Bron : Telegraafquote:AMSTERDAM - Bij de Melkweg in Amsterdam is zaterdagavond een grote vechtpartij uitgebroken. In de concertzaal vond op dat moment het punkevenement Wasted Festival plaats. De politie verrichte een nog onbekend aantal aanhoudingen.
Rondom de Melkweg, in het centrum van Amsterdam, hangt een grimmige sfeer. Er is veel politie op de been.
wat dan? Denk je dat de hel er is uitgebroken, geen mens meer veilig is etc etc?quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:52 schreef Brennie het volgende:
Ben blij dat ik daar vanavond niet heb afgesproken. ( leidseplein)
Ik durf te wedden dat er in een boerengat zoals Roden relatief gezien meer wordt geknokt in het uitgaansleven als in A'dam.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:53 schreef gelly het volgende:
Amsterdam is dan ook een kutstad.
Ik ga niet graag uit op een plek waar een grimmige sfeer hangt, that's all.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wat dan? Denk je dat de hel er is uitgebroken, geen mens meer veilig is etc etc?![]()
Dat zal best, ik woon er niet. Maar dan nog, het slaan gebeurt altijd op een jolijte manier.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:54 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat er in een boerengat zoals Roden relatief gezien meer wordt geknokt in het uitgaansleven als in A'dam.
Ach ja.. heb wel eens eerder glas op het leidseplein moeten ontwijken.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:55 schreef PLAE@ het volgende:
Dat is zo weer voorbij. En sta je binnen dan merk je er vast niet eens iets van![]()
Niet grappig!quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:46 schreef veldmuis het volgende:
Zou dit het begin van WW3 zijn?
Groetjes,
veldmuis
In die korte tijd zullen de 'cijfers' niet drastisch veranderd zijn he.quote:
So true... Allemaal van die roegbainders daar.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:53 schreef gelly het volgende:
Het verschil is dat in Amsterdam je als willekeurige voorbijganger klappen krijgt en je in Roden of Groningen daar je best voor moet doen. De uitgaanssfeer in A'dam is altijd opgefokt, iig op de bekende plaatsen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:58 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
In die korte tijd zullen de 'cijfers' niet drastisch veranderd zijn he.
klappen zijn klappen of ze nou in Drente vallen of in A'dam.
Ik wist niet dat ezels ook al toegang hadden tot dat soort feesten... Of werd daar het bloed van gedronken? Was immers wel van dat punk volk, daar kun je dat soort rituelen van verwachten...quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:00 schreef Meki het volgende:
al die dronkenachtige ezels hebben dit veroorzaakt
Op Stratumseind wordt je tenminste gemoedelijk op je bek gerostquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zal best, ik woon er niet. Maar dan nog, het slaan gebeurt altijd op een jolijte manier.
En die bekende plaatsen zijn ?quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Het verschil is dat in Amsterdam je als willekeurige voorbijganger klappen krijgt en je in Roden of Groningen daar je best voor moet doen. De uitgaanssfeer in A'dam is altijd opgefokt, iig op de bekende plaatsen.
Leidscheplein, Rembrandplein. Heeft ook als oorzaak dat alles zo fukking vroeg dichtgaat trouwen, paar paupertenten die wat langer open blijven en alles aantrekken.quote:
die paar keer dat ik 'snachts op leideplein ben is de sfeer echt niet grimmig of opgefokt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Het verschil is dat in Amsterdam je als willekeurige voorbijganger klappen krijgt en je in Roden of Groningen daar je best voor moet doen. De uitgaanssfeer in A'dam is altijd opgefokt, iig op de bekende plaatsen.
Met zichzelfquote:Op zaterdag 10 september 2005 23:21 schreef Barcelona het volgende:
hmm, met wie zouden ze ruzie hebben gemaakt ?
