan of hij nog kan funcioneren.Dan heb je een lichamelijk en geestelijk wrak wat je gaat smeken op de blote knietjes om een shot.Zou een mooi lesje zijn voor hem!quote:Op zondag 11 september 2005 14:30 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik weet niet waar hij heeft rondgelopen, maar kennelijk heeft hij alleen de "betere" kant van het drugswereldje gezien.
Tuurlijk zijn er niet elke week dooien op feesten door pillengebruik.
Nee maar wel zoveel mensen die niet meer kunnen functioneren, die bij het Riagg lopen, waar ze zeggen dat ze geen fuck meer kunnen doen, behalve praatsessies houden.
Serotonine wordt niet meer aangemaakt, psychoses de hele dag door.
Maar nee drugs kan geen kwaad hoor![]()
quote:Op zondag 11 september 2005 14:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Daarin slaat hij ook door.
Maar in het principiële aspect van de discussie, sta ik aan zijn kant.
En ik vind het griezelig hoeveel enge benepen mensjes er toch elke keer weer blijken te zijn bij dit soort discussies, die nauwelijks weten waar ze het over hebben en de burgerlijke mores nawauwelen.
Maar goed, door zo fel tegen alle "harddrugs" te zijn, hoef je voor jezelf ook niet meer na te denken of je misschien toch wat mist, of te braaf/schijterig bent om het te proberen.
Ja, dat zegt hij idd erg vaak. Alsof je niet over iets mag praten waar je niet veel verstand van hebt. Je kunt er natuurlijk nooit alles van weten op die manier, maar Roel draait ook wel door.quote:Op zondag 11 september 2005 14:30 schreef Uiruru het volgende:
[..]
Echt niet... Roel roept alleen maar heel hard dat Joost geen recht van spreken heeft omdat hij nooit drugs heeft gebruikt.
hij toch ook?quote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef scanman01 het volgende:
Roel tegen Joost: "Jij redeneert heel erg uit principe"
Dát is de spijker op z'n kop inderdaad
Gaat erom dat volgens Roel niks kwaad kan.quote:Op zondag 11 september 2005 14:33 schreef EmjaY het volgende:
[..]
Door het gebruik van mdma?
Een combinatie val vele soorten drugs misschien, maar echt niet door veelvuldig gebruik van enkel mdma.
Als je harddrugs legaliseert komen er ook regels... en dan is het dus prima te vergelijken met de regels die er zijn voor het potentieel ook gevaarlijke motorrijden. Perfecte vergelijking dus.quote:Op zondag 11 september 2005 14:32 schreef Uiruru het volgende:
[..]
En dat argument is totaal kul. Als de regels mbt motorrijden er niet zou den zijn dan was het aantal doden veel en veel hoger. En ik betwijfel of procentueel gezien motorrijden gevaarlijker is.
Ingridquote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef Uiruru het volgende:
Wel grappig dat Roel geslachtsveranderende operaties aanhaalt nou hier net een gerucht ronddwarrelt
quote:Op zondag 11 september 2005 14:33 schreef Rica het volgende:
Joost klinkt een beetje als een CDA gemeenteraadslid van een klein dorpje.
Ja daar zat ik ook aan te denken.quote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef Uiruru het volgende:
Wel grappig dat Roel geslachtsveranderende operaties aanhaalt nou hier net een gerucht ronddwarrelt
Volgens Roel helpen die regels niet (verbieden is ook een regel) dus moeten die regels maar overboord.... en daarmee draagt hij het zwakste argument aan dat te verzinnen is.....quote:Op zondag 11 september 2005 14:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als je harddrugs legaliseert komen er ook regels... en dan is het dus prima te vergelijken met de regels die er zijn voor het potentieel ook gevaarlijke motorrijden. Perfecte vergelijking dus.
en andersom niet wou je zeggen?quote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef scanman01 het volgende:
Roel tegen Joost: "Jij redeneert heel erg uit principe"
Dát is de spijker op z'n kop inderdaad
Ik ben benieuwd of iemand deze ifno zou kunnen vinden op internetquote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef Lolalala het volgende:
Ik ben benieuwd naar cijfers. Hoeveel doden per jaar dus harddrugs en softdrugs en in het verkeer
maar hoe tel je dan de mensen die zo stoned als een garnaal zich te pletter rijden?quote:Op zondag 11 september 2005 14:37 schreef Uiruru het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of iemand deze ifno zou kunnen vinden op internet
-Totaal aantal harddrugsgebruikers
-totaal aantal doden door harddrugs
-totaal aantal motorrijders
-totaal aantal verkeersongelukken waarbij motors betrokken zijn met dodelijke afloop
Zit er wel in, omdat idd het grootste deel van het vanstgeroeste volk het niet met hem eens zullen zijn. Maar dat zal Roel aan zijn reet roesten.quote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Dit zou wel eens een verkeerd beeld van Roel naar buiten kunnen brengen als Talpa dit verkeerd geregiseerd op tv laat zien.
