abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:02:32 #276
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32171973
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:24 schreef Demophon het volgende:

[..]

Het sarcoplastmatisch reticulum is een netwerk van membraanvormige buisjes en blaasjes, welke aanwezig is in het cytosol van de myofibrillen, oftewel skeletspiercellen. Het sarcoplasmatisch reticulum speelt een belangrijke rol in de transmissie van zenuwsignalen naar de samentrekkende delen van spieren. En zoals je misschien nog weet, gebeurt dit als volgt: het reticulum bevat een pool van opgeslagen calciumionen en eveneens Ca2+-vrijgevende kanalen in het membraan. Op de myofibril ligt een zenuwuiteinde, en een actiepotentiaal loopt via deze zenuw naar de myofibril (langs de T-tubulus) naar het sarcoplasmarich reticulum. Hierdoor worden de calciumkanalen getriggered, die zich vervolgens openen, waarbij de opgeslagen calciumionen het cytosol ingaan. De plotselinge sterke stijging in calciumconcentratie in het cytosol van de skeletspiercellen zorgt voor de uiteindelijke contractie van deze cellen. Ergo, je spier trekt samen
Ik wsit het!

Studeer je in Rotterdam? Of is het toeval dat alle universiteiten rond deze tijd tentamen hebben over spiercontractie, hart, dna, bla bla bla?

Of je hebt gewoon gegoogled
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_32172272
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:02 schreef Wuder het volgende:

Studeer je in Rotterdam? Of is het toeval dat alle universiteiten rond deze tijd tentamen hebben over spiercontractie, hart, dna, bla bla bla?
Je hoeft toch geen tentamen te hebben over spiercontractie om te weten wat een sarcoplasmatisch reticulum is? Of vergeet jij altijd alles nadat je een tentamen hebt gehad?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:31:09 #278
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_32172586
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:02 schreef Wuder het volgende:

[..]

Ik wsit het!

Of je hebt gewoon gegoogled
Ehm nee, ik doe promotieonderzoek maar inderdaad in Rotterdam
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:18 #279
17274 Wuder
pi_32172997
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:31 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ehm nee, ik doe promotieonderzoek maar inderdaad in Rotterdam
Rotterdam
pi_32175205
Hoe heet zo'n ding die aan een injectienaald vast zit, zeg maar waar de vloeistof in loopt. Ik zou daar graag een hele grote van willen hebben, om heel nauwkeurig verf te mengen. Weet iemand waar ik zulk soort "dingen" kan kopen?
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:05:31 #281
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_32176416
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:50 schreef Wuder het volgende:

[..]

Rotterdam
Yep! medisch onderzoek is er top en de opleiding schijnt er ook goed te zijn
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32176804
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:17 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Hoe heet zo'n ding die aan een injectienaald vast zit, zeg maar waar de vloeistof in loopt. Ik zou daar graag een hele grote van willen hebben, om heel nauwkeurig verf te mengen. Weet iemand waar ik zulk soort "dingen" kan kopen?
"Spuit"?

Ik heb iig nog nooit een andere benaming gehoord.
pi_32178458
Zal heus wel een officiele benaming voor zijn.
pi_32180423
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:12 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Zal heus wel een officiele benaming voor zijn.
Google, de Van Dale en Engels woordenboek (zoekterm syringe) geven niks anders dan injectiespuit.
Als er al een officiële naam voor is, dan is die niet zo bekend, blijkt wel.

Maar misschien komt er nog iemand in dit topic die een andere naam weet.
pi_32180497
* kijkt in zijn boekje over inejcteren

De cylinder met daarin de zuiger
En anders gewoon wat m021 zegt: spuit
pi_32180986
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:34 schreef Repeat het volgende:
morgen tentamen functionele morfologie, epitheel, weefsels, spieren, zenuwen etc

echt pauper, tis niet te doen zoveel stof en hoeveel details er zijn
Van de 35 multiple choice vragen 8 fouten

* Repeat blij. Valt mee
pi_32188747
Bijna 1/3 van de studenten heeft het aller 1e tentamen in R'dam niet gehaald... (ik wel yay)
  vrijdag 11 november 2005 @ 20:25:59 #288
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_32188794
Ik denk dat 80% van de eerste jaars het tweede tentamen aan de VU niet heeft gehaald .
pi_32189211
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:25 schreef Kang-He het volgende:
Ik denk dat 80% van de eerste jaars het tweede tentamen aan de VU niet heeft gehaald .
Oei, die negatieve berichten over tentamens klinken niet goed!

* m021 gaat maar snel weer leren voor zijn tentamen
pi_32193255
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

Van de 35 multiple choice vragen 8 fouten

* Repeat blij. Valt mee
Multiple choice? Daar doen ze niet aan op de UvA.. ben ik eigenlijk wel blij mee, met die essayvragen rekenen ze slap gelul nog best vaak goed
pi_32193673
Multiple choice is echt ideaal als je het te slecht leert, maar nog net genoeg weet om een beetje te gokken
pi_32195033
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 23:12 schreef Sven- het volgende:

Multiple choice? Daar doen ze niet aan op de UvA.. ben ik eigenlijk wel blij mee, met die essayvragen rekenen ze slap gelul nog best vaak goed
In het huidige ("het nieuwe") curriculum op de RuG zijn alle tentamens multiple choice.

En ik ben daar wél blij mee.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:25:24 #293
17274 Wuder
pi_32195120
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:24 schreef Singa het volgende:
Bijna 1/3 van de studenten heeft het aller 1e tentamen in R'dam niet gehaald... (ik wel yay)
Net ff gechecked.. er waren 450 mensen die meededen aan het tentamen, terwijl er maar 405 eerstejaars zijn.. dit betekent dus dat er bijna 50 mensen van mijn jaar (2e) dit tentamen weer moesten maken...

En het is maar het introductietentamen

Wacht maar todat ze die van volgende week gehad hebben..
pi_32195464
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:20 schreef m021 het volgende:

[..]

In het huidige ("het nieuwe") curriculum op de RuG zijn alle tentamens multiple choice.

En ik ben daar wél blij mee.
geen enkele open vraag ?

* Repeat voelt zich benadeeld
pi_32199176
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:41 schreef Repeat het volgende:

geen enkele open vraag ?
Nee.
pi_32199236
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
geen enkele open vraag ?
* Repeat voelt zich benadeeld
Jij krijgt na deze de rest van het jaar geloof ik ook geen open vragen meer
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_32202161
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 10:09 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Jij krijgt na deze de rest van het jaar geloof ik ook geen open vragen meer
pi_32209011
Hoe prettig die multilpe choice vragen misschien ook zijn voor de luie student.. ik vind het niet echt passen bij de studie.. het lijkt mij juist belangrijk om dingen zelf te kunnen bedenken, ipv zien en herkennen..
pi_32209119
Veel belangrijker in de overweging zijn denk ik de beweegredenen van de luie docenten, mc-vragen hoef je alleen maar aan zo'n apparaat te voeren en klaar.

Opzich maakt het niet uit hoe je test, als een voldoende op een tentamen maar representatief is voor iemands vereiste kennis.
pi_32209574
quote:
Op zondag 18 september 2005 22:08 schreef Yuki het volgende:

[..]

beetje late reactie, maar las dit toevallig en volgens mij is het in Nederland:
[naam], arts
zoals in Engeland etc:
[naam], MD

pas als je gepromoveerd bent mag je Dr. voor je naam zetten. Als arts mag je wel Drs. voor je naam zetten.
Wikipedia:
quote:
Doctor of Medicine (afkorting: M.D., MD of DM, Latijn: Medicinæ Doctor) is de academische titel of graad die gevoerd wordt door artsen in Angelsaksische landen. De M.D. is in Canada en de Verenigde Staten echter niet een doctoraat maar een 'undergraduate degree'. Veelal wordt deze graad abusievelijk vergeleken met een doctorate level degree vanwege de naam van deze titel.

In Groot Brittannië voeren artsen echter de academische titel Bachelor of Medicine and Surgery, afgekort als 'MB BS' of 'BM BCh'. De titels 'Doctor of Medicine' en 'Master of Surgery' zijn hier higher doctorates die gereserveerd zijn voor diegenen die een aanzienlijke bijdrage hebben geleverd aan de medische wetenschap of chirurgie
quote:
Alhoewel de meeste van de bovenstaande titels niet bekend zijn in Nederland, vinden de academische graden M.D. bij artsen en D.V.M. bij dierenartsen wel steeds meer ingang, vooral bij diegenen die een loopbaan hebben binnen de medische wetenschap of werken bij een universitair medisch centrum. Veelal werken deze artsen samen met artsen in het buitenland en het gebruik van deze internationale titels leidt daarom tot meer herkenbaarheid. Echter, het gebruik van deze Angelsaksische medische titels zijn (nog) niet wettelijk erkend in Nederland.
quote:
Meestal worden artsen aangesproken met de aanspreektitel 'dokter' wat in Nederland echter onderscheiden moet worden van de universitaire graad 'doctor' (wat betekent dat iemand een wetenschappelijke promotie heeft afgerond). Lang niet alle dokters zijn doctors; en de meeste doctors zijn geen arts.

Je mag dus als arts niet zomaar Dr. voor je naam zetten. Pas nadat je promotieonderzoek hebt gedaan mag je jezelf officieel doctor noemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')