Marokkaanse punkers die gaan rellen, dat zou anders nog eens iets nieuws zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Huh? Nog niemand Marokkanen als daders aangewezen?Valt me wel weer mee. Maar het is nog ff wachten op users als Dora, Gewoneman en JohnDope. Niet te vroeg juigen dus.²
Marokkanen, lang- of kortharige werkschuwe punkers, allemaal oud nieuws. Tijd om eens op zoek te gaan naar een nieuwe, echte dreiging.... Zelfs de meest rabiaat rechtsen zien een verandering van spijsch en dranck wel zitten....quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Huh? Nog niemand Marokkanen als daders aangewezen?Valt me wel weer mee. Maar het is nog ff wachten op users als Dora, Gewoneman en JohnDope. Niet te vroeg juigen dus.²
Met de politie dus...quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:21 schreef Barcelona het volgende:
hmm, met wie zouden ze ruzie hebben gemaakt ?
Damn, het begrip grimmige sfeer is wel aan devaluatie onderhevig. Zolang er geen alcoholistische dwergnergers met semi-automatisch geweren bezig zijn je paspoort te ontvreemden, je huiskamer niet bezet wordt door crackhoeren die elkaar uit verveling te lijf gaan met je kaasschaaf en er geen lokale bevolkingsminderheden vergast worden in je schuurtje, is er doorgaans geen grimmige sfeer.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:33 schreef Bayswater het volgende:
Komt door het weer denk ik, hier buiten hangt ook een grimmige sfeer.
Niet om het één of ander maar hij heeft het wel over Spijkenisse hoor...quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:39 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Damn, het begrip grimmige sfeer is wel aan devaluatie onderhevig. Zolang er geen alcoholistische dwergnergers met semi-automatisch geweren bezig zijn je paspoort te ontvreemden, je huiskamer niet bezet wordt door crackhoeren die elkaar uit verveling te lijf gaan met je kaasschaaf en er geen lokale bevolkingsminderheden vergast worden in je schuurtje, is er doorgaans geen grimmige sfeer.
Oh, Spijkenisse, nee, daar moet het legioen alcoholistische dwergnegers inderdaad nog aandikken voordat er grimmige situaties kunnen ontstaan... My bad....quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:43 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Niet om het één of ander maar hij heeft het wel over Spijkenisse hoor...
Hoedt u voor de introductie van de kaasschaaf in Spijkenisse, dan hebben we pas echt stront aan de knikker...quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:46 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Oh, Spijkenisse, nee, daar moet het legioen alcoholistische dwergnegers inderdaad nog aandikken voordat er grimmige situaties kunnen ontstaan... My bad....
Oh ja, jezus, ook dat moet nog komenquote:Op zaterdag 10 september 2005 23:49 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Hoedt u voor de introductie van de kaasschaaf in Spijkenisse, dan hebben we pas echt stront aan de knikker...
Daar hebben we er zat van, daarnet kon ik (met woning in centrum) even het Talpavoetbal niet meer volgen vanwege een paar scheldpartijen, glasgerinkel en jawel ook een of ander luid vuurwerk. Momenteel trouwens wel politiesirenes. Daarbij regent het hard met wat onweer.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:46 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Oh, Spijkenisse, nee, daar moet het legioen alcoholistische dwergnegers inderdaad nog aandikken voordat er grimmige situaties kunnen ontstaan... My bad....
quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:18 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom niet gewoon die laatste punkers doodmaken!?
1977 is nl. wel heel lang geleden
Het valt wel mee. In provinciesteden vind ik de boel ook altijd behoorlijk opgefokt, zo niet opgefokter.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Leidscheplein, Rembrandplein. Heeft ook als oorzaak dat alles zo fukking vroeg dichtgaat trouwen, paar paupertenten die wat langer open blijven en alles aantrekken.
Ben je überhaupt wel eens boven de rivieren geweest ? Brabant is geweldadig ja, algemeen bekend.quote:Op zondag 11 september 2005 00:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het valt wel mee. In provinciesteden vind ik de boel ook altijd behoorlijk opgefokt, zo niet opgefokter.
Ja hoor, ik kom geregeld boven de rivieren. Zelfs jaren in de Randstad gewoond.quote:Op zondag 11 september 2005 00:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je überhaupt wel eens boven de rivieren geweest ? Brabant is geweldadig ja, algemeen bekend.
Als ik in A'dam per ongeluk een glas uit iemands hand stoot krijg je bijna een tik op je snuit, in Groningen lach je en bied je een nieuw drankje aan. Dat is het verschil.quote:Op zondag 11 september 2005 00:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kom geregeld boven de rivieren. Zelfs jaren in de Randstad gewoond.Ook weleens in de Achterhoek geweest of in Assen en daar was de sfeer ook behoorlijk opgefokt. Amsterdam af en toe ook, maar echt niet alleen in Amsterdam. Het is een landelijk iets.
Echt niet alleen in Amsterdam dat je bijna een tik op je snuit krijgt hoor. Persoonlijk vind ik in België de sfeer echt beter dan in Nederland. Niet zoveel mensen die lopen te azen op een knokpartijtje en wat minder geprovoceer. Lopen er toch mensen te kloten, dan krijgen ze gewoon harde klappen van de portier.quote:Op zondag 11 september 2005 00:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Als ik in A'dam per ongeluk een glas uit iemands hand stoot krijg je bijna een tik op je snuit, in Groningen lach je en bied je een nieuw drankje aan. Dat is het verschil.
quote:Op zondag 11 september 2005 00:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Als ik in A'dam per ongeluk een glas uit iemands hand stoot krijg je bijna een tik op je snuit, in Groningen lach je en bied je een nieuw drankje aan. Dat is het verschil.
Ons kent ons hè. Als er iemand in conflict raakt met een ander dan hebben beide via-via wel een band met zowat de hele toko.quote:Op zondag 11 september 2005 00:16 schreef PLAE@ het volgende:
Inderdaad het is overal.
Met als grote verschil volgens mij dat het op het 'platteland' grootschaliger is (groepen). En in de stad dus iets kleinschaliger (echt kleine groepjes).
Wij gaan altijd met een man of 4 a 5, maar eenmaal in de stad ken je zowat iedereen wel.quote:Op zondag 11 september 2005 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
jep, maar men gaat ook in grotere groepen op stap.
Ja er gaat niets boven Grunn.quote:Op zondag 11 september 2005 00:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie is de nieuweling deze keer, Chris2k?quote:Op zondag 11 september 2005 00:31 schreef PLAE@ het volgende:
Altijd vervelend als zo'n nieuweling een poging doet om het topic te verneuken![]()
Neem een voorbeeld aan Meki, die broeder van je typt tenminste enigzins begrijpelijk Nederlandsquote:Op zondag 11 september 2005 00:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wie is de nieuwelijk deze keer, Chris2k?²
BIj die concerten hoor je toch te pogoén of hoe je dat ook alweer noemt. Ben het vergetenquote:Op zondag 11 september 2005 00:33 schreef RM-rf het volgende:
ik bedoel, je gaat niet naar dat concert om rond het kampvuur haleluja-liederen meerstemmig mee te zingen
Nou nou, lees mijn essay's eens. 100% puur kwalitatief Nederlands, goh, maak ik een keer spelfout en ik zit gelijk op hetzelfde niveau als de aimabele edoch respectabele broeder Meki. Overigens ben ik één van de weinige Fok!kers die het woord "zemelen" in één keer goed kan spellen. Daar ben ik best trots op.quote:Op zondag 11 september 2005 00:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Neem een voorbeeld aan Meki, die broeder van je typt tenminste enigzins begrijpelijk Nederlands![]()
Iemand die het leuk schijnt te vinden om door het leven te gaan als een kloon van een kwaliteitsuser, mijzelf wel te verstaan.quote:
jij bent chris?quote:Op zondag 11 september 2005 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Iemand die het leuk schijnt te vinden om door het leven te gaan als een kloon van een kwaliteitsuser, mijzelf wel te verstaan.
http://forum.fok.nl/user/history/90902²
en jij mag ook doodquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:53 schreef gelly het volgende:
het waren vast marokkanenquote:Op zaterdag 10 september 2005 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat je het is, tegen marokkanen heb ik niet zo veel hoor. Het geen wat ik verafschuw is de linksekerk(die hebben de mokro's verziekt), die decennialang heeft lopen pappen, pamperen en nathouden.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
correct. maar dat is nu toch wel anders inmiddels en er veranderd weinig. eerder een verschuiving de verkeerde kant op.quote:Op zondag 11 september 2005 11:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat je het is, tegen marokkanen heb ik niet zo veel hoor. Het geen wat ik verafschuw is de linksekerk(die hebben de mokro's verziekt), die decennialang heeft lopen pappen, pamperen en nathouden.
Als je de buitelanders op de vingers tikte omdat ze dingen deden die niet kunnen, werd je door de linksekerk meteen afgebrand tot nazi. En daardoor is de maatschappij zo verrot zoals die nu is en niet anders!
Het geen wat de linkse kerk met o.a. media terreur heeft bereikt, dat wordt nu wel een beetje recht getrokken vind ik..... Er zijn al zat mensen het land uit geexporteerd, dat was iets wat vroeger onmogelijk was. En we kunnen het beestje weer bij de naam noemen. We zijn er nog lang niet, maar het is een stap in goede richting.....quote:Op zondag 11 september 2005 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
correct. maar dat is nu toch wel anders inmiddels en er veranderd weinig. eerder een verschuiving de verkeerde kant op.
Nu is het zo dat bij zo'n festival als dit, dat zelfde gebeurt als in Groningen. Was laatst bij de Real Mckenzies in VERA, en daar liep ook een aantal van die gasten rond die ook naar Wasted zouden gaan en dat waren prima gasten. Ligt gewoon aan de aversie jegens de politie.quote:Op zondag 11 september 2005 00:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Punkers hebben zo'n afkeer van de kapitalistische maatschappij waarin zij leven. En het vertegenwoordigende gezag is dan natuurlijk hun favo target. Maar wat nu als we hun geen uitkeringen en subsidies voor kunstige onzin zouden verschaffen?quote:Op zondag 11 september 2005 12:38 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Nu is het zo dat bij zo'n festival als dit, dat zelfde gebeurt als in Groningen. Was laatst bij de Real Mckenzies in VERA, en daar liep ook een aantal van die gasten rond die ook naar Wasted zouden gaan en dat waren prima gasten. Ligt gewoon aan de aversie jegens de politie.dat is de oorzaak.
geen gabbers?quote:
quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:51 schreef speedfreakssj het volgende:
moeten ze nog effe wachteb tot volgende maand, dan fga ik ondertussen effe voorbereiden.
leuik SHTF scenaria bedenken en tactische plaatsen zoeken en zo.
die zijn al uitgeroeid in de randstadquote:
Alleen die boeren uit randgebieden als Beverwijk en Purmerendquote:Op zondag 11 september 2005 02:04 schreef Re het volgende:
[..]
niets van gemerkt eigenlijk maar ja wie komt er dan tegenwoordig nog op Leidseplein?
Dan gaan ze dood van de honger en dat is een prima zaak voor de samenleving.quote:Op zondag 11 september 2005 13:45 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Punkers hebben zo'n afkeer van de kapitalistische maatschappij waarin zij leven. En het vertegenwoordigende gezag is dan natuurlijk hun favo target. Maar wat nu als we hun geen uitkeringen en subsidies voor kunstige onzin zouden verschaffen?
idd, omdat die groep vieze ongewassen randdebielen zo agressief is zou je iemand die wildplast niet meer mogen bekeuren...quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:59 schreef maniack28 het volgende:
Het zouden die punkers ook weer niet zijn he
Weer? Ik zie nooit punkers vechten, alleen maar gabbers en tranceliefhebbers(jullie mogen ook generaliseren, dus dan mag ik het ook)
Ow en waarom er gevochten werd, nou ene punker stond gewoon ff lekker in het water te pissen en kreeg het aan de stok met de politie... jah, dan zijn de rapen gaar, want dan kan je verwachten dat de rest van de punkers gaan rellen![]()
Dus eigenlijk gewoon een grote inschattingsfout van de politie, je gaat een punker niet aanspreken op pissen in het toch al vervuilde amsterdamse water. Een echte cop zou hem gewoon een biertje aanbieden!