Ik denk dat dan heel veel tv kijkers erg anti Roel gaan worden.
Ik denk nog steeds dat Roel er een betere kijk op heeft dan Joost. Joost heeft zijn informatie uit de media en uit zichzelf, hij heeft er totala geen kennis van. Volgensmij heeft Roel ook wel de erge gevallen gezien/gehoord/meegemaakt. Roel weet waarschijnlijk niet alles van drugs maar Joost vult in wat hij denkt wat drugsgebruikers zouden moeten krijgen etc terwijl hij er geen kaas van heeft gegeten.quote:Op zondag 11 september 2005 14:36 schreef -Delta- het volgende:
Roel gunde ik de winst van BB, maar dat is nu dus echt niet meer.
Dacht dat die jongen wel wat van dingen afwist, maar zoals ie net zelf zei "ik weet nog zoveel dingen niet".
Prima gezegd.
als dit uitgezonden wordt, moet het idd wel goed in beeld gebracht worden... en niet creatief knippen en plakken om iemand in een slecht daglicht te stellenquote:Op zondag 11 september 2005 14:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zit er wel in, omdat idd het grootste deel van het vanstgeroeste volk het niet met hem eens zullen zijn. Maar dat zal Roel aan zijn reet roesten.
Zal hem wel aan zijn reet roesten want hij wil winnen....met een negatief imago aka drugs-promotor gaat ie zeker niet winnen.quote:Op zondag 11 september 2005 14:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zit er wel in, omdat idd het grootste deel van het vanstgeroeste volk het niet met hem eens zullen zijn. Maar dat zal Roel aan zijn reet roesten.
Hmmm, beetje simpele cijfers... je mag er ook wel even percentages bijdoen. En motorrijders onder invloed met dodelijke afloop. En dood door schuld bij motorrijders (dus doodgereden door iemand anders)quote:Op zondag 11 september 2005 14:37 schreef Uiruru het volgende:
[..]
-totaal aantal verkeersongelukken waarbij motors betrokken zijn met dodelijke afloop
Menno wil het liefst Ingrid gebruiken, maar dat mag niet (van Ingrid)quote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef elskreeft het volgende:
heeft Menno ook ergens een mening over? die zit alleen maar altijd suf naar Ingrid te kijken
Dat is ook weer uit principe.quote:Op zondag 11 september 2005 14:37 schreef ScienceFriction het volgende:
Het argument van Joost dat mensen geen recht hebben om te sterven vind ik weer erg slap...
"ze kunnen toch een leuk leven krijgen?"
Ik zou het eerder moralistisch noemen.quote:Op zondag 11 september 2005 14:37 schreef teamlead het volgende:
Joost is wel heel erg idealistisch bezig...
Ja dat maakt de cijfers niet zo precies inderdaad. Wordt dan maar een aparte categorie waarover nog gediscusieerd moet worden waar die bij moet komenquote:Op zondag 11 september 2005 14:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar hoe tel je dan de mensen die zo stoned als een garnaal zich te pletter rijden?
Hij stemt op D66, maar zit totaal bij de verkeerde partij iddquote:
Tsja.. totale vrijheid werkt imo ook gewoon niet.. dus moet een overheid dat reguleren....quote:Op zondag 11 september 2005 14:39 schreef Rica het volgende:
[..]
Ik zou het eerder moralistisch noemen.
De overheid bepaalt wel wat goed en slecht is.
Da's inderdaad de meer legaliserende partijquote:Op zondag 11 september 2005 14:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hij stemt op D66, maar zit totaal bij de verkeerde partij idd
quote:
Zoek dan gelijk even op hoe sterk dat waarschijnlijk zal verminderen als het legaal wordt.quote:Op zondag 11 september 2005 14:37 schreef Uiruru het volgende:
[..]
Ik werk al 32 jaar in de psychiatrie en Roel zijn verhaal over de gevolgen van zowel harddrugs al zijn visie over depressies kloppen echt niet hoor mensen.quote:Op zondag 11 september 2005 14:38 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat Roel er een betere kijk op heeft dan Joost. Joost heeft zijn informatie uit de media en uit zichzelf, hij heeft er totala geen kennis van. Volgensmij heeft Roel ook wel de erge gevallen gezien/gehoord/meegemaakt. Roel weet waarschijnlijk niet alles van drugs maar Joost vult in wat hij denkt wat drugsgebruikers zouden moeten krijgen etc terwijl hij er geen kaas van heeft gegeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |