moet jij eens oplettenquote:Op donderdag 15 september 2005 17:05 schreef arabicangel667 het volgende:
[..]
lekker gemotiveerd.... zonder motivatie redt je t niet in de geneeskunde.. pff...
Was gezellig in de Aesculaaf donderdag hèquote:Op zondag 11 september 2005 19:15 schreef --Roos-- het volgende:
tvp-tje
Welk groepje zit je dan? en jij Jan-ton? Bevalt het jullie een beetje tot nu toe?quote:Op zondag 11 september 2005 12:46 schreef gohan16 het volgende:
ik begin ook morgen aan de UU. En jij Repeat?
( + tvp)
Ow, dat dacht ik het hele eerste jaar ongeveer. Wij kregen twee weken les over DNA-replicatie, en daar werd eik niks nieuws gezegd behalve splicesites (en dat werd in 1 opdracht van iets van 4 uur behandeld).quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:03 schreef Repeat het volgende:
ik vind het opzich wel ok, maar ook wel wat saai...Het is vooral veel luisteren naar dingen die opzich ook wel bekend zijn (neem ik aan).
Je bedoelt de introductieblok toch?quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:09 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ow, dat dacht ik het hele eerste jaar ongeveer. Wij kregen twee weken les over DNA-replicatie, en daar werd eik niks nieuws gezegd behalve splicesites (en dat werd in 1 opdracht van iets van 4 uur behandeld).
Zal je tegenvallen hoor, hoeveel dingen "algemeen" bekend zijn.
En maar roepen dat Leiden de beste universiteit is.quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:03 schreef Repeat het volgende:
ik vind het opzich wel ok, maar ook wel wat saai...Het is vooral veel luisteren naar dingen die opzich ook wel bekend zijn (neem ik aan).
Immuunsysteem kregen we pas in de 2e. Behalve anatomie, wat ik zelf flink bikkelen vond, zat er bij elk blok van 4 weken zeker 1 week complete herhaling in van wat ik al wistquote:Op zaterdag 17 september 2005 16:13 schreef Wuder het volgende:
[..]
Je bedoelt de introductieblok toch?Ik neem aan dat jij dagelijks niets leest over hoe precies het immuunsysteem of leukocyten werken?
![]()
Aha, er wordt overgestapt op een andere tactiek. Gewoon toegeven dat de colleges in Leiden saai zijn, want dat wil iedereen toch?quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:28 schreef nlse het volgende:
Ach, die jonge onschuld toch... En dat maakt Groningen tov Leiden opeens super?
Er komen nog tijden dat je zou willen dat je alleen maar lekker saaie colleges had.
Ik ben nog niet overtuigdquote:Op zaterdag 17 september 2005 20:22 schreef m021 het volgende:
[..]
Aha, er wordt overgestapt op een andere tactiek. Gewoon toegeven dat de colleges in Leiden saai zijn, want dat wil iedereen toch?
Maar alle gekheid op een stokje: natuurlijk denk ik niet dat Groningen super is enzo. Ik wilde alleen Repeat even de mond snoeren met zijn Leiden-is-de-beste.
beetje late reactie, maar las dit toevallig en volgens mij is het in Nederland:quote:Op zondag 11 september 2005 12:18 schreef Wuder het volgende:
Hier eindigden we ermee:
[..]
Volgens mij was het zo dat als je gewoon "normaal" arts bent, mocht je dr. [naam] doen en als gepromoveerd was Dr. [naam] doen..
Maar dat weet ik niet zeker en ik raak steeds meer in de war
Opdrachten zijn altijd inclusief literatuur, en tis maar aan jezelf hoe creatief je omgaat met het lezen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:24 schreef Hoolaa het volgende:
ik denk dat t inclusief de literatuur is, en dat is vrij veel op zich...
bio12, na1, sk1, wb1 VWO-certificaten halen + HBO propedeuse, dan zit je volgens mij in klasse C. Of als je HBO (medisch gerelateerd bijv voedingskunde) hebt afgerond, dan kun je bijv summa (versnelde variant van gnk) doen, maar de voorselectie is erg pittig.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:52 schreef DR878 het volgende:
1 vraagje, is het mogelijk om na het HBO geneeskunde te doen , zo ja wat zijn de eisen dan ?
Dat is je straf voor opscheppen over de UL.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:57 schreef Repeat het volgende:
ik heb nog helemaal niks mogen doen van snijen ofzo, of een practicum
alleen maar hersendodende colleges
Deden wij in het blok van oktober pas, eerst een inleidend blokquote:Op woensdag 21 september 2005 15:57 schreef Repeat het volgende:
ik heb nog helemaal niks mogen doen van snijen ofzo, of een practicum
alleen maar hersendodende colleges
ach, het blijft natuurlijk de beste van het landquote:Op woensdag 21 september 2005 19:05 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat is je straf voor opscheppen over de UL.
Ik weet niet wat jouw bronnen zijn, maar een jaar geleden stond nog in de krant dat de studenten van de UL de minst tevreden zijn van heel Nederland. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat het onderwijs kwalitatief hoog is, maar als een groot deel van de studenten het een saaie boel vindt doet de UL toch iets fout.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
ach, het blijft natuurlijk de beste van het land
je gaat m.i. ook niet voor je lol naar de universiteit, maar om iets te lerenquote:Op donderdag 22 september 2005 18:44 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw bronnen zijn, maar een jaar geleden stond nog in de krant dat de studenten van de UL de minst tevreden zijn van heel Nederland. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat het onderwijs kwalitatief hoog is, maar als een groot deel van de studenten het een saaie boel vindt doet de UL toch iets fout.![]()
Ik wou net zeggen, we zijn goed bezig je signature eer aan te doen.quote:Op donderdag 22 september 2005 23:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
je gaat m.i. ook niet voor je lol naar de universiteit, maar om iets te leren
maarja ik zit ook maar wat te stoken
een masteropleiding op het hbo? of op het wo? (of kon je alleen maar masters doen op het wo?)quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:47 schreef darkie_blue het volgende:
Ik heb tijdens mijn co-schap al een aantal nurse practitioners gespot. Aan de ene kant vind ik een goede ontwikkeling, want ze nemen rotklusjes van artsen over (voorlichtingen geven enzo), maar aan de andere kant. Ze denken dat ze gelijkwaardig zijn of misschien meer zijn dan co's en dat is uiteraard geen goede zaak. NP is trouwens een masteropleiding. Wat vinden jullie ervan?
WO master. Ze mogen medicijnen voorschrijven, bepaalde ingrepen zelfstandig (kleine operaties) uitvoeren.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
een masteropleiding op het hbo? of op het wo? (of kon je alleen maar masters doen op het wo?)
Tis ook een nieuw beroep..quote:Op zondag 25 september 2005 14:22 schreef Repeat het volgende:
waar kan je dat doen dan? heb er namelijk nog nooit iets over gehoord
VU zeker?quote:Op maandag 26 september 2005 18:05 schreef Kang-He het volgende:
Nou, dat eerste tentamen viel toch wel weer vies tegen. Zeggen ze dat ze alleen de hoofdlijnen gaan tentamineren, maar dan vragen ze bijvoorbeeld uit die 120 pagina's uit één boek één specifiek geval wat ergens op één regeltje staat.
Maar goed, sowieso gehaald wel.
Is bij elke universiteit zo. Lekker cijfers, percentages en vijfjaarsoverleving uit je hoofd leren! Heerlijk!quote:Op maandag 26 september 2005 18:05 schreef Kang-He het volgende:
Nou, dat eerste tentamen viel toch wel weer vies tegen. Zeggen ze dat ze alleen de hoofdlijnen gaan tentamineren, maar dan vragen ze bijvoorbeeld uit die 120 pagina's uit één boek één specifiek geval wat ergens op één regeltje staat.
Echt iets voor de VU!quote:Op maandag 26 september 2005 19:35 schreef Kang-He het volgende:
Beschamend trouwens, het bedrijf dat laptops levert die je kan kopen via de VU is failliet gegaan. Zijn toch nog wat mensen die hebben betaald nu en waarbij het voorlopig onduidelijk is of er nog iets van terugkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |