abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30481666
oh jee, morgen mijn eerste dag op de UvA.
  zondag 11 september 2005 @ 13:21:14 #52
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30481720
Succes ermee

Ik heb altijd afgevraagd hoe het eraan toegaat op een Universiteit.

Ik kan ook naar de Universiteit met mijn propedeuse. Af en toe denk ik van, ik moet weer iets ondernemen op dat gebied. Maar er komt nooit wat van.

Welke richting ga je op ? Welk vakgebied? Of spreek je daar niet over vakgebieden?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30481823
Dromenvanger,
hormonen zijn vreemde dingen...en beïnvloeden je gemoedstoestand.

Wat óók invloed op je gemoedstoestand kan hebben is voedsel !

Chocolade en banenen maken happy !

eet smakelijk
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 11 september 2005 @ 13:35:10 #54
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30482113
Chocolade kan ik voorlopig niet nemen, ben bezig om 15 kilo kwijt te raken op dit moment. Mijn buik is zichtbaar onder het t-shirt

Maar bananen eet ik te weinig volgens mij. Ik eet wel iedere dag 2 nectarines en de nodige groentes. Dus qua gezond leven gaat het redelijk.

Voel me niet meer zo depressief maar af en toe komt er zo'n moment in het leven dat ik denk, heb ik alles wel goed aangepakt en wat heb ik bereikt tot nu toe. Maar dan ga ik dus sporten zoals ik al 1000 keer gezegd heb.

Chocolade is wel lekker Maar ik zit nu tegen de 90 kilogram en wil niet naar de 100 kilogram

Bananen zit toch druivesuiker in of niet? Kun je ook druivesuikers nemen om beter te voelen misschien?

Hormonen..ik weet niet hoe dat hier zit. Weet niet eens hoe hormonen werken precies. Hebben mannen ook last van hormonen dan? Weet alleen dat je in de pubertijd een foute hormonen-huisvesting hebt.
  zondag 11 september 2005 @ 13:38:00 #55
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30482204
Af en toe zie ik alles lichter, dan lijkt alles vol met licht te zijn. Alsof ik meer licht opvang. Op die momenten voel ik me dus goed. Maar dat licht is niet altijd aanwezig. Vreemd dat het licht veranderd zonder dat het buiten of binnen lichter of donkerder wordt. Het wordt puur lichter in mijn ogen.

Ogen zijn gezond hier. Misschien kijk ik anders ofzo? Dat ik mijn ogen anders open als ik lichter zie? Dan voel ik me dus ook verlicht, verlicht in de zin van. Geen zorgen en het mooie inzien van het bestaan zonder dat er echt een reden is om goed te voelen.

Dan voel ik me dus perfect, zonder dat ik iets heb. Dan kan ik hier zitten achter de monitor en denken van, het leven is mooi. En dan is het een moment dat ik het denk. En dan zit er geen inhoud in het bestaan. Ik bedoel, ik denk dan niet na over wat mijn bestaan inhoudt, het gevoel is er gewoon. Ook een leegte. Me helemaal voldaan voelen met leegte. Misschien is leegte in het bestaan goed? Waarom zou ik veel spullen nodig hebben? Lijk wel een priester Nee, ik weet niet, af en toe ben ik erg materialistisch ingesteld, en dat is een leegte opvullen met spullen. Volgens mij is dat op een foute manier compenseren.

Wazig of niet
pi_30483777
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Chocolade kan ik voorlopig niet nemen, ben bezig om 15 kilo kwijt te raken op dit moment. Mijn buik is zichtbaar onder het t-shirt
Mijn buik ook...

quote:
Maar bananen eet ik te weinig volgens mij. Ik eet wel iedere dag 2 nectarines en de nodige groentes. Dus qua gezond leven gaat het redelijk.

Voel me niet meer zo depressief maar af en toe komt er zo'n moment in het leven dat ik denk, heb ik alles wel goed aangepakt en wat heb ik bereikt tot nu toe. Maar dan ga ik dus sporten zoals ik al 1000 keer gezegd heb.
Goed zo !
Gezond/goed eten is belangrijk, net als bewegen.. werkt allemaal mee met je fit en opgewekt voelen.
quote:
Chocolade is wel lekker Maar ik zit nu tegen de 90 kilogram en wil niet naar de 100 kilogram
In mijn beleving 90 kilo niet zo heel zwaar... maar ik weet niet hoe lang je bent etc..
quote:
Bananen zit toch druivesuiker in of niet? Kun je ook druivesuikers nemen om beter te voelen misschien?
Ik geloof niet dat het om de druivensuiker gaat.
Het heeft met "een" B vitamine te maken.
quote:
Hormonen..ik weet niet hoe dat hier zit. Weet niet eens hoe hormonen werken precies. Hebben mannen ook last van hormonen dan? Weet alleen dat je in de pubertijd een foute hormonen-huisvesting hebt.
Túúrlijk kunnen mannen ook last van hormonen hebben.
Ik ben geen arts, laat ik dat voorop stellen, maar wat ik van hormonen weet...
ik geloof dat de mannelijke hormonen androgenen genoemd worden.
Je hebt ook vrouwelijke hormonen.
Iedereen heeft alle hormonen, maar in verschillende samenstelling.
Zo zorgt een mannelijke hormoon bijvoorbeeld voor beharing en dat soort zaken.
Er zijn stresshormonen, "happyvoel" hormonen... etc.....

Ergens onderaan de achterkant van je hoofd meen ik dat de plek is waar iets gedaan wordt met een hormoon genaamd serotine.
Soms is er iets mis met de aanmaak daarvan of de opname daarvan. Dit hangt volgens mij samen met je stemming. ( ik geloof dat dit stofje ook samen kan hangen met eetproblemen/aanvallen, je lichaam probeert op die manier de stof op andere wijze te krijgen)

Wat ik jaren terug begrepen heb is dat een bepaalde vitamine B ook een positieve invloed kan hebben op dit gebied.
Maar ga nou geen kilo's bananen eten.. dan kan je volgende week een laxeermiddel bij je huisarts aanvragen

bananen werken stoppend

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 11 september 2005 @ 14:49:01 #57
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30484290

Ik weet het. Bananen werken helemaal stoppend, meer dan 5 banenen krijg ik ook niet door mijn keel denk ik Ineens weet ik de droom van vannacht weer. Ging over bananen die maanden in mijn tennistas zaten en die puree moest ik eruit halen Deze droom was op de tennisbaan.

Maar over dat vitamine-gedoe. Toch eens nuttig om dat helemaal onder de loep te nemen. Ik wil zo gezond mogelijk door het leven gaan, en voeding is erg belangrijk daarin. Du bisst wass du ist zoals Rammstein dat zegt.

Voeding is de bouwstenen van het lichaam. Dus ik zal eens op internet gaan kijken daarvoor.

Ik neem al die centrum performance vitamine-pillen in. Maar het echte is toch beter. Ik bedoel dus. Een vitamine pil kan toch nooit vers fruit en groentes vervangen of wel?

Sporten. Na het sporten voel ik me perfect altijd. Dan krijg ik zo'n gevoel dat ik drugs genomen heb in mijn hoofd. Ze zeggen dat ook, dat sporten een drug vrij maakt.

Net 2 dubbele brood gehad Zometeen 2 nectarines nog en dan kan ik ertegen aan weer. Biertje komt ook nog, maar die smaken de laatste tijd niet meer zo geweldig.

Zo...had eigenlijk moeten quoten deze post.

Laatste over die hormonen. Kun je niet je hormonen onder controle houden? Zoals bij stresshormonen, je kunt toch stress onderdrukken, ook door het sporten. Daar gaat het toch om. Je eigen leven bepalen ook. En hoe je je voelt als mens. Hoewel alles zelf bepalen qua stemming weer iets is, dat bijna het ideale benaderd.

Ideaal is niet goed denk ik dan maar weer. En wat als je alles onder controle hebt? Dan ben je toch meer robot dan mens? Dus kun je beter af en toe stress hebben zodat je weer wat te doen hebt

Af en toe onderdruk ik alle stress te hard, dan loop ik als een robot rond, kan beter alles laten stromen volgens mij. Onderdrukking van emoties en gevoelens is denk ik niet goed. Als ik ff helemaal erdoor heen ben kan ik beter alles eruit gooien. En dat kan weer met sporten.
  zondag 11 september 2005 @ 14:53:40 #58
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30484403
Toch moet ik meer quoten

Ik heb dat nooit echt goed aangeleerd.

Tijd voor sigaret. Voel me zinloos. Even zingeving toevoegen en roken
pi_30489515
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Succes ermee

Ik heb altijd afgevraagd hoe het eraan toegaat op een Universiteit.

Ik kan ook naar de Universiteit met mijn propedeuse. Af en toe denk ik van, ik moet weer iets ondernemen op dat gebied. Maar er komt nooit wat van.

Welke richting ga je op ? Welk vakgebied? Of spreek je daar niet over vakgebieden?
Ik ga sociale geografie doen.
Als je echt wil, moet je jezelf gewoon lekker aanmelden. Extra kennis kan nooit kwaad, lijkt mij
  zondag 11 september 2005 @ 18:20:24 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30490558
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:42 schreef RSH11 het volgende:

[..]

Ik ga sociale geografie doen.
Als je echt wil, moet je jezelf gewoon lekker aanmelden. Extra kennis kan nooit kwaad, lijkt mij
Sociale geografie. Wat houdt dat precies in?

Ik zou best weer een studie willen oppakken. Maar weet dus niet wat. Astronomie, maar dat is puur uit interesse, werk krijgen in die richting is moeilijk denk ik. Als ik iets uit intresse doe, dan kan ik beter eerst internet gaan raadplegen volgens mij.
pi_30491119
Het houdt zich zegmaar bezig met de samenleving, mbt de omgeving/ruimte.

Het is natuurlijk mogelijk om van je interesse je werk te maken. Maar ik geef toe dat die kans meestal klein is. Echter, wie niet waagt, wie niet wint.
pi_30494332
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:39 schreef RSH11 het volgende:
Het houdt zich zegmaar bezig met de samenleving, mbt de omgeving/ruimte.

Het is natuurlijk mogelijk om van je interesse je werk te maken. Maar ik geef toe dat die kans meestal klein is. Echter, wie niet waagt, wie niet wint.
Wat is het waard als je je werk niet met bezieling kunt doen?
je moet nog jaaaaaren werken. Als je jong bent zijn je kansen om te studeren en je opnemend vermogen veel groter. Doe dan iets dat je echt graag wilt en leer daarin verder als je de kans krijgt. Daarna weet je niet of je die kans nog krijgt. Ieder mens zou eigenlijk die kans moeten krijgen. Daarvoor is dan ook de studiebeurs uitgevonden. Zodat ieder de kans krijgt om te studeren.En als je dan echt heel goed ben t in wat je echt wilt doen dan komt het met dat werk ook.

De kans kan dan klein zijn om van je interesse je beroep te maken. maar ik denk dat een werkgever beter iemand in dienst kan nemen die echt toegewijd is an het werk dan iemand die het alleen om de poen doet of om maar wat te doen te hebben.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_30496073
AAAAaaaaaaaaarg.... exen! Even een vraagje tussendoor voor degene die met exen en kids te maken hebben...Kad m ook al ergens in oud staan, maar hier ook maar ff als serieus ouwehoeronderwerp....Wat is een redelijk bedrag om aan mn ex te vragen vor alimentatie voor 2 mormels.... Hij heeft een leuke baan, woont samen met een vrouwtje wat ook fulltime werkt
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 11 september 2005 @ 21:17:20 #64
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30496137
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wat is het waard als je je werk niet met bezieling kunt doen?
je moet nog jaaaaaren werken. Als je jong bent zijn je kansen om te studeren en je opnemend vermogen veel groter. Doe dan iets dat je echt graag wilt en leer daarin verder als je de kans krijgt. Daarna weet je niet of je die kans nog krijgt. Ieder mens zou eigenlijk die kans moeten krijgen. Daarvoor is dan ook de studiebeurs uitgevonden. Zodat ieder de kans krijgt om te studeren.En als je dan echt heel goed ben t in wat je echt wilt doen dan komt het met dat werk ook.

De kans kan dan klein zijn om van je interesse je beroep te maken. maar ik denk dat een werkgever beter iemand in dienst kan nemen die echt toegewijd is an het werk dan iemand die het alleen om de poen doet of om maar wat te doen te hebben.
Klopt

Als je werk je passie is, dan is de werkgever sowieso al tevreden. Dan gaat het werken ook vanzelf. Werk je zonder passie dan ga je fouten maken volgens mij. Als je zonder passie werkt dan ga je tijdens het werk denken aan andere dingen, werk je met passie dan blijf je 100 procent bezig met waar je mee bezig bent.

Maar vindt maar eens werk dat je passie is. Ik zou graag iets wetenschappelijks willen, ik weet niet eens of het kan. Ik wil zoveel kanten op. Ik ben ondertussen al oud aan het worden en de tijd begint te dringen.

Ik weet niet wat ik wil.

En als je hulp wilt met zoeken dan zoek je die hulp bij jezelf. Ik heb ervaring met instanties die helpen met zoeken van het juiste werk. Maar ook die laten je zelf zoeken. Logisch ook. De enige die weet waar je roeping ligt ben jezelf. En daar kom je denk ik alleen achter door te proberen.

Ik wil geen saaie baan. Ik heb dat bij het UWV al gezegd. En ze zeggen dan van, alles voor jou gezondheid. Toch wel okey van ze. Maar ondertussen zit ik in een arbeidsongeschiktheidsuitkering Over 2 jaar mag ik weer proberen. Niet dat ik er dood aan ga, in de tussentijd vermaak ik me ook wel. De maatschappij is te verrot zeggen ze.....en ik ben een raket die altijd kan crashen. Ga ik werken nu, dan crash ik in de verrote maatschappij.

Maar ik wil dus gelukkig worden en blijven. En werk is dan ook een belangrijke factor in het hele gebeuren.

Studeren is leuk en interessant. Maar waar?????????????????????????

En wat is de kans op werk, vast werk. En blijft het leuk. Zijn de verwachtingen niet te hoog ook, de verwachtingen die gesteld worden aan de opleiding. Blijft het afwisselend of gaat het saai worden en gaat het 1 hoek op qua materie. 1 hoek als in, blijf je je weer de rest van je leven bezig houden met 1 ding.

Misschien is al het werk wel gericht op 1 ding.

Astronomie. De ruimte verkennen en resultaat zien Jaja....dat is weer een droombaan. Voor Nasa werken. En ga zo door. Of Astronaut worden. Ik lijk wel een kind zo, maar dat ben ik ook nog.

Pfff wat een gelul zeg......ik ben niet levensmoe gelukkig. Maar ik zal toch weer moeten gaan studeren, dat werken niet kan is okey. Maar studeren kan altijd. Dan zal ik toch eens moeten gaan zoeken ergens.

Ben te laks en ik zoek te weinig. Ik wacht teveel af, ik wacht vaak af. Ik wacht totdat het naar mij komt. Maar komt het naar mij?

Ik wil niet in deze situatie blijven hangen voor altijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-09-2005 21:23:14 ]
pi_30498538
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:15 schreef vamperotica het volgende:
AAAAaaaaaaaaarg.... exen! Even een vraagje tussendoor voor degene die met exen en kids te maken hebben...Kad m ook al ergens in oud staan, maar hier ook maar ff als serieus ouwehoeronderwerp....Wat is een redelijk bedrag om aan mn ex te vragen vor alimentatie voor 2 mormels.... Hij heeft een leuke baan, woont samen met een vrouwtje wat ook fulltime werkt
Lurkte het al in OUD

Geen idee, meid. Heb nog nooit alimentatie gekregen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30500351
quote:
Op zondag 11 september 2005 22:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Lurkte het al in OUD

Geen idee, meid. Heb nog nooit alimentatie gekregen.
Dan mag ik al blij zijn !
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_30500571
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:11 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Nou persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn ex in het niets oploste en ik dus zelfs geen kleine bijdrage (af en toe) ontvang dan dat ik zoals nu wel een kleine bijdrage ontvang en ik iedere keer tegen hem "oploop".
Sir Winston Churchill
pi_30500715
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:11 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik kan er gewoon niet over oordelen. Ik heb makkelijk praten als ik zou zeggen dat jij al blij mag zijn. Ik sta niet in jouw schoenen. Bovendien heb jij er 3 en ik maar eentje.

Nu EW groot is krijgt ie van zijn vader wel eens incidenteel geld om te gebruiken vooor dingen waarvan hij wel weet dat ik ze niet kan betalen. (of niet WIL..... ik koop dus geen PS2, he!...... spaar maar, dan leg ik wel wat bij.... da´s mijn houding) Maar dat regelen de heren onderling. Kom ik verder niet aan te pas. Ik houd het alleen maar in de gaten. Tis ook niet mijn geld. Maar ik zorg wel dat er dat van gekocht wordt waar het voor bedoeld is. Daarnaast heeft EW altijd wel heel veel van zijn opa en oma gekregen. (zwemles, cd-speler e.d) Dus mij hoor je echt niet klagen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 11 september 2005 @ 23:21:46 #69
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30500722
ik zou voor jou nog liever hebben dat ie in het niets oploste en je af en toe een kleine bijdrage blijft ontvangen
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_30500755
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:17 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nou persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn ex in het niets oploste en ik dus zelfs geen kleine bijdrage (af en toe) ontvang dan dat ik zoals nu wel een kleine bijdrage ontvang en ik iedere keer tegen hem "oploop".
Hoewel ik daar geen last van heb kan ik me dat he-le-maal voorstellen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30500848
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:21 schreef coz het volgende:
ik zou voor jou nog liever hebben dat ie in het niets oploste en je af en toe een kleine bijdrage blijft ontvangen
Nou dat zou helemaal wat zijn !
Sir Winston Churchill
pi_30500993
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:21 schreef coz het volgende:
whehehe.......

Maar het is toch van de gekke dat door het leveren van een kleine bijdrage een mens gaat denken dat ie de rechten heeft om het leven van de ander naar de hand te zetten. Alsof je liefde af kunt kopen. Of dat nou alimentatie is of enige andere vorm van afkoping die je vaak in relaties van welke soort ook aantreft.
In geval van alimentatie valt het alleen extra op omdat kinderen ook nog gevormd worden.Omdat de man/vrouw alimentatie betaald is er ook een regeling en denkt de persoon in kwestie zich met de dagelijkse gang van zaken te kunnen bemoeien. En dat terwijl er meestal een duidelijk reden voor een scheiding is geweest en vaak de inzichten van beide ouders hemelsbreed verschillen.

Scheiden en Co-ouderschappen zijn prima en hoeven absoluut niet schadelijk voor kinderen te zijn.............. als ouders normaal kunnen praten en gezamelijke beslissingen kunen nemen over een te volgen koers. In alle redelijkheid. Zonder hun eigen ego´s en dat van partners daar steeds tussen te laten komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 12 september 2005 @ 00:04:35 #73
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30502114
zijn er uberhaubt vrouwen die alimentatie geven dan ?
volgens mij gaat de nl wet iig uit dat kind beter af is bij mams, maar kan me uitzonderingen bedenken
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_30502329
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:25 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nou dat zou helemaal wat zijn !
Stuur hem een keer een linkje van dit topic Kan ie meelurken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30502421
quote:
Op maandag 12 september 2005 00:04 schreef coz het volgende:
zijn er uberhaubt vrouwen die alimentatie geven dan ?
volgens mij gaat de nl wet iig uit dat kind beter af is bij mams, maar kan me uitzonderingen bedenken
Het komt niet echt vaak voor idd. Maar het komt voor.
Er zijn trouwens ook heel veel vrouwen die die situatie vreselijk uitzuigen. Niet betalen? Geen kinderen. Niet meer gaan betalen? geen kinderen meer zien. Ongeacht of de man nou wel of niet voor zijn kids wil zorgen en wel/niet goed voor de kids is. Het wordt door beide partijen vaak tot een strijd en een spel gemaakt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')