Overal heb je rotte appels.quote:Op zondag 11 september 2005 00:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je überhaupt wel eens boven de rivieren geweest ? Brabant is geweldadig ja, algemeen bekend.
Oh, dus daar gaat al het leidingwater heenquote:Op woensdag 14 september 2005 02:15 schreef HiZ het volgende:
Hoezo trouwens 'het al vervuilde water'. Dat water in de grachten is helemaal niet vervuild.
Schiet dan ook maar alle mensen met een uitkering dood, alle mensen met kinderen, alle gelovigen, alle politicussen....quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd, omdat die groep vieze ongewassen randdebielen zo agressief is zou je iemand die wildplast niet meer mogen bekeuren...![]()
doodschieten die vuile steuntrekkers.
Ik juich enkel met ch.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Niet te vroeg juigen dus.
Die hebben nie zulke goeie ervaring met hooligans die krakers. De F-side heeft in de jaren-80 in Amsterdam, meer kraakpanden ontruimt ( leeggeslagen ) dan de ME.quote:Op zondag 11 september 2005 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
het zijn gewoon hooligans met een hanekam. kei-, maar dan ook keihard neerslaan die vuige krakers en gore afa's.
Wat een dom lul verhaalquote:Dus eigenlijk gewoon een grote inschattingsfout van de politie, je gaat een punker niet aanspreken op pissen in het toch al vervuilde amsterdamse water. Een echte cop zou hem gewoon een biertje aanbieden!
Kijk eens aan een kenner hehe.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:05 schreef BirminghamCity het volgende:
[..]
Die hebben nie zulke goeie ervaring met hooligans die krakers. De F-side heeft in de jaren-80 in Amsterdam, meer kraakpanden ontruimt ( leeggeslagen ) dan de ME.![]()
![]()
gothics/metalheads en al die rommel sociaal?quote:Op woensdag 14 september 2005 10:12 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap werkelijk niet wat mensen tegen punkers hebben, die groep is de meest relaxte en sociale groep na de gothics/metalheads
Eat your heart out, Heatwave!quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Leidscheplein, Rembrandplein. Heeft ook als oorzaak dat alles zo fukking vroeg dichtgaat trouwen, paar paupertenten die wat langer open blijven en alles aantrekken.
vANDAAR DIE BRUG MET DIE BRUGFUNCTIE.quote:Op zondag 11 september 2005 17:49 schreef HiZ het volgende:
Ik heb er eigenlijk niet zoveel van gemerkt, en ik woon precies één straat verderop.
Beetje kansloze actie om voor de Melkweg te gaan zitten rellen. De straat is makkelijk af te sluiten, en dan heb je aan één kant water, en aan de andere kant een politiebureau.
Nee, die kut zogenaamde stoere gozers met een paar dikke spieren die de hele avond stampen en zuipen in de discotheek zijn lekker stoerquote:Op zondag 18 september 2005 23:11 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
gothics/metalheads en al die rommel sociaal?![]()
![]()
![]()
Voor mij persoonlijk wel. Bijna ieder weekend wel een kraakpandje, of een cafe met studenten. Maar als ik de verhalen van de echte oude glorie moet geloven, ben ik ook nog te laat geboren.quote:Op zondag 18 september 2005 23:10 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Kijk eens aan een kenner hehe.
t beperkt zich alleen niet tot de jaren '80 maar goed![]()
Kijk nou stel je het al heel andersquote:Op maandag 19 september 2005 09:20 schreef maniack28 het volgende:
geef nou gewoon toe, gothics/metalheads/punkers zijn socialer dan die stampende leeghoofden